abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:55:37 #226
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_27954570
Je bent lief
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_27955842
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Je bent lief
thanx
Mocht je geen brush vinden of hebben, dan kun je de sterretjes ook nog zelf maken. Maar dat is best wel wat werk, en duurt onnodig lang.

Maar zo werkt t:
neem een zwarte achtergrond zodat je ziet wat je doet.
neem een zachte witte brush, klein, 1,2 of 3 pixels. maak een witte stip op een nieuwe layer. Kopieer die layer. Zoom er flink op in, en met smudge kun je dan de witte stralen van uit het midden naar buiten toe trekken...
Je kunt dan je sterren gewoon selecteren en kopieren, groter en kleiner maken... persoonlijk vind ik dat net iets te omslachtig, maar dat kan dus ook!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_27961171
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef djenneke het volgende:

[..]

thanx
Mocht je geen brush vinden of hebben, dan kun je de sterretjes ook nog zelf maken. Maar dat is best wel wat werk, en duurt onnodig lang.

Maar zo werkt t:
neem een zwarte achtergrond zodat je ziet wat je doet.
neem een zachte witte brush, klein, 1,2 of 3 pixels. maak een witte stip op een nieuwe layer. Kopieer die layer. Zoom er flink op in, en met smudge kun je dan de witte stralen van uit het midden naar buiten toe trekken...
Je kunt dan je sterren gewoon selecteren en kopieren, groter en kleiner maken... persoonlijk vind ik dat net iets te omslachtig, maar dat kan dus ook!
je kan ook een schuin streepje gebruiken als brush, en dan in je brush palet scattering toepassen, daar kan je ergens instellen dan je brush ronddraaid. dus 10 x klikken op de zelfde plaats en je hebt een ook sterretje
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_28190718

graag sugesties of tips om dit soort dingen te maken in photoshop. Deze heb ik gedownload als brush, maar wil graag weten hoe ik zo iets zelf maakt. Heb het ooit al wel eens gedaan, maar daarvoor gebruikte ik gewoon van die sierlijke letters.
pi_28198160

Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met een toerenteller.
Dit zou een animatie moeten worden maarbij het maken van de frames gaat het fout.

Ik heb een layer met de pointer (oranje streepje) die kopieer ik door ctrl+j daarna herhaal ik de freetransfer optie rotate met ctrl+shit+t
En oke als je een copie van een copie maakt zal er iets verschillen maar dit vindt ik niet acceptabel.
Kan je dat niet ergens instellen?
pi_28198401
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:32 schreef Darkomen het volgende:
[afbeelding]

Zoals jullie kunnen zien ben ik bezig met een toerenteller.
Dit zou een animatie moeten worden maarbij het maken van de frames gaat het fout.

Ik heb een layer met de pointer (oranje streepje) die kopieer ik door ctrl+j daarna herhaal ik de freetransfer optie rotate met ctrl+shit+t
En oke als je een copie van een copie maakt zal er iets verschillen maar dit vindt ik niet acceptabel.
Kan je dat niet ergens instellen?
Als je nou gewoon de originele tig keer kopieert zoveel je nodig hebt, en daarna pas alle pointers gaat transformeren.
pi_28198520
Dan kan ik het niet ff snel hetzelfde doen. dus krijg ik verschillende afstanden tussen de pointers
pi_28198729
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:47 schreef Darkomen het volgende:
Dan kan ik het niet ff snel hetzelfde doen. dus krijg ik verschillende afstanden tussen de pointers
je kan toch verschillende layers doen (duplicate de originele layer) en dan alle layers omstebeurt shift+ctrl+t en elke keer 3 graden ofzo..noem maar wat. dan komen ze allemaal even ver uit elkaar (1e layers 3, 2e 6 graden, 3e layer 9 graden).
pi_28198769
Dat is dan toch handmatig werk (ben ik nu ook mee bezig...)
pi_28198796
ja dat wel, maarja, beeldbewerking duurt nou eenmaal lang

tip: als je stuk of 5 bij elkaar hebt, voeg ze dan samen in een layer set en dupliceer deze set, dan gaat het met 5 tegekijk. gaat wat sneller

[ Bericht 48% gewijzigd door Eastwood op 24-06-2005 17:06:08 (tip erbij) ]
pi_28198814
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:47 schreef Darkomen het volgende:
En als je nou ff het draaipunt van de naald bepaalt en in een tijdelijke laag die met 1 pixel aanduidt, dan kan je toch van de oorspronkelijke kopie het rotatie-punt van de transformatie verplaatsen naar die ene pixel en de naald draaien naar elk gewenste positie?
pi_28198921
geen slecht idee

Kan ik eigenlijk niet een groep layers pakken, die in 1 keer kopieren en in 1 keer door roteren?

Ik zit namelijk nu op 20 layers en dat is pas een 3de

[ Bericht 49% gewijzigd door Darkomen op 24-06-2005 18:07:13 ]
pi_28203224
snap niet goed wat je bedoelt, maar als je die 2o layers nou in een layer set zet, en die hele set dupliceerd en draaid..kan dat niet
  maandag 27 juni 2005 @ 18:12:18 #239
35325 shi
elegance in simplicity
pi_28279602
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:05 schreef Darkomen het volgende:
geen slecht idee

Kan ik eigenlijk niet een groep layers pakken, die in 1 keer kopieren en in 1 keer door roteren?

Ik zit namelijk nu op 20 layers en dat is pas een 3de
dude, gebruik shape layers, die vervormen niet als je een kopie van een kopie maakt
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:03:20 #240
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_28280875
Doe het in flash, exporteren naar .gif. klaar.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_28284690
quote:
Op maandag 27 juni 2005 18:12 schreef shi het volgende:

[..]

dude, gebruik shape layers, die vervormen niet als je een kopie van een kopie maakt
Bedankt, maar hoe doe ik dat?

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkomen op 27-06-2005 21:52:08 ]
pi_28285383
Google told me
Crap toch niet

Dus hoe?

[ Bericht 22% gewijzigd door Darkomen op 27-06-2005 22:10:44 ]
  maandag 27 juni 2005 @ 22:08:40 #243
35325 shi
elegance in simplicity
pi_28285602
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:02 schreef Darkomen het volgende:
Google told me
goodboy
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_28303298
good-tutorials bied uitkomsten:

http://www.heathrowe.com/tuts/pentool.asp
  Lieve Belg dinsdag 28 juni 2005 @ 17:03:11 #245
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_28308248
Zeer raar probleem in Photoshop. Als ik iets wil opslaan met ctrl+shift+S (opslaan als dus) zie ik soms geen bestandsnamen meer staan als ik de huidige bestanden laat weergeven in Thumbnail mode

Het probleem is begonnen sinds men scanner geļnstalleerd is (HP Scanjet 3500c). Iemand oplossing, of als er ergens een instelling fout staat?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:04:56 #246
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_28308311
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:03 schreef Jump het volgende:
Zeer raar probleem in Photoshop. Als ik iets wil opslaan met ctrl+shift+S (opslaan als dus) zie ik soms geen bestandsnamen meer staan als ik de huidige bestanden laat weergeven in Thumbnail mode

[afbeelding]

Het probleem is begonnen sinds men scanner geļnstalleerd is (HP Scanjet 3500c). Iemand oplossing, of als er ergens een instelling fout staat?
heb ik ook een keer gehad, maar weet bij god niet hoe dat kwam......
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Lieve Belg dinsdag 28 juni 2005 @ 17:07:09 #247
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_28308380
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

heb ik ook een keer gehad, maar weet bij god niet hoe dat kwam......
Als ik photoshop herstart is het goed, en na 2 of 3 scans weer geen bestandsnaam
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:30:57 #248
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_28319320
Heeft iemand enig idee hoe men dit:

voor elkaar krijgt?
Ik weet niet of het met photoshop mogelijk is, maar ik neem aan van wel.
Ik wil dus graag patroon waar je haast scheel van gaat kijken met hier een foto in die je slechts vanaf bepaalde invalshoeken kunt bekijken. Wanneer je het van dichtbij bekijkt, lijkt het erop dat de lijnen van het patroon afwijken waardoor je de foto er doorheen ziet. Het gaat hier niet om kleurverschillen.
Een duidelijker plaatje vond ik helaas niet, het gaat hier om het boekje bij het album "any minute now" van soulwax.

Iemand een idee of en hoe ik iets soortgelijks kan maken?
pi_28330962
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:30 schreef vliegtuigje het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe men dit:
[afbeelding]
voor elkaar krijgt?
Ik weet niet of het met photoshop mogelijk is, maar ik neem aan van wel.
Ik wil dus graag patroon waar je haast scheel van gaat kijken met hier een foto in die je slechts vanaf bepaalde invalshoeken kunt bekijken. Wanneer je het van dichtbij bekijkt, lijkt het erop dat de lijnen van het patroon afwijken waardoor je de foto er doorheen ziet. Het gaat hier niet om kleurverschillen.
Een duidelijker plaatje vond ik helaas niet, het gaat hier om het boekje bij het album "any minute now" van soulwax.

Iemand een idee of en hoe ik iets soortgelijks kan maken?
Als je zelf een pattern maakt (bijv. een bestandje maken van 10 x 10 pixels, daarin 1 bolletje zetten op een lege background, en dan "save as pattern") kun je dit in een groter, nieuw bestand als achtergrond zetten.
Vervolgens op een nieuwe layer de tekst. Plak hier hetzelfde pattern overheen en verschuif de tekst enkele mm/pixels. Door de verschuiving is de tekst zichtbaar. Je kunt het natuurlijk ook nog altijd van kleur veranderen. Misschien een mogelijkheid, om 't zo te doen?
  donderdag 30 juni 2005 @ 12:16:14 #250
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_28353841
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:05 schreef suikerzoet het volgende:
Als je zelf een pattern maakt (bijv. een bestandje maken van 10 x 10 pixels, daarin 1 bolletje zetten op een lege background, en dan "save as pattern") kun je dit in een groter, nieuw bestand als achtergrond zetten.
Vervolgens op een nieuwe layer de tekst. Plak hier hetzelfde pattern overheen en verschuif de tekst enkele mm/pixels. Door de verschuiving is de tekst zichtbaar. Je kunt het natuurlijk ook nog altijd van kleur veranderen. Misschien een mogelijkheid, om 't zo te doen?
ik was al iets dergelijks van plan bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')