abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2005 @ 20:11:13 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26527265
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Een rolmat is ideaal om aan je techniek te werken.
Beter dan een sneeuwbaan nog omdat je instructeur de volledige tijd op 2 meter afstand geconcentreerd kan blijven staan/kijken.
hmmmm.... zit op zich wel wat in.
Maar ik vind echte sneeuw (of sneeuwbaansneeuw) toch beter omdat het toch echt een ander gevoel geeft.
daarnaast vind ik een rolmat iets te perfect. Je gaat altijd naar beneden op dezelfde hellingshoek en zonder enige oneffenheden op de piste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_26527507
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmmm.... zit op zich wel wat in.
Maar ik vind echte sneeuw (of sneeuwbaansneeuw) toch beter omdat het toch echt een ander gevoel geeft.
daarnaast vind ik een rolmat iets te perfect. Je gaat altijd naar beneden op dezelfde hellingshoek en zonder enige oneffenheden op de piste.
Precies, hoe beter je bent, hoe beter je in staat bent die oneffenheden op te vangen, zoiets leer je niet op een rolmat. Een rolmat lijkt me eerder geschikt om alleen de basistechniek van het boarden te leren, niet om ervaring op te doen, daar is toch echt het echte werk voor nodig .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 26 april 2005 @ 21:42:39 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26529948
Jep

voor de beginselen heb je vooral goed onderwijs nodig en een gladgestreken piste (ik bedoel niet dat hij ijzig moet zijn)
Om beter te worden heb je ervaring, onderwijs en de wil om te verbeteren nodig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:28:00 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26531229
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Precies, hoe beter je bent, hoe beter je in staat bent die oneffenheden op te vangen, zoiets leer je niet op een rolmat. Een rolmat lijkt me eerder geschikt om alleen de basistechniek van het boarden te leren, niet om ervaring op te doen, daar is toch echt het echte werk voor nodig .
Die oneffenheden vang je niet op met ervaring, die vang je op met techniek.
Als zo'n instructeur jou op de rolmat goed neerzet is dat de methode om je techniek te verbeteren. Dat was ook de vraag hierboven. Om pistes te leren lezen heb je ervaring nodig, dat kun je op een indoorsneeuwbaan ook niet kopen....

Nog 2 nachtjes... en dan Kaprun
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_26531919
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef XL het volgende:

lekker hoor. ik heb ook weer wat om naar uit te kijken. hoewel nog ver weg - 8 juli een weekje Deux Alpes.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:16:47 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_26532696
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef Kentaro het volgende:

[..]

lekker hoor. ik heb ook weer wat om naar uit te kijken. hoewel nog ver weg - 8 juli een weekje Deux Alpes.
In Kaprun kun je trouwens op Koninginnedag gratis het 2006 materiaal van burton testen!!!

Echt iets voor mij

Zal ik voor jullie iets proberen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 27 april 2005 @ 02:00:25 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26535997
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:28 schreef XL het volgende:

[..]

Die oneffenheden vang je niet op met ervaring, die vang je op met techniek.
Als zo'n instructeur jou op de rolmat goed neerzet is dat de methode om je techniek te verbeteren. Dat was ook de vraag hierboven. Om pistes te leren lezen heb je ervaring nodig, dat kun je op een indoorsneeuwbaan ook niet kopen....

Was het maar zo'n feest.
Het klinkt misschien stom, maar je vangt ze in het begin zeker op door ervaring op te doen. Als jij altijd op een rolband les hebt gehad, lig je elke 5 meter op de grond omdat er een bobbeltje in de piste zit (serieus, ik heb het gezien).
Op een indoorbaan kun je die misschien niet kopen maar je krijgt wel meer ervaring dan op een rolband.

anyway, als je tijd over hebt.... je mag de Burton Baron ES met Cartel bindingen wel testen voor me
pi_26558045
Test de CP1 van 2006 even voor me... En de Vapor ook maar gelijk...

Maar pas op he, want als je die CP's eenmaal aan je voeten hebt gehad vergeet je die Flow's van je zo
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_26558293
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:57 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Hintertuxer gletscher? In Zillertal
Stubaier is goedkoper, en er zijn er nog een paar in oostenrijk ...

les2alpes is een hele goeie in frankrijk
"Musicians are incredibly complex, and know far less than other artists what
they want and what they are; their psychology is a modern development, and
has not yet been understood..."
---E.M. Forster---
pi_26558884
aan Thermo met het "rome"-teken uit snowboardtopic deel 17:

je schreef ergens dat je forum devun walsh aan 180euro had gevonden?
Waar dan? en wat vind je van die plank?

Ik ben op zoek naar een degelijk board om wat mee te kunnen carven op de piste en de betere freerides te doen. Twin shaped want ik sta duck en ik rij ook graag switch ...
Redelijk stijf, want na 13 jaar op harde planken boarden moet het niet te flex meer zijn!

Net op blue tomato de plank van Devun walsh gezien: 1m61 en toch nog redelijk duur daar ...

Aangezien de ride-verdeler in België gestopt is met zijn jaarlijkse uitverkoop is het opnieuw zoeken naar goeie prijzen ...

btw: als er iemand een airwalk champ 153 wil kopen? nog in heel goeie staat ...
Ik doe em gewoon weg omdat die in de bochten niet mee wil, ik duw em gewoon te veel in de sneeuw omdat ik te zwaar ben en te hard wil gaan ...
"Musicians are incredibly complex, and know far less than other artists what
they want and what they are; their psychology is a modern development, and
has not yet been understood..."
---E.M. Forster---
  donderdag 28 april 2005 @ 03:42:53 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26561214
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:02 schreef beerke het volgende:
Test de CP1 van 2006 even voor me... En de Vapor ook maar gelijk...

Maar pas op he, want als je die CP's eenmaal aan je voeten hebt gehad vergeet je die Flow's van je zo
Das toch geen Burton materiaal
pi_26561814
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:16 schreef XL het volgende:

[..]

In Kaprun kun je trouwens op Koninginnedag gratis het 2006 materiaal van burton testen!!!

Echt iets voor mij

Zal ik voor jullie iets proberen
Als ze hem hebben moet je echt de Vapor proberen, ik ben benieuwd of die plank zijn geld waard is. Laat ze er dan meteen maar een paar C60 opzetten.

Wat je ook kan helpen om van je Flow probleem af te komen is de nieuwe Fushion te proberen

pi_26566732
Kan iemand deze banner zo maken dat ik hem als usericon kan gebruiken, hij is nu te groot en ik ben niet zo'n comptuterdeskundige..

donderdag 28 april 2005 @ 15:56:45 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26572458
hmmm die Fusion ziet er wel lachen uit.
Wel beetje gejat concept van K2. Die hadden vorig jaar al zo'n binding... (de Cinch)
Tenminste, het was bijna dezelfde binding. Burton gebruikt weer een net iets ander principe maar het komt op hetzelfde neer...

Die van K2 lijkt trouwens wel heel erg veel op het Flow principe vind ik...
Maar ik blijf toch bij een paar gewone. het werkt prima naar mijn mening
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:16:33 #55
71115 Rnej
I walk the line
pi_26586873
vandaag die hdp1 dingen getest.... maat van me krijgt ze echt niet meer terug

boardcontrole is zoveel preciezer... switch rijden voelt beter aan... awww, heerlijk

toch maar naar de burton shop in innsbruck om een setje c60 of p1 carbon te halen
pi_26586929
Ik ben gaan skieen omdat:

1. Het sneller gaat
2. Je niet 70% van de tijd op je hol zit
3. Je geen 600 meter hoeft te lopen als er een vlak stuk aan zit te komen
4. Het apres Ski heet, en geen apres snowboard.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 29 april 2005 @ 01:50:54 #57
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26587365
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:20 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik ben gaan skieen omdat:

1. Het sneller gaat
2. Je niet 70% van de tijd op je hol zit
3. Je geen 600 meter hoeft te lopen als er een vlak stuk aan zit te komen
4. Het apres Ski heet, en geen apres snowboard.
1. Wedstrijdje??? Ik wacht wel een paar x halverwege
2. Als je nou gewoon gaat boarden en niet gaat zitten ouwehoeren zit je niet zo veel
3. Ach ja, moeten steppen of prikken met ski's, wat is het verschil? Je kunt ook gewoon genoeg vaart houden, scheelt een hoop gedoe
4. What's in a name....

Laat me raden, je bent ook van mening dat snowboarders de mensen zijn die de pistes kapot maken met hun stomme geroetch of niet?????

Ik doe maar 1 ding:

Anyway, als je op ski's staat en dus blijkbaar niets met snowboarden hebt en graag aangeeft waarom snowboarden minder is dan skiën... why the hell neem je dan in vredesnaam de moeite om te gaan reageren in een topic over snowboarden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Komakie op 29-04-2005 02:04:36 ]
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:06:43 #58
71115 Rnej
I walk the line
pi_26587624
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

2. Als je nou gewoon gaat boarden en niet gaat zitten ouwehoeren zit je niet zo veel
3. Ach ja, moeten steppen of prikken met ski's, wat is het verschil? Je kunt ook gewoon genoeg vaart houden, scheelt een hoop gedoe
4. What's in a name....

Laat me raden, je bent ook van mening dat snowboarders de mensen zijn die de pistes kapot maken met hun stomme geroetch of niet?????

Ik doe maar 1 ding:

Anyway, als je op ski's staat en dus blijkbaar niets met snowboarden hebt en graag aangeeft waarom snowboarden minder is dan skiën... why the hell neem je dan in vredesnaam de moeite om te gaan reageren in een topic over snowboarden.
kga nog ff wat toevoegen...

9 van de 10 keer komt de traumaheli voor een skiër

waarom? die latten kunnen kruisen enzo, en de bindingen zijn niet 100% failsafe...

doe mij maar een snowboard.. btw.. over snelheid gesproken... maat van me scheurt met 80 over de piste of t nix is, zie ik niet veel skiërs doen...
  vrijdag 29 april 2005 @ 02:32:54 #59
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26587927
Snowboarden!

Enne, over het vallen met snowboarden? Als je de uitdaging niet aankunt om te leren boarden, ja, dan zit je 70% van de tijd op je reet. Kwestie van gelijk opstaan en doorgaan!

En dit zegt een beginner

Blijft apart, dat gedoe tussen skiërs en snowboarders..al was het natuurlijk wel vroeger zo, helemaal in het begin van de snowboard, dat snowboarders (toen nog op Snurfers dus ) niet op de pistes mochten van skiërs..
(Blijft leuk, het bedrijf Burton moeten doorspitten voor school)
  vrijdag 29 april 2005 @ 08:10:39 #60
71115 Rnej
I walk the line
pi_26588792
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 02:32 schreef GotC het volgende:
Snowboarden!

Enne, over het vallen met snowboarden? Als je de uitdaging niet aankunt om te leren boarden, ja, dan zit je 70% van de tijd op je reet. Kwestie van gelijk opstaan en doorgaan!
precies
pi_26589065
Oja dus we gaan nou beweren dat Snowboarden sneller dan skieen gaat? Kijk is op Eurosport ofzo zie je skiers met 130 op de teller van de berg afvliegen, een snowboarder haalt in een wedstrijd een keer 100 ofzo, dus dat probleem is snel verholpen. Verder hebben snowboarders aanzienlijk meer moeite op een vlak stuk dan dat skiers dat hebben.
pi_26589141
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 01:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik word nooit ingehaald door snowboarders, en dus ook vas en zeker niet door jou

En over dat pistes kapot maken, door hoor je mij niet over klagen, ga in 1 lijn naar beneden dus ik stoor mij er niet zo aan (macho-macho-men )
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:01:17 #63
71115 Rnej
I walk the line
pi_26591830
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:47 schreef Sjakie01 het volgende:
Oja dus we gaan nou beweren dat Snowboarden sneller dan skieen gaat? Kijk is op Eurosport ofzo zie je skiers met 130 op de teller van de berg afvliegen, een snowboarder haalt in een wedstrijd een keer 100 ofzo, dus dat probleem is snel verholpen. Verder hebben snowboarders aanzienlijk meer moeite op een vlak stuk dan dat skiers dat hebben.
ik beweer niet dat snowboarders in t algemeen sneller gaan, ik beweer alleen dat op de gemiddelde piste ik sneller ga dan de meeste skiërs....

en ja, we hebben op een vlak stuk meer moeite ja, maar dat is alleen om dat we op 1 plank staan en niet op 2, een skiër heeft 2 onafhankelijke snijkanten/glijvlakken... dus ja, snowboarden is moeilijker.. maar lekker boeie, dat maakt t ook leuker
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:52:14 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_26593265
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:47 schreef Sjakie01 het volgende:
hehe jij bent zo grappig....

mag ik vragen hoe lang je al skied?
pi_26594174
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 08:54 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ik word nooit ingehaald door snowboarders, en dus ook vas en zeker niet door jou

En over dat pistes kapot maken, door hoor je mij niet over klagen, ga in 1 lijn naar beneden dus ik stoor mij er niet zo aan (macho-macho-men )
Nou, respect hoor. Ik zie die wel vaker, die zeg maar zo uit de stoeltjeslift rennen, naar beneden scheuren, en dan weer achter in de rij aansluiten, en dat de hele dag dan door.

Leuk...
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:49:08 #66
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26594715
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:26 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Nou, respect hoor. Ik zie die wel vaker, die zeg maar zo uit de stoeltjeslift rennen, naar beneden scheuren, en dan weer achter in de rij aansluiten, en dat de hele dag dan door.

Leuk...
Vooral erg avontuurlijk, vergt veeel techniek en is natuurlijk veel leuker dan te leren boarden. *kuch
Maargoed
pi_26595394
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Vooral erg avontuurlijk, vergt veeel techniek en is natuurlijk veel leuker dan te leren boarden. *kuch
Maargoed
Ja, precies, :.

meesterlijke avatar btw .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:00:15 #68
71115 Rnej
I walk the line
pi_26596541
quote:

[..]

Maargoed
freestyle skiërs zijn dan wel weer koel maar idd, speedskiërs heb ik alleen maar last van als ik een bocht wil draaien en zij voorbij komen suizen....

en gotc , idd leren boarden is leuk.. voor de toeschouwers
pi_26596901
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

hehe jij bent zo grappig....

mag ik vragen hoe lang je al skied?
10 Jaar waarvan ik 5 jaar 2x in dat jaar geskied heb.
Leg mij is uit waarom ik zo grappig ben? Je mag me gerust verbeteren hoor als het anders is?
pi_26596989
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:15 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

10 Jaar waarvan ik 5 jaar 2x in dat jaar geskied heb.
Leg mij is uit waarom ik zo grappig ben? Je mag me gerust verbeteren hoor als het anders is?
Omdat de enige reden dat je hier in het snowboard topic bent gekomen is om ons op onze pik te trappen, persoonlijk vind ik dat nogal vermakelijk, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_26597051
quote:

[..]

Maargoed
Wil wel is zien hoelang jij erover doet om in 1 rechte lijn naar beneden te denderen met de skietjes naast elkaar. Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen interesses, die van jou zijn klaarblijkelijk lekker relaxed van de berg af. Dikke prima hoor mij hoor je niet klagen. En over de techniek, het is algemeen bekend dat beginners het goede snowboarden eerder beheersen, dan het goede skien.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:27:35 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597215
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:20 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Wil wel is zien hoelang jij erover doet om in 1 rechte lijn naar beneden te denderen met de skietjes naast elkaar. Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen interesses, die van jou zijn klaarblijkelijk lekker relaxed van de berg af. Dikke prima hoor mij hoor je niet klagen. En over de techniek, het is algemeen bekend dat beginners het goede snowboarden eerder beheersen, dan het goede skien.
Toch wel weer leuk dat ik vroeger skiles heb gehad, en dat ik dus op een redelijke snelheid naar beneden kon, in een rechte lijn, na een paar uurtjes. Ik hoef niet zozeer naar beneden te 'denderen', ik ben meer een genieter die op het moment nog heel veel aan het leren is en bezig met d'r techniek is. Maar, idd, iedereen is anders.
Ik ben een tijdje geleden met een groep Fok!kers gaan skieen/snowboarden, en de meesten van die groep hadden nog nooit ski's gezien. Nou, na een uurtje op de beginnerspiste 'denderden' ze al van de andere piste af.

Wel wil ik ook wel weten wat je dan, als skier, in een snowboardtopic doet Als jij zo van skieen houdt, dan ga je naar het..ski topic oid. 'T is niet dat je waarde toevoegd aan dit topic, vind ik.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:38:58 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597502
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:00 schreef Rnej het volgende:

[..]

en gotc , idd leren boarden is leuk.. voor de toeschouwers
Wat, kijken hoe hard ik val? Och ja, haaaarstikke leuk Maar het leren snowboarden is ook harstikke leuk, dat is zeker
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:48:35 #74
71115 Rnej
I walk the line
pi_26597748
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat, kijken hoe hard ik val? Och ja, haaaarstikke leuk Maar het leren snowboarden is ook harstikke leuk, dat is zeker
vind het lesgeven nou juist t leuke gedeelte
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:50:59 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_26597833
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

vind het lesgeven nou juist t leuke gedeelte
Goh Maar ik moet t allemaal nog leren, dus dan is het leren het leukste

En door al dit gedoe hierboven weet ik ineens weer waarom skiers en snowboarders elkaar..niet zo mogen
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:54:30 #76
71115 Rnej
I walk the line
pi_26597921
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:50 schreef GotC het volgende:

[..]

Goh
  vrijdag 29 april 2005 @ 15:38:15 #77
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_26599077
Op de piste zijn alle aso's skieërs, en alle skieërs aso's. Maar niet alleen op de piste, blijkt hier maar weer.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
pi_26603439
Zooi posts van Sjakie en -Mzraki- verwijderd. Hou het gezellig mensen, en niet op de man spelen graag.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 1 mei 2005 @ 02:09:12 #79
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_26634087
Hou eens op over skieërs! Ga een ski-topic openen als je er zo graag over praat!
vijfhonderd stuks
  maandag 2 mei 2005 @ 13:30:44 #80
72282 360sjors
King of the Hill
pi_26665241
Op skies kan je inderdaad sneller, snowboarders zitten inderdaad veel meer, op een snowboard heb je inderdaad het nadeel van lopen op vlakken stukken en het heet inderdaad apres ski.

Maar snowboarden is leuker dan skieen, wat alle bovengenoemde nadelen in een klap wegvaagt.

Zal de Dentist- periode weer gaan herleven met de komst van Sjakie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')