Ik zat daar ook in de buurt en werd dus bij de "gevorderde" boarders geplaatst, omdat de beginners groep al veel te groot was. Op dag 1 (gezamelijke les) kon ik amper bochten maken en bij les 2 zat ik al op de zwarte pistequote:Op woensdag 8 juni 2005 10:01 schreef Basje_B het volgende:
[..]
En snowboard les is vaak nog maar 2 uur per dag dus je bent ook niet je hele dag kwijt als je les neemt.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik in Januari les nam in Les 2 Alpes en er maar 2 groepen waren. Beginners en niet Beginners. Ik had dus niet beginners maar was veel verder dan die andere. Heb meer staan wachten dan boarden en dat begon ook zwaar te irriteren.
Aan de andere kant wel mooie poederafdaling alleen met de leraar gemaakt als goedmakertje van hem.
Vorig jaar was ik de enige van mijn vrienden met les.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:51 schreef Sport_Life het volgende:
Maar me vrienden zullen wel allemaal geen les nemen, t blijft leuker om bij hun te blijven.
We zijn met ongeveer 15 mensen waarvan ongeveer de helft board, de andere helft skied en een aantal kunnen het goed, een aantal kunnen amper bochten maken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:15 schreef XL het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik de enige van mijn vrienden met les.
Gelukkig maak je in de klas snel nieuwe vrienden, vervolgens kon je 's middags met je eigen vrienden gaan boarden. 's Avonds in het appartement kon je op de kaart uittekenen wat voor ruige offpiste trips je gemaakt had en was iedereen jaloers. Een jaar later zaten we allemaal op les![]()
Afgelopen winter had ik ook als enige in een gevorderden groep les, was toch wel erg leukquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:15 schreef XL het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik de enige van mijn vrienden met les.
Gelukkig maak je in de klas snel nieuwe vrienden, vervolgens kon je 's middags met je eigen vrienden gaan boarden. 's Avonds in het appartement kon je op de kaart uittekenen wat voor ruige offpiste trips je gemaakt had en was iedereen jaloers. Een jaar later zaten we allemaal op les![]()
Das ook het leuke als een dr een heel seizoen zit, dan maak je alle denkbare condities mee. Zo rond maart/april was de sneeuw echt het beste, lekkere dikke sticky poederquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:25 schreef NoComment het volgende:
[..]
Afgelopen winter had ik ook als enige in een gevorderden groep les, was toch wel erg leukJammer dat de condities zo slecht waren toen, heb dus geen offpiste kunnen meemaken... Eigenlijk wel klote, eerste jaar vette sneeuw maar was de eerste keer dus dan moet je al helemaal niet de piste af, tweede keer redelijk vette sneeuw maar had ik geen les dus tja... En dit jaar, lag mijn niveau weer een stuk hoger maar was de sneeuw zwaar klote
![]()
Ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens meerdere weken ga, zijn er al plannen???
Ik ben skileraar. En vind mezelf nog niet eens uitgeleerd. Er zijn ALTIJD dingen die beter kunnen!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:54 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Les nemen is alleen al voor het sociale aspect vaak heel leuk. Je leert heel snel andere mensen kennen. En je bent gewoon nooit klaar met leren vind ik. Ook al denk je nog zo'n goede boarder te zijn leer je er altijd weer wat van.
Ben je gek!!! Juist die lawines zijn nogal pijnlijk en gevaarlijk als je er in terecht komt!! Een pieper helpt dan niks man!quote:Helemaal off-piste moet je veel meer kennis hebben, maar dan meer van de omgeving en lawinegevaar. Heb zelf al diverse lawines meegemaakt of veroorzaakt in Valtho, vooral aan het eind vh seizoen![]()
Hmmmm dat is in oostenrijk wel anders. Je moet aardig wat papieren hebben wil je dat doen! (Ik heb het wel eens gedaan toen ik priveles gaf. Heb me toch op mijn donder gekregenquote:Ik vind het trouwens ook onbegrijpelijk dat leraren van de Ecole du Ski offpiste gaan met hun leerlingen wanneer dat echt mega gevaarlijk is, of wanneer er gewoon te weinig sneeuw ligt, wie vt een beetje kent weet hoeveel rotsen dr zijn.
Wij hebben doorgaans twee of meer groepen beginners. En daarin wordt wel eens geschoven. Maar persoonlijk hou ik liever de groep bij elkaar. Groepsgevoel is ook belangrijk in de vakantie.quote:Ik vind de snowboardlessen voor beginners wel erg slecht, van wat ik er van meegemaakt hebt en gehoord heb in frankrijk, dr zijn altijd gasten (zoals ik ;P ) die heel snel het gevoel al hebben en dr zijn altijd achterblijvers die maar blijven vallen met bochten maken. En de leraar houd vaak het niveau van de gevorderden in het groepje aan en verwaarloost die mensen die niet mee kunnen komen. Die haken dus af. Dat vind ik echt slecht, maar opzich wel te begrijpen. Voor mij was het heel cool omdat je op die manier het heel snel leert..
Zo'n school zou na 2 dagen zn klasjes opnieuw moeten opdelen in gevorderden en de minder snelle leerlingen. Zo blijft het leuk voor iedereen.
Ben benieuwd hoe Komali of anderen daar als snowboardleraar mee om gaan?
Ja ik ben gekquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:12 schreef Frenkie het volgende:
Ben je gek!!! Juist die lawines zijn nogal pijnlijk en gevaarlijk als je er in terecht komt!! Een pieper helpt dan niks man!
(Ja ik ga ook met lawinestufe 5 buiten de piste, maar toen was het koud en dan zijn ze wat minder dodelijk). De enige lawine die ik heb meegemaakt (300 meter breed, 600 meter lang) was overigens met stufe 2/3.
[..]
Ik weet hoe een piepsgerät werkt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:35 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Zo'n pieper helpt niet tegen lawines neeh maar red wel je leven, of je red iemand anders. De reddingswerkers kunnen je dan vinden omdat dat apparaatje een signaal afgeeft.
quote:Heb zo'n lawine die jij beschrijft wel eens gezien idd, jezus wat een lawaai en die rotsblokken die meekomen zijn niet mis. Wij waren daar toen net weg en keken achter ons![]()
dat was niet die heuvel neem k aan?quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:41 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik weet hoe een piepsgerät werkt.
Alleen wel eens bedacht dat als de sneeuw zwaar is vanwege de zon, dat je dan gewoon blij mag zijn dat je je nek breekt omdat het anders je benen verbrijzeld als je bindingen niet uit gaan. Zware sneeuw lawines zijn je dood.
[..]
[afbeelding]
Bij ons was het lockerschnee... schrok me rot!! Kon gelukkig er na over de afgegane lawine alsnog naar beneden. Maar het was wel even scary.
lijkt me op zich wel boeiend ja, maar liever niet als ik op dezelfde berg benquote:Op woensdag 8 juni 2005 16:44 schreef Basje_B het volgende:
Zou wel keer onder aan berg willen zien hoe die naam beneden komt om geluid enzo en de kracht ervan in echt te zien
(ja heb nog nooit gezien)
quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:08 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Augustus, September komen de eerste winkels met de nieuwe spullen voor seizoen 2005-2006.
Deze lawine was vrij stil.quote:Op woensdag 8 juni 2005 16:44 schreef Basje_B het volgende:
Zou wel keer onder aan berg willen zien hoe die naam beneden komt om geluid enzo en de kracht ervan in echt te zien
(ja heb nog nooit gezien)
Weet je wat je ook kunt doen? gewoon wat minder uitgeven in de kroeg en dat besteden aan lessen. Dan ben je 2x de mensen om je heen dankbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mja als je kijkt wat een weekje lessen kost, je bent zo 80 euro kwijt. Ik neem volgend jaar misschien ook geen lessen meer, kan me prima redden op dit moment, de rest van de techniek leer ik mezelf wel aan.
Je hoeft ook niet perfect te skien of snowboarden. Maar als jij eerste jaars bent (volgend jaar dus 2de) dan ben je gewoon nog slecht!!!quote:Wat maakt het uit als ik een verkeerde beweging maak, als ik maar lol heb. Beetje offpiste gaan, schansen nemen etc.
Kijk dat het mijn kansen verkleint om een goede leraar te worden, dat snap ik. Maar dat is ook niet het doel van de meeste snowboarders die beginnen. Ik zou niet weten waarom iedereen "perfect" moet skien of snowboarden.
ben t helemaal met je verhaal eens, edoch, ik heb maar 3 dagen les op mijn naam staan en ik vind dat ik niet meer onveilig board(vooral omdat ik op een indoorbaan heb gewerkt en vrij goed weet hoe de techniek werkt en dus wel ok een deel mezelf heb aangeleerd) ..... maarja, verschilt van persoon tot persoon natuurlijk, ik ga volgend jaar wel gevorderdenles nemenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weet je wat je ook kunt doen? gewoon wat minder uitgeven in de kroeg en dat besteden aan lessen. Dan ben je 2x de mensen om je heen dankbaar.
- je ratelt minder onzin uit door te veel drank
- je leert een beetje fatsoenlijk boarden.
(dit is niet eens zo zeer persoonlijk bedoeld als wel in het algemeen omdat dit vaak de reden is)
Lekker naief trouwens dat je denkt dat je de rest van de techniek jezelf wel aan kunt leren. Zo werkt het nou eenmaal niet.
[..]
Je hoeft ook niet perfect te skien of snowboarden. Maar als jij eerste jaars bent (volgend jaar dus 2de) dan ben je gewoon nog slecht!!!
Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder. Om maar te zwijgen over eventueel lawinegevaar.
Als je op een schans een foute beweging maakt, doe je dat misschien maar 1x
Mensen die bijna geen les hebben gehad worden ook geen leraar. Die interreseren het te weinig om fatsoenlijk met een sport bezig te zijn.
Je hebt echt meer dan een weekje les nodig om veilig een berg af te kunnen. Zonder ook andere in de weg te zitten. Als je offpiste wilt rijden, zul je helemaal langer les moeten nemen. Veel mensen denken namelijk dat lawines niet in de buurt van pistes voorkomen. Dat denken ze helemaal verkeerd. Een lawine kan al op 5m van een piste starten.
Veel mensen denken ook dat snelheid een graadmeter is voor kunde. FOUT!!!! Snelheid heeft alleen te maken met zekerheid, niets met techniek. Iemand die hard naar beneden komt maar wat er niet uit ziet, krijgt van mij wel te horen dat hij wel eens les mag nemen. Je kunt dan wel denken dat je alles onder controle hebt, maar in feite is dat niet zo.
Sorry dat ik misschien een beetje hard en geirriteerd over kom. Maar er zijn veel te veel mensen die dat soort antwoorden geven. Ook mensen die ik heb lesgegeven en waar ik wel 100x tegen heb gezegd dat ze volgend jaar gewoon weer les moeten nemen. Dat irriteert heel erg omdat ik weet hoe groot de kans is dat zo iemand een foutje begaat en zichzelf of (nog erger) iemand anders in de prak rijdt
Ik haat gaten in MIJN poederquote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:44 schreef Komakie het volgende:
Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder.
Ik heb een uurtje prive les gehad in Snowworld (met nog iemand), bochten maken ging toen een klein beetje. (gewoon echte basis dingen). Op wintersport had ik 1 dag zitten oefenen met die bochten (toen we aankwamen) en de volgende dag werd ik gelijk bij de gevorderden geplaatst die allemaal al minstens 2 jaar boarden. Hoewel ik in het begin af en toe op mn tenen moest lopen is mn techniek nu echt wel van zodanig niveau dat ik veilig van een berg kan komen, met die gevorderden les is mn techniek behoorlijk vooruit gegaan. En natuurlijk ga ik niet als een achterlijke gladiool achter die boarders aan die het al >10 jaar doen, dan verlies ik wel controle. Maar op een rustige piste weet ik dat er echt bijna niks kan gebeurenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Weet je wat je ook kunt doen? gewoon wat minder uitgeven in de kroeg en dat besteden aan lessen. Dan ben je 2x de mensen om je heen dankbaar.
- je ratelt minder onzin uit door te veel drank
- je leert een beetje fatsoenlijk boarden.
(dit is niet eens zo zeer persoonlijk bedoeld als wel in het algemeen omdat dit vaak de reden is)
Lekker naief trouwens dat je denkt dat je de rest van de techniek jezelf wel aan kunt leren. Zo werkt het nou eenmaal niet.
[..]
Je hoeft ook niet perfect te skien of snowboarden. Maar als jij eerste jaars bent (volgend jaar dus 2de) dan ben je gewoon nog slecht!!!
Als je een verkeerde beweging maakt offpiste, lig je op je bek te zwemmen in de poeder. Om maar te zwijgen over eventueel lawinegevaar.
Als je op een schans een foute beweging maakt, doe je dat misschien maar 1x
Mensen die bijna geen les hebben gehad worden ook geen leraar. Die interreseren het te weinig om fatsoenlijk met een sport bezig te zijn.
Je hebt echt meer dan een weekje les nodig om veilig een berg af te kunnen. Zonder ook andere in de weg te zitten. Als je offpiste wilt rijden, zul je helemaal langer les moeten nemen. Veel mensen denken namelijk dat lawines niet in de buurt van pistes voorkomen. Dat denken ze helemaal verkeerd. Een lawine kan al op 5m van een piste starten.
Veel mensen denken ook dat snelheid een graadmeter is voor kunde. FOUT!!!! Snelheid heeft alleen te maken met zekerheid, niets met techniek. Iemand die hard naar beneden komt maar wat er niet uit ziet, krijgt van mij wel te horen dat hij wel eens les mag nemen. Je kunt dan wel denken dat je alles onder controle hebt, maar in feite is dat niet zo.
Sorry dat ik misschien een beetje hard en geirriteerd over kom. Maar er zijn veel te veel mensen die dat soort antwoorden geven. Ook mensen die ik heb lesgegeven en waar ik wel 100x tegen heb gezegd dat ze volgend jaar gewoon weer les moeten nemen. Dat irriteert heel erg omdat ik weet hoe groot de kans is dat zo iemand een foutje begaat en zichzelf of (nog erger) iemand anders in de prak rijdt
Dude, met je opmerking over Atomic heb je me tot in het diepst van mijn wintersportsziel geraakt. Afgaande op deze ene opmerking constateer ik dat je een bekrompen persoon bent, die zich afzet tegen skieers (en alles daaraan gerlateerd) omdat het geen snowboarders zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:33 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Je moet es gaan kijken naar boards van Apo ( voorheen Apocalypse en A-snowboards)
site: www.apo-snowboards.com frans snowboard merk. Zeer vette boards, en heb de boards voor 2005/2006 al gezien, in het eggie, mocht er helaas niet op rijden, oh la la c'est tres beau!l. Staan nog niet op de site helaas
Ik vind Atomic maar een kutmerk, die moeten het lekker bij skis houdenZijn in oktober ook in Les deux alpes, dan is er zown 3daagse party van verschillende snowboardmerken om te testen, preciese datum weet ik ni
edit: sorry voor de spam, maar ik vind apo gewoon relaxte boardjes![]()
Volgens mij ontgaat je de ironische ondertoon van mijn postquote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:09 schreef Frenkie het volgende:
Wedden dat MAIER, Hermann beter board dan jij
En dat MAIER, Alex beter skied dan jij
Talenten kunnen beide
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |