abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:22:22 #201
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27702798
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:58 schreef Basje_B het volgende:
Klinkt zo gaaf een seizoen, Wil zeker ook me Annwarter halen en gaan. Hoe had je dat met onderdak geregeld dan?

Kreeg je betaald per les gegeven uur en je skipas werd betaald ofzo? Heb geen idee hoe die dingen gaan.
Het wisselt per dorp. En per skischool.
Wij kregen onderdak en skipas van de skischool. Ik kreeg een vast bedrag per maand. En soms wat extra als je 7 dagen gewerkt had die week. (6 is normaal).

Overigens was er bij ons niet zo veel werk voor snowboardleraren. Er was wel, maar minder dan skiën. Alleen in de vakanties was het druk kwa snowboarden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:02:05 #202
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27704045
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:20 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hadden ze in Gerlos geen skilerarenprijzen?
Bij ons kostte in de juiste bar een biertje 1,50 euro voor skileraren.
Je kan er best wat aan overhouden, maar je moet het vooral doen voor de ervaring. Het is goddelijk om vier maanden met niks anders bezig te zijn dan "das weisse gold"
Die speciale prijzen heb je zoiezo als je als Seasoner in zo'n dorp werkt, je krijgt overal korting omdat je in het dorp werkt, je kent na 4,5 maand de meeste mensen wel, genoeg gratis bier bij de kroegen in ieder geval
Klein biertje kostte 3 euro, grote 5, ik betaalde dan - als ik moest betalen- 2 of 3 euro.
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:17:00 #203
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27704439
Zo'n seizoen hoeft je echt geen geld te kosten. Ik ging met 300 eur eigen geld heen ofzo, en als je net als in je normale leven een beetje op je geld let kan je gewoon goed rondkomen. Het is als je zoals ik in een skishop werkt alleen erg verleidelijk nieuwe kleding en spullen te kopen tegen een lekkere korting Stappen is het duurste. Maar socializen en connecties in zown dorp is gewoon heel belangrijk, als je regelmatig je gezicht in de kroegen laat zien kennen ze je en kom je goedkoop aan je bier Ik ben een paar keer flink dronken gevoerd door een barvrouw haha.
Voor het geld moet je het uiteraard niet doen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:41:34 #204
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27705044
Was ook niet bedoeling om rijk van te worden maar ook neit echt om duizenden euro's uit te gaan geven daar. Was onderdak goed geregeld? Eigen kamer enzo?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:04:49 #205
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27705701
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:41 schreef Basje_B het volgende:
Was ook niet bedoeling om rijk van te worden maar ook neit echt om duizenden euro's uit te gaan geven daar. Was onderdak goed geregeld? Eigen kamer enzo?
Had samen met een andere collega een appartement van 25m2 met balkonnetje, klein maar das frankrijk, wel ieder je eigen kamer, keukentje, badkamer enzo. Je leeft toch voornamelijk buiten.
Ik moest zelf ff tveetje regelen (kon je huren voor 25e pm) en een goed bed, want ik ga echt ni 4 maanden in een stapelbed slapen we moesten wel zelf inboedel- en brandverz regelen, had mn huisgenoot gedaan gelukkig. En aan het eind vh seizoen rekening gwl betalen wat niet zoveel was.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:49:25 #206
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27707266
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:04 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Had samen met een andere collega een appartement van 25m2 met balkonnetje, klein maar das frankrijk, wel ieder je eigen kamer, keukentje, badkamer enzo. Je leeft toch voornamelijk buiten.
Ik moest zelf ff tveetje regelen (kon je huren voor 25e pm) en een goed bed, want ik ga echt ni 4 maanden in een stapelbed slapen we moesten wel zelf inboedel- en brandverz regelen, had mn huisgenoot gedaan gelukkig. En aan het eind vh seizoen rekening gwl betalen wat niet zoveel was.
Hoe er groot is en als niet te slecht onderhouden is maakt dat toch idd toch niet uit. Je bent altijd buiten.
Als je zelf moet betalen is bijna niet te doen. Daar was btje "bang" voor.

Als verhalen zo hoor wil ik ook weg uit die te vlakke groene land.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:59:24 #207
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27707631
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:49 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Hoe er groot is en als niet te slecht onderhouden is maakt dat toch idd toch niet uit. Je bent altijd buiten.
Als je zelf moet betalen is bijna niet te doen. Daar was btje "bang" voor.

Als verhalen zo hoor wil ik ook weg uit die te vlakke groene land.
Valt wel mee. Het is iets meer geregel alleen. Collega van me had het zelf geregeld en betaalde 300 eur pp pm voor een appartementje. hij zat met zn vriendin. Je hebt veel apartementen voor seasoners, al ga je naar zo'n beheerder en je hebt een contract van je werkgever heb je zo een appartement. moet je wel op tijd regelen natuurlijk.
Als je weg wil, gewoon regelen, gaan en niet nadenken
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:12:54 #208
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27708074
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Valt wel mee. Het is iets meer geregel alleen. Collega van me had het zelf geregeld en betaalde 300 eur pp pm voor een appartementje. hij zat met zn vriendin. Je hebt veel apartementen voor seasoners, al ga je naar zo'n beheerder en je hebt een contract van je werkgever heb je zo een appartement. moet je wel op tijd regelen natuurlijk.
Als je weg wil, gewoon regelen, gaan en niet nadenken
Zou opzich wel in November weg willen maar wil eingelijk ook me Annwarter hebben. En meot nog ff sparen. Net allemaal nieuwe spullen gekocht.
Moet ook me baan opzeggen hier dus volgende winter is grotere kans als nu.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:26:45 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27710451
ff voor de duidelijkheid
met je anwarter mag je geen lesgeven in frankrijk he.
Dat je niet naar Valtho wil ofzo en daar aan komt met een diploma weer je geen jota aan hebt.
Je kunt alleen in Oostenrijk, Duitsland en een gedeelte van Zwitserland lesgeven.
frankrijk ligt dat heel anders.

ik werd gewoon per uur betaald. Ik moest zelf mijn onderkomen betalen maar dit was wel gergeld door de school. Dus het was voor een "vriendelijk" prijsje. Het kost nog altijd ongeveer hetzelfde als een dik appartement in utrecht maar ja, daar doe je niets aan.
Ik zat dan wel met een andere jongen op een kamer (gewone hotelkamer. niets bijzonders dus) maar we hadden magnetron, computer, playstation 2, tv, koelkast en tostiijzer meegenomen dus dat was prima vol te houden. Daarnaast is het een vriend van me dus was het niet zo'n probleem.
Wij hadden lerarenprijzen op de berg. Daar kon je voor de helft van het geld eten en als je een groep bij je had, waren bepaalde gerechten helemaal gratis.
In de kroeg hadden we op zaterdag bij de apres ski (als er toch geen fuck te doen is) bier voor 1 euro. Als je een gunstige groep hebt dan krijg je natuurlijk ook veel bier aangeboden.
ik heb een week lang 7 mannen van eind 20, begin 30 lesgegeven. Die zaten elke dag in de kroeg en heb nog nooit zo'n goedkoop week gehad en toch zo vaak dronken geweest

Maar ik zeg net als Dikkiedik. Als je weg kunt, gelijk doen (mits je een beetje zelfstandig bent en makkelijk met mensen om gaat, anders kan het een eenzaam bestaan zijn) want het is een ervaring die je nooit zult vergeten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:57:18 #210
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27711563
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:26 schreef Komakie het volgende:
Goede tekst
ja das waar. ff vergeten. Kaprun of Gerlos ofzo lijkt me wel wat.

Wil daar niet al arme niet voorbereide eikel daar aankomen dus voor deze winter ga ik helaas neit meer redden.

Ga wel waarschijnlijk alleen dan maar komt wel goed daar.
Hoe kwam je aan adressen van skischolen en kamers dan?
pi_27711709
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:26 schreef Komakie het volgende:
ff voor de duidelijkheid
met je anwarter mag je geen lesgeven in frankrijk he.
Dat je niet naar Valtho wil ofzo en daar aan komt met een diploma weer je geen jota aan hebt.
Je kunt alleen in Oostenrijk, Duitsland en een gedeelte van Zwitserland lesgeven.
frankrijk ligt dat heel anders.

ik werd gewoon per uur betaald. Ik moest zelf mijn onderkomen betalen maar dit was wel gergeld door de school. Dus het was voor een "vriendelijk" prijsje. Het kost nog altijd ongeveer hetzelfde als een dik appartement in utrecht maar ja, daar doe je niets aan.
Ik zat dan wel met een andere jongen op een kamer (gewone hotelkamer. niets bijzonders dus) maar we hadden magnetron, computer, playstation 2, tv, koelkast en tostiijzer meegenomen dus dat was prima vol te houden. Daarnaast is het een vriend van me dus was het niet zo'n probleem.
Wij hadden lerarenprijzen op de berg. Daar kon je voor de helft van het geld eten en als je een groep bij je had, waren bepaalde gerechten helemaal gratis.
In de kroeg hadden we op zaterdag bij de apres ski (als er toch geen fuck te doen is) bier voor 1 euro. Als je een gunstige groep hebt dan krijg je natuurlijk ook veel bier aangeboden.
ik heb een week lang 7 mannen van eind 20, begin 30 lesgegeven. Die zaten elke dag in de kroeg en heb nog nooit zo'n goedkoop week gehad en toch zo vaak dronken geweest

Maar ik zeg net als Dikkiedik. Als je weg kunt, gelijk doen (mits je een beetje zelfstandig bent en makkelijk met mensen om gaat, anders kan het een eenzaam bestaan zijn) want het is een ervaring die je nooit zult vergeten.
Hoeveel ervaring met boarden moet je hebben om zo'n lerarencursus te volgen? Wat verwachten ze van je? Ben dit jaar begonnen met boarden.. maareh t lukt wel aardig moet ik zeggen, nog paar vakanties en ik heb mn board wel 100% onder controle denk ik, ook in de lucht.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:02:02 #212
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27711716
Ow ik had geen kamer voor me alleen. Maar ja ik was toch nooit thuis. Een apartement deelde ik met een maatje. Een woonslaapkamer (30m) en een eigen keuken en badkamer. Het jaar er voor had ik overigens wel een eigen kamer (op twee weken na).
Eten tussen de middag was gratis (met groep) of goedkoop (zonder groep).

Ik heb er best geld aan over gehouden. En materiaal. Maar vooral verhalen!!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:05:44 #213
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27711833
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:01 schreef Sport_Life het volgende:
Hoeveel ervaring met boarden moet je hebben om zo'n lerarencursus te volgen? Wat verwachten ze van je? Ben dit jaar begonnen met boarden.. maareh t lukt wel aardig moet ik zeggen, nog paar vakanties en ik heb mn board wel 100% onder controle denk ik, ook in de lucht.
Anwarter is niet zo moeilijk. (Althans bij skiën). Nou ja moeilijk, het niveau is wel hoog, maar het is schoolskiën. Eigen kunde (springen) is niet van toepassing.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:07:22 #214
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27711902
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Anwarter is niet zo moeilijk. (Althans bij skiën). Nou ja moeilijk, het niveau is wel hoog, maar het is schoolskiën. Eigen kunde (springen) is niet van toepassing.
Via welke organisatie heb je je annwarter gehaald?

Stel dat je zelf je kamer moet betalen op hoeveel omet ik dan ongeveer rekenen qua pleuro's dan he
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:19:16 #215
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27712374
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:07 schreef Basje_B het volgende:
Via welke organisatie heb je je annwarter gehaald?
Snowsports academy, goede opleiding. Goede faciliteiten. (let wel ik heb SKI gedaan, mijn boardkunsten zijn slecht)
quote:
Stel dat je zelf je kamer moet betalen op hoeveel omet ik dan ongeveer rekenen qua pleuro's dan he
wisselt per dorp, per skischool
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:38:10 #216
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27713202
Weet er iemand nog een goede handset/walkie-talkie met lekker groot bereik (en vergunningvrij) type te koop?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_27713350
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

K wil toch echt boarden, vind ik veel cooler . Kan het ongeveer even goed op dit moment, maar komende vakanties blijf ik boarden.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:43:52 #218
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713403
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:41 schreef Sport_Life het volgende:
K wil toch echt boarden, vind ik veel cooler . Kan het ongeveer even goed op dit moment, maar komende vakanties blijf ik boarden.
Ja mag. Ik vind boarden voor mensen die niet kunnen skiën.
Ik vind Boarden ook alleen off piste leuk. Op de piste is niks (geldt voor skiën ook, maar in mindere mate).
pi_27713565
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:43 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ja mag. Ik vind boarden voor mensen die niet kunnen skiën.
Ik vind Boarden ook alleen off piste leuk. Op de piste is niks (geldt voor skiën ook, maar in mindere mate).
K wil niet zeggen dat ik goed kan boarden hoor maar k vind het super cool en daar gaat het om!
Offpiste is idd erg gaaf, ik ging met wintersport dankzij een prive les in Zoetermeer (echte basis) met een gevorderd klasje mee, allemaal mensen die al een paar jaar les hadden gehad en daarmee gingen we ook heel veel offpiste, echt ENORM gaaf is dat!! Gewicht op de achterkant van het board en echt ongelofelijk hard gaan, mooie, soepele bochten maken en veel springen ! (lag op sommige stukken offpiste 2 meter verse sneeuw ).

Hoewel ik op de piste boarden ook wel leuk vond, alleen hele smalle pistes waren klote . Maargoed ik was in het laagseizoen, af en toe geen hond op de piste . Enige die ik moest ontwijken waren mn vrienden .

[ Bericht 10% gewijzigd door Sport_Life op 07-06-2005 16:54:21 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:53:33 #220
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713749

Was cool...

maar

Is toch echt leuker
pi_27713762
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:48 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

K wil niet zeggen dat ik goed kan boarden hoor maar k vind het super cool en daar gaat het om!
Offpiste is idd erg gaaf, ik ging met wintersport dankzij een prive les in Zoetermeer (echte basis) met een gevorderd klasje mee, allemaal mensen die al een paar jaar les hadden gehad en daarmee gingen we ook heel veel offpiste, echt ENORM gaaf is dat!! Gewicht op de achterkant van het board en echt ongelofelijk hard gaan, mooie, soepele bochten maken en veel springen ! (lag op sommige stukken offpiste 2 meter verse sneeuw ).

Hoewel ik op de piste boarden ook wel leuk vond, alleen hele smalle pistes waren klote . Maargoed ik was in het laagseizoen, af en toe geen hond op de piste . Enige die ik moest ontwijken waren mn vrienden .

Ik wil weer terug!! .
Poederen is idd zoveel makkelijker en leuker dan op de piste scheuren, komt ook wel omdat snowboarden veel geschikter is voor in de poeder . Ik kan ook weer niet wachten tot de winter, terwijl de zomer nog zo'n beetje moet beginnen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:55:14 #222
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27713813
Even een vraagje. Geen aanval. Naar mijn mening kan 90% van wat op een board staat er niks van. Bochten worden volledig gerutscht en vloeiend is het ook niet. Klopt dat???
pi_27713906
T was alleen minder als je weer eens viel en op wilde staan, zelfs kruipen ging af en toe niet eens door de poedersneeuw .

Wel coole foto's Frenkie, bij ons liep zo'n fotograaf rond die van mij wel coole foto's heeft gemaakt oa 1 toen ik net een scherpe bocht aan het maken was bij offpiste, allemaal sneeuw in de lucht!!! Mindere was dat ik die foto nooit heb kunnen kopen omdat we dezelfde dag al weer vertrokken en die aap zat de hele dag op de piste ipv in dat verkoophok!
pi_27714026
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:55 schreef Frenkie het volgende:
Even een vraagje. Geen aanval. Naar mijn mening kan 90% van wat op een board staat er niks van. Bochten worden volledig gerutscht en vloeiend is het ook niet. Klopt dat???
In mijn geval kan dat aardig kloppen ja , maar ik denk dat vloeiend snowboarden veel moeilijker is dan vloeiend skien. Als je met skien doorhebt hoe bochten gaan (beetje met gewicht op je ene been gooien en skis wat schuin leggen) kun je ze al snel vloeiend nemen, bij snowboarden komt het volgens mij veel meer op gevoel aan.

Maargoed dat is mijn ervaring na 2 weken skien en 1,5 week snowboarden . (verdeeld over 2 jaar)
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:05:19 #225
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27714139
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:01 schreef Sport_Life het volgende:
In mijn geval kan dat aardig kloppen ja , maar ik denk dat vloeiend snowboarden veel moeilijker is dan vloeiend skien. Als je met skien doorhebt hoe bochten gaan (beetje met gewicht op je ene been gooien en skis wat schuin leggen) kun je ze al snel vloeiend nemen, bij snowboarden komt het volgens mij veel meer op gevoel aan.

Maargoed dat is mijn ervaring na 2 weken skien en 1,5 week snowboarden . (verdeeld over 2 jaar)
Ga nou niet zeggen dat snowboarden moeilijker is.
Ik zeg ook nergens dat skiërs op de piste het goed kunnen hoor. Daar heb ik ook wel een mening over, maar die hou ik uit het snowboard topic
pi_27714174
quote:
Nouja, deze vraag kun je natuurlijk alleen persoonlijk beantwoorden:
Voor mij hangt het heel erg van de piste af, is hij vers geprepareerd of ligt er een nieuw laagje sneeuw op ( ) is het geen enkel probleem, maarja, dan is het voor niemand een probleem .

Is de piste stijl en ijzig moet ik m'n bochten wel vaak uitremmen, mede omdat ik dan gewoon minder controle heb en ik niet met 40 tegen iemand aan wil klappen. Is de ruimte er dan ga ik wel carven, zeker op vrij egaal ijzige stukken gaat me dat prima af, hobbels opgehoopte sneeuw zijn dan alleen wel vrij menens voor mijn controle .

Dus voor the sake of controle rem ik in moeilijkere situaties m'n bochten vaak wel uit, zeker mijn BS bocht heeft nog wel eens de neiging te gaan stuiteren op de ijzige stukken als het hard gaat, en dat is niet handig als er een skiklasje voor je stilstaat. Ik probeer wel altijd zo vroeg mogelijk op de piste te zijn, zodat ik voor de major drukte nog even flink kan racen, opwarmen, later op de dag ga ik dan wel techniek oefenen ofzo. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:06:21 #227
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27714180
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:58 schreef Sport_Life het volgende:
Wel coole foto's Frenkie, bij ons liep zo'n fotograaf rond die van mij wel coole foto's heeft gemaakt oa 1 toen ik net een scherpe bocht aan het maken was bij offpiste, allemaal sneeuw in de lucht!!! Mindere was dat ik die foto nooit heb kunnen kopen omdat we dezelfde dag al weer vertrokken en die aap zat de hele dag op de piste ipv in dat verkoophok!
Wij maakten ze gewoon zelf

pi_27714312
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:05 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ga nou niet zeggen dat snowboarden moeilijker is.
Ik zeg ook nergens dat skiërs op de piste het goed kunnen hoor. Daar heb ik ook wel een mening over, maar die hou ik uit het snowboard topic
De basis van snowboarden is wel makkelijker, bochten maken lukt na een half uurtje oefenen wel en met een dikke pak sneeuw kun je je dan uitstekend redden. (helaas lag er bij ons de hele week een hele dikke ijsplaat waardoor iedereen aan het eind van de week met een blauwe kont rondliep ) Maar om echt heel mooi te boarden moet je toch echt wel wat langer bezig zijn dan met skien denk ik.
pi_27714391
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

De basis van snowboarden is wel makkelijker, bochten maken lukt na een half uurtje oefenen wel en met een dikke pak sneeuw kun je je dan uitstekend redden. Maar om echt heel mooi te boarden moet je toch echt wel wat langer bezig zijn dan met skien denk ik.
De normale mens lukt het volgens mij niet om na een half uurtje al mooi ingedraaide bochten te maken hoor. Misschien draaien ze wel met wat schop en draaiwerk (Anthriltation ofzo noemde onze leraar dat), maar dat noem ik geen bochten. En uiteraard hebben we het hier nu dus niet over een dik pak sneeuw, want dan is alles wat je doet prima . Verpruts je het laat je evengoed een mooie spray achter en lijkt het toch nog heel wat .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_27714464
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

De normale mens lukt het volgens mij niet om na een half uurtje al mooi ingedraaide bochten te maken hoor. Misschien draaien ze wel met wat schop en draaiwerk (Anthriltation ofzo noemde onze leraar dat), maar dat noem ik geen bochten. En uiteraard hebben we het hier nu dus niet over een dik pak sneeuw, want dan is alles wat je doet prima . Verpruts je het laat je evengoed een mooie spray achter en lijkt het toch nog heel wat .
Ik bedoel meer stapvoets boarden en dmv gewicht-verplaatsing en wijzen met je arm (echte basis dus ) kun je een soort van bocht maken. Als je dat eenmaal weet is het een kwestie van steeds harder gaan, board steeds schuiner in de bocht en op je gevoel de bocht nemen. Als je dat eenmaal kan is het de kunst om ook de bocht naar links te leren.. . (had ik nogal moeite mee )
pi_27714628
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik bedoel meer stapvoets boarden en dmv gewicht-verplaatsing en wijzen met je arm (echte basis dus ) kun je een soort van bocht maken. Als je dat eenmaal weet is het een kwestie van steeds harder gaan, board steeds schuiner in de bocht en op je gevoel de bocht nemen. Als je dat eenmaal kan is het de kunst om ook de bocht naar links te leren.. . (had ik nogal moeite mee )
Juist, dit leer je dus in zo'n 2 a 3 dagen, als je een goede leraar hebt . Maar dan kun je alleen nog maar bochten maken waar Frenkie het dus over heeft, niet vloeiend, snel overgaan tot roetjen als je voorbij de helft bent.

Maar ik ga me niet mengen in wat moeilijker is, ik kan namelijk alleen maar snowboarden .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_27714668
Vloeiend of volgens Frenkie's theorie? .
pi_27714764
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:21 schreef Sport_Life het volgende:
Vloeiend of volgens Frenkie's theorie? .
Skiëen of snowboarden .

Maar we dwalen af, ik vond Frenkie's eerste opmerking wel interessant, let's stick to that .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:12:40 #234
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27716044
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:57 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Wil daar niet al arme niet voorbereide eikel daar aankomen dus voor deze winter ga ik helaas neit meer redden.
Hallo, het is Juni! Hoezo dat ga ik niet meer redden en wil niet onvoorbereid aankomen? Tenzij je idd je diploma enzo nog moet halen. Waar moet jeje op voorbereiden dan? Maar werk is zo geregeld, als je echt wilt. Ik kwam in oktober op het idee, ben gaan mailen, eind oktober had ik een baan geregeld, mn vaste baan opgezegd en 15 december zat ik frankrijk. Had 1 wk wintersportervaring en was nog nooit in valtho geweest.
Maar das het andere uiterste
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:16:25 #235
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27719756
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:12 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Hallo, het is Juni! Hoezo dat ga ik niet meer redden en wil niet onvoorbereid aankomen? Tenzij je idd je diploma enzo nog moet halen. Waar moet jeje op voorbereiden dan? Maar werk is zo geregeld, als je echt wilt. Ik kwam in oktober op het idee, ben gaan mailen, eind oktober had ik een baan geregeld, mn vaste baan opgezegd en 15 december zat ik frankrijk. Had 1 wk wintersportervaring en was nog nooit in valtho geweest.
Maar das het andere uiterste
Ik wil eingelijk als leraar daarheen en dan moet ik me Anwarter halen. die is 1000 euro geloof ik dus dat geld moet ik hebben en een begincentje voor daar.
Das waar dat zo opgezegd heb.

Jij heb echt super geregeld toen. Heb je nog contact met hun?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:34:40 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27720426
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:57 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ga wel waarschijnlijk alleen dan maar komt wel goed daar.
Hoe kwam je aan adressen van skischolen en kamers dan?
Onvoorbereid lijkt me niet zo'n probleem aangezien het juni is en je dus nog zat tijd hebt. Maar dat moet je zelf bepalen

Ik ben gaan lesgeven bij de snowboardschool waar ik ben begonnen met boarden en daarna ook altijd les gehad heb. Mijn kamer is via hun geregeld. Dat kost me 13 euro per nacht. Terwijl ik 12 euro per uur betaald kreeg. Ik werkte dus 1 uur per dag gratis inprincipe.
Was wel een hoop geld maar ik had niet echt wat beters.
Als je er vroeg bij bent (lees: ergens in juli ofzo) kun je wel iets anders proberen te regelen. Het enige wat je moet hebben is een zooi met adressen maar die kun je vaak wel op de site van het dorp opvragen of bij de plaatselijke VVV krijgen (die het ook wel voor je kunnen opsturen)
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Je moet 5 weken ervaring hebben. Het liefste met 5 weken les. Iets wat tegenwoordig al een unicum schijnt te zijn...

Ze verwachten dat je een fatsoenlijke basistechniek hebt. Je moet alles gewoon goed onder controle hebben. een beetje carven is daarbij mooi meegenomen. Je moet korte en lange bochten kunnen rijden. Springen is 0,0% van belang.
Als je dit jaar begonnen bent zul je toch nog echt wat meer ervaring op moeten doen. Je moet echt je board op elke piste onder controle hebben. Off-piste is niet noodzakelijk.
quote:
Ok, dan heb ik ook ff een vraagje voor jou. (eveneens geen aanval trouwens ) Naar mijn mening kan namelijk 90% van de skiers er ook geen zak van. Hoeveel mensen ik niet hun lichaam naar de berg zie draaien enzo (klassieke fout)

OK, misschien is 90% iets overdreven.... maar laten we zeggen 70%.
Ik ben het trouwens met dat snowboarden het wel voor een groot gedeelte met je eens. 90% vind ik wel erg veel maar het is zeker een groot percentage dat niet goed kan snowboarden. (of kan skien)

Het probleem zit er gewoon in dat mensen gemakzuchtiger worden en weinig les nemen. Na 1 weekje kunnen ze bochten draaien, dan vinden ze het wel best en gaan ze zelf aan lopen kloten. Het zit meer in de mensen van tegenwoordig dat ze weinig les nemen en dus nooit goed zullen leren snowboarden/skien.

Je moet maar eens kijken ook naar wat voor mensen er gevorderde les nemen. Dat zijn bijna allemaal mensen die al jaren "sneeuw-ervaring" hebben of die gewoon een wat hoger IQ hebben (je snapt wat ik bedoel)
Mensen die tegenwoordig voor het 2de of 3de jaar gaan en die al net de jeugd ontgroeid zijn, nemen bijna nooit les meer. Ik vind het een hele slechte zaak maar het is wel iets wat mij opvalt.

Ik denk dat het dan ook logischer maakt dat je meer goeie skiers op de piste ziet dan snowboarders. Snowboarden is een relatief nieuwere sport en over het algemeen beoefenen jongere mensen dat. Goeie skiers/snowboarders zijn voornamelijk mensen die al op vroegere leeftijd begonnen zijn of iig een aantal jaar geleden toen het nog heel normaal was dat je les nam.
Of het zijn mensen die het echt goed willen leren en snappen dat je dan les nodig hebt. Maar dat zijn niet zo heel veel mensen omdat veel mensen denken van "och het is toch maar een jaartje"

Das mijn gedachte er achter
misschien beetje warrig opgeschreven maar dan moet je er maar ff over nadenken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:38:37 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_27720572
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik wil eingelijk als leraar daarheen en dan moet ik me Anwarter halen. die is 1000 euro geloof ik dus dat geld moet ik hebben en een begincentje voor daar.
Das waar dat zo opgezegd heb.

Ohw btw je moet je anwarter via Ripstar gaan doen (www.ripstar.com) werkt super, veel nederlanders en de meest geaccepteerde opleiding
Die opleiding kun je nog een paar keer doen dit jaar. (oktober, november, december... you name it, zij hebben het )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:10:41 #238
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27721837
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ohw btw je moet je anwarter via Ripstar gaan doen (www.ripstar.com) werkt super, veel nederlanders en de meest geaccepteerde opleiding
Die opleiding kun je nog een paar keer doen dit jaar. (oktober, november, december... you name it, zij hebben het )
ja daar heb ik al hoop goede verhalen over gehoord. Heb jii/u die theorie boeken nog?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:33:38 #239
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27725131
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:34 schreef Komakie het volgende:
Ok, dan heb ik ook ff een vraagje voor jou. (eveneens geen aanval trouwens ) Naar mijn mening kan namelijk 90% van de skiers er ook geen zak van. Hoeveel mensen ik niet hun lichaam naar de berg zie draaien enzo (klassieke fout)
Rotatie en te rechtopstaan zijn inderdaad fouten die veel gemaakt worden. Ook door de skiërs.
Komt omdat dat fouten zijn die lastig te corrigeren zijn als ze eenmaal in iemands beweging zitten.
Toch hebben de meeste skiërs een betere basis dan snowboarders. Simpelweg omdat de meeste boarders (en jonge skiërs) zo dom zijn om veels te kort les te nemen. Ze denken het allemaal binnen drie dagen wel te kunnen.

Zonde, want je bent nooit uitgeleerd!! Zelfs niet als leraar "N
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:07:52 #240
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27726524
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:16 schreef Basje_B het volgende:

[..]
Mja was ook wel geluk, achteraf gezien was het super geregeld
Heb nog contact met hun, ik kan komend seizoen weer aan de slag daar als ik dat wil, maar dat weet ik nog niet. Hij wil in ieder geval een nederlander(s) vanwege contracten met nederlandse reisorganisaties die in onze shop komen huren. Zou je zo z'n gegevens willen geven maar wil niet mn eigen glazen ingooien
pi_27728250
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:33 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Rotatie en te rechtopstaan zijn inderdaad fouten die veel gemaakt worden. Ook door de skiërs.
Komt omdat dat fouten zijn die lastig te corrigeren zijn als ze eenmaal in iemands beweging zitten.
Toch hebben de meeste skiërs een betere basis dan snowboarders. Simpelweg omdat de meeste boarders (en jonge skiërs) zo dom zijn om veels te kort les te nemen. Ze denken het allemaal binnen drie dagen wel te kunnen.

Zonde, want je bent nooit uitgeleerd!! Zelfs niet als leraar "N
Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt. Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan. Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb . Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Kijk dat het mijn kansen verkleint om een goede leraar te worden, dat snap ik. Maar dat is ook niet het doel van de meeste snowboarders die beginnen. Ik zou niet weten waarom iedereen "perfect" moet skien of snowboarden .
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:36:44 #242
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27731680
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Mja was ook wel geluk, achteraf gezien was het super geregeld
Heb nog contact met hun, ik kan komend seizoen weer aan de slag daar als ik dat wil, maar dat weet ik nog niet. Hij wil in ieder geval een nederlander(s) vanwege contracten met nederlandse reisorganisaties die in onze shop komen huren. Zou je zo z'n gegevens willen geven maar wil niet mn eigen glazen ingooien
haha en terecht. Maar als je niet gaat ik hou me aanbevolen......
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:42:18 #243
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27731752
is het al bijna wintersport seizoen 2005/2006?
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:08:40 #244
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27732189
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:42 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
is het al bijna wintersport seizoen 2005/2006?
Augustus, September komen de eerste winkels met de nieuwe spullen voor seizoen 2005-2006.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:13:39 #245
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27732307
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Augustus, September komen de eerste winkels met de nieuwe spullen voor seizoen 2005-2006.
was meer als een grapje bedoelt maar toch bedankt voor de info.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:28:49 #246
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27732644
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:06 schreef Sport_Life het volgende:
Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt.
^
6 dagen skiles (4 uur per dag) kost ongeveer 150 euro. Dat is 25 euro per dag. 6 euro per uur. Dat is niet duur. Dat is onwijs goedkoop!
quote:
Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan. Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb . Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Ken je de weg off piste? Weet je hoe je een 9 meter schans het beste kan rijden, weet je waar de lawines afgaan? Etc? Een skileraar doorgaans wel. Je zal niet de eerste zijn die de bergrettung moet bellen omdat hij zichzelf wel zou redden.
quote:
Kijk dat het mijn kansen verkleint om een goede leraar te worden, dat snap ik. Maar dat is ook niet het doel van de meeste snowboarders die beginnen. Ik zou niet weten waarom iedereen "perfect" moet skien of snowboarden .
Omdat het de veiligheid op de piste vergroot. Het hoeft er niet perfect uit te zien, het moet gecontroleerd zijn.

Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet weten. Het is jouw ontwikkeling die je nu stil zet. Niet de mijne
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:47:33 #247
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27733062
In de leskwestie; ik neem elk jaar ten minste een week les.

In de top 5 van mooiste afdalingen die ik gemaakt heb staan er minstens 4 die ik in lessen heb gemaakt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:01:19 #248
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_27733472
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

^
6 dagen skiles (4 uur per dag) kost ongeveer 150 euro. Dat is 25 euro per dag. 6 euro per uur. Dat is niet duur. Dat is onwijs goedkoop!
En snowboard les is vaak nog maar 2 uur per dag dus je bent ook niet je hele dag kwijt als je les neemt.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik in Januari les nam in Les 2 Alpes en er maar 2 groepen waren. Beginners en niet Beginners. Ik had dus niet beginners maar was veel verder dan die andere. Heb meer staan wachten dan boarden en dat begon ook zwaar te irriteren.

Aan de andere kant wel mooie poederafdaling alleen met de leraar gemaakt als goedmakertje van hem.

[ Bericht 27% gewijzigd door Basje_B op 08-06-2005 10:03:16 (Iets vergeten) ]
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:11:45 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_27733770
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:01 schreef Basje_B het volgende:

[..]

En snowboard les is vaak nog maar 2 uur per dag dus je bent ook niet je hele dag kwijt als je les neemt.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik in Januari les nam in Les 2 Alpes en er maar 2 groepen waren. Beginners en niet Beginners. Ik had dus niet beginners maar was veel verder dan die andere. Heb meer staan wachten dan boarden en dat begon ook zwaar te irriteren.

Aan de andere kant wel mooie poederafdaling alleen met de leraar gemaakt als goedmakertje van hem.
Ik ben met 7 vrienden naar La Plagne geweest in een off-season week.
We waren de enige met les bij die snowboardschool en hadden in sommige gevallen 3 verschillende groepen met eigen leraren. Op het hoogste niveau gingen af en toe andere leraren mee om nieuwe routes te leren. Van Belle Plagne naar Sangot maak je maar een paar dagen per seizoen mee.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_27738075
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:28 schreef Frenkie het volgende:

[..]

^
[..]

Ken je de weg off piste? Weet je hoe je een 9 meter schans het beste kan rijden, weet je waar de lawines afgaan? Etc? Een skileraar doorgaans wel. Je zal niet de eerste zijn die de bergrettung moet bellen omdat hij zichzelf wel zou redden.
[..]

Omdat het de veiligheid op de piste vergroot. Het hoeft er niet perfect uit te zien, het moet gecontroleerd zijn.

Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet weten. Het is jouw ontwikkeling die je nu stil zet. Niet de mijne
Het kan per uur wel goedkoop zijn, maar je moet kijken naar het totaalplaatje he .

Wat betreft offpiste gaan en veiligheid heb je op zich wel een punt, hoewel ik mijn board wel redelijk onder controle heb en als het druk is doe ik ff wat rustiger aan, maar een aantal boarders gaan als een stelletje wanhopige kamikaza piloten naar beneden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')