Hoe leer je dat dan? Ik probeer elke keer er eentje uit een salade te pikken enzo, maar ik krijg het gewoon niet door m'n strot heenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:09 schreef buzzer het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is olijven, die moet je echt leren eten, en als je smaak er aan gewend is zijn ze heerlijk...
Dus omdat er mensen zijn die geen varkensvlees willen eten eet jij iets, wat zij wel eten ook niet. Als straf of zo? Zie je het als een persoonlijke belediging dat sommige mensen geen varken eten? En hoe zit dat dan met vegetariers in het algemeen, of met mensen die geen rund eten? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon benieuwdquote:Op donderdag 21 april 2005 23:06 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hahahaha, en het is niet triest om varkensvlees onrein te vinden zeker. Sommige mensen eten toch ook geen vlees uit principiele overwegingen? De zogeheten vegetariers? En als ik iets niet eet uit principe dan is het meteen triest. Jouw bovenstaande reactie zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Olijven en die blauwe schimmelkaas. Dat is het enigste was ik niet naar binnen krijg.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:18 schreef Maikuuul het volgende:
Me2 :/ kut olijven
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:16 schreef Moitessier het volgende:
[..]
Dus omdat er mensen zijn die geen varkensvlees willen eten eet jij iets, wat zij wel eten ook niet. Als straf of zo? Zie je het als een persoonlijke belediging dat sommige mensen geen varken eten? En hoe zit dat dan met vegetariers in het algemeen, of met mensen die geen rund eten? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon benieuwd
meer ontopic:
mensen die niets lustenen dan met name mensen die weigeren het te proberen of zelfs aan te ruiken.."dat lust ik toch niet" aaargh
![]()
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....quote:Op donderdag 21 april 2005 23:24 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.
En daarom dus juist het beste argument om andere dingen WEL te eten.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....![]()
Zeker! Ik vraag me af hoeveel marokkanen hij kent, of dat hij dit gelezen heeft in de krant ofzo. Voor als je het nog niet door hebt gast, er zijn genoeg mensen uit die contreien die hier prima (samen)werken en (samen)leven met autochtone varkensvleeseters zonder ooit een woord te reppen over Koefars of Dhimmi's, laat jij je al die producten af pakken omdat een paar mensen er een andere mening op na houden? En hoe ver voer je deze "principes" door? Ga je van te voren bij elk product na of het mogelijk connecties heeft met het door jou gehaatte Marokko?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dit is ongeveer het stomste argument wat ik ooit gehoord heb om iets niet te eten....![]()
Wat nou 'ja wat?' ?quote:
Je doet maar joh. Met een vieze onderbroek op je hoofd lopen is ook niet verboden.quote:Als ik er voor kies om bepaalde gerechten uit bepaalde culturen niet te nuttigen. Dan is dat mijn goed (ge)recht.
Kom op zeg doe es wat realistischer!quote:Grieks broodje Gyros? Prima. Italiaanse pasta, heeeeeeeerlijk. Maar voedsel uit die contreien vind ik moreel bezwaarlijk om te eten en net zoals varkensvlees voor bepaalde mensen onrein is, is dat voedsel onrein voor mij.
Noord-Amerika?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Waar denk je dat die benzine in je autootje vandaan komt?
Je weet best dat elke zichzelf respecterende Moslim een varkensvleeseter ziet als een Koefar. Hij zegt het niet, maar denkt het wel. Respect moet van 2 kanten komen. Ik respecteer hen als zij geen varkensvlees willen eten. Maar door persoonlijke ervaringen en aanvaringen met mensen die voor mij en mijn levenstijl geen greintje respect op konden brengen ben ik tot dit principiele besluit gekomen. En waarom zou ik als ik uit principe iets van de Marokkaanse cultuur niet eet meteen het hele land moeten haten, laat staan de mensen die er in wonen! Het gaat mij hier puur om het wederzijds respect wat er bij bepaalde niet is als het op levenswijzes aankomt.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:35 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Zeker! Ik vraag me af hoeveel marokkanen hij kent, of dat hij dit gelezen heeft in de krant ofzo. Voor als je het nog niet door hebt gast, er zijn genoeg mensen uit die contreien die hier prima (samen)werken en (samen)leven met autochtone varkensvlees eters zonder ooit een woord te reppen over Koefars of Dhimmi's, laat jij je al die producten af pakken omdat een paar mensen er een andere mening op na houden? En hoe ver voer je deze "principes" door? Ga je van te voren bij elk product na of het mogelijk connecties heeft met het door jou gehaatte Marokko?
Realistischer? Ik heb het over eten. Jij over benzine!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat nou 'ja wat?' ?
Ik lach je gewoon uit
[..]
Je doet maar joh. Met een vieze onderbroek op je hoofd lopen is ook niet verboden.
[..]
Kom op zeg doe es wat realistischer!![]()
Waar denk je dat die benzine in je autootje vandaan komt?
Dat zal ze leren!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:24 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, niet als straf en ook niet omdat ik mij daar beledigd door voel. Dat je geen varkensvlees mag eten, ala, dat vind ik geen punt. Maar om mij omdat ik het wel eet te bestempelen als een Koefar of Dhimmi vind ik wel bezwaarlijk en daardoor voel ik mij wel beledigd. Vandaar dat ik besloten heb het alledaagse voedsel en eventuele andere producten uit deze veelal Marokkaanse cultuur te boycotten. Alle andere keukens zijn voor mij serieus geen bezwaar. Er is maar 1 keuken die mij uit principiele overwegingen gewoon niet ligt. Klaar. Voor de rest vind ik alles de moeite waard om te proberen/proeven/koken.
Laat maar.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:52 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Realistischer? Ik heb het over eten. Jij over benzine!
Ik tank mijn auto rustig vol zonder daar morele bezwaren tegen te hebben. Dat benzine verhaal van jou gaat echter totaal niet op, omdat benzine niks met geloofsovertuigingen of levensovertuigingen te maken heeft. Ik heb het over het nuttigen van voedsel wat voor een ander onrein zou zijn. Waar vanuit een een bepaalde geloofsovertuiging totaal geen respect voor mij en mijn levenswijze opgebracht kan worden.
Je lult maar wat. Wat heeft Honig of een Marokkaan op een scooter te maken met het feit dat ik uit principe iets niet eet? Waar het mij wringt is dat wat ik meemaak en ervaar, lees op fora hoe er gedacht word over mensen die wel varkensvlees eten en hoe er gereageerd word op mij als ik ze terugbetaal met gelijke munt? En dan ook nog wel genuanceerd, zonder de hele Marokkaanse gemeenschap er bij te betrekken. Maar nee, dan ben ik ineens de trieste xenofobe racist. Terwijl ik wel eet van culturen die wel respect voor de mijne op kunnen brengen.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:47 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat kan Honig er aan doen dat er een Marokkaanse mongool jou met een scooter om ver rijdt?
Waarom eigenlijk marokkanen en niet moslims in het algemeen? En daarmee alle gerechten uit landen waar de meerderheid van de inwoners moslim is?quote:Op donderdag 21 april 2005 23:58 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Je lult maar wat. Wat heeft Honig of een Marokkaan op een scooter te maken met het feit dat ik uit principe iets niet eet? Waar het mij wringt is dat wat ik meemaak en ervaar, lees op fora hoe er gedacht word over mensen die wel varkensvlees eten en hoe er gereageerd word op mij als ik ze terugbetaal met gelijke munt? En dan ook nog wel genuanceerd, zonder de hele Marokkaanse gemeenschap er bij te betrekken. Maar nee, dan ben ik ineens de trieste xenofobe racist. Terwijl ik wel eet van culturen die wel respect voor de mijne op kunnen brengen.
Ik probeer het ook wel (als ik bij mn vriendin ben enzo). Maar zooi als sla en paprika en weet ik veel allemaal, dat 'knarst' tussen je tanden, en daar kan ik echt niet tegen. Dan moet ik bijna gelijk kokhalzenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:49 schreef Rnej het volgende:
ik lustte vrij weinig, toen ik op kamers ging, nja dan eet je ook wel ns bij iemand anders... en ik ben altijd wel geleerd om uit beleefdheid gewoon te eten wat de pot schaft, zeker als je ergens anders bent.. zo leer je ook gauw meer eten...
toen ik een halfjaar op kamers zat, at ik bijna alles, terwijl ik daarvoor echt een zeikerdje was...
Hehe, weet ik veelquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:00 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk marokkanen en niet moslims in het algemeen? En daarmee alle gerechten uit landen waar de meerderheid van de inwoners moslim is?
Ik vind gewoon, zoeen gasten meteen deporterenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:33 schreef HarigeKerel het volgende:
Het zijn ook vaak van die boeren die niks lusten
Een vriend van mij is een 8terhoeker die geen knoflook of olijf "lust", maar hij heeft het nog nooit willen proefen![]()
Je moet gewoon consequent zijn, bijvoorbeeld elke zondag naar de kerk gaan. Dat zullen die Mohammedanen leren!quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:08 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe, weet ik veelZoveel verder heb ik geen zin om naar te kijken. Daar ik begon over "Couscous eet ik niet uit principiele overwegingen" was een proefballon om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren en ik moet zeggen dat het precies zo was als ik verwacht had. Reacties als "Triest" en "Dom" kwamen wel voorbij. Ik ben nog net niet uitgemaakt voor racist.
God, dus omdat je geen respect hebt gekregen van een "bevolkingsgroep"of "gelovigen" ga je geen couscous eten. Het slaat toch als een tang op een onrein varken.quote:Maar er zit wel een moraal in. Ik ben nog altijd van mening dat respect ten aller tijden van 2 kanten moet komen en als ik mijn disrespect zou uiten door in mijn eentje (onmogelijk) de Marokkaanse keuken zou boycotten dat dat bestempeld zou gaan worden als racistisch, triest en dom.
Waarschijnlijk omdat je dan precies zou doen waar je zelf zo tegen ageert.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:08 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hehe, weet ik veelZoveel verder heb ik geen zin om naar te kijken. Daar ik begon over "Couscous eet ik niet uit principiele overwegingen" was een proefballon om te kijken hoe mensen daarop zouden reageren en ik moet zeggen dat het precies zo was als ik verwacht had. Reacties als "Triest" en "Dom" kwamen wel voorbij. Ik ben nog net niet uitgemaakt voor racist.
Maar er zit wel een moraal in. Ik ben nog altijd van mening dat respect ten aller tijden van 2 kanten moet komen en als ik mijn disrespect zou uiten door in mijn eentje (onmogelijk) de Marokkaanse keuken zou boycotten dat dat bestempeld zou gaan worden als racistisch, triest en dom.
Nee, zulks een strijd zou zinloos zijn. Ik heb hier alleen maar iets onbenulligs als eten aangekaart. Het ging hier in dit topic ook over het bijvoorbaat al afkeuren van iets zonder je er in verdiept of er van geproeft te hebben. Omdat mij altijd geleerd is niet meteen een oordeel klaar te hebben over iets, had ik zin om dat wel eens te doen en om dan te kijken hoe er gereageerd zou worden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef ToxicWacko het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je dan precies zou doen waar je zelf zo tegen ageert.
Nou dan zie je nu wat daarvan komt, binnen tien minuten ben je dom, triest en rascist genoemd.. je ouders hadden gelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:23 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nee, zulks een strijd zou zinloos zijn. Ik heb hier alleen maar iets onbenulligs als eten aangekaart. Het ging hier in dit topic ook over het bijvoorbaat al afkeuren van iets zonder je er in verdiept of er van geproeft te hebben. Omdat mij altijd geleerd is niet meteen een oordeel klaar te hebben over iets, had ik zin om dat wel eens te doen en om dan te kijken hoe er gereageerd zou worden.
Nee maar vlees is anders dan groente. Net als je een steel van een paardenbloem dichtknijpt, dan maakt het een geluid, en als ik dat hoor en voel tussen met tanden, gadverquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:09 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
CasB aanstelleralsof vlees niet "knarft" tussen je tanden, wat is dat nou voor een flauw argument het hetzelfde als dit : ik draag geen jas omdat het regent
Ik ben vaak zat geslagen door een neger, weliswaar omdat ik op een vechtsport zat.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef shredder het volgende:
[..]
Je moet gewoon consequent zijn, bijvoorbeeld elke zondag naar de kerk gaan. Dat zullen die Mohammedanen leren!
[..]
God, dus omdat je geen respect hebt gekregen van een "bevolkingsgroep"of "gelovigen" ga je geen couscous eten. Het slaat toch als een tang op een onrein varken.
Wat als een neger de volgende keer jou neerslaat, eet je dan ook gelijk geen kouseband met broodje kip meer ofzo?
"Goh, waarom ben je geen kannibaal?"Hoor je dat vaak? En in een frikandel zit ook paardevlees, en punt 3 je gaat om met hele rare mensen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:23 schreef abraham het volgende:
Ik eet geen mens, paard of rat. Andere mensen vinden mij daarom vreemd.
Dus eigenlijk ben je nu uitgeluld waarom je geen couscous zou eten, terwijl je het wel lust of niet?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:27 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ik ben vaak zat geslagen door een neger, weliswaar omdat ik op een vechtsport zat.Maar omdat ik dit zo bracht als zijnde "Ik heb geen respect voor jou, dan heb ik geen respect voor jou" en om dan te zien dat dat alleen maar meer misverstanden en ruzies veroorzaakt is dit voor mij een les geweest
![]()
Uitgeluld.. ja, maar dan wel in een discussie waarbij ik al verwachtte dat ik uitgeluld zou worden.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:31 schreef shredder het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je nu uitgeluld waarom je geen couscous zou eten, terwijl je het wel lust of niet?![]()
Mijn Oma eet paardenvlees en begrijpt niet dat ik het niet door mijn keel krijg terwijl ik echt een teringhekel aan die beesten heb. Het heeft dus niets met knuffelgehalte te maken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:29 schreef shredder het volgende:
[..]
"Goh, waarom ben je geen kannibaal?"Hoor je dat vaak? En in een frikandel zit ook paardevlees, en punt 3 je gaat om met hele rare mensen.
Ik hou ook niet van kaas maar pizza's vind ik wel weer lekker, waar dus kaas op zit.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
M'n nichtje lust geen plakje kaas op d'r boterham, maar wel weer kaassouflé's, en zo heeft ze wel meer van die dingen.
Dat onreinheid heeft te maken met godsdienst.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:06 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Hahahaha, en het is niet triest om varkensvlees onrein te vinden zeker. Sommige mensen eten toch ook geen vlees uit principiele overwegingen? De zogeheten vegetariers? En als ik iets niet eet uit principe dan is het meteen triest. Jouw bovenstaande reactie zegt dus meer over jezelf dan over mij.
Ik kwam niet eerder van tafel af dan dat ik mijn bord leeg had.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:13 schreef flubub het volgende:
Ik lust ook echt bijna niks..kan ik ook niks aan doenAls mn ouders dan kwamen met, je eet maar wat de pot schaft, nou prima, dan at ik niks. geen problemen mee. En ik was al zo mager, dus zij wanhopige pogingen uiteindelijk doen om me iig IETS te laten eten
Leer liever eens lekker kokenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Je kent ze wel, van die mensen die bij het kijken naar gewoon normaal voedsel, al kots neigingen krijgen terwijl ze het nooit geproefd hebben.
Volgens mij ligt dat puur aan de opvoeding ofzo... Ik heb dan geleerd alles te leren eten. Maar jullie belhamels die bij voorbaat al zeggen van, "Oh dat lust ik niet hoor"daar kots ik op.
Leer verdomme eens eten!
![]()
en ik kreeg wel eens mijn pap over mijn eten heen gegotenquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:10 schreef Swolly het volgende:
[..]
Ik kwam niet eerder van tafel af dan dat ik mijn bord leeg had.
En mocht dat niet helpen, dan kon ik direct door naar bed, en kreeg ik de volgende dag gewoon weer hetzelfde prakkie voorgezet.
Wat een mietjes die ouders van jou![]()
In sommige jongensscholen/-huizen, zo vertelde mijn schoonvader, gebeurde dat ook, alleen dan met maagpap....quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en ik kreeg wel eens mijn pap over mijn eten heen gegotenzo gebeurde dat bij mijn moeder thuis altijd. En dan moest je het nog opeten ook....
je bent iig wel om te lachenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:58 schreef LangeJan het volgende:
Stem Nee op 1 juni om dat anti-iklustvoedselschorum een lesje te lerenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef BertV het volgende:
Inderdaad, het is weer tijd voor oorlog...
stelletje huilebalken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |