goh, je meent het.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:31 schreef Z het volgende:
Dit is nou een abstract schilderij Troel.
Ja AR > Betitel Be Titel.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Francis Bacon!!!
PS
@Troel.., BBT????
Was geen leuk grapje...quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:50 schreef Z het volgende:
Het was maar een garpje Troel
Deze schildeer is misschien wel mijn favoriete. Maar daar heb je niet echt veel aan denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij niet eerder is langsgekomen.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:14 schreef Troel het volgende:
Leuke anekdote
Troel krijgt een leuk idee... Schelpenzand verwerken in een schilderij om de boel wat korrelig te krijgen.
Maar als Troel thuis komt, bedenkt ze dat ze geen schelpenzand heeft. Ze heeft ook geen zin om het alsnog te halen.
Plots herinnert ze zich de zakken zout die er nog liggen. Vol goede moed mengt ze de zout met de verf.
Stomme trut! Je gaat toch geen zou in de verf doen! Het zout neemt de vloeistof op
Een beschilderd stuk steen zou ook een schilderij zijn Troelquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:21 schreef Z het volgende:
Is dat een schilderij AR of een beschilderd stuk steen ofzo?
Was je bier op???quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik drinkt nooit meer wijn...
Ik bedoelde Z dus, geen Troelquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een beschilderd stuk steen zou ook een schilderij zijn Z
Maar zover ik weet is dit schilderij gewoon op doek gemaakt.., maar weet het niet zeker hoor
Je mag rustig zeggen dat je met je gedachten bij mij zat hoorquote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag rustig zeggen dat je met je gedachten bij mij zat hoor![]()
Die smiley is echt briljant, trouwens...quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Arme jongen toch...
[afbeelding]
Heb ik speciaal voor jou geselecteerdquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Die smiley is echt briljant, trouwens...
Hulde voor de maker.
Vraag me af of de schilder nog leeft Troel..., denk het niet eigenlijkquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:23 schreef Troel het volgende:
jawel, maar ik weet niet in welke richting ik moet zoeken. Ik ken het schilderij niet en ik kan me geen schilder voorstellen die met mij vergeleken wordt op internet. Is dat wel zo, arme schilder
Tja, dan kan het ook Do2 zijn, die denkt ook elke keer als hij wijn gedronken heeft dat ie dood gaat/isquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vraag me af of de schilder nog leeft Troel..., denk het niet eigenlijk
ja, dat is ook voor mijn tijd!quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nope, overleden in 1980
Ja, ik dacht ook dat het een foutje was, maar je hebt me overtuigd. Dus ik laat het lekker zo staanquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:28 schreef Troel het volgende:
Overigens was die tweede B gewoon een foutje hoor AR, je mag het rustig veranderen
99% van alle schilders is van voor onze tijd Troelquote:
Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo jaquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
99% van alle schilders is van voor onze tijd Troel
Sorry Isa, ik ga het aanpassenquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Even een kleine opmerking van mij en dan rot ik weer op: deze titel is dusdanig vaag en de openingspost vermeldt ook helemaal niets waar je een touw aan vast kunt knopen waardoor mensen die hier niet al kwamen er helemaal niets van begrijpen. Lijkt me niet echt de bedoeling. Dus als iemand de OP even kan aanpassen of een betere titel (en dat moet al helemaal niet moeilijk zijn) neerzet dan maak je mij heel blij![]()
Ik zou het zo leuk vinden als je een keertje mee zou doen, Isa...quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:26 schreef Isabeau het volgende:
...en dan rot ik weer op...
mogen we google-en?????quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:26 schreef Z het volgende:
Maar je kan toch wel google-en?
Dacht je dat wel al 17 topics lang alles uit ons hoofd doen???quote:
Deze is zonder titel, maar Clyfford S. is idd de man!quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:47 schreef Gajus het volgende:
Googlelaar meldt zich met (een deel van) het antwoord: het betreft de schilder Clyfford Still (1904-1980) en het kunstwerk getiteld "1948" + onbekende letter.
Mijn gok ten aanzien van de titel is gebaseerd op een ander kunstwerk n.l. http://www.clyffordstill.net/art/1948C.jpg
Je zit helemaal op het goede spoor, alleen de titel ontbreekt nog.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef OllieA het volgende:
Volgens mij is dat een onderstuk uit een altaarstuk van Rogier van der Weyden.
Dubbelgoed: de eerste titel betreft het gehele altaarstuk, de twee titel het getoonde fragment.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:00 schreef OllieA het volgende:
Ehm, Laatste oordeel?
Edit: Damned souls, dus.
Anton Heyboer overledenquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:51 schreef OllieA het volgende:
Het ligt voor de hand dat deze even moet. Ik ben niet erg zeker van de titel, maar dat dondert niet.
[afbeelding]
Mijn kat is zeer van slag. Ik maak mij bijzonder ongerust, kan ik wel zeggen.
hehe, eindelijk is het me gelukt. De grote Gajus voor 1 maal verslagenquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:13 schreef Gajus het volgende:
Na het vernemen van zijn overlijden ben ik gaan zoeken naar een geschikt plaatje voor BdT. Dat hoef ik niet meer te plaatsen na jouw "ik geloof det koppie" (sic).
Anton Heyboer, 1924-2005
update: gegroet AR, dit keer was jij mij te snel af!
Je weet wat hiervan de consequentie is ...quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
hehe, eindelijk is het me gelukt. De grote Gajus voor 1 maal verslagen
quote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Troel het volgende:
Anton Heyboer, dat was toch van dat schilderij met die olifant
Do2 wil niet meer met ons spelen geloof ik....quote:
Zodra ik iets niet weet kruip ik snel in een stil hoekje om mij heel diep te schamen, AR...quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Do2 wil niet meer met ons spelen geloof ik....![]()
Dan heb je het over de Oostenrijk-Hongaarse monarchie en over Wenen.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:10 schreef Gellius het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Twintig jaar na 1880 (Gajus) lag er toch nog altijd een niet onaanzienlijk rijk in het midden van Europa, met een hoofdstad met een tamelijk acceptabele kunstproductie.
Rusland kan ik moeilijk rekenen tot Midden-Europa. Ook in 1900 werd dat gerekend tot Oost-Europa.quote:Op woensdag 13 april 2005 01:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het betreft hier toch een Rus?
Hmz.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:24 schreef Z het volgende:
Hoe heet dit topic ook alweer, Plunk?
Toch zou ik wel eens willen weten wat die nazi met dat beeldje had. Vertel es.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:46 schreef Gellius het volgende:
het beeldje is ook weer niet zò belangrijk, maar je ziet het terug in vrijwel ieder boek over Wenen in het fin de siècle en de Secession, die hij mede hielp oprichten. Mijnheer was overigens volbloed Oostenrijker, en had een beroemde pleegdochter.
Dat zou kunnen, het is een nederlander in ieder geval. Die poes vind je vaak terug in de museumshops...quote:Op woensdag 13 april 2005 16:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan het zijn dat ik hem/haar in het Haags Gemeente Museum gezien heb???
Troel weet het vast wel, die houd wel van katten gok ikquote:Op woensdag 13 april 2005 16:21 schreef Z het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, het is een nederlander in ieder geval. Die poes vind je vaak terug in de museumshops...
Dat was ook mijn voornemenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga trouwens gewoon met de trein, hoor...
Lijkt me leuk!quote:Op woensdag 13 april 2005 22:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dus wij gaan sowieso. Mooi.
Stiekem ik ook niet..., ben alleen soms te lui om er iets aan te doenquote:Op woensdag 13 april 2005 22:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik niet.
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Goed gedaan, DO2!
Ach, het was niets...
Dan mag jij nu een nieuw plaatje posten!
Ok dan!
[afbeelding]
En nou blijven staan! Grmbl....
Ja, je kijkt dus niet goed uit je doppen, he...quote:Op woensdag 13 april 2005 22:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja hallo, ik zit alweer op pagina 4 hoor
De schilderkunst bestaat ook niet meer zeggen ze.....quote:Op woensdag 13 april 2005 22:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Netscape...Ik dacht dat dat niet meer bestond...
Ziejewel!! Dat zie je toch he!quote:Op woensdag 13 april 2005 23:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij heeft ze wel met Kandinsky het bed gedeeld, trouwens...
Doppen, AR.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
jaja, Gabriele Münter is het, moest alleen het werk nog ff opzoeken
He, ik zit hier ook nog te chatten met een Russchie schone Do2, ik kan geen 2 dingen tegelijk in 3 seconden doenquote:
Had jij het dan geweten zonder die informatie, Ollie?quote:Op woensdag 13 april 2005 23:24 schreef OllieA het volgende:
t Is wel een erg google-topic aan het worden, jongens.
Jawlensky and Werefkin van Gabriele Münter. Binnen drie seconden te googlen via Blaue Reiter.
Als ik met een Russische schone praat zal je mij hier echt niet vinden, AR...quote:Op woensdag 13 april 2005 23:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
He, ik zit hier ook nog te chatten met een Russchie schone Do2, ik kan geen 2 dingen tegelijk in 3 seconden doen![]()
Ik kon jou toch niet in de kou laten staan met je schilderwerkje???quote:Op woensdag 13 april 2005 23:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Als ik met een Russische schone praat zal je mij hier echt niet vinden, AR...
Ik vermoed dat ik aan de link met Kandinsky + vrouwelijk genoeg gehad had, ja.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Had jij het dan geweten zonder die informatie, Ollie?
Njet!quote:Op woensdag 13 april 2005 23:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik kon jou toch niet in de kou laten staan met je schilderwerkje???
Tja, geduld is een schone zaak Ollie.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:35 schreef OllieA het volgende:
Kut, ben ik nou? Ik moet m'n grote mond ook es leren houden.
Dat zou best kunnen natuurlijk. Maar het gaat om de titel in dit spelletje. De schilder doet er in wezen niets toe.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
ff denken hoor....
Is dit niet van Eijck ofzo??
Barbaar!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 23:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie?
De schilder is het kunstwerk Ollie, de rest is verf op doekquote:Op woensdag 13 april 2005 23:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen natuurlijk. Maar het gaat om de titel in dit spelletje. De schilder doet er in wezen niets toe.
En zo hoort het ook.
Het gaat om het kunstwerk en niet om het poppetje. Toch???
joffer.....quote:Op woensdag 13 april 2005 23:48 schreef OllieA het volgende:
D'r zit nogal een SM-verhaaltje vast aan deze joffer, jongens!
En daar doe ik het allemaal voor.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
joffer.....
Dit zijn dan weer momenten dat ik me heeeeel jong voel
Het is ook niet verstandig om er van uit te gaan dat ik het goed heb....quote:Op woensdag 13 april 2005 23:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg, ik vind niks op die Eijckel...
Badmuts! je kent mijn variabele spelling inmiddels toch wel??quote:Op woensdag 13 april 2005 23:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh! Eyck! Ja, zeg dat dan!
Ja, dat zeg ik.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Haha, ik had van Eyck gewoon goed!!!
Ik sta er zelf ook van te kijken Do2....quote:Op woensdag 13 april 2005 23:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat goed van jou, trouwens, AR!
Dat jij dat zomaar wist!
En zo zie je maar weer eens hoe subtiel mijn hints zijn, Barbaar!!!quote:Op woensdag 13 april 2005 23:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik had 't inderdaad kunnen weten...
Nou, das dan Santa Barbara, he... Lijkt me duidelijk.
t Is toch ook nog een reuze leerzaam topic, dit hè.quote:Die Barbara werd door haar wrede vader in de toren opgesloten zodat ze niet naar zondagsschool kon. Nou en toen ie even weg was (die vader) toen heeft ze zich snel bekeerd, en heeft ze allemaal plaatjes van de Heilige 3eenheid op haar raampje geplakt.
Haar Pa de pest in natuurlijk.
Dood moest ze.
Zij ontsnappen (kien wijfie hoor) maar ja, zo'n geile schaapherder heeft 'r verraden. Nou en toen hebben ze haar gepakt en gemarteld (!) en de kop deraf natuurlijk.
Maar Onze Lieve Heer is ook niet gek, dus die heeft gelijk haar vader met een bliksemschicht naar de andere wereld geholpen.
En sinds die tijd is St Barbara de heilige van de bliksemafleiders.
Ja, met terugwerkende kracht had ik er zelfs ook wat aan, Ollie.quote:Op woensdag 13 april 2005 23:58 schreef OllieA het volgende:
[..]
En zo zie je maar weer eens hoe subtiel mijn hints zijn, Barbaar!!!
Maar jij had de titel Do2...., dus jij bent nu aan de beurtquote:Op woensdag 13 april 2005 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, ik vind dat Ollie best wel wat schouderklopjes mag uitdelen. Wat jij?
Dat mag jij best vinden, hoor.quote:Op donderdag 14 april 2005 00:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Vind het trouwens nog een mooi werk ook....
Da's aardig van jequote:Op donderdag 14 april 2005 00:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dat mag jij best vinden, hoor.
Nu zou een redelijk goede tijd zijn. Dus begin maar met wensenquote:Op donderdag 14 april 2005 00:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moet ik je dan nu welterusten wensen, AR?
links of rechts van het bed??quote:Op donderdag 14 april 2005 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedenk me nu opeens dat ik morgen ook al om 6:30 naast m'n bed moet staan...
Time will tell...quote:links of rechts van het bed??
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, AR heeft weer een plaatje geraden, zie ik...
Ik kan die twee-handen-op-één-buik soms niet uit elkaar houden.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Verwar je AR nu niet met mij, Gajus?
Accoord, maar dit werk toont meer dynamiek dan de werken van Ad Reinhardt e.d.quote:Maar goed, dat nietszeggende werkje ( -een blauwe klats op een doek- ) kan zo'n beetje van elke "moderne" kunstenaar zijn.
Ik sluit mij bij de vorige spreker aan.quote:Kortom; een hint is hier wellicht wel op z'n plek. Kan er zo weinig mee.
Ik ben een slecht mens,quote:Op vrijdag 15 april 2005 01:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Enne Do2... 't bier staat hier nog steeds kou te vatten in de koelkast.
quote:
Zo'n warm welkom had ik niet verwacht.quote:
Welk een moed om de Rubicon te overwinnen. Dan moet de rest ook lukken. Welkom ...quote:Op vrijdag 15 april 2005 01:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
... Na enige poos hier gelurkt te hebben, durf ik hier nu ook te posten. ...
Dankje Gajus.quote:Op vrijdag 15 april 2005 01:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Welk een moed om de Rubicon te overwinnen. Dan moet de rest ook lukken. Welkom ...![]()
Je begrijpt het volkomen OllieA.quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:16 schreef OllieA het volgende:
Als ik het goed begrijp, ALTER-EGO, had je een pilsje koud gezet voor Do, en is die lul niet komen opdagen?
Om hier te komen - vanaf jouw eiland - heb jij toch een water moeten oversteken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 01:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
Eerlijk gezegd is de term "Rubicon" mij niet bekend.
quote:Malcolm Horton over dit schilderij:
In 1988 I was inspired by a newsletter from Greenpeace telling of a new boat called the Rubicon. The name came from an ancient story about a river called the Rubicon, to cross this river was a commitment to action. I painted this picture to show the delicate balance between a clean world and a polluted one.
This painting was used as a poster by Greenpeace and sold around 10,000 copies.
Kijk, met zo'n duidelijke uitleg begrijp ik het ineens wel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 02:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Om hier te komen - vanaf jouw eiland - heb jij toch een water moeten oversteken?
[afbeelding]
[..]
Dat topic ken/volg ik al vanaf het begin... als lurker.quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:05 schreef Gajus het volgende:
@AE: gelet op jouw affiniteit met kunst, deze hintlink: Photoshoppen in TTK .![]()
Gewoon doen ... oefening baart kunst.quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wie weet waag ik er eerdaags een poging toe ...
Daar kan ik niets tegen inbrengen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Gewoon doen ... oefening baart kunst.![]()
Ontopic:
Googelaar heeft ten lange leste de gezochte schilder gelocaliseerd: Yves Klein.
Maar het lukt mij niet de titel van dit werk te reproduceren ... te moeilijk of last van dyslexie.![]()
Precies, maar ik krijg die titel niet uit mijn strot.quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:37 schreef ALTER-EGO het volgende:
... Anthropometrie, dat zou um moeten zijn.
Zal ik dan maar met je mee vooruitlopen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:47 schreef Gajus het volgende:
[..]
Precies, maar ik krijg die titel niet uit mijn strot.
wie zo´n titel bedenkt, reken ik tot de contactgestoorden.
Vooruitlopend op een bevestiging van AR, stel ik voor dat jij een mooie prent uit de hoge hoed tovert.![]()
Komt in de richting, bij mijn weten Noord-Amerika.quote:Op vrijdag 15 april 2005 04:05 schreef Gajus het volgende:
Stijl: naïeve kunst.
Herkomst: ik gok op Midden-Amerika (in ieder geval tropisch, qua kleurenpracht en entourage).
Zit ik in de goede richting? Zo nee, heb jij een hintje?
Waaraan zou je kunnen zien dat het de hand van een schilderes is? Ik veronderstel aan de keuze van het onderwerp. Het enige 'typisch vrouwelijk element' dat daarvoor in aanmerking komt is dat figuurtje in het centrum: met enige fantasie is daarin de beeltenis van een foetus te zien.quote:Op vrijdag 15 april 2005 04:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
... Het gaat om een vrouw (wellicht al af te zien aan het plaatje)
Zullen die mensen geen werk hebben overdag ofzo???quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Dat heb je met die nachtbrakers, die kunnen hun bed nooit uitkomen, laat staan hints geven ...
Ach, ik neem de rol van miskend genie wel weer op me...quote:Op vrijdag 15 april 2005 03:13 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wie weet waag ik er eerdaags een poging toe iets in elkaar te flansen, al kan ik bij lange na niet aan jullie (vooral jij en OllieA) tippen.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 11:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ach, ik neem de rol van miskend genie wel weer op me...
Do2 studeerd niet hoorquote:Op vrijdag 15 april 2005 11:09 schreef Z het volgende:
Daar betaal ik graag voor DO2.
Ik begrijp je wel hoor Z, de hoeveelheden bier die Do2 dringt zet je op het verkeerde beenquote:Op vrijdag 15 april 2005 11:12 schreef Z het volgende:
Ah oh oeps.
Voornamelijk vanwege de zonnebloemen, de kleurrijke sfeer en de positieve uitstraling leek het me makkelijk te raden dat het van een vrouwelijke hand komt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 04:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Waaraan zou je kunnen zien dat het de hand van een schilderes is? Ik veronderstel aan de keuze van het onderwerp. Het enige 'typisch vrouwelijk element' dat daarvoor in aanmerking komt is dat figuurtje in het centrum: met enige fantasie is daarin de beeltenis van een foetus te zien.
ik probeer wat specificaties te sprokkelen opdat de dagploeg een vliegende start kan maken![]()
En dat meteen al tijdens mijn debuut hier.quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goeie morgen iedereen
AE, je hebt het helemaal goed hoor!! Mijn complimenten
quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
HINT?!?
Zo'n nachtbraker ben ik dan ook weer niet, want ik ga nóg een hint geven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Dat heb je met die nachtbrakers, die kunnen hun bed nooit uitkomen, laat staan hints geven ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |