Ik had hem verteld dat ik hem nooit meer hoefde te zien, wat een kieskeurige nicht zeg. Issie al uit de kast gekomen ?quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:52 schreef papierclipje het volgende:
Er blijven "vrienden" eten en jij gaat voor ze koken, belt ze van te voren even op met wat lust je niet:
*Wat lust je niet?
- Ik ben veggie dus eet geen vlees.
* Ok dan weet ik dat
- ow en ik hou niet van kaas, aardappelen en groente
* eeh....
- en vis lust ik ook niet.
* jij krijgt een potje olvarit en wij gaan echt eten.
was hij ineens beledigd![]()
Zo doen wij het ook met onze dochter (20 maanden). Ze MAG eten, het MOET niet. Eet ze bijna niks, jammer dan. Ze krijgt altijd wel haar toetje.Ik haat dat dreigen van : " als jij je bordje niet leeg eet, krjg je ook geen toetje" . Het toetje is altijd dezelfde hoeveelheid, ze krijgt niks extra's als ze weinig warm eten heeft gehad.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb met mijn kinderen nooit moeilijk gedaan over eten.
Ze mogen eten als het etenstijd is. Als ze iets niet willen eten, eten ze het maar niet. Maar dan 's avonds ook niet aan de boterham.
Eten ze voldoende en willen ze 's avonds graag een zakje chips, dan is dat geen probleem.
Het zijn nu pubers, met grote honger en ze lusten bijna alles. De oudste lust geen uien, dus krijgt hij bijvoorbeeld hutspot zonder uien. De jongste houdt niet van spruiten, mijn man ook niet, dus daar heb ik altijd een extra groente bij. Voor de rest is het eten wat de pot schaft.
Wat bij ons op een bepaald moment ook als beloning werkte was na het eten met de lepel op je bordje trommelen. Ze hadden plastic serviesgoed. Was het bordje leeg, dan mochten ze even 'rammelen'.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:06 schreef MaLo het volgende:
Nu gaat het wat minder want ze komt in de NEE fase![]()
Ten eerste heb ik geen zieke ouders. Ga er maar vanuit dat ze daarvoor alles geprobeerd hebben om mij het te laten eten. Mijn oudere broer en zus aten wel gewoon alles, dus daar heb het geen ene moer mee te maken. Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:13 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Wat een zieke ouders zeg, geld bieden om je iets te laten eten![]()
Ik moest gewoon aan tafel blijven zitten totdat ik mijn bord leeg had. En achteraf vind ik dat wel terecht. Als je als ouders al tegen je kind zegt van: Oh ok, dan laat maar staan, dan kun je er al vanuit gaan dat het iemand wordt van de frietgeneratie, die niks lust.
Whehe.. zo iemand ken ik ookquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:38 schreef t0y het volgende:
hij leest ook altijd de donald duck onder het ontbijt, lunch en avondeten
Doet ie het ook als er gewoon visite isquote:
Gewoon niks. Dan eet je maar niet. Hou je echt geen dagen vol. Je gaat van de honger vanzelf eten.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:59 schreef Susie het volgende:
Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?
Wachten tot je zo'n honger hebt dat je toch gaat eten. Werd het me te irritant dan zou ik je tijdens het eten nog in een aparte ruimte hebben gezet ook.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:59 schreef Susie het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik geen zieke ouders. Ga er maar vanuit dat ze daarvoor alles geprobeerd hebben om mij het te laten eten. Mijn oudere broer en zus aten wel gewoon alles, dus daar heb het geen ene moer mee te maken. Ga jij maar eens met een kind aan tafel zitten die jankend, brullend en kokhalsend tegenover je zit..... ik zou graag willen zien wat jij doet dan!?
Ik at met liefde niks toen ik klein was. Ik was dan ook helemaal vel over been, ouders met me naar de arts en kinderarts enzo, die raadde toen aan dat ik vooral dingen moest eten die ik dan maar lekker vond, witbrood en ijs enzoquote:Op woensdag 14 december 2005 13:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon niks. Dan eet je maar niet. Hou je echt geen dagen vol. Je gaat van de honger vanzelf eten.
Hmz, inconsequente ouders dus. Je at alleen de "lekkere" dingen ? Bij mij had je zolang aan tafel gezeten totdat je je bordje leeghad, en zo is het bij mij ook vroeger gegaan met mijn ouders. Dingen zoals witlof, rode kool etc. ik lust het nog steeds niet, maar ik weet wel hoe het smaakt en als ik het voorgeschoteld krijg eet ik het nog steeds (welliswaar kleine porties).quote:Op woensdag 14 december 2005 13:52 schreef flubub het volgende:
[..]
Ik at met liefde niks toen ik klein was. Ik was dan ook helemaal vel over been, ouders met me naar de arts en kinderarts enzo, die raadde toen aan dat ik vooral dingen moest eten die ik dan maar lekker vond, witbrood en ijs enzo![]()
Dat we meer variatie hebben, betekent niet dat we kanibalen zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:51 schreef Mirel het volgende:
Ik lust ook bijna niets![]()
Eten jullie me nu op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |