abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 22:47:43 #1
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26335506
"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"

hehe ik kon het niet laten om mezelf er ff tussen te zetten

[centraal] snowboard topic deel 17

[ Bericht 53% gewijzigd door Komakie op 18-04-2005 22:56:11 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 18 april 2005 @ 22:48:23 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26335530
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:49 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Ik ga via dutchsnow.nl die via de ski& surf company een bus geregeld heeft, maar wel een stukje goedkoper is dan ski/surf
jep die hebben wij ook
Dutchsnow idd

Was ff vergeten hoe het nou heet.

Maar goed, we komen mekaar dus misschien nog wel tegen.
Als je 2 gasten met "hot zone" achterop hun trui ziet lopen, moet je maar ff een gil geven
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_26343037
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:38 schreef RichardX het volgende:
Denk dat mensen die nu in de afsluitingsweek komen wel prima condities hebben. Maar wat betreft de prijzen, zal er zeker wel het dubbele moeten worden betaald vergeleken met nu.
quote:
Ik weet niet wat jij betaalt hebt maar ik ben precies ¤342,13 kwijt voor 10 daagse royal classreis, appartement, 8 dagen skipas, reisverzekering, annuleringsverzekering.

Dus neen, die sluitweek is niet duur
Valt wel mee inderdaad, tis niet te vergelijken natuurlijk maar ik was maar ¤119,- kwijt incl. reis, appartement en skipas. Veel plezier iig!
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:47:04 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26347026
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:04 schreef RichardX het volgende:

[..]

[..]

Valt wel mee inderdaad, tis niet te vergelijken natuurlijk maar ik was maar ¤119,- kwijt incl. reis, appartement en skipas. Veel plezier iig!
hmmm ok, das idd wel heel erg weinig.
Maar de afsluitingsweek is ook niet echt duur en je hebt een hele zooi events erbij voor die week
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:09:29 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26352395
Ik ben op zoek naar een goedkope skipas van 29 april tot en met 2 mei.
In Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk en een gebied met een Gletscher uiteraard.

Wie weet er een?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:49:04 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26362839
btw Lordoftheboard, jij hebt er dus een uur over gedaan om een paar kleine dingetjes aan te passen
Ik heb er ook andere foto's tussen gezet
  woensdag 20 april 2005 @ 21:48:33 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26387072
tvp
  woensdag 20 april 2005 @ 21:52:25 #8
71115 Rnej
I walk the line
pi_26387203
heb zojuist besloten dat ik de cartel ltd van komend jaar ga kopen....

links
pi_26391681
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:09 schreef XL het volgende:
Ik ben op zoek naar een goedkope skipas van 29 april tot en met 2 mei.
In Oostenrijk, Zwitserland of Frankrijk en een gebied met een Gletscher uiteraard.

Wie weet er een?
Hintertuxer gletscher? In Zillertal
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  donderdag 21 april 2005 @ 00:13:23 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26392125
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:52 schreef Rnej het volgende:
heb zojuist besloten dat ik de cartel ltd van komend jaar ga kopen....

[afbeelding]

links
hmmmm lekkere bindinkjes
ik snap alleen niet waarom bij de ene dat lapje tussen de healcup en de baseplate wel zit (links) en bij de ander niet....

En ik vind het ook een beetje jammer dat ze niet de grote strap genomen hebben die ook op de P1 zit. Er waren Cartel-bindingen van dit jaar die dat wel hadden (die bling bling dingen. Ook speciale serie) Dat zijn namelijk gewoon echt de lekkerste straps die ik ooit gehad heb

Ik hoop dus dat er nog een Cartel-binding komt met die strap en met dat lapje stof
Dan heb ik denk ik mijn ultieme binding. Of hij komt er iig bij in de buurt

Edit: ik vind die linker trouwens ook mooier dan de rechter. Alleen zou ik ze nog wel in een andere kleur willen zien. Die witte bling bling dingen van vorig jaar vond ik stiekem ook wel heel erg vet

2de edit: deze dus:

Ik hoop dat ze zo'n soort binding ook op de markt gooien maar dan met dat stukje stof erbij Maar ik dacht eigenlijk dat ik em al gezien heb met.... noujah...

[ Bericht 10% gewijzigd door Komakie op 21-04-2005 00:19:42 ]
  donderdag 21 april 2005 @ 09:28:47 #11
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26396706
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:13 schreef Komakie het volgende:
Ik hoop dat ze zo'n soort binding ook op de markt gooien maar dan met dat stukje stof erbij Maar ik dacht eigenlijk dat ik em al gezien heb met.... noujah...
Tis geen lapje stof maar een hard stuk dat er voor zorgt dat er geen sneeuw van achter in je binding komt
vijfhonderd stuks
  donderdag 21 april 2005 @ 12:04:42 #12
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26400038
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:28 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Tis geen lapje stof maar een hard stuk dat er voor zorgt dat er geen sneeuw van achter in je binding komt
[afbeelding]
mja whatever.
Echt hard vind ik het ook niet. Je kunt het wel indrukken enzo.
Maar goed, het is eigenlijk ook wel wat meer dan een lapje stof idd.
En de discussie over waar het voor dient zat al in het vorige deel
die El Habano (of hoe heet ie) is trouwens ook wel vet....
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:41:42 #13
71115 Rnej
I walk the line
pi_26424882
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:28 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

[afbeelding]
oww, nja ik wist dat er wat zat, maar men zei dat het een stukkie stof was (althans, bij die van volgend jaar...)
enne, had bij de habano cartels niet gezien dat het er zat... nice
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:43:20 #14
71115 Rnej
I walk the line
pi_26424907
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:13 schreef Komakie het volgende:

2de edit: deze dus:
[afbeelding]

de P1 kunststof versies worden volgend seizoen de bling-bindingen
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:17:21 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26430136
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

de P1 kunststof versies worden volgend seizoen de bling-bindingen
neeheeej!!!!!
Ik hoop het niet.
Ik wil namelijk misschien die Cartels kopen. Ik heb nu de P1 Carbon en die bevallen wel maar ik wil een binding die iets meer freestyle is erbij hebben.
Aan de andere kant is de gewone P1 wel iets minder stijl...
Nog ff over nadenken welke ik dan neem
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:20:30 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26430221
btw hebben jullie ook problemen met de Burton site
Ik kom er niet op
pi_26437420
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:20 schreef Komakie het volgende:
btw hebben jullie ook problemen met de Burton site
Ik kom er niet op
Bij mij doet hij het prima waarschijnlijk ben je geblokt vanwege te negatieve uitlatingen over de Triumph hier op het forum
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:58:51 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26438139
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:29 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Bij mij doet hij het prima waarschijnlijk ben je geblokt vanwege te negatieve uitlatingen over de Triumph hier op het forum
hmmmm misschien

nu doet hij het trouwens weer

btw hier kun je een heleboel nieuwe spulletjes voor komend seizoen vinden.
http://www.snow-fr.com/index.php?act=News&id=4111

Kweenie of die al gepost is

btw Rnej, ik denk dat ik ook voor die Cartel LTD ga.
Of de OLS moet nog uitkomen en er vet uit zien. Maar de Cartel is stijver dan de P1 en ik vind de bling bling P1 helemaal niet zo mooi
pi_26439026
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmmm misschien

Of de OLS moet nog uitkomen en er vet uit zien. Maar de Cartel is stijver dan de P1 en ik vind de bling bling P1 helemaal niet zo mooi
ik heb een goed woordje voor je gedaan en gezegd dat je Cartels gaat kopen, dus hij zal het wel weer een poosje doen
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:49:29 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26439332
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:34 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ik heb een goed woordje voor je gedaan en gezegd dat je Cartels gaat kopen, dus hij zal het wel weer een poosje doen
vet!!!

thnx

vrijdag 22 april 2005 @ 20:15:56 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26440008
Mijn snowboard was niet eens vertrouwd bij me op mijn studentenkamertje....
Vandaag naar huis gecrosst om hem op te halen, te verwennen met een vers laagje wax....

Woensdagavond een gezellig feestje en als ik wakker word vertrekken naar het Kaunertal!
Met board en boardbabe in mijn onbetrouwbare sexy Italiaan over de Duitse autosnelwegen naar de Oostenrijkse Alpen. Als ik terugkom moet ik dan toch echt aan mijn scriptie gaan beginnen. De dag dat ik daarmee klaar ben ga ik weer, dat heb ik ook alvast besloten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:21:34 #22
71115 Rnej
I walk the line
pi_26449379
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmmm misschien

je kan ook voor de missions gaan, qua stijfheid hetzelfde als de p1 kunststof, maar goedkoper en minder bling
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:34:10 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26451521
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 10:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

je kan ook voor de missions gaan, qua stijfheid hetzelfde als de p1 kunststof, maar goedkoper en minder bling
Als je dan toch al voor Burton gaat.... dan zul je dus ook wel voor de BlingBling gaan....
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:48:42 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26459320
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 10:21 schreef Rnej het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk juist een beetje bling bindingen....
Maar die versie van de P1 vind ik niet zo mooi. Daarnaast is de P1 niet stijf genoeg.
Dan vind ik de Cartel LTD mooier en hij is ook nog iets stijver.
Ik heb nu de P1 Carbon van dit jaar en ze mogen wel ietsje minder stijf maar niet te veel aangezien ik vrij groot en zwaar ben. (1.92m met 90kg schoon aan de haak)
Daarom staan die Cartels me ook wel aan. Daarnaast zijn het gewoon mooie bindingen
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:33:10 #25
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26460206
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar die versie van de P1 vind ik niet zo mooi. Daarnaast is de P1 niet stijf genoeg.
Ik heb nu de P1 Carbon van dit jaar en ze mogen wel ietsje minder stijf maar niet te veel aangezien ik vrij groot en zwaar ben. (1.92m met 90kg schoon aan de haak)
Daarom staan die Cartels me ook wel aan. Daarnaast zijn het gewoon mooie bindingen
Jah die cartels vind ik ook supervet... vooral deze:

Alleen toen ik ze wou kopen hadden ze em alleen in L en ze pasten niet bij m'n boots en m'n snowboard en alles
Dus kocht ik maar een stel blauwe missions, ook supervet
vijfhonderd stuks
pi_26460515
hoo, tvp.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26460928
Die Cartels zijn wel ok enzo maar waarom burton die domme clip achterop die highbacks zet is mij een raadsel. Dan is dat systeem van de P1's toch veel praktischer
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:34:37 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26462621
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:15 schreef Kentaro het volgende:
Die Cartels zijn wel ok enzo maar waarom burton die domme clip achterop die highbacks zet is mij een raadsel. Dan is dat systeem van de P1's toch veel praktischer
hmmm valt denk ik wel mee.
Op zich is het systeem om je high-back te verzetten niet heel onhandig ofzo en ik vind het gemak waarmee je het kunt verzetten niet zo heel belangrijk aangezien ik ze 1x instel zoals ik ze wil hebben en dan kijk ik er eigenlijk nooit meer naar om.

Wat ik alleen een probleem vind bij de P1 van dit jaar is dat om de zoveel dagen die schroefjes waarmee je high-back vast zit een beetje los gaan zitten waardoor je ze weer vast moet draaien. Is best irritant.
Ik heb het gevraagd aan mensen met de Cartel en die hadden er nooit last van zeiden ze.
Terwijl ik het probleem bij de P1 al vaker gehoord heb.
Anyway, ik gok dat die clip de druk op de binding iets onlast???

Btw, ik snap nog steeds niet dat ze de strap van de P1 niet op elke binding zetten. Het is echt de lekkerste strap die ik ken
Het kan niet zo zijn dat hij te duur is ofzo, want hij zit ook niet op de C60
  zondag 24 april 2005 @ 00:52:02 #29
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26465469
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm valt denk ik wel mee.
Op zich is het systeem om je high-back te verzetten niet heel onhandig ofzo en ik vind het gemak waarmee je het kunt verzetten niet zo heel belangrijk aangezien ik ze 1x instel zoals ik ze wil hebben en dan kijk ik er eigenlijk nooit meer naar om.
Ik denk dat ie bedoeld dat je de high-back niet zomaar omlaag kan klappen, je moet eerst dat ding losklikken en dat kan best vervelend zijn bij liften enzo. (correctie: het IS vervelend)
quote:
Btw, ik snap nog steeds niet dat ze de strap van de P1 niet op elke binding zetten. Het is echt de lekkerste strap die ik ken
Het kan niet zo zijn dat hij te duur is ofzo, want hij zit ook niet op de C60
Op de C60 schijnt een nog betere strap te zitten dan die van de P1

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirrrrk op 24-04-2005 01:05:42 ]
vijfhonderd stuks
  zondag 24 april 2005 @ 02:04:09 #30
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26466556
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:52 schreef Dirrrrk het volgende:

[..]

Ik denk dat ie bedoeld dat je de high-back niet zomaar omlaag kan klappen, je moet eerst dat ding losklikken en dat kan best vervelend zijn bij liften enzo. (correctie: het IS vervelend)
[..]
mja ok dat snap ik.
Kan idd lastig zijn. maar jah, het lijkt me een kleine moeite om em ff los te klikken
maar goed, het is iig weer een extra handeling en das altijd vervelend.
quote:
Op de C60 schijnt een nog betere strap te zitten dan die van de P1
Ik vind van niet.
Ik zweer bij de P1 strap
  zondag 24 april 2005 @ 15:34:39 #31
71115 Rnej
I walk the line
pi_26475159
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

1.92 en 133 kg schoon aan de haak

dusshhh p1 carbon moet wel lukken
  zondag 24 april 2005 @ 23:15:10 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26486783
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:34 schreef Rnej het volgende:

[..]

1.92 en 133 kg schoon aan de haak

dusshhh p1 carbon moet wel lukken
Voor jou bedoel je
Ik heb die P1 Carbons dit jaar gehad en ze zijn prima. Lekker stijf, iets wat voor wat grotere/zwaardere jongens erg fijn is.
Beetje gek eigenlijk dat de P1 kunstof zo veel zwakker is....

btw, je onderschrift.... Van Wilder!!!!
  maandag 25 april 2005 @ 14:09:41 #33
71115 Rnej
I walk the line
pi_26497078
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voor jou bedoel je
Ik heb die P1 Carbons dit jaar gehad en ze zijn prima. Lekker stijf, iets wat voor wat grotere/zwaardere jongens erg fijn is.
Beetje gek eigenlijk dat de P1 kunstof zo veel zwakker is....

btw, je onderschrift.... Van Wilder!!!!
eh ja, voor mij bedoel ik .. ik twijfel toch, want de p1 kunststof is gelijk zoveel duurder dan de mission, terwijl de binding niet stijver is, en ik wil graag donkerblauwe missions (past mooi bij mijn donkerblauwe canyon)

heb nu hdp1 bindingen te leen (p1, maar dan ietsje zwaarder.. voor de rest bijna hetzelfde) , dus die ga ik binnekort eens testen, als ze bevallen toch maar ns denken over de p1s .. maarjaaa
  maandag 25 april 2005 @ 15:00:58 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26498173
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:09 schreef Rnej het volgende:

[..]

eh ja, voor mij bedoel ik .. ik twijfel toch, want de p1 kunststof is gelijk zoveel duurder dan de mission, terwijl de binding niet stijver is, en ik wil graag donkerblauwe missions (past mooi bij mijn donkerblauwe canyon)

heb nu hdp1 bindingen te leen (p1, maar dan ietsje zwaarder.. voor de rest bijna hetzelfde) , dus die ga ik binnekort eens testen, als ze bevallen toch maar ns denken over de p1s .. maarjaaa
Hard Drives???? die zijn wel degelijk anders hoor. Dat zijn de P1's met Carbon Highback. Die heb ik dus ook. Alleen de naam HD is van vorig jaar en de naam Carbon komt van de binding van dit jaar. Verder zijn ze allebij met Carbon. Ik vind alleen de binding van dit jaar wat beter (ik heb ze allebij gehad)
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:50:43 #35
71115 Rnej
I walk the line
pi_26512765
I know dat het een ander type is, maar denk dat ze meer vergelijkbaar zijn met de P1 carbon dan met de P1 kunststof, lijkt me ?

ik zie t allemaal wel...
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:03:57 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26517718
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:50 schreef Rnej het volgende:
I know dat het een ander type is, maar denk dat ze meer vergelijkbaar zijn met de P1 carbon dan met de P1 kunststof, lijkt me ?

ik zie t allemaal wel...
De HD is gewoon de Carbon maar dan van vorig jaar.
Prima te vergelijken dus. Alleen een iets ouder model. Fuck dat verder

anyway, ik heb de details gekregen van Dutchsnow, maar je moet nog wel een hoop dingen zelf meenemen zeg. Ook nog aan pasfoto's denken enzo. Ook maar 1 board meenemen , bindingen eraf schroeven enzo. beddengoed meenemen....
je moet wat over hebben voor het boarden
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:52:04 #37
71115 Rnej
I walk the line
pi_26518850
ik heb alles over voor t boarden, nja.. niet alles.. maar wel veel....

damn ik wil nieuwe bindingen!! .. geldtekort suckt
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:11:14 #38
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_26519314
Heeft iemand hier ervaring met lessen op Rollerband of baan. Hoe ook mag heten.

Snowboard nu 4 jaar maar wil me techniek nog sterk verbeteren door lessen. Kan ik dan beter naar Snowplanet of een indoorbaan met rollerband?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:13:14 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26520819
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:11 schreef Basje_B het volgende:

Snowboard nu 4 jaar maar wil me techniek nog sterk verbeteren door lessen. Kan ik dan beter naar Snowplanet of een indoorbaan met rollerband?
Een sneeuw baan is natuurlijk altijd beter dan een borstelbaan of een rollerband....
Ik heb geen idee eigenlijk hoe dat op een rollerband werkt. Ik weet het wel van vroeger van het skien maar ik heb nog nooit een snowboarder erop gezien.
Ik heb 1x op een borstelbaan geboard en das helemaal kut.... doe ik nooit meer......

btw Rnej, je moet toch nog ff wachten want de bindingen van volgend jaar zijn weer zoveel vetter dan die van dit jaar
Wachten en geld tekort suck'en idd, maar aan de andere kant is het dan wel extra vet als je ze dan uiteindelijk hebt
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:12:16 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26523142
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:11 schreef Basje_B het volgende:

Een rolmat is ideaal om aan je techniek te werken.
Beter dan een sneeuwbaan nog omdat je instructeur de volledige tijd op 2 meter afstand geconcentreerd kan blijven staan/kijken.
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:11:13 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26527265
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Een rolmat is ideaal om aan je techniek te werken.
Beter dan een sneeuwbaan nog omdat je instructeur de volledige tijd op 2 meter afstand geconcentreerd kan blijven staan/kijken.
hmmmm.... zit op zich wel wat in.
Maar ik vind echte sneeuw (of sneeuwbaansneeuw) toch beter omdat het toch echt een ander gevoel geeft.
daarnaast vind ik een rolmat iets te perfect. Je gaat altijd naar beneden op dezelfde hellingshoek en zonder enige oneffenheden op de piste.
pi_26527507
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmmm.... zit op zich wel wat in.
Maar ik vind echte sneeuw (of sneeuwbaansneeuw) toch beter omdat het toch echt een ander gevoel geeft.
daarnaast vind ik een rolmat iets te perfect. Je gaat altijd naar beneden op dezelfde hellingshoek en zonder enige oneffenheden op de piste.
Precies, hoe beter je bent, hoe beter je in staat bent die oneffenheden op te vangen, zoiets leer je niet op een rolmat. Een rolmat lijkt me eerder geschikt om alleen de basistechniek van het boarden te leren, niet om ervaring op te doen, daar is toch echt het echte werk voor nodig .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 26 april 2005 @ 21:42:39 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26529948
Jep

voor de beginselen heb je vooral goed onderwijs nodig en een gladgestreken piste (ik bedoel niet dat hij ijzig moet zijn)
Om beter te worden heb je ervaring, onderwijs en de wil om te verbeteren nodig.
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:28:00 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26531229
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Precies, hoe beter je bent, hoe beter je in staat bent die oneffenheden op te vangen, zoiets leer je niet op een rolmat. Een rolmat lijkt me eerder geschikt om alleen de basistechniek van het boarden te leren, niet om ervaring op te doen, daar is toch echt het echte werk voor nodig .
Die oneffenheden vang je niet op met ervaring, die vang je op met techniek.
Als zo'n instructeur jou op de rolmat goed neerzet is dat de methode om je techniek te verbeteren. Dat was ook de vraag hierboven. Om pistes te leren lezen heb je ervaring nodig, dat kun je op een indoorsneeuwbaan ook niet kopen....

Nog 2 nachtjes... en dan Kaprun
pi_26531919
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef XL het volgende:

lekker hoor. ik heb ook weer wat om naar uit te kijken. hoewel nog ver weg - 8 juli een weekje Deux Alpes.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:16:47 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26532696
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef Kentaro het volgende:

[..]

lekker hoor. ik heb ook weer wat om naar uit te kijken. hoewel nog ver weg - 8 juli een weekje Deux Alpes.
In Kaprun kun je trouwens op Koninginnedag gratis het 2006 materiaal van burton testen!!!

Echt iets voor mij

Zal ik voor jullie iets proberen
  woensdag 27 april 2005 @ 02:00:25 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26535997
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef XL het volgende:

[..]

Die oneffenheden vang je niet op met ervaring, die vang je op met techniek.
Als zo'n instructeur jou op de rolmat goed neerzet is dat de methode om je techniek te verbeteren. Dat was ook de vraag hierboven. Om pistes te leren lezen heb je ervaring nodig, dat kun je op een indoorsneeuwbaan ook niet kopen....

Was het maar zo'n feest.
Het klinkt misschien stom, maar je vangt ze in het begin zeker op door ervaring op te doen. Als jij altijd op een rolband les hebt gehad, lig je elke 5 meter op de grond omdat er een bobbeltje in de piste zit (serieus, ik heb het gezien).
Op een indoorbaan kun je die misschien niet kopen maar je krijgt wel meer ervaring dan op een rolband.

anyway, als je tijd over hebt.... je mag de Burton Baron ES met Cartel bindingen wel testen voor me
pi_26558045
Test de CP1 van 2006 even voor me... En de Vapor ook maar gelijk...

Maar pas op he, want als je die CP's eenmaal aan je voeten hebt gehad vergeet je die Flow's van je zo
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_26558293
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:57 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Hintertuxer gletscher? In Zillertal
Stubaier is goedkoper, en er zijn er nog een paar in oostenrijk ...

les2alpes is een hele goeie in frankrijk
"Musicians are incredibly complex, and know far less than other artists what
they want and what they are; their psychology is a modern development, and
has not yet been understood..."
---E.M. Forster---
pi_26558884
aan Thermo met het "rome"-teken uit snowboardtopic deel 17:

je schreef ergens dat je forum devun walsh aan 180euro had gevonden?
Waar dan? en wat vind je van die plank?

Ik ben op zoek naar een degelijk board om wat mee te kunnen carven op de piste en de betere freerides te doen. Twin shaped want ik sta duck en ik rij ook graag switch ...
Redelijk stijf, want na 13 jaar op harde planken boarden moet het niet te flex meer zijn!

Net op blue tomato de plank van Devun walsh gezien: 1m61 en toch nog redelijk duur daar ...

Aangezien de ride-verdeler in België gestopt is met zijn jaarlijkse uitverkoop is het opnieuw zoeken naar goeie prijzen ...

btw: als er iemand een airwalk champ 153 wil kopen? nog in heel goeie staat ...
Ik doe em gewoon weg omdat die in de bochten niet mee wil, ik duw em gewoon te veel in de sneeuw omdat ik te zwaar ben en te hard wil gaan ...
"Musicians are incredibly complex, and know far less than other artists what
they want and what they are; their psychology is a modern development, and
has not yet been understood..."
---E.M. Forster---
  donderdag 28 april 2005 @ 03:42:53 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26561214
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:02 schreef beerke het volgende:
Test de CP1 van 2006 even voor me... En de Vapor ook maar gelijk...

Maar pas op he, want als je die CP's eenmaal aan je voeten hebt gehad vergeet je die Flow's van je zo
Das toch geen Burton materiaal
pi_26561814
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:16 schreef XL het volgende:

[..]

In Kaprun kun je trouwens op Koninginnedag gratis het 2006 materiaal van burton testen!!!

Echt iets voor mij

Zal ik voor jullie iets proberen
Als ze hem hebben moet je echt de Vapor proberen, ik ben benieuwd of die plank zijn geld waard is. Laat ze er dan meteen maar een paar C60 opzetten.

Wat je ook kan helpen om van je Flow probleem af te komen is de nieuwe Fushion te proberen

pi_26566732
Kan iemand deze banner zo maken dat ik hem als usericon kan gebruiken, hij is nu te groot en ik ben niet zo'n comptuterdeskundige..

donderdag 28 april 2005 @ 15:56:45 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26572458
hmmm die Fusion ziet er wel lachen uit.
Wel beetje gejat concept van K2. Die hadden vorig jaar al zo'n binding... (de Cinch)
Tenminste, het was bijna dezelfde binding. Burton gebruikt weer een net iets ander principe maar het komt op hetzelfde neer...

Die van K2 lijkt trouwens wel heel erg veel op het Flow principe vind ik...
Maar ik blijf toch bij een paar gewone. het werkt prima naar mijn mening
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:16:33 #55
71115 Rnej
I walk the line
pi_26586873
vandaag die hdp1 dingen getest.... maat van me krijgt ze echt niet meer terug

boardcontrole is zoveel preciezer... switch rijden voelt beter aan... awww, heerlijk

toch maar naar de burton shop in innsbruck om een setje c60 of p1 carbon te halen
pi_26586929
Ik ben gaan skieen omdat:

1. Het sneller gaat
2. Je niet 70% van de tijd op je hol zit
3. Je geen 600 meter hoeft te lopen als er een vlak stuk aan zit te komen
4. Het apres Ski heet, en geen apres snowboard.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:50:54 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26587365
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:20 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik ben gaan skieen omdat:

1. Het sneller gaat
2. Je niet 70% van de tijd op je hol zit
3. Je geen 600 meter hoeft te lopen als er een vlak stuk aan zit te komen
4. Het apres Ski heet, en geen apres snowboard.
1. Wedstrijdje??? Ik wacht wel een paar x halverwege
2. Als je nou gewoon gaat boarden en niet gaat zitten ouwehoeren zit je niet zo veel
3. Ach ja, moeten steppen of prikken met ski's, wat is het verschil? Je kunt ook gewoon genoeg vaart houden, scheelt een hoop gedoe
4. What's in a name....

Laat me raden, je bent ook van mening dat snowboarders de mensen zijn die de pistes kapot maken met hun stomme geroetch of niet?????

Ik doe maar 1 ding:

Anyway, als je op ski's staat en dus blijkbaar niets met snowboarden hebt en graag aangeeft waarom snowboarden minder is dan skiën... why the hell neem je dan in vredesnaam de moeite om te gaan reageren in een topic over snowboarden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Komakie op 29-04-2005 02:04:36 ]
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:06:43 #58
71115 Rnej
I walk the line
pi_26587624
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

2. Als je nou gewoon gaat boarden en niet gaat zitten ouwehoeren zit je niet zo veel
3. Ach ja, moeten steppen of prikken met ski's, wat is het verschil? Je kunt ook gewoon genoeg vaart houden, scheelt een hoop gedoe
4. What's in a name....

Laat me raden, je bent ook van mening dat snowboarders de mensen zijn die de pistes kapot maken met hun stomme geroetch of niet?????

Ik doe maar 1 ding:

Anyway, als je op ski's staat en dus blijkbaar niets met snowboarden hebt en graag aangeeft waarom snowboarden minder is dan skiën... why the hell neem je dan in vredesnaam de moeite om te gaan reageren in een topic over snowboarden.
kga nog ff wat toevoegen...

9 van de 10 keer komt de traumaheli voor een skiër

waarom? die latten kunnen kruisen enzo, en de bindingen zijn niet 100% failsafe...

doe mij maar een snowboard.. btw.. over snelheid gesproken... maat van me scheurt met 80 over de piste of t nix is, zie ik niet veel skiërs doen...
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:32:54 #59
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26587927
Snowboarden!

Enne, over het vallen met snowboarden? Als je de uitdaging niet aankunt om te leren boarden, ja, dan zit je 70% van de tijd op je reet. Kwestie van gelijk opstaan en doorgaan!

En dit zegt een beginner

Blijft apart, dat gedoe tussen skiërs en snowboarders..al was het natuurlijk wel vroeger zo, helemaal in het begin van de snowboard, dat snowboarders (toen nog op Snurfers dus ) niet op de pistes mochten van skiërs..
(Blijft leuk, het bedrijf Burton moeten doorspitten voor school)
  vrijdag 29 april 2005 @ 08:10:39 #60
71115 Rnej
I walk the line
pi_26588792
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:32 schreef GotC het volgende:
Snowboarden!

Enne, over het vallen met snowboarden? Als je de uitdaging niet aankunt om te leren boarden, ja, dan zit je 70% van de tijd op je reet. Kwestie van gelijk opstaan en doorgaan!
precies
pi_26589065
Oja dus we gaan nou beweren dat Snowboarden sneller dan skieen gaat? Kijk is op Eurosport ofzo zie je skiers met 130 op de teller van de berg afvliegen, een snowboarder haalt in een wedstrijd een keer 100 ofzo, dus dat probleem is snel verholpen. Verder hebben snowboarders aanzienlijk meer moeite op een vlak stuk dan dat skiers dat hebben.
pi_26589141
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik word nooit ingehaald door snowboarders, en dus ook vas en zeker niet door jou

En over dat pistes kapot maken, door hoor je mij niet over klagen, ga in 1 lijn naar beneden dus ik stoor mij er niet zo aan (macho-macho-men )
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:01:17 #63
71115 Rnej
I walk the line
pi_26591830
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Oja dus we gaan nou beweren dat Snowboarden sneller dan skieen gaat? Kijk is op Eurosport ofzo zie je skiers met 130 op de teller van de berg afvliegen, een snowboarder haalt in een wedstrijd een keer 100 ofzo, dus dat probleem is snel verholpen. Verder hebben snowboarders aanzienlijk meer moeite op een vlak stuk dan dat skiers dat hebben.
ik beweer niet dat snowboarders in t algemeen sneller gaan, ik beweer alleen dat op de gemiddelde piste ik sneller ga dan de meeste skiërs....

en ja, we hebben op een vlak stuk meer moeite ja, maar dat is alleen om dat we op 1 plank staan en niet op 2, een skiër heeft 2 onafhankelijke snijkanten/glijvlakken... dus ja, snowboarden is moeilijker.. maar lekker boeie, dat maakt t ook leuker
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:52:14 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26593265
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:47 schreef Sjakie01 het volgende:
hehe jij bent zo grappig....

mag ik vragen hoe lang je al skied?
pi_26594174
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:54 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ik word nooit ingehaald door snowboarders, en dus ook vas en zeker niet door jou

En over dat pistes kapot maken, door hoor je mij niet over klagen, ga in 1 lijn naar beneden dus ik stoor mij er niet zo aan (macho-macho-men )
Nou, respect hoor. Ik zie die wel vaker, die zeg maar zo uit de stoeltjeslift rennen, naar beneden scheuren, en dan weer achter in de rij aansluiten, en dat de hele dag dan door.

Leuk...
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:49:08 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26594715
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Nou, respect hoor. Ik zie die wel vaker, die zeg maar zo uit de stoeltjeslift rennen, naar beneden scheuren, en dan weer achter in de rij aansluiten, en dat de hele dag dan door.

Leuk...
Vooral erg avontuurlijk, vergt veeel techniek en is natuurlijk veel leuker dan te leren boarden. *kuch
Maargoed
pi_26595394
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Vooral erg avontuurlijk, vergt veeel techniek en is natuurlijk veel leuker dan te leren boarden. *kuch
Maargoed
Ja, precies, :.

meesterlijke avatar btw .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:00:15 #68
71115 Rnej
I walk the line
pi_26596541
quote:

[..]

Maargoed
freestyle skiërs zijn dan wel weer koel maar idd, speedskiërs heb ik alleen maar last van als ik een bocht wil draaien en zij voorbij komen suizen....

en gotc , idd leren boarden is leuk.. voor de toeschouwers
pi_26596901
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

hehe jij bent zo grappig....

mag ik vragen hoe lang je al skied?
10 Jaar waarvan ik 5 jaar 2x in dat jaar geskied heb.
Leg mij is uit waarom ik zo grappig ben? Je mag me gerust verbeteren hoor als het anders is?
pi_26596989
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:15 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

10 Jaar waarvan ik 5 jaar 2x in dat jaar geskied heb.
Leg mij is uit waarom ik zo grappig ben? Je mag me gerust verbeteren hoor als het anders is?
Omdat de enige reden dat je hier in het snowboard topic bent gekomen is om ons op onze pik te trappen, persoonlijk vind ik dat nogal vermakelijk, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26597051
quote:

[..]

Maargoed
Wil wel is zien hoelang jij erover doet om in 1 rechte lijn naar beneden te denderen met de skietjes naast elkaar. Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen interesses, die van jou zijn klaarblijkelijk lekker relaxed van de berg af. Dikke prima hoor mij hoor je niet klagen. En over de techniek, het is algemeen bekend dat beginners het goede snowboarden eerder beheersen, dan het goede skien.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:27:35 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597215
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:20 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Wil wel is zien hoelang jij erover doet om in 1 rechte lijn naar beneden te denderen met de skietjes naast elkaar. Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen interesses, die van jou zijn klaarblijkelijk lekker relaxed van de berg af. Dikke prima hoor mij hoor je niet klagen. En over de techniek, het is algemeen bekend dat beginners het goede snowboarden eerder beheersen, dan het goede skien.
Toch wel weer leuk dat ik vroeger skiles heb gehad, en dat ik dus op een redelijke snelheid naar beneden kon, in een rechte lijn, na een paar uurtjes. Ik hoef niet zozeer naar beneden te 'denderen', ik ben meer een genieter die op het moment nog heel veel aan het leren is en bezig met d'r techniek is. Maar, idd, iedereen is anders.
Ik ben een tijdje geleden met een groep Fok!kers gaan skieen/snowboarden, en de meesten van die groep hadden nog nooit ski's gezien. Nou, na een uurtje op de beginnerspiste 'denderden' ze al van de andere piste af.

Wel wil ik ook wel weten wat je dan, als skier, in een snowboardtopic doet Als jij zo van skieen houdt, dan ga je naar het..ski topic oid. 'T is niet dat je waarde toevoegd aan dit topic, vind ik.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:38:58 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597502
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:00 schreef Rnej het volgende:

[..]

en gotc , idd leren boarden is leuk.. voor de toeschouwers
Wat, kijken hoe hard ik val? Och ja, haaaarstikke leuk Maar het leren snowboarden is ook harstikke leuk, dat is zeker
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:48:35 #74
71115 Rnej
I walk the line
pi_26597748
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat, kijken hoe hard ik val? Och ja, haaaarstikke leuk Maar het leren snowboarden is ook harstikke leuk, dat is zeker
vind het lesgeven nou juist t leuke gedeelte
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:50:59 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597833
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

vind het lesgeven nou juist t leuke gedeelte
Goh Maar ik moet t allemaal nog leren, dus dan is het leren het leukste

En door al dit gedoe hierboven weet ik ineens weer waarom skiers en snowboarders elkaar..niet zo mogen
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:54:30 #76
71115 Rnej
I walk the line
pi_26597921
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:50 schreef GotC het volgende:

[..]

Goh
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:38:15 #77
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26599077
Op de piste zijn alle aso's skieërs, en alle skieërs aso's. Maar niet alleen op de piste, blijkt hier maar weer.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
pi_26603439
Zooi posts van Sjakie en -Mzraki- verwijderd. Hou het gezellig mensen, en niet op de man spelen graag.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 1 mei 2005 @ 02:09:12 #79
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26634087
Hou eens op over skieërs! Ga een ski-topic openen als je er zo graag over praat!
vijfhonderd stuks
  maandag 2 mei 2005 @ 13:30:44 #80
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26665241
Op skies kan je inderdaad sneller, snowboarders zitten inderdaad veel meer, op een snowboard heb je inderdaad het nadeel van lopen op vlakken stukken en het heet inderdaad apres ski.

Maar snowboarden is leuker dan skieen, wat alle bovengenoemde nadelen in een klap wegvaagt.

Zal de Dentist- periode weer gaan herleven met de komst van Sjakie?
pi_26665777
... wat is er gebeurd in mijn o zo vredige snowboard-topic? Bezig zijn op een berg op wat voor een manier dan ook is toch het mooiste wat er is? Ach ja...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:35:11 #82
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26684887
Vandaag tot 14:00 op de Gletscher gestaan....
Daarna 10 uur in het autootje, ff douchen... en daar zijn we weer

Kaprun RULES!

ABSOLUUT!!!

Burton, sucks (ze kwamen niet opdagen op de testdag)
Atomic heb ik getest. De Terminal (klote) en de Firestarter (zeer OK!)
Daarnaast heb ik snowbikes getest (vet) en wat ski's van Rossignol (de blauwe waren erg fijn, en ze gingen ook erg hard Sjakie!... Ze waren wel 1 meter en 82 centimer! Groot he....)

maar ik ben doodop! ik ga slapen en verveel jullie later misschien met wat ruige verhalen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:39:48 #83
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_26684932
kaprun is tof he!
ik kom er al ruim 4 jaar
de gletscher daar is echt geweldig, er is een leuk funparkje in de buurt en een paar dorpen verderop [zell am see] is een mooie halfpipe!

veel plezier daar! hoelang zit je er nog?

en snowbikes zijn okee

ik wil ooooooooook
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:46:17 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26704423
Ietsje uitgeruster en iets uitgebreider.....

Kaprun

Mijn roots lagen er, toen ik nog niet eens een puber was hebben mijn ouders me de eerste keer op ski's gezet. Dat deden ze in Kaprun, een klein plaats in de www.EuropaSportRegion.info. Nabij Zell am See, ongeveer drie kwartier voorbij Kitzbuher. Daar in Kaprun hadden ze de Kitzsteinhorn(3029m), een van de dingen die ik daarvan kon herinneren is dat je elkaar aan moest kijken bij het wachten op de lift. Als iemand blauwe plekken kreeg was dat van bevriezing. 10 jaar oud en 33 graden onder nul... dat was gevaarlijk

Nu 13 jaar laten ben ik gaan kijken hoe dat ook alweer was. Uitgepuberd en met eigen auto over de Duitse Autobahn naar die Toeristische trekpleister in het Salzburgerland. 12 uur was de rit en de herkenning was er direct. Het toeval wil dat ons appartement door de bank en de supermarkt gescheiden werd van het appartement waar mijn wintersportverhaal vroeger begon. (Lars: "Ich ware schon dreizehn jahre zuruck bei der Nachbarn". Herr Lachmayr: "Ach, Frau Pregenzer") Herkenning was er direct en 13 jaar terug was het appartement geweldig, het appartement van de Lachmayrs was er ook 1 waar ze in Frankrijk nog wat van kunnen leren.

Kaprun zelf dan had flink uitgepakt. Het weekend van 1 mei hebben ze daar de fun-und-firn-woche. Gratis testmateriaal, promo-girls van Edelweiss(bier), optredens aan de piste en optredens in het dorp. De temperaturen op 3000 meter hoogte zijn in april ook anders dan in december. Van het koude -33 naar een comfortabele 11 graden. Slecht voor de sneeuw, maar wij noemen ons zelf vergevorderd dus klagen daar niet over. Het heeft ook zijn charmes als er plassen water in de pistes ontstaan. De optredens waren overigens briljant www.smash.at, maar vooral www.badpowells.com (bezoek deze site en zet je geluid aan) zorgen voor de muziek. DJ Goofy stond daar boven, maar die staat dan ook werkelijk boven alles! Drei tausend meter uben den dingen stehen!

Inhoudelijk interessant was natuurlijk het testen:

Boards heb ik getest van Atomic; de terminal 168 (wide) van 2006 en de Firestarter 161.
De terminal is een ragplank die me aan de DoNuts Ultralight van beerke deed denken, maar dan zwaarder en erg log. Waarom deed hij me dan toch aan die plank van Beer denken, hij had zo'n heerlijke snelle frontsidebocht. Backside niet, want ik ben gewoon te licht om die kantenwissel op zo'n plank lekker om te zetten. Die plank rijdt dan met me weg. Maar omdat het verder een lange race-plank is vergelijk ik hem toch met die van beer. De firestarter is meer voor mij, helaas had ik hem pas in de middag en waren de pistes al erg slecht. Interessante plank. Atomic had in de bindingen een soort zool gemaakt die de sneeuw eruit moesten houden. Dit werkt! Dat men het bij Flow maar snel gaat kopieren!

Ski's dan... Jaja. Ik heb getest bij Rossignol (die helaas geen boards bij hadden). Ik weet alleen niet welke ski's ik had. Ze gingen echter bijzonder prettig, zeker als je bedenkt dat ze 183 lang waren... Forse ski's voor iemand met zo weinig ski-ervaring als ik (1 week Kaprun als kleine man en vervolgende 3 x een paar uur in Frankrijk). Na de laatste keer skien (december) dacht ik: NOOIT MEER. Nu had ik er weer lol in, dan zie je toch wat materiaal kan doen.

Snowbikes testen was ook wel een ruige ervaring. Het waren echt fietsjes... met big foots aan je softboots voor als je extra stabiliteit wilde. Het verveelt snel, het is doodsimpel... maar ik had het altijd al een keer willen doen. Het was voor korte tijd dan ook heel erg leuk.

Mooie contrasten in Kaprun, in het dorp speelt men in bikini beachvolleybal op de plaats waar de skibus stopt. Je stapt in boarduitrusting uit de bus en staat tussen de lekkere wijven in bikini! Een contrast waar je als liefhebber van lekkere wijven niet snel over zal klagen.

Aan de andere kant zijn er mensen die de liften omhoog nemen om niet te gaan wintersporten, maar om het terras daar op te zoeken. Een dure liftpas en gezellige hobby... maar niet mijn ding.

Contrast met Tignes in April en Kaprun in April
Tignes --> alleen cracks
Kaprun --> heeeeeel veeeeeel Beginners
(Gelukkig ook in Kaprun staatstrainingen (ook van de NL bond) en veel mooiere pistes)

Vanaf maandag was het gebied ongeveer Nederlandstalig!

Verhaal is lang genoeg.. ik stop, misschien doe ik er binnenkort nog wat verhalen bij....
pi_26713690
... en ik maar verhuizen afgelopen weekend
  woensdag 4 mei 2005 @ 01:37:27 #86
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26716794
Damn Lars, je maakt me jaloers! Ik moet nog tot 2 juli wachten voor ik weer richting de "sneeuw" ga
vijfhonderd stuks
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:37:00 #87
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26726975
Mooie verhalen, welke me ernstig doen overwegen dit komend jaar ook te doen. Liever seizoenssluiting dan seizoensopening is mijn conclusie na het aanhoren van diverse verhalen. Aangezien ik, als het goed is, eind januari klaar ben met deze studie moet het geen enkel probleem vormen hier volgend jaar ook van te genieten.

Wat me aan je verhaal opvalt: je duits is duidelijk beter dan het mijne! Kan eigenlijk ook niet anders met zo'n achternaam

Over volleybal in bikini's gesproken... http://www.sideout2005.nl

I'll be there

pi_26727075
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:37 schreef 360sjors het volgende:
Over volleybal in bikini's gesproken... http://www.sideout2005.nl

I'll be there

Is dat alleen voor studenten? Anders komen wij ook eventjes, zijn nu al 2 jaar achtereen kampioen geworden in de reguliere nevobo competitie, maar had hier nog nooit van gehoord. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:59:11 #89
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26796835
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:39 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Is dat alleen voor studenten? Anders komen wij ook eventjes, zijn nu al 2 jaar achtereen kampioen geworden in de reguliere nevobo competitie, maar had hier nog nooit van gehoord. .
Het is een onofficieel tournooi, maar dit jaar wel groots opgezet (sponsors als rabobank, red bull, coca cola, etc.). Als je in de juiste leeftijdscategorie valt ben je welkom
pi_26796995
Rally is geen vervanger voor boarden he sjors
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_26797098
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:59 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Het is een onofficieel tournooi, maar dit jaar wel groots opgezet (sponsors als rabobank, red bull, coca cola, etc.). Als je in de juiste leeftijdscategorie valt ben je welkom
16, 17, 17 en 18. .

You ready homie? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:23:56 #92
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26798495
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:09 schreef Thermo het volgende:
Rally is geen vervanger voor boarden he sjors
Not at all, not at all.. ben je morgen in Eindhoven (kampioensfeest)?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:25:24 #93
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26798524
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:16 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

16, 17, 17 en 18. .

You ready homie? .
Bring it on

(ben voormalig zeeuwse selectie speler )
pi_26798570
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:25 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Bring it on

(ben voormalig zeeuwse selectie speler )
Ik zal kijken of ik het met m'n vrienden kan regelen, .

(heb twee jaar in de noord hollandse selectie gespeeld en was gevraagd voor jong oranje)

PS, maar dit is wel een kléin beetje off-topic, nietwaar?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26799335
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:23 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Not at all, not at all.. ben je morgen in Eindhoven (kampioensfeest)?
LOL

Toevallig, ja net afgesproken biertje te doen @ eindhoven?

Jij ook ? biertje doen en over snowboarden blaten?
@ rally ging dat niet echt

Ow ik geloof dat de mannen van avalanche er ook wel zullen zijn.
pi_26799349
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:27 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik zal kijken of ik het met m'n vrienden kan regelen, .

(heb twee jaar in de noord hollandse selectie gespeeld en was gevraagd voor jong oranje)

PS, maar dit is wel een kléin beetje off-topic, nietwaar?
Tuurlijk niet offtopic

Ook snowboarders doen een wedstrijdje " wie heeft er de grootste lul"
Of het nou over snowboarden, of voetballen gaat
pi_26799403
who wants to edit anyway :

Ik maandagochtend ook nog boarden, dus mocht je in Eindhoven ergens blijven pitten dan kan je met een kater ook nog mee gaan boarden sjors.

Owja, en ik heb nog steeds een paar Team Two's te koop maatje 46, sinds ik te lam ben om ze op ebay te zetten.

150 euro iemand? Beste boots afgelopen jaar?
Helemaal nieuw.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:03:57 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26806993
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:05 schreef Thermo het volgende:
"wie heeft er de grootste lul"
u riep me?
pi_26807454
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:03 schreef XL het volgende:

[..]

u riep me?
er stond heeft, niet is.

Swaffelen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:23:06 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26812039
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

er stond heeft, niet is.

Swaffelen?
Nuance, ja fijn!
  zondag 8 mei 2005 @ 11:05:36 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26819441
Nou ik ben weer terug uit Val Thorens en mijn seizoen zit er bij deze op
Leuke week gehad, veel mensen leren kennen en veel leuke feestjes.

Snowboarden was ietsje minder. Veel aan me Jibwerk lopen sleutelen want lekker carven was er niet echt bij. Maar toch wel een leuke tijd gehad.

Eigenlijk de enige smet op de week was dat ik op me bek ben gegaan tijdens het pitten in de Malaysia. Ineens had ik zomaar een vleeswond in me onderarm van 10cm bij 3cm. Naar het ziekenhuis geweest om het te laten hechten. Daarnaast ben ik bij die actie door mijn enkel gegaan waardoor ik 2 dagen niet voluit heb kunnen boarden.

De carbon highback van me P1 bindingen is ook nog gebroken. Dus die mag ik weer gaan opsturen naar Burton. Voordeel was wel dat ik nu die ubergeile witte Cartel bindingen heb kunnen kopen ter vervanging hehe

zondag 8 mei 2005 @ 11:33:41 #102
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26819899
Chris, het is nog niet helemaal zeker of ik er ben vanmiddag, mail anders ff je nr naar sjorsvdh@gmail.com dan hoort u het indien ik psv in ehv kom representen

Mooie bindingen Komakie
pi_26829235
... en dat is de 3e CP1 in dit topic die niet heel is gebleven.
  zondag 8 mei 2005 @ 23:16:08 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26839362
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:46 schreef beerke het volgende:
3 uit 3 ?
  maandag 9 mei 2005 @ 00:05:30 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26840907
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:46 schreef beerke het volgende:
CP1???
help me out...
  maandag 9 mei 2005 @ 09:37:53 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26845197
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

CP1???
help me out...
Gokje; Carbon P1's
pi_26850925
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:33 schreef 360sjors het volgende:
Chris, het is nog niet helemaal zeker of ik er ben vanmiddag, mail anders ff je nr naar sjorsvdh@gmail.com dan hoort u het indien ik psv in ehv kom representen

Mooie bindingen Komakie
Beetje laat, maar het was erg ellendig, jij er nog geraakt?

Ik heb echt een kater
  maandag 9 mei 2005 @ 13:33:37 #108
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_26850978
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef Komakie het volgende:

De carbon highback van me P1 bindingen is ook nog gebroken. Dus die mag ik weer gaan opsturen naar Burton. Voordeel was wel dat ik nu die ubergeile witte Cartel bindingen heb kunnen kopen ter vervanging hehe

[afbeelding]
Top dingen he.

Ik heb ze ook. Heb je ook witte schoenen erin?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 9 mei 2005 @ 15:01:57 #109
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26853479
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:31 schreef Thermo het volgende:

[..]

Beetje laat, maar het was erg ellendig, jij er nog geraakt?

Ik heb echt een kater
Dude wat een feest 50 euro er zonder moeite doorheen geramd...he t was wel klote om vanaf het midden van het plein waar de huldiging was naar de wc's te lopen, wat een chaos..

Gezien je kater zul je wel niet meer zijn gaan boarden.. indien wel: RESPECT
pi_26853784
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dude wat een feest 50 euro er zonder moeite doorheen geramd...he t was wel klote om vanaf het midden van het plein waar de huldiging was naar de wc's te lopen, wat een chaos..

Gezien je kater zul je wel niet meer zijn gaan boarden.. indien wel: RESPECT
8 uur op gestaan en mijn post was gezet toen ik NET terug thuis was.

Ik moest helaas vroeg terug zijn, maar het voelde net aan alsof ik in de bergen zat, moe, dronken en koud.

En het was supervet idd.
Chaos met vuurwerk en duwende mensen en bier etc.
Maar vet!
  maandag 9 mei 2005 @ 18:15:23 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26859360
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:33 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Top dingen he.

Ik heb ze ook. Heb je ook witte schoenen erin?
Vette bindingen ja.
Echt super tevreden ook

Neej ik heb de zwarte SL7.
Ik vind zwarte schoenen in die witte binding sowieso mooier denk ik...
  maandag 9 mei 2005 @ 19:36:16 #112
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26861775
Enige nadeel van de cartels vind ik de higback. Die is namelijk zo hoog (en vastgeklikt aan het frame van de binding) dat een hoop stoeltjesliften er tegenaan rammen als je er niet aan hebt gedacht ze ff naar beneden te klappen.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:43:35 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26864049
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:36 schreef 360sjors het volgende:
Enige nadeel van de cartels vind ik de higback. Die is namelijk zo hoog (en vastgeklikt aan het frame van de binding) dat een hoop stoeltjesliften er tegenaan rammen als je er niet aan hebt gedacht ze ff naar beneden te klappen.
Die clip vind ik juist wel relaxt.
De binding blijft veel beter op zijn plaats waardoor de schroefjes waarmee de highback vast zitten ook niet los gaan. Heb ik met de P1 nog wel eens last van.

Ik vind het gewoon een hele lekkere stabiele binding. Lekker mee jibben enzo
pi_26872236
Komakie, Thermo en ik hebben de highback gebroken...

En je gokje was goed XL.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:15:21 #115
71115 Rnej
I walk the line
pi_26875876
ik ga ook voor de witte cartels.. met mijn maat 14 (jajajaja ) past ie net

heeft iemand 220 euro voor me?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:45:35 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26886815
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 01:33 schreef beerke het volgende:
Komakie, Thermo en ik hebben de highback gebroken...

En je gokje was goed XL.
aha ok
Komt trouwens waarschijnlijk omdat je highback tegen de lift aan komt tijdens het instappen ofzo.
Maar goed, gewoon opsturen naar Burton en nieuwe krijgen

anyway Rnej, ik heb ze voor 150 gekocht in Val Thorens..... 30% korting gehad hehehe...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:27:43 #117
71115 Rnej
I walk the line
pi_26887983
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:45 schreef Komakie het volgende:
anyway Rnej, ik heb ze voor 150 gekocht in Val Thorens..... 30% korting gehad hehehe...
ik kan ze met 15% korting krijgen, dus voor 185, is op zich nog wel te doen...

hoe dan ook zal en moet ik ze hebben
pi_26888384
... m'n bindingen zijn inmiddels voor de 2e keer richting Oostenrijk.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:50:13 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26891947
Ik ben met een vriend van me een snowboardcrew aan het opzetten. hehe
Volgens mij is dat wel lachen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:25:57 #120
71115 Rnej
I walk the line
pi_26895102
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:50 schreef Komakie het volgende:
Ik ben met een vriend van me een snowboardcrew aan het opzetten. hehe
Volgens mij is dat wel lachen
nice, welke indoorhal als thuisbasis?
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:22:57 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26924594
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

nice, welke indoorhal als thuisbasis?
Fuck indoor!

Dat is ons motto
  woensdag 11 mei 2005 @ 23:50:32 #122
71115 Rnej
I walk the line
pi_26931377
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Fuck indoor!

Dat is ons motto
goed motto, maar ik kan niet zonder een wekelijkse freestyle sessie
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:39:16 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26941336
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Fuck indoor!

Dat is ons motto
Als fervent indoor-aanhanger zou ik jullie graag een ander motto voordragen:

'Een koelkast is voor bier!'
(daar moet je niet in boarden)

[True Life Gangstah-modus]
Play Chickies
Dat is de motto
van ons
[/True Life Gangstah-modus]

donderdag 12 mei 2005 @ 13:27:55 #124
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26942738
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:39 schreef XL het volgende:

'Een koelkast is voor bier!'
We zouden eigenlijk een indoorhal in de buurt nodig hebben om ons bier voor vrijdag as te koelen, er staat me nu een lading booze klaar... wordt een goed feest
pi_26943278
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:27 schreef 360sjors het volgende:

[..]

We zouden eigenlijk een indoorhal in de buurt nodig hebben om ons bier voor vrijdag as te koelen, er staat me nu een lading booze klaar... wordt een goed feest
70.000 psv supporters uitgenodigd?
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:12:54 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26944424
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:27 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Rucphen is echt te ver lopen voor bier hoor....
Terneuzen wil trouwens ook zo'n grote koelkast gaan bouwen!

Tot vrijdag!
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:51:16 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26951341
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 23:50 schreef Rnej het volgende:

[..]

goed motto, maar ik kan niet zonder een wekelijkse freestyle sessie
Tja, zo gauw ze een hal vol met poeder maken ga ik daar wel eens kijken

Ohwjah, en een hal waar de sneeuw vergelijkbaar is met echte sneeuw zou ik ook wel lekker vinden want dat spul dat er nou ligt vind ik nix eigenlijk.

Ik ga heel soms wel eens naar een hal, maar na een uurtje of 2 heb ik het dan wel weer gezien.
Je kunt beter af en toe een weekendje naar Oostenrijk rijden om ff gletser te rijden in de zomer.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 01:15:11 #128
71115 Rnej
I walk the line
pi_26963492
njaa, vind snowworld zoetermeer en landgraaf best chill boarden hoor, zeker landgraaf... funpark is best ok

en ja, t gebrek aan poeder.. vind t idd jammer, maarja... nix aan te doen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 02:30:44 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26964331
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 01:15 schreef Rnej het volgende:
njaa, vind snowworld zoetermeer en landgraaf best chill boarden hoor, zeker landgraaf... funpark is best ok

en ja, t gebrek aan poeder.. vind t idd jammer, maarja... nix aan te doen
In zoetermeer vergeet ik steeds of in een lift sta of dat ik naar beneden ga...
In landgraaf kun je dat onderscheid makkelijker maken doordat je in de lift kan zitten....

De mannen van de ruige party morgen, komen jullie vandaag wel gewoon laat thuis?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 08:29:50 #130
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26965885
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 02:30 schreef XL het volgende:

De mannen van de ruige party morgen, komen jullie vandaag wel gewoon laat thuis?
Tot 2 uur verslagen getikt.. en een soort 'portaal' voor mijn kamer gebouwd met mijn snowboards (Studie Ontwijkend Gedrag)
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:36 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26970409
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 08:29 schreef 360sjors het volgende:

[..]
en een soort 'portaal' voor mijn kamer gebouwd met mijn snowboards
Goed project!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:24:26 #132
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26972344
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:24 schreef XL het volgende:

[..]

Goed project!
Gangster, kan je vanavond je True Life montage op DVD meenemen?? Dan hebben we vannacht nog wat om naar te kijken voor het slapen gaan, ik heb inmiddels Yoghi's edit al een keer of 10 afgespeeld
pi_26972839
Afterparty aan de Klaverweide!!!!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:46:49 #134
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26974823
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:24 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Gangster, kan je vanavond je True Life montage op DVD meenemen?? Dan hebben we vannacht nog wat om naar te kijken voor het slapen gaan, ik heb inmiddels Yoghi's edit al een keer of 10 afgespeeld
Yoghi heeft zijn dvd al omgezet naar vob-bestanden.
Daar kan ik vooralsnog geen nieuwe dvd-project van maken, dus ik krijg ze niet samen op dvd. Ik neem ze natuurlijk wel beide mee. Die van yoghi als dvd en die van mij als dv-bestand
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:59:27 #135
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26975310
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:46 schreef XL het volgende:

en die van mij als dv-bestand
Als ik het maar op mijn pc kan pleuren is het best
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:56:10 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26999508
hey btw,

We zijn nog met een naam bezig voor onze snowboardcrew. We kunnen alleen niets geschikts vinden. Tenminste, er waren wel wat namen maar het moet een naam met een hoog "blingbling" en "pimpin" gehalte (was niet mijn idee maar goed )
Dus als er mensen met ideeën zijn dan hou ik me aanbevolen
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:50:01 #137
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27003091
True Life is in ieder geval al bezet dude
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:49:53 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27004237
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 13:50 schreef 360sjors het volgende:
True Life is in ieder geval al bezet dude
I Know...
Was ook niet van plan om die te gebruiken of iets in die richting

Ik had eerst een naam in gedachte maar die was niet pimpin' genoeg vonden de anderen...
  zondag 15 mei 2005 @ 02:14:52 #139
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27018371
ach, blingbling is tegenwoordig toch mainstream...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:53:19 #140
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_27082108
Jajaja... dat was een goed feestje

Life's like music, get the rhythm..
pi_27094977
ik heb walkie talkies gekocht. ik zag eerst het nut niet zo maar ik heb ze op het helicamp gekocht en het is toch wel super handig. ik heb motorola's en het bereik is echt super/ mijn zus woont hier 2 km veder en ik heb gewoon perfect bereik. ik zal ze in juli eens goed testen in 2alpes
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:13:01 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27097200
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:07 schreef Kentaro het volgende:
ik heb walkie talkies gekocht. ik zag eerst het nut niet zo maar ik heb ze op het helicamp gekocht en het is toch wel super handig. ik heb motorola's en het bereik is echt super/ mijn zus woont hier 2 km veder en ik heb gewoon perfect bereik. ik zal ze in juli eens goed testen in 2alpes
Een vriend van mij heeft ze ook.
Hij heeft ze gekocht toen we allebij naar Oostenrijk gingen van de winter en we hebben er al best wel veel lol van gehad. Het is toch handig dat als je off-piste je weet wanneer je kunt gaan en dat de persoon die beneden staat dat niet naar boven hoeft te schreeuwen (iets wat weer lawine gevaarlijker is...)
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:17:00 #143
71115 Rnej
I walk the line
pi_27353220

vanmiddag gekocht... ze zijn geweldig!
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:43:40 #144
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27357146
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 20:07 schreef Kentaro het volgende:
Welk type heb je ? Ik zit er ook ernstig over na te denken om zon setje te kopen, dat mobiel bellen op de piste is of knetterduur, of je zit te hoog zodat je geen bereik hebt
pi_27475593
Sjors, als je interesse hebt om mee te gaan naar outlet sample verkoop van solid ( importeur jeenyus,forum,volcom,Zoo York etc etc ) Dan moet je me even mailen.... Kan je meerijden naar nieuwegein.
  maandag 30 mei 2005 @ 11:41:05 #146
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27476982
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:17 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]

vanmiddag gekocht... ze zijn geweldig!
Ik heb ze ook.
Cap-strap is beste uitvinding ooit.

Mag ik vragen hoeveel je der voor betaald hebt?
  maandag 30 mei 2005 @ 12:55:13 #147
71115 Rnej
I walk the line
pi_27479155
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:41 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik heb ze ook.
Cap-strap is beste uitvinding ooit.

Mag ik vragen hoeveel je der voor betaald hebt?
199
  maandag 30 mei 2005 @ 20:02:13 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27491134
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

199
na-aper
gelukkig heb ik er minder voor moeten betalen

btw Thermo, thnx voor de tip. Eindelijk wat leuks in de buurt
pi_27491388
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

na-aper

No problem...!
  maandag 30 mei 2005 @ 22:36:53 #150
71115 Rnej
I walk the line
pi_27496354
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

na-aper

achja, ik had weer een ronin tech jacket voor 109 euro ipv 240 ... verschil moet er wezen he
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:52:29 #151
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27504195
Weet niet hoe plaatje kan neerzetten dus dan maar zo.

Is van zo'n fotograaf die onder die kleine schansjes in Les 2 Alpes ligt.
http://putfile.com/pic.php?pic=4/10514100610.jpg&s=x2
pi_27523138
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:43 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Welk type heb je ? Ik zit er ook ernstig over na te denken om zon setje te kopen, dat mobiel bellen op de piste is of knetterduur, of je zit te hoog zodat je geen bereik hebt
Ik heb de Motorola T4502. Gekocht bij Mediamarkt voor (uit me hoofd) 79 e voor een set van 2. Super. Echt super relaxed een maat van me woont hier 2 km vandaan en dar ligt er 1 en ik heb perfect bereik. Dus ik ga het weer op telefoonkosten terugverdienen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:17:36 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27525335
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:52 schreef Basje_B het volgende:
Weet niet hoe plaatje kan neerzetten dus dan maar zo.

Is van zo'n fotograaf die onder die kleine schansjes in Les 2 Alpes ligt.
http://putfile.com/pic.php?pic=4/10514100610.jpg&s=x2
mooie bindingen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:46:00 #154
71115 Rnej
I walk the line
pi_27528305
nette grab ook, geen torsie in je board... een by - the - book
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:08:36 #155
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27534415
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 21:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

mooie bindingen
Met een btje zon en mooi gepoeste gouden karteldingen (naam kwijt ) pimp je de piste af..... iedereen verblind meteen.

Altijd leuk hoe die skieërs dan kijken. Zo van Tering wat overdreven
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:09:16 #156
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27534431
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:46 schreef Rnej het volgende:
nette grab ook, geen torsie in je board... een by - the - book
Was er ook erg tevreden over. Fotograaf ff bedankt. Foto koste wel 16 pleuro's maar dan heb je wel wat.
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:56:57 #157
71115 Rnej
I walk the line
pi_27535708
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Met een btje zon en mooi gepoeste gouden karteldingen (naam kwijt ) pimp je de piste af..... iedereen verblind meteen.

hehe, precies... heb t nu af en toe in sw zoetermeer dat mensen in een paars skipak met 20 jaar oude skis en een gedrocht van een muts naar mijn bindingen staren met open mond van: "wtf? .... wat is DAT nou weer"
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:07:09 #158
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27536004
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

hehe, precies... heb t nu af en toe in sw zoetermeer dat mensen in een paars skipak met 20 jaar oude skis en een gedrocht van een muts naar mijn bindingen staren met open mond van: "wtf? .... wat is DAT nou weer"
hahah heerlijk ja. En dan nog van die hele rechte skis die ze niet uitkunnen doen en rechtop zetten omdat ze dan het dak raken.
En dan tegen elkaar fluisteren in de rij voor de lift dat je je broek wel eens mag ophijsen en je riem uit de SM winkel komt......
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:25:52 #159
71115 Rnej
I walk the line
pi_27536594
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:07 schreef Basje_B het volgende:

[..]

hahah heerlijk ja. En dan nog van die hele rechte skis die ze niet uitkunnen doen en rechtop zetten omdat ze dan het dak raken.
En dan tegen elkaar fluisteren in de rij voor de lift dat je je broek wel eens mag ophijsen en je riem uit de SM winkel komt......
heheh, nah ik board wel ns met een masker op, dus dan zie je er net uit als een terrorist.. dan moet je ze ns zien kijken.. echt hilarisch, dan gaan ze ook echt niet meer dichtbij staan in de rij
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:36:07 #160
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27536885
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

heheh, nah ik board wel ns met een masker op, dus dan zie je er net uit als een terrorist.. dan moet je ze ns zien kijken.. echt hilarisch, dan gaan ze ook echt niet meer dichtbij staan in de rij
hahah
Masker? waarom en wat voor 1? gewoon uit fop-winkel ofzo?
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:54:00 #161
71115 Rnej
I walk the line
pi_27537419
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

hahah
Masker? waarom en wat voor 1? gewoon uit fop-winkel ofzo?
lol! .. nee, een fleece windstopper... speciaal voor in de kou enzo... echt relaxed ding
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:02:40 #162
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27537660
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol! .. nee, een fleece windstopper... speciaal voor in de kou enzo... echt relaxed ding
ahhaha zo'n ding. Ja das ook altijd lachen. heb ik ook. helm erover en skibril liefst met spiegellens en je hebt alle ruimte......
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:48:44 #163
71115 Rnej
I walk the line
pi_27547012
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:02 schreef Basje_B het volgende:

[..]

ahhaha zo'n ding. Ja das ook altijd lachen. heb ik ook. helm erover en skibril liefst met spiegellens en je hebt alle ruimte......
zat op die manier vlakbij een vlaamse skilerares die dacht dat ik r achtervolgde ofzo, begon echt pissig te doen tegen me.. was gewoon heel relaxed naar beneden aan t boarden...
  woensdag 1 juni 2005 @ 16:04:01 #164
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27547628
Meestal he als je achter elkaar naar beneden gaat dat de ene de ander volgd. Vind klasje altijd vaag. Ze gaan zo andere kant en als ze stil langs de kant staan volgen ze de leraar zonder de kijken en kom je net aan
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:30:14 #165
71115 Rnej
I walk the line
pi_27551344
nah ze was met een klasje en ze gingen echt ubertraag, maar ik dus ook, dus hing heel dichtbij t klasje.... zag er misschien beetje raar uit...

maargoed
  woensdag 1 juni 2005 @ 20:42:58 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27555417
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 18:30 schreef Rnej het volgende:
nah ze was met een klasje en ze gingen echt ubertraag, maar ik dus ook, dus hing heel dichtbij t klasje.... zag er misschien beetje raar uit...

maargoed
Mooi he, vlaamse ski-leraressen
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:55:29 #167
71115 Rnej
I walk the line
pi_27562593
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 20:42 schreef XL het volgende:

[..]

Mooi he, vlaamse ski-leraressen
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:45:32 #168
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27569728
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

Was het deze?

donderdag 2 juni 2005 @ 10:52:41 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27569990
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

Beetje laf alleen om er bij al haar kinderen achteraan te gaan boarden.
In zo'n wintersportdorp heb je in no-time door waar ze gaat stappen.

donderdag 2 juni 2005 @ 13:10:05 #170
71115 Rnej
I walk the line
pi_27574371
hahahaha, seriously, het enige moment waarbij ik niet aan vrouwen denk, is als ik op mijn snowboard sta.. dan heb ik wel betere dingen te doen
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:25:55 #171
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27574881
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:10 schreef Rnej het volgende:
hahahaha, seriously, het enige moment waarbij ik niet aan vrouwen denk, is als ik op mijn snowboard sta.. dan heb ik wel betere dingen te doen
jaja

Toch niks leuker als je vriendin ook snowboard.
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:30:03 #172
71115 Rnej
I walk the line
pi_27575014
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:25 schreef Basje_B het volgende:

[..]

jaja

Toch niks leuker als je vriendin ook snowboard.
doet ze ook! heb t r geleerd
(ja ok, dan denk ik dus wel aan vrouwen.. maargoed )
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:55:23 #173
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27575934
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

doet ze ook! heb t r geleerd
(ja ok, dan denk ik dus wel aan vrouwen.. maargoed )
Heb je netjes gedaan dan. Ze ken/kan/kun het ook nog btje?
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:25:06 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27587713
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

I know
heb ze ook

had bij de sluitingsweek in Valtho er zelfs al best veel bekijks mee
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:52 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje laf alleen om er bij al haar kinderen achteraan te gaan boarden.
In zo'n wintersportdorp heb je in no-time door waar ze gaat stappen.

Vrij simpel want er zijn maar een paar mogelijkheden meestal
al snel kom je ook te weten dat de leraren toch allemaal in dezelfde barretjes lopen aangezien ze meestal mekaar opzoeken enzo.
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:10 schreef Rnej het volgende:
Ohw ik wel hoor.
Al is het maar om niet op me bek te gaan maar lekker de piste af te pimpen

btw hier de nieuwe shit van Burton (alle nieuwe shit)

foto's : http://www.whitejunky.com/dialy/2005/0120/

ingescande sjizzle: http://www.snowboard-mag.com/node/3406

späs damit
  donderdag 2 juni 2005 @ 23:12:51 #175
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_27593280
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:55 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Heb je netjes gedaan dan. Ze ken/kan/kun het ook nog btje?
Aangenaam . Ik ga niet over mezelf zeggen of ik het kan, moet nog heel veel leren, dat is zeker!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 00:27:33 #176
71115 Rnej
I walk the line
pi_27595134
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Aangenaam . Ik ga niet over mezelf zeggen of ik het kan, moet nog heel veel leren, dat is zeker!
ooow, nja, met die paar uurtjes ervaring ben je zeker niet slecht bezig hoor
maaaaarrrr dat komt wel goed

piste 3 maniakje
  maandag 6 juni 2005 @ 10:40:19 #177
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27668110
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 23:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Als je er plezier in hebt en leuk naar beneden komt heb je belangrijkste al bereikt.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:43:55 #178
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27668222
Vind Burton spullen toch btje tegen vallen eerlijk gezegd. Gelukkig heb ik vorig seizoen al me shit al gekocht. 32 van dit jaar vond ik ook niet echt super.

Is iemand vna jullie al eens een seizoen geweest?
  maandag 6 juni 2005 @ 11:01:02 #179
71115 Rnej
I walk the line
pi_27668761
vind de spullen van aankomend seizoen niet echt vernieuwend nee.... maar tegenvallen? mwoh

heb wel me cartels nog van t ouwe seizoen gehaald omdat die mooier zijn
  maandag 6 juni 2005 @ 11:04:48 #180
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27668883
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:01 schreef Rnej het volgende:
vind de spullen van aankomend seizoen niet echt vernieuwend nee.... maar tegenvallen? mwoh

heb wel me cartels nog van t ouwe seizoen gehaald omdat die mooier zijn
Had wel verwacht maar als verwachtingen te hoog zijn...........

Zaterdag en Zondag in Snowplanet zo'n luchtkussen achter schans. Zijn er nog mensen die daar heen gaan?
  maandag 6 juni 2005 @ 11:07:20 #181
71115 Rnej
I walk the line
pi_27668961
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:04 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Had wel verwacht maar als verwachtingen te hoog zijn...........

Zaterdag en Zondag in Snowplanet zo'n luchtkussen achter schans. Zijn er nog mensen die daar heen gaan?
ik ben een sw zm local heb ook een zomerkaart.. dus betalen om te snowboarden?

lijkt me wel kicken.. op zich
  maandag 6 juni 2005 @ 11:09:18 #182
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27669021
ja das dan weer zonde om te betalen. 30 euro voor 4 uur. zonder jaarkaart.

Mag ik vragen wat je betaald voor jaarkaart?

Ik ga wel ff kijken of niet te druk is anders ga ik weer. Kijken f backflip lukt.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:12:20 #183
71115 Rnej
I walk the line
pi_27669134
ik heb een zomerkaart, werk 's winters bij de sw ex-werknemers betalen 125 euro voor een kaart van 15 april t/m 15 september
  maandag 6 juni 2005 @ 11:14:29 #184
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27669211
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:12 schreef Rnej het volgende:
ik heb een zomerkaart, werk 's winters bij de sw ex-werknemers betalen 125 euro voor een kaart van 15 april t/m 15 september
LUCKY BASTARD!!! Heb je goed voorelkaar

Als leraar werk je daar?
  maandag 6 juni 2005 @ 11:21:49 #185
71115 Rnej
I walk the line
pi_27669463
I wish, uitgiftemedewerker/pistedienst
  maandag 6 juni 2005 @ 11:24:43 #186
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27669581
Je werkt er teminste.

Dag mevrouw. Links of rechts voor?

Heb je wel papieren om les te geven?
  maandag 6 juni 2005 @ 11:32:50 #187
71115 Rnej
I walk the line
pi_27669837
nee... wil ze wel gaan halen
  maandag 6 juni 2005 @ 11:36:21 #188
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27669939
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:32 schreef Rnej het volgende:
nee... wil ze wel gaan halen
haha jij ook al. loop zwaar te denken om te gaan halen.

ga je je Annwarter halen of je nederlandse diploma's?
  maandag 6 juni 2005 @ 11:37:30 #189
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27669978
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef Basje_B het volgende:
Vind Burton spullen toch btje tegen vallen eerlijk gezegd. Gelukkig heb ik vorig seizoen al me shit al gekocht. 32 van dit jaar vond ik ook niet echt super.

Is iemand vna jullie al eens een seizoen geweest?
heb afgelopen seizoen in valtho doorgebracht, werkende in skishop, was best chizzle
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  maandag 6 juni 2005 @ 11:38:56 #190
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27670029
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

heb afgelopen seizoen in valtho doorgebracht, werkende in skishop, was best chizzle
Gaag. Hoe kwam je aan dat baantje? Hard werken? Wel genoeg tijd om te boarden?
  maandag 6 juni 2005 @ 12:09:17 #191
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27671095
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:38 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Gaag. Hoe kwam je aan dat baantje? Hard werken? Wel genoeg tijd om te boarden?
was eind oktober vorig jaar helemaal klaar met alles, wou weg. maar was best laat al.
Heb via het vvv kantoor in VT lijst adressen gehad van hotels,kroegen,winkels etc in valtho gehad. heb al die bedrijven gemailt opzoek naar werk. Uiteindelijk iemand met interesse bij een skishop, alles via de mail met hem geregeld, kreeg frans werkcontract, loon+appartement met andere collega. Mn vaste baan opgezegd en weg!

Was heel hard werken, vooral in het weekend. Maar plenty time voor boarden. Werktijden ma tm vrijdag waren 8.30-14.00u en vlgnde dag 14.00u - 19.30u. Dus halve dagen om te boarden, stappen en uitslapen En om de 2 weken werkte ik alleen van 12 tot 14 en tussen 17.30 en 19.30, dat was echt een relaxte week.
Vrijdag was altijd hard werken, iedereen brengt zn materiaal terug, moet allemaal gerepareerd klaar zijn voor de zaterdag waarop nieuwe mensen aankomen, vaak tot 9u savonds door.
Zaterdag van 8.30 tot 21.00 uur met alleen een uurtje pauze en eten in restaurant, hele dag door mensen mensen mensen, veel nederlanders uiteraard. Zondag 8.30 - 14.00 of 19.30 met 2u pauze.

En je komt zo makkelijk in contact met leuke meiden enzo als je in zo'n shop werkt.
En natuurlijk board vd zaak

Echt super tijd gehad, en leert dan pas echt boarden, offpiste routes etc.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:35:04 #192
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27673388
Ik ben ook het hele seizoen geweest (de vaste klanten in dit topic weten dat al lang en breed natuurlijk ) en het beviel prima. Ik ga volgend seizoen vrijwel zeker weer

Ik heb gewerkt als snowboardleraar en daarnaast had ik er een baantje bij in de kroeg. Geweldig om de hele dag met snowboarden bezig te zijn. Natuurlijk kom je niet elke dag de hele dag aan snowboarden toe, maar je staat toch bijna elke op je board. Je kunt natuurlijk niet de hele dag vol gas gaan. Je moet veel wachten en uitleggen aan je leerlingen, maar het is heel goed voor je stijl en daarnaast hou je nog zat tijd over om zelf te boarden (4 uurtjes lesgeven, dan nog uurtje vrij boarden en natuurlijk de vrije dagen).
Daarnaast heb ik als bijbaantje in een apres-ski-café gewerkt. Gewoon glazen halen en spoelen. Simpel, maar wel hard werken. Gelukkig is het altijd wel lachen. Ben niet bepaald een apres-ski liefhebber maar werken in zo'n kroeg is best lachen. Na een tijdje wordt je wel helemaal gestoord van de muziek maar dan moet je je verstand maar een beetje op 0 zetten. Dan is het wel vol te houden. Vooral als je het maar een paar dagen in de week doet.

Daarnaast zijn het 2 baantjes die ook goed zijn voor de vrouwelijke aandacht

het onbezorgde leven is gewoon iets wat me heel erg aanspreekt. Mensen zijn er allemaal vrolijk en zijn allemaal in de stemming om een beetje te feesten enzo. Dat maakt het gewoon heel erg chill om er te zijn.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:51:31 #193
71115 Rnej
I walk the line
pi_27676125
quote:
Op maandag 6 juni 2005 11:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

haha jij ook al. loop zwaar te denken om te gaan halen.

ga je je Annwarter halen of je nederlandse diploma's?
denk meteen anwarter, nl diplomas heb je zo weinig aan in t buitenland en t lijkt me nou juist vet om op een berg les te geven
pi_27677465
Vorige week nog ff in Zoetermeer geweest, gelijk maar 4 uur geboard . T was echt super rustig, waren wel paar van die klasjes, maar daar had je vrij weinig last van. Op n gegeven moment waren we met een stuk of 3 gasten op piste 3 (die lange) bezig . (vrienden van me konden het nog niet zo goed en waren dus op piste 1 aan het prutsen ).
Op het eind nog ff n paar keer die schans gepakt op piste 2, hoewel ik de eerste keer 7 kleuren scheet lukte het wel aardig moet ik zeggen, kwam goed terecht .
Kan nu al niet wachten op wintersport komende winter . Waarschijnlijk 2 weken Tjsechie!

Werken in een wintersport gebied lijkt mij ook gaaf zeg!! Alleen kan niet niet zo goed skien/boarden dus zal het waarschijnlijk n kroeg baan worden .

Verdien je eigenlijk nog wat daaraan of doe je het eigenlijk alleen voor de gratis vakantie?
  maandag 6 juni 2005 @ 16:31:29 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27679844
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:51 schreef Rnej het volgende:

[..]

denk meteen anwarter, nl diplomas heb je zo weinig aan in t buitenland en t lijkt me nou juist vet om op een berg les te geven
Nederlandse diploma's heb je helemaal niets aan in het buitenland. En terecht ook want het zijn echt mickey mouse diploma's...
En je anwarter is ook niet echt super moeilijk. Alleen het duits is ff lastig. Bij je Landes wordt het pas echt lastig... (ga ik doen voor de komende winter )
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:28 schreef Sport_Life het volgende:
Werken in een wintersport gebied lijkt mij ook gaaf zeg!! Alleen kan niet niet zo goed skien/boarden dus zal het waarschijnlijk n kroeg baan worden .

Verdien je eigenlijk nog wat daaraan of doe je het eigenlijk alleen voor de gratis vakantie?
Je moet niet verwachten dat je met veel meer geld terug komt dan dat je weg gaat. Het heeft bij mij zelfs best wel wat geld gekost. Aan de andere kant heb je wel de tijd van je leven.
Het is gewoon vervelend dat uitgaan daar heel erg duur is. 3 euro voor een biertje is niet te betalen. Als je dat heel erg beperkt en je geeft niets uit aan nieuwe kleding en uit eten gaan enzo dan hoef je niet persé verlies te draaien. Maar dan moet je ook nog eens veel werken en das ook niet echt alles.
pi_27680164
lol Dan houd ik het denk ik lekker bij vakanties. Op mn verlanglijstje staat nog wel een half jaar Amerika met veel snowboarden (rockey mountains), (kite)surfen bij de kust etc etc. . Maarja die droom zal waarschijnlijk pas over 4 jaar in vervulling gaan .
  maandag 6 juni 2005 @ 22:57:21 #197
71115 Rnej
I walk the line
pi_27692982
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:39 schreef Sport_Life het volgende:
lol Dan houd ik het denk ik lekker bij vakanties. Op mn verlanglijstje staat nog wel een half jaar Amerika met veel snowboarden (rockey mountains), (kite)surfen bij de kust etc etc. . Maarja die droom zal waarschijnlijk pas over 4 jaar in vervulling gaan .
ik wil t funpark bij whistler ooit wel ns rippen

maar over een jaar of 10, als ik een 3 kan enzo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 00:13:19 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27695500
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:39 schreef Sport_Life het volgende:
Ach weet je, ik heb er een jaar voor gespaard en ben uiteindelijk zo'n 1000 euro kwijt geweest.
Daarmee heb ik een paar keer per week mee buiten de deur gegeten, niet rustig aan gedaan als ik uit ging, nieuwe spullen gekocht als ik daar zin in had en ga zo maar verder.

Ik had die 1000 euro zeker wel kunnen uitsparen maar ik vind dat je die paar maanden dan ook maar moet genieten. Je leeft maar 1x. Als je spaart en je gaat dood met een hoop geld heb je er ook niets aan. Je moet het gewoon doen voor het boarden niet voor het geld. Je komt namelijk zeker weten niet rijk terug.
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik wil t funpark bij whistler ooit wel ns rippen

maar over een jaar of 10, als ik een 3 kan enzo
Ik ga misschien komend of volgend jaar ook nog een keer naar Canada. Vriendin van me gaat daar studeren dus kan daar misschien langs gaan. Mits het moment dat ik kan gaan goed is en ik niet in oostenrijk zit of aan het werk ben. Moet ook nog vrij hebben voor de Landes opleiding (duurt 2 weken) en heel misschien voor de Alpincurz erna (duurt een week) dus heb nog wel een paar dagen nodig...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:58:46 #199
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27699102
Klinkt zo gaaf een seizoen, Wil zeker ook me Annwarter halen en gaan. Hoe had je dat met onderdak geregeld dan?

Kreeg je betaald per les gegeven uur en je skipas werd betaald ofzo? Heb geen idee hoe die dingen gaan.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:20:18 #200
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27702722
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:31 schreef Komakie het volgende:
Je moet niet verwachten dat je met veel meer geld terug komt dan dat je weg gaat. Het heeft bij mij zelfs best wel wat geld gekost. Aan de andere kant heb je wel de tijd van je leven.
Het is gewoon vervelend dat uitgaan daar heel erg duur is. 3 euro voor een biertje is niet te betalen. Als je dat heel erg beperkt en je geeft niets uit aan nieuwe kleding en uit eten gaan enzo dan hoef je niet persé verlies te draaien. Maar dan moet je ook nog eens veel werken en das ook niet echt alles.
Hadden ze in Gerlos geen skilerarenprijzen?
Bij ons kostte in de juiste bar een biertje 1,50 euro voor skileraren.
Je kan er best wat aan overhouden, maar je moet het vooral doen voor de ervaring. Het is goddelijk om vier maanden met niks anders bezig te zijn dan "das weisse gold"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:22:22 #201
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27702798
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:58 schreef Basje_B het volgende:
Klinkt zo gaaf een seizoen, Wil zeker ook me Annwarter halen en gaan. Hoe had je dat met onderdak geregeld dan?

Kreeg je betaald per les gegeven uur en je skipas werd betaald ofzo? Heb geen idee hoe die dingen gaan.
Het wisselt per dorp. En per skischool.
Wij kregen onderdak en skipas van de skischool. Ik kreeg een vast bedrag per maand. En soms wat extra als je 7 dagen gewerkt had die week. (6 is normaal).

Overigens was er bij ons niet zo veel werk voor snowboardleraren. Er was wel, maar minder dan skiën. Alleen in de vakanties was het druk kwa snowboarden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:02:05 #202
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27704045
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:20 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hadden ze in Gerlos geen skilerarenprijzen?
Bij ons kostte in de juiste bar een biertje 1,50 euro voor skileraren.
Je kan er best wat aan overhouden, maar je moet het vooral doen voor de ervaring. Het is goddelijk om vier maanden met niks anders bezig te zijn dan "das weisse gold"
Die speciale prijzen heb je zoiezo als je als Seasoner in zo'n dorp werkt, je krijgt overal korting omdat je in het dorp werkt, je kent na 4,5 maand de meeste mensen wel, genoeg gratis bier bij de kroegen in ieder geval
Klein biertje kostte 3 euro, grote 5, ik betaalde dan - als ik moest betalen- 2 of 3 euro.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:17:00 #203
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27704439
Zo'n seizoen hoeft je echt geen geld te kosten. Ik ging met 300 eur eigen geld heen ofzo, en als je net als in je normale leven een beetje op je geld let kan je gewoon goed rondkomen. Het is als je zoals ik in een skishop werkt alleen erg verleidelijk nieuwe kleding en spullen te kopen tegen een lekkere korting Stappen is het duurste. Maar socializen en connecties in zown dorp is gewoon heel belangrijk, als je regelmatig je gezicht in de kroegen laat zien kennen ze je en kom je goedkoop aan je bier Ik ben een paar keer flink dronken gevoerd door een barvrouw haha.
Voor het geld moet je het uiteraard niet doen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:41:34 #204
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27705044
Was ook niet bedoeling om rijk van te worden maar ook neit echt om duizenden euro's uit te gaan geven daar. Was onderdak goed geregeld? Eigen kamer enzo?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:04:49 #205
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27705701
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:41 schreef Basje_B het volgende:
Was ook niet bedoeling om rijk van te worden maar ook neit echt om duizenden euro's uit te gaan geven daar. Was onderdak goed geregeld? Eigen kamer enzo?
Had samen met een andere collega een appartement van 25m2 met balkonnetje, klein maar das frankrijk, wel ieder je eigen kamer, keukentje, badkamer enzo. Je leeft toch voornamelijk buiten.
Ik moest zelf ff tveetje regelen (kon je huren voor 25e pm) en een goed bed, want ik ga echt ni 4 maanden in een stapelbed slapen we moesten wel zelf inboedel- en brandverz regelen, had mn huisgenoot gedaan gelukkig. En aan het eind vh seizoen rekening gwl betalen wat niet zoveel was.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:49:25 #206
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27707266
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:04 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Had samen met een andere collega een appartement van 25m2 met balkonnetje, klein maar das frankrijk, wel ieder je eigen kamer, keukentje, badkamer enzo. Je leeft toch voornamelijk buiten.
Ik moest zelf ff tveetje regelen (kon je huren voor 25e pm) en een goed bed, want ik ga echt ni 4 maanden in een stapelbed slapen we moesten wel zelf inboedel- en brandverz regelen, had mn huisgenoot gedaan gelukkig. En aan het eind vh seizoen rekening gwl betalen wat niet zoveel was.
Hoe er groot is en als niet te slecht onderhouden is maakt dat toch idd toch niet uit. Je bent altijd buiten.
Als je zelf moet betalen is bijna niet te doen. Daar was btje "bang" voor.

Als verhalen zo hoor wil ik ook weg uit die te vlakke groene land.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:59:24 #207
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27707631
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:49 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Hoe er groot is en als niet te slecht onderhouden is maakt dat toch idd toch niet uit. Je bent altijd buiten.
Als je zelf moet betalen is bijna niet te doen. Daar was btje "bang" voor.

Als verhalen zo hoor wil ik ook weg uit die te vlakke groene land.
Valt wel mee. Het is iets meer geregel alleen. Collega van me had het zelf geregeld en betaalde 300 eur pp pm voor een appartementje. hij zat met zn vriendin. Je hebt veel apartementen voor seasoners, al ga je naar zo'n beheerder en je hebt een contract van je werkgever heb je zo een appartement. moet je wel op tijd regelen natuurlijk.
Als je weg wil, gewoon regelen, gaan en niet nadenken
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:12:54 #208
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27708074
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Valt wel mee. Het is iets meer geregel alleen. Collega van me had het zelf geregeld en betaalde 300 eur pp pm voor een appartementje. hij zat met zn vriendin. Je hebt veel apartementen voor seasoners, al ga je naar zo'n beheerder en je hebt een contract van je werkgever heb je zo een appartement. moet je wel op tijd regelen natuurlijk.
Als je weg wil, gewoon regelen, gaan en niet nadenken
Zou opzich wel in November weg willen maar wil eingelijk ook me Annwarter hebben. En meot nog ff sparen. Net allemaal nieuwe spullen gekocht.
Moet ook me baan opzeggen hier dus volgende winter is grotere kans als nu.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:26:45 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27710451
ff voor de duidelijkheid
met je anwarter mag je geen lesgeven in frankrijk he.
Dat je niet naar Valtho wil ofzo en daar aan komt met een diploma weer je geen jota aan hebt.
Je kunt alleen in Oostenrijk, Duitsland en een gedeelte van Zwitserland lesgeven.
frankrijk ligt dat heel anders.

ik werd gewoon per uur betaald. Ik moest zelf mijn onderkomen betalen maar dit was wel gergeld door de school. Dus het was voor een "vriendelijk" prijsje. Het kost nog altijd ongeveer hetzelfde als een dik appartement in utrecht maar ja, daar doe je niets aan.
Ik zat dan wel met een andere jongen op een kamer (gewone hotelkamer. niets bijzonders dus) maar we hadden magnetron, computer, playstation 2, tv, koelkast en tostiijzer meegenomen dus dat was prima vol te houden. Daarnaast is het een vriend van me dus was het niet zo'n probleem.
Wij hadden lerarenprijzen op de berg. Daar kon je voor de helft van het geld eten en als je een groep bij je had, waren bepaalde gerechten helemaal gratis.
In de kroeg hadden we op zaterdag bij de apres ski (als er toch geen fuck te doen is) bier voor 1 euro. Als je een gunstige groep hebt dan krijg je natuurlijk ook veel bier aangeboden.
ik heb een week lang 7 mannen van eind 20, begin 30 lesgegeven. Die zaten elke dag in de kroeg en heb nog nooit zo'n goedkoop week gehad en toch zo vaak dronken geweest

Maar ik zeg net als Dikkiedik. Als je weg kunt, gelijk doen (mits je een beetje zelfstandig bent en makkelijk met mensen om gaat, anders kan het een eenzaam bestaan zijn) want het is een ervaring die je nooit zult vergeten.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:57:18 #210
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27711563
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:26 schreef Komakie het volgende:
Goede tekst
ja das waar. ff vergeten. Kaprun of Gerlos ofzo lijkt me wel wat.

Wil daar niet al arme niet voorbereide eikel daar aankomen dus voor deze winter ga ik helaas neit meer redden.

Ga wel waarschijnlijk alleen dan maar komt wel goed daar.
Hoe kwam je aan adressen van skischolen en kamers dan?
pi_27711709
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:26 schreef Komakie het volgende:
ff voor de duidelijkheid
met je anwarter mag je geen lesgeven in frankrijk he.
Dat je niet naar Valtho wil ofzo en daar aan komt met een diploma weer je geen jota aan hebt.
Je kunt alleen in Oostenrijk, Duitsland en een gedeelte van Zwitserland lesgeven.
frankrijk ligt dat heel anders.

ik werd gewoon per uur betaald. Ik moest zelf mijn onderkomen betalen maar dit was wel gergeld door de school. Dus het was voor een "vriendelijk" prijsje. Het kost nog altijd ongeveer hetzelfde als een dik appartement in utrecht maar ja, daar doe je niets aan.
Ik zat dan wel met een andere jongen op een kamer (gewone hotelkamer. niets bijzonders dus) maar we hadden magnetron, computer, playstation 2, tv, koelkast en tostiijzer meegenomen dus dat was prima vol te houden. Daarnaast is het een vriend van me dus was het niet zo'n probleem.
Wij hadden lerarenprijzen op de berg. Daar kon je voor de helft van het geld eten en als je een groep bij je had, waren bepaalde gerechten helemaal gratis.
In de kroeg hadden we op zaterdag bij de apres ski (als er toch geen fuck te doen is) bier voor 1 euro. Als je een gunstige groep hebt dan krijg je natuurlijk ook veel bier aangeboden.
ik heb een week lang 7 mannen van eind 20, begin 30 lesgegeven. Die zaten elke dag in de kroeg en heb nog nooit zo'n goedkoop week gehad en toch zo vaak dronken geweest

Maar ik zeg net als Dikkiedik. Als je weg kunt, gelijk doen (mits je een beetje zelfstandig bent en makkelijk met mensen om gaat, anders kan het een eenzaam bestaan zijn) want het is een ervaring die je nooit zult vergeten.
Hoeveel ervaring met boarden moet je hebben om zo'n lerarencursus te volgen? Wat verwachten ze van je? Ben dit jaar begonnen met boarden.. maareh t lukt wel aardig moet ik zeggen, nog paar vakanties en ik heb mn board wel 100% onder controle denk ik, ook in de lucht.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:02:02 #212
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27711716
Ow ik had geen kamer voor me alleen. Maar ja ik was toch nooit thuis. Een apartement deelde ik met een maatje. Een woonslaapkamer (30m) en een eigen keuken en badkamer. Het jaar er voor had ik overigens wel een eigen kamer (op twee weken na).
Eten tussen de middag was gratis (met groep) of goedkoop (zonder groep).

Ik heb er best geld aan over gehouden. En materiaal. Maar vooral verhalen!!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:05:44 #213
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27711833
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:01 schreef Sport_Life het volgende:
Hoeveel ervaring met boarden moet je hebben om zo'n lerarencursus te volgen? Wat verwachten ze van je? Ben dit jaar begonnen met boarden.. maareh t lukt wel aardig moet ik zeggen, nog paar vakanties en ik heb mn board wel 100% onder controle denk ik, ook in de lucht.
Anwarter is niet zo moeilijk. (Althans bij skiën). Nou ja moeilijk, het niveau is wel hoog, maar het is schoolskiën. Eigen kunde (springen) is niet van toepassing.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:07:22 #214
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27711902
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Anwarter is niet zo moeilijk. (Althans bij skiën). Nou ja moeilijk, het niveau is wel hoog, maar het is schoolskiën. Eigen kunde (springen) is niet van toepassing.
Via welke organisatie heb je je annwarter gehaald?

Stel dat je zelf je kamer moet betalen op hoeveel omet ik dan ongeveer rekenen qua pleuro's dan he
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:19:16 #215
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27712374
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:07 schreef Basje_B het volgende:
Via welke organisatie heb je je annwarter gehaald?
Snowsports academy, goede opleiding. Goede faciliteiten. (let wel ik heb SKI gedaan, mijn boardkunsten zijn slecht)
quote:
Stel dat je zelf je kamer moet betalen op hoeveel omet ik dan ongeveer rekenen qua pleuro's dan he
wisselt per dorp, per skischool
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:38:10 #216
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27713202
Weet er iemand nog een goede handset/walkie-talkie met lekker groot bereik (en vergunningvrij) type te koop?
pi_27713350
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

K wil toch echt boarden, vind ik veel cooler . Kan het ongeveer even goed op dit moment, maar komende vakanties blijf ik boarden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:43:52 #218
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713403
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:41 schreef Sport_Life het volgende:
K wil toch echt boarden, vind ik veel cooler . Kan het ongeveer even goed op dit moment, maar komende vakanties blijf ik boarden.
Ja mag. Ik vind boarden voor mensen die niet kunnen skiën.
Ik vind Boarden ook alleen off piste leuk. Op de piste is niks (geldt voor skiën ook, maar in mindere mate).
pi_27713565
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:43 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja mag. Ik vind boarden voor mensen die niet kunnen skiën.
Ik vind Boarden ook alleen off piste leuk. Op de piste is niks (geldt voor skiën ook, maar in mindere mate).
K wil niet zeggen dat ik goed kan boarden hoor maar k vind het super cool en daar gaat het om!
Offpiste is idd erg gaaf, ik ging met wintersport dankzij een prive les in Zoetermeer (echte basis) met een gevorderd klasje mee, allemaal mensen die al een paar jaar les hadden gehad en daarmee gingen we ook heel veel offpiste, echt ENORM gaaf is dat!! Gewicht op de achterkant van het board en echt ongelofelijk hard gaan, mooie, soepele bochten maken en veel springen ! (lag op sommige stukken offpiste 2 meter verse sneeuw ).

Hoewel ik op de piste boarden ook wel leuk vond, alleen hele smalle pistes waren klote . Maargoed ik was in het laagseizoen, af en toe geen hond op de piste . Enige die ik moest ontwijken waren mn vrienden .

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 07-06-2005 16:54:21 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:53:33 #220
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713749

Was cool...

maar

Is toch echt leuker
pi_27713762
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

K wil niet zeggen dat ik goed kan boarden hoor maar k vind het super cool en daar gaat het om!
Offpiste is idd erg gaaf, ik ging met wintersport dankzij een prive les in Zoetermeer (echte basis) met een gevorderd klasje mee, allemaal mensen die al een paar jaar les hadden gehad en daarmee gingen we ook heel veel offpiste, echt ENORM gaaf is dat!! Gewicht op de achterkant van het board en echt ongelofelijk hard gaan, mooie, soepele bochten maken en veel springen ! (lag op sommige stukken offpiste 2 meter verse sneeuw ).

Hoewel ik op de piste boarden ook wel leuk vond, alleen hele smalle pistes waren klote . Maargoed ik was in het laagseizoen, af en toe geen hond op de piste . Enige die ik moest ontwijken waren mn vrienden .

Ik wil weer terug!! .
Poederen is idd zoveel makkelijker en leuker dan op de piste scheuren, komt ook wel omdat snowboarden veel geschikter is voor in de poeder . Ik kan ook weer niet wachten tot de winter, terwijl de zomer nog zo'n beetje moet beginnen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:55:14 #222
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713813
Even een vraagje. Geen aanval. Naar mijn mening kan 90% van wat op een board staat er niks van. Bochten worden volledig gerutscht en vloeiend is het ook niet. Klopt dat???
pi_27713906
T was alleen minder als je weer eens viel en op wilde staan, zelfs kruipen ging af en toe niet eens door de poedersneeuw .

Wel coole foto's Frenkie, bij ons liep zo'n fotograaf rond die van mij wel coole foto's heeft gemaakt oa 1 toen ik net een scherpe bocht aan het maken was bij offpiste, allemaal sneeuw in de lucht!!! Mindere was dat ik die foto nooit heb kunnen kopen omdat we dezelfde dag al weer vertrokken en die aap zat de hele dag op de piste ipv in dat verkoophok!
pi_27714026
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:55 schreef Frenkie het volgende:
Even een vraagje. Geen aanval. Naar mijn mening kan 90% van wat op een board staat er niks van. Bochten worden volledig gerutscht en vloeiend is het ook niet. Klopt dat???
In mijn geval kan dat aardig kloppen ja , maar ik denk dat vloeiend snowboarden veel moeilijker is dan vloeiend skien. Als je met skien doorhebt hoe bochten gaan (beetje met gewicht op je ene been gooien en skis wat schuin leggen) kun je ze al snel vloeiend nemen, bij snowboarden komt het volgens mij veel meer op gevoel aan.

Maargoed dat is mijn ervaring na 2 weken skien en 1,5 week snowboarden . (verdeeld over 2 jaar)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:05:19 #225
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27714139
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:01 schreef Sport_Life het volgende:
In mijn geval kan dat aardig kloppen ja , maar ik denk dat vloeiend snowboarden veel moeilijker is dan vloeiend skien. Als je met skien doorhebt hoe bochten gaan (beetje met gewicht op je ene been gooien en skis wat schuin leggen) kun je ze al snel vloeiend nemen, bij snowboarden komt het volgens mij veel meer op gevoel aan.

Maargoed dat is mijn ervaring na 2 weken skien en 1,5 week snowboarden . (verdeeld over 2 jaar)
Ga nou niet zeggen dat snowboarden moeilijker is.
Ik zeg ook nergens dat skiërs op de piste het goed kunnen hoor. Daar heb ik ook wel een mening over, maar die hou ik uit het snowboard topic
pi_27714174
quote:
Nouja, deze vraag kun je natuurlijk alleen persoonlijk beantwoorden:
Voor mij hangt het heel erg van de piste af, is hij vers geprepareerd of ligt er een nieuw laagje sneeuw op ( ) is het geen enkel probleem, maarja, dan is het voor niemand een probleem .

Is de piste stijl en ijzig moet ik m'n bochten wel vaak uitremmen, mede omdat ik dan gewoon minder controle heb en ik niet met 40 tegen iemand aan wil klappen. Is de ruimte er dan ga ik wel carven, zeker op vrij egaal ijzige stukken gaat me dat prima af, hobbels opgehoopte sneeuw zijn dan alleen wel vrij menens voor mijn controle .

Dus voor the sake of controle rem ik in moeilijkere situaties m'n bochten vaak wel uit, zeker mijn BS bocht heeft nog wel eens de neiging te gaan stuiteren op de ijzige stukken als het hard gaat, en dat is niet handig als er een skiklasje voor je stilstaat. Ik probeer wel altijd zo vroeg mogelijk op de piste te zijn, zodat ik voor de major drukte nog even flink kan racen, opwarmen, later op de dag ga ik dan wel techniek oefenen ofzo. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:06:21 #227
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27714180
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:58 schreef Sport_Life het volgende:
Wel coole foto's Frenkie, bij ons liep zo'n fotograaf rond die van mij wel coole foto's heeft gemaakt oa 1 toen ik net een scherpe bocht aan het maken was bij offpiste, allemaal sneeuw in de lucht!!! Mindere was dat ik die foto nooit heb kunnen kopen omdat we dezelfde dag al weer vertrokken en die aap zat de hele dag op de piste ipv in dat verkoophok!
Wij maakten ze gewoon zelf

pi_27714312
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ga nou niet zeggen dat snowboarden moeilijker is.
Ik zeg ook nergens dat skiërs op de piste het goed kunnen hoor. Daar heb ik ook wel een mening over, maar die hou ik uit het snowboard topic
De basis van snowboarden is wel makkelijker, bochten maken lukt na een half uurtje oefenen wel en met een dikke pak sneeuw kun je je dan uitstekend redden. (helaas lag er bij ons de hele week een hele dikke ijsplaat waardoor iedereen aan het eind van de week met een blauwe kont rondliep ) Maar om echt heel mooi te boarden moet je toch echt wel wat langer bezig zijn dan met skien denk ik.
pi_27714391
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

De basis van snowboarden is wel makkelijker, bochten maken lukt na een half uurtje oefenen wel en met een dikke pak sneeuw kun je je dan uitstekend redden. Maar om echt heel mooi te boarden moet je toch echt wel wat langer bezig zijn dan met skien denk ik.
De normale mens lukt het volgens mij niet om na een half uurtje al mooi ingedraaide bochten te maken hoor. Misschien draaien ze wel met wat schop en draaiwerk (Anthriltation ofzo noemde onze leraar dat), maar dat noem ik geen bochten. En uiteraard hebben we het hier nu dus niet over een dik pak sneeuw, want dan is alles wat je doet prima . Verpruts je het laat je evengoed een mooie spray achter en lijkt het toch nog heel wat .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_27714464
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

De normale mens lukt het volgens mij niet om na een half uurtje al mooi ingedraaide bochten te maken hoor. Misschien draaien ze wel met wat schop en draaiwerk (Anthriltation ofzo noemde onze leraar dat), maar dat noem ik geen bochten. En uiteraard hebben we het hier nu dus niet over een dik pak sneeuw, want dan is alles wat je doet prima . Verpruts je het laat je evengoed een mooie spray achter en lijkt het toch nog heel wat .
Ik bedoel meer stapvoets boarden en dmv gewicht-verplaatsing en wijzen met je arm (echte basis dus ) kun je een soort van bocht maken. Als je dat eenmaal weet is het een kwestie van steeds harder gaan, board steeds schuiner in de bocht en op je gevoel de bocht nemen. Als je dat eenmaal kan is het de kunst om ook de bocht naar links te leren.. . (had ik nogal moeite mee )
pi_27714628
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik bedoel meer stapvoets boarden en dmv gewicht-verplaatsing en wijzen met je arm (echte basis dus ) kun je een soort van bocht maken. Als je dat eenmaal weet is het een kwestie van steeds harder gaan, board steeds schuiner in de bocht en op je gevoel de bocht nemen. Als je dat eenmaal kan is het de kunst om ook de bocht naar links te leren.. . (had ik nogal moeite mee )
Juist, dit leer je dus in zo'n 2 a 3 dagen, als je een goede leraar hebt . Maar dan kun je alleen nog maar bochten maken waar Frenkie het dus over heeft, niet vloeiend, snel overgaan tot roetjen als je voorbij de helft bent.

Maar ik ga me niet mengen in wat moeilijker is, ik kan namelijk alleen maar snowboarden .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_27714668
Vloeiend of volgens Frenkie's theorie? .
pi_27714764
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:21 schreef Sport_Life het volgende:
Vloeiend of volgens Frenkie's theorie? .
Skiëen of snowboarden .

Maar we dwalen af, ik vond Frenkie's eerste opmerking wel interessant, let's stick to that .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:12:40 #234
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27716044
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:57 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Wil daar niet al arme niet voorbereide eikel daar aankomen dus voor deze winter ga ik helaas neit meer redden.
Hallo, het is Juni! Hoezo dat ga ik niet meer redden en wil niet onvoorbereid aankomen? Tenzij je idd je diploma enzo nog moet halen. Waar moet jeje op voorbereiden dan? Maar werk is zo geregeld, als je echt wilt. Ik kwam in oktober op het idee, ben gaan mailen, eind oktober had ik een baan geregeld, mn vaste baan opgezegd en 15 december zat ik frankrijk. Had 1 wk wintersportervaring en was nog nooit in valtho geweest.
Maar das het andere uiterste
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:16:25 #235
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27719756
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:12 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Hallo, het is Juni! Hoezo dat ga ik niet meer redden en wil niet onvoorbereid aankomen? Tenzij je idd je diploma enzo nog moet halen. Waar moet jeje op voorbereiden dan? Maar werk is zo geregeld, als je echt wilt. Ik kwam in oktober op het idee, ben gaan mailen, eind oktober had ik een baan geregeld, mn vaste baan opgezegd en 15 december zat ik frankrijk. Had 1 wk wintersportervaring en was nog nooit in valtho geweest.
Maar das het andere uiterste
Ik wil eingelijk als leraar daarheen en dan moet ik me Anwarter halen. die is 1000 euro geloof ik dus dat geld moet ik hebben en een begincentje voor daar.
Das waar dat zo opgezegd heb.

Jij heb echt super geregeld toen. Heb je nog contact met hun?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:34:40 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27720426
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:57 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ga wel waarschijnlijk alleen dan maar komt wel goed daar.
Hoe kwam je aan adressen van skischolen en kamers dan?
Onvoorbereid lijkt me niet zo'n probleem aangezien het juni is en je dus nog zat tijd hebt. Maar dat moet je zelf bepalen

Ik ben gaan lesgeven bij de snowboardschool waar ik ben begonnen met boarden en daarna ook altijd les gehad heb. Mijn kamer is via hun geregeld. Dat kost me 13 euro per nacht. Terwijl ik 12 euro per uur betaald kreeg. Ik werkte dus 1 uur per dag gratis inprincipe.
Was wel een hoop geld maar ik had niet echt wat beters.
Als je er vroeg bij bent (lees: ergens in juli ofzo) kun je wel iets anders proberen te regelen. Het enige wat je moet hebben is een zooi met adressen maar die kun je vaak wel op de site van het dorp opvragen of bij de plaatselijke VVV krijgen (die het ook wel voor je kunnen opsturen)
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Je moet 5 weken ervaring hebben. Het liefste met 5 weken les. Iets wat tegenwoordig al een unicum schijnt te zijn...

Ze verwachten dat je een fatsoenlijke basistechniek hebt. Je moet alles gewoon goed onder controle hebben. een beetje carven is daarbij mooi meegenomen. Je moet korte en lange bochten kunnen rijden. Springen is 0,0% van belang.
Als je dit jaar begonnen bent zul je toch nog echt wat meer ervaring op moeten doen. Je moet echt je board op elke piste onder controle hebben. Off-piste is niet noodzakelijk.
quote:
Ok, dan heb ik ook ff een vraagje voor jou. (eveneens geen aanval trouwens ) Naar mijn mening kan namelijk 90% van de skiers er ook geen zak van. Hoeveel mensen ik niet hun lichaam naar de berg zie draaien enzo (klassieke fout)

OK, misschien is 90% iets overdreven.... maar laten we zeggen 70%.
Ik ben het trouwens met dat snowboarden het wel voor een groot gedeelte met je eens. 90% vind ik wel erg veel maar het is zeker een groot percentage dat niet goed kan snowboarden. (of kan skien)

Het probleem zit er gewoon in dat mensen gemakzuchtiger worden en weinig les nemen. Na 1 weekje kunnen ze bochten draaien, dan vinden ze het wel best en gaan ze zelf aan lopen kloten. Het zit meer in de mensen van tegenwoordig dat ze weinig les nemen en dus nooit goed zullen leren snowboarden/skien.

Je moet maar eens kijken ook naar wat voor mensen er gevorderde les nemen. Dat zijn bijna allemaal mensen die al jaren "sneeuw-ervaring" hebben of die gewoon een wat hoger IQ hebben (je snapt wat ik bedoel)
Mensen die tegenwoordig voor het 2de of 3de jaar gaan en die al net de jeugd ontgroeid zijn, nemen bijna nooit les meer. Ik vind het een hele slechte zaak maar het is wel iets wat mij opvalt.

Ik denk dat het dan ook logischer maakt dat je meer goeie skiers op de piste ziet dan snowboarders. Snowboarden is een relatief nieuwere sport en over het algemeen beoefenen jongere mensen dat. Goeie skiers/snowboarders zijn voornamelijk mensen die al op vroegere leeftijd begonnen zijn of iig een aantal jaar geleden toen het nog heel normaal was dat je les nam.
Of het zijn mensen die het echt goed willen leren en snappen dat je dan les nodig hebt. Maar dat zijn niet zo heel veel mensen omdat veel mensen denken van "och het is toch maar een jaartje"

Das mijn gedachte er achter
misschien beetje warrig opgeschreven maar dan moet je er maar ff over nadenken
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:38:37 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27720572
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik wil eingelijk als leraar daarheen en dan moet ik me Anwarter halen. die is 1000 euro geloof ik dus dat geld moet ik hebben en een begincentje voor daar.
Das waar dat zo opgezegd heb.

Ohw btw je moet je anwarter via Ripstar gaan doen (www.ripstar.com) werkt super, veel nederlanders en de meest geaccepteerde opleiding
Die opleiding kun je nog een paar keer doen dit jaar. (oktober, november, december... you name it, zij hebben het )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:10:41 #238
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27721837
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ohw btw je moet je anwarter via Ripstar gaan doen (www.ripstar.com) werkt super, veel nederlanders en de meest geaccepteerde opleiding
Die opleiding kun je nog een paar keer doen dit jaar. (oktober, november, december... you name it, zij hebben het )
ja daar heb ik al hoop goede verhalen over gehoord. Heb jii/u die theorie boeken nog?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:33:38 #239
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27725131
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:34 schreef Komakie het volgende:
Ok, dan heb ik ook ff een vraagje voor jou. (eveneens geen aanval trouwens ) Naar mijn mening kan namelijk 90% van de skiers er ook geen zak van. Hoeveel mensen ik niet hun lichaam naar de berg zie draaien enzo (klassieke fout)
Rotatie en te rechtopstaan zijn inderdaad fouten die veel gemaakt worden. Ook door de skiërs.
Komt omdat dat fouten zijn die lastig te corrigeren zijn als ze eenmaal in iemands beweging zitten.
Toch hebben de meeste skiërs een betere basis dan snowboarders. Simpelweg omdat de meeste boarders (en jonge skiërs) zo dom zijn om veels te kort les te nemen. Ze denken het allemaal binnen drie dagen wel te kunnen.

Zonde, want je bent nooit uitgeleerd!! Zelfs niet als leraar "N
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:07:52 #240
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27726524
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]
Mja was ook wel geluk, achteraf gezien was het super geregeld
Heb nog contact met hun, ik kan komend seizoen weer aan de slag daar als ik dat wil, maar dat weet ik nog niet. Hij wil in ieder geval een nederlander(s) vanwege contracten met nederlandse reisorganisaties die in onze shop komen huren. Zou je zo z'n gegevens willen geven maar wil niet mn eigen glazen ingooien
pi_27728250
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:33 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Rotatie en te rechtopstaan zijn inderdaad fouten die veel gemaakt worden. Ook door de skiërs.
Komt omdat dat fouten zijn die lastig te corrigeren zijn als ze eenmaal in iemands beweging zitten.
Toch hebben de meeste skiërs een betere basis dan snowboarders. Simpelweg omdat de meeste boarders (en jonge skiërs) zo dom zijn om veels te kort les te nemen. Ze denken het allemaal binnen drie dagen wel te kunnen.

Zonde, want je bent nooit uitgeleerd!! Zelfs niet als leraar "N
Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt. Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan. Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb . Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Kijk dat het mijn kansen verkleint om een goede leraar te worden, dat snap ik. Maar dat is ook niet het doel van de meeste snowboarders die beginnen. Ik zou niet weten waarom iedereen "perfect" moet skien of snowboarden .
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:36:44 #242
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27731680
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Mja was ook wel geluk, achteraf gezien was het super geregeld
Heb nog contact met hun, ik kan komend seizoen weer aan de slag daar als ik dat wil, maar dat weet ik nog niet. Hij wil in ieder geval een nederlander(s) vanwege contracten met nederlandse reisorganisaties die in onze shop komen huren. Zou je zo z'n gegevens willen geven maar wil niet mn eigen glazen ingooien
haha en terecht. Maar als je niet gaat ik hou me aanbevolen......
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:42:18 #243
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27731752
is het al bijna wintersport seizoen 2005/2006?
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:08:40 #244
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27732189
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:42 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
is het al bijna wintersport seizoen 2005/2006?
Augustus, September komen de eerste winkels met de nieuwe spullen voor seizoen 2005-2006.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:13:39 #245
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27732307
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Augustus, September komen de eerste winkels met de nieuwe spullen voor seizoen 2005-2006.
was meer als een grapje bedoelt maar toch bedankt voor de info.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:28:49 #246
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27732644
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:06 schreef Sport_Life het volgende:
Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt.
^
6 dagen skiles (4 uur per dag) kost ongeveer 150 euro. Dat is 25 euro per dag. 6 euro per uur. Dat is niet duur. Dat is onwijs goedkoop!
quote:
Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan. Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb . Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Ken je de weg off piste? Weet je hoe je een 9 meter schans het beste kan rijden, weet je waar de lawines afgaan? Etc? Een skileraar doorgaans wel. Je zal niet de eerste zijn die de bergrettung moet bellen omdat hij zichzelf wel zou redden.
quote:
Kijk dat het mijn kansen verkleint om een goede leraar te worden, dat snap ik. Maar dat is ook niet het doel van de meeste snowboarders die beginnen. Ik zou niet weten waarom iedereen "perfect" moet skien of snowboarden .
Omdat het de veiligheid op de piste vergroot. Het hoeft er niet perfect uit te zien, het moet gecontroleerd zijn.

Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet weten. Het is jouw ontwikkeling die je nu stil zet. Niet de mijne
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:47:33 #247
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27733062
In de leskwestie; ik neem elk jaar ten minste een week les.

In de top 5 van mooiste afdalingen die ik gemaakt heb staan er minstens 4 die ik in lessen heb gemaakt.
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:01:19 #248
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27733472
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

^
6 dagen skiles (4 uur per dag) kost ongeveer 150 euro. Dat is 25 euro per dag. 6 euro per uur. Dat is niet duur. Dat is onwijs goedkoop!
En snowboard les is vaak nog maar 2 uur per dag dus je bent ook niet je hele dag kwijt als je les neemt.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik in Januari les nam in Les 2 Alpes en er maar 2 groepen waren. Beginners en niet Beginners. Ik had dus niet beginners maar was veel verder dan die andere. Heb meer staan wachten dan boarden en dat begon ook zwaar te irriteren.

Aan de andere kant wel mooie poederafdaling alleen met de leraar gemaakt als goedmakertje van hem.

[ Bericht 27% gewijzigd door Basje_B op 08-06-2005 10:03:16 (Iets vergeten) ]
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:11:45 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27733770
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:01 schreef Basje_B het volgende:

[..]

En snowboard les is vaak nog maar 2 uur per dag dus je bent ook niet je hele dag kwijt als je les neemt.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik in Januari les nam in Les 2 Alpes en er maar 2 groepen waren. Beginners en niet Beginners. Ik had dus niet beginners maar was veel verder dan die andere. Heb meer staan wachten dan boarden en dat begon ook zwaar te irriteren.

Aan de andere kant wel mooie poederafdaling alleen met de leraar gemaakt als goedmakertje van hem.
Ik ben met 7 vrienden naar La Plagne geweest in een off-season week.
We waren de enige met les bij die snowboardschool en hadden in sommige gevallen 3 verschillende groepen met eigen leraren. Op het hoogste niveau gingen af en toe andere leraren mee om nieuwe routes te leren. Van Belle Plagne naar Sangot maak je maar een paar dagen per seizoen mee.
pi_27738075
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

^
[..]

Ken je de weg off piste? Weet je hoe je een 9 meter schans het beste kan rijden, weet je waar de lawines afgaan? Etc? Een skileraar doorgaans wel. Je zal niet de eerste zijn die de bergrettung moet bellen omdat hij zichzelf wel zou redden.
[..]

Omdat het de veiligheid op de piste vergroot. Het hoeft er niet perfect uit te zien, het moet gecontroleerd zijn.

Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet weten. Het is jouw ontwikkeling die je nu stil zet. Niet de mijne
Het kan per uur wel goedkoop zijn, maar je moet kijken naar het totaalplaatje he .

Wat betreft offpiste gaan en veiligheid heb je op zich wel een punt, hoewel ik mijn board wel redelijk onder controle heb en als het druk is doe ik ff wat rustiger aan, maar een aantal boarders gaan als een stelletje wanhopige kamikaza piloten naar beneden..
pi_27738152
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:01 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik zat daar ook in de buurt en werd dus bij de "gevorderde" boarders geplaatst, omdat de beginners groep al veel te groot was. Op dag 1 (gezamelijke les) kon ik amper bochten maken en bij les 2 zat ik al op de zwarte piste . (met ijs.. heel veel ijs ).
De beginnersgroep bleef de hele week beneden, groene en af en toe een blauwe piste doen, ik heb idd wel hele mooie pistes gehad met de les . (okej Frenkie, daar heb je nog een punt).

Maar me vrienden zullen wel allemaal geen les nemen, t blijft leuker om bij hun te blijven.
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:15:30 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27738956
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:51 schreef Sport_Life het volgende:
Maar me vrienden zullen wel allemaal geen les nemen, t blijft leuker om bij hun te blijven.
Vorig jaar was ik de enige van mijn vrienden met les.
Gelukkig maak je in de klas snel nieuwe vrienden, vervolgens kon je 's middags met je eigen vrienden gaan boarden. 's Avonds in het appartement kon je op de kaart uittekenen wat voor ruige offpiste trips je gemaakt had en was iedereen jaloers. Een jaar later zaten we allemaal op les
pi_27739100
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:15 schreef XL het volgende:

[..]

Gelukkig maak je in de klas snel nieuwe vrienden, vervolgens kon je 's middags met je eigen vrienden gaan boarden. 's Avonds in het appartement kon je op de kaart uittekenen wat voor ruige offpiste trips je gemaakt had en was iedereen jaloers. Een jaar later zaten we allemaal op les
We zijn met ongeveer 15 mensen waarvan ongeveer de helft board, de andere helft skied en een aantal kunnen het goed, een aantal kunnen amper bochten maken.
Maar k had idd ook ff op een middag met een aantal boarders weer zo'n offpiste gepakt van de les, zij allemaal balen dat ze bij de beginnersles zaten hehehe . Maarja k zie wel, anders neem ik toch maar in me eentje les.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:25:56 #254
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_27741343
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 13:15 schreef XL het volgende:

[..]

Afgelopen winter had ik ook als enige in een gevorderden groep les, was toch wel erg leuk Jammer dat de condities zo slecht waren toen, heb dus geen offpiste kunnen meemaken... Eigenlijk wel klote, eerste jaar vette sneeuw maar was de eerste keer dus dan moet je al helemaal niet de piste af, tweede keer redelijk vette sneeuw maar had ik geen les dus tja... En dit jaar, lag mijn niveau weer een stuk hoger maar was de sneeuw zwaar klote

Ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens meerdere weken ga, zijn er al plannen???
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:54:15 #255
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27742425
Les nemen is alleen al voor het sociale aspect vaak heel leuk. Je leert heel snel andere mensen kennen. En je bent gewoon nooit klaar met leren vind ik. Ook al denk je nog zo'n goede boarder te zijn leer je er altijd weer wat van. Helemaal off-piste moet je veel meer kennis hebben, maar dan meer van de omgeving en lawinegevaar. Heb zelf al diverse lawines meegemaakt of veroorzaakt in Valtho, vooral aan het eind vh seizoen Dat is echt zo gebeurd en een lawinepieper en een schep is echt geen overbodige luxe, wel dure krengen trouwens.
Ik vind het trouwens ook onbegrijpelijk dat leraren van de Ecole du Ski offpiste gaan met hun leerlingen wanneer dat echt mega gevaarlijk is, of wanneer er gewoon te weinig sneeuw ligt, wie vt een beetje kent weet hoeveel rotsen dr zijn.
Maarja geld speelt dan volgens mij een grotere rol dan veiligheid.
Ik vind de snowboardlessen voor beginners wel erg slecht, van wat ik er van meegemaakt hebt en gehoord heb in frankrijk, dr zijn altijd gasten (zoals ik ;P ) die heel snel het gevoel al hebben en dr zijn altijd achterblijvers die maar blijven vallen met bochten maken. En de leraar houd vaak het niveau van de gevorderden in het groepje aan en verwaarloost die mensen die niet mee kunnen komen. Die haken dus af. Dat vind ik echt slecht, maar opzich wel te begrijpen. Voor mij was het heel cool omdat je op die manier het heel snel leert. .
Zo'n school zou na 2 dagen zn klasjes opnieuw moeten opdelen in gevorderden en de minder snelle leerlingen. Zo blijft het leuk voor iedereen.
Ben benieuwd hoe Komali of anderen daar als snowboardleraar mee om gaan?
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:02:48 #256
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27742722
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:25 schreef NoComment het volgende:

[..]
Afgelopen winter had ik ook als enige in een gevorderden groep les, was toch wel erg leuk Jammer dat de condities zo slecht waren toen, heb dus geen offpiste kunnen meemaken... Eigenlijk wel klote, eerste jaar vette sneeuw maar was de eerste keer dus dan moet je al helemaal niet de piste af, tweede keer redelijk vette sneeuw maar had ik geen les dus tja... En dit jaar, lag mijn niveau weer een stuk hoger maar was de sneeuw zwaar klote

Ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens meerdere weken ga, zijn er al plannen???
Das ook het leuke als een dr een heel seizoen zit, dan maak je alle denkbare condities mee. Zo rond maart/april was de sneeuw echt het beste, lekkere dikke sticky poeder
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:12:06 #257
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27743084
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:54 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Les nemen is alleen al voor het sociale aspect vaak heel leuk. Je leert heel snel andere mensen kennen. En je bent gewoon nooit klaar met leren vind ik. Ook al denk je nog zo'n goede boarder te zijn leer je er altijd weer wat van.
Ik ben skileraar. En vind mezelf nog niet eens uitgeleerd. Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen!!
quote:
Helemaal off-piste moet je veel meer kennis hebben, maar dan meer van de omgeving en lawinegevaar. Heb zelf al diverse lawines meegemaakt of veroorzaakt in Valtho, vooral aan het eind vh seizoen
Ben je gek!!! Juist die lawines zijn nogal pijnlijk en gevaarlijk als je er in terecht komt!! Een pieper helpt dan niks man!
(Ja ik ga ook met lawinestufe 5 buiten de piste, maar toen was het koud en dan zijn ze wat minder dodelijk). De enige lawine die ik heb meegemaakt (300 meter breed, 600 meter lang) was overigens met stufe 2/3.
quote:
Ik vind het trouwens ook onbegrijpelijk dat leraren van de Ecole du Ski offpiste gaan met hun leerlingen wanneer dat echt mega gevaarlijk is, of wanneer er gewoon te weinig sneeuw ligt, wie vt een beetje kent weet hoeveel rotsen dr zijn.
Hmmmm dat is in oostenrijk wel anders. Je moet aardig wat papieren hebben wil je dat doen! (Ik heb het wel eens gedaan toen ik priveles gaf. Heb me toch op mijn donder gekregen En ergens wel terecht. Maar goed voor hetzelfde geldt heb jij het over skifuehrers en dan is het een ander verhaal).
quote:
Ik vind de snowboardlessen voor beginners wel erg slecht, van wat ik er van meegemaakt hebt en gehoord heb in frankrijk, dr zijn altijd gasten (zoals ik ;P ) die heel snel het gevoel al hebben en dr zijn altijd achterblijvers die maar blijven vallen met bochten maken. En de leraar houd vaak het niveau van de gevorderden in het groepje aan en verwaarloost die mensen die niet mee kunnen komen. Die haken dus af. Dat vind ik echt slecht, maar opzich wel te begrijpen. Voor mij was het heel cool omdat je op die manier het heel snel leert. .
Zo'n school zou na 2 dagen zn klasjes opnieuw moeten opdelen in gevorderden en de minder snelle leerlingen. Zo blijft het leuk voor iedereen.
Ben benieuwd hoe Komali of anderen daar als snowboardleraar mee om gaan?
Wij hebben doorgaans twee of meer groepen beginners. En daarin wordt wel eens geschoven. Maar persoonlijk hou ik liever de groep bij elkaar. Groepsgevoel is ook belangrijk in de vakantie.
ALs het rustig is kan er niet altijd geschoven worden (minder groepen, er zijn in flachau zes skischolen!!), dan geef ik meer individuele oefeningen. Dan verbeter je bij iedereen iets en gaat iedereen vooruit. (levert veel tevreden mensen op)
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:35:14 #258
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27743977
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:12 schreef Frenkie het volgende:
Ben je gek!!! Juist die lawines zijn nogal pijnlijk en gevaarlijk als je er in terecht komt!! Een pieper helpt dan niks man!
(Ja ik ga ook met lawinestufe 5 buiten de piste, maar toen was het koud en dan zijn ze wat minder dodelijk). De enige lawine die ik heb meegemaakt (300 meter breed, 600 meter lang) was overigens met stufe 2/3.
[..]
Ja ik ben gek Ik ben wonder boven wonder ook nog nooit in een lawine terecht gekomen. Zo'n pieper helpt niet tegen lawines neeh maar red wel je leven, of je red iemand anders. De reddingswerkers kunnen je dan vinden omdat dat apparaatje een signaal afgeeft.
Zoiezo ga'k op lange offpiste routes ver buiten de pistes nooit alleen.
Heb zo'n lawine die jij beschrijft wel eens gezien idd, jezus wat een lawaai en die rotsblokken die meekomen zijn niet mis. Wij waren daar toen net weg en keken achter ons
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:41:52 #259
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27744236
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:35 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Zo'n pieper helpt niet tegen lawines neeh maar red wel je leven, of je red iemand anders. De reddingswerkers kunnen je dan vinden omdat dat apparaatje een signaal afgeeft.
Ik weet hoe een piepsgerät werkt.
Alleen wel eens bedacht dat als de sneeuw zwaar is vanwege de zon, dat je dan gewoon blij mag zijn dat je je nek breekt omdat het anders je benen verbrijzeld als je bindingen niet uit gaan. Zware sneeuw lawines zijn je dood.
quote:
Heb zo'n lawine die jij beschrijft wel eens gezien idd, jezus wat een lawaai en die rotsblokken die meekomen zijn niet mis. Wij waren daar toen net weg en keken achter ons

Bij ons was het lockerschnee... schrok me rot!! Kon gelukkig er na over de afgegane lawine alsnog naar beneden. Maar het was wel even scary.
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:26:37 #260
71115 Rnej
I walk the line
pi_27745783
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:41 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik weet hoe een piepsgerät werkt.
Alleen wel eens bedacht dat als de sneeuw zwaar is vanwege de zon, dat je dan gewoon blij mag zijn dat je je nek breekt omdat het anders je benen verbrijzeld als je bindingen niet uit gaan. Zware sneeuw lawines zijn je dood.
[..]

[afbeelding]
Bij ons was het lockerschnee... schrok me rot!! Kon gelukkig er na over de afgegane lawine alsnog naar beneden. Maar het was wel even scary.
dat was niet die heuvel neem k aan?

maarre, hoop nooit in de buurt van een lawine te komen.. enge shizzle
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:44:37 #261
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27746475
Zou wel keer onder aan berg willen zien hoe die naam beneden komt om geluid enzo en de kracht ervan in echt te zien

(ja heb nog nooit gezien)
  donderdag 9 juni 2005 @ 08:36:04 #262
71115 Rnej
I walk the line
pi_27764953
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:44 schreef Basje_B het volgende:
Zou wel keer onder aan berg willen zien hoe die naam beneden komt om geluid enzo en de kracht ervan in echt te zien

lijkt me op zich wel boeiend ja, maar liever niet als ik op dezelfde berg ben
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:32:59 #263
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27781643
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Reeds te koop bij Blue Tomato: 2005/2006 Atomic Rapture (en dreamraider, alibi en axum).

Tijdje geleden dat ik hierben geweest overigens, 2 pagina's bij moeten lezen
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:40:29 #264
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27781848
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:44 schreef Basje_B het volgende:

Deze lawine was vrij stil.
Ik heb een keertje in een breuk gestaan, dat was heel wat enger..
Kraaaaaaaak (dat was dinsdag), deze foto was zaterdag op the same spot.
pi_27784128
[quote]Op woensdag 8 juni 2005 15:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ben skileraar. En vind mezelf nog niet eens uitgeleerd.Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen!!
[..]

Zeker, je kunt gaan snowboarden
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:25:12 #266
71115 Rnej
I walk the line
pi_27795706
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:59 schreef Kentaro het volgende:
Zeker, je kunt gaan snowboarden
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:44:08 #267
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27813253
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt. Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan.
Weet je wat je ook kunt doen? gewoon wat minder uitgeven in de kroeg en dat besteden aan lessen. Dan ben je 2x de mensen om je heen dankbaar.

- je ratelt minder onzin uit door te veel drank
- je leert een beetje fatsoenlijk boarden.

(dit is niet eens zo zeer persoonlijk bedoeld als wel in het algemeen omdat dit vaak de reden is)

Lekker naief trouwens dat je denkt dat je de rest van de techniek jezelf wel aan kunt leren. Zo werkt het nou eenmaal niet.
quote:
Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb . Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Je hoeft ook niet perfect te skien of snowboarden. Maar als jij eerste jaars bent (volgend jaar dus 2de) dan ben je gewoon nog slecht!!!

Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder. Om maar te zwijgen over eventueel lawinegevaar.
Als je op een schans een foute beweging maakt, doe je dat misschien maar 1x

Mensen die bijna geen les hebben gehad worden ook geen leraar. Die interreseren het te weinig om fatsoenlijk met een sport bezig te zijn.

Je hebt echt meer dan een weekje les nodig om veilig een berg af te kunnen. Zonder ook andere in de weg te zitten. Als je offpiste wilt rijden, zul je helemaal langer les moeten nemen. Veel mensen denken namelijk dat lawines niet in de buurt van pistes voorkomen. Dat denken ze helemaal verkeerd. Een lawine kan al op 5m van een piste starten.
Veel mensen denken ook dat snelheid een graadmeter is voor kunde. FOUT!!!! Snelheid heeft alleen te maken met zekerheid, niets met techniek. Iemand die hard naar beneden komt maar wat er niet uit ziet, krijgt van mij wel te horen dat hij wel eens les mag nemen. Je kunt dan wel denken dat je alles onder controle hebt, maar in feite is dat niet zo.

Sorry dat ik misschien een beetje hard en geirriteerd over kom. Maar er zijn veel te veel mensen die dat soort antwoorden geven. Ook mensen die ik heb lesgegeven en waar ik wel 100x tegen heb gezegd dat ze volgend jaar gewoon weer les moeten nemen. Dat irriteert heel erg omdat ik weet hoe groot de kans is dat zo iemand een foutje begaat en zichzelf of (nog erger) iemand anders in de prak rijdt
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:28:54 #268
71115 Rnej
I walk the line
pi_27822078
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Weet je wat je ook kunt doen? gewoon wat minder uitgeven in de kroeg en dat besteden aan lessen. Dan ben je 2x de mensen om je heen dankbaar.

(dit is niet eens zo zeer persoonlijk bedoeld als wel in het algemeen omdat dit vaak de reden is)

Lekker naief trouwens dat je denkt dat je de rest van de techniek jezelf wel aan kunt leren. Zo werkt het nou eenmaal niet.
[..]

Je hoeft ook niet perfect te skien of snowboarden. Maar als jij eerste jaars bent (volgend jaar dus 2de) dan ben je gewoon nog slecht!!!

Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder. Om maar te zwijgen over eventueel lawinegevaar.

Mensen die bijna geen les hebben gehad worden ook geen leraar. Die interreseren het te weinig om fatsoenlijk met een sport bezig te zijn.

Je hebt echt meer dan een weekje les nodig om veilig een berg af te kunnen. Zonder ook andere in de weg te zitten. Als je offpiste wilt rijden, zul je helemaal langer les moeten nemen. Veel mensen denken namelijk dat lawines niet in de buurt van pistes voorkomen. Dat denken ze helemaal verkeerd. Een lawine kan al op 5m van een piste starten.
Veel mensen denken ook dat snelheid een graadmeter is voor kunde. FOUT!!!! Snelheid heeft alleen te maken met zekerheid, niets met techniek. Iemand die hard naar beneden komt maar wat er niet uit ziet, krijgt van mij wel te horen dat hij wel eens les mag nemen. Je kunt dan wel denken dat je alles onder controle hebt, maar in feite is dat niet zo.

Sorry dat ik misschien een beetje hard en geirriteerd over kom. Maar er zijn veel te veel mensen die dat soort antwoorden geven. Ook mensen die ik heb lesgegeven en waar ik wel 100x tegen heb gezegd dat ze volgend jaar gewoon weer les moeten nemen. Dat irriteert heel erg omdat ik weet hoe groot de kans is dat zo iemand een foutje begaat en zichzelf of (nog erger) iemand anders in de prak rijdt
ben t helemaal met je verhaal eens, edoch, ik heb maar 3 dagen les op mijn naam staan en ik vind dat ik niet meer onveilig board(vooral omdat ik op een indoorbaan heb gewerkt en vrij goed weet hoe de techniek werkt en dus wel ok een deel mezelf heb aangeleerd) ..... maarja, verschilt van persoon tot persoon natuurlijk, ik ga volgend jaar wel gevorderdenles nemen
  zaterdag 11 juni 2005 @ 03:39:24 #269
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27826979
quote:
Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder.
Ik haat gaten in MIJN poeder
Ow en voor de rest ben ik het ook met je eens. Geldt ook voor skiërs!
pi_27831194
quote:

[..]

[..]

Ik heb een uurtje prive les gehad in Snowworld (met nog iemand), bochten maken ging toen een klein beetje. (gewoon echte basis dingen). Op wintersport had ik 1 dag zitten oefenen met die bochten (toen we aankwamen) en de volgende dag werd ik gelijk bij de gevorderden geplaatst die allemaal al minstens 2 jaar boarden. Hoewel ik in het begin af en toe op mn tenen moest lopen is mn techniek nu echt wel van zodanig niveau dat ik veilig van een berg kan komen, met die gevorderden les is mn techniek behoorlijk vooruit gegaan. En natuurlijk ga ik niet als een achterlijke gladiool achter die boarders aan die het al >10 jaar doen, dan verlies ik wel controle. Maar op een rustige piste weet ik dat er echt bijna niks kan gebeuren . (snowboarden is natuurlijk nooit 100% veilig.. net als autorijden)
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:33:33 #271
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27837365
Je moet es gaan kijken naar boards van Apo ( voorheen Apocalypse en A-snowboards)
site: www.apo-snowboards.com frans snowboard merk. Zeer vette boards, en heb de boards voor 2005/2006 al gezien, in het eggie, mocht er helaas niet op rijden, oh la la c'est tres beau!l. Staan nog niet op de site helaas
Ik vind Atomic maar een kutmerk, die moeten het lekker bij skis houden Zijn in oktober ook in Les deux alpes, dan is er zown 3daagse party van verschillende snowboardmerken om te testen, preciese datum weet ik ni

edit: sorry voor de spam, maar ik vind apo gewoon relaxte boardjes
  zaterdag 11 juni 2005 @ 23:01:08 #272
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27845794
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:33 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Je moet es gaan kijken naar boards van Apo ( voorheen Apocalypse en A-snowboards)
site: www.apo-snowboards.com frans snowboard merk. Zeer vette boards, en heb de boards voor 2005/2006 al gezien, in het eggie, mocht er helaas niet op rijden, oh la la c'est tres beau!l. Staan nog niet op de site helaas
Ik vind Atomic maar een kutmerk, die moeten het lekker bij skis houden Zijn in oktober ook in Les deux alpes, dan is er zown 3daagse party van verschillende snowboardmerken om te testen, preciese datum weet ik ni

edit: sorry voor de spam, maar ik vind apo gewoon relaxte boardjes
Dude, met je opmerking over Atomic heb je me tot in het diepst van mijn wintersportsziel geraakt. Afgaande op deze ene opmerking constateer ik dat je een bekrompen persoon bent, die zich afzet tegen skieers (en alles daaraan gerlateerd) omdat het geen snowboarders zijn.

Overigens heb ik ook wel eens met Frenkie in de clinch gelegen. Kutskieer.

Nog een voorbeeld: Dentist (de 'harde kern' kent hem gegarandeerd nog). Kutskieer.

MAIER, Hermann; kutskieer.

Hey, ik heb zelf 9 jaar geskied! Dit verklaart het Atomic verhaal? Kutskieer.

Apo heeft overigens inderdaad extreem vette prints, zoals ik andergalf jaar geleden (toen nog apocalyspe als ik me niet vergis) reeds heb gepost.

Wat betreft Komakies uitgebreide betoog betreft: ik krijg het idee dat enkele onderwerpen in deze topicreeks zich beginnen te repeteren

Het wordt weer eens tijd voor een Flow- discussie?

Leve Burton!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 23:09:23 #273
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27845951
Wedden dat MAIER, Hermann beter board dan jij
En dat MAIER, Alex beter skied dan jij
Talenten kunnen beide
  zondag 12 juni 2005 @ 16:40:38 #274
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27860124
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 23:09 schreef Frenkie het volgende:
Wedden dat MAIER, Hermann beter board dan jij
En dat MAIER, Alex beter skied dan jij
Talenten kunnen beide
Volgens mij ontgaat je de ironische ondertoon van mijn post
  zondag 12 juni 2005 @ 19:47:10 #275
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27864815
Waarom wil je discussie over Flow?
Het is niks was niks en zal nooit wat worden.

te veel nadelen om over te stappen en helemaal nu de caps-strap.
  zondag 12 juni 2005 @ 22:25:53 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27870313
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:47 schreef Basje_B het volgende:
Waarom wil je discussie over Flow?
Het is niks was niks en zal nooit wat worden.

te veel nadelen om over te stappen en helemaal nu de caps-strap.
Ik laat me niet verleiden, bivakeer deze zomer een beetje in de tennistopics van sport....
Straps kraak ik in september nog wel een keertje af...
  maandag 13 juni 2005 @ 00:30:43 #277
71115 Rnej
I walk the line
pi_27874223
vind die discussie beetje bull...

iedereen heeft zo zijn voorkeur

(maar laat t duidelijk zijn dat t overgrote deel van de mensen op straps rijdt )
  maandag 13 juni 2005 @ 12:39:27 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27883183
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 03:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik haat gaten in MIJN poeder
Ow en voor de rest ben ik het ook met je eens. Geldt ook voor skiërs!
I know the feeling m8

gelukkig zorg ik er wel zo veel mogelijk voor dat ik als eerste op de plek van poeder ben

Gaten zijn op zich niet erg, ik val ook wel eens. Als het er maar niet te veel zijn. Afragde poeder is ook irritant maar ja, je kunt mensen moeilijk verbieden om er doorheen te gaan aangezien ze net zo veel recht erop hebben als jij (helaas )
Ach iederen heeft het moeten leren, ik heb ook vaak zat liggen zwemmen. Als je het kunt zijn die mensen wel idd ineens best irritant.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:55 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb een uurtje prive les gehad in Snowworld (met nog iemand), bochten maken ging toen een klein beetje. (gewoon echte basis dingen). Op wintersport had ik 1 dag zitten oefenen met die bochten (toen we aankwamen) en de volgende dag werd ik gelijk bij de gevorderden geplaatst die allemaal al minstens 2 jaar boarden. Hoewel ik in het begin af en toe op mn tenen moest lopen is mn techniek nu echt wel van zodanig niveau dat ik veilig van een berg kan komen, met die gevorderden les is mn techniek behoorlijk vooruit gegaan. En natuurlijk ga ik niet als een achterlijke gladiool achter die boarders aan die het al >10 jaar doen, dan verlies ik wel controle. Maar op een rustige piste weet ik dat er echt bijna niks kan gebeuren . (snowboarden is natuurlijk nooit 100% veilig.. net als autorijden)
kul, echt totale kul!

Ik wil er niet een lang verhaal van maken zoals een paar dagen geleden maar het is gewoon onzin dat je na 1 weekje en een lesje in snowworld je board helemaal (en overal) onder controle hebt. tuurlijk, je hebt vrije tijd en je gaat natuurlijk ook zelf boarden, maar neem er in godsnaam les bij. Je zult namelijk merken dat als je vaker les hebt gehad, je vanzelf merkt wat echt techniek en controle is.
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:30 schreef Rnej het volgende:
vind die discussie beetje bull...

iedereen heeft zo zijn voorkeur

(maar laat t duidelijk zijn dat t overgrote deel van de mensen op straps rijdt )
hey, je verpest de discussie man.
er is niets zo leuk als een flow-afkraak-discussie
  maandag 13 juni 2005 @ 12:52:14 #279
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27883614
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:39 schreef Komakie het volgende:
I know the feeling m8

gelukkig zorg ik er wel zo veel mogelijk voor dat ik als eerste op de plek van poeder ben

Gaten zijn op zich niet erg, ik val ook wel eens. Als het er maar niet te veel zijn. Afragde poeder is ook irritant maar ja, je kunt mensen moeilijk verbieden om er doorheen te gaan aangezien ze net zo veel recht erop hebben als jij (helaas )
Ach iederen heeft het moeten leren, ik heb ook vaak zat liggen zwemmen. Als je het kunt zijn die mensen wel idd ineens best irritant.
Het is vooral grappig bedoeld natuurlijk.
Al zie ik soms mensen gaan waarvan ik het onverantwoordelijk vind. Kennen vaak de weg ook niet. (Bij ons in het dorp moesten drie Nederlandse leraren snowboard van een andere skischool door de Bergrettung gered worden omdat ze een dood spoor gevolgd hadden.) Hoe dom kan je zijn
  maandag 13 juni 2005 @ 13:26:32 #280
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27884901
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 23:01 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dude, met je opmerking over Atomic heb je me tot in het diepst van mijn wintersportsziel geraakt. Afgaande op deze ene opmerking constateer ik dat je een bekrompen persoon bent, die zich afzet tegen skieers (en alles daaraan gerlateerd) omdat het geen snowboarders zijn.
Whaha ik lag echt ff dubbel van het lachen dat je mij een bekrompen persoon noemt aan de hand van mn opmerkingen ofzo? Wat een bullshit, is maar goed dat je me niet kent heh
Kan ik van jou ook zeggen dat je wel heel snel je mening rond iemand gevormd hebt aan de hand van een paar posts.
Om het ff uit de wereld te helpen ben ik helemaal niet anti-ski, ik heb een half jaar in een skishop gewerkt, klanten adviseren wat voor soort ski's het beste geschikt is voor de klant etc.

Atomic maakt goede ski's ( met ontzettende crappy kutbindingen om te monteren ) maar ze moeten gewoon geen snowboards gaan maken! (net als Rossignol )want die zijn kut. En dat kan ik uit ervaring van huurboards van atomic, rosignol en salamon snowboards zeggen. Ze hebben een ontzetten zwakke base en delamineert (vooal salamon skis en snowboards delamineren, maar zijn wel goede skis en ook boards, met top garantie) heel erg snel. Je kan wel mooie bankjes en boekenplanken van die boards maken trouwens
Ik KAN zelf niet skieen dus je ziet mij alleen maar over snowboarden praten omdat ik een snowboarder ben en volgens mij dit een snowboard topic is??
quote:
Het wordt weer eens tijd voor een Flow- discussie?
Flow is echt een kwestie van smaak, ik vind het persoonlijk niks, je kan ze tijdens het rijden niet verder afstellen, ik heb er ook veel minder boardgevoel mee en ik ben met mn strap bindingen net zo snel weg uit de lift al niet sneller.
Ik heb wel combi-bindingen gezien - met een flow systeem EN straps - ik weet alleen niet meer van welk merk dat was..iemand die dat weet? Die bindingen konden zo schuin omhoog om er a la flow in te stappen en dr zaten dus straps op. Lijkt me als het een beetje kwaliteit is best relaxt
quote:
Leve Burton!
burton is een kut high overrated snowboardmerk!

[ Bericht 6% gewijzigd door Dikkiedik_2003 op 13-06-2005 13:33:22 ]
  maandag 13 juni 2005 @ 13:50:05 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27885909
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:26 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]
Om het ff uit de wereld te helpen ben ik helemaal niet anti-ski, ik heb een half jaar in een skishop gewerkt, klanten adviseren wat voor soort ski's het beste geschikt is voor de klant etc.

Atomic maakt goede ski's ( met ontzettende crappy kutbindingen om te monteren ) maar ze moeten gewoon geen snowboards gaan maken! (net als Rossignol )want die zijn kut. En dat kan ik uit ervaring van huurboards van atomic, rosignol en salamon snowboards zeggen. Ze hebben een ontzetten zwakke base en delamineert (vooal salamon skis en snowboards delamineren, maar zijn wel goede skis en ook boards, met top garantie) heel erg snel. Je kan wel mooie bankjes en boekenplanken van die boards maken trouwens

burton is een kut high overrated snowboardmerk!
Over de skimerken ben ik beter te spreken dan over veel snowboardmerken. De jarenlange ervaring met skien en de professionaliteit daaromtrent spreken echt in het voordeel van deze merken. Het verhaal is goed, de plank rijdt lekker en in tegenstelling tot wat jij beweert vind ik het materiaal ontzettend duurzaam.
Rossignol en Atomic vind ik absoluut topmerken.
Planken van bijv Head en Volkl zijn super op prijs/kwaliteit

De hippe snowboard merken als Forum, Rome, Ride, Palmer, APO hebben vaak niet meer dan image. Nu is image natuurlijk ook belangrijk.
pi_27885962
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:50 schreef XL het volgende:

De hippe snowboard merken als Forum, Rome

maandag 13 juni 2005 @ 13:56:22 #283
71115 Rnej
I walk the line
pi_27886159
burton is zeker overrated maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk kutplankjes verkopen

feit: je betaalt er bijna altijd teveel voor
en lang niet elke plank van burton is goed

duotone daarentegen
  maandag 13 juni 2005 @ 14:10:54 #284
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27886682
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:50 schreef XL het volgende:

[..]

De hippe snowboard merken als Forum, Rome, Ride, Palmer, APO hebben vaak niet meer dan image. Nu is image natuurlijk ook belangrijk.
Ride en APO zijn niet alleen hip maar ook zeer relaxte en kwalitatief goede boardjes.
Palmer is echt bagger btw
pi_27887110
Rome Ride en Forum

De rest

maandag 13 juni 2005 @ 16:08:39 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27891033
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:52 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Het is vooral grappig bedoeld natuurlijk.
ik weet het... maar stiekem toch ff zeiken
quote:
Al zie ik soms mensen gaan waarvan ik het onverantwoordelijk vind. Kennen vaak de weg ook niet. (Bij ons in het dorp moesten drie Nederlandse leraren snowboard van een andere skischool door de Bergrettung gered worden omdat ze een dood spoor gevolgd hadden.) Hoe dom kan je zijn
Mja, je hebt vast wel het verhaal over Gerlos gehoord en die gaten die ergens terecht waren gekomen waar ze niet hadden mogen komen????
Misschien ook niet, want je zat deze winter natuurlijk ook in Oostenrijk, terwijl het meer een hot item was in nederland. Maar het was wel echt treurig. Vooral omdat het weer een stel stomme hollanders waren.
  maandag 13 juni 2005 @ 16:13:26 #287
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27891193
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:08 schreef Komakie het volgende:
Mja, je hebt vast wel het verhaal over Gerlos gehoord en die gaten die ergens terecht waren gekomen waar ze niet hadden mogen komen????
Nee niet gehoord.
In Flachau zaten ze in een put bij een wateropvang. Skileraren nota bene (nou ja snowboarders dan).
  maandag 13 juni 2005 @ 16:35:36 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27891955
quote:
Op maandag 13 juni 2005 16:13 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Nee niet gehoord.
In Flachau zaten ze in een put bij een wateropvang. Skileraren nota bene (nou ja snowboarders dan).
Mja das wel erg idd.

In Gerlos was het zo dat er een aantal jongeren van tussen de 16 en 20 ofzo van de piste af waren gegaan omdat ze dachten dat ze zo achter hun hotel uit konden komen. Alleen ergens halverwege kwamen ze er achter dat ze dan langs een rotswand van ongeveer 20m loodrecht naar beneden moesten en dat wil natuurlijk niet.
Zijn met 2 helicopters en een zooi reddingswerkers daar weg gehaald.

Het treurige was eigenlijk ook nog dat een andere school het gerucht had verspreidt dat er allemaal leraren van onze school bij waren.
Iemand zei de volgende dag tegen me van "hey was niet zo handig van jullie gisteren he" terwijl ik zoiets had van "huh? wat is er niet handig aan dat ik lekker op me kamertje zit???"
  maandag 13 juni 2005 @ 18:00:27 #289
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27894282
quote:

[verhaal]
Jij snapt mijn post echt niet he, zelfs niet na de hint aan Frenkie dat je deze best met een korrel zout mag nemen.

Mijn kort door de bocht redenering was een afspiegeling van je eigen kreet over Atomic (die was net zo min onderbouwd).

Vervolgens haalde ik het repeterende karakter van deze topicreeks aan; vandaar dat ik Flow en Burton noemde. Die merken worden namelijk met enige regelmatig aan hevige kritiek onderworpen.

Denk je serieus dat ik zit te wachten op alweer dezelfde onderwerpen, alweer dezelfde (tegen)argumenten, dezelfde conflicten... we zitten ondertussen in deeltje 18 ouwe.

Tot mijn grote vreugde komt het topic nu wel weer wat tot leven
  maandag 13 juni 2005 @ 18:07:38 #290
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27894434
quote:

[verhaal]
Ik heb overigens wel een vraag over je stukje: je hebt een half jaar in een skishop gewerkt en je hebt daar klanten geadviseerd over skies.

En dat terwijl je zelf niet kunt skieen.

Wat klopt hier niet?
  maandag 13 juni 2005 @ 19:01:41 #291
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27895831
@sjors360:

Oh ouwe dat vatte ik ni op die manier op maar gelukkig hebben jou als diehard [Centraal] Snowboard topic deel 1 t/m 18 bezoeker hier nog om mij en andere lezers daar op te wijzen

Ik heb redelijke ski-kennis door dat ik in de verhuur ervaringen en informatie van m'n skieende collegas en vrienden hoor, maar ook van klanten hoor en daardoor wel wat kennis opdoet.
En als je het onderhoud, montage en reparatie van al het materiaal doet weet je ook wel wat de zwakheden of sterke punten van bepaalde merken van skis en snowboards zijn.

pi_27895968
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:56 schreef Rnej het volgende:
burton is zeker overrated maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk kutplankjes verkopen

feit: je betaalt er bijna altijd teveel voor
en lang niet elke plank van burton is goed

duotone daarentegen
Ja Duotone is de shizzle, jammer dat het niet meer bestaat.....
  dinsdag 14 juni 2005 @ 00:29:38 #293
71115 Rnej
I walk the line
pi_27907128
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:05 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ja Duotone is de shizzle, jammer dat het niet meer bestaat.....
dat zegt dus iedereen.. dat is niet waar

de importeur van de benelux is failliet.. je kan ze in oostenrijk gewoon nog kopen
pi_27917187
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat zegt dus iedereen.. dat is niet waar

de importeur van de benelux is failliet.. je kan ze in oostenrijk gewoon nog kopen
Je kunt ze misschien nog wel kopen maar ze worden niet meer gemaakt. Oftewel je koopt oue zooi
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:05:18 #295
71115 Rnej
I walk the line
pi_27919898
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je kunt ze misschien nog wel kopen maar ze worden niet meer gemaakt. Oftewel je koopt oue zooi
een 3 jaar ouwe duotone is altijd nog beter dan een gloednieuwe f2 of burton
pi_27921291
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:05 schreef Rnej het volgende:

[..]

een 3 jaar ouwe duotone is altijd nog beter dan een gloednieuwe f2 of burton
yeah right, weet je iets van snowboarden? Duotone was gewoon een merk van F2. Onder de naam Duotone maakte ze de all mounitain / freestyle boards en onder F2 de alpine boards. Sinds dit jaar wordt de naam Duotone niet meer gevooerd en wordt alles onder F2 uitgebracht.

Bijna alle boards komen uit 3 of 4 dezelfde fabrieken, het is gewoon marketing. Er zijn maar weinig merken die alles in eigen hand hebben, met een eigen R&D afdeling, testrijders, pre-production planken etc. Dat zijn de merken die inovatief zijn en het snowboarden al jaren naar een hoger plan brengen itt de avond- run in een fabriek van Elan kopen en er vervolgens flinke ghetto ads in de bladen tegenaan gooien om jochies zoals jij gek te maken
pi_27921501
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:48 schreef Kentaro het volgende:

[..]

yeah right, weet je iets van snowboarden? Duotone was gewoon een merk van F2. Onder de naam Duotone maakte ze de all mounitain / freestyle boards en onder F2 de alpine boards. Sinds dit jaar wordt de naam Duotone niet meer gevooerd en wordt alles onder F2 uitgebracht.

Bijna alle boards komen uit 3 of 4 dezelfde fabrieken, het is gewoon marketing. Er zijn maar weinig merken die alles in eigen hand hebben, met een eigen R&D afdeling, testrijders, pre-production planken etc. Dat zijn de merken die inovatief zijn en het snowboarden al jaren naar een hoger plan brengen itt de avond- run in een fabriek van Elan kopen en er vervolgens flinke ghetto ads in de bladen tegenaan gooien om jochies zoals jij gek te maken
Amen.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:56:49 #298
71115 Rnej
I walk the line
pi_27923537
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:48 schreef Kentaro het volgende:

[..]

duotone is een apart merk geweest heb ik begrepen, dat het nu bij f2 zit weet k wel ...

maarreh, duotone boards van toen zijn zeker weten heel wat anders dan het gemiddelde f2 plankje van nu ... keb f2 gereden en duotone en ik voelde me op f2 niet bepaald thuis ofzo

enne, "jochies zoals ik", beetje bevooroordeeld niet?

ik TEST mijn plank voor ik m koop ... ik ga niet op "ghetto" ads af.. ik ben niet achterlijk en al helemaal geen jochie
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:25:39 #299
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27924275
Niemand is ongevoelig voor marketing.

Als je skies afstelt/onderhoudt weet je nog steeds niet hoe ze nu aanvoelen als je ze onder je poten bindt.

Dus moet je op dat terrein afgaan op verhalen van anderen.

En die zijn niet ongevoelig voor marketing.

Dus zou je als verkoper.. een marketingverhaal houden?

!!

Uiteraard zie je wel de beschadigingen als je de boel onderhoudt. Dit zegt echter nog niet direct alles over het materiaal. Een Peugot 205 GTI XS TURBO 3.8 liter( ) ligt gemiddeld genomen vaker in de prak dan, laat ik eens wat noemen, een Daihatsu Cuore. Ligt dit aan de slappe constructie van de GTI, of het doorsnee type bestuurder?
pi_27924309
Ik heb mijn nieuwe boots voor het seizoen al gevonden

Damnit wat zijn ze geil.

Helemaal ghetto
  dinsdag 14 juni 2005 @ 17:49:33 #301
72282 360sjors
King of the Hill
pi_27924901
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:26 schreef Thermo het volgende:

Helemaal ghetto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')