Het halve wetboek inclusief een groot gedeelte van de grondwetquote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.
Dit volg je dan meteen met het goedkoper maken:quote:daarnaast moet je amerika niet als voorbeeld nemen aangezien nederland en amerika verschillend zijn. kosten. de kosten zijn ook anders: "Een gedetineerde in de gevangenis daarentegen kost 190 euro per dag en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro." als je een gevangene per dag rekent op 250 euro dan kost 40 jaar 365000 euro.
Dus waarom zou je dan de VS en Nederland niet meer kunnen vergelijken? Zelfs wanneer je het hier versobert (en dus meer richting de VS gaat) dan blijft nog altijd dat een executie meer geld kost dan levenslang opsluiten.quote:en als je de normale misdadigers aan een ketting legt en gewoon laat werken dan kunnen die kosten ook gedrukt worden. versoberen van de maaltijd en geen luxe artikelen meer. geef ze een paar boeken, is meer dan voldoende.
Wanneer komt er van jouw hand een inhoudelijke bijdrage? Voorlopig zie ik van jouw alleen maar feeble attempts verschijnen om anderen belachelijk proberen te maken.quote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef sociologist het volgende:
[..]
deze reactie is zo mogelijk nog dommer dan de originele startpost"praktische uitvoering is niet zo moeilijk" hahaha. Leg me eens uit dan... hoe wil je dit invoeren? Staatsgreep?
![]()
ja inderdaad en dan klopt er al helemaal niks meer van TS zn idee. Want in een dictatuur is er geen ruimte voor verschillen. Dus zitten we straks allemaal in hetzelfde belastingstarief.quote:Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef Megumi het volgende:
In de essentie is wat de TS wil alleen binnen een alles controlerende dictatuur uitvoerbaar. En dan hoeft stemmen gelijk niet meer.
Wat nou links of rechts we zijn allemaal 1 en we betalen alles aan mij muhahahahahaquote:Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef sociologist het volgende:
[..]
ja inderdaad en dan klopt er al helemaal niks meer van TS zn idee. Want in een dictatuur is er geen ruimte voor verschillen. Dus zitten we straks allemaal in hetzelfde belastingstarief.![]()
de vraag die ik (en anderen) stel is essentieel in deze discussie. Deze vraag is diverse malen gesteld en daar is geen antwoord op gegeven. Dus nogmaals... hoe willen jij en TS dit invoeren?quote:Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Wanneer komt er van jouw hand een inhoudelijke bijdrage? Voorlopig zie ik van jouw alleen maar feeble attempts verschijnen om anderen belachelijk proberen te maken.
De meeste kabinetten zijn rechts geweest in Nederland.quote:Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef beffelholt het volgende:
dat gezeik van mensen hier dat we nu een rechtste regering hebben is ook al een achterlijk argument. ten eerste kan het huidige kabinet niet voor regeltjes en beleid dat in het verleden is gemaakt nu verantwoordelijk worden gehouden.
daarnaast wat kunnen we wel met het leger. eens kijken tegen welk land we zijn opgewassen... mmmz luxemburg? belgie? tja weinig landen die we aankunnen of waar we een oorlog mee kunnen verwachten. als een ander land oorlog met ons begint (engeland, duitsland, rusland etc) dan maken we toch geen kans en kunnen we ons meteen beter over geven.
trouwens de mensen die ons huidige rechtssyteem goed vinden maken die ook geen bezwaar als tbs-ers bij hun in de buurt worden geplaats?
Ik pleeg in dat geval wel een staatsgreepquote:Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat nou links of rechts we zijn allemaal 1 en we betalen alles aan mij muhahahahaha![]()
Kom dan met een goed alternatief waarvoor jij denkt een 2/3 meerderheid in de tweede kamer te kunnen krijgen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:15 schreef beffelholt het volgende:
dat gezeik van mensen hier dat we nu een rechtste regering hebben is ook al een achterlijk argument. ten eerste kan het huidige kabinet niet voor regeltjes en beleid dat in het verleden is gemaakt nu verantwoordelijk worden gehouden.
daarnaast wat kunnen we wel met het leger. eens kijken tegen welk land we zijn opgewassen... mmmz luxemburg? belgie? tja weinig landen die we aankunnen of waar we een oorlog mee kunnen verwachten. als een ander land oorlog met ons begint (engeland, duitsland, rusland etc) dan maken we toch geen kans en kunnen we ons meteen beter over geven.
trouwens de mensen die ons huidige rechtssyteem goed vinden maken die ook geen bezwaar als tbs-ers bij hun in de buurt worden geplaats?
Ik kan ook nog wel wat geld gebruikenquote:Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef sociologist het volgende:
[..]
Ik pleeg in dat geval wel een staatsgreep![]()
discussieren over ideeen zonder te kijken naar de haalbaarheid daarvan zijn puur filosofische exercities en zullen dus niet bijdragen in het verminderen van de talloze maatschappelijke problemen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef JohnDDD het volgende:
Het is niet zo boeiend, vind ik, om nu te discussiëren over de huidige haalbaarheid van deze ideeën. De TS zit (voor zover wij weten) toch niet in het kabinet of in de kamer en heeft bestuursrechtelijk geen enkele macht. Maar het is altijd interessant om na te denken over de juistheid van ideeën en de gevolgen ervan.
Als de TS maatschappelijke problemen wilde aanpakken, ging hij daar wel zijn werk of zijn studie van maken. Voor zover wij nu weten zitten wij op een forum waar de TS zijn ideeën kenbaar maakt. Daarover kunnen we dan filosofisch discussiëren.quote:Op maandag 18 april 2005 13:19 schreef sociologist het volgende:
[..]
discussieren over ideeen zonder te kijken naar de haalbaarheid daarvan zijn puur filosofische exercities en zullen dus niet bijdragen in het verminderen van de talloze maatschappelijke problemen.
Neuh eerder onder Jorritsma, die moest toch op een of andere manier haar aannemende familie steunenquote:Op maandag 18 april 2005 12:58 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zijn die niet onder PvdA'er Kok er doorheen gedrukt? Onder leiding van PvdA-Minister Netelenbos?
Ah, het graaft allemaal een beetje te diep voor je, je mist het benodigde niveau van abstractie om er serieus over te kunnen babbelen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:19 schreef sociologist het volgende:
[..]
discussieren over ideeen zonder te kijken naar de haalbaarheid daarvan zijn puur filosofische exercities en zullen dus niet bijdragen in het verminderen van de talloze maatschappelijke problemen.
dan blijft mijn argument nog steeds staan... Dergelijke discussies hebben geen nut.quote:Op maandag 18 april 2005 13:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Als de TS maatschappelijke problemen wilde aanpakken, ging hij daar wel zijn werk of zijn studie van maken. Voor zover wij nu weten zitten wij op een forum waar de TS zijn ideeën kenbaar maakt. Daarover kunnen we dan filosofisch discussiëren.
Jij hebt bepaalde plannen. Deze plannen zijn binnen een democratie niet uit te voeren. Binnen een dictatuur wel. Dus ben je voor een dictatuur. Net zo simpel als 1+1=2.quote:Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef beffelholt het volgende:
als het hele volk voor herziening van de grondwet is dan kun je hem zo veranderen. lijkt me toch dat het volk de macht heeft en niet een of andere ouder regel die al meer dan 100 jaar oud is. en wie zegt dat ik voor een dictatuur ben? ik wil gewoon veel zwaardere straffen. ik wil het niveau van de strafmaat veranderen dus als ik voor een dictatuur ben zijn jullie het altijd al geweest.
maar ik wil dan ook de keuze hebben dat als dat niet wordt doorgevoerd dat ik ook niet betaal voor de kosten van halve zachtzinnige maatregelen.
als ik geen auto heb dan hoef ik toch ook geen wegenbelasting betalen dus waarom zou ik wel betalen voor detentie/therapie van zware criminelen als ik dat niet wil.
trouwens leuk dat mensen dingen gaan verdraaien of zich niet meer op de essentie van mijn idee ingaan. namelijk betalen voor wat je wil en wat niet.
En dus ga je ze maar verzieken? Flauw hoor. Ongetwijfeld biedt ook jouw browser de mogelijkheid naar een ander topic te gaan.quote:Op maandag 18 april 2005 13:24 schreef sociologist het volgende:
[..]
dan blijft mijn argument nog steeds staan... Dergelijke discussies hebben geen nut.
ook al zijn kabinetten rechts geweest. 2e kamer moet wetten goedkeuren. jammer dat de linksen dat dus makkelijk kunnen tegenhouden. jou kennis van de staat is ook niet echt groot he.quote:Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
De meeste kabinetten zijn rechts geweest in Nederland.
Met het leger kunnen we andere mensen helpen en ons land verdedigen in geval van nood (dat is trouwens een linkse visie die je hebt)
Ik heb gewoont in een volkswijk met alleen tbs'ers men
hahaha geweldig dit... Ik mis dus het benodigde niveau.. aha.. Kijk als iemand in een discussie een dergelijke reactie geeft zoals jij nu doet, dan weet je dat hij of zij niet in staat is om een zinnige bijdrage te leveren aan een discussie. Maakt niet uit hoor... ik vermaak me prima in dit topicquote:Op maandag 18 april 2005 13:24 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ah, het graaft allemaal een beetje te diep voor je, je mist het benodigde niveau van abstractie om er serieus over te kunnen babbelen.
Is het niet zo dat men al aan't bekijken is om de maximalen niet-levenslange straf van 20 naar 30 jaar te verhogen en dat die standaard 1/3 strafvermindering afgeschaft gaat worden? Weet ik niet zeker hoor maar ik dacht dat er dergelijke plannen waren.quote:Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef beffelholt het volgende:
ik wil gewoon veel zwaardere straffen.
Die keuze heb je. Je kan altijd emigreren.quote:maar ik wil dan ook de keuze hebben dat als dat niet wordt doorgevoerd dat ik ook niet betaal voor de kosten van halve zachtzinnige maatregelen.
Dat geld voor rechts dus net zo goed deze stelling is namelijk ook om te draaien namelijk.quote:Op maandag 18 april 2005 13:26 schreef beffelholt het volgende:
[..]
[quote]
ook al zijn kabinetten rechts geweest. 2e kamer moet wetten goedkeuren. jammer dat de linksen dat dus makkelijk kunnen tegenhouden. jou kennis van de staat is ook niet echt groot he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |