goh, je meent het.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:31 schreef Z het volgende:
Dit is nou een abstract schilderij Troel.
Ja AR > Betitel Be Titel.quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Francis Bacon!!!
PS
@Troel.., BBT????
Was geen leuk grapje...quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:50 schreef Z het volgende:
Het was maar een garpje Troel
Deze schildeer is misschien wel mijn favoriete. Maar daar heb je niet echt veel aan denk ik. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij niet eerder is langsgekomen.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:14 schreef Troel het volgende:
Leuke anekdote
Troel krijgt een leuk idee... Schelpenzand verwerken in een schilderij om de boel wat korrelig te krijgen.
Maar als Troel thuis komt, bedenkt ze dat ze geen schelpenzand heeft. Ze heeft ook geen zin om het alsnog te halen.
Plots herinnert ze zich de zakken zout die er nog liggen. Vol goede moed mengt ze de zout met de verf.
Stomme trut! Je gaat toch geen zou in de verf doen! Het zout neemt de vloeistof op
Een beschilderd stuk steen zou ook een schilderij zijn Troelquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:21 schreef Z het volgende:
Is dat een schilderij AR of een beschilderd stuk steen ofzo?
Was je bier op???quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik drinkt nooit meer wijn...
Ik bedoelde Z dus, geen Troelquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Een beschilderd stuk steen zou ook een schilderij zijn Z
Maar zover ik weet is dit schilderij gewoon op doek gemaakt.., maar weet het niet zeker hoor
Je mag rustig zeggen dat je met je gedachten bij mij zat hoorquote:
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag rustig zeggen dat je met je gedachten bij mij zat hoor![]()
Die smiley is echt briljant, trouwens...quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Arme jongen toch...
[afbeelding]
Heb ik speciaal voor jou geselecteerdquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Die smiley is echt briljant, trouwens...
Hulde voor de maker.
Vraag me af of de schilder nog leeft Troel..., denk het niet eigenlijkquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:23 schreef Troel het volgende:
jawel, maar ik weet niet in welke richting ik moet zoeken. Ik ken het schilderij niet en ik kan me geen schilder voorstellen die met mij vergeleken wordt op internet. Is dat wel zo, arme schilder
Tja, dan kan het ook Do2 zijn, die denkt ook elke keer als hij wijn gedronken heeft dat ie dood gaat/isquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vraag me af of de schilder nog leeft Troel..., denk het niet eigenlijk
ja, dat is ook voor mijn tijd!quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nope, overleden in 1980
Ja, ik dacht ook dat het een foutje was, maar je hebt me overtuigd. Dus ik laat het lekker zo staanquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:28 schreef Troel het volgende:
Overigens was die tweede B gewoon een foutje hoor AR, je mag het rustig veranderen
99% van alle schilders is van voor onze tijd Troelquote:
Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo jaquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
99% van alle schilders is van voor onze tijd Troel
Sorry Isa, ik ga het aanpassenquote:Op vrijdag 8 april 2005 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Even een kleine opmerking van mij en dan rot ik weer op: deze titel is dusdanig vaag en de openingspost vermeldt ook helemaal niets waar je een touw aan vast kunt knopen waardoor mensen die hier niet al kwamen er helemaal niets van begrijpen. Lijkt me niet echt de bedoeling. Dus als iemand de OP even kan aanpassen of een betere titel (en dat moet al helemaal niet moeilijk zijn) neerzet dan maak je mij heel blij![]()
Ik zou het zo leuk vinden als je een keertje mee zou doen, Isa...quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:26 schreef Isabeau het volgende:
...en dan rot ik weer op...
mogen we google-en?????quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:26 schreef Z het volgende:
Maar je kan toch wel google-en?
Dacht je dat wel al 17 topics lang alles uit ons hoofd doen???quote:
Deze is zonder titel, maar Clyfford S. is idd de man!quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:47 schreef Gajus het volgende:
Googlelaar meldt zich met (een deel van) het antwoord: het betreft de schilder Clyfford Still (1904-1980) en het kunstwerk getiteld "1948" + onbekende letter.
Mijn gok ten aanzien van de titel is gebaseerd op een ander kunstwerk n.l. http://www.clyffordstill.net/art/1948C.jpg
Je zit helemaal op het goede spoor, alleen de titel ontbreekt nog.quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:34 schreef OllieA het volgende:
Volgens mij is dat een onderstuk uit een altaarstuk van Rogier van der Weyden.
Dubbelgoed: de eerste titel betreft het gehele altaarstuk, de twee titel het getoonde fragment.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:00 schreef OllieA het volgende:
Ehm, Laatste oordeel?
Edit: Damned souls, dus.
Anton Heyboer overledenquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:51 schreef OllieA het volgende:
Het ligt voor de hand dat deze even moet. Ik ben niet erg zeker van de titel, maar dat dondert niet.
[afbeelding]
Mijn kat is zeer van slag. Ik maak mij bijzonder ongerust, kan ik wel zeggen.
hehe, eindelijk is het me gelukt. De grote Gajus voor 1 maal verslagenquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:13 schreef Gajus het volgende:
Na het vernemen van zijn overlijden ben ik gaan zoeken naar een geschikt plaatje voor BdT. Dat hoef ik niet meer te plaatsen na jouw "ik geloof det koppie" (sic).
Anton Heyboer, 1924-2005
update: gegroet AR, dit keer was jij mij te snel af!
Je weet wat hiervan de consequentie is ...quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
hehe, eindelijk is het me gelukt. De grote Gajus voor 1 maal verslagen
quote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Troel het volgende:
Anton Heyboer, dat was toch van dat schilderij met die olifant
Do2 wil niet meer met ons spelen geloof ik....quote:
Zodra ik iets niet weet kruip ik snel in een stil hoekje om mij heel diep te schamen, AR...quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Do2 wil niet meer met ons spelen geloof ik....![]()
Dan heb je het over de Oostenrijk-Hongaarse monarchie en over Wenen.quote:Op woensdag 13 april 2005 00:10 schreef Gellius het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Twintig jaar na 1880 (Gajus) lag er toch nog altijd een niet onaanzienlijk rijk in het midden van Europa, met een hoofdstad met een tamelijk acceptabele kunstproductie.
Rusland kan ik moeilijk rekenen tot Midden-Europa. Ook in 1900 werd dat gerekend tot Oost-Europa.quote:Op woensdag 13 april 2005 01:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het betreft hier toch een Rus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |