Ok dat is waar, maar je hebt ze er ook tussen zitten die bij voorbaat al zeggen van "dat lust ik niet" terwijl ze het nog nooit gehad hebben.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef marcb1974 het volgende:
Het kan ook heel vies zijn hoor allemaal![]()
Ik zal ook niet zeggen dat ik alles lust, er zijn wat groentes bij waar ik niet echt behoefte aan heb ( selderie enzo), maar als ik het op me bord krijg dan eet ik toch wel het meeste op.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:01 schreef buzzer het volgende:
mijn kids zijn net als ik: die lusten alles(ik lust alleen geen gember en blauwschimmelkaas..)
quote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef Chara het volgende:
ja daar erger ik me ook altijd kapot aan![]()
spinazie is lekkerquote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef speedfreak1 het volgende:
Spruitjes,spinazie, witlof, rode kool, brocolie, dat zijn geloof ik wel de beruchte scoorders.
bleekselderij is veruit mijn favoriete groentequote:Op donderdag 21 april 2005 22:04 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Ik zal ook niet zeggen dat ik alles lust, er zijn wat groentes bij waar ik niet echt behoefte aan heb ( selderie enzo), maar als ik het op me bord krijg dan eet ik toch wel het meeste op.
Maar dat achterlijke gedoe.....
Leer eten!![]()
Ook zo erg jaquote:Op donderdag 21 april 2005 22:04 schreef -DailaLama- het volgende:
Of mensen die heel moeilijk doen over een bepaald merk. Als het niet dat en dat merk is, dan lusten ze het ook niet meer.
Verwend, noem ik dat.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:13 schreef flubub het volgende:
Ik lust ook echt bijna niks..kan ik ook niks aan doenAls mn ouders dan kwamen met, je eet maar wat de pot schaft, nou prima, dan at ik niks. geen problemen mee. En ik was al zo mager, dus zij wanhopige pogingen uiteindelijk doen om me iig IETS te laten eten
En het ziet er zo lekker uit!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef BertV het volgende:
Al moet ik toegeven dat ik Tripoux, schapenmaag gevuld met schapen ingewanden , alleen nog maar eet als ik er veel geld voor krijg.![]()
[afbeelding]
Ik eet sowieso geen orgaanvlees edquote:Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef BertV het volgende:
Al moet ik toegeven dat ik Tripoux, schapenmaag gevuld met schapen ingewanden , alleen nog maar eet als ik er veel geld voor krijg.![]()
[afbeelding]
Jezus ...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:17 schreef dp81 het volgende:
mijn zusje eet alleen maar pistolletjes maar geen normaal brood.. dat noem ik pas verwend ; )
Dat was vroeger inderdaad een groot drama: mn ma kookte af en toe rode bieten met daarbij een stuk gebakken lever (ongemarineerd enzo he, alleen die pure leversmaakquote:Op donderdag 21 april 2005 22:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik eet sowieso geen orgaanvlees edOok geen levertjes enz
Zie niet in waarom ik de vuilnisbelt van het lichaam zou gaan opeten....
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:24 schreef beerten het volgende:
-knip-
Dat jij vieze dingen in je mond duwt om het vervolgens te leren eten is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Je kent ze wel, van die mensen die bij het kijken naar gewoon normaal voedsel, al kots neigingen krijgen terwijl ze het nooit geproefd hebben.
Volgens mij ligt dat puur aan de opvoeding ofzo... Ik heb dan geleerd alles te leren eten. Maar jullie belhamels die bij voorbaat al zeggen van, "Oh dat lust ik niet hoor"daar kots ik op.
Leer verdomme eens eten!
![]()
Daar gaat dit topic niet over, wijsneus. Het gaat om dat er sommige mensen zijn die zonder te proeven al iets vies vinden.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat jij vieze dingen in je mond duwt om het vervolgens te leren eten is niet mijn probleem.
Ik ga echt geen vieze dingen eten als ik daar geen zin in heb. Zijn genoeg andere dingen op de wereld die WEL lekker zijn en die je niet hoeft te leren eten. Maarja, 3 keer in de week aardappelen met groente schijnt normaal te zijn. Enige variatie in de nederlandse keuken is er niet eens.
Ik krijg geen gewone aardappel meer m'n strot af. Dat heb ik me dus echt tegengegeten.
Je vindt iets lekker of je vindt iets vies. Als het lekker is...dan eet ik het vaker! Als het vies is... probeer ik et over een aantal jaar weer eens.
Leren eten![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:32 schreef LangeJan het volgende:
Bepaalde dingen zoals CousCous lust ik wel, maar eet ik niet uit principiele overwegingen.
Dacht dat je et had over het leren eten van iets viesquote:Op donderdag 21 april 2005 22:40 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over, wijsneus. Het gaat om dat er sommige mensen zijn die zonder te proeven al iets vies vinden.
Leer jij eerst maar eens lezen.
Reageer dan nietquote:Op donderdag 21 april 2005 22:51 schreef Leintje het volgende:
lekker boeient
Ja wat? Als ik er voor kies om bepaalde gerechten uit bepaalde culturen niet te nuttigen. Dan is dat mijn goed (ge)recht. Grieks broodje Gyros? Prima. Italiaanse pasta, heeeeeeeerlijk. Maar voedsel uit die contreien vind ik moreel bezwaarlijk om te eten en net zoals varkensvlees voor bepaalde mensen onrein is, is dat voedsel onrein voor mij.quote:
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja wat? Als ik er voor kies om bepaalde gerechten uit bepaalde culturen niet te nuttigen. Dan is dat mijn goed (ge)recht. Grieks broodje Gyros? Prima. Italiaanse pasta, heeeeeeeerlijk. Maar voedsel uit die contreien vind ik moreel bezwaarlijk om te eten en net zoals varkensvlees voor bepaalde mensen onrein is, is dat voedsel onrein voor mij.
Hahahaha, en het is niet triest om varkensvlees onrein te vinden zeker. Sommige mensen eten toch ook geen vlees uit principiele overwegingen? De zogeheten vegetariers? En als ik iets niet eet uit principe dan is het meteen triest. Jouw bovenstaande reactie zegt dus meer over jezelf dan over mij.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
![]()
Sorry kon hier wel een heel verhaal op typen maar deze smiley hierboven zegt genoeg
Triest
Hollandse kost is nu eenmaal niet te vreten.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Je kent ze wel, van die mensen die bij het kijken naar gewoon normaal voedsel, al kots neigingen krijgen terwijl ze het nooit geproefd hebben.
Volgens mij ligt dat puur aan de opvoeding ofzo... Ik heb dan geleerd alles te leren eten. Maar jullie belhamels die bij voorbaat al zeggen van, "Oh dat lust ik niet hoor"daar kots ik op.
Leer verdomme eens eten!
![]()
Waarom is dat irritant.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef Druppeltje het volgende:
Ja dat is verschrikkelijk! "Ik lust dat niet want het is groen." Echt zo irritant!
Hoe leer je dat dan? Ik probeer elke keer er eentje uit een salade te pikken enzo, maar ik krijg het gewoon niet door m'n strot heenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:09 schreef buzzer het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is olijven, die moet je echt leren eten, en als je smaak er aan gewend is zijn ze heerlijk...
Dus omdat er mensen zijn die geen varkensvlees willen eten eet jij iets, wat zij wel eten ook niet. Als straf of zo? Zie je het als een persoonlijke belediging dat sommige mensen geen varken eten? En hoe zit dat dan met vegetariers in het algemeen, of met mensen die geen rund eten? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon benieuwdquote:Op donderdag 21 april 2005 23:06 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hahahaha, en het is niet triest om varkensvlees onrein te vinden zeker. Sommige mensen eten toch ook geen vlees uit principiele overwegingen? De zogeheten vegetariers? En als ik iets niet eet uit principe dan is het meteen triest. Jouw bovenstaande reactie zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Olijven en die blauwe schimmelkaas. Dat is het enigste was ik niet naar binnen krijg.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:18 schreef Maikuuul het volgende:
Me2 :/ kut olijven
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:16 schreef Moitessier het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen zijn die geen varkensvlees willen eten eet jij iets, wat zij wel eten ook niet. Als straf of zo? Zie je het als een persoonlijke belediging dat sommige mensen geen varken eten? En hoe zit dat dan met vegetariers in het algemeen, of met mensen die geen rund eten? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon benieuwd
meer ontopic:
mensen die niets lustenen dan met name mensen die weigeren het te proberen of zelfs aan te ruiken.."dat lust ik toch niet" aaargh
![]()
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....quote:Op donderdag 21 april 2005 23:24 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.
En daarom dus juist het beste argument om andere dingen WEL te eten.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....![]()
Zeker! Ik vraag me af hoeveel marokkanen hij kent, of dat hij dit gelezen heeft in de krant ofzo. Voor als je het nog niet door hebt gast, er zijn genoeg mensen uit die contreien die hier prima (samen)werken en (samen)leven met autochtone varkensvleeseters zonder ooit een woord te reppen over Koefars of Dhimmi's, laat jij je al die producten af pakken omdat een paar mensen er een andere mening op na houden? En hoe ver voer je deze "principes" door? Ga je van te voren bij elk product na of het mogelijk connecties heeft met het door jou gehaatte Marokko?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....![]()
Wat nou 'ja wat?' ?quote:
Je doet maar joh. Met een vieze onderbroek op je hoofd lopen is ook niet verboden.quote:Als ik er voor kies om bepaalde gerechten uit bepaalde culturen niet te nuttigen. Dan is dat mijn goed (ge)recht.
Kom op zeg doe es wat realistischer!quote:Grieks broodje Gyros? Prima. Italiaanse pasta, heeeeeeeerlijk. Maar voedsel uit die contreien vind ik moreel bezwaarlijk om te eten en net zoals varkensvlees voor bepaalde mensen onrein is, is dat voedsel onrein voor mij.
Noord-Amerika?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Waar denk je dat die benzine in je autootje vandaan komt?
Je weet best dat elke zichzelf respecterende Moslim een varkensvleeseter ziet als een Koefar. Hij zegt het niet, maar denkt het wel. Respect moet van 2 kanten komen. Ik respecteer hen als zij geen varkensvlees willen eten. Maar door persoonlijke ervaringen en aanvaringen met mensen die voor mij en mijn levenstijl geen greintje respect op konden brengen ben ik tot dit principiele besluit gekomen. En waarom zou ik als ik uit principe iets van de Marokkaanse cultuur niet eet meteen het hele land moeten haten, laat staan de mensen die er in wonen! Het gaat mij hier puur om het wederzijds respect wat er bij bepaalde niet is als het op levenswijzes aankomt.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:35 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Zeker! Ik vraag me af hoeveel marokkanen hij kent, of dat hij dit gelezen heeft in de krant ofzo. Voor als je het nog niet door hebt gast, er zijn genoeg mensen uit die contreien die hier prima (samen)werken en (samen)leven met autochtone varkensvlees eters zonder ooit een woord te reppen over Koefars of Dhimmi's, laat jij je al die producten af pakken omdat een paar mensen er een andere mening op na houden? En hoe ver voer je deze "principes" door? Ga je van te voren bij elk product na of het mogelijk connecties heeft met het door jou gehaatte Marokko?
Realistischer? Ik heb het over eten. Jij over benzine!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat nou 'ja wat?' ?
Ik lach je gewoon uit
[..]
Je doet maar joh. Met een vieze onderbroek op je hoofd lopen is ook niet verboden.
[..]
Kom op zeg doe es wat realistischer!![]()
Waar denk je dat die benzine in je autootje vandaan komt?
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:24 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.
Laat maar.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:52 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Realistischer? Ik heb het over eten. Jij over benzine!
Ik tank mijn auto rustig vol zonder daar morele bezwaren tegen te hebben. Dat benzine verhaal van jou gaat echter totaal niet op, omdat benzine niks met geloofsovertuigingen of levensovertuigingen te maken heeft. Ik heb het over het nuttigen van voedsel wat voor een ander onrein zou zijn. Waar vanuit een een bepaalde geloofsovertuiging totaal geen respect voor mij en mijn levenswijze opgebracht kan worden.
Je lult maar wat. Wat heeft Honig of een Marokkaan op een scooter te maken met het feit dat ik uit principe iets niet eet? Waar het mij wringt is dat wat ik meemaak en ervaar, lees op fora hoe er gedacht word over mensen die wel varkensvlees eten en hoe er gereageerd word op mij als ik ze terugbetaal met gelijke munt? En dan ook nog wel genuanceerd, zonder de hele Marokkaanse gemeenschap er bij te betrekken. Maar nee, dan ben ik ineens de trieste xenofobe racist. Terwijl ik wel eet van culturen die wel respect voor de mijne op kunnen brengen.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:47 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat kan Honig er aan doen dat er een Marokkaanse mongool jou met een scooter om ver rijdt?
Waarom eigenlijk marokkanen en niet moslims in het algemeen? En daarmee alle gerechten uit landen waar de meerderheid van de inwoners moslim is?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:58 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Je lult maar wat. Wat heeft Honig of een Marokkaan op een scooter te maken met het feit dat ik uit principe iets niet eet? Waar het mij wringt is dat wat ik meemaak en ervaar, lees op fora hoe er gedacht word over mensen die wel varkensvlees eten en hoe er gereageerd word op mij als ik ze terugbetaal met gelijke munt? En dan ook nog wel genuanceerd, zonder de hele Marokkaanse gemeenschap er bij te betrekken. Maar nee, dan ben ik ineens de trieste xenofobe racist. Terwijl ik wel eet van culturen die wel respect voor de mijne op kunnen brengen.
Ik probeer het ook wel (als ik bij mn vriendin ben enzo). Maar zooi als sla en paprika en weet ik veel allemaal, dat 'knarst' tussen je tanden, en daar kan ik echt niet tegen. Dan moet ik bijna gelijk kokhalzenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:49 schreef Rnej het volgende:
ik lustte vrij weinig, toen ik op kamers ging, nja dan eet je ook wel ns bij iemand anders... en ik ben altijd wel geleerd om uit beleefdheid gewoon te eten wat de pot schaft, zeker als je ergens anders bent.. zo leer je ook gauw meer eten...
toen ik een halfjaar op kamers zat, at ik bijna alles, terwijl ik daarvoor echt een zeikerdje was...
Hehe, weet ik veelquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:00 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk marokkanen en niet moslims in het algemeen? En daarmee alle gerechten uit landen waar de meerderheid van de inwoners moslim is?
Ik vind gewoon, zoeen gasten meteen deporterenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:33 schreef HarigeKerel het volgende:
Het zijn ook vaak van die boeren die niks lusten
Een vriend van mij is een 8terhoeker die geen knoflook of olijf "lust", maar hij heeft het nog nooit willen proefen![]()
Je moet gewoon consequent zijn, bijvoorbeeld elke zondag naar de kerk gaan. Dat zullen die Mohammedanen leren!quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:08 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe, weet ik veelZoveel verder heb ik geen zin om naar te kijken. Daar ik begon over "Couscous eet ik niet uit principiele overwegingen" was een proefballon om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren en ik moet zeggen dat het precies zo was als ik verwacht had. Reacties als "Triest" en "Dom" kwamen wel voorbij. Ik ben nog net niet uitgemaakt voor racist.
God, dus omdat je geen respect hebt gekregen van een "bevolkingsgroep"of "gelovigen" ga je geen couscous eten. Het slaat toch als een tang op een onrein varken.quote:Maar er zit wel een moraal in. Ik ben nog altijd van mening dat respect ten aller tijden van 2 kanten moet komen en als ik mijn disrespect zou uiten door in mijn eentje (onmogelijk) de Marokkaanse keuken zou boycotten dat dat bestempeld zou gaan worden als racistisch, triest en dom.
Waarschijnlijk omdat je dan precies zou doen waar je zelf zo tegen ageert.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:08 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe, weet ik veelZoveel verder heb ik geen zin om naar te kijken. Daar ik begon over "Couscous eet ik niet uit principiele overwegingen" was een proefballon om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren en ik moet zeggen dat het precies zo was als ik verwacht had. Reacties als "Triest" en "Dom" kwamen wel voorbij. Ik ben nog net niet uitgemaakt voor racist.
Maar er zit wel een moraal in. Ik ben nog altijd van mening dat respect ten aller tijden van 2 kanten moet komen en als ik mijn disrespect zou uiten door in mijn eentje (onmogelijk) de Marokkaanse keuken zou boycotten dat dat bestempeld zou gaan worden als racistisch, triest en dom.
Nee, zulks een strijd zou zinloos zijn. Ik heb hier alleen maar iets onbenulligs als eten aangekaart. Het ging hier in dit topic ook over het bijvoorbaat al afkeuren van iets zonder je er in verdiept of er van geproeft te hebben. Omdat mij altijd geleerd is niet meteen een oordeel klaar te hebben over iets, had ik zin om dat wel eens te doen en om dan te kijken hoe er gereageerd zou worden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je dan precies zou doen waar je zelf zo tegen ageert.
Nou dan zie je nu wat daarvan komt, binnen tien minuten ben je dom, triest en rascist genoemd.. je ouders hadden gelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:23 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, zulks een strijd zou zinloos zijn. Ik heb hier alleen maar iets onbenulligs als eten aangekaart. Het ging hier in dit topic ook over het bijvoorbaat al afkeuren van iets zonder je er in verdiept of er van geproeft te hebben. Omdat mij altijd geleerd is niet meteen een oordeel klaar te hebben over iets, had ik zin om dat wel eens te doen en om dan te kijken hoe er gereageerd zou worden.
Nee maar vlees is anders dan groente. Net als je een steel van een paardenbloem dichtknijpt, dan maakt het een geluid, en als ik dat hoor en voel tussen met tanden, gadverquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:09 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
CasB aanstelleralsof vlees niet "knarft" tussen je tanden, wat is dat nou voor een flauw argument het hetzelfde als dit : ik draag geen jas omdat het regent
Ik ben vaak zat geslagen door een neger, weliswaar omdat ik op een vechtsport zat.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef shredder het volgende:
[..]
Je moet gewoon consequent zijn, bijvoorbeeld elke zondag naar de kerk gaan. Dat zullen die Mohammedanen leren!
[..]
God, dus omdat je geen respect hebt gekregen van een "bevolkingsgroep"of "gelovigen" ga je geen couscous eten. Het slaat toch als een tang op een onrein varken.
Wat als een neger de volgende keer jou neerslaat, eet je dan ook gelijk geen kouseband met broodje kip meer ofzo?
"Goh, waarom ben je geen kannibaal?"Hoor je dat vaak? En in een frikandel zit ook paardevlees, en punt 3 je gaat om met hele rare mensen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:23 schreef abraham het volgende:
Ik eet geen mens, paard of rat. Andere mensen vinden mij daarom vreemd.
Dus eigenlijk ben je nu uitgeluld waarom je geen couscous zou eten, terwijl je het wel lust of niet?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:27 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat geslagen door een neger, weliswaar omdat ik op een vechtsport zat.Maar omdat ik dit zo bracht als zijnde "Ik heb geen respect voor jou, dan heb ik geen respect voor jou" en om dan te zien dat dat alleen maar meer misverstanden en ruzies veroorzaakt is dit voor mij een les geweest
![]()
Uitgeluld.. ja, maar dan wel in een discussie waarbij ik al verwachtte dat ik uitgeluld zou worden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:31 schreef shredder het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je nu uitgeluld waarom je geen couscous zou eten, terwijl je het wel lust of niet?![]()
Mijn Oma eet paardenvlees en begrijpt niet dat ik het niet door mijn keel krijg terwijl ik echt een teringhekel aan die beesten heb. Het heeft dus niets met knuffelgehalte te maken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:29 schreef shredder het volgende:
[..]
"Goh, waarom ben je geen kannibaal?"Hoor je dat vaak? En in een frikandel zit ook paardevlees, en punt 3 je gaat om met hele rare mensen.
Ik hou ook niet van kaas maar pizza's vind ik wel weer lekker, waar dus kaas op zit.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
M'n nichtje lust geen plakje kaas op d'r boterham, maar wel weer kaassouflé's, en zo heeft ze wel meer van die dingen.
Dat onreinheid heeft te maken met godsdienst.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:06 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hahahaha, en het is niet triest om varkensvlees onrein te vinden zeker. Sommige mensen eten toch ook geen vlees uit principiele overwegingen? De zogeheten vegetariers? En als ik iets niet eet uit principe dan is het meteen triest. Jouw bovenstaande reactie zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Ik kwam niet eerder van tafel af dan dat ik mijn bord leeg had.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:13 schreef flubub het volgende:
Ik lust ook echt bijna niks..kan ik ook niks aan doenAls mn ouders dan kwamen met, je eet maar wat de pot schaft, nou prima, dan at ik niks. geen problemen mee. En ik was al zo mager, dus zij wanhopige pogingen uiteindelijk doen om me iig IETS te laten eten
Leer liever eens lekker kokenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Leer verdomme eens eten!
![]()
en ik kreeg wel eens mijn pap over mijn eten heen gegotenquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:10 schreef Swolly het volgende:
[..]
Ik kwam niet eerder van tafel af dan dat ik mijn bord leeg had.
En mocht dat niet helpen, dan kon ik direct door naar bed, en kreeg ik de volgende dag gewoon weer hetzelfde prakkie voorgezet.
Wat een mietjes die ouders van jou![]()
In sommige jongensscholen/-huizen, zo vertelde mijn schoonvader, gebeurde dat ook, alleen dan met maagpap....quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en ik kreeg wel eens mijn pap over mijn eten heen gegotenzo gebeurde dat bij mijn moeder thuis altijd. En dan moest je het nog opeten ook....
je bent iig wel om te lachenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:58 schreef LangeJan het volgende:
Stem Nee op 1 juni om dat anti-iklustvoedselschorum een lesje te lerenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef BertV het volgende:
Inderdaad, het is weer tijd voor oorlog...
stelletje huilebalken.
Dus je eet geen marrokaans voedsel omdat een marrokaan/moslim jou niet respecteert omdat jij varkensvlees eet?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:27 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat geslagen door een neger, weliswaar omdat ik op een vechtsport zat.Maar omdat ik dit zo bracht als zijnde "Ik heb geen respect voor jou, dan heb ik geen respect voor jou" en om dan te zien dat dat alleen maar meer misverstanden en ruzies veroorzaakt is dit voor mij een les geweest
![]()
Ze eten heus geen varkensvlees omdat ze jou niet mogen hoor ...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:58 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Je lult maar wat. Wat heeft Honig of een Marokkaan op een scooter te maken met het feit dat ik uit principe iets niet eet? Waar het mij wringt is dat wat ik meemaak en ervaar, lees op fora hoe er gedacht word over mensen die wel varkensvlees eten en hoe er gereageerd word op mij als ik ze terugbetaal met gelijke munt? En dan ook nog wel genuanceerd, zonder de hele Marokkaanse gemeenschap er bij te betrekken. Maar nee, dan ben ik ineens de trieste xenofobe racist. Terwijl ik wel eet van culturen die wel respect voor de mijne op kunnen brengen.
maar als je geen ui lust, lust je ook geen prei, knoflook en sjalotjes?quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:01 schreef Trafasi het volgende:
Van mij zeggen "ze" ook altijd dat ik niks lust...
Dit komt echter omdat ik geen ui en paprika lust, en jammergenoeg zit dit door bijna elk gerecht.![]()
Resultaat: Alle gerechten waar dit in zit niet lusten, en daar altijd maar gezeik over aanhoren..![]()
*Bah, zeikerts !
Wist je dat het erg fout is om als je zelf nogal.... uhm... opmerkelijke redenen hebt om een bepaald gerecht niet te eten, en mensen je daaron triest vinden, om dan te zeggen dat andere mensen dat ook doen.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:06 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Zeg meneer Borknagar...quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:22 schreef Borknagar het volgende:
[..]
Wist je dat het erg fout is om als je zelf nogal.... uhm... opmerkelijke redenen hebt om een bepaald gerecht niet te eten, en mensen je daaron triest vinden, om dan te zeggen dat andere mensen dat ook doen.
DAT IS DUS GEEN GELDEND ARGUMENT OM ZELF OOK AAN HET "TRIESTE" GEDRAG MEE TE DOEN.
Dus geef ons een goed argument om dus couscous of ''eten uit dergelijke regionen'' niet te eten.
wel prei en knoflook geen charlotjesquote:Op vrijdag 22 april 2005 11:10 schreef BertV het volgende:
[..]
maar als je geen ui lust, lust je ook geen prei, knoflook en sjalotjes?
Ze heeft gewoon een stukjes-fobiequote:Op vrijdag 22 april 2005 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
<verhaal>
quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:55 schreef Jett het volgende:
ik lust niet zo heel veel, maar ik eet dan wel weer dingen zoals slang, krokodil en haaiik heb allemaal welleens geprobeert
maar ik at een keer bij iemand, en die aten STAMPOT nou dat ga ik geeneens proberen aardappelen vind ik zooooo vies
Ben jij stiekem duitser? Of is het een ordinaire tikfout "zuren haring"quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:59 schreef buzzer het volgende:
er zijn helaas ook dingen die ik heeeel graag lust, maar waar ik wel de rest van de dag oprispingen aan overhoud.. zoals zuren haring en makreel... dus dat eet ik eigenlijk nooit...
Paprika is idd niet te vreten. Maar als er ook wat andere dingen door het eten zitten proef je er niks van!quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:01 schreef Trafasi het volgende:
Van mij zeggen "ze" ook altijd dat ik niks lust...
Dit komt echter omdat ik geen ui en paprika lust, en jammergenoeg zit dit door bijna elk gerecht.![]()
Resultaat: Alle gerechten waar dit in zit niet lusten, en daar altijd maar gezeik over aanhoren..![]()
*Bah, zeikerts !
Neinquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Ben jij stiekem duitser? Of is het een ordinaire tikfout "zuren haring"
Niet zo zeuren hé.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:44 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
Zeg meneer Borknagar...
Jij lust anders ook niet veel hoor![]()
![]()
Ja, dat is zielig. En dat werkt ook niet. Gewoon blijven doorvragen of ze het niet willen proberen, geduld hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:14 schreef HMaster-II het volgende:
Ik ken ook zo'n kreng..
Lust alleen maar frikandel en appelmoes. Omdat de ouders geen gezag uitoefenen. Een fiks opvoedkundig pak op de sodemieter moet dat kreng krijgen. (Maar dat is natuurlijk weer zielug)
Ja .. maar ik twijfel altijd zo erg bij zulke mensen ...quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:22 schreef Arinna het volgende:
Nou, ik ken iemand die (op een enkele uitzondering na) geen fruit lust.....![]()
Daar kan ik me werkelijk niets bij voorstellen.
Verder lust ze veel groente-soorten niet. Als zoiemand komt eten proberen we er wel rekening mee te houden natuurlijk. Irritant kan het wel een beetje zijn, maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij wel en niet wil eten. Ben zelf in ieder geval blij dat ik geen 'probleem-eter' ben...
het is vaak een beetje een combi van die 2. Maar ik ben ook zo iemand die veel soorten groenten en een aantal vruchten niet lust. Vooral bittere en zure dingen vind ik erg vies. Ik heb soms het idee dat ik dat veel sterker proef dan de gemiddelde persoon. Ik moet van rauwkost bijvoorbeeld kokhalzen als ik het probeer te eten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:13 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja .. maar ik twijfel altijd zo erg bij zulke mensen ...
Lusten ze het nou echt niet, of stellen ze zich aan?
Dus alleen aardappels pasta en visquote:Op zaterdag 23 april 2005 01:36 schreef nozem het volgende:
Ik ben niet zo'n moeilijke. Ik eet alles, behalve groente en vlees.
Hehe, iemand die er serieus op ingaat, dat doet me goed, op dit late tijdstip.quote:Op zaterdag 23 april 2005 02:14 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Dus alleen aardappels pasta en visqua avondeten dan.
Wat je niet moeilijk noemt![]()
Dom wichtquote:
En jij zeker de basisschool niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:04 schreef Foo_niks het volgende:
jullie hebbe seker de oorloch nie mhee gemaacd.
gewoon omdat er geen eurocent van mij richting die kutallochtonen gaatquote:Op zaterdag 23 april 2005 14:44 schreef -DailaLama- het volgende:
Uit principiële overwegingen?
Omdat je vegetarisch bent? Of omdat je toen gekotst hebt
Of omdat het "moslimeten" is, net als LangeJan?
quote:Op zaterdag 23 april 2005 12:11 schreef Little_Meanie het volgende:
ik eet bijna alles, ook veel buitenlandse en exotische gerechten
wat ik niet eet is shoarma, ik heb het een paar keer gegeten na veel bier, vond het wel lekker maar eet het nu (nuchter) nooit meer, ook uit principiële overwegingen
Dan moet je verdomme ook niet zeiken als ze je hele huis leegjatten, sufkut.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:47 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
gewoon omdat er geen eurocent van mij richting die kutallochtonen gaat![]()
Ik eet ook praktisch alles. Sommige dingen niet van harte, maar ik eet ze wel op. Als kleine jongen at ik tijdens een vakantie in Bretagne echt alles wat de vissers daar vingen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:59 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
in eten ben ik vrij makkelijk, geef het ik eet het
zo ben ik ook, maar bruine bonen gaan er toch niet in en champignonsquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:59 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
in eten ben ik vrij makkelijk, geef het ik eet het
IDD!!!quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:47 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
ik beslis nog altijd zelf wat ik met mijn geld doe kuthomoquote:Op zaterdag 23 april 2005 15:58 schreef nozem het volgende:
[..]
Dan moet je verdomme ook niet zeiken als ze je hele huis leegjatten, sufkut.
Mensen zoals jij zouden ze alle stemrechten moeten ontnemen.
shoarmazaken zijn er om geld wit te wassen van Albanese maffia en zoquote:Op zaterdag 23 april 2005 16:29 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
IDD!!!
Allochtonen die werken voor hun geld! Gatver, het zou verboden moeten worden!
zout op belg, kutallochtoonquote:Op zaterdag 23 april 2005 18:27 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
shoarmazaken zijn er om geld wit te wassen van Albanese maffia en zo
jawel, de server staat in nederland en je begeeft je op fok, dat weer op de server staat, dat weer in nederland stanquote:Op zaterdag 23 april 2005 18:49 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
ik woon niet in jou land, dat maakt mij geen allochtoon
jij verwart de virtuele wereld met de echte wereld nerdquote:Op zaterdag 23 april 2005 19:10 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jawel, de server staat in nederland en je begeeft je op fok, dat weer op de server staat, dat weer in nederland stan![]()
maar dat snap je natuurlijk niet, want je bent een belg
![]()
Leren etenquote:Op zaterdag 23 april 2005 18:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik lust alles.
Heb zelfs kippenlever leren eten
Ik zou niet weten waarom?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:41 schreef LangeJan het volgende:
Het bijvoorbaat al niet lusten van een gerecht getuigt wel van zwakte en een gebrek aan sociale vaardigheden. Je dient ten aller tijden te eten wat de pot schaft. Ik ken een zwak figuur die zelfs alle saus en uitjes en augurken e.d. van zijn McDonald hamburgertje schraapt om hem vervolgens alsnog na 3 happen weg te gooien. Als je dat ventje ergens mee naar uit eten neemt of zijn ma heeft een heerlijk gerecht klaargemaakt, waar uuuuuuuuren inzitten, dan nog krijgt meneertje speciaal omdat ie niks lust een lekker bord vol patat en appelmoes en een frikandel zonder vel, omdat ie dat ook niet lust.
Zo een mannetje zou je toch een paar kletsen voor de kop moeten verkopen
Daar zou ik me best iets bij kunnen voorstellen... dat daar verschil in zit.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:29 schreef octopussy het volgende:
[..]
het is vaak een beetje een combi van die 2. Maar ik ben ook zo iemand die veel soorten groenten en een aantal vruchten niet lust. Vooral bittere en zure dingen vind ik erg vies. Ik heb soms het idee dat ik dat veel sterker proef dan de gemiddelde persoon. Ik moet van rauwkost bijvoorbeeld kokhalzen als ik het probeer te eten.
Ik zeur niet, ik bepaal alleen wat er op tafel komt te staan.quote:Op zondag 24 april 2005 16:57 schreef Dark_Killah het volgende:
Niet zeuren.
Ik ben 19, maar vraag nog wel es van"waar smaakt het naar" Oid, zeker als ik iets nog nooit gehad hebquote:Op zondag 24 april 2005 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
Kijk ik vind het best als het om kinderen gaat die niks lusten. Dan kan het nog goed komen. Maar degene waar ik over poste, is 23. En dan vind ik het vrij genant als je op een feest met lopend buffet de vraag " mama, lust ik dit wel" stelt. Puur aanstellerij.
Amenquote:Op zondag 24 april 2005 17:54 schreef karoltje het volgende:
Het zit allemaal tussen je oren!
Dat is toch wel heel iets anders dan "lust ik dit wel"quote:Op zondag 24 april 2005 18:34 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Ik ben 19, maar vraag nog wel es van"waar smaakt het naar" Oid, zeker als ik iets nog nooit gehad heb
En dan ondertussen wel een peuk opstekenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Leer verdomme eens eten!
![]()
Ook dat moet je leren.quote:Op zondag 24 april 2005 19:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En dan ondertussen wel een peuk opsteken![]()
oquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:52 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
jij verwart de virtuele wereld met de echte wereld nerd
quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:47 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
(Sorry hoor, ik zag dit ergens tussen staan en ik kon het niet laten erop te reageren. Die quote van Nozem heb ik er voor het gemak maar bij geplakt omdat ik het wel vond passen.quote:
championnen zijn sompig en sponzig, alsof ik op rubber kauwquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef ijsmeis het volgende:
Ik lust bijna alles![]()
Behalve bittere dingen vind ik niet lekker.
En champignons (vooral grote stukken) weiger ik te eten.
Exactly.quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:18 schreef Talietje het volgende:
[..]
championnen zijn sompig en sponzig, alsof ik op rubber kauw
ik snap wel waarom mensne geen bittere dingen lusten, dat zit al namelijk vanaf kleins af aan erin geprogrammeerd. want bittere dingen zijn meestal giftigquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:16 schreef ijsmeis het volgende:
Ik lust bijna alles![]()
Behalve bittere dingen vind ik niet lekker.
En champignons (vooral grote stukken) weiger ik te eten.
Zeg. Ga eens gauw weer terug naar bed.quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:12 schreef Obnx het volgende:
als je geen geld wilt verdienen dan klik je toch NIET!
hier erger ik me veeel meer aan.
champignons smaken nergens naar?quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Exactly.
En ze smaken nergens naar.
Waarop mijn moeder dan zegt
"Ja, dan maakt het toch niet uit of je ze eet of niet! Je proeft het toch niet!"
Nee mam, maar ik voel wel wat ik eet. En het voelt ranzig aan.
Dan vind ik ze nog nergens naar smaken hoorquote:Op dinsdag 26 april 2005 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
champignons smaken nergens naar?
rauw zijn ze misschien flauw, maar als je ze bakt of kookt krijgen ze wel degelijk smaak.
Of van die ouders die hun kinderen vertellen dat ze maar een heel klein maagje hebben, zo gauw ze iets niet willen eten. Of in dat geval, om ze toch aan het eten te krijgen, elke dag pasta maken, omdat ze DAT wel lusten.quote:Op woensdag 27 april 2005 01:42 schreef Klemvast het volgende:
Mijn vriendin is zo'n vreselijk moeilijk geval op dit gebied. Zij beweert dat ze allergisch is voor vanalles en nog wat, maar volgens mij hebben een paar homeopaten en andere vage "experts" haar als kind vanalles doen geloven wat niet waar is, en het erge is dat heel dat gezin nog eens gelooft in allerlei van die vage alternatieve geneeskundige shit.
Dan kook je echt niet met regelmaat zulke 'aparte' gerechten hoorquote:Op maandag 25 april 2005 10:33 schreef Talietje het volgende:
i.v.m met mijn opleiding tot horeca ondernemer moet ik alles eten wat ik moet maken,
Ossentong enzo... *iek*
Gewoon alles een keer proeven.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Leer verdomme eens eten!
![]()
Wat is er mis met groente uit een potje?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:21 schreef MaRySe het volgende:
Oja en groente dat smaakt alsof het langs de weg groeitongesneden andijvie of zo eet ik pas als het fijn is gemaakt.
Sinds ik klein ben krijg ik al allemaal eten uit allerlei culturel voorgeschoteld. Op dat gebied lust ik echt veel meer dan andere mensen, en van die culinaire hoogstandjes ook vaak eerder.
Maar nederig voer als blikvoer oid nietOf van die Hollandse-Hollandse gerechten.
Daarom worden boeren ook als lullo's afgeschilderd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:55 schreef laurenzo85 het volgende:
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:41 schreef LangeJan het volgende:
Het bijvoorbaat al niet lusten van een gerecht getuigt wel van zwakte en een gebrek aan sociale vaardigheden. Je dient ten aller tijden te eten wat de pot schaft. Ik ken een zwak figuur die zelfs alle saus en uitjes en augurken e.d. van zijn McDonald hamburgertje schraapt om hem vervolgens alsnog na 3 happen weg te gooien. Als je dat ventje ergens mee naar uit eten neemt of zijn ma heeft een heerlijk gerecht klaargemaakt, waar uuuuuuuuren inzitten, dan nog krijgt meneertje speciaal omdat ie niks lust een lekker bord vol patat en appelmoes en een frikandel zonder vel, omdat ie dat ook niet lust.
Zo een mannetje zou je toch een paar kletsen voor de kop moeten verkopen
Ik ben geen boer.. het gaat om de uitdrukkingquote:Op donderdag 5 mei 2005 20:32 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Daarom worden boeren ook als lullo's afgeschilderd.![]()
En blijven het boeren.![]()
Door wie worden ze dan als lullo's afgeschildertquote:Op donderdag 5 mei 2005 20:32 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Daarom worden boeren ook als lullo's afgeschilderd.![]()
En blijven het boeren.![]()
Ik heb liever ham zelf gehaald uit Parmaquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat is er mis met groente uit een potje?
En stamppot andijvie met spekjes is heerlijk.
Eigenlijk ben jij nu net zo'n zeur als mensen die niets lusten.
"Nederig voer".![]()
Ja dat is ZO belachelijk !quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:09 schreef ForumGek het volgende:
Of mensen die geen koude melk lusten, maar alleen lauwe of warme.....
*ril*
Dus ook geen leer etc? Dan ben je pas echt een die hardquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:17 schreef vbmot het volgende:
Ik ben redelijk problematisch als vrij strenge vegetariër (betekent dus ook geen bouillon, trassi, gelatine). Aan de andere kant vind ik wel vrijwel alle soorten groente lekker. Ik erger me vooral aan mensen die bij alles wat een beetje heet is al beginnen te jammeren. Als je de chinees om de hoek al te pittig vindt ben je toch gewoon een mietje. Overigens heb ik voor saaie gerechten als stampot altijd een flesje tabasco klaarstaan; dat geeft het nog wat smaak.
Ik eet geen leer neequote:Op donderdag 12 mei 2005 20:42 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Dus ook geen leer etc? Dan ben je pas echt een die hard
Hmm.. Wat jij wiltquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:48 schreef vbmot het volgende:
[..]
Ik eet geen leer neeMaar serieus, m'n schoenen zijn wel gewoon van leer (bestaan er degelijke schoenen van een ander materiaal?); het gaat me puur om wat ik in mijn mond stop.
Lekker plantaardig voer en goeie leren schoenenquote:
Blijkbaar nietquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:19 schreef DrDentz het volgende:
echte mannen eten vlees!
Whehehe, probeer maarquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:43 schreef Tranceptor het volgende:
Zeikers ... gewoon naar binnen rossen die handel.
Nee ik vind het zielig. Als je een beest slacht en je gebruikt zijn velletje om je warm te houden, zijn vlees om van te leven en gelatine uit zijn botjes dan heeft het dier nog nut gehad.quote:
Schandalig!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:47 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nee ik vind het zielig. Als je een beest slacht en je gebruikt zijn velletje om je warm te houden, zijn vlees om van te leven en gelatine uit zijn botjes dan heeft het dier nog nut gehad.
Jij laat nu allemaal zielige beestjes zonder huid achter
quote:
Of gewoon erg slecht ontwikkelde smaak papillenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:24 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik lust bijna alles, wat ben ik toch makkelijk he?
Kut voor je dat het zo tussen je oren zit.quote:Op donderdag 12 mei 2005 21:15 schreef Susie het volgende:
Vroeger was ik echt een drama met eten.... en dat heeft echt niet met opvoeding te maken; naar bed zonder eten, geen probleem. Ze hebben zelfs geld geboden om een hap van mijn bord te laten nemen (tot 50 gulden aan toe en voor een klein meisje van 8,9 jaar is dat errug veel), ik moest het echt niet. Ik at altijd aardappelen met appelmoes, patat of bruine bonen (tja, dat dan weer wel). Mijn moeder denkt dat het kwam doordat ik eens gras of een blad van een boom heb gegeten ofzo en toen geen "groene" dingen meer at. Ik ging er ook echt van kokhalzen als ik dan toch een hap had genomen van iets groente. Zie je het voor je dat je kleine meisje met tranen in d'r ogen aan tafel een hapje groente probeert weg te krijgen?? Ik denk dat geen een ouder dat over zijn hart kan krijgen.
Nu eet ik gelukkig wel meer, tja je wordt ouder. Nog steeds lust ik niet alle groentes en vlees houd ik ook niet van (alleen schnitzel, saté en kip), geloof me als ik zeg dat ik biefstuk heb geprobeerd en dat ik er echt bijna van over mijn nek ging. Maar gelukkig eet ik meer dan aardappelen en bruine bonen! Ik ben nu ook bereid om meer dingen te proeven, maar je moet mij geen verhalen vertellen over waar het vandaan komt ofiets, dan krijg ik er een beeld bij en dan gaat mijn keel dicht!
De mensen die het vervelend vinden om iemand te kennen die niets lust, moeten zich eens verplaatsen in de ander. Het is echt niet leuk om voor het eerst bij je schoonouders te komen en uit te leggen dat je iets niet lust (overigens heb ik bij mijn ex-schoonouders macaroni leren eten!).
Wat een zieke ouders zeg, geld bieden om je iets te laten etenquote:Op donderdag 12 mei 2005 21:15 schreef Susie het volgende:
Ze hebben zelfs geld geboden om een hap van mijn bord te laten nemen (tot 50 gulden aan toe en voor een klein meisje van 8,9 jaar is dat errug veel), ik moest het
Je zou eens wat meer moeten varieren in je voedsel, wordt je niet zo agressief.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:57 schreef Talietje het volgende:
mensen die niks lusten... ze moeten DOOD
DOOD ALLEMAAL GODVERDEHOEREN!!
Ik zou er een aantal Valiumtabletten doorheen stampen...quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:15 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Je zou eens wat meer moeten varieren in je voedsel, wordt je niet zo agressief.
Ik heb met mijn kinderen nooit moeilijk gedaan over eten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:13 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Wat een zieke ouders zeg, geld bieden om je iets te laten eten![]()
Ik moest gewoon aan tafel blijven zitten totdat ik mijn bord leeg had. En achteraf vind ik dat wel terecht. Als je als ouders al tegen je kind zegt van: Oh ok, dan laat maar staan, dan kun je er al vanuit gaan dat het iemand wordt van de frietgeneratie, die niks lust.
Ik had hem verteld dat ik hem nooit meer hoefde te zien, wat een kieskeurige nicht zeg. Issie al uit de kast gekomen ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:52 schreef papierclipje het volgende:
Er blijven "vrienden" eten en jij gaat voor ze koken, belt ze van te voren even op met wat lust je niet:
*Wat lust je niet?
- Ik ben veggie dus eet geen vlees.
* Ok dan weet ik dat
- ow en ik hou niet van kaas, aardappelen en groente
* eeh....
- en vis lust ik ook niet.
* jij krijgt een potje olvarit en wij gaan echt eten.
was hij ineens beledigd![]()
Zo doen wij het ook met onze dochter (20 maanden). Ze MAG eten, het MOET niet. Eet ze bijna niks, jammer dan. Ze krijgt altijd wel haar toetje.Ik haat dat dreigen van : " als jij je bordje niet leeg eet, krjg je ook geen toetje" . Het toetje is altijd dezelfde hoeveelheid, ze krijgt niks extra's als ze weinig warm eten heeft gehad.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb met mijn kinderen nooit moeilijk gedaan over eten.
Ze mogen eten als het etenstijd is. Als ze iets niet willen eten, eten ze het maar niet. Maar dan 's avonds ook niet aan de boterham.
Eten ze voldoende en willen ze 's avonds graag een zakje chips, dan is dat geen probleem.
Het zijn nu pubers, met grote honger en ze lusten bijna alles. De oudste lust geen uien, dus krijgt hij bijvoorbeeld hutspot zonder uien. De jongste houdt niet van spruiten, mijn man ook niet, dus daar heb ik altijd een extra groente bij. Voor de rest is het eten wat de pot schaft.
Wat bij ons op een bepaald moment ook als beloning werkte was na het eten met de lepel op je bordje trommelen. Ze hadden plastic serviesgoed. Was het bordje leeg, dan mochten ze even 'rammelen'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:06 schreef MaLo het volgende:
Nu gaat het wat minder want ze komt in de NEE fase![]()
Ten eerste heb ik geen zieke ouders. Ga er maar vanuit dat ze daarvoor alles geprobeerd hebben om mij het te laten eten. Mijn oudere broer en zus aten wel gewoon alles, dus daar heb het geen ene moer mee te maken. Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:13 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Wat een zieke ouders zeg, geld bieden om je iets te laten eten![]()
Ik moest gewoon aan tafel blijven zitten totdat ik mijn bord leeg had. En achteraf vind ik dat wel terecht. Als je als ouders al tegen je kind zegt van: Oh ok, dan laat maar staan, dan kun je er al vanuit gaan dat het iemand wordt van de frietgeneratie, die niks lust.
Whehe.. zo iemand ken ik ookquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef t0y het volgende:
hij leest ook altijd de donald duck onder het ontbijt, lunch en avondeten
Doet ie het ook als er gewoon visite isquote:
Gewoon niks. Dan eet je maar niet. Hou je echt geen dagen vol. Je gaat van de honger vanzelf eten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:59 schreef Susie het volgende:
Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?
Wachten tot je zo'n honger hebt dat je toch gaat eten. Werd het me te irritant dan zou ik je tijdens het eten nog in een aparte ruimte hebben gezet ook.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:59 schreef Susie het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen zieke ouders. Ga er maar vanuit dat ze daarvoor alles geprobeerd hebben om mij het te laten eten. Mijn oudere broer en zus aten wel gewoon alles, dus daar heb het geen ene moer mee te maken. Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?
Ik at met liefde niks toen ik klein was. Ik was dan ook helemaal vel over been, ouders met me naar de arts en kinderarts enzo, die raadde toen aan dat ik vooral dingen moest eten die ik dan maar lekker vond, witbrood en ijs enzoquote:Op woensdag 14 december 2005 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon niks. Dan eet je maar niet. Hou je echt geen dagen vol. Je gaat van de honger vanzelf eten.
Hmz, inconsequente ouders dus. Je at alleen de "lekkere" dingen ? Bij mij had je zolang aan tafel gezeten totdat je je bordje leeghad, en zo is het bij mij ook vroeger gegaan met mijn ouders. Dingen zoals witlof, rode kool etc. ik lust het nog steeds niet, maar ik weet wel hoe het smaakt en als ik het voorgeschoteld krijg eet ik het nog steeds (welliswaar kleine porties).quote:Op woensdag 14 december 2005 13:52 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik at met liefde niks toen ik klein was. Ik was dan ook helemaal vel over been, ouders met me naar de arts en kinderarts enzo, die raadde toen aan dat ik vooral dingen moest eten die ik dan maar lekker vond, witbrood en ijs enzo![]()
Dat we meer variatie hebben, betekent niet dat we kanibalen zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef Mirel het volgende:
Ik lust ook bijna niets![]()
Eten jullie me nu op?
Ja, ik moest het ook opeten. Maar ik deed het niet, zonder eten naar bed was totaal geen probleem voor mij. Als ik toch een hap nam moest ik meteen overgeven, dus jaquote:Op woensdag 14 december 2005 16:36 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Hmz, inconsequente ouders dus. Je at alleen de "lekkere" dingen ? Bij mij had je zolang aan tafel gezeten totdat je je bordje leeghad, en zo is het bij mij ook vroeger gegaan met mijn ouders. Dingen zoals witlof, rode kool etc. ik lust het nog steeds niet, maar ik weet wel hoe het smaakt en als ik het voorgeschoteld krijg eet ik het nog steeds (welliswaar kleine porties).
Als je kinderen al op vroege leeftijd gaat aanleren om dingen te laten staan, dan wordt het op latere leeftijd alleen maar erger, zie jou geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |