abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26521557
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

champignons smaken nergens naar?
rauw zijn ze misschien flauw, maar als je ze bakt of kookt krijgen ze wel degelijk smaak.
Dan vind ik ze nog nergens naar smaken hoor .
pi_26522061
Mijn oom van 't platteland dan.

Ik lust geen ui
en ook geen champignons.

En en en en

Echt bijna niks.

Wat een loser !

Die vent is 50 :/ een beetje mekkeren over ui of champignons.

Sommige dingen eet ik uit principe niet, zoals toastjes met beleg, kant en klare salades (Behalve huzaren soms) en blik voer of potjes groenten. Maar als ik het wel krijg bij iemand anders ga ik niet heel hard huilen.
pi_26522100
Oja en groente dat smaakt alsof het langs de weg groeit ongesneden andijvie of zo eet ik pas als het fijn is gemaakt.

Sinds ik klein ben krijg ik al allemaal eten uit allerlei culturel voorgeschoteld. Op dat gebied lust ik echt veel meer dan andere mensen, en van die culinaire hoogstandjes ook vaak eerder.

Maar nederig voer als blikvoer oid niet Of van die Hollandse-Hollandse gerechten.
pi_26535791
Mijn vriendin is zo'n vreselijk moeilijk geval op dit gebied. Zij beweert dat ze allergisch is voor vanalles en nog wat, maar volgens mij hebben een paar homeopaten en andere vage "experts" haar als kind vanalles doen geloven wat niet waar is, en het erge is dat heel dat gezin nog eens gelooft in allerlei van die vage alternatieve geneeskundige shit.

Dus ik hoor dan regelmatig van haar dat ze "te yin" is en dan moet ze dus "yang"-voedsel eten.

D'r is een waslijst van dingen die ze niet mag, en de stomste dingen eerst: geen citroen, geen sinaasappel, geen spinazie, geen vlees, geen koeienmelk (maar ze eet wel de hele dag yoghurt, alsof daar dus geen melk inzit ), geen tomaten, geen suiker, geen kaas, nou ja, zo kan ik nog wel een heel tijdje doorgaan.

De eerste keer dat ik vol overtuiging iets lekkers voor haar wilde koken, was ze d'r zogezegd (?)drie dagen ziek van.

Nou ja, ben ik weer effe mijn ei kwijt. Ik heb er al ontelbare malen met haar over gediscussieerd, ik heb nog altijd de indruk dat het vooral tussen haar oren zit, maar ze is niet van haar standpunt af te brengen. Wat heel ergerlijk is, want zelf ben ik zowat een alleseter.
pi_26536148
edit: laat maar

[ Bericht 97% gewijzigd door YourMaster op 27-04-2005 02:15:00 (was meer dan 1 pagina.) ]
  woensdag 27 april 2005 @ 09:20:35 #226
3542 Gia
User under construction
pi_26538046
quote:
Op woensdag 27 april 2005 01:42 schreef Klemvast het volgende:
Mijn vriendin is zo'n vreselijk moeilijk geval op dit gebied. Zij beweert dat ze allergisch is voor vanalles en nog wat, maar volgens mij hebben een paar homeopaten en andere vage "experts" haar als kind vanalles doen geloven wat niet waar is, en het erge is dat heel dat gezin nog eens gelooft in allerlei van die vage alternatieve geneeskundige shit.
Of van die ouders die hun kinderen vertellen dat ze maar een heel klein maagje hebben, zo gauw ze iets niet willen eten. Of in dat geval, om ze toch aan het eten te krijgen, elke dag pasta maken, omdat ze DAT wel lusten.

Hier moeten ze eten wat de pot schaft. Als ze iets niet lusten, moeten ze er toch een beetje van eten. Dan is de kans groot dat ze het later wel lusten.
Ik lustte vroeger geen olijven, heb ze leren eten en vind ze nu lekker.
Mijn ene zoon lust liever geen spruitjes, de andere vind ze lekker. Die ene moet er dan bijvoorbeeld toch een stuk of vier eten. Zorg dan meestal wel voor twee groentes, zodat ze toch voldoende vitamines binnenkrijgen.
pi_26538301
Mijn beste vriend lust geen groentes wat soms ook best lastig is.
Vooral als we naar familie gaan die wél erg van groentes houden .

Bij mij thuis eten we eigenlijk bijna altijd pasta, bami, frietjes, schnitzels, chinees als ie blijft eten .
pi_26540495
ik heb totaal geen probleem met groente ik ben er echt dol op zelfs...
ik eet zowat alles maar ze moeten niet aankomen met oorlogsvoer als witte bonen in tomaten saus
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_26727116
Ik heb geen hekel aan mensen die helemaal niets lusten, ik weet uit eigen ervaring dat het vervelender is voor die mensen zelf dan voor een ander.
Als kind was ik een enórme zeur met eten. Mijn ouders hielden zich strikt aan een beleid van zes dagen per week aardappelen, groenten en een eenvoudig stukje vlees, en op zaterdag patat. Ik heb hun afkeer voor ander eten als kind meegekregen en het heeft heel lang geduurd voordat ik me daarover heen kon zetten. Stomme ouders!
Inmiddels ben ik 'groot' en ben ik er achter gekomen dat veel dingen die ik vroeger automatisch niet lustte (soms zonder ze zelfs maar te proeven) reuze meevallen. Zelfs etenswaren die ik wél eens had geproefd maar ontzettend vies vond blijken soms best lekker te zijn als je je ertoe kunt zetten om een beetje aan de smaak te wennen. Het heeft flink geholpen dat ik een vriendje heb dat alles lust.
Overigens moet ik er nog steeds aan wennen dat ik veel meer lust dan een paar jaar geleden. Als ik kookprogramma's zie of recepten lees denk ik uit een soort van automatisme al gauw dat ik zo'n gerecht nooit zou klaarmaken wegens allerlei ingrediënten die ik vroeger weliswaar verafschuwde, maar die ik tegenwoordig heel acceptabel vind.
Ik vind het zelf in elk geval een leuke ontwikkeling; steeds meer lusten. Het verhoogt de pret die je hebt in een restaurant behoorlijk en het is fijn om niet meer altijd de zeikerd te zijn tussen een eetgezelschap.
pi_26728272
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:33 schreef Talietje het volgende:
i.v.m met mijn opleiding tot horeca ondernemer moet ik alles eten wat ik moet maken ,
Ossentong enzo... *iek*
Dan kook je echt niet met regelmaat zulke 'aparte' gerechten hoor
En waar zit je dan?
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:09:11 #231
38433 snijder
snijderdotcom
pi_26759552
Ik vreet alles, maar heb wel mijn voorkeuren.

Als mijn schoonvader weer eens "Tripes à la mode de Caen" at ik het wel, maar heb op een gegeven moment toch maar aangegeven dat orgaanvlees niet mijn favoriete kostje was. Toen werd het dus tripes voor de rest en ik wat anders.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:31:44 #232
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_26760217
quote:
Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef Heatseeker het volgende:
Je kent ze wel, van die mensen die bij het kijken naar gewoon normaal voedsel, al kots neigingen krijgen terwijl ze het nooit geproefd hebben.

Volgens mij ligt dat puur aan de opvoeding ofzo... Ik heb dan geleerd alles te leren eten. Maar jullie belhamels die bij voorbaat al zeggen van, "Oh dat lust ik niet hoor" daar kots ik op.

Leer verdomme eens eten!

Gewoon alles een keer proeven.
Trouwens ik vind kaas niet lekker (waar is mijn spuug emicon)
Mij mag je er voor wakker maken.
  Redactie Frontpage donderdag 5 mei 2005 @ 19:44:11 #233
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_26760631
Ik wil alles wel proeven, maar insecten enzo.... brrrrr, maar dat noem ik niet verwend
Ik lust niet alles, maar ik wil niet iets heerlijks mislopen omdat ik het niet durfde te proeven (zo heb ik ooit eens gefrituurde inktvis gehad )
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_26760773
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 16:21 schreef MaRySe het volgende:
Oja en groente dat smaakt alsof het langs de weg groeit ongesneden andijvie of zo eet ik pas als het fijn is gemaakt.

Sinds ik klein ben krijg ik al allemaal eten uit allerlei culturel voorgeschoteld. Op dat gebied lust ik echt veel meer dan andere mensen, en van die culinaire hoogstandjes ook vaak eerder.

Maar nederig voer als blikvoer oid niet Of van die Hollandse-Hollandse gerechten.
Wat is er mis met groente uit een potje?
En stamppot andijvie met spekjes is heerlijk .

Eigenlijk ben jij nu net zo'n zeur als mensen die niets lusten.

"Nederig voer".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2005 19:48:46 ]
pi_26760888
Ik snap die uitspraak "Leren eten" niet echt.

Waarom zou ik iets moeten leren eten wat ik gewoonweg niet lust?
Als ik het vies vind prop ik het heus geen 2de keer in m'n mond, ik zoek dan wel een alternatief dat WEL lekker is.
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:55:57 #236
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_26760989
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
  donderdag 5 mei 2005 @ 20:32:49 #237
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_26761918
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:55 schreef laurenzo85 het volgende:
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
Daarom worden boeren ook als lullo's afgeschilderd.
En blijven het boeren.
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:55:56 #238
73861 Mokwaajo
Fok! huisdier
pi_26765736
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:41 schreef LangeJan het volgende:
Het bijvoorbaat al niet lusten van een gerecht getuigt wel van zwakte en een gebrek aan sociale vaardigheden. Je dient ten aller tijden te eten wat de pot schaft. Ik ken een zwak figuur die zelfs alle saus en uitjes en augurken e.d. van zijn McDonald hamburgertje schraapt om hem vervolgens alsnog na 3 happen weg te gooien. Als je dat ventje ergens mee naar uit eten neemt of zijn ma heeft een heerlijk gerecht klaargemaakt, waar uuuuuuuuren inzitten, dan nog krijgt meneertje speciaal omdat ie niks lust een lekker bord vol patat en appelmoes en een frikandel zonder vel, omdat ie dat ook niet lust.

Zo een mannetje zou je toch een paar kletsen voor de kop moeten verkopen
Grrrrrr! :)
Party!!!!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 04:46:00 #239
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_26771082
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:32 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Daarom worden boeren ook als lullo's afgeschilderd.
En blijven het boeren.
Ik ben geen boer.. het gaat om de uitdrukking
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:36:40 #240
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_26804341
Het beroemdste voorbeeld is wat mij betreft Jessica Simpson. Vind je het gek dat die het stereotype domme blondje is?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')