Game on!quote:Op donderdag 21 april 2005 09:50 schreef sgoldie het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb wat hulp nodig...ik zit nu op mijn werk ik kan nu niet photoshoppen...
Kan iemand mij helpen? Het is iets vrij simpels naar mijn idee. Het meisje op de foto (foto zit in dit worddocument: http://home.wanadoo.nl/s.gb/wb/1.doc ) wat rechtsonder zit, met donker haar, moet voor het plaatsnaambord van Rhoon staan. Kan iemand dat maken?
Het moet dus lijken alsof zij voor het plaatsnaambord Rhoon staat...(misschien kan iemand het originele plaatsnaambord vinden, of anders eentje soepen naar die van Rhoon).
superbedankt voor de moeite! Je kan eventueel resultaat mailen naar Sandrgb at hotmail punt com
hetzelfde probleem, ik gebruik een usb stick voor mijn prefferences filesquote:Op donderdag 21 april 2005 13:30 schreef Lynx666 het volgende:
Heb ik zelf ook nog een vraag
Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.
Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
(Bij default) onjuistquote:Op vrijdag 22 april 2005 20:04 schreef PM-girl het volgende:
- X om de kleuren op standaard in te stellen
ik twijfelde nog,maar te lui om het te gaan nakijken!quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:34 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
(Bij default) onjuist
- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:41 schreef mrfox het volgende:
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:35 schreef mrfox het volgende:
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
Wat wel zou kunnen is 2 actions/handelingen aanmaken; 1 voor de linkerkant en 1 voor de rechterkant.quote:Op zaterdag 23 april 2005 23:31 schreef shi het volgende:
[..]
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
Je kunt ze idd niet alletwee een andere naam geven, daar heb je idd gelijk in. Ik ben alleen niet helemaal zeker of je binnen een batch naar meerdere output directories kan saven. Binnen 1 handeling kan dat in ieder geval wel.quote:Op zondag 24 april 2005 11:55 schreef shi het volgende:
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
[..]
je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven
een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebbenquote:Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
- knip-
ik kan die guides echt niet vindenquote:Op zondag 24 april 2005 22:38 schreef SuperRembo het volgende:
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
met het photoshop cutout filterquote:Op zondag 24 april 2005 22:20 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebbenmaar hoe maak je zulke plaatjes?
[afbeelding]
welke filters oid gebruik je daarvoor?![]()
een kwestie van de huis smoothen en een extra laag eroverheenleggen en daar nieuwe highlights inleggenquote:Op maandag 25 april 2005 00:09 schreef Nato het volgende:
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..
ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..
is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
Voor wat betreft een egaal hartje: In het vorige topic had ik zoiets al gepost:quote:Op maandag 25 april 2005 11:16 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes in 1, en heb er gelijk maar even in paint een mooi plaatje bij gemaakt van wat ik wil gaan bereiken (voor achterop trui-en..).
[afbeelding]
Vraag 1: Hoe krijg ik in godsnaam ergens een mooi egaal hartje vandaan?
Vraag 2: Hoe maak ik een beetje leuk zo'n streep vanaf t puntje van de a naar het hartje?
(Ongetwijfeld allemaal bijzonder eenvoudig, maar ik ben nou eenmaal niet zo'n ster hierin..)
Dank u!
Uuuh nou jah ik maak ze zelf met de volgende tools:quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
@ArmaniMania: Waar haal je dat soort achtergronden vandaan zoals bij je 1e foto in je post?
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.quote:Op woensdag 27 april 2005 03:01 schreef ArmaniMania het volgende:
OMFG mensen!!! Om echt strakke gladde huidjes te krijgen is de Surface blur van PhotoShop CS2 meer dan geschikt
foto openen, image, image size en je waarden aanpassenquote:Op woensdag 27 april 2005 08:09 schreef Dizzee het volgende:
klein vraagje
ik wil een foto op een formaat van 640 x 360. dit doe ik door een nieuw document te openen, de 'waardes' invoeren en vervolgens de originele foto de slepen naar dit document. maar het formaat van de foto klopt nu niet meer. ik krijg een deel van die foto ipv de hele. weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
moeilijk uitleggen is dat zeg.
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:11 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
foto openen, image, image size en je waarden aanpassen![]()
-editquote:Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:
[..]
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
hmm...daar past ie em dus automatisch aan.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:42 schreef Sjoe538 het volgende:
nee toch image size, maar kies de juiste. => Pixel Dimension en type je 640 x 360
Als je 'constrain propertions' uitvinkt kun je de hoogte en breedte onafhankelijk van elkaar resizen, maar dan heb je wel een uitgerekte foto. Je kan hem beter eerst gewoon resizen, en daarna de breedte of hoogte kleiner maken door te croppen.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:
[..]
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
hoe doe jij het dan?quote:Op zondag 24 april 2005 23:09 schreef shi het volgende:
[..]
met het photoshop cutout filter
ik doe het op een tikkeltje andere manier maar met dat filter kom je wel een eindje denk ik
Whehe via mijn vader heb ik het origineel voor de inkoopsprijs, uiteraard wel in het engelsquote:Op woensdag 27 april 2005 08:02 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
Tis maar welke techniek je gebruiktquote:Op woensdag 27 april 2005 14:29 schreef Lynx666 het volgende:
Straks eens Photoshop CS2 installeren.. Ben erg benieuwd naar de nieuwe functies. EN ik hoop dat mijn probleem van een vergeetachtige PS hiermee ook over is.
Btw, over dat smooth skin gebeuren, ik deed dat altijd met een gedupliceerde layer, blur filter met lage waarden (net dat de skin glad genoeg lijkt), en daarna met een layer masker de nodige details terugbrengen. Zo hoef je ook niet voor elk smoothing foutje terug in je history te gaan. Daarna eventueel de blurlaag en de scherpe laag weer samenvoegen tot 1.
Weet ik - het was ook niet bedoeld om je tut af te kraken.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:01 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Tis maar welke techniek je gebruikt
Resultaten kun ook anders zijn, de een gedetaileerder dan de ander... Deze techniek die ik als tutorial heb gebruikt is gedetaileerd
"nothing is set in stone"quote:Op woensdag 27 april 2005 18:09 schreef PM-girl het volgende:
Armanimania, hoeveel minuten moet je blurren (of moet ik aan uren denken)
Ik zie echt geen verschil na een kwartier, terwijl ik exact dezelfde sterkte etc heb ingesteld als in jouw tut staat....(trouwens erg duidelijk!)
Volgens mij, en ik weet het niet zeker omdat ik het niet kan zien. Maar als jij geen verschil kan zien, zit jij volgens mij op de verkeerde Layer te blurren, dan heeft uren ook geen zin.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:09 schreef PM-girl het volgende:
Armanimania, hoeveel minuten moet je blurren (of moet ik aan uren denken)
Ik zie echt geen verschil na een kwartier, terwijl ik exact dezelfde sterkte etc heb ingesteld als in jouw tut staat....(trouwens erg duidelijk!)
Animaties, pardon?quote:
File -> Export -> Paths to Illustrator...quote:Op donderdag 28 april 2005 23:29 schreef Yeahinho het volgende:
Hoe sla je iets op als .ai? Kan dat eigenlijk met Photoshop?
Wacht maar wanneer je klaar komtquote:Op donderdag 28 april 2005 23:16 schreef Lynx666 het volgende:
Ben aan het installeren. Ik krijg nu ook wel een strakke plasser van die meuk nieuwe features
Ik hoop dat het even verbluffend werkt als de PDF doet voorkomen
@MaRySe: Probeer het nog eens met die foto. Stoei eens met de curves om de highlight en de schaduw en wat kleuren te verbeteren. Stel de instellingen van de dodge en burntool eens wat hoger in en begin dan met de Smudgetool.quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:16 schreef MaRySe het volgende:
Voor:
Na:
Weer met die tutorial van ArmaniMania. Het lukt me nog steeds niet 100% eigenlijk.
Wat moet ik doen zodat het net zo wordt als de tutorial ?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:16 schreef MaRySe het volgende:
Voor:
Na:
Weer met die tutorial van ArmaniMania. Het lukt me nog steeds niet 100% eigenlijk.
Dat legde ik je net uit boven... ohw en als je de smudhe tool gebruikt, smudge in 1 richting... muisknop in bewegen in 1 richting. muisknop los en weer hetzelfde pad, muisknop in..etcquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:03 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat moet ik doen zodat het net zo wordt als de tutorial ?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:05 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ik zal wel een Tutorial schrijven. Dan moet je [Centraal] Photoshop - vragen, tips, problemen - Deel 4 deze in de gaten houden
Heb je dat ook ergens beschreven hoe exact?quote:Op woensdag 27 april 2005 15:48 schreef shi het volgende:
[..]
ik zelf gebruik meestal de vectortoolset van photoshop, maar als ik echt wat groots en ingewikkelds maak gebruik ik illustrator
Ohw die heb ik nog niet gemaakt, ben ik ook nog niet aan begonnen. Maar hier is er een in het engelsquote:
een simpele tutorial hoe het in photoshop werkt? goed, *druk bezich*quote:Op maandag 2 mei 2005 00:23 schreef Mukie het volgende:
[..]
Heb je dat ook ergens beschreven hoe exact?
Of een tutorial hiervoor?
Ofquote:Op maandag 2 mei 2005 13:48 schreef About2Break het volgende:
Weet iemand miss hoe het komt dat ik sinds ik Cs2 heb niet meer kan kiezen voor .jpg in het als ik iets wil opslaan via save as?
probeer eens "layers> flatten image" en dan savenquote:Op maandag 2 mei 2005 13:48 schreef About2Break het volgende:
Weet iemand miss hoe het komt dat ik sinds ik Cs2 heb niet meer kan kiezen voor .jpg in het als ik iets wil opslaan via save as?
Bedankt het was idd nummer 2quote:Op maandag 2 mei 2005 14:00 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
OfJe kijkt niet goed
Je kleurmodus staat op Index, Lab of Multichannel.
Je zit per ongeluk in ImageReady ipv Photoshop
Je hebt CS2 nu al gemold
Ik denk persoonlijk nummer 2
Er zijn filters zoals van Kai`s power tools of van Alien skin maar die moet je kopen *kuch*.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:16 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb begrepen dat je filters ed, kunt downloaden. Waar kan dit? En kost dat geld of is dat gratis?
Met Edit -> Define Pattern... maak je van je huidige plaatje een pattern aan.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:59 schreef Noca het volgende:
Zal wel heel makkelijk zijn, maar ik wil een nieuw pattern maken die ik met de paint bucket tool kan gebruiken. Maar hoe maak ik zo'n pattern nieuw aan? Het wil niet lukken....
Ik heb PS 7.0, alvast bedankt!
Dank u zeer!quote:Op maandag 2 mei 2005 19:14 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Met Edit -> Define Pattern... maak je van je huidige plaatje een pattern aan.
Ah kewl. Kan ik dan ook een selectie direct omzetten in pen btw?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:44 schreef shi het volgende:
adobe illustrator is het vector pakket van adobe maar photoshop kan het ook een beetje, niet zo geavanceerd and illustrator, en het werkt iets omslachtiger mnaar5 dit is een photoshop tutorial topic dus ik doe het nu in photoshop.
eerst teken je de vorm die je wlt hebben met de pen tool. dit tekenen is in het begin lastig als je niet weet hoe die tool werkt maar je krijgt er al gauw handigheid in, een kwestie van gewoon doen.
zo'n vorm die je hebt getekend noemen we in photoshop een pad of path, de punten die erin staan zijn ankerpunten of acnhorpoints
[afbeelding]
als je de vorm hebt ga je naar je lagen palletje toe en klik je op het
"create new fil or adjustement layer" tool (zie rode cirkel)
en in het menu dat dan verschijnt klik je op "sollid color" (zie rode pijl)
[afbeelding]
je hebt nu een fill layer gecreeerd met als gevulde vorm het pad dat je had getekend, je pad staat nu in het klein naast je vullingslaag als een vector masker, als je op de kleur klikt verander je de kleur, klik je op het vector masker dan kun je die bewerken.
[afbeelding]
en ga zo door, rinse, repeat.........
[afbeelding]
voor vragen stel ze in dit forum of msn brua66@hotmail.com geen mail
Superquote:Op maandag 2 mei 2005 01:38 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ohw die heb ik nog niet gemaakt, ben ik ook nog niet aan begonnen. Maar hier is er een in het engels
http://www.macmerc.com/articles/Graphics_Tips/175
(Grappig dat je ook uit Limburg komt)
ja dat kan maar het word nooiot zo mooi als een getekend padquote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:00 schreef Mukie het volgende:
[..]
Ah kewl. Kan ik dan ook een selectie direct omzetten in pen btw?
Aangezien ik een paar foto's heb als standaard probeersels en hierin al alle selcties heb opgeslagen
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 07:00 schreef shi het volgende:
[..]
ja dat kan maar het word nooiot zo mooi als een getekend pad
met de selectie actief, in het path pallet klik op het zwarte driehoekje rechtsbovenin, klik op "MAKE WORK PATH" experimenteer met de tollerance settings
havefun
uiteraard. maar je moetniet streven om de foto 100% over te nemen, soms ziet het er dan vreemd genoeg onnatuurlijk uit, dus gewoon proberen en bevalt het niet dan doe je het anders. wat ook heel goed werkt is vanaf een schets werken want dan weet ej alvast hoe het er als vector uit komt te zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?
thx voor de tipquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef shi het volgende:
[..]
uiteraard. maar je moetniet streven om de foto 100% over te nemen, soms ziet het er dan vreemd genoeg onnatuurlijk uit, dus gewoon proberen en bevalt het niet dan doe je het anders. wat ook heel goed werkt is vanaf een schets werken want dan weet ej alvast hoe het er als vector uit komt te zien.
Uiteraard! Ook even een tip voerdat je je paths gaat aanleggen. Speel even met de curves om de verhoudingen tussen schaduw en highlights goed te kunnen zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de originele foto er ook in een laag onder hebt liggen zodat je het pad goed kan maken?
hey hey pssssst fiets kopen?quote:Op woensdag 27 april 2005 08:02 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
ik geloof dat het automatisch gaat!quote:Op donderdag 5 mei 2005 16:27 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, ik heb nu een aantal plugins op mijn schijf staan, hoe zorg ik dat ze in ps komen en daar gebruikt kunnen worden? Komen ze dan bij filters?
Die laatste foto kun je nog redden hoor, sterker nog, die kun je nog heel mooi maken. De rest zou ik in je foldertje abstract-art bewaren.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:13 schreef ZeroVince het volgende:
Gister naar het concert van Jack Johnson geweest en daar met een telefoon een aantal foto's gemaakt, valt hier met photoshop nog wat aan te redden en zo ja hoe (more specific: belichting corrigeren)?
Ik hoopte al dat er met de laatste nog wel wat te doen zou zijn. Wat zou ik kunnen proberen?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:15 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Die laatste foto kun je nog redden hoor, sterker nog, die kun je nog heel mooi maken. De rest zou ik in je foldertje abstract-art bewaren.
Jah ik wil het ook wel voor je doen hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2005 21:56 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat er met de laatste nog wel wat te doen zou zijn. Wat zou ik kunnen proberen?
Ohw, ik heb een eigen brush gemaakt. Soort van dambord 6x6 pixels. 1pixel hard dan niets dan weer een pixel 50% hardness en zo om en om en verschillende hardness.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:52 schreef djenneke het volgende:
Ik heb eigenlijk ook een vraag... armani mania, hoe kun je haar zo bewerken dat het eruit komt te zien als dit plaatje:
[afbeelding]
Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar krijg het maar niet voor elkaar....
thanx alzovast...
welke van de problemen? die laatse die van dat saven?quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:40 schreef Siegfried het volgende:
Hela mensen, ik zit nog steeds met dit probleem:
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel 3
Er zijn wel enkele antwoorden gegeven, maar nog niet alles..
Opacity = completelaag blendenquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:10 schreef Siegfried het volgende:
Nou, dat rechtsuitlijnen wil dus niet, en ik heb nog niet door hoe dat werkte met die transparantie (om die outerglow te behouden).
quote:oh ja tuurlijk je logo had transparantie, dom van me, vergeten mijn fout.
voordat je je logo als patroon definieert moet je ook ff een slectie maken van je transparantie, die opslaan als een alfa kanaal, datv alfa kanaal weer kopieren vnaar een nieuw document en dat document(met je alfakanaal weer als patroon2 definieren)
vervolgens ga je inde actie zelf voordat je gaat mergen eerst in je logo laag een masker aanmaken wat je vult met patroon2, daarna pas je je masker op je logolaag toe (apply mask to layer) pas wel op dat je je transparatntie niet omdraait
en daarna kun je je layereffects naar hartelust toepassen.
ik moet dit ff snell tussendoor typen, dus ik kan niet alles stap voor stap specificeren.
success.
Wat wil je er mee bereikenquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:03 schreef super-muffin het volgende:
Wie weet wat de shortkey is voor Control Alt D voor de Mac, het is geen Command (appletje) Alt D want dan verstopt mijn dock zich.
Of hoe heet die functie int engels?
Ik heb het een en ander geprobeerd met het volgende als resultaat:quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zoek een manier om zulke bewerkingen te maken:
[afbeelding]
Tot nu toe heb ik dit gevonden, maar erg mooi is het niet. http://www.gfxartist.com/community/forum/34592
No problemquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:51 schreef NiteSpeed het volgende:
Wow, dat heb je snel gedaan. En nog verdomd mooi ook. Enige correctie die ik kan geven is dat je je model-layer misschien met artistic - fresco of sponge moet bewerken. Heb je de levels/curves ook van de foto bewerkt?
/Edit
Nu ik die PSD zo bekijk, heb je dit niet even snel gemaakt. Je hebt ook al posterize en fresco/sponge gebruikt zie ik nu. Het zijn inderdaad erg veel layers. Wel enorm bedankt, dit is precies wat ik nodig had.
Deze kan je mss ook gebruiken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:00 schreef NiteSpeed het volgende:
[afbeelding]
Tot nu toe heb ik dit gevonden, maar erg mooi is het niet. http://www.gfxartist.com/community/forum/34592
Zag deze post nog van8 maar ik dacht: "Nee, ik ben echt te moe"quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:55 schreef Siegfried het volgende:
Niemand die me even kan helpen met dat copyrighten van plaatjes?
Misschien blur bij dat palletje?quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:29 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Doezelen heet het in de Nederlandse versie van PS
Ik had deze vraag al eerder gesteld, en ook al antwoord gekregen (action -> batch) maar ik loop nog tegen een paar problemen aan (zie boven of andere topic).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:54 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Zag deze post nog van8 maar ik dacht: "Nee, ik ben echt te moe"
Kun je gewoon gewoon geen "action" opnemen en deze afspelen op de overige afbeeldingen? Via File -> automate -> batch
dat is deselecteren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:02 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Misschien blur bij dat palletje?
of appeltje + d
je hebt toch dat palletje.. En ergens links halverwege bij sharpen, blur en smudge. is zo een vingertje of druppeltje.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:31 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dat is deselecteren.
waar staat blur dan?
Dat zijn Windows instellingenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat ik bij photoshop 7 wel thumbnails of icoontjes zie van de afbeelding in een map. Maar bij cs en cs 2 niet.....
En wat moet ik doen dat ik gewoon weer die voorbeeldjes zie van mijn psd bestanden in mijn windows venster?quote:
geen idee waarom het bij jou niet werkt, ik doe iig het volgende stap voor stapquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:33 schreef Siegfried het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen;
Shi zou je me dat bovenstaand uit kunnen leggen?
En hoe komt het dat dat recht-onder uitlijnen niet werkt bij het gebruik van de actie
nee dat is heel wat andersquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:42 schreef MaRySe het volgende:
of bij filters > blur
Anders doe je even moeilijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:43 schreef Lynx666 het volgende:
Ik heb wel een mogelijke oplossing hiervoor:
Je maakt een nieuw document, volledig transparant, en groter dan elke foto die je wilt belabelen.
Links bovenin plaats je je logo, tekst, whatever, met de outer glow, maar plaats deze 180 graden geroteerd!. Maak nu van het hele document een pattern aan.
Nu maak je een action aan: Open een foto. Canvas Rotate deze 180 graden. Maak een nieuwe layer. Vul deze met je nieuwe pattern. Flatten Image. Canvas Rotate 180 graden terug. Sla foto op (in andere map). Sluit action af.
Nu kun je gaan batchen. Bronmap instellen, destination map instellen, etc, etc.
Wat heeft dit met moeilijk doen te maken? Een action maak je maar 1 keer aan, en werkt bij elk formaat foto. En is nog eens korter dan andere oplossingen die aangedragen zijn. Dus.quote:
Het is een heel klein verschil, jij neemt namelijk in je action het geven van een naam op in je document.quote:Op zondag 22 mei 2005 09:46 schreef PM-girl het volgende:
Wat ik dus doe, is dit:
- ik open een nieuw document
- ik maak een nieuwe action aan en druk op record
- ik ga naar image size en zet m op 50x50
- ik vink constrain proportions uit
- ik doe ctrl s (opslaan en geeft het een naam)
- ik doe ctrl w (afsluiten)
- ik ga naar file-automate-batch.
- ik stel de folder in en de goede map
vervolgens zegt hij dat de actions zoals image size etc. niet beschibaar zijn??
en gebeurt er dus helemaal niets.
wat doe ik fout?
Nu ben ik zover dat ie wel aan de gang gaat maar bij elk foto'stje vraagt: continue of stop?quote:Op zondag 22 mei 2005 13:33 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Het is een heel klein verschil, jij neemt namelijk in je action het geven van een naam op in je document.
Probeer dit eens:
Open een document...
Save deze (met een naam dus)
Neem nu dus de punten door voor je action.
En vergeet deze niet aan te vinken Overide Action "Save as" commands
Die vind je in je Batch
Je moet de action ook weer stop zetten, anders kun je inderdaad geen batch uitvoeren.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Ander probleem. ik maak een nieuw document, noem het '3'. ik sla het al op onder die naam. dan ga ik naar create a new action-record.
ik ga naar image size, zet het op 50x50.
ik druk op ctrls en ctrlw.
dan wil ik naar automate batch, maar dan kan ik dat niet kiezen. (ik heb nu geen enkel document). ik krijg het ook niet meer voor elkaar om de batch uit te voeren.
ok, ga t weer proberen, dank voor je hulp!quote:Op zondag 22 mei 2005 17:04 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Je moet de action ook weer stop zetten, anders kun je inderdaad geen batch uitvoeren.
En dat ie steeds vraagt op te stoppen of om verder te gaan, dat kun je meenemen in je action. Dan vraagt ie om de kwaliteit waarschijnlijk.
Probeer het eens zo.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:13 schreef PM-girl het volgende:
nou, ik krijg er een sik van.
doe ik nu nog iets verkeerd?
1. doc openen
2. doc saven onder naam
3. new action, record
4, image size aanpassen
5. ctrls en ctrl w
6. stop recording
7. automate batch, maar dan zjin de actions niet available....
gelukt!! Hehe! Ik heb gewoon het documentje laten staan in plaats van het te sluiten, dat werkte dus.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:36 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Probeer het eens zo.
1. New document
2. Save
3. de rest gewoon hetzelfde vanaf hier.
Hier werkt het gewoon...
Nee dat witte randje moet ook nog weg.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:12 schreef PM-girl het volgende:
[..]
gelukt!! Hehe! Ik heb gewoon het documentje laten staan in plaats van het te sluiten, dat werkte dus.
leuk resultaat, alleen sluiten de foto's niet direct aan op elkaar, een klein wit randje telkens. Maar dit heeft mogelijk te maken met het feit dat het niet exact vierkante foto's waren origineel gezien.
Tip: vink bij het in contact sheet zetten de optie use filename as caption uit! (anders krijg je allemaal onderschriftjes)!
![]()
ik heb ps 7.0, kun je dat dan ook instellen? niet in het scherm van de contact sheet zelfquote:Op maandag 23 mei 2005 15:34 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Nee dat witte randje moet ook nog weg.
Dat kun je instellen bij je contacsheet, daarvoor moet je de spacing beide op 0 zetten en ik heb het vermoedde dat ie bij jou op 1 staan.
Probeer dan de resoltie op 72 te zetten, en anders acros firts op down first zetten.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:39 schreef PM-girl het volgende:
[..]
ik heb ps 7.0, kun je dat dan ook instellen? niet in het scherm van de contact sheet zelf
Ohw sorry, ik dacht eerst dat je haar hįįr bedoelde.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:52 schreef djenneke het volgende:
Ik heb eigenlijk ook een vraag... armani mania, hoe kun je haar zo bewerken dat het eruit komt te zien als dit plaatje:
Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar krijg het maar niet voor elkaar....
thanx alzovast...
O trouwens, ik heb hier de PSD nog van als je die wilt hebben, dan kun je precies zien wat ik heb gedaan. Je kunt dan in mijn history en actions kijkenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:34 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ohw sorry, ik dacht eerst dat je haar hįįr bedoelde.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed om het zo bewerkt te krijgen heb ik het volgende gedaan.
In het origineel heeft ze geen kleur in het gezicht.
Nu heb ik van het origineel een nieuwe layer gemaakt en een photo filter toegepast met een warming filter van 85.
Daarna heb ik met de curves de gewenste kleur, shadow/light ingesteld.
De bril heb ik dan gewist om zo de onderliggende layer te krijgen dus de originele bril weer.
Daarna de layers 1 gemaakt.
En vanaf hier het simpele werk het glas maken van de huid etc.
die max payne shit is niet met filters gemaakt hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:00 schreef NiteSpeed het volgende:
[afbeelding]
dat lijkt mij wel interessant, kan je het op het forum gooien?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:21 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
O trouwens, ik heb hier de PSD nog van als je die wilt hebben, dan kun je precies zien wat ik heb gedaan. Je kunt dan in mijn history en actions kijken
Mocht je `m nodig hebben, hoor ik het wel...
quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:00 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
dat lijkt mij wel interessant, kan je het op het forum gooien?
Met Illustrator kon ik dat oplossen door het AIPrefs-bestandje weg te gooien, bij Windows zit die in je Application Data folder.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:22 schreef Eastwood het volgende:
probleem....groot probleem...haha...ik heb sinds kort photoshop cs2...en ik kan me shortcuts niet meer gerbuiken. m'n toetsenbord regaaeert gewoon niet meer in photoshop. En ik heb daar nooit bij stil gestaan, maar dan merk je pas hoe onhandig het is om zonder shortcuts te werken..
heeft iemand anders dit ook (gehad) en weet iemand hoe je dit op lost..?
thnx
wat houd je tegen, open er eentje danquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:51 schreef JasperE het volgende:
is er al een centraal Illustrator topic? De moeite waard lijkt me![]()
dude! history word niet in psd files opgeslagen. en je actions zijn losstaand gesaved op jou computer maar niet in de psd.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:21 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
O trouwens, ik heb hier de PSD nog van als je die wilt hebben, dan kun je precies zien wat ik heb gedaan. Je kunt dan in mijn history en actions kijken
Mocht je `m nodig hebben, hoor ik het wel...
You right, i forgotquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:19 schreef shi het volgende:
[..]
dude! history word niet in psd files opgeslagen. en je actions zijn losstaand gesaved op jou computer maar niet in de psd.
Het moet hier op lijkenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:19 schreef super-muffin het volgende:
Laat maar over dat fontMaar hoe wil je ze bevestigd hebben aan de letters?
en waar aan de letters? Aan de bovenkant van de letters, of aan de uiteindes (schreven heten dat)?
nou....zo moeilijk kon dat toch niet zijn, dacht ik toen ik dat las ...dus ik ben eens gaan proberen..quote:[b]Op zaterdag 28 mei 2005 22:56
Ik heb het zelf al geprobeerd maar krijg het met word, photoeditor en paint niet voor elkaar om die plaatjes te laten overlappen.![]()
quote:Op zondag 29 mei 2005 00:24 schreef Eastwood het volgende:
[..]
nou....zo moeilijk kon dat toch niet zijn, dacht ik toen ik dat las ...dus ik ben eens gaan proberen..
[afbeelding]
nog geen 10 minuten werk...2 mogelijkheden...: of ik ben erg goed in paint![]()
![]()
of...jij bent gewoon lui..en geeft te snel op![]()
![]()
![]()
misschien nog cooler om een compleet witte achtergrond te maken met een rode japanse/chinese zon.. je weet wel.. zo'n Karate Kid ding.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:31 schreef Schimmetje het volgende:
Ik heb bij een judo wedstrijd een foto gemaakt van iemand die tegen een muur staat. Er staat alleen aan de zijkant iemand achter die ik liever weg wil halen. Ik kan nu met de clone stamp het patroon van de muur heel makkelijk herhalen. alleen er ontstaat een kleur verschil tussen originele muur en de plek waar de persoon stond. Hoe kun je dit verhelpen
origineel
[[url=http://img277.echo.cx/img277/694/crw48902hz.th.jpg]afbeelding][/URL]
persoon weg
[[url=http://img277.echo.cx/img277/5170/zonderpeter2ro.th.jpg]afbeelding][/URL]
ja, die is niet te redden. Blur zou mss nog kunnen werken, maar ben bang van niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:15 schreef Eastwood het volgende:
[afbeelding]
pfff...is dus echt niet te doen. zeker als je hem lichter maakt word ie lelijk. jammer van de foto![]()
C:\Documents and Settings\(user)\Application Data\Adobe\Photoshop\(versienummer)\quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:19 schreef super-muffin het volgende:
vind je niet ergens een prefs mapje van PS ofzo?
Dat ligt maar net aan de foto, maar bij glossy lippen gaat het vooral om de glans en het strakke in de kleur.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je dingen zoals die lippen glossy maakt en bijv. die oogschaduw.. Want ik ben nu ook bezig dingen te ontdekken met photoshop maar ik kom er maar niet uit hoe je dat voor elkaar krijgt.
Dit kun je beste met Illustrator fixen, kun je ook wel met Photoshop, maar met Illlustrator gaat het sneller en is echt bedoeld voor dit soort dingen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:15 schreef bojaaper het volgende:
Ik heb een probleempje met het volgende logo :
[afbeelding]
Het spookje is nogal grof, en als ik deze wil gebruiken op bijv een plaatje van 1024x768 ziet het er echt niet meer uit. Ik heb al een paar dingen geprobeerd (o.a. met photoshop) om van die grote pixels mooie nette lijnen te maken, maar het is me nog niet gelukt. Ik heb het hierbij alleen over het spookje.
Iemand tips, of iemand die het zou kunnen fixen? Alvast bedankt!
De photoshop file van het plaatje kun je hier vinden.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 07:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet wat je met raster bedoelt.
Je kunt t proberen door een layer boven de foto te doen en op color/colorize te zetten, en dan op die layer de oogleden en lippen inkleuren met een zachte brush.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je dingen zoals die lippen glossy maakt en bijv. die oogschaduw.. Want ik ben nu ook bezig dingen te ontdekken met photoshop maar ik kom er maar niet uit hoe je dat voor elkaar krijgt.
Dankje!quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:20 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de foto, maar bij glossy lippen gaat het vooral om de glans en het strakke in de kleur.
Of bedoel je de techniek?
Je selecteert met de lasso tool de lippen, koppieert deze en plakt `m dan weer. (je kunt de lippen ook geselecteerd laten, maar het heeft zijn voordelen om het te kopieren.) En daarna kun je met de kleuren spelen in de lijst van de image adjustment.
Zo een aantal tutorials over glossy lips etc,quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje!
Met die glossy lippen lukt eigenolijk nog nie echt.. Maar ze bijv. wat feller maken lukt perfect!
Op de layer die je wilt blurren natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:56 schreef Moreno het volgende:
Ik wil de blur tool gebruiken om wat oneffenheden op een foto weg te werken, alleen hij doet niks. In welke layer moet ik de blur tool toepassen? En wat zou ik vergeten zijn te doen?
Ja maar als ik er met de blurtool over heen ga gebeurt er gewoon niks.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:59 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Op de layer die je wilt blurren natuurlijk.
quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:01 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ja maar als ik er met de blurtool over heen ga gebeurt er gewoon niks.
(punt 0. [waar we vanuit gaan] natuurlijk heb je al naar de instellingen gekeken waar ie mee opent)quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:40 schreef Moreno het volgende:
Als ik een nieuw plaatje open en ik pak meteen de blur tool erbij dan doet hij het ook niet.....
2 foto's over elkaar leggen. de rand van de overlappende foto ruim selecteren met een aantal pixel voor "feather" (nederlandse versie: doezelaar) en dan delete of weg gummen. moet niet al te moeilijk zijnquote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:10 schreef Perrow het volgende:
Ik heb Paintshop pro 9, en ik wil graag twee foto`s in elkaar laten overlopen. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Is dat ook zo in PSP?quote:Op zondag 5 juni 2005 18:58 schreef Eastwood het volgende:
[..]
2 foto's over elkaar leggen. de rand van de overlappende foto ruim selecteren met een aantal pixel voor "feather" (nederlandse versie: doezelaar) en dan delete of weg gummen. moet niet al te moeilijk zijnsucces
Dubbelklikken op de layer om hem actief te maken. Hij heet dan 'Layer 0' ipv 'background'. En als dat niet werkt, even checken of de Mode (bovenin) wel op 'normal' staat en Strength niet op 1% staat ofzo.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:40 schreef Moreno het volgende:
Als ik een nieuw plaatje open en ik pak meteen de blur tool erbij dan doet hij het ook niet.....
ik ben nu ruim een jaar bezig met beeldbewerking voor hobby, zonder enig cursus ofzo..en heb mezelf psp8 en photoshop cs aangeleerd...en in psp8 was dat ook zo. en lijkt me nou niet echt een optie om zo'n handeling op een andere manier te laten werken of anders te benoemen.quote:
uitgaande van de tekst op de zelfde layer als de witte achtergrond: dubbelklik op de layer, met toverstafje het witte selecteren, deletequote:Op maandag 6 juni 2005 13:24 schreef Moreno het volgende:
Uhhm nog een vraag. Ik heb een stuk tekst dat op een witte achtergrond staat. Hoe kun je er voor zorgen dat de witte achtergrond transparant word?
aanvulling: zorg wel bij toverstafje dat je "contiguous" uitgevinkt hebt staan - dan pakt ie in 1 klik ook de witte achtergrond binnen gesloten karakters mee.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef Eastwood het volgende:
[..]
uitgaande van de tekst op de zelfde layer als de witte achtergrond: dubbelklik op de layer, met toverstafje het witte selecteren, delete
Wat je kunt doen is je logo/foto omzetten naar Grayscale (Image -> Mode -> Grayscale), en daarna omzetten naar Duotone (Image -> Mode -> Duotone...). Daarin kun je 1 tot 4 druk-kleuren kiezen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:40 schreef TripleM het volgende:
Wat ik eigenlijk nooit heb gesnapt is het opmaken van een logo of foto in 1 kleur. Ik heb bijvoorbeeld een logo in allerlei roze tinten en wil dit opmaken voor de drukker, waarmee ik 1 kleur heb afgesproken. Ik weet de Pantone kleur waar ik het logo in wil hebben, maar hoe maak ik er 1 kleur van? Met de Colorize functie onder Hue/Saturation kan ik geen Pantone kleur opgeven.
Dan heb ik nog een zwart-wit foto, die ik ook in die ene Pantone kleur wil hebben. Ik had eerst een nieuwe laag gemaakt, in die Pantone kleur, die over de zwart-wit foto gelegd en de laag op Color gezet, maar op de een of andere manier bereik ik zo niet het effect dat ik wil. Met Soft Light bereik ik dat wel, maar is het voor de drukker nu 1 kleur?
srry, in de tussentijd was ik ook aan het typen, dus heb je post niet gezienquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:16 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is je logo/foto omzetten naar Grayscale (Image -> Mode -> Grayscale), en daarna omzetten naar Duotone (Image -> Mode -> Duotone...). Daarin kun je 1 tot 4 druk-kleuren kiezen.
wat moet je met Pantone kleuren? Ik moet dat gebruiken voor school als ik moet gaan drukkenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:18 schreef Eastwood het volgende:
TripleM, kan je niet gewoon je logo selecteren en dan vullen met de kleur die je wilt? ik snap de moeilijkheid nietwat je ook kan doen om 1 kleur te krijgen is met levels alles naar 1 kant zetten, dan heb je of helemaal zwart of helemaal wit (moet je wel een transparante layer hebben) en van daaruit je kleur invoegen. Heel misschien kan je ook nog wel threshold gebruiken..maar daar heb je meestal geen mooie afwerking aan de randen (image-adjustments-threshold). Je kan trouwens ook nog je pantone berijken door de image mode op grayscale te zetten, en dan vervolgens duotone.
maar ik heb het idee dat mijn antwoorden te simpel zijn, dus ik zal het probleem denk ik niet helemaal snappen![]()
En wat ook heel handig is aan Pantone kleuren, is dat je de kleur uitzoekt op de waaier en je verder niet zo druk hoeft te maken over gecalibreerde schermen, wisselende lichtomstandigheden enz. Hoe ik het ook op m'n scherm zie, ik weet zeker dat wat ik uiteindelijk ga krijgen de kleur heeft die ik wil.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:28 schreef Eastwood het volgende:
pantone kleuren zijn die waaiertjes die je in de gamma ziet liggen, of bij een verf winkel. Makkelijk gezegt: standaard afgesproken kleur codes die overal het zelfde zijn.
moeilijk gezegt: bij nouwkeurige kleurweergave zijn preciese kleuren vereist. dat zijn pantone kleuren. of wel PMS kleuren (Pantone Matching System). drukkers, schilders, spuiterijen enzo gebruiken die kleuren. Zoals hierboven de genoemde drukker: hij gebruikt pantone kleuren, om de preciese kleur te krijgen. voor het beste effect en onvrede van de klant tegen te gaan.
ga naar www.good-tutorials.com en type in search: logoquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:43 schreef Mattt het volgende:
Mmm , ik moet een klein logotje hebben voor mn website om foto's te watermerken.
Like this ;
[afbeelding]
Ik moet ook zoiets hebben om me foto's te watermerken met www.relaxpeople.nl
Ik heb serieus GEEN Idee hoe ik zo iets moet maken, of om mee te beginnen.
Dus ik heb een logotje nodig, maar hoe doe ik dit in godsnaam ?
Ik heb niet echt veel verstand van ps ,wie kan me helpen met een beginnetje ?![]()
![]()
thanxquote:
je kan ook een schuin streepje gebruiken als brush, en dan in je brush palet scattering toepassen, daar kan je ergens instellen dan je brush ronddraaid. dus 10 x klikken op de zelfde plaats en je hebt een ook sterretjequote:Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
thanx![]()
Mocht je geen brush vinden of hebben, dan kun je de sterretjes ook nog zelf maken. Maar dat is best wel wat werk, en duurt onnodig lang.
Maar zo werkt t:
neem een zwarte achtergrond zodat je ziet wat je doet.
neem een zachte witte brush, klein, 1,2 of 3 pixels. maak een witte stip op een nieuwe layer. Kopieer die layer. Zoom er flink op in, en met smudge kun je dan de witte stralen van uit het midden naar buiten toe trekken...
Je kunt dan je sterren gewoon selecteren en kopieren, groter en kleiner maken... persoonlijk vind ik dat net iets te omslachtig, maar dat kan dus ook!
Als je nou gewoon de originele tig keer kopieert zoveel je nodig hebt, en daarna pas alle pointers gaat transformeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:32 schreef Darkomen het volgende:
[afbeelding]
Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met een toerenteller.
Dit zou een animatie moeten worden maarbij het maken van de frames gaat het fout.
Ik heb een layer met de pointer (oranje streepje) die kopieer ik door ctrl+j daarna herhaal ik de freetransfer optie rotate met ctrl+shit+t
En oke als je een copie van een copie maakt zal er iets verschillen maar dit vindt ik niet acceptabel.
Kan je dat niet ergens instellen?
je kan toch verschillende layers doen (duplicate de originele layer) en dan alle layers omstebeurt shift+ctrl+t en elke keer 3 graden ofzo..noem maar wat. dan komen ze allemaal even ver uit elkaar (1e layers 3, 2e 6 graden, 3e layer 9 graden).quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:47 schreef Darkomen het volgende:
Dan kan ik het niet ff snel hetzelfde doen. dus krijg ik verschillende afstanden tussen de pointers
En als je nou ff het draaipunt van de naald bepaalt en in een tijdelijke laag die met 1 pixel aanduidt, dan kan je toch van de oorspronkelijke kopie het rotatie-punt van de transformatie verplaatsen naar die ene pixel en de naald draaien naar elk gewenste positie?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 16:47 schreef Darkomen het volgende:
Dan kan ik het niet ff snel hetzelfde doen. dus krijg ik verschillende afstanden tussen de pointers
dude, gebruik shape layers, die vervormen niet als je een kopie van een kopie maaktquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:05 schreef Darkomen het volgende:
geen slecht idee
Kan ik eigenlijk niet een groep layers pakken, die in 1 keer kopieren en in 1 keer door roteren?
Ik zit namelijk nu op 20 layers en dat is pas een 3de
Bedankt, maar hoe doe ik dat?quote:Op maandag 27 juni 2005 18:12 schreef shi het volgende:
[..]
dude, gebruik shape layers, die vervormen niet als je een kopie van een kopie maakt
heb ik ook een keer gehad, maar weet bij god niet hoe dat kwam......quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef Jump het volgende:
Zeer raar probleem in Photoshop. Als ik iets wil opslaan met ctrl+shift+S (opslaan als dus) zie ik soms geen bestandsnamen meer staan als ik de huidige bestanden laat weergeven in Thumbnail mode
[afbeelding]
Het probleem is begonnen sinds men scanner geļnstalleerd is (HP Scanjet 3500c). Iemand oplossing, of als er ergens een instelling fout staat?
Als ik photoshop herstart is het goed, en na 2 of 3 scans weer geen bestandsnaamquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
heb ik ook een keer gehad, maar weet bij god niet hoe dat kwam......
Als je zelf een pattern maakt (bijv. een bestandje maken van 10 x 10 pixels, daarin 1 bolletje zetten op een lege background, en dan "save as pattern") kun je dit in een groter, nieuw bestand als achtergrond zetten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:30 schreef vliegtuigje het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe men dit:
[afbeelding]
voor elkaar krijgt?
Ik weet niet of het met photoshop mogelijk is, maar ik neem aan van wel.
Ik wil dus graag patroon waar je haast scheel van gaat kijken met hier een foto in die je slechts vanaf bepaalde invalshoeken kunt bekijken. Wanneer je het van dichtbij bekijkt, lijkt het erop dat de lijnen van het patroon afwijken waardoor je de foto er doorheen ziet. Het gaat hier niet om kleurverschillen.
Een duidelijker plaatje vond ik helaas niet, het gaat hier om het boekje bij het album "any minute now" van soulwax.
Iemand een idee of en hoe ik iets soortgelijks kan maken?
ik was al iets dergelijks van planquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:05 schreef suikerzoet het volgende:
Als je zelf een pattern maakt (bijv. een bestandje maken van 10 x 10 pixels, daarin 1 bolletje zetten op een lege background, en dan "save as pattern") kun je dit in een groter, nieuw bestand als achtergrond zetten.
Vervolgens op een nieuwe layer de tekst. Plak hier hetzelfde pattern overheen en verschuif de tekst enkele mm/pixels. Door de verschuiving is de tekst zichtbaar. Je kunt het natuurlijk ook nog altijd van kleur veranderen. Misschien een mogelijkheid, om 't zo te doen?
zo iets?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:30 schreef vliegtuigje het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe men dit:
[afbeelding]
voor elkaar krijgt?
Ik weet niet of het met photoshop mogelijk is, maar ik neem aan van wel.
Ik wil dus graag patroon waar je haast scheel van gaat kijken met hier een foto in die je slechts vanaf bepaalde invalshoeken kunt bekijken. Wanneer je het van dichtbij bekijkt, lijkt het erop dat de lijnen van het patroon afwijken waardoor je de foto er doorheen ziet. Het gaat hier niet om kleurverschillen.
Een duidelijker plaatje vond ik helaas niet, het gaat hier om het boekje bij het album "any minute now" van soulwax.
Iemand een idee of en hoe ik iets soortgelijks kan maken?
Zoals ik het begrijp, heb je een foto van een boom en acher dat plaatje zet je jezelf. Maar dan zie je je zelf niet meer dan zul je bij het voorste plaatje (de boom dus) pixels moeten delete-en.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:40 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Is het mogelijk om een plaatje achter een ander plaatje te plakken zeg maar?
Bijvoorbeeld je hebt een plaatje met een boom en een foto van jezelf, kan je dan jezelf achter die boom planten?
Thnx
dat ja dat het bijvoorbeeld lijkt alsof ik me verstop achter de boom ofzo maar dat ik niet goed verstopt ben, of dat ik achter een muurtje sta en dat ik zo om die hoek kijk ofzoquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:45 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Of bedoel je dat je je zelf achter een zet alsof het lijkt dat jij achter die boom staat, dat een deel van je lichaam van achter de boom uitkomt.
Tuurlijk kan dat. Er zijn met Photoshop dingen mogelijk waarvan je niet eens wist dat het mogelijk wasquote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:38 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
dat ja dat het bijvoorbeeld lijkt alsof ik me verstop achter de boom ofzo maar dat ik niet goed verstopt ben, of dat ik achter een muurtje sta en dat ik zo om die hoek kijk ofzo
Dat zou ik heel erg tof vinden!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 00:05 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Er zijn met Photoshop dingen mogelijk waarvan je niet eens wist dat het mogelijk was
Alleen het zijn de technieken die je gebruikt em de tools daar gaat het om.
Maar wil je nou weten of dat kan of hoe je dat moet doen? Je vraag of het kan heb je al antwoord op.
Hoe je het moet doen ligt ook een beetje aan welke foto`s je wilt combineren.
Misschien moet je bij de andere foto wat meer contrasteren, of wat meer rood toevoegen of in verhouding brengen. Misschien om het nog echter te laten lijken, dat je de lichtinval en schaduw erbij moet maken.
Het licht er allemaal maar net aan. En ook waar je tevreden over bent. Misschien zeg je nou ik vind het gewoon lachen en ik doe alleen plakken en knippen zodat het duidelijk geplak en genikpt is juist voor de gumor. Of wil je dat het echt lijkt.
Heb je bijvoorbeeld 2 foto`s wil ik wel met die 2 foto `s van jou een tutorial voor je schrijven
ja is goed hoorquote:Op zaterdag 2 juli 2005 02:33 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Dat zou ik heel erg tof vinden!Moet ik je anders een mailtje sturen?
Altijd handig om te weten waar de techniek voor staat tegenwoordigquote:Op zaterdag 9 juli 2005 16:06 schreef Eastwood het volgende:
zomer zou stralende zon betekenen, en miss wat sneeuw van de berg weg halen, dat is nog wel te doen...herfst heb je al, winter is alles sneeuw, voorgrond en bomen..en dat is niet te doentenminste..ik kan geen manier bedenken om een mooie dikke laag sneeuw er over heen te leggen, het is niet zomaar ff wit maken. en de lente moet alles mooi groen worden, dat is dan nog wel haalbaar. Maar ik denk dat je winter kan vergeten...
overigens..ik bied me hierbij NIET aan om dit werkje voor je te doen..ga volgende week op vakantie dus zit in een drukke tijd..![]()
na zijn ban hebben we m niet meer gezien hier....quote:Op maandag 11 juli 2005 21:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
ArmaniMania had jij mijn tut al af toevallig?
Nee kerel, heb het nu veel te druk met mijn huis die ik eerst moet opknappen en daarnaast heb ik een druk bezette baan. Vraag Djeneke of Shi, alhoewel Shi ook druk heeft zou je meer kans maken bij djennekequote:Op maandag 11 juli 2005 21:09 schreef RoOoYtJuH het volgende:
ArmaniMania had jij mijn tut al af toevallig?
post ff die 2 foto's dan, kan kijken of ik morgen misschien snel ff een tut voor je kan schrijven. (met nadruk op misschien, want ik ga woensdag op vakantie voor paar weken.)quote:
Photoshop uiteraard. Maar je kunt ook digitale zonsondergangen maken met bergen etc dat kun je weer met Bryce 5 doen. Gebruik ik ook wel eens als ik snel een achtergrondje nodig heb en te weinig tijd voor 3D Studio Max.quote:Op maandag 18 juli 2005 18:14 schreef Myra het volgende:
Ik zie overal op het internet echt super toffe fotobewerkingenVooral de zonsondergang waarin een aantal foto's heel mooi bewerkt zijn ben ik weg van
Zelf wil ik dat ook graag kunnen, heb ik hier ook Photoshop voor nodig? Of weet iemand welke achtergrond ik bedoel en waar ik die kan vinden bijvoorbeeld? Thnx alvast
![]()
shi druk zijnquote:Op maandag 11 juli 2005 21:18 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Nee kerel, heb het nu veel te druk met mijn huis die ik eerst moet opknappen en daarnaast heb ik een druk bezette baan. Vraag Djeneke of Shi, alhoewel Shi ook druk heeft zou je meer kans maken bij djenneke
ik zou er eerst een vector van maken, dan kun je m eerst inkleuren (ik gebruik dan blending mode color), je kunt kleuren zo vaak veranderen als je wilt, dus dat moet je echt zelf uitzoeken! En dan kun je schaduws toevoegen met burn en dodge tool. Even heel simpel gezegd...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:13 schreef ARKON het volgende:
hoi![]()
toch maar vragen..
Zoals bekend zijn mijn photoshop skills zo goed als waardelooszelf teken ik heel veel en wil het ook zelf mooi inkleuren, bewerken etc maar dat lukt mij voor geen meter. elke keer als ik iets wil inkleuren dan komt er prut uit. dus hoe "kleuren" jullie tekeningen in?
deze tekening heb ik gescannend en wou het inkleuren:
[img=http://img299.imageshack.us/img299/1346/appelherocopy5vn.th.jpg]
wat ik wil: kleuren suggesties, hoe weet ik welke kleur ik moet gebruiken?
thnx, hoop dat het luktquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:15 schreef djenneke het volgende:
[..]
ik zou er eerst een vector van maken, dan kun je m eerst inkleuren (ik gebruik dan blending mode color), je kunt kleuren zo vaak veranderen als je wilt, dus dat moet je echt zelf uitzoeken! En dan kun je schaduws toevoegen met burn en dodge tool. Even heel simpel gezegd...![]()
dude, illustrator cs2, van adobequote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:32 schreef ARKON het volgende:
[..]
thnx, hoop dat het lukt![]()
ps. vector in ps, welk "knopje" is dat?
Je kunt aangeven in je layer styles bij advanced blending het vakje aanvinken bij "Layer Mask Hides Effect". Dan kun je met je masker al je styles die je op die laag toepast verbergen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Iemand enig idee hoe je blending options (outer glow, stroke, shadow) voor een specifiek gedeelte op je scherm kan verwijderen/hiden. Mijn eerste idee was met masks alleen dat lukt niet.
Damn sexy, thanks!quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:56 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Je kunt aangeven in je layer styles bij advanced blending het vakje aanvinken bij "[i]Layer Mask Hides Effect". Dan kun je met je masker al je styles die je op die laag toepast verbergen.
Je maakt van een cirkel een path en daar zet je je tekst op.quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:57 schreef IsaacD het volgende:
Klein vraagje : Als ik letters in cirkelvorm wil zetten, hoe doe ik dit dan precies?
Ja, dat wist ik.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:48 schreef DaMart het volgende:
Heel lang geleden, in een topic die Google Search niet vindt, stond beschreven hoe je plaatjes kon maken die normaal bijvoorbeeld een landschap laten zien, maar zodra je ze in explorer selecteert, zie je iets anders, bijvoorbeeld een hond of zo.
Weet iemand nog hoe je die plaatjes maakt?
Bedankt!quote:Op maandag 25 juli 2005 21:56 schreef NiteSpeed het volgende:
http://www.toccionline.com/creations/ctrla/how.html
het [img=550,zoveel] verkleint de foto niet dan geeft ie het alleen kleiner weerquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:50 schreef Eastwood het volgende:
(let op: voor de mensen met een klein limiet, de grote foto is 3,5 mb)
ik heb geloof ik ergens op het werk een boekje liggen over hoe je stitches goed van kleur krijgt, ik scan hem wel ff en stuur hem je.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:50 schreef Eastwood het volgende:
Heb op vakantie paar panorama foto's gemaakt. En tot mijn grote verbazing heb ik toch kleur verschillen in m'n foto's gekregen, ondanks dezelfde instellingen.(en kan toch niet zeggen dat ik helemnaal niets weet van fotografie, maarja) Hoe het kan weet ik niet, maar nu dus lekker knutselen op de computer om er wat moois van te maken.
Ik weet dat het moeilijk is om dit een beetje weg te werken, maar toch de vraag voor suggestie's, tips en opmerkingen. (shi, heb gemerkt dat jij in dat wereldje zit, heb jij goeie tips, of kan jij dit met de losse foto's beter?) .
(let op: voor de mensen met een klein limiet, de grote foto is 3,5 mb)
Het zijn wel stuk of 7/8 foto's...Allemaal op 4 mp gemaakt, dus redelijk groot, allemaal rond de 1,5 mb per foto. Maar neem aan dat jij ook het liefst met zo groot mogelijke foto's werkt? zo niet, moet je ff zeggen, dan verklein ik ze voor je.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:04 schreef shi het volgende:
[..]
ik heb geloof ik ergens op het werk een boekje liggen over hoe je stitches goed van kleur krijgt, ik scan hem wel ff en stuur hem je.
en stuur mij de losse foto's ook maar want daar kan ik idd meer mee
alexander.de.bruijn@gmail.com
srry, wist ik nietquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:00 schreef coz het volgende:
[..]
het [img=550,zoveel] verkleint de foto niet dan geeft ie het alleen kleiner weer
en is het nog 3,5 mb hoor
is dat panorama foto maken een instelling van je fototoestel of heb je het met een panoramatool aan elkaar geplakt ?
hoe dan ook : super mooi zelfs met kleurverschil
11768 * 1471 pixels![]()
ik ben zo vrij om voor hem te antwoordenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:16 schreef Eastwood het volgende:
[..]
Het zijn wel stuk of 7/8 foto's...Allemaal op 4 mp gemaakt, dus redelijk groot, allemaal rond de 1,5 mb per foto. Maar neem aan dat jij ook het liefst met zo groot mogelijke foto's werkt? zo niet, moet je ff zeggen, dan verklein ik ze voor je.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:43 schreef coz het volgende:
geeft niet
[..]
ik ben zo vrij om voor hem te antwoorden
"ach toch gmail , verkleinen kan altijd nog"
je weet , gmail past 5 of 10 MB per mailtje inquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:48 schreef Eastwood het volgende:
[..]
hahah...maar je weet niet hoe het zit met binnenhalen van de mb's he..maar je hebt gelijk..zal wel originele grote worden
10quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:22 schreef coz het volgende:
[..]
je weet , gmail past 5 of 10 MB per mailtje in
(volgens mij gewoon 10 , zeg 5 ..zekere voor het onzekere)
iemand andere kleren aan laten trekken is erg moeilijk, denk niet dat je dat lukt als je "af en toe met psd prutst"quote:Op zondag 31 juli 2005 14:15 schreef muts88 het volgende:
Ik heb een vraagje!
Soms wil ik nog wel eens in photoshop prutsen
Ik ben heel erg benieuwd hoe je iemand 'andere kleren aan kunt trekken'
Mijn vraag is dus of iemand mij dat zou kunnen leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |