quote:Hoe kan ik een guide in het midden van een bestand plaatsen? Dan weet ik precies wat het midden is en kan ik hierop uitlijnen.
Dat moet ik nog een keer doorkrijgen , die alpha layers, heb al wat turorials doorgenomen waar dit in voorkwam , maar de functie van een alpha kanaal is nog niet echt goed naar voren gekomen....quote:Op donderdag 7 april 2005 10:20 schreef cizzztm32 het volgende:
@chielus
wat bedoel je nou precies. Wil je transparantie of niet?
HINT:
probeer eens CTRL+SHIFT+ALT+S
zoek anders een tutorial over "alpha layers."
Mag dat dan?quote:Op zaterdag 9 april 2005 10:03 schreef ArmaniMania het volgende:
Maar weer eens een keer een tutorial hier plaatsen
Kijk hier ffquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:52 schreef PM-girl het volgende:
Vraagje, hoe krijg je het voor elkaar dat je bijvoorbeeld een gezicht (of een ander iets) laat opgaan in de omgeven.
Dus je hebt een gezicht dat je in een bakstenen muur wil, zodat de structuur van de muur door het gezicht heen komt. Ik werk met ps 6
Geweldig!quote:Op zaterdag 9 april 2005 17:45 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kijk hier ff
http://www.jasmania.nl/photoshop/blending.htm
Ja dat mag, maar dan wel eigen Tutorials.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:16 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Mag dat dan?
gekopieėrde tutorial
Post `m eensquote:Op zondag 10 april 2005 23:25 schreef PM-girl het volgende:
Of ik sla iets over, (3x geprobeerd) of er klopt iets niet, maar mijn druppel is niet helemaal zoals in het voorbeeld...
Verder heel duidelijk uitgelegd!
Maar mijne is in het Nederlandsquote:Op zondag 10 april 2005 21:15 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar dan wel eigen Tutorials.
Valt me op dat de waarden precies hetzelfde zijn als in deze tutorial http://www.photoshoptechniques.com/texp2/dropsptk.php , had je net zo goed de link kunnen plaatsen waar nog meer TUTS op staan.
probeer eens via Edit -> free transform en dan die perspective en disort oid. Dan kan je er zeker mee in de buurt komenquote:Op maandag 11 april 2005 13:06 schreef Ericjuh het volgende:
misschien is het heeeeel simpel..
maar voor mijn site heb ik een logo gemaakt met daarin de link van de site een beetje schuin..
Zelf weet ik dat het moet photoshop kan en volgens mij moet het ook simpel kunnen.. maar hoe weet ik niet. Zelf heb ik nu maar een papiertje uitgeprint en er een foto van genomen..
omdat plaatje beetje groot is, hier de link:
http://www.d-are.nl/upload/1/zo%20goed%202.jpg
zoiets bedoel ik... weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg..
hartelijk bedankt alvast...
die distort en perspective die zijn juist de enige 2 die ik niet kan selecteren...quote:Op maandag 11 april 2005 13:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
probeer eens via Edit -> free transform en dan die perspective en disort oid. Dan kan je er zeker mee in de buurt komen
Rechtermuisknop op de layer van de tekst en dan Rasterize layer. Dan word het een "normale" layer en kun je die bewerken zoals elke andere layerquote:Op maandag 11 april 2005 15:33 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
die distort en perspective die zijn juist de enige 2 die ik niet kan selecteren...
ik heb gewoon tekst getypt... vervolgens ctl+t.. en dan staan ze bij edit - transform..
klik hier eensquote:Op maandag 11 april 2005 22:26 schreef PM-girl het volgende:
kwor nu toch wel enthousiast. Via google nog niet gevonden, hoe kun je een (zilver) metallic effect krijgen?
Dank je , jij weet de weg wel geloof ik!quote:
Ik moet je eerlijk zijn , ik leer dingen ook allemaal van turtorials. Je leert zo de weg in photoshop en dat in mijn vrije tijd. Nou zit ik in een projectgroep op school waar ze me hard nodig hebben omdat ik de enige bent die een beetje met photoshop overweg kan terwijl ik nog echt wel in een leerfase zit.quote:Op maandag 11 april 2005 22:45 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dank je , jij weet de weg wel geloof ik!
Alleen kom ik hier niet echt uit, is daar niet een viewlet van, dat verduidelijktveel!
okay, met dat patroon zit je wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 12 april 2005 01:49 schreef Siegfried het volgende:
Ik zit ook met een probleem wat betreft copyright onder een afbeelding plaatsen.
Ik heb een logotje gemaakt, met een transparent background.
Nu wil ik deze bij een hele map foto's rechtsonderaan zetten.
Ik heb al geprobeert om em op 1 foto goed te zetten, en dan die layer als pattern op te slaan.
Maar dit werkt alleen goed als alle foto's dezelfde maat hebben..
Weet iemand hier een andere oplossing voor?
oh ja tuurlijk je logo had transparantie, dom van me, vergeten mijn fout.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:24 schreef Siegfried het volgende:
Thnx man!
Alleen gebruik ik in dat logo'tje dus de outerglow..
Zodra ik de layers flatten, wordt de hele achtergrond de kleur van de glow.
Heb je hier een oplossing voor?
ja, of photoshop 5.5 gebruikten of niet als jpg opslaanquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:00 schreef Siegfried het volgende:
Edit: iemand ook een oplossing voor de vraag van photoshop hoe ik het bestand wil opslaan? Ik wil niet bij elk bestand op OK moeten klikken, kan ik niet een standaard instellen, die ie dan voor ze allemaal moet gebruiken?
met de pen tool in photoshop, met het pad actief selecteer je in je lagenpalet een "volle kleur) effect laag en voila, je hebt een vector shapequote:Op zondag 17 april 2005 17:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil graag van een foto een tekening maken. Dit gaat met vectors heb ik begrepen. Ik heb echter geen illustrator en wil het graag leren met photoshop.
Wie helpt me aan een (zo) makkelijk(e) (mogelijke) uitleg??
het pad saven en exporteren naar illustartor, maar als je binnne ps wilt blijven zou ik met shapelayers gaan werken (in het lagen pallet een effectlayer toevoegen" sollid color" terwijl je pad actief is.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:14 schreef MaRySe het volgende:
Ik ben met behulp van dit een foto aan het bewerken:
http://www.stencilrevolution.com/tutorials/tutorialsview.php?id=6
Ik ben er achter wat de pentool is, en heb nu zo een hoofd helemaal omcirkelt. Maar wat moet ik daarna doen dan ?
-edit- Dubbel... Coole Shi gaf al fantastich antwoord.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:14 schreef MaRySe het volgende:
Ik ben met behulp van dit een foto aan het bewerken:
http://www.stencilrevolution.com/tutorials/tutorialsview.php?id=6
Ik ben er achter wat de pentool is, en heb nu zo een hoofd helemaal omcirkelt. Maar wat moet ik daarna doen dan ?
Ik heb gedaan omzetten naar selectie en gekopieerd naar een nieuw blaadje. Wat jij allemaal zegt moet ik nog even over na denken.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:07 schreef shi het volgende:
[..]
het pad saven en exporteren naar illustartor, maar als je binnne ps wilt blijven zou ik met shapelayers gaan werken (in het lagen pallet een effectlayer toevoegen" sollid color" terwijl je pad actief is.
en zwartwit maken kan op 100 verschillende manieren, maar gayscale is de makkelijkste.
kijk eens op http://www.retouchpro.com/
spelling bin nie mij sterkste punt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:24 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik heb gedaan omzetten naar selectie en gekopieerd naar een nieuw blaadje. Wat jij allemaal zegt moet ik nog even over na denken.
Ja het ligt niet aan je spelling hoorquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:39 schreef shi het volgende:
[..]
spelling bin nie mij sterkste punt.
maar dus niet omzetten naar een selectie,
eerst klik je in je paden pallet het pad aan dat je wilt hebben als vorm, daarna met het pad actief ga je naar je layers palletje en onderaan het layerspalletje zit een knopje met daarin een rondje dat half zwart half wit is. als je daarop klikt krijg je een lijstje, klik op "siollid color" of nl " volle kleur"
nu maak je dus een laag met daarin je pad als vector vorm.
als je van het pad een selectie zou hebben gemaakt en een laag met die selectei zou hebben gevuld zou je een laag hebben met pixelinformatie en geen vectoren.
Shi heb jij MSN, als je wilt voeg me dan toe, kunnen het over Maya, 3D studio Max, Lightwave en uiteraard Photoshop ideetjes uitwisselen.quote:Op woensdag 20 april 2005 12:45 schreef shi het volgende:
las ik tijd heb kan ik je wel de psd van deze
geven, kun je zelf even kijken hoe het in elkaar zit
[[url=http://img256.echo.cx/img256/6595/vecdef8on.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |