abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26319676
Onlangs weer eens met een paar vrienden de discussie gehad over huidige problemen in de samenleving.

we hadden het over de beul van twente en de straf. ten eerste vond ik het ronduit belachelijk dat ze deze tbs-er weer hebben losgelaten zodat hij weer met ziekelijke praktijken kon bezig gaan. doordat ze hem hebben vrijgelaten zijn iig 1 persoon vermoord, ontzettend veel dieren gruwelijk mishandeld en gedood en mensen neergestoken. dit alles had voorkomen kunnen worden als deze gek meteen een spuitje had gehad. nu zijn er weer onschuldige mensen/dieren voor leven beschadigd wat voorkomen had kunnen worden. dat ik zeg dat misdadigers van dit kaliber gewoon moeten worden afgemaakt is natuurlijk het niet iedereen mee eens. zou inhumaan zijn. iemand levenslang opsluiten is zeker wel humaan? iig is doodstraf veel beter dan iemand levenslang opsluiten. de dader kan niemand meer ellende toebrengen en er zijn geen kosten van detentie en eventuele waardeloze therapien.

ook inzake crimineel gedrag van bepaalde groeperingen hier in het land. ben je crimineel bezig of je hebt de behoefte om een aanslag te plegen of lekker gaan zitten juichen als er weer een aanslag is. enkeltje afkomstland of keihard uitkering en alle steun intrekken.

idioten die complete treinstellen afbreken of het nodig vinden om ander crimineel/misdadig gedrag te vertonen. eerst helemaal afslaan met de gummiknuppel en daarna eens lekker flink lang in een werkkamp respect leren.

natuurlijk zullen er veel mensen hier tegen zijn en liever tbs-klinieken hebben, psycho's een tweede kans willen geven of de crimineel in kwestie willen knuffelen aangezien zijn moeilijke jeugd waarschijnlijk de oorzaak is.

als je dus politieke voorkeur opdeeld zul je links en rechts stemmers hebben.

is het dan niet zo eerlijk om de linkse stemmers de kosten voor therapien, gevangenis en de kosten van slecht beleid te laten betalen.
kijk als jij tegen de doodstraf bent of graag hebt dat gevangen in een dochteronderneming van van der valk logeert dan is het toch ook zo eerlijk dat jij betaald voor de extra kosten van je voorkeur?
en als zo'n idioot weer eens een kind grijpt nadat hij weer in de samenleving is teruggeplaatst dat de rechter en therapeuten psychologen meteen medeplichtig zijn aan het misdrijf en de linksen een flinke schadeclaim gaan betalen aan de nabestaanden?
  maandag 18 april 2005 @ 12:32:54 #2
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26319757
Ennuhm, klein vraagje hoor, hoe wil je dit voor elkaar krijgen?
  maandag 18 april 2005 @ 12:33:24 #3
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26319770
Zonde alleen dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26319802
Idiote dingen voorstellen moet ook zwaar belast worden
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26319822
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:33 schreef gr8w8 het volgende:
Zonde alleen dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang.
tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....

hoezo doodstraf kost meer? beetje onzin en ws gebasseerd op amerikaanse bronnen?

als iemand een eerlijk proces heeft gehad is een spuitje niet zo duur lijkt me.
  maandag 18 april 2005 @ 12:38:25 #6
54772 Silmarwen
pi_26319869
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef beffelholt het volgende:

[..]

tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....

hoezo doodstraf kost meer? beetje onzin en ws gebasseerd op amerikaanse bronnen?

De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.

Stel er is niets, dan wordt de dader niet gestraft. Stel er is een fout gemaakt, dan wordt de onschuldige vermoord.
pi_26319922
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef longinus het volgende:
Idiote dingen voorstellen moet ook zwaar belast worden
waarom is dit idioot dan?
ik vind het belachelijk dat je zware criminelen laat leven en de kans op herhaling groot is.
ik vind het ook belachelijk dat een gevangene een beter leven heeft dan een bejaarde.

waarom is een "mens" die leed veroorzaakt doden niet toelaatbaar?
een zieke hond laat je ook inslapen toch, of een hond die hondsdol of bijtgevaarlijk is?
waarom hebben mensen meer rechten dan dieren. dieren handelen puur op instict en volgens wetten der natuur. wij mensen zijn "ontwikkeld" dus als wij een zwaar misdrijf plegen mag dat toch ook wel zwaarder worden gestrafd aangezien wij juist moeten weten wat goed en fout is.

en als je tegen de doodstraf bent en voor tbs en al die rotzooi heb je er dan ook geen bezwaar tegen dat tbs-klinieken en patienten bij jouw in de buurt worden geplaatst...
  maandag 18 april 2005 @ 12:41:17 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26319941
Ik vind het wel een goed plan. Lekker alle exploitatietekorten van Betuwelijn en HSL en JSF verhalen op rechts-stemmers!

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26319944
Liever niet, ik ben namelijk een voorstander van de JSF
  maandag 18 april 2005 @ 12:41:56 #10
54772 Silmarwen
pi_26319963
Maar ik zal mijn vraag nog eens herhalen daar ik geen antwoord krijg. Hoe wil je dit uitvoeren?
pi_26319972
politieke voorkeur bepaalt je belasting tarief?? dat zou geen democratie meer zijn, want dan zou je betaalt worden voor je stem.. Wel grappig dat "links" weer de schuld krijgt van alle maatschappelijke problemen. Misschien dat je het nog niet door had maar we hebben nu een "rechtse" regering...
  maandag 18 april 2005 @ 12:43:48 #12
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26320008
Wat Sil zegt ook. En nee, geen Amerikaanse bronnen, ook in Europa en zelfs Nederland wordt daar naar gerekend en gekeken. Bovendien, waarom zou dat dan hier zoveel anders zijn?

En wat bij jeugdcriminelen waarvan na behandeling zoveel procent minder terug valt dan zonder behandeling en alleen detentie? Krijgen de linkse stemmers dat dan ook teruggestort op de bankrekening?
pi_26320009
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.

Stel er is niets, dan wordt de dader niet gestraft. Stel er is een fout gemaakt, dan wordt de onschuldige vermoord.
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.

en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?

trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
  maandag 18 april 2005 @ 12:44:09 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26320020
Mjah, en heb je nagedacht wat je doet met mensen die naar later blijkt onterecht zijn veroordeeld ?
Hoe ga je die compenseren als ze een spuitje hebben gekregen ?
Excuusbriefje naar de nabestaanden ?

En zeg nou niet dat dat bijna nooit voorkomt, dan ken ik nog een zekere meneer P.R. de V. die regelmatig aantoont dat dit vaker gebeurt dan men denkt.
zzz
  maandag 18 april 2005 @ 12:47:16 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26320084
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:

[..]

zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland.
Nee, het zijn slechts tientallen mensen per jaar.
quote:
en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?
Ik noem mensen die onschuldigen dood maken toch liever "crimineel" dan "rechter" of "agent".
Naja, ik ben benieuwd naar je reactie als jouw broer onterecht op een spuitje zit te wachten.
zzz
  maandag 18 april 2005 @ 12:47:31 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320091
quote:

[..]

zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.

trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26320098
En de mensen die niet stemmen? Daarnaast zijn de kosten van welke maatregel dan ook niet toe te schrijven aan links of rechts. Als rechts dan zo tegen de therapie en voor de doodstraf is laat ze de doodstraf dan lekker invoeren. Maar nee, daar hoor je ze niet over, dus zijn de kosten gewoon voor iedereen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_26320150
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Silmarwen het volgende:
Maar ik zal mijn vraag nog eens herhalen daar ik geen antwoord krijg. Hoe wil je dit uitvoeren?
ik zou dit eigelijk ook wel willen weten. Dus hoe wil de TS dit ten uitvoer brengen? Een militaire coup misschien?
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:07 #20
54772 Silmarwen
pi_26320170
quote:

[..]

Waarom schaffen we eten niet af, gaan mensen dood aan. Waarom schaffen we fietsen niet af, gaan mensen dood aan, weet je wat misschien moeten we ademen afschaffen dan gaat iedereen preventief dood!
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:36 #21
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26320180
quote:

[..]

Dat de huidige technieken beter de schuld aantonon, dat wordt dus zelfs betwijfeld. Tuurlijk CSI brengt het mooi, maar zo duidelijk is het niet. Zoals ook bleijk bij de roof uit het v Gogh museum, waar waarschijnlijk expres haren etc van iemand anders achtergelaten is op het dak met alle gevolgen van dien...

Wil jij diegene zijn die de onschuldige heeft vermoord? Doet me denken aan: "Wie het gedaan heeft, heeft het gedaan." Maar goed, een wat meer Oud Duitse instelling kan je keuze ook zijn. De mijne is het ieg niet.

En waardoor komen die verkeers doden? Door het verkeer? Of door verkeersovertreders?
  maandag 18 april 2005 @ 12:51:57 #22
54772 Silmarwen
pi_26320182
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.
Ik wacht nog steeds op antwoord. Ik ben bang dat we die niet krijgen.
pi_26320197
ik vind het nederlandse leger ook compleet onzin. is ook nergens voor nodig. in geval van oorlog kun je de dienstplicht invoeren, nu doen ze ook geen ene flikker.

wat moet je zeggen tegen de ouders van een kind dat verkracht en vermoord is door een (ex)-tbser?
  maandag 18 april 2005 @ 12:52:39 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320203
Ps wil dit wel nomineren als FOK mafste idee 2005.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 18 april 2005 @ 12:53:37 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320232
quote:
En hoger beroep, en hoger beroep en hoger beroep enz. Na één uitspraak ben je er nog niet.

En inderdaad, Amerikaanse bronnen wijzen uit dat bijv. in Florida een executie meer dan $3 miljoen kost en een 40-jarige opsluiting $680.000,-
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26320234
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef Megumi het volgende:
Ps wil dit wel nomineren als FOK mafste idee 2005.
ghehehe inderdaad
  maandag 18 april 2005 @ 12:54:48 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320253
quote:

[..]

Nog een probleem trouwens, stemmen is geheim.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_26320292
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoeken
  maandag 18 april 2005 @ 12:57:30 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320311
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:56 schreef sociologist het volgende:

[..]

het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoeken
Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.
  maandag 18 april 2005 @ 12:57:44 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320321
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
en als zo'n idioot weer eens een kind grijpt nadat hij weer in de samenleving is teruggeplaatst dat de rechter en therapeuten psychologen meteen medeplichtig zijn aan het misdrijf en de linksen een flinke schadeclaim gaan betalen aan de nabestaanden?
En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.

Dat doorvoeren zou gelijk staan aan zelfs bij de minste kans op recidive van wat dan ook de straf te verzwaren tot levenslang.
pi_26320342
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het wel een goed plan. Lekker alle exploitatietekorten van Betuwelijn en HSL
Zijn die niet onder PvdA'er Kok er doorheen gedrukt? Onder leiding van PvdA-Minister Netelenbos?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:19 #32
54772 Silmarwen
pi_26320384
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat dit ongrondwettelijk is en je tig grondwetten hiervoor zult moeten veranderen wat 2/3 van de kamer vereist en ik zie dat niet echt gebeuren
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:28 #33
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_26320393
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
is het dan niet zo eerlijk om de linkse stemmers de kosten voor therapien, gevangenis en de kosten van slecht beleid te laten betalen.
Waarom nou weer links? Volgens mij zit rechts voorlopig nog op de regeringsstoel. Links is meer voor preventie van te voren ipv dat men achteraf probeert het nog eens te voorkomen.
Doordat het beleid van rechts zorgt dat er meer 'slechte' gezinnen komen (gezinnen met problemen financieel etc.) komen er ook meer van die psychopaten. Immers gaan mensen drinken en drugs gebruiken ook doordat ze aan lager wal geraakt zijn en dat zorgt voor personen die hun gezin uitmoorden enzo.
pi_26320399
Interessant, maar dan krijgen linkse mensen dus ook hogere uitkeringen, en hebben die mensen eerder recht op WW en WAO, als je het doortrekt. Uiteindelijk heb je dan een rijke, rechtse bovenklasse en een arme, linkse onderklasse. Dat leidt tot grote problemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:19 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320446
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.

Dat doorvoeren zou gelijk staan aan zelfs bij de minste kans op recidive van wat dan ook de straf te verzwaren tot levenslang.
Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:36 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320455
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef beffelholt het volgende:
ik vind het nederlandse leger ook compleet onzin. is ook nergens voor nodig. in geval van oorlog kun je de dienstplicht invoeren, nu doen ze ook geen ene flikker.
En wie gaat jou dan opleiden als de vijand voor de deur staat? Of denk je dat je zomaar een tank/duikboot/F16 of Chinook kan besturen? Op jouw manier ben je rijkelijk te laat.

Maar hey, alles om rechts geen belasting te hoeven laten betalen is jouw plan natuurlijk.
quote:
wat moet je zeggen tegen de ouders van een kind dat verkracht en vermoord is door een (ex)-tbser?
Gecondoleerd. Wat wil je dan dat ik zeg?
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:57 #37
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_26320461
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef beffelholt het volgende:

[..]

waarom is dit idioot dan?
ik vind het ook belachelijk dat een gevangene een beter leven heeft dan een bejaarde.

een zieke hond laat je ook inslapen toch, of een hond die hondsdol of bijtgevaarlijk is?

waarom hebben mensen meer rechten dan dieren.
Laten we al die geldverslindende omaatjes en opaatjes in verzorgingshuizen dan ook maar gelijk platspuiten he?

Even ontopic vind je jezelf niet een beetje heel erg gefrustreerd en haatdragend overkomen?
  maandag 18 april 2005 @ 13:03:41 #38
54772 Silmarwen
pi_26320486
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in owrden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
Niet iedereen die TBS krijgt geneest nooit. Veel mensen zijn met medicijnen en begeleiding te helpen. Sommige mensen niet, die zouden idd van mij levenslang opgesloten moeten worden. (en als ze tijdelijk vrijkomen, op zijn minst zon enkelbandje of een chip zodat ze altijd gevonden kunnen worden)
  maandag 18 april 2005 @ 13:04:50 #39
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26320520
Alleen zo jammer dat democratische verkiezingen gelijk, vrij en geheim zijn. Een directe koppeling van wie wat stemt bij een verkiezing is strijdig met zo'n beetje alle liberale opvattingen over democratie.

Weet je zeker dat je niet bedoelt: mijn stem is verstandiger dus iedereen die het niet met mij eens is moet maar bloeden? In dat geval is het zinvoller om te argumenteren dat mensen die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en vervolgens geen stemrecht krijgen.

Zelf ben ik aanhanger van de stelling: democratie is de minst slechte manier om een land te besturen. Gaarne alternatieven
If at first you fail, re-define your objective.
pi_26320545
Ik vind het anders van een hoge mate van democratie getuigen als socialisten persoonlijk aan hun verwachtingspatroon voldoen door het betalen van zeer hoge belastingen, daarbij hoort natuurlijk wel dat het zeer hoog democratisch gehalte dan ook van toepassing wordt op liberalen en libertariërs, zeer lage belastingen voor hen dus. Daar hoort natuurlijk bij dat socialisten wegens hun hoge belastingen aanspraak hebben op de meest vergaande componenten van de verzorgingsstaat, tot en met de opvoeding van hun kinderen toe, en dat liberalen en libertariërs genoegen moeten nemen met een basaal pakket, maar aangezien de gemiddelde libertariër of liberaal daar in de praktijk geen gebruik van maakt zal dat niet storend zijn. Uiteindelijk komt het dan neer op het zeer libertarische principe dat iedereen vrij is om overeenkomsten op persoonlijke titel af te sluiten, de ware sociale gerechtigheid. De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoďstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_26320547
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.
samen met zn vriendjes met wie hij discussies van hoog niveau voert
  maandag 18 april 2005 @ 13:06:09 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26320551
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat ná zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:07:09 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320583
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:04 schreef abraham het volgende:
Alleen zo jammer dat democratische verkiezingen gelijk, vrij en geheim zijn. Een directe koppeling van wie wat stemt bij een verkiezing is strijdig met zo'n beetje alle liberale opvattingen over democratie.

Weet je zeker dat je niet bedoelt: mijn stem is verstandiger dus iedereen die het niet met mij eens is moet maar bloeden? In dat geval is het zinvoller om te argumenteren dat mensen die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en vervolgens geen stemrecht krijgen.

Zelf ben ik aanhanger van de stelling: democratie is de minst slechte manier om een land te besturen. Gaarne alternatieven
Goede alternatieven zijn er op dit moment niet. Een dictatuur heeft als belangrijk voordeel dat er daadkragtiger kan worden opgetreden. Maar dat weegt niet op tegen de o zo bekende nadelen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:07:57 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320607
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat ná zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.
Is wel een systeem wat enkele duizenden jaren goed werkte in het oude china.
pi_26320612
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.

daarnaast moet je amerika niet als voorbeeld nemen aangezien nederland en amerika verschillend zijn. kosten. de kosten zijn ook anders: "Een gedetineerde in de gevangenis daarentegen kost 190 euro per dag en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro." als je een gevangene per dag rekent op 250 euro dan kost 40 jaar 365000 euro.

en als je de normale misdadigers aan een ketting legt en gewoon laat werken dan kunnen die kosten ook gedrukt worden. versoberen van de maaltijd en geen luxe artikelen meer. geef ze een paar boeken, is meer dan voldoende.
pi_26320621
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[blaat]
De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
deze reactie is zo mogelijk nog dommer dan de originele startpost "praktische uitvoering is niet zo moeilijk" hahaha. Leg me eens uit dan... hoe wil je dit invoeren? Staatsgreep?
pi_26320676
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Liever niet, ik ben namelijk een voorstander van de JSF
Dan mag jij volgens TS die vliegtuigen uit eigen zak betalen.
pi_26320679
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.
[blaat]
En hoe denk je dat wetten worden ingevoerd? Misschien moet je de staatsinrichting eens gaan bestuderen...
  maandag 18 april 2005 @ 13:11:58 #49
54772 Silmarwen
pi_26320726
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
Zoek eens even op hoe het in zijn werk gaat om "gewoon even een wet te veranderen"
  maandag 18 april 2005 @ 13:12:37 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26320742
In de essentie is wat de TS wil alleen binnen een alles controlerende dictatuur uitvoerbaar. En dan hoeft stemmen gelijk niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')