abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26319676
Onlangs weer eens met een paar vrienden de discussie gehad over huidige problemen in de samenleving.

we hadden het over de beul van twente en de straf. ten eerste vond ik het ronduit belachelijk dat ze deze tbs-er weer hebben losgelaten zodat hij weer met ziekelijke praktijken kon bezig gaan. doordat ze hem hebben vrijgelaten zijn iig 1 persoon vermoord, ontzettend veel dieren gruwelijk mishandeld en gedood en mensen neergestoken. dit alles had voorkomen kunnen worden als deze gek meteen een spuitje had gehad. nu zijn er weer onschuldige mensen/dieren voor leven beschadigd wat voorkomen had kunnen worden. dat ik zeg dat misdadigers van dit kaliber gewoon moeten worden afgemaakt is natuurlijk het niet iedereen mee eens. zou inhumaan zijn. iemand levenslang opsluiten is zeker wel humaan? iig is doodstraf veel beter dan iemand levenslang opsluiten. de dader kan niemand meer ellende toebrengen en er zijn geen kosten van detentie en eventuele waardeloze therapien.

ook inzake crimineel gedrag van bepaalde groeperingen hier in het land. ben je crimineel bezig of je hebt de behoefte om een aanslag te plegen of lekker gaan zitten juichen als er weer een aanslag is. enkeltje afkomstland of keihard uitkering en alle steun intrekken.

idioten die complete treinstellen afbreken of het nodig vinden om ander crimineel/misdadig gedrag te vertonen. eerst helemaal afslaan met de gummiknuppel en daarna eens lekker flink lang in een werkkamp respect leren.

natuurlijk zullen er veel mensen hier tegen zijn en liever tbs-klinieken hebben, psycho's een tweede kans willen geven of de crimineel in kwestie willen knuffelen aangezien zijn moeilijke jeugd waarschijnlijk de oorzaak is.

als je dus politieke voorkeur opdeeld zul je links en rechts stemmers hebben.

is het dan niet zo eerlijk om de linkse stemmers de kosten voor therapien, gevangenis en de kosten van slecht beleid te laten betalen.
kijk als jij tegen de doodstraf bent of graag hebt dat gevangen in een dochteronderneming van van der valk logeert dan is het toch ook zo eerlijk dat jij betaald voor de extra kosten van je voorkeur?
en als zo'n idioot weer eens een kind grijpt nadat hij weer in de samenleving is teruggeplaatst dat de rechter en therapeuten psychologen meteen medeplichtig zijn aan het misdrijf en de linksen een flinke schadeclaim gaan betalen aan de nabestaanden?
  maandag 18 april 2005 @ 12:32:54 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26319757
Ennuhm, klein vraagje hoor, hoe wil je dit voor elkaar krijgen?
  maandag 18 april 2005 @ 12:33:24 #3
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26319770
Zonde alleen dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26319802
Idiote dingen voorstellen moet ook zwaar belast worden
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26319822
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:33 schreef gr8w8 het volgende:
Zonde alleen dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang.
tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....

hoezo doodstraf kost meer? beetje onzin en ws gebasseerd op amerikaanse bronnen?

als iemand een eerlijk proces heeft gehad is een spuitje niet zo duur lijkt me.
  maandag 18 april 2005 @ 12:38:25 #6
54772 Silmarwen
pi_26319869
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef beffelholt het volgende:

[..]

tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....

hoezo doodstraf kost meer? beetje onzin en ws gebasseerd op amerikaanse bronnen?

De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.

Stel er is niets, dan wordt de dader niet gestraft. Stel er is een fout gemaakt, dan wordt de onschuldige vermoord.
pi_26319922
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef longinus het volgende:
Idiote dingen voorstellen moet ook zwaar belast worden
waarom is dit idioot dan?
ik vind het belachelijk dat je zware criminelen laat leven en de kans op herhaling groot is.
ik vind het ook belachelijk dat een gevangene een beter leven heeft dan een bejaarde.

waarom is een "mens" die leed veroorzaakt doden niet toelaatbaar?
een zieke hond laat je ook inslapen toch, of een hond die hondsdol of bijtgevaarlijk is?
waarom hebben mensen meer rechten dan dieren. dieren handelen puur op instict en volgens wetten der natuur. wij mensen zijn "ontwikkeld" dus als wij een zwaar misdrijf plegen mag dat toch ook wel zwaarder worden gestrafd aangezien wij juist moeten weten wat goed en fout is.

en als je tegen de doodstraf bent en voor tbs en al die rotzooi heb je er dan ook geen bezwaar tegen dat tbs-klinieken en patienten bij jouw in de buurt worden geplaatst...
  maandag 18 april 2005 @ 12:41:17 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26319941
Ik vind het wel een goed plan. Lekker alle exploitatietekorten van Betuwelijn en HSL en JSF verhalen op rechts-stemmers!

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26319944
Liever niet, ik ben namelijk een voorstander van de JSF
  maandag 18 april 2005 @ 12:41:56 #10
54772 Silmarwen
pi_26319963
Maar ik zal mijn vraag nog eens herhalen daar ik geen antwoord krijg. Hoe wil je dit uitvoeren?
pi_26319972
politieke voorkeur bepaalt je belasting tarief?? dat zou geen democratie meer zijn, want dan zou je betaalt worden voor je stem.. Wel grappig dat "links" weer de schuld krijgt van alle maatschappelijke problemen. Misschien dat je het nog niet door had maar we hebben nu een "rechtse" regering...
  maandag 18 april 2005 @ 12:43:48 #12
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26320008
Wat Sil zegt ook. En nee, geen Amerikaanse bronnen, ook in Europa en zelfs Nederland wordt daar naar gerekend en gekeken. Bovendien, waarom zou dat dan hier zoveel anders zijn?

En wat bij jeugdcriminelen waarvan na behandeling zoveel procent minder terug valt dan zonder behandeling en alleen detentie? Krijgen de linkse stemmers dat dan ook teruggestort op de bankrekening?
pi_26320009
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.

Stel er is niets, dan wordt de dader niet gestraft. Stel er is een fout gemaakt, dan wordt de onschuldige vermoord.
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.

en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?

trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
  maandag 18 april 2005 @ 12:44:09 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26320020
Mjah, en heb je nagedacht wat je doet met mensen die naar later blijkt onterecht zijn veroordeeld ?
Hoe ga je die compenseren als ze een spuitje hebben gekregen ?
Excuusbriefje naar de nabestaanden ?

En zeg nou niet dat dat bijna nooit voorkomt, dan ken ik nog een zekere meneer P.R. de V. die regelmatig aantoont dat dit vaker gebeurt dan men denkt.
zzz
  maandag 18 april 2005 @ 12:47:16 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26320084
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:

[..]

zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland.
Nee, het zijn slechts tientallen mensen per jaar.
quote:
en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?
Ik noem mensen die onschuldigen dood maken toch liever "crimineel" dan "rechter" of "agent".
Naja, ik ben benieuwd naar je reactie als jouw broer onterecht op een spuitje zit te wachten.
zzz
  maandag 18 april 2005 @ 12:47:31 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320091
quote:

[..]

zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.

trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26320098
En de mensen die niet stemmen? Daarnaast zijn de kosten van welke maatregel dan ook niet toe te schrijven aan links of rechts. Als rechts dan zo tegen de therapie en voor de doodstraf is laat ze de doodstraf dan lekker invoeren. Maar nee, daar hoor je ze niet over, dus zijn de kosten gewoon voor iedereen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_26320150
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Silmarwen het volgende:
Maar ik zal mijn vraag nog eens herhalen daar ik geen antwoord krijg. Hoe wil je dit uitvoeren?
ik zou dit eigelijk ook wel willen weten. Dus hoe wil de TS dit ten uitvoer brengen? Een militaire coup misschien?
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:07 #20
54772 Silmarwen
pi_26320170
quote:

[..]

Waarom schaffen we eten niet af, gaan mensen dood aan. Waarom schaffen we fietsen niet af, gaan mensen dood aan, weet je wat misschien moeten we ademen afschaffen dan gaat iedereen preventief dood!
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:36 #21
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26320180
quote:

[..]

Dat de huidige technieken beter de schuld aantonon, dat wordt dus zelfs betwijfeld. Tuurlijk CSI brengt het mooi, maar zo duidelijk is het niet. Zoals ook bleijk bij de roof uit het v Gogh museum, waar waarschijnlijk expres haren etc van iemand anders achtergelaten is op het dak met alle gevolgen van dien...

Wil jij diegene zijn die de onschuldige heeft vermoord? Doet me denken aan: "Wie het gedaan heeft, heeft het gedaan." Maar goed, een wat meer Oud Duitse instelling kan je keuze ook zijn. De mijne is het ieg niet.

En waardoor komen die verkeers doden? Door het verkeer? Of door verkeersovertreders?
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:57 #22
54772 Silmarwen
pi_26320182
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.
Ik wacht nog steeds op antwoord. Ik ben bang dat we die niet krijgen.
pi_26320197
ik vind het nederlandse leger ook compleet onzin. is ook nergens voor nodig. in geval van oorlog kun je de dienstplicht invoeren, nu doen ze ook geen ene flikker.

wat moet je zeggen tegen de ouders van een kind dat verkracht en vermoord is door een (ex)-tbser?
  maandag 18 april 2005 @ 12:52:39 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320203
Ps wil dit wel nomineren als FOK mafste idee 2005.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 18 april 2005 @ 12:53:37 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320232
quote:
En hoger beroep, en hoger beroep en hoger beroep enz. Na één uitspraak ben je er nog niet.

En inderdaad, Amerikaanse bronnen wijzen uit dat bijv. in Florida een executie meer dan $3 miljoen kost en een 40-jarige opsluiting $680.000,-
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26320234
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef Megumi het volgende:
Ps wil dit wel nomineren als FOK mafste idee 2005.
ghehehe inderdaad
  maandag 18 april 2005 @ 12:54:48 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320253
quote:

[..]

Nog een probleem trouwens, stemmen is geheim.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_26320292
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoeken
  maandag 18 april 2005 @ 12:57:30 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320311
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:56 schreef sociologist het volgende:

[..]

het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoeken
Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.
  maandag 18 april 2005 @ 12:57:44 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320321
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
en als zo'n idioot weer eens een kind grijpt nadat hij weer in de samenleving is teruggeplaatst dat de rechter en therapeuten psychologen meteen medeplichtig zijn aan het misdrijf en de linksen een flinke schadeclaim gaan betalen aan de nabestaanden?
En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.

Dat doorvoeren zou gelijk staan aan zelfs bij de minste kans op recidive van wat dan ook de straf te verzwaren tot levenslang.
pi_26320342
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het wel een goed plan. Lekker alle exploitatietekorten van Betuwelijn en HSL
Zijn die niet onder PvdA'er Kok er doorheen gedrukt? Onder leiding van PvdA-Minister Netelenbos?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruļneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:19 #32
54772 Silmarwen
pi_26320384
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat dit ongrondwettelijk is en je tig grondwetten hiervoor zult moeten veranderen wat 2/3 van de kamer vereist en ik zie dat niet echt gebeuren
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:28 #33
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_26320393
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
is het dan niet zo eerlijk om de linkse stemmers de kosten voor therapien, gevangenis en de kosten van slecht beleid te laten betalen.
Waarom nou weer links? Volgens mij zit rechts voorlopig nog op de regeringsstoel. Links is meer voor preventie van te voren ipv dat men achteraf probeert het nog eens te voorkomen.
Doordat het beleid van rechts zorgt dat er meer 'slechte' gezinnen komen (gezinnen met problemen financieel etc.) komen er ook meer van die psychopaten. Immers gaan mensen drinken en drugs gebruiken ook doordat ze aan lager wal geraakt zijn en dat zorgt voor personen die hun gezin uitmoorden enzo.
pi_26320399
Interessant, maar dan krijgen linkse mensen dus ook hogere uitkeringen, en hebben die mensen eerder recht op WW en WAO, als je het doortrekt. Uiteindelijk heb je dan een rijke, rechtse bovenklasse en een arme, linkse onderklasse. Dat leidt tot grote problemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:19 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320446
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.

Dat doorvoeren zou gelijk staan aan zelfs bij de minste kans op recidive van wat dan ook de straf te verzwaren tot levenslang.
Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:36 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320455
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef beffelholt het volgende:
ik vind het nederlandse leger ook compleet onzin. is ook nergens voor nodig. in geval van oorlog kun je de dienstplicht invoeren, nu doen ze ook geen ene flikker.
En wie gaat jou dan opleiden als de vijand voor de deur staat? Of denk je dat je zomaar een tank/duikboot/F16 of Chinook kan besturen? Op jouw manier ben je rijkelijk te laat.

Maar hey, alles om rechts geen belasting te hoeven laten betalen is jouw plan natuurlijk.
quote:
wat moet je zeggen tegen de ouders van een kind dat verkracht en vermoord is door een (ex)-tbser?
Gecondoleerd. Wat wil je dan dat ik zeg?
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:57 #37
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_26320461
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef beffelholt het volgende:

[..]

waarom is dit idioot dan?
ik vind het ook belachelijk dat een gevangene een beter leven heeft dan een bejaarde.

een zieke hond laat je ook inslapen toch, of een hond die hondsdol of bijtgevaarlijk is?

waarom hebben mensen meer rechten dan dieren.
Laten we al die geldverslindende omaatjes en opaatjes in verzorgingshuizen dan ook maar gelijk platspuiten he?

Even ontopic vind je jezelf niet een beetje heel erg gefrustreerd en haatdragend overkomen?
  maandag 18 april 2005 @ 13:03:41 #38
54772 Silmarwen
pi_26320486
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in owrden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
Niet iedereen die TBS krijgt geneest nooit. Veel mensen zijn met medicijnen en begeleiding te helpen. Sommige mensen niet, die zouden idd van mij levenslang opgesloten moeten worden. (en als ze tijdelijk vrijkomen, op zijn minst zon enkelbandje of een chip zodat ze altijd gevonden kunnen worden)
  maandag 18 april 2005 @ 13:04:50 #39
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26320520
Alleen zo jammer dat democratische verkiezingen gelijk, vrij en geheim zijn. Een directe koppeling van wie wat stemt bij een verkiezing is strijdig met zo'n beetje alle liberale opvattingen over democratie.

Weet je zeker dat je niet bedoelt: mijn stem is verstandiger dus iedereen die het niet met mij eens is moet maar bloeden? In dat geval is het zinvoller om te argumenteren dat mensen die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en vervolgens geen stemrecht krijgen.

Zelf ben ik aanhanger van de stelling: democratie is de minst slechte manier om een land te besturen. Gaarne alternatieven
If at first you fail, re-define your objective.
pi_26320545
Ik vind het anders van een hoge mate van democratie getuigen als socialisten persoonlijk aan hun verwachtingspatroon voldoen door het betalen van zeer hoge belastingen, daarbij hoort natuurlijk wel dat het zeer hoog democratisch gehalte dan ook van toepassing wordt op liberalen en libertariėrs, zeer lage belastingen voor hen dus. Daar hoort natuurlijk bij dat socialisten wegens hun hoge belastingen aanspraak hebben op de meest vergaande componenten van de verzorgingsstaat, tot en met de opvoeding van hun kinderen toe, en dat liberalen en libertariėrs genoegen moeten nemen met een basaal pakket, maar aangezien de gemiddelde libertariėr of liberaal daar in de praktijk geen gebruik van maakt zal dat niet storend zijn. Uiteindelijk komt het dan neer op het zeer libertarische principe dat iedereen vrij is om overeenkomsten op persoonlijke titel af te sluiten, de ware sociale gerechtigheid. De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoļstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26320547
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.
samen met zn vriendjes met wie hij discussies van hoog niveau voert
  maandag 18 april 2005 @ 13:06:09 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320551
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat nį zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:07:09 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320583
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:04 schreef abraham het volgende:
Alleen zo jammer dat democratische verkiezingen gelijk, vrij en geheim zijn. Een directe koppeling van wie wat stemt bij een verkiezing is strijdig met zo'n beetje alle liberale opvattingen over democratie.

Weet je zeker dat je niet bedoelt: mijn stem is verstandiger dus iedereen die het niet met mij eens is moet maar bloeden? In dat geval is het zinvoller om te argumenteren dat mensen die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en vervolgens geen stemrecht krijgen.

Zelf ben ik aanhanger van de stelling: democratie is de minst slechte manier om een land te besturen. Gaarne alternatieven
Goede alternatieven zijn er op dit moment niet. Een dictatuur heeft als belangrijk voordeel dat er daadkragtiger kan worden opgetreden. Maar dat weegt niet op tegen de o zo bekende nadelen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:07:57 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320607
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat nį zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.
Is wel een systeem wat enkele duizenden jaren goed werkte in het oude china.
pi_26320612
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.

daarnaast moet je amerika niet als voorbeeld nemen aangezien nederland en amerika verschillend zijn. kosten. de kosten zijn ook anders: "Een gedetineerde in de gevangenis daarentegen kost 190 euro per dag en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro." als je een gevangene per dag rekent op 250 euro dan kost 40 jaar 365000 euro.

en als je de normale misdadigers aan een ketting legt en gewoon laat werken dan kunnen die kosten ook gedrukt worden. versoberen van de maaltijd en geen luxe artikelen meer. geef ze een paar boeken, is meer dan voldoende.
pi_26320621
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[blaat]
De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
deze reactie is zo mogelijk nog dommer dan de originele startpost "praktische uitvoering is niet zo moeilijk" hahaha. Leg me eens uit dan... hoe wil je dit invoeren? Staatsgreep?
pi_26320676
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Liever niet, ik ben namelijk een voorstander van de JSF
Dan mag jij volgens TS die vliegtuigen uit eigen zak betalen.
pi_26320679
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.
[blaat]
En hoe denk je dat wetten worden ingevoerd? Misschien moet je de staatsinrichting eens gaan bestuderen...
  maandag 18 april 2005 @ 13:11:58 #49
54772 Silmarwen
pi_26320726
quote:
Zoek eens even op hoe het in zijn werk gaat om "gewoon even een wet te veranderen"
  maandag 18 april 2005 @ 13:12:37 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320742
In de essentie is wat de TS wil alleen binnen een alles controlerende dictatuur uitvoerbaar. En dan hoeft stemmen gelijk niet meer.
  maandag 18 april 2005 @ 13:13:24 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320763
quote:
Het halve wetboek inclusief een groot gedeelte van de grondwet
"een paar wetten"
quote:
daarnaast moet je amerika niet als voorbeeld nemen aangezien nederland en amerika verschillend zijn. kosten. de kosten zijn ook anders: "Een gedetineerde in de gevangenis daarentegen kost 190 euro per dag en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro." als je een gevangene per dag rekent op 250 euro dan kost 40 jaar 365000 euro.
Dit volg je dan meteen met het goedkoper maken:
quote:
en als je de normale misdadigers aan een ketting legt en gewoon laat werken dan kunnen die kosten ook gedrukt worden. versoberen van de maaltijd en geen luxe artikelen meer. geef ze een paar boeken, is meer dan voldoende.
Dus waarom zou je dan de VS en Nederland niet meer kunnen vergelijken? Zelfs wanneer je het hier versobert (en dus meer richting de VS gaat) dan blijft nog altijd dat een executie meer geld kost dan levenslang opsluiten.

Tenzij je natuurlijk van mening bent dat de hele rechtspraak op de schop kan en beroepmogelijkheden afgeschaft moeten worden.
pi_26320779
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef sociologist het volgende:

[..]

deze reactie is zo mogelijk nog dommer dan de originele startpost "praktische uitvoering is niet zo moeilijk" hahaha. Leg me eens uit dan... hoe wil je dit invoeren? Staatsgreep?
Wanneer komt er van jouw hand een inhoudelijke bijdrage? Voorlopig zie ik van jouw alleen maar feeble attempts verschijnen om anderen belachelijk proberen te maken.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26320782
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef Megumi het volgende:
In de essentie is wat de TS wil alleen binnen een alles controlerende dictatuur uitvoerbaar. En dan hoeft stemmen gelijk niet meer.
ja inderdaad en dan klopt er al helemaal niks meer van TS zn idee. Want in een dictatuur is er geen ruimte voor verschillen. Dus zitten we straks allemaal in hetzelfde belastingstarief.
pi_26320812
dat gezeik van mensen hier dat we nu een rechtste regering hebben is ook al een achterlijk argument. ten eerste kan het huidige kabinet niet voor regeltjes en beleid dat in het verleden is gemaakt nu verantwoordelijk worden gehouden.

daarnaast wat kunnen we wel met het leger. eens kijken tegen welk land we zijn opgewassen... mmmz luxemburg? belgie? tja weinig landen die we aankunnen of waar we een oorlog mee kunnen verwachten. als een ander land oorlog met ons begint (engeland, duitsland, rusland etc) dan maken we toch geen kans en kunnen we ons meteen beter over geven.

trouwens de mensen die ons huidige rechtssyteem goed vinden maken die ook geen bezwaar als tbs-ers bij hun in de buurt worden geplaats?
  maandag 18 april 2005 @ 13:15:37 #55
54772 Silmarwen
pi_26320815
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef sociologist het volgende:

[..]

ja inderdaad en dan klopt er al helemaal niks meer van TS zn idee. Want in een dictatuur is er geen ruimte voor verschillen. Dus zitten we straks allemaal in hetzelfde belastingstarief.
Wat nou links of rechts we zijn allemaal 1 en we betalen alles aan mij muhahahahaha
pi_26320831
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Wanneer komt er van jouw hand een inhoudelijke bijdrage? Voorlopig zie ik van jouw alleen maar feeble attempts verschijnen om anderen belachelijk proberen te maken.
de vraag die ik (en anderen) stel is essentieel in deze discussie. Deze vraag is diverse malen gesteld en daar is geen antwoord op gegeven. Dus nogmaals... hoe willen jij en TS dit invoeren?
  maandag 18 april 2005 @ 13:16:21 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26320836
En als je zelf wat criminelen gaat afschieten krijg je ook nog een leuk extra pensioenplan .

.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 18 april 2005 @ 13:17:09 #58
54772 Silmarwen
pi_26320857
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef beffelholt het volgende:
dat gezeik van mensen hier dat we nu een rechtste regering hebben is ook al een achterlijk argument. ten eerste kan het huidige kabinet niet voor regeltjes en beleid dat in het verleden is gemaakt nu verantwoordelijk worden gehouden.

daarnaast wat kunnen we wel met het leger. eens kijken tegen welk land we zijn opgewassen... mmmz luxemburg? belgie? tja weinig landen die we aankunnen of waar we een oorlog mee kunnen verwachten. als een ander land oorlog met ons begint (engeland, duitsland, rusland etc) dan maken we toch geen kans en kunnen we ons meteen beter over geven.

trouwens de mensen die ons huidige rechtssyteem goed vinden maken die ook geen bezwaar als tbs-ers bij hun in de buurt worden geplaats?
De meeste kabinetten zijn rechts geweest in Nederland.

Met het leger kunnen we andere mensen helpen en ons land verdedigen in geval van nood (dat is trouwens een linkse visie die je hebt)

Ik heb gewoont in een volkswijk met alleen tbs'ers men
pi_26320862
Het is niet zo boeiend, vind ik, om nu te discussiėren over de huidige haalbaarheid van deze ideeėn. De TS zit (voor zover wij weten) toch niet in het kabinet of in de kamer en heeft bestuursrechtelijk geen enkele macht. Maar het is altijd interessant om na te denken over de juistheid van ideeėn en de gevolgen ervan.
pi_26320867
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Wat nou links of rechts we zijn allemaal 1 en we betalen alles aan mij muhahahahaha
Ik pleeg in dat geval wel een staatsgreep
  maandag 18 april 2005 @ 13:17:43 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320874
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef beffelholt het volgende:

Kom dan met een goed alternatief waarvoor jij denkt een 2/3 meerderheid in de tweede kamer te kunnen krijgen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:19:00 #62
54772 Silmarwen
pi_26320918
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef sociologist het volgende:

[..]

Ik pleeg in dat geval wel een staatsgreep
Ik kan ook nog wel wat geld gebruiken
pi_26320939
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef JohnDDD het volgende:
Het is niet zo boeiend, vind ik, om nu te discussiėren over de huidige haalbaarheid van deze ideeėn. De TS zit (voor zover wij weten) toch niet in het kabinet of in de kamer en heeft bestuursrechtelijk geen enkele macht. Maar het is altijd interessant om na te denken over de juistheid van ideeėn en de gevolgen ervan.
discussieren over ideeen zonder te kijken naar de haalbaarheid daarvan zijn puur filosofische exercities en zullen dus niet bijdragen in het verminderen van de talloze maatschappelijke problemen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:19:40 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320942
Ik kan ook wel wat geld gebruiken..
pi_26320983
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:19 schreef sociologist het volgende:

[..]

discussieren over ideeen zonder te kijken naar de haalbaarheid daarvan zijn puur filosofische exercities en zullen dus niet bijdragen in het verminderen van de talloze maatschappelijke problemen.
Als de TS maatschappelijke problemen wilde aanpakken, ging hij daar wel zijn werk of zijn studie van maken. Voor zover wij nu weten zitten wij op een forum waar de TS zijn ideeėn kenbaar maakt. Daarover kunnen we dan filosofisch discussiėren.
pi_26321004
als het hele volk voor herziening van de grondwet is dan kun je hem zo veranderen. lijkt me toch dat het volk de macht heeft en niet een of andere ouder regel die al meer dan 100 jaar oud is. en wie zegt dat ik voor een dictatuur ben? ik wil gewoon veel zwaardere straffen. ik wil het niveau van de strafmaat veranderen dus als ik voor een dictatuur ben zijn jullie het altijd al geweest.

maar ik wil dan ook de keuze hebben dat als dat niet wordt doorgevoerd dat ik ook niet betaal voor de kosten van halve zachtzinnige maatregelen.

als ik geen auto heb dan hoef ik toch ook geen wegenbelasting betalen dus waarom zou ik wel betalen voor detentie/therapie van zware criminelen als ik dat niet wil.

trouwens leuk dat mensen dingen gaan verdraaien of zich niet meer op de essentie van mijn idee ingaan. namelijk betalen voor wat je wil en wat niet.
pi_26321022
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zijn die niet onder PvdA'er Kok er doorheen gedrukt? Onder leiding van PvdA-Minister Netelenbos?
Neuh eerder onder Jorritsma, die moest toch op een of andere manier haar aannemende familie steunen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_26321055
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:19 schreef sociologist het volgende:

[..]

Ah, het graaft allemaal een beetje te diep voor je, je mist het benodigde niveau van abstractie om er serieus over te kunnen babbelen.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26321068
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Als de TS maatschappelijke problemen wilde aanpakken, ging hij daar wel zijn werk of zijn studie van maken. Voor zover wij nu weten zitten wij op een forum waar de TS zijn ideeėn kenbaar maakt. Daarover kunnen we dan filosofisch discussiėren.
dan blijft mijn argument nog steeds staan... Dergelijke discussies hebben geen nut.
  maandag 18 april 2005 @ 13:24:57 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26321078
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef beffelholt het volgende:
als het hele volk voor herziening van de grondwet is dan kun je hem zo veranderen. lijkt me toch dat het volk de macht heeft en niet een of andere ouder regel die al meer dan 100 jaar oud is. en wie zegt dat ik voor een dictatuur ben? ik wil gewoon veel zwaardere straffen. ik wil het niveau van de strafmaat veranderen dus als ik voor een dictatuur ben zijn jullie het altijd al geweest.

maar ik wil dan ook de keuze hebben dat als dat niet wordt doorgevoerd dat ik ook niet betaal voor de kosten van halve zachtzinnige maatregelen.

als ik geen auto heb dan hoef ik toch ook geen wegenbelasting betalen dus waarom zou ik wel betalen voor detentie/therapie van zware criminelen als ik dat niet wil.

trouwens leuk dat mensen dingen gaan verdraaien of zich niet meer op de essentie van mijn idee ingaan. namelijk betalen voor wat je wil en wat niet.
Jij hebt bepaalde plannen. Deze plannen zijn binnen een democratie niet uit te voeren. Binnen een dictatuur wel. Dus ben je voor een dictatuur. Net zo simpel als 1+1=2.
pi_26321102
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:24 schreef sociologist het volgende:

[..]

dan blijft mijn argument nog steeds staan... Dergelijke discussies hebben geen nut.
En dus ga je ze maar verzieken? Flauw hoor. Ongetwijfeld biedt ook jouw browser de mogelijkheid naar een ander topic te gaan.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26321113
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

De meeste kabinetten zijn rechts geweest in Nederland.

Met het leger kunnen we andere mensen helpen en ons land verdedigen in geval van nood (dat is trouwens een linkse visie die je hebt)

Ik heb gewoont in een volkswijk met alleen tbs'ers men
ook al zijn kabinetten rechts geweest. 2e kamer moet wetten goedkeuren. jammer dat de linksen dat dus makkelijk kunnen tegenhouden. jou kennis van de staat is ook niet echt groot he.

idd met ons super leger kunnen we anderen helpen. in Screbenicia hangen ze elke dag nog steeds de nederlandse vlag uit en zingen ze uit dankbaarheid ons volkslied.

ons leger was ook ideaal voor de politionele acties in indonesie nadat we zelf 5 jaar door nazi's waren onderdrukt en we toch moeten weten dat vrijheid zeer belangrijk is.
pi_26321118
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:24 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ah, het graaft allemaal een beetje te diep voor je, je mist het benodigde niveau van abstractie om er serieus over te kunnen babbelen.
hahaha geweldig dit... Ik mis dus het benodigde niveau.. aha.. Kijk als iemand in een discussie een dergelijke reactie geeft zoals jij nu doet, dan weet je dat hij of zij niet in staat is om een zinnige bijdrage te leveren aan een discussie. Maakt niet uit hoor... ik vermaak me prima in dit topic
pi_26321173
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef beffelholt het volgende:
ik wil gewoon veel zwaardere straffen.
Is het niet zo dat men al aan't bekijken is om de maximalen niet-levenslange straf van 20 naar 30 jaar te verhogen en dat die standaard 1/3 strafvermindering afgeschaft gaat worden? Weet ik niet zeker hoor maar ik dacht dat er dergelijke plannen waren.
quote:
Die keuze heb je. Je kan altijd emigreren.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 18 april 2005 @ 13:28:54 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26321176
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:26 schreef beffelholt het volgende:

[..]
[quote]
ook al zijn kabinetten rechts geweest. 2e kamer moet wetten goedkeuren. jammer dat de linksen dat dus makkelijk kunnen tegenhouden. jou kennis van de staat is ook niet echt groot he.
Dat geld voor rechts dus net zo goed deze stelling is namelijk ook om te draaien namelijk.
pi_26321182
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Jij hebt bepaalde plannen. Deze plannen zijn binnen een democratie niet uit te voeren. Binnen een dictatuur wel. Dus ben je voor een dictatuur. Net zo simpel als 1+1=2.
oke nu 2+1.... waarom worden die plannen niet doorgevoerd.... aangezien links ertegen is en dus tegen zal stemmen. daarom zeg ik dus ook: links wil dat zo graag laat die lui die kosten zelf maar ophoesten.

in nederland kun je btw maar 2 keer in beroep gaan volgens mij en als de hoge raad een uitspraak heeft gedaan is die definitief en kan niet meer in hoger beroep worden gegaan. dus die kosten zijn dus ook niet zo hoog als in amerika
pi_26321188
quote:
Op zich zijn kabinetten vnl rechts als de 2e kamer dat ook is hoor .

Alleen bij grondwetwijzigingen moet 2/3 voor zijn maar dat komt niet heel vaak voor.
pi_26321219
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:26 schreef sociologist het volgende:

[..]

hahaha geweldig dit... Ik mis dus het benodigde niveau.. aha.. Kijk als iemand in een discussie een dergelijke reactie geeft zoals jij nu doet, dan weet je dat hij of zij niet in staat is om een zinnige bijdrage te leveren aan een discussie. Maakt niet uit hoor... ik vermaak me prima in dit topic
Jij weet iets? Houd maar even op voordat het minder plezante vormen begint aan te nemen. Je zou natuurlijk de moeite kunnen nemen om op normale manier inhoudelijk op het één en ander in te gaan, maar daar is het jou kennelijk niet echt om begonnen. Afkraken is jouw weg.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26321238
quote:
oke nu 2+1.... waarom worden die plannen niet doorgevoerd.... aangezien links ertegen is en dus tegen zal stemmen.
Rechts zal er net zo goed tegen zijn hoor .
  maandag 18 april 2005 @ 13:31:29 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26321249
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef beffelholt het volgende:

[..]

oke nu 2+1.... waarom worden die plannen niet doorgevoerd.... aangezien links ertegen is en dus tegen zal stemmen. daarom zeg ik dus ook: links wil dat zo graag laat die lui die kosten zelf maar ophoesten.
Ik denk dat menig zogenaamd rechts persoon zijn wengbrouwen ook wel even optrekt. Alvorens jou te gaan volgen. Want met een 2/3 meerderheid zal jij ook rechts nodig hebben.
  maandag 18 april 2005 @ 13:31:42 #81
54772 Silmarwen
pi_26321256
quote:

[..]

Nee ik heb een hele kleine kennis van de staat.
Ooit lang lang geleden is besloten dat de grondwet beschermt moest worden. In sommige landen zoals Duitsland resluteerde dit zelfs in de onmogenheid om de grondwet te veranderen. In Nederland daarentegen waren ze minder drastisch en besloten ze dat twee derde van het kabinet moest instemmen voor ene grondswetswijziging en vervolgens de eerste kamer ook.
Dit was zodat idioten die besluiten mensenrechten teniet te doen, tegen te houden.

Links en rechts hebben hiermee ingestemd. let op de EN. En nu is het zo dat als men een grondswetswijziging wilt doen, dat men dus twee derde van de stemmen moet hebben. Bij gewone wetten is een kleine meerdeheid nodig (de helft plus 1)

Als ik jou was, zou ik staatsinrichting nog eens gaan bestuderen en je maatschappijleer boeken er nog even bij pakken.

Een leuk en simpel boek die ik kan aanraden is Republiek van Rivaliteiten geschreven door Piet de Rooy.

Ik studeer overigens maatschappijleer dus als je vragen hebt, schroom niet te vragen
pi_26321294
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:30 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Jij weet iets? Houd maar even op voordat het minder plezante vormen begint aan te nemen. Je zou natuurlijk de moeite kunnen nemen om op normale manier inhoudelijk op het één en ander in te gaan, maar daar is het jou kennelijk niet echt om begonnen. Afkraken is jouw weg.
Als de meest essentiele vraag in deze discussie niet wordt beantwoord en eigelijk zelfs wordt vermeden dan word ik daar zeer zekers na verloop van tijd melig van Alhoewel ik nog steeds graag antwoord zou willen hebben op de vraag....
pi_26321297
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef beffelholt het volgende:

[..]

2+ 1 = 2

Ja die ouders vonden het niet meer noodzakelijk om in onderwijs te investeren. En hadden heleaas geen geld genoeg om mij naar een prtivate school te sturen.

Wat een onzinnige stelling van de TS. Wat wilt de TS dan eigenlijk doen met de gevangene als hij er geen geld aan wilt uitgeven. Op een waddeneiland dumpen en ze elkaar daar maar de kop alten inslaan?
  maandag 18 april 2005 @ 13:33:58 #84
54772 Silmarwen
pi_26321319
Trouwens, ik denk dat rechts dit plan nooit door zou laten komen. Ik denk namelijk dat als er zo weinig belasting binnenkomt ze wat problemen krijgen met de begroting, of had je daar nog niet bij stil gestaan
  maandag 18 april 2005 @ 13:37:07 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26321397
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef sociologist het volgende:

[..]

Als de meest essentiele vraag in deze discussie niet wordt beantwoord en eigelijk zelfs wordt vermeden dan word ik daar zeer zekers na verloop van tijd melig van Alhoewel ik nog steeds graag antwoord zou willen hebben op de vraag....
Wellicht dat de TS 600 euro van de bank haalt wat kamaraden in een cafe bijelkaar roept. Een populistische partij gaat oprichten. Geef dan de TS wel het advies nog even te wachten tot het huidig kabinet de economie nog verder gesloopt heeft en een brood 1 miljoen euro kost.
pi_26321453
quote:

[..]

Goed punt... Weet je wat de ideale oplossing is De complete mensheid uitroeien... Gewoon Amerika en Rusland vragen of ze al hun atoomwapens willen inzetten, zijn we van al het gezeik af...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_26321493
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:33 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, ik denk dat rechts dit plan nooit door zou laten komen. Ik denk namelijk dat als er zo weinig belasting binnenkomt ze wat problemen krijgen met de begroting, of had je daar nog niet bij stil gestaan
Ik weet wel niet tot wie je je richt, maar die belastingopbrengsten kun je dus differentiėren, net als de uitgaven. Verder zou er een bijzonder grote bezuiniging gehaald kunnen worden in de uitvoeringskosten, dus dat aan de opbrengsten en uitgavenzijde loopt wel los. Maar hoe nu onomstotelijk wettig de ware socialist identificeren, want die moet dus de superbelasting gaan betalen waar ze zelf groot voorstander van zijn. Of zouden de socialisten dan gaan aantonen libertariėr te zijn? Nou, niks mis mee dan, dan zullen ze dus ook geen beroep kunnen doen op de verzorgingsstaat ++++, dus minder geld kosten.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26322546
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef speedfreak1 het volgende:
De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
Verdomd, als er nu verkiezingen zouden komen, stem ik blanco. Je kan mensen niet verplichten een politieke partij te kiezen.
pi_26322850
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

En dus ga je ze maar verzieken? Flauw hoor. Ongetwijfeld biedt ook jouw browser de mogelijkheid naar een ander topic te gaan.
Geef jij hier toe niet te willen discussiėren over de haalbaarheid van de plannen van de TS binnen een democratie?

Het feit dat het niet haalbaar is binnen een democratie geeft aan dat het hier gaat om ondemocratische maatregelen. Ik zag jou beweren dat ze juist heel democratisch zijn.
pi_26323112
Zeg TS
je wilt de psychopiaters toch geen ''beul van Twente'' onthouden?
Bedoel dit is allemaal een bron van inkomsten!
Subsidies noem ze maar op..
En tis nog interessant ook?
Leerzaam kan straks weer een psycho een proefschrift over gaan schrijven!
Bedoel..zonde als je zo een een spuitje geeft toch?

Probeer ook maar een beetje mee te denken met hoe men in ons regeringstelsel denkt...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_26324718
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:33 schreef Silmarwen het volgende:
Minder belasting -> Groter besteedbaarinkomen -> Meer consumptie -> Meer vraag naar producten -> Meer aanbod -> Meer bedrijven / uitbreidingen van bedrijven -> Meer arbeidsplaatsen -> Minder werklozen -> Minder uitkeringstrekkers -> Minder uitgaven overheid.

Maar dat is natuurlijk slechts de theorie, in de praktijk zal er altijd iets misgaan (mensen kopen hun bijvoorbeeld producten van producenten die niet in Nederland gevestigd (dus komen er ook geen banen bij) of het aanbod gaat niet omhoog, maar de vraagprijs, etc, etc).

Dus toch maar het progressief belastingstelsel aanhouden. En juist veel geld naar het onderwijs sturen zodat Nederland toch weer een sterke wereldpostie zal verkrijgen.

Verder raad ik de TS aan niet meer over politiek te praten (in het openbaar). Voetbal lijkt mij meer passend, maar dat is natuurlijk slechts mijn zeer bescheiden mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door knowall op 18-04-2005 16:03:03 ]
  maandag 18 april 2005 @ 16:43:41 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26325811
quote:

[..]

Als een kabinet rechts is, dan is de 2e kamer dat in meerderheid ook. Een regering heeft namelijk altijd een meerderheid achter zich in het parlement.

Oh, mijn politieke voorkeur is overigens de meest goedkope. Dat moge duidelijk zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26326721
fok is toch een lekker links forum. als ze denken dat iemands rechten worden geschonden dan staan ze meteen op hun achterste benen. dat we een rechtsysteem hebben is in eerste instantie om mensen te weerhouden om slechte dingen te doen en zorgen dat mensen niet voor eigen rechter gaan spelen.
gezien het feit dat ik een moord kan plegen en binnen 5 jaar weer vrij kan zijn is er iets mis met het rechtssysteem. ook krijg je het gezeik over de invoering. als de gehele bevolking het wil kan het ook dus laten we ons nu eerst eens met de essentie bezig houden. de straffen zijn te laag en de gevaren waaraan de samenleving word blootgesteld zijn groot.

ik vind het altijd zo leuk dat mensen hier meten met twee maatstaven. een ziek element uit de samenleving grondig verwijderen mag niet. hem terugplaatsen in de samenleving waarbij er een reele kans aanwezig is dat ONSCHULDIGE mensen weer het slachtoffer worden mag dan wel weer.
als ik zeg dat mensen die bijvoorbeeld tegen de doodstraf zijn dan ook de kosten mogen betalen dan krijg je weer de meest rare argumenten en probeerd men van alles te omzeilen.

daarnaast wil ik wel eens weten hoe de gemiddelde linkse fokker hier zou reageren als hij opeens een bord ziet: "hier word een tbs-kliniek gerealiseerd" in zijn eigen woonbuurt, of als er weer eens een pedo word teruggeplaatst in zijn buurt. waarschijnlijk staan ze dan in de rij om bezwaar aan te tekenen.

Ook vind ik het altijd bizar hoe mensen denken over de dood en de doodstraf. een dier op gruwelijke wijze vermoorden is te doen in nederland. onderzoek word er nauwelijks naar gedaan (of je moet er meerdere achter elkaar doen) en het valt onder de vernieling van eigendommen waarbij je in een lage strafcatagorie komt of een boete moet betalen.
willen mensen me even zeggen waarom het vermoorden van een mens minder erg is dan het vermoorden van een dier? de wet maakt onderscheid tussen dit soort dingen dus de gemiddelde linkse fokker hier zal ook zo haar standpunten hiervoor wel hebben.

daarnaast vraag ik me af waarom mensen tegen de doodstraf zijn. het is idd onomkeerbaar maar wel zo goedkoop en efficient. daarnaast zijn de technische mogelijkheden zo ver dat kans op fouten steeds minder word. kom ook niet aan met Peter r de vries en zijn sensatieprogramma aangezien het aantal fouten dat in nederland bij zeer ernstige misdrijven zee gering is en het alleen lijkt door sensatieprogramma's (btw onze peter heeft het ook vaak genoeg fout gehad maar dat hoor je zelden(voor de liefhebber: tijdje terug stond er nog een artikel hierover in de elsevier).
daarnaast kun je de dader waarvan het niet zeker is ook de mogelijkheid bieden tussen eeuwige opsluiting of een spuitje. lijkt me trouwens ook een goed idee om gevangenen van de meer ernstige delicten te transporteren naar landen die goedkoop deze gevangenen kunnen herbergen en aan het werk stellen. (ergens in syberie waar poging tot ontsnapping gelijk staat aan de onderkoelingsdood).

maar ja, liever een pedofiel in wijk ver bij je vandaan dan iemand humaan een spuitje geven.
(btw levenslange opsluiting is zwaarder dan de doodstraf.)
  maandag 18 april 2005 @ 17:22:55 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26326817
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:18 schreef beffelholt het volgende:daarnaast vraag ik me af waarom mensen tegen de doodstraf zijn. het is idd onomkeerbaar maar wel zo goedkoop en efficient.
Het...Is...Duurder!
pi_26326953
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het...Is...Duurder!
en hoe weet je dat? waarop basseer je dit?
pi_26330931
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:18 schreef beffelholt het volgende:
fok is toch een lekker links forum. als ze denken dat iemands rechten worden geschonden dan staan ze meteen op hun achterste benen. dat we een rechtsysteem hebben is in eerste instantie om mensen te weerhouden om slechte dingen te doen en zorgen dat mensen niet voor eigen rechter gaan spelen.
[blaat]
Het rechtssysteem is er tevens om burgers te beschermen tegen de staat. Aangezien de staat het geweldsmonopolie bezit, is het belangrijk om de machten te scheiden.. de zogeheten trias politica... Het schenden van rechten door de overheid is dus een zeer serieuze zaak. Lees Hobbes maar eens een keer.

Overigens is het niet zo dat de Nederlandse straffen internationaal gezien erg laag zijn. Doe er maar eens een onderzoekje naar..

Wat grappig trouwens dat je zegt fok een lekker links forum is, waar baseer je dat op? Omdat er weinig mensen zijn die het met je eens zijn? Misschien komt dat door je "argumenten"?
pi_26331072
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:28 schreef beffelholt het volgende:

[..]

en hoe weet je dat? waarop basseer je dit?
en waarop baseer jij dan je stelling dat de doodstraf goedkoop en efficient is?
pi_26331771
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:07 schreef sociologist het volgende:

[..]

en waarop baseer jij dan je stelling dat de doodstraf goedkoop en efficient is?
een gevangene kost tussen de 190 en de 500 euro per dag.

wat zal een doodstraf kosten... eenmalig 5000 euro max. ...

btw de aarde is ook plat he. hobbes leefde wel in een geheel andere tijd en samenleving en daarnaast zeg ik niet dat de trias politica moet worden verworpen maar dat of de strafmaten zwaarder moeten worden. hobbes leefde ook in een tijd waarin de doodstraf vrij normaal was en daarover kan ik me niet herinneren dat hij dat hij daartegen gekant was.
de theorie van hobbes zei dus wel:
quote:
"Hobbes meende dat mensen uit zelfbehoud bereid zijn om af te zien van het recht op gebruik van geweld, mits de anderen dit ook doen. Vrede en veiligheid worden daardoor gewaarborgd. De enige manier waarop mensen gelijktijdig afstand kunnen doen van geweldsmiddelen is door deze over te dragen aan een superieure macht. Hobbes noemt die macht Leviathan: de soeverein of vorst die voor ieders bestwil heerst over de burgers."

ik doe afstand van mijn recht tot het gebruik van geweld MITS anderen dit ook doen. de staat moet veiligheid van mij en mij dierbaren garanderen. helaas kan de overheid dat niet dus eis ik zwaardere straffen of minder belasting betalen voor een beleid dat niet werkt.

als je interessant wil doen met het uitbraken van een bekende filosoof en zijn achterliggende theorie zorg dan wel ff dat je de theorie zelf ook goed kent he.
ga nu maar weer spelen met je blokkendoos

pi_26332035
btw Thomas Hobbes was volgens mij ook voor de doodstraf aangezien dit als voorbeeld kon dienen voor andere criminelen om zo mensen ervan te weerhouden om ernstige misdrijven te plegen.
pi_26332190
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:53 schreef beffelholt het volgende:

[..]

btw de aarde is ook plat he. hobbes leefde wel in een geheel andere tijd en samenleving en daarnaast zeg ik niet dat de trias politica moet worden verworpen maar dat of de strafmaten zwaarder moeten worden. hobbes leefde ook in een tijd waarin de doodstraf vrij normaal was en daarover kan ik me niet herinneren dat hij dat hij daartegen gekant was.
de theorie van hobbes zei dus wel:
[..]

ik doe afstand van mijn recht tot het gebruik van geweld MITS anderen dit ook doen. de staat moet veiligheid van mij en mij dierbaren garanderen. helaas kan de overheid dat niet dus eis ik zwaardere straffen of minder belasting betalen voor een beleid dat niet werkt.

als je interessant wil doen met het uitbraken van een bekende filosoof en zijn achterliggende theorie zorg dan wel ff dat je de theorie zelf ook goed kent he.
ga nu maar weer spelen met je blokkendoos

ik geloof niet dat je mijn vorige berichtje begrepen hebt.... Misschien was je te druk met je blokkendoos? Of te druk met google naar Hobbes zoeken Juist vanwege het machtsmonopolie is het belangrijk dat de burger wordt beschermd tegen de staat.. dat is een essentieel onderdeel van onze rechtstaat. Deze opmerking was bedoelt naar aanleiding van deze opmerking:
quote:
ok is toch een lekker links forum. als ze denken dat iemands rechten worden geschonden dan staan ze meteen op hun achterste benen. dat we een rechtsysteem hebben is in eerste instantie om mensen te weerhouden om slechte dingen te doen en zorgen dat mensen niet voor eigen rechter gaan spelen.
pi_26332409
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:01 schreef beffelholt het volgende:
btw Thomas Hobbes was volgens mij ook voor de doodstraf aangezien dit als voorbeeld kon dienen voor andere criminelen om zo mensen ervan te weerhouden om ernstige misdrijven te plegen.
dat klopt idd, maar ik had het ook niet over de doodstraf. Maar goed het feit is dat ik als burger zeer bezorgd ben over onze wetgeving, omdat elke burger in principe erg kwetsbaar is ten opzichte van de overheid. Daarom ben ik bijvoorbeeld blij dat je in dit land niet zonder proces een lange gevangenisstraf kan krijgen (alhoewel dat met de nieuwe terrorisme wetgeving ook gevaar loopt), of dat je stem in dit land niet kan worden gekoppeld aan je identiteit. Waardoor je stelling je openingspost dus ook niet kan.

PS
ik heb geen opfrissingscursus nodig in de sociologie.... kijk maar naar mijn nick...

edit:
ah dat had je dus al gezien
pi_26332563
trias politica is er om idd willekeur door overheid en misbruik van macht tegen te gaan. ik wil dat niet veranderen alleen de strafmaat en beleid dat er nu gevoerd word. op dit moment word de burger dus niet beschermd door de staat.

btw argument van doodstraf kan onschuldigen is ook een drogredenen aangezien je dan de voorkeur geeft aan moord op echt onschuldigen:

http://www.nu.nl/news/513(...)ens_tbs-periode.html
pi_26332611
nee ik was niet 100% zeker of hobbes nu voor of tegenstander was van de doodstraf.

btw laten we ontopic blijven aangezien ik niks aan de trias politica wil veranderen maar aan de strafmaten en het beleid
  maandag 18 april 2005 @ 21:23:32 #104
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26332699
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:53 schreef beffelholt het volgende:

[..]

Nou, het was al duidelijk dat je kotst op de democratie met je dictatoriale belastingstelsel, maar dat maakt de doodstraf in een democratisch Westers land nog niet goedkoop.

Wat denk je, dat een ter dood veroordeelde per direct een spuitje krijgt? Kijk eens naar de VS, waar mensen jarenlang in een dodencel zit. Dat is dus jarenlang dezelfde gevangeniskosten, en wrs nog hoger vanwege de speciale cellen. Die extra tijd is ingebouwd om een extra zekerheid te hebben dat je niet onschuldigen ter dood brengt (helaas nog steeds niet 100% betrouwbaar). Die extra zekerheid uit zich in een juridische rompslomp om U tegen te zeggen. Dat is ook niet gratis en is ook op kosten van de belastingbetaler.

Ik weet niet welke straf goedkoper is, maar het is echt geen groot verschil. Het gaat hier om max 3 personen per jaar in Nederland (en zelfs dat aantal betwijfel ik). Is dat kleingeld echt zo belangrijk om alle morele en praktische bezwaren opzij te zetten?
pi_26332865
ach pedofielen en verkrachters en ander tuig (zinloos geweld) etc kun je ook het beste elimineren. zit je toch aan wat meer personen.

qua belasting is het idd heel krom hier in nederland. we hebben een lekker progressief belastingstelsel dus als je meer werkt en dus meer verdiend ben je soms nog slechter af met een baatje met minder uur werk per week.

die werklozen kun je iig nog bij de groenbouw kunnen laten werken of bermen schoon laten rapen. die lui die doen niks en vangen geld.
pi_26332905
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:18 schreef beffelholt het volgende:
trias politica is er om idd willekeur door overheid en misbruik van macht tegen te gaan. ik wil dat niet veranderen alleen de strafmaat en beleid dat er nu gevoerd word. op dit moment word de burger dus niet beschermd door de staat.

btw argument van doodstraf kan onschuldigen is ook een drogredenen aangezien je dan de voorkeur geeft aan moord op echt onschuldigen:

http://www.nu.nl/news/513(...)ens_tbs-periode.html
Je originele stelling in je openingspost brengt de rechtspositie van de burger ten opzichte van de overheid in gevaar. Een stem kunnen koppelen aan een identiteit (en zo belastingtarief bepalen aan de hand van stemkeuze) is vragen om grote problemen. Omdat een burger op deze manier in de ogen van de machthebbers een verkeerde stem kan uitbrengen (want ze kunnen achterhalen wat die bepaalde burger heeft gestemd), en wie garandeert mij dat ik niet benadeeld of opgesloten word als ik op anderen stem ipv de machthebbers. Dit is een hellend vlak en in mijn ogen een zeer onwenselijke situatie. Gelukkig kan het zonder een staatsgreep niet worden ingevoerd, omdat zo'n wet niet zal kunnen worden ingevoerd doordat we gelukkig verschillende meningen binnen de overheid hebben.

Maar goed, blijkbaar focus je je nu op een ander probleem: het straffen van criminelen. Het is inderdaad waar dat de zwaarte van een straf een zekere preventieve werking heeft. Dit is echter alleen het geval als de pakkans ook wordt vergroot. Ik ben het er mee eens als je zegt dat er qua criminaliteit een hoop mis is in dit land. Maar roepen om zwaardere straffen is weinig doordacht en zal ook niet veel veranderen aan de huidige situatie. Hooguit als je dit combineert met een grotere pakkans dat dit effect zal sorteren.

Overigens neemt TBS een aparte positie in binnen het rechtssysteem. TBS is namelijk geen straf, maar een behandeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door sociologist op 18-04-2005 21:36:30 ]
pi_26332978
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef beffelholt het volgende:
nee ik was niet 100% zeker of hobbes nu voor of tegenstander was van de doodstraf.

btw laten we ontopic blijven aangezien ik niks aan de trias politica wil veranderen maar aan de strafmaten en het beleid
ik ben wel degelijk ontopic want volgens mij is de titel van dit topic:
quote:
Politieke voorkeur koppelen aan belasting
pi_26333112
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:42 schreef sociologist het volgende:
Misschien dat je het nog niet door had maar we hebben nu een "rechtse" regering...
Die de linkse problemen van paars aan het oplossen is. Dat is nu éénmaal de praktijk: een rechtse regering neemt moeilijke beslissingen en zorgt dat de overheidsfinanciėn op orde komen en dat de economie weer beter kan functioneren. En voordat die effect hebben ben je zo een paar jaar verder, zodat links straks weer kan uitdelen.
pi_26333318
regels kunnen veranderd worden. en wie zegt dat een regering deze informatie gaat misbruiken?

TBS is idd de meest mislukte behandeling van criminelen die er bestaat. vraag me af hoeveel onschuldige mensen er nog moeten sneuvelen voordat ze dat gaan inzien. zo te zien is het welslagen van dit experiment belangrijker dan het leven van onschuldige mensen
pi_26333423
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:43 schreef beffelholt het volgende:
regels kunnen veranderd worden. en wie zegt dat een regering deze informatie gaat misbruiken?

[...]
het zijn geen regels die veranderd kunnen worden... het is de grondwet. Er is al eerder gepost wat daar voor nodig is. Aangezien je een grote groep kiezers meer zal laten betalen (met je voorstel) en bepaalde partijen dus minder stemmen krijgen, zullen deze partijen daar echt niet aan mee werken. Dus hoe wil je dit invoeren?

edit:
wie garandeert mij dat de overheid deze gegevens niet zal misbruiken? Dit is niet bedoeld als een flauw antwoord, maar serieus bedoelt, want ik vind dat een heel belangrijke vraag. De overheid heeft in het systeem wat jij voorstelt de mogelijkheid om deze informatie te misbruiken en ook de motivatie (stemmen "winnen" of met andere woorden: macht)
pi_26333632
We zijn een democratie en als de meerderheid van het land dus vindt dat het land zo moet worden bestuurd heb je je daar naar te schikken.

Plus dat de doodstraf sowieso niet meer ingevoerd kan worden, zeker niet nu we in de EU zitten.
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_26337985
Nemen mensen als de TS ook de sociale en maatschappelijke problemen van de rechtse levenswijze op zich?
Of wordt uiteindelijk alles met de fascistische hand neergeslagen/uitgemoord?

Een rechtse samenleving is erg leuk, maar heeft ook een hoop nadelen. Onderwijs voor je kinderen is erg duur. Zelf pensioen, AOW, WAO, WW, AWBZ, ZW en ziektekostenpremies betalen is ook niet goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door hmmmmmmmmm op 19-04-2005 00:10:06 ]
pi_26350504
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee. Een tijdje geleden was die vette koe van een Jorritsma nog op tv en daar was ze nogal trots op het feit dat zij de Betuwelijn er doorheen had gesleept. Dit komt van dit wangedrocht is dus op zijn minste sterk door rechts bepaald.
pi_26352055
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:53 schreef attila het volgende:

[..]

Nee. Een tijdje geleden was die vette koe van een Jorritsma nog op tv en daar was ze nogal trots op het feit dat zij de Betuwelijn er doorheen had gesleept. Dit komt van dit wangedrocht is dus op zijn minste sterk door rechts bepaald.
Mevrouw Jorritsma was minister onder het paarse kabinet van Wim Kok. Dus Wim Kok was als "leider" gewoon verantwoordelijk voor de Betuwelijn.
pi_26352949
Overigens kan je Jorritsma, Netelenbos en later ook o.a. Peijs er wel voor verantwoordelijk houden dat ze niet wat meer druk op de gemeenten hebben uitgeoefend. Het rijk heeft zich nu gewoon uit laten kleden terwijl ze de gemeenten ook gewoon aanwijzingen had kunnen geven.
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:49:53 #116
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26353198
Okee, stel: we voeren het idee van de TS uit.

TS stelt voor dat we de (Grond)wet veranderen, dat we gaan registreren wie op welke partij stemt en dat precies berekend wordt hoeveel kosten iemand met zijn stem veroorzaakt. Vervolgens wordt daar een belastingberekening op los gelaten.

Twee interessante feiten:
Deze aanpassingen en berekeningen kosten heel veel geld.
TS is de enige die dit plan momenteel voorstelt.

Jullie voelen em aankomen hč?
Volgens zijn eigen redenering mag de TS de gehele uitvoering van zijn plannen gaan betalen.
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:32:58 #117
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26354356
Pleit je nu ook voor het plan van de TS, Pool?

Kunnen jullie mooi de kosten delen.

Ow, kut.
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:57:39 #118
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26355166
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:32 schreef Sidekick het volgende:
Pleit je nu ook voor het plan van de TS, Pool?

Kunnen jullie mooi de kosten delen.

Ow, kut.
Whehe, nu zijn we al met drieėn. De kosten zijn nu bijna te dragen.
  woensdag 20 april 2005 @ 16:00:56 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26377546
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:53 schreef attila het volgende:
Wie zegt dat die Betuwelijn geen succes wordt, over een aantal jaren? Het CPB, vol linkse planeconomen, zit er vaak genoeg naast.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26379163
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wie zegt dat die Betuwelijn geen succes wordt, over een aantal jaren? Het CPB, vol linkse planeconomen, zit er vaak genoeg naast.
ik geloof eerder het CPB dan dat ik jou geloof (wat betreft de betuwelijn). Grappig trouwens dat gezeik altijd over links en rechts.... Links en rechts bestaan niet echt meer, iig niet meer volgens de oude scheidslijnen.

edit:
en sindswanneer zijn economen links?
pi_26385157
ik denk dat de meeste linksen gewoon bang zijn dat wanneer de rechtsen meer macht krijgen het progressieve belastingstelsel ook word afgeschaft, moeten ze ook harder gaan werken voor hun centjes of een baan zoeken.

eigenlijk zou stemmen ook afhankelijk moeten zijn van je inkomen. echt slimme mensen hebben wel een goed inkomen en zo scheid je de idioten van de mensen die het echt snappen.
pi_26385418
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:42 schreef sociologist het volgende:
politieke voorkeur bepaalt je belasting tarief?? dat zou geen democratie meer zijn, want dan zou je betaalt worden voor je stem.. Wel grappig dat "links" weer de schuld krijgt van alle maatschappelijke problemen. Misschien dat je het nog niet door had maar we hebben nu een "rechtse" regering...
En die is bezeig de links/paarse puinhopen te repareren.
pi_26385419
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:48 schreef beffelholt het volgende:
ik denk dat de meeste linksen gewoon bang zijn dat wanneer de rechtsen meer macht krijgen het progressieve belastingstelsel ook word afgeschaft, moeten ze ook harder gaan werken voor hun centjes of een baan zoeken.

eigenlijk zou stemmen ook afhankelijk moeten zijn van je inkomen. echt slimme mensen hebben wel een goed inkomen en zo scheid je de idioten van de mensen die het echt snappen.
aha studenten mogen dus niet stemmen volgens jou.. Inkomen gelijk stellen aan intelligentie LOL
Met de ideeen waarmee je in dit topic aankomt zetten, die je vervolgens niet onderbouwt kwalificeer je jezelf niet echt als stemgerechtigd...
pi_26385736
quote:

dan zou jij toch niet veel verdienen als je die theorie echt gelooft.
pi_26386029
quote:
Op woensdag 20 april 2005 20:57 schreef sociologist het volgende:

[..]

aha studenten mogen dus niet stemmen volgens jou.. Inkomen gelijk stellen aan intelligentie LOL
Met de ideeen waarmee je in dit topic aankomt zetten, die je vervolgens niet onderbouwt kwalificeer je jezelf niet echt als stemgerechtigd...
studenten kunnen ook rijk zijn. het word tijd dat de rijken weer kunnen studeren en niet de paupers.
vroeger ging het veel beter totdat er een paar van die idioten kwamen die het gepeupel ook kansen wou geven. moet eens zien wat er van dit land is terecht gekomen. gelukkig worden de eissen voor studenten flink aangepakt zodat straks alleen de rijken weer kunnen studeren
pi_26386099
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:07 schreef attila het volgende:

[..]

dan zou jij toch niet veel verdienen als je die theorie echt gelooft.
ik ben al binnen
pi_26386364
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:17 schreef beffelholt het volgende:

[..]

studenten kunnen ook rijk zijn.
Als ze rijke ouders hebben. Of als ze zich hebben afgebeuld met bijbaantjes en vakantiebaantjes die op die leeftijd doorgaans bijster weinig intelligentie vereisen.
quote:
het word tijd dat de rijken weer kunnen studeren en niet de paupers.
Zoals ik al zei: als studenten (in spé) rijk zijn, hoeft dit niet hun eigen verdienste te zijn. Derhalve kan je concluderen dat een 'pauper' op die leeftijd even slim, zo niet slimmer kan zijn dan een rijkeluiszoontje van dezelfde leeftijd.
quote:
vroeger ging het veel beter totdat er een paar van die idioten kwamen die het gepeupel ook kansen wou geven. moet eens zien wat er van dit land is terecht gekomen. gelukkig worden de eissen voor studenten flink aangepakt zodat straks alleen de rijken weer kunnen studeren
Een trots van de westerse samenleving is de (poging tot de) afbraak van een klassen- of zelfs standenmaatschappij ten gunste van een samenleving waarin ieder op basis van intelligentie, ervaring en talent zijn of haar positie kan verdienen. Ik kan de uitspraken in deze post van jou niet anders interpreteren dan als afkomstig van iemand die niet zoveel op heeft met deze trots van onze samenleving. Sinds je ook al een belastingsstelsel wil invoeren wat in deze democratie onmogelijk is, geef ik je de subtiele hint te emigreren naar een wat minder democratisch land, maar dan moet je niet gaan klagen als je het niet naar je zin hebt
pi_26386549
gelijke rechten voor iedereen?

waarom moeten rijkere mensen meer belasting betalen terwijl ze ook harder werken? das eerlijk?
pi_26386915
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:17 schreef beffelholt het volgende:

[..]

studenten kunnen ook rijk zijn. het word tijd dat de rijken weer kunnen studeren en niet de paupers.
nog nooit gehoord van de kenniseconomie zeker. Het land heeft grote aantal hoog opgeleide mensen nodig. Zo... nu jij weer... kom maar op met je intelligente opmerkingen

edit: ik gok dat als de intelligentieinspecteur van de verkiezingscommissie dit topic doorleest, je de rest van je leven niet meer mag stemmen

[ Bericht 6% gewijzigd door sociologist op 20-04-2005 21:48:32 ]
pi_26390075
quote:

Een hoog inkomen is echt geen garantie voor politiek inzicht hoor.

Zowel dit voorstel als je topicstart zijn gewoon ideeen voor een rechtse samenleving alleen op een andere manier in elkaar gezet.
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef beffelholt het volgende:

waarom moeten rijkere mensen meer belasting betalen terwijl ze ook harder werken? das eerlijk?
Veel geld verdienen of bezitten heeft weinig te maken met hard werken.

En dat moeten ze om de overheidsuitgaven te financieren, vnl. scholing en zorg en in mindere mate infrastructuur, veiligheid en sociale zaken, zodat elke Nederlander de kans krijgt om zijn capaciteiten optimaal te benutten zodat uiteindelijk gemiddeld een hogere welvaart en welzijn behaald wordt voor iedereen.
  donderdag 21 april 2005 @ 00:03:45 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26391877
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:15 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
En dat moeten ze om de overheidsuitgaven te financieren, vnl. scholing en zorg en in mindere mate infrastructuur, veiligheid en sociale zaken, zodat elke Nederlander de kans krijgt om zijn capaciteiten optimaal te benutten zodat uiteindelijk gemiddeld een hogere welvaart en welzijn behaald wordt voor iedereen.
Mooie theorie. De praktijk is echter een leger welzijnswerkers dat ingezet wordt in Tokkiebuurten, die de laatste jaren overigens hard aan het groeien zijn. Plus wat pork barrel voor de "kunsten".
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 21 april 2005 @ 00:39:23 #132
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26392763
Op zich vind ik het prima om meer te betalen als tegenstander van de doodstraf, zolang dat maar betekend dat degenen die tegen de doodstraf stemmen ook onttrokken zijn aan de straf. Terwijl de voor stemmers wel geexecuteerd mogen worden.
pi_26393074
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef beffelholt het volgende:

Bewijs eens dat rijkere mensen harder werken?
pi_26397219
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:58 schreef sociologist het volgende:

[..]

en sindswanneer zijn economen links?
Er lopen er genoeg, alleen vaak van de categorie: links lullen rechts vullen!
pi_26397246
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:56 schreef more het volgende:

[..]

Doet me denken aan Marcel van Dam, geen econoom, wel de juiste categorie.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26397328
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bewijs eens dat rijkere mensen harder werken?
Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik heb een eigen bedrijf en daar ben ik minimaal 65 uur per week mee bezig. Daar staat tegenover dat ik ongeveer een winst maak van ¤ 240.000,- (2004)

pi_26397342
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:56 schreef more het volgende:

[..]

Ach, van rechts lullen en rechts vullen word ik ook niet vrolijker hoor....
pi_26397914
quote:
Op donderdag 21 april 2005 10:01 schreef more het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik heb een eigen bedrijf en daar ben ik minimaal 65 uur per week mee bezig. Daar staat tegenover dat ik ongeveer een winst maak van ¤ 240.000,- (2004)
Omdat jij een eigen bedrijf hebt en daarvoor 65 uur werkt wil nog niet zeggen dat dat geld voor eidereen die veel geld verdient.

Hier op de werkvloer van het bedrijf waar ik werk zijn er ook genoeg mensen die bijna structureel overwerken (10 uur in de week erbij) dus ook 50 uur in de week om maar genoeg te verdienen om wat extra diingen te kunne doen met hun slechtbetaalde banen.

Verder vind ik je niet al te slim want voor 50.000 euro/jaar heb je een zeer goede werknemer, en houd je 190.000 euor per jaar over en hoef je maar 25 uur in de week te werken.
pi_26398300
quote:
Het niveau van beschaving is af te lezen aan het aantal mensen dat akkoord gaat met het opofferen van onschuldigen voor de straf van schuldigen.

Het doden van 1 onschuldige is erger dan het niet doden van alle schuldigen in mijn optiek.

Wat mij betreft ben jij een barbaar. En iemand zonder respect voor anderen. Mocht je systeem er ooit komen zou ik haast wensen dat jij dat ene slachtoffer was..ben benieuwd of je dan nog zo bereid bent die "paar" onschuldige slachtoffers voor lief te nemen.
underground forever baby
pi_26398825
quote:
Op donderdag 21 april 2005 10:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verder vind ik je niet al te slim want voor 50.000 euro/jaar heb je een zeer goede werknemer, en houd je 190.000 euor per jaar over en hoef je maar 25 uur in de week te werken.
Denk je nu echt dat je zo'n bedrijf kunt managen in 25 uur! Ik denk overigens dat de meeste mensen die veel verdienen hard werken. (Ik heb het natuurlijk niet over criminelen)
pi_26398990
quote:
Op donderdag 21 april 2005 11:13 schreef more het volgende:
(Ik heb het natuurlijk niet over criminelen)
Dacht je dat het makkelijk is al die lijken te dumpen?
underground forever baby
pi_26401175
quote:
Op donderdag 21 april 2005 10:49 schreef Laton het volgende:

[..]

Het niveau van beschaving is af te lezen aan het aantal mensen dat akkoord gaat met het opofferen van onschuldigen voor de straf van schuldigen.

Het doden van 1 onschuldige is erger dan het niet doden van alle schuldigen in mijn optiek.

Wat mij betreft ben jij een barbaar. En iemand zonder respect voor anderen. Mocht je systeem er ooit komen zou ik haast wensen dat jij dat ene slachtoffer was..ben benieuwd of je dan nog zo bereid bent die "paar" onschuldige slachtoffers voor lief te nemen.
Daarom moet een doodstraf alleen opgelegd worden, als er geen discussie mogelijk is over de schuldvraag. In alle andere gevallen moet voor zware straffen levenslang gelden, waarbij de kosten zoveel mogelijk op de dader verhaald moeten worden (beslag op al het vermogen/bezittingen)
pi_26412574
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mooie theorie. De praktijk is echter een leger welzijnswerkers dat ingezet wordt in Tokkiebuurten, die de laatste jaren overigens hard aan het groeien zijn. Plus wat pork barrel voor de "kunsten".
Ga maar eens kijken in een achterbuurt in een land/stad zonder sociale zorg. Je mag al blij zijn dat je er levend uitkomt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 05:41:36 #144
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26423231
quote:
Op donderdag 21 april 2005 10:01 schreef more het volgende:

[..]

Dat betekent naast een behoorlijke solidariteitsheffing ook nog eens 27 uur verplichte dienstverlening per week (naast je gangbare 1fte) om je bedrijf overeind te kunnen houden

Misschien kan er naast financiėle solidariteit via belasting een wederkerigheidssolidariteit bepleit worden op te brengen via dienstverlening naar draagkracht in maatschappijopbouwende activiteiten door mensen die onderhouden worden door de samenleving?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')