tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....quote:Op maandag 18 april 2005 12:33 schreef gr8w8 het volgende:
Zonde alleen dat de doodstraf meer geld kost dan levenslang.
De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef beffelholt het volgende:
[..]
tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....
hoezo doodstraf kost meer? beetje onzin en ws gebasseerd op amerikaanse bronnen?
als iemand een eerlijk proces heeft gehad is een spuitje niet zo duur lijkt me.
waarom is dit idioot dan?quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef longinus het volgende:
Idiote dingen voorstellen moet ook zwaar belast worden
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.quote:Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
De doodstraf is ook zon goede en eerlijke straf.
Stel er is niets, dan wordt de dader niet gestraft. Stel er is een fout gemaakt, dan wordt de onschuldige vermoord.
Nee, het zijn slechts tientallen mensen per jaar.quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:
[..]
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland.
Ik noem mensen die onschuldigen dood maken toch liever "crimineel" dan "rechter" of "agent".quote:en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?
Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:
[..]
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.
en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?
trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
ik zou dit eigelijk ook wel willen weten. Dus hoe wil de TS dit ten uitvoer brengen? Een militaire coup misschien?quote:Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Silmarwen het volgende:
Maar ik zal mijn vraag nog eens herhalen daar ik geen antwoord krijg. Hoe wil je dit uitvoeren?
Waarom schaffen we eten niet af, gaan mensen dood aan. Waarom schaffen we fietsen niet af, gaan mensen dood aan, weet je wat misschien moeten we ademen afschaffen dan gaat iedereen preventief dood!quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:
[..]
zo vaak komt het niet voor dat zware criminelen onschuldig zijn, zeker niet in nederland. daarnaast zijn de opsporingsmethoden en de wijze waarop men iemands schuld kan aantonen veel beter.
en mocht er eentje onschuldig vermoord worden dan is dat jammer dan. nu worden er ook onschuldige mensen vermoord/vernield door criminelen die weer vrijkomen. dat mag wel?
trouwens waarom schaffen we het verkeer niet af.... we weten gewoon dat er elk jaar ontzettend veel verkeersdoden zijn...
Dat de huidige technieken beter de schuld aantonon, dat wordt dus zelfs betwijfeld. Tuurlijk CSI brengt het mooi, maar zo duidelijk is het niet. Zoals ook bleijk bij de roof uit het v Gogh museum, waar waarschijnlijk expres haren etc van iemand anders achtergelaten is op het dak met alle gevolgen van dien...quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef beffelholt het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord. Ik ben bang dat we die niet krijgen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die vraag hoe wil je dit uitvoeren is relevant. Trouwens dan mogen de rechtse stemmers land leger en luchtmacht bijvoorbeeld van mij gaan betalen.
En hoger beroep, en hoger beroep en hoger beroep enz. Na één uitspraak ben je er nog niet.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef beffelholt het volgende:
als iemand een eerlijk proces heeft gehad is een spuitje niet zo duur lijkt me.
ghehehe inderdaadquote:Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef Megumi het volgende:
Ps wil dit wel nomineren als FOK mafste idee 2005.
Nog een probleem trouwens, stemmen is geheim.quote:Op maandag 18 april 2005 12:35 schreef beffelholt het volgende:
[..]
tegenwoordig stem je elektronisch dus als je je stembiljet invoerd en je keuze bekend maakt je in belasting cat. 1 of 2 valt....
het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoekenquote:Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog een probleem trouwens, stemmen is geheim.
Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.quote:Op maandag 18 april 2005 12:56 schreef sociologist het volgende:
[..]
het democratisch gehalte van TS's idee is sowieso al ver te zoeken![]()
En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
en als zo'n idioot weer eens een kind grijpt nadat hij weer in de samenleving is teruggeplaatst dat de rechter en therapeuten psychologen meteen medeplichtig zijn aan het misdrijf en de linksen een flinke schadeclaim gaan betalen aan de nabestaanden?
Zijn die niet onder PvdA'er Kok er doorheen gedrukt? Onder leiding van PvdA-Minister Netelenbos?quote:Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vind het wel een goed plan. Lekker alle exploitatietekorten van Betuwelijn en HSL
Wat dacht je van het feit dat dit ongrondwettelijk is en je tig grondwetten hiervoor zult moeten veranderen wat 2/3 van de kamer vereist en ik zie dat niet echt gebeurenquote:Op maandag 18 april 2005 12:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nog een probleem trouwens, stemmen is geheim.
Waarom nou weer links? Volgens mij zit rechts voorlopig nog op de regeringsstoel. Links is meer voor preventie van te voren ipv dat men achteraf probeert het nog eens te voorkomen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef beffelholt het volgende:
is het dan niet zo eerlijk om de linkse stemmers de kosten voor therapien, gevangenis en de kosten van slecht beleid te laten betalen.
Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.quote:Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En nooit is iemand meer onschuldig of genezen.
Dat doorvoeren zou gelijk staan aan zelfs bij de minste kans op recidive van wat dan ook de straf te verzwaren tot levenslang.
En wie gaat jou dan opleiden als de vijand voor de deur staat? Of denk je dat je zomaar een tank/duikboot/F16 of Chinook kan besturen? Op jouw manier ben je rijkelijk te laat.quote:Op maandag 18 april 2005 12:52 schreef beffelholt het volgende:
ik vind het nederlandse leger ook compleet onzin. is ook nergens voor nodig. in geval van oorlog kun je de dienstplicht invoeren, nu doen ze ook geen ene flikker.
Gecondoleerd. Wat wil je dan dat ik zeg?quote:wat moet je zeggen tegen de ouders van een kind dat verkracht en vermoord is door een (ex)-tbser?
Laten we al die geldverslindende omaatjes en opaatjes in verzorgingshuizen dan ook maar gelijk platspuiten he?quote:Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef beffelholt het volgende:
[..]
waarom is dit idioot dan?
ik vind het ook belachelijk dat een gevangene een beter leven heeft dan een bejaarde.
een zieke hond laat je ook inslapen toch, of een hond die hondsdol of bijtgevaarlijk is?
waarom hebben mensen meer rechten dan dieren.
Niet iedereen die TBS krijgt geneest nooit. Veel mensen zijn met medicijnen en begeleiding te helpen. Sommige mensen niet, die zouden idd van mij levenslang opgesloten moeten worden. (en als ze tijdelijk vrijkomen, op zijn minst zon enkelbandje of een chip zodat ze altijd gevonden kunnen worden)quote:Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in owrden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
samen met zn vriendjes met wie hij discussies van hoog niveau voertquote:Op maandag 18 april 2005 12:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zijn volgende topic gaat vast over het invoeren van een werelddictatuur.![]()
Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat ná zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het TBS systeem is een systeem waarbij moordenaars en verkrachters de maatschappij in worden gestuurt om weer te leren hoe weer normaal te leven. Met het het gevolg dat burgers als proefkonijn worden gebruikt want de kans op herhaling is levensgroot aanwezig. Dus opsluiten deze mensen en niet meer toelaten. Maar de doodstraf nee.
Goede alternatieven zijn er op dit moment niet. Een dictatuur heeft als belangrijk voordeel dat er daadkragtiger kan worden opgetreden. Maar dat weegt niet op tegen de o zo bekende nadelen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:04 schreef abraham het volgende:
Alleen zo jammer dat democratische verkiezingen gelijk, vrij en geheim zijn. Een directe koppeling van wie wat stemt bij een verkiezing is strijdig met zo'n beetje alle liberale opvattingen over democratie.
Weet je zeker dat je niet bedoelt: mijn stem is verstandiger dus iedereen die het niet met mij eens is moet maar bloeden? In dat geval is het zinvoller om te argumenteren dat mensen die de gevolgen van hun keuzes niet kunnen overzien ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en vervolgens geen stemrecht krijgen.
Zelf ben ik aanhanger van de stelling: democratie is de minst slechte manier om een land te besturen. Gaarne alternatieven
Is wel een systeem wat enkele duizenden jaren goed werkte in het oude china.quote:Op maandag 18 april 2005 13:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh daar is op zich wat voor te zeggen maar zodra een rechter aansprakelijk kan worden gesteld voor de misdaden die iemand evt begaat ná zijn berechting dan gaan uiteindelijk zelfs de winkeliers hun winkeldiefstal komen verhalen.
deze reactie is zo mogelijk nog dommer dan de originele startpostquote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef speedfreak1 het volgende:
[blaat]
De praktische uitvoering is niet zo moeilijk, iedereen verplichten lid te worden van een politieke partij, dat kan mooi voor de belasting als bewijs dienen voor waar men voor staat.
Dan mag jij volgens TS die vliegtuigen uit eigen zak betalen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Liever niet, ik ben namelijk een voorstander van de JSF
En hoe denk je dat wetten worden ingevoerd? Misschien moet je de staatsinrichting eens gaan bestuderen...quote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.
[blaat]
Zoek eens even op hoe het in zijn werk gaat om "gewoon even een wet te veranderen"quote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef beffelholt het volgende:
je moet gewoon een paar wetten veranderen en wat regels veranderen en dan zou het gemakkelijk kunnen worden ingevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |