abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26006215
Homo’s van ‘t dak afflikkeren..., het mág!

Het boek ‘De Weg van de Moslim’ mág. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Openbaar Ministerie dat maandenlang heeft geduurd. Het boek kwam in opspraak omdat erin wordt bepleit homo’s met het hoofd naar beneden van het hoogste gebouw te gooien. Het boek wordt ondermeer verkocht in de Amsterdamse El Tawheedmoskee. Volgens het O.M. is de bewuste passage niet strafbaar.

Het OM onderzocht ook de inhoud van de boeken 'Fatwas of Muslim Women' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn. De in dit boek voorkomende citaten zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, zo meldt het OM.

De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.

05-04-2005
Bron: www.gaykrant.nl

Het moet niet gekker worden in Nederland! De eerste de beste die mij van 'n flat wil afflikkeren zal zelf als eerste gaan!!!

Jezus wat een gevaarlijke uitspraak van het OM.
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:56:42 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26006249
is er al 1 homo een flat af geflikkerd?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_26006276
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:56 schreef Re het volgende:
is er al 1 homo een flat af geflikkerd?
Nee... maar wat niet is kan nog komen!
  dinsdag 5 april 2005 @ 19:58:23 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26006301
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:57 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Nee... maar wat niet is kan nog komen!
en dat is niet strafbaar?
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:00:15 #5
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_26006350
mogen we ook moslims van dat dak gooien? dat zijn tenslotte ook homo's
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_26006384
Eindelijk weer eens wat goed nieuws
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:03:13 #7
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_26006416
ach we hebben hier in nl tog geen hoge flatten. al is westpoint hier niet zover van af. dat is wel een toplocatie.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:05:08 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26006467
het boekje is anders wel mooi roze
pi_26006484
Ik pleit er ook voor homo's van het dak af te pleuren.

Evenals boeren, huisvrouwen, linksplakkers, dierenactivisten, amsterdammers, christenen, vrachtwagenchauffeurs, bejaarden, transsexuelen, kassamiepen, degene die de jojo heeft uitgevonden en nog vele anderen. En het leuke is dat ik er helemaal geen religieuze onderbouwing voor heb. Zo.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:11:12 #10
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26006607
quote:
.... van het hoogste gebouw te gooien.
pi_26006638
Maar waarom is het boek 'Gids voor Islamitische opvoeding' wel strafbaar
Dat begrijp ik dan niet zo goed!

Het OM onderzocht ook de inhoud van de boeken 'Fatwas of Muslim Women' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn. De in dit boek voorkomende citaten zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, zo meldt het OM.
pi_26006756
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:12 schreef mineo39-76 het volgende:
Maar waarom is het boek 'Gids voor Islamitische opvoeding' wel strafbaar
Dat begrijp ik dan niet zo goed!

Kennelijk vond de rechter die passages niet in de context van de religie passen.
pi_26006764
Jammer. Omdat het wel aanzet tot haat. In de bijbel kom je natuurlijk ook dergelijke teksten tegen maar een recente christelijke stellingname dat homo's maar van een flat gedropt moeten worden zou ook verwerpelijk zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:21:27 #14
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_26006869
nou SCH, je weet wat je te wachten staat
hij zal wel weer binnen wandelen dadelijk, benieuwd hoe hij zich hier uit red
quote:
Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn
dat mag dan weer niet
quote:
De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.
whoaa
waar zijn we mee bezig in dit land
Dus
(1) Ik mag WEL zeggen dat ik mensen van het dak wil gooien en vermoorden omdat ze homo zijn.
(2) Ik mag NIET zeggen dat ik mensen van het dak wil gooien en vermoorden omdat ze joods zijn.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_26006925
Ik was al niet zo verzot op de door zelfbenoemde progressieven zo aangeprezen multicultuur. Maar als ik dit lees moet zelfs ik toch wel even slikken.

pi_26006958
Blijft toch vreemd dat je in het kader van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, behalve als je een moslim bent.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:25:21 #17
106056 Landmass
pi_26006963
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:23 schreef rroloff het volgende:
Ik was al niet zo verzot op de door zelfbenoemde progressieven zo aangeprezen multicultuur.
media offensief van de jaren 90 en allerlei positieve promo campagnes hebben geen effect gehad op jou
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26006992
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:21 schreef Landmass het volgende: nou SCH, je weet wat je te wachten staat
Ik ben ervan overtuigd dat SCH ook dit weet te nuanceren.
quote:
whoaa. waar zijn we mee bezig in dit land
Nou, ik vind het om te janken.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:27:22 #19
106056 Landmass
pi_26007017
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:25 schreef gelly het volgende:
Blijft toch vreemd dat je in het kader van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, behalve als je een moslim bent.
je snapt het niet!!!!!!!!!!!

je mag alles zeggen wat je wilt tenzij het antisemitisch is.
Homos zwart maken of vrouwen beledigen no problem maar joden........
Zijn joden untouchebles of zo
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:29:21 #20
106056 Landmass
pi_26007064
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:26 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat SCH ook dit weet te nuanceren.
[..]
lijkt me duidelijk he, dat moslims zo denken is de schuld van rechtse users zoals jij en ik
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_26007071
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:27 schreef Landmass het volgende:

[..]

je snapt het niet!!!!!!!!!!!
Ja hoor, ik snap het wel. Kennelijk waren die anti-semitische uitspraken niet te herleiden uit de Koran, en de andere wel.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:33:16 #22
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26007143
Iemand van een flat afgooien is toch een strafbaar feit? Dan is het toch aanzetten to een strafbaar feit? Maakt dan niet uit of diegene homo is of niet en of het in de naam van een geloof gebeurt of niet.
pi_26007176
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:33 schreef ScienceFriction het volgende:
Iemand van een flat afgooien is toch een strafbaar feit? Dan is het toch aanzetten to een strafbaar feit? Maakt dan niet uit of diegene homo is of niet en of het in de naam van een geloof gebeurt of niet.
Het was geloof ik beeldend bedoeld, niet letterlijk. Daarom is het niet aanzetten tot.
pi_26007216
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja hoor, ik snap het wel. Kennelijk waren die anti-semitische uitspraken niet te herleiden uit de Koran, en de andere wel.
Ooooh, dus christenen mogen de joden wel discrimineren? (mijn bijbelkennis gaat op dit vlak niet verder dan "The Passion of the Christ" maar surely is dit toch te belachelijk voor woorden?)
pi_26007232
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:25 schreef gelly het volgende: Blijft toch vreemd dat je in het kader van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, behalve als je een moslim bent.
Volgens mij wordt er door velen die zich inzetten voor het vrij uiten der meningen veelal gewezen op twee uitzonderingen
1 het 'tot strafbare feiten oproepen' (bijv. volgens Duitse wet strafbaar) en
2. het 'aanzetten tot haat'.

Ik zou het boek moeten lezen of er daadwerkelijk opgeroepen wordt homo's met het hoofd naar beneden van hoge gebouden te gooien.

Dat het OM bepaalt dat dit onder vrijheid van religie valt geeft wel aan in hoeverre het OM meent dat Islam een vredelievende en tolerante godsdienst is.

edit: foto weggehaald.

[ Bericht 3% gewijzigd door rroloff op 05-04-2005 20:59:40 ]
pi_26007254
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ooooh, dus christenen mogen de joden wel discrimineren? (mijn bijbelkennis gaat op dit vlak niet verder dan "The Passion of the Christ" maar surely is dit toch te belachelijk voor woorden?)
Sja, ik vind het ook absurd. Maar goed, het is intepreteren van geloofsteksten. Als je dit soort dingen moet verbieden, dan kun dat dus ook gelijk met de Bijbel, Thora of Koran doen. Daarom is het volgens mij niet verboden.
pi_26007293
Waarom zouden ze het niet ok mogen vinden en er een boek over schrijven?
pi_26007300
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Het was geloof ik beeldend bedoeld, niet letterlijk. Daarom is het niet aanzetten tot.
Het blijft moeilijk. Hoe letterlijk moet je de koran of de bijbel nemen? Daar wordt ook aangezet tot haat / moord etc. Ik zou liever zien dat iedere vorm van het aanzetten tot haat verboden wordt. Ongeacht de beweegreden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:39:42 #29
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26007311
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Beeldend... jaja... ehm... okay.

Ik wens radicale moslims een Holocaust toe... maar dan beeldend natuurlijk :p
pi_26007346
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:39 schreef ScienceFriction het volgende:Ik wens radicale moslims een Holocaust toe... maar dan beeldend natuurlijk :p
Toewensen is nog wat anders dan oproepen tot, mijns inziens.
pi_26007379
Vrije meningsuiting zoals Theo het gewild zou hebben
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_26007429
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:29 schreef Landmass het volgende:lijkt me duidelijk he, dat moslims zo denken is de schuld van rechtse users zoals jij en ik.
Heer, vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen.
pi_26007465
[edit]: foto weggehaald.

[ Bericht 51% gewijzigd door rroloff op 05-04-2005 20:59:11 ]
pi_26007490
Beetje respectloos, die foto's rroloff....
pi_26007525
Maar het hele internet moet dus ook gecensureerd gaan worden? Oproepen tot haat enzo verwijderen.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:48:32 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26007533
Ik snap dat de zinsnede over het naar beneden gooien van homo's niet letterlijk genomen moet nomen, en dat er geen sprake is van oproepen tot geweld.

Maar het lijkt me wel belediging of het aanzetten tot haat of discriminatie van homo's, en laat dat nou net de reden zijn waarom er wel opgetreden wordt tegen een ander boek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26007550
[edit] (dit loopt uit de hand).
pi_26007565
Tja... Als je een god aanhangt mag je nu eenmaal dingen zeggen die andere mensen niet mogen zeggen...
pi_26007581
Flikker op met die foto's, rolloff.
pi_26007585
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:48 schreef Sidekick het volgende:
Ik snap dat de zinsnede over het naar beneden gooien van homo's niet letterlijk genomen moet nomen, en dat er geen sprake is van oproepen tot geweld.
Waar baseer je deze conclusie op?
pi_26007588
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:49 schreef rroloff het volgende:
[afbeelding]

"multicultuur"
De VS is juist een grote soep (naja, salad bowl) met verschillende culturen en een aardig grote vrijheid van meningsuiting.
pi_26007611
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:51 schreef rroloff het volgende:Waar baseer je deze conclusie op?
De Gaykrant schrijft namelijk: "Het boek kwam in opspraak omdat erin wordt bepleit homo’s met het hoofd naar beneden van het hoogste gebouw te gooien."

'Pleiten' is wat anders dan 'oproepen'. Maar toch. Pleiten voor dodelijk geweld moet kunnen volgens jou?
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:54:28 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26007664
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef gelly het volgende:
rroloff probeert aan te tonen dat de terroristische aanval op het WTC een gevolg is van het boekje in de Amsterdamse moskee. Die aanval was overduidelijk een manier om homo's van een toren te laten springen, dat weet iedereen.
pi_26007702
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:54 schreef Sidekick het volgende:rroloff probeert aan te tonen dat de terroristische aanval op het WTC een gevolg is van het boekje in de Amsterdamse moskee. Die aanval was overduidelijk een manier om homo's van een toren te laten springen, dat weet iedereen.
Dat was niet mijn motief. Ik probeer slechts te visualiseren wat er gebeurt als je een persoon van een hoog gebouwd wordt gegooid - dit om te vermijden dat de discussie te abstract wordt.

Ik vind het om te janken.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:59:06 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26007779
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:51 schreef rroloff het volgende:

[..]

Waar baseer je deze conclusie op?
Op het OM. En op logisch nadenken. Het is overduidelijk waarom er is gekozen voor de precieze tekst en niet "homo's moeten dood" of "ga homo's afmaken". Maar je vindt dat de overheid ook moet ingrijpen als iemand in een boekje het heeft over een naar persoon die "aan de hoogste boom" moet worden opgehangen?
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:59:22 #46
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26007787
Nee, het is geen discriminatie, het is hun cultuur
pi_26007841
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:47 schreef gelly het volgende:
Je hebt wel gelijk. Ik heb er één laten staan ter illustratie.
pi_26007881
Werkelijk te absurd voor woorden dit
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:03:50 #49
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26007890

Let even op de 2 mensen linksonder om de boel goed te visualiseren.
pi_26008011
quote:
Maar je vindt dat de overheid ook moet ingrijpen als iemand in een boekje het heeft over een naar persoon die "aan de hoogste boom" moet worden opgehangen?
Als een persoon met morele autoriteit pleit voor onwettelijk dodelijk geweld dient dat naar mijn smaak te worden bestraft. In Duitsland is dat - bij mijn weten - strafbaar. Ik kan mij daar in vinden.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:59 schreef Sidekick het volgende:Op het OM. En op logisch nadenken. Het is overduidelijk waarom er is gekozen voor de precieze tekst en niet "homo's moeten dood" of "ga homo's afmaken".
Ik denk dat ik dat boekje eerst maar eens moet gaan lezen. Pas dan kan ik een definitief oordeel geven. Ik ben het volkomen met sidekick eens dat het op zeer precies lezen en interpreteren aankomt om uit te kunnen maken of sprake is van 'mening uiten', 'pleiten' of 'oproepen'.

Verder vind ik dat er geen onderscheid gemaakt zou mogen worden tussen religieuze en niet religieuze uitingen - maar ja, in nederland zitten we nu eenmaal met dat wonderlijke onderscheid.
pi_26008030
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:03 schreef Sidekick het volgende:Let even op de 2 mensen linksonder om de boel goed te visualiseren.
:-)
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:10:07 #52
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26008040
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:36 schreef rroloff het volgende:

[..]

Ik zou het boek moeten lezen of er daadwerkelijk opgeroepen wordt homo's met het hoofd naar beneden van hoge gebouden te gooien.
Een heel goed idee. Als we nu allemaal eerst eens zelf boeken lezen in plaats van af te gaan op interpretaties door belanghebbenden wordt het misschien nog wat met de discussie.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_26008055
tja van gogh mocht ook van alles roepen
pi_26008188
In Oostenrijk denken de homo's dat de El Tawheed moskee die het boek verkoopt wel gesloten wordt....
quote:
Moschee ruft zum Homosexuellen-Mord auf!

2004-04-26|12:27

Alle Zeichen deuten darauf hin, dass die El Tawheed Moschee in Amsterdam verboten und geschlossen wird. In der Moschee wird immer wieder dazu aufgerufen, Homosexuelle zu steinigen, Frauen zu schlagen und zu verstümmeln. Eine liberale Gesellschaft gegen eine extreme Auslegung des Islam.

Der Druck einiger Parlamentsmitglieder in den Niederlanden wird immer größer. Sie fordern die Regierung auf, eine Moschee in Amsterdam zu schließen, in der immer wieder dazu aufgerufen wird, Homosexuelle umzubringen, Frauen zu schlagen und zu verstümmeln. Die betroffene El Tawheed Moschee ist die konservativste in der Stadt, und hier predigt man eine der extremsten Formen des Islam. Den Aufruf zu Attacken auf Homosexuelle und Frauen verbreitet die Moschee mittels zwei Büchern, die man in der Moschee erwerben kann. Dem Fall hat sich nun die Staatsanwaltschaft nun angenommen und ermittelt. Die meisten Mitglieder des niederländischen Parlaments – egal aus welcher Partei -, sind davon überzeugt, dass die Staatsanwaltschaft zu dem Ergebnis kommen wird, dass die Moschee für die Verbreitung von Hass verantwortlich ist und deshalb geschlossen werden wird. Und das in einem der liberalsten Länder der Europäischen Union.

Das eine Buch mit dem Titel »Der Weg des Muslims«, geschrieben von Scheich Aboe Baker Djaber El Djezeiri, ruft dazu auf, homosexuelle Menschen sollten von den Dächern geworfen und gesteinigt werden. Außerdem empfiehlt die Schrift muslimischen Ehemännern, ihre Frauen zu schlagen, sollten die ungehorsam sein. In einem zweiten Buch mit dem Titel »Fatwas muslimischer Frauen« wird empfohlen, Frauen, die lügen, mit 100 Stockhieben zu bestrafen. Sollte eine Frau ihrem Ehemann den Sex verweigern oder ohne seine Erlaubnis das Haus verlassen, so sei der Ehemann nicht mehr an seine Fürsorge gebunden – auf deutsch: er darf seine Frau misshandeln. Der aber am meisten umstrittene Passus in dem Buch ist die Empfehlung, muslimische Mädchen beschneiden zu lassen.

Bron: http://www.gayboy.at/news.php?nid=6228
Men rekende buiten Job Cohen, AIVD en het OM.
pi_26008204
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:03 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]

Let even op de 2 mensen linksonder om de boel goed te visualiseren.
Zou het heel veel uitmaken voor degene die hangt, een boom van drie meter of een boom van dertig meter?
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:19:27 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26008239
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:08 schreef rroloff het volgende:

[..]

Als een persoon met morele autoriteit pleit voor onwettelijk dodelijk geweld dient dat naar mijn smaak te worden bestraft. In Duitsland is dat - bij mijn weten - strafbaar. Ik kan mij daar in vinden.
Ik kan me daar ook in vinden, maar een verbod op het oproepen tot geweld is naar mijn weten al strafbaar in Nederland.
pi_26008260
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Zou het heel veel uitmaken voor degene die hangt, een boom van drie meter of een boom van dertig meter?
Nee, maar is wel belangrijk voor potentiele misdadigers: daarom stond de galg meestal op een heuvel zodat passanten al van verre konden zien hoe er met misdadigers werd omgegaan in die bewuste stad - zie bijv. de galgenberg in Amerongen.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:20:11 #58
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26008263
De Paus discimineerde ook... opgeruimd staat netjes
pi_26008328
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:19 schreef Sidekick het volgende:Ik kan me daar ook in vinden, maar een verbod op het oproepen tot geweld is naar mijn weten al strafbaar in Nederland.
Dan hoop ik dat OM of gaykrant of NRC of een andere krant de letterlijke citaten publiceren. Zodat ik een onafhankelijk oordeel kan vellen.

Sterker nog, het is de morele plicht van elk medium de letterlijke citaten te publiceren om zo te voorkomen dat deze moslims mogelijk onterecht in een kwaad daglicht worden gesteld.

Het overdreven, aangedikt weergeven van hun pleidooien acht ik immoreel.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:30:19 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_26008511
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:21 schreef Landmass het volgende:
whoaa
waar zijn we mee bezig in dit land
Dus
(1) Ik mag WEL zeggen dat ik mensen van het dak wil gooien en vermoorden omdat ze homo zijn.
(2) Ik mag NIET zeggen dat ik mensen van het dak wil gooien en vermoorden omdat ze joods zijn.
Ik word steeds blijer dat ik hier over een paar maanden wegben... niet dat het alternatief beter is, maar het idee dat dit gewoon kan in NEDERLAND maakt me misselijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_26008763
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:30 schreef wonderer het volgende:
Ik word steeds blijer dat ik hier over een paar maanden wegben... niet dat het alternatief beter is, maar het idee dat dit gewoon kan in NEDERLAND maakt me misselijk.
Ik vraag me af of het in de VS (daar ging je toch heen?) anders is. 'Reverend' Fred Phelps (godhatesfags.com) mag gewoon z'n gang gaan, maar volgens mij zijn ze in de VS ook gevoeliger voor anti-semitisme... Al mag iets als holocaustontkenning wel daar.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:44:30 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26008886
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:17 schreef rroloff het volgende:
In Oostenrijk denken de homo's dat de El Tawheed moskee die het boek verkoopt wel gesloten wordt....
Dat is een oud bericht.
quote:
[..]

Men rekende buiten Job Cohen, AIVD en het OM.
Zowel in de gemeenteraad van Amsterdam als het B&W is er fel uitgehaald naar de moskee vanwege deze uitspraken, dus probeer niet je eigen vooroordelen over Cohen te bevestigen, mede omdat het OM deze beslissing eigenhandig heeft gemaakt, en het OM onder de verantwoordelijkheid valt van Donner. De AIVD heeft hier ook weinig mee te maken, hoewel ze wel hebben gemeld dat sluiting van de moskee de radicale figuren alleen maar ondergronds drijft en dus geen effectief middel is.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:45:23 #63
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26008909
Achja een site als deze http://www.antihaar.nl halen de autoriteiten ook niet uit de lucht
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26008953
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Achja een site als deze http://www.antihaar.nl halen de autoriteiten ook niet uit de lucht
Doe jij ook wel eens posts die niks met haar te maken hebben?

Smoothies
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:53:10 #65
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26009099
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat wat gewoon kan? Dat een boek kan die vertelt dat je homo's van de Eiffeltoren mag gooien of dat je mag zeggen dat iedereen dood moet, behalve joden?
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
pi_26009950
quote:
... Het OM onderzocht ook de inhoud van de boeken 'Fatwas of Muslim Women' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wél strafbare passages omdat het antisemitisch zou zijn. De in dit boek voorkomende citaten zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, zo meldt het OM. De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.
Kort en simpel gezegd komt het dus hierop neer: discrimineer je, of roep je op tot haat op basis van je geloofsovertuiging, dan mag dat. Is er geen link met een geloof, dan mag het niet. Gelovigen staan in Nederland dus boven de wet.

Ik meen me toch te herinneren dat artikel 1 van onze Grondwet regelt dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden. Ik constateer dat ik als niet-gelovige (cq. afvallige) word gediscrimineerd (sterker nog: er wordt opgeroepen om afvalligen te doden. De instantie die iets tegen dergelijke haatzaaierij hoort te doen, doet niets. Goedpraten van misdaden, daar zijn we in Nederland heel goed in. Niet raar opkijken als de situatie straks hopeloos escaleert.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2005 22:25:16 ]
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:26:24 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010011
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:53 schreef JanPoedel het volgende:

[..]

Dat wat gewoon kan? Dat een boek kan die vertelt dat je homo's van de Eiffeltoren mag gooien of dat je mag zeggen dat iedereen dood moet, behalve joden?
volgens mij snap jij iets niet helemaal. de rechter heeft op basis van de inhoud van meerdere boeken bepaald dat het flatgebouw blijkbaar niet ernstig kwetsend genoeg is om strafbaar te zijn en dat een heel ánder boek dat over opvoeding gaat blijkbaar dusdanig antisemitische teksten bevat dat het haatzaaiend zou kunnen werken en derhalve wel verboden is. snap je nu een beetje het verschil?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:27:41 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010049
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:24 schreef dVTB het volgende:

[..]

Kort en simpel gezegd komt het dus hierop neer: discrimineer je, of roep je op tot haat op basis van je geloofsovertuiging, dan mag dat. Is er geen link met een geloof, dan mag het niet. Gelovigen staan in Nederland dus boven de wet.

Ik meen me toch te herinneren dat artikel 1 van onze Grondwet regelt dat iedereen gelijk behandeld hoort te worden. Ik constateer dat ik als niet-gelovige (cq. afvallige) word gediscrimineerd (sterker nog: er wordt opgeroepen om afvalligen te doden. De instantie die iets tegen dergelijke haatzaaierij hoort te doen, doet niets. Goedpraten van misdaden, daar zijn we in Nederland heel goed in. Niet raar opkijken als de situatie straks hopeloos escaleert.
ik denk dat je eerst beide boeken moet hebben gelezen, zoals de rechters dat hebben gedaan om je oordeeltje weer klaar te hebben.
pi_26010055
Zeggen dat homo's van hoge gebouwen afgegooid zouden moeten worden is niet haatzaaiend...?
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:31:37 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010162
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zeggen dat homo's van hoge gebouwen afgegooid zouden moeten worden is niet haatzaaiend...?
blijkbaar valt dat genoeg onder de context 'vrijheid van meningsuiting'. ik heb de boeken ook niet gelezen maar schik me naar het oordeel van mensen die dat wel hebben gedaan.
pi_26010258
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:31 schreef zoalshetis het volgende:
blijkbaar valt dat genoeg onder de context 'vrijheid van meningsuiting'. ik heb de boeken ook niet gelezen maar schik me naar het oordeel van mensen die dat wel hebben gedaan.
Tja... Ik zie toch een duidelijke dubbele moraal en die zie ik al heel lang. Maar die is ook verankerd in de wet, dus dat is niet zo vreemd. Vrijheid van meningsuiting, anti-discriminatie-artikel, vrijheid van godsdienst. Wat mij betreft schaffen ze het anti-discriminatie-artikel af en mag iedereen zeggen wat 'ie wil, maar géén gemeet met twee maten. En die vrijheid van godsdienst kan wel vallen onder vrijheid van meningsuiting. Geen speciale regelingen voor godsvolgelingen...
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:37:50 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010333
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tja... Ik zie toch een duidelijke dubbele moraal en die zie ik al heel lang. Maar die is ook verankerd in de wet, dus dat is niet zo vreemd. Vrijheid van meningsuiting, anti-discriminatie-artikel, vrijheid van godsdienst. Wat mij betreft schaffen ze het anti-discriminatie-artikel af en mag iedereen zeggen wat 'ie wil, maar géén gemeet met twee maten. En die vrijheid van godsdienst kan wel vallen onder vrijheid van meningsuiting. Geen speciale regelingen voor godsvolgelingen...
wat ik al drie of vier keer zeg nu: ík heb de boeken niet gelezen en dus ga ik ervan uit dat een kundige commissie dit wel heeft gedaan, vandaar de uitspraak van de rechter. ik zie geen patroon of anderzijds gelul. ga eerst nou maar eens de boeken zelf lezen, voordat je allemaal insinuaties doet of de uitspraak wil ontkrachten. dit geldt dus voor de helft hier.
pi_26010435
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:37 schreef zoalshetis het volgende:
wat ik al drie of vier keer zeg nu: ík heb de boeken niet gelezen en dus ga ik ervan uit dat een kundige commissie dit wel heeft gedaan, vandaar de uitspraak van de rechter. ik zie geen patroon of anderzijds gelul. ga eerst nou maar eens de boeken zelf lezen, voordat je allemaal insinuaties doet of de uitspraak wil ontkrachten. dit geldt dus voor de helft hier.
Ik vind dit een beetje te makkelijk. Het is behoorlijk duidelijk wat er in die boeken staat. Er is in allerlei media uit geciteerd. Ik zeg niet dat de rechters niet objectief zijn, ik zeg dat de wet met zichzelf in de knoop ligt. I hate to say it, maar Pim Fortuyn zei het al...
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:44:15 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010511
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje te makkelijk. Het is behoorlijk duidelijk wat er in die boeken staat. Er is in allerlei media uit geciteerd. Ik zeg niet dat de rechters niet objectief zijn, ik zeg dat de wet met zichzelf in de knoop ligt. I hate to say it, maar Pim Fortuyn zei het al...
ik zou het liefst die hele haatfabriek met luizig uitgeverijtje willen omtoveren tot een bejaardentehuis voor oude moslims, maar daar gaat het niet om. ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal om een oordeel te vellen, and u know what, dat heeft de rechter net voor mij gedaan.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:44:38 #75
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26010518
Nee, het hoeft niet per sé een hoog gebouw te zijn... het is beeldend bedoeld"

dus een berg mag ook?
pi_26010559
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het liefst die hele haatfabriek en dito luizig uitgeverijtje om willen toveren tot een bejaardentehuis voor oude moslims, maar daar gaat het niet om. ik heb te weinig vergelijkingsmateriaal om een oordeel te vellen, and u know what, dat heeft de rechter net voor mij gedaan.
Met andere woorden: als een rechter het zegt, is het zo? Je kunt het toch oneens zijn met het oordeel van een rechter? Rechters zijn ook maar mensen...
pi_26010594
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:27 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat je eerst beide boeken moet hebben gelezen, zoals de rechters dat hebben gedaan om je oordeeltje weer klaar te hebben.
Ik *peins* er niet eens over om ook maar één bladzijde van die boeken te lezen. De zinnen zijn algemeen bekend, die hoeven hier niet nog eens te worden herhaald. Er is trouwens geen rechter aan te pas gekomen. Het OM ziet zelf van vervolging af, dus het is helemaal niet tot een rechtszaak over dat boek gekomen. Let wel: het OM is dus feitelijk de openbare aanklager en die trekt zich dus ZELF al terug. Ik had liever gehad dat ze het op een proefproces hadden laten aankomen. Ik had wel eens willen weten tot welk oordeel de rechter zou zijn gekomen, de inhoud van de Grondwet kennende. Maar nee, het OM heeft belangrijker dingen te doen, zoals het vervolgen van een Nederlandse militair die in Irak vocht.
pi_26010597
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:44 schreef ScienceFriction het volgende:
Nee, het hoeft niet per sé een hoog gebouw te zijn... het is beeldend bedoeld"

dus een berg mag ook?
Ja, en vierendelen, onthoofden, ontmannen of overhoop steken is ook prima! Ze zijn heel flexibel, die fundamentalistische moslims!
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:47:17 #79
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26010605
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Met andere woorden: als een rechter het zegt, is het zo? Je kunt het toch oneens zijn met het oordeel van een rechter? Rechters zijn ook maar mensen...
Je haalt me de woorden uit de mond.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:48:06 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26010634
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

nee ik ben het in deze niet zozeer eens met de rechter. ik leg me, bij gebrek aan beter weten, erbij neer. heb jij alletwee de boeken goed genoeg gelezen om het niet eens te zijn met de rechter? laat staan om er een dubbele moraal in te ontdekken!!!!
pi_26010803
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
nee ik ben het in deze niet zozeer eens met de rechter. ik leg me, bij gebrek aan beter weten, erbij neer. heb jij alletwee de boeken goed genoeg gelezen om het niet eens te zijn met de rechter? laat staan om er een dubbele moraal in te ontdekken!!!!
Hallo, léés nou even. Ik zie een dubbele moraal in de rechtspraak in het algemeen, en die wordt veroorzaakt door wetsartikelen die elkaar in de weg zitten. Dit is al heel lang zo... Of heb je de laatste jaren in een grot doorgebracht?
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:01:28 #82
71919 wonderer
pi_26011013
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het in de VS (daar ging je toch heen?) anders is. 'Reverend' Fred Phelps (godhatesfags.com) mag gewoon z'n gang gaan, maar volgens mij zijn ze in de VS ook gevoeliger voor anti-semitisme... Al mag iets als holocaustontkenning wel daar.
Klopt, daarom zei ik ook "niet dat het alternatief beter is" Maar mijn idee van Nederland is wel enorm aan het veranderen de laatste tijd... vroeger was ik trots, ik kon tegen die conservatieve Christelijke Amerikanen zeggen, "Ik woon in Nederland, waar het homohuwelijk is toegestaan, net als abortus en euthanasie en wiet, en kijk hoe goed het gaat!" Maar nu lachen ze me uit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_26011124
Het oordeel van het OM is vrij goed onderbouwd, ik heb het zo niet bij de hand maar ik vond de uitleg van de persofficieer wel aardig overtuigend. Ik heb ook nooit zo'n moeite gehad met dit soort boekjes, daar zijn er zoveel van, op allerlei religieus gebied.

Ik vind de manier waarop de werkjes worden gebruikt om tweespalt te zaaien veel zorgwekkender.
pi_26011193
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:46 schreef dVTB het volgende:
Maar nee, het OM heeft belangrijker dingen te doen, zoals het vervolgen van een Nederlandse militair die in Irak vocht.
Dat is toch ook veel belangrijker? Ik wist trouwens niet dat die man vocht, dat idee had hij blijkbaar zelf door iemand zo te executeren

Voorzover ik weet zijn er geen homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen gegooid en is die Irakees nog steeds morsdood.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:15:44 #85
95998 -DailaLama-
pi_26011394
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is toch ook veel belangrijker? Ik wist trouwens niet dat die man vocht, dat idee had hij blijkbaar zelf door iemand zo te executeren
Stel je aan zeg.

Het was een plunderaar.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:16:48 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26011418
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hallo, léés nou even. Ik zie een dubbele moraal in de rechtspraak in het algemeen, en die wordt veroorzaakt door wetsartikelen die elkaar in de weg zitten. Dit is al heel lang zo... Of heb je de laatste jaren in een grot doorgebracht?
ik citeer: "Tja... Ik zie toch een duidelijke dubbele moraal en die zie ik al heel lang. Maar die is ook verankerd in de wet, dus dat is niet zo vreemd. Vrijheid van meningsuiting, anti-discriminatie-artikel, vrijheid van godsdienst. Wat mij betreft schaffen ze het anti-discriminatie-artikel af en mag iedereen zeggen wat 'ie wil, maar géén gemeet met twee maten...".

sorry ik dacht te lezen dat je het ook over de topic-uitspraak had.
pi_26011432
zolang de woorden van Hirsi Ali niet strafbaar zijn vind ik geen aanleiding om deze boek te verbieden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:17:41 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26011445
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:17 schreef Meki het volgende:
zolang de woorden van Hirsi Ali niet strafbaar zijn vind ik geen aanleiding om deze boek te verbieden
en dat geldt ook voor jou.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:18:26 #89
95998 -DailaLama-
pi_26011466
quote:
Dit boek. Welke woorden van AHA? Dat van die pedofiel? Dat is de waarheid.
pi_26011476
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en dat geldt ook voor jou.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:19:31 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26011503
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:18 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zal je snel uit je slachtofferpositie halen. dat geldt ook voor mij.
pi_26011595
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:18 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dit boek. Welke woorden van AHA? Dat van die pedofiel? Dat is de waarheid.
jah zeker in je dromen ben je al wakker ??
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:23:18 #93
45281 Priapus
Enorme Lul
pi_26011603
quote:
Ja OK!
Maar wanneer heb je chocomel in de aanbieding?
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
pi_26011647
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:15 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Stel je aan zeg.

Het was een plunderaar.
Ja en?
pi_26011658
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:23 schreef Priapus het volgende:

[..]

Ja OK!
Maar wanneer heb je chocomel in de aanbieding?
Oow nog niet , binnenkort
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:28:17 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26011739
Beetje moeilijke situatie.

Als er geen letterlijke handleiding of oproep staat tot een strafbaar feit is het denk ik moeilijk te verbieden, omdat je dan heel veel boeken zou moeten verbieden, fictie of geen fictie.

Dat het een islamitisch boek is maakt het natuurlijk actueel ivm de huidige stand van zaken, maar meestal kunnen wetsregels daar niet zo 1,2,3 op worden aangepast. En misschien wel terecht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:31:26 #97
95998 -DailaLama-
pi_26011833
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:23 schreef Meki het volgende:

[..]

jah zeker in je dromen ben je al wakker ??
Mohammed trouwde jonge meisjes -> pedofiel.

Dan kan hij wel een fantastische profeet zijn, feiten zijn feiten.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:34:51 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26011930
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:31 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

En dat is interessant omdat?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:36:00 #99
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26011956
zullen we ff die lamme pedozaak erbuiten houden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:40:25 #100
95998 -DailaLama-
pi_26012071
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat is interessant omdat?
Weet ik niet. Vraag Ayaan. Of Meki. Die maakt er ook een heel punt van.
pi_26012077
[quote

De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.[/quote]

Dus antisemitische uitspraken mogen niet, omdat ze aanzetten tot haat en discriminatie.
Maar anti-homo uitspraken mogen wel, terwijl ze duidelijk aanzetten tot haat en geweld?

"Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM."
Dus het homo-van-een-flat-afgooien is een uiting van het islamitische geloof?
Bewijst maar weer eens hoe gewelddadig en haatdragend de Islam is.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:41:26 #102
95998 -DailaLama-
pi_26012099
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:36 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we ff die lamme pedozaak erbuiten houden.
OK.
pi_26012144
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:55 schreef mineo39-76 het volgende:
Homo�s van �t dak afflikkeren..., het mág!

.....................................

05-04-2005
Bron: www.gaykrant.nl
Dat verbieden van boeken brengt justitie ook in een onmogelijke spagaat.
Als je dit boek wilt laten verbieden dan komen de bijbel en de koran met al hun haat en onverdraagzaamheid ook in de problemen. Dat is wel het laatste wat Donner's kloon, Balkje, wil.

Maar troost je, van dit boek heeft uiteindelijk maar één groep echt te lijden, moslims. Die maken zich op deze manier onherstelbaar belachelijk. En dan zijn ze nog verbaast dat de islam zo'n slechte naam heeft Tja, hoe zou dat toch komen
Persoolijk zie ik dan ook graag dit soort literatuur, ik kan lasteren wat ik wil, één zo'n boek beschadigt in één jaar een religie meer dan (bij wijze van spreke) ik + 100 klonen in 100 jaar.
pi_26012150
quote:
Hirsi Ali heeft nooit tegen iemand gezegd dat het toegestaan is om iemand anders van een hoog gebouw af te gooien.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:45:04 #105
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26012201
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Hirsi Ali heeft nooit tegen iemand gezegd dat het toegestaan is om iemand anders van een hoog gebouw af te gooien.
het oude kapotte plaatje van meki schalt zo nu en dan even door fok, geen aandacht aan schenken.
pi_26012308
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:31 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

jah jah koekje erbij
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:51:18 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26012331
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:50 schreef Meki het volgende:

[..]

jah jah koekje erbij
die was al gestopt, niet uitlokken.
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:52:07 #108
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_26012348
Ik vind het best hoor, maar dan moet daar wel een 'Mijn Strijd anno 2005' tegenover staan.

Of ben ik nu te veeleisend?
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_26012352
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

oow neeh dat heeft ze niet gezegd maar ze zei wel andere dingen veel erger dan dit en met dat haten alle Moslims haar terwijl ze zogenaamd voor Vrouwenmoslims opkomt en alle vrouwen negeren haar
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:52:25 #110
95998 -DailaLama-
pi_26012354
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die was al gestopt, niet uitlokken.
Hij lokt me niet uit hoor. Hij zegt in wezen dat ik gelijk heb.
pi_26012479
Ja gelijk verbieden, da's lekker westers, modern en democratisch..
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  woensdag 6 april 2005 @ 06:48:37 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26015621
Is Mein Kampf al in de boekhandel te vinden ?

Blijft een raar besluit.
De politiek maakt zich wel druk over de satire die op TV te zien is. Maar omgekeerd laten het wel geloofsovertuiging (!!) boeken toe waar absurde voorstellen in worden gemaakt. De vergelijking met Theo van Gogh is te kort door de bocht, omdat dit boek geen column of een stukje satire is. Maar heeft overduidelijk een heel andere doelgroep als lezer. En de vergelijking met Ayaan is ook kort door de bocht te noemen, omdat zij zich kan beroepen op maatschappelijke excessen in andere landen zoals Somalie, Iran, Saudi Arabie (hoewel het hier geen voorbeeldfunctie betreft).

Of je laat alles toe, wat betrekking heeft met vrije meningsuiting. Of je trekt aan de handrem en verbied alles wat ongewenste lectuur is in deze samenleving. En beide systemen deugen op voorhand al niet. En een mengvorm is hypocriet......of je bedenkt het met de mantel der liefde van "ach het is maar satire".

Het had wat mij betreft verboden mogen worden. Want nu heeft het OM een president geschapen waarbij iedereen een stormfront of een jihad site kan beginnen en zich ook kan beroepen op vrije meningsuiting (met een stukje geloofsovertuiging). Het OM had beter moeten nadenken, want nu geven ze alles vrij.

Ze wilden hier schijnbaar niet hun vingers aan branden, politiek een heel gevoelig thema (behalve voor Wilders dan)

[ Bericht 8% gewijzigd door Drugshond op 06-04-2005 07:16:49 ]
pi_26016492
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:51 schreef NightH4wk het volgende:

De VS is juist een grote soep (naja, salad bowl) met verschillende culturen en een aardig grote vrijheid van meningsuiting.
En regelmatig een moord op een homo of gekleurd persoon vanwege hun aard. Your point being?
pi_26016537
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:05 schreef Tijger_m het volgende:
En regelmatig een moord op een homo of gekleurd persoon vanwege hun aard. Your point being?
Voor die homo richt Fred Phelps vervolgens een 'monument' op waarop staat hoeveel dagen hij zich nu al in de hel bevindt.
pi_26016589
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:40 schreef RuL0R het volgende:
-snip-
Mischien kan voortaan het hele persbericht in een topic vermeld worden en niet een geredigeerde versie van de Gay Krant?
quote:
Novum) - De stichting van de Amsterdamse El Tawheedmoskee wordt niet vervolgd. De boeken die de stichting verkoopt, bevatten geen strafbare passages. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM).

Het OM onderzocht de boeken 'Fatwas of Muslim Women', 'De weg van de moslim' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wel strafbare passages, maar komt van Uitgeverij Noer en Distributie Centrale Islamitische Boeken en werd niet verkocht in El Tawheed.

In de 'Gids voor Islamitische opvoeding' staat een aantal antisemitische passages. Deze zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, meldt het OM. De uitlatingen staan volgens justitie echter niet in verband met de geloofsovertuiging en hebben niets te maken met het op de juiste wijze interpreteren of uitdragen van de islam.

Tegen de verspreiders van het boek zijn stappen genomen. Het OM vervolgt hen niet, maar 'stelt de norm': de uitgever en distributeur zijn meegedeeld dat zij de passages moeten verwijderen of onleesbaar maken. Als bezitters die zijn geïnformeerd over de uitkomsten van het onderzoek het boek verspreiden, gaat het OM tot vervolging over.

De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en overspeligen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.

Na de moord op Theo van Gogh in november kwam de Amsterdamse moskee regelmatig in het nieuws, onder meer vanwege de boeken en het regelmatige bezoek van diens vermeende moordenaar, Mohammed Bouyeri.
Wel zo prettig als informatie correct wordt weergegeven.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:15:11 #116
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26016622
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:52 schreef Darth-Vader het volgende:
'Mijn Strijd anno 2005'
Is dat de Wilders-versie?

En ontopic, je moet zo'n boek niet verbieden, je moet de mensen die het lezen verbieden. Mits het natuurlijk strafbaar is.

Het OM zal deze keer niet weer willen blunderen en dus het boek niet voor de rechter willen brengen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26016686
quote:
Op woensdag 6 april 2005 06:48 schreef Drugshond het volgende:
Is Mein Kampf al in de boekhandel te vinden ?
quote:
'Mein Kampf' a best seller in Turkey

By JAMES C. HELICKE
ASSOCIATED PRESS WRITER

ISTANBUL, Turkey -- Turkish bookshops have a best seller, but some of them are hesitant about giving it too much display.

It's "Mein Kampf."
http://seattlepi.nwsource.com/artandlife/apother_story.asp?category=1404&slug=Turkey%20Hitler's%20Book

Er zit daar dus ook een hoop Lonsdale jeugd.
pi_26016687
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:15 schreef robh het volgende:
En ontopic, je moet zo'n boek niet verbieden, je moet de mensen die het lezen verbieden.
Bepaalde meningen mogen er niet op nagehouden worden? Bepaalde dingen mogen niet gedacht worden? Klinkt een beetje totalitair, of niet?

Van mij mogen ze alles roepen en schrijven (behoudens oproepen tot geweld), ik word alleen strontziek van het feit dat gelovigen dingen mogen roepen die ik als atheïst niet mag roepen omdat ik toevallig geen god aanhang die mij heeft ingefluisterd dat alle gehandicapten/roodharigen/bruinogigen dood moeten.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:22:12 #119
16625 robh
pi_26016718
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Bepaalde meningen mogen er niet op nagehouden worden? Bepaalde dingen mogen niet gedacht worden? Klinkt een beetje totalitair, of niet?
Nee, het stond er ook wat bot. Wanneer mensen zich gaan houden aan de strafbare passages dán moet je ingrijpen. Maar dan zijn het gewoon criminelen geworden.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26016777
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:22 schreef robh het volgende:

[..]

Nee, het stond er ook wat bot. Wanneer mensen zich gaan houden aan de strafbare passages dán moet je ingrijpen. Maar dan zijn het gewoon criminelen geworden.
Exact, dat is hele eieren eten.

pi_26016848
Wie gaat er mee vanmiddag een homo van een flat gooien? Jij, SCH? Ik gooi, want ik ben bi.
  woensdag 6 april 2005 @ 09:32:24 #122
16625 robh
pi_26016854
Ik tyf jullie er allebei wel af.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26016914
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wie gaat er mee vanmiddag een homo van een flat gooien? Jij, SCH? Ik gooi, want ik ben bi.
Spannend

Maar liever niet op de kop, dan zie ik niks meer.
pi_26017077
Het vallen lijkt me best leuk. Het neerkomen is alleen minder.
pi_26017309
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het vallen lijkt me best leuk. Het neerkomen is alleen minder.
Een leuke roze opblaaskussen?
pi_26017507
quote:
Op woensdag 6 april 2005 09:56 schreef SCH het volgende:
Een leuke roze opblaaskussen?

Of een paar knappe brandweermannen of -vrouwen met zo'n opvangdeken.
pi_26017589
En dan lekker spuiten
pi_26017625
Foei!
pi_26017923
Lekker boeiend wat in die boeken staat, een gezonder Moslim denkt zelf na, en luistert niet naar een stel dwazen die een boekje schrijven en de koran niet eens kennen, in de koran wordt homoseksualiteit zelfs niet eens afgekeurt (er staat alleen dat men zich moet onthouden van homoseksuele handelingen), laat staan dat er gesproken wordt over het doden van homos.
In de koran staat ook dat mensen die geen vijanden van moslims zijn met rust gelaten dienen te worden en met respect behandelt dienen te worden.

Bovendien, mochten er nog homos zijn die mij van het dak willen gooien, geef me even een mailtje dan spreken we iets af.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_26017947
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:24 schreef raptorix het volgende:

Bovendien, mochten er nog homos zijn die mij van het dak willen gooien, geef me even een mailtje dan spreken we iets af.
* meldt
pi_26018262
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:24 schreef raptorix het volgende:
in de koran wordt homoseksualiteit zelfs niet eens afgekeurt (er staat alleen dat men zich moet onthouden van homoseksuele handelingen)
Daar hebben we dat prachtige subtiele verschil weer waar de ggrristenen ook zo graag op hameren. Je mag best homo zijn, je mag alleen niet homo doen.
pi_26022759
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:08 schreef SCH het volgende:
Dat (vervolging van Nederlandse soldaat die in Irak vocht) is toch ook veel belangrijker? Ik wist trouwens niet dat die man vocht, dat idee had hij blijkbaar zelf door iemand zo te executeren
Voorzover ik weet zijn er geen homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen gegooid en is die Irakees nog steeds morsdood.
*zucht* Kennelijk wil jij niet inzien wat de gevolgen kunnen zijn van het oproepen tot haat. Ene Adolf H. deed zoiets in de jaren dertig in Duitsland ook. Ik vraag me af of deze Adolf zelf ook maar één Jood heeft omgebracht, maar door zijn toedoen zijn er wel miljoenen gesneuveld. Kennelijk wil jij dit soort parallellen niet zien, zoals je dus kennelijk ook niet wilt zien waarom een Theo van Gogh en een Pim Fortuyn zijn vermoord. Namelijk omdat het recht op vrije meningsuiting in dit land kennelijk alleen nog voor gelovigen geldt. En over die Nederlandse soldaat, die zijn land diende in een oorlogssituatie, ga ik verder niet meer in discussie.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:42 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat verbieden van boeken brengt justitie ook in een onmogelijke spagaat. Als je dit boek wilt laten verbieden dan komen de bijbel en de koran met al hun haat en onverdraagzaamheid ook in de problemen. Dat is wel het laatste wat Donner's kloon, Balkje, wil.
Daar snij je een belangrijk punt aan, inderdaad. En wat Donner betreft: die voornamelijk bezig om toe te lichten waarom hij zaken NIET aanpakt.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:42 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar troost je, van dit boek heeft uiteindelijk maar één groep echt te lijden, moslims. Die maken zich op deze manier onherstelbaar belachelijk. En dan zijn ze nog verbaast dat de islam zo'n slechte naam heeft Tja, hoe zou dat toch komen Persoolijk zie ik dan ook graag dit soort literatuur, ik kan lasteren wat ik wil, één zo'n boek beschadigt in één jaar een religie meer dan (bij wijze van spreke) ik + 100 klonen in 100 jaar.
Ik denk dat je daar op zich (helaas) ook gelijk in hebt. Helaas, omdat ook de goedwillende, gematigde moslims in ons land (en dat zijn er vrij veel) met de inhoud van dit boek worden geïdentificeerd. Alleen al vanuit dat oogpunt was het goed geweest als de hier besproken haatzaaierij was aangepakt.
  woensdag 6 april 2005 @ 14:03:39 #133
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26022868
Zou het helpen om dit boek te verbieden? Die mensen veranderen toch niet als je dit boek verbiedt.

Laat dit boek maar lekker vrij verkrijgbaar zijn. Hoe meer ophef het veroorzaakt, hoe meer mensen gaan inzien hoe gevaarlijk de islam werkelijk is. Op zo'n manier graaft men het eigen graf .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26023183
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:03 schreef Lemmeb het volgende:
Zou het helpen om dit boek te verbieden? Die mensen veranderen toch niet als je dit boek verbiedt.

Laat dit boek maar lekker vrij verkrijgbaar zijn. Hoe meer ophef het veroorzaakt, hoe meer mensen gaan inzien hoe gevaarlijk de islam werkelijk is. Op zo'n manier graaft men het eigen graf .
Tuurlijk niet verbieden, maar dan ook niet Mein Kampf verbieden. Bijvoorbeeld.
pi_26024605
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:52 schreef Meki het volgende:

[..]

oow neeh dat heeft ze niet gezegd maar ze zei wel andere dingen veel erger dan dit
Wat is er erger dan oproepen tot moord? Vaststellen dat Mohammed naar onze maatstaven niet deugt?
quote:
en met dat haten alle Moslims haar
Dat is dan behoorlijk zorgwekkend. Kunnen nu alle homo's moslims gaan haten?
pi_26024954
quote:
Op woensdag 6 april 2005 13:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

*zucht* Kennelijk wil jij niet inzien wat de gevolgen kunnen zijn van het oproepen tot haat. Ene Adolf H. deed zoiets in de jaren dertig in Duitsland ook.
Ik hou dat scherp in de gaten en heb voorlopig absoluut geen reden dat er zoiets tegen homo's aan de hand is of in gang is gezet. Ik maak me eerder zorgen over de houding tov moslims.
pi_26025793
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:25 schreef SCH het volgende:
Ik hou dat scherp in de gaten en heb voorlopig absoluut geen reden dat er zoiets tegen homo's aan de hand is of in gang is gezet. Ik maak me eerder zorgen over de houding tov moslims.
Dan zou ik bij deze graag wat voorbeelden van je vernemen van onder homo's veel gelezen lectuur waarin ondubbelzinnig wordt opgeroepen om moslims te doden.
pi_26025849
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:54 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dan zou ik bij deze graag wat voorbeelden van je vernemen van onder homo's veel gelezen lectuur waarin ondubbelzinnig wordt opgeroepen om moslims te doden.
Dan ga je er vanuit dat dit boekje "De weg naar de islam" onder moslims veel gelezen wordt? Daar zou ik graag een bron van zien.
pi_26026128
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:56 schreef SCH het volgende:
Dan ga je er vanuit dat dit boekje "De weg naar de islam" onder moslims veel gelezen wordt? Daar zou ik graag een bron van zien.
Als je denkt dat je met één woordje de bal kunt terugkaatsen, heb je het mis.

Ik her-formuleer de vraag: Kun jij mij aantonen dat er via een homo-belangenorganisatie, via een website of in een homo-uitgaansgelegenheid een boek/folder/brochure/pamflet verkrijgbaar/te koop is, waarin wordt opgeroepen om moslims te doden? 'De weg van de moslim' is nog altijd gewoon te koop in de moskee.
pi_26026183
Het boek van één van de grootste aanzetters tot massamoord in de geschiedenis is nog altijd zowel te lenen in de bibliotheek als te lezen op het Internet.

En aangezien ik nog geen één homoseksueel van een hoog gebouw af heb zien gooien snap ik werkelijk waar niet waar deze aandacht voor nodig is...
  woensdag 6 april 2005 @ 16:09:55 #141
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026201
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tuurlijk niet verbieden, maar dan ook niet Mein Kampf verbieden. Bijvoorbeeld.
Dat lijkt me evident.

Waarom zou je 'Mein Kampf' in godsnaam moeten verbieden Ik heb het thuis gewoon in de boekenkast staan .
pi_26026205
Ik heb diverse politieke partijen maar eens dit berichtje gestuurd en om hun visie / uitleg gevraagd!

O.a. PVDA, SP, D66, en VVD
pi_26026320
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
Dat lijkt me evident.

Waarom zou je 'Mein Kampf' in godsnaam moeten verbieden Ik heb het thuis gewoon in de boekenkast staan .
Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten. Als je het echt in je boekenkast hebt staan, leen ik het graag eens. De tekst staat ook wel integraal op Internet, maar dat leest zo kut.
pi_26026338
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:10 schreef mineo39-76 het volgende:
Ik heb diverse politieke partijen maar eens dit berichtje gestuurd en om hun visie / uitleg gevraagd!

O.a. PVDA, SP, D66, en VVD
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!
  woensdag 6 april 2005 @ 16:20:55 #145
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026496
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten.
Belachelijk!

Je zou het ook overal moeten kunnen kopen natuurlijk. Als er vraag naar is, zou ik niet weten waarom je niet aan die vraag zou moeten voldoen. Het is nou niet dat het een wapen is waarmee je in een handomdraai iemand omlegt ofzo. Het is maar een boek met ideeën, net als dat moslimboek.
pi_26026601
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten. Als je het echt in je boekenkast hebt staan, leen ik het graag eens. De tekst staat ook wel integraal op Internet, maar dat leest zo kut.
Je kunt hem ook gewoon in de bieb halen. ISBN: 9075323301
  woensdag 6 april 2005 @ 16:26:02 #147
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026659
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:24 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Je kunt hem ook gewoon in de bieb halen. ISBN: 9075323301
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hem liever bij mij thuis komt ophalen .
pi_26026713
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb jij dan ook de Nederlandse vertaling ervan?
  woensdag 6 april 2005 @ 16:30:07 #149
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26026761
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:28 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Heb jij dan ook de Nederlandse vertaling ervan?
Nee, maar dat maakt vast niet uit .
pi_26027137
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
Je flauwe vermoeden is juist, het lijkt me toch minder prettig om het in de openbaarheid uit de bieb te halen.
pi_26027479
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Als je denkt dat je met één woordje de bal kunt terugkaatsen, heb je het mis.

Ik her-formuleer de vraag: Kun jij mij aantonen dat er via een homo-belangenorganisatie, via een website of in een homo-uitgaansgelegenheid een boek/folder/brochure/pamflet verkrijgbaar/te koop is, waarin wordt opgeroepen om moslims te doden? 'De weg van de moslim' is nog altijd gewoon te koop in de moskee.
Je hebt het fout, er wordt in deze brochure niet opgeroepen om homo's te doden. Het is zo goedkoop om zo'n pamfletje zo makkelijk uit te leggen. Het is een manier om aan te geven dat homoseksualiteit slecht is en ik kan je genoeg westers materiaal laten zien waarin wordt beweerd dat homoseksualiteit verderfelijk is. Het gooien van enen flatgebouw van den homo wordt er enorm uitgelicht - dat is een sharia-methode en aangezien de sharia hier niet ingevoerd is, c.q. zal worden, ook niet relevant.

Gelukkig ben je er al van teruggekomen dat dit pamfletje veel gelezen zou worden.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:02:35 #152
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26027594
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]
Het gooien van enen flatgebouw van den homo wordt er enorm uitgelicht - dat is een sharia-methode en aangezien de sharia hier niet ingevoerd is, c.q. zal worden, ook niet relevant.
Wat is dat voor een gelul, niet relevant omdat de sharia hier niet ingevoerd is ?
Dus ik mag publiceren dat alle negers eigenlijk onthoofd moeten worden ?
Er is namelijk geen wet die dat toestaat dus maakt het niet uit dat ik dat roep ?

zzz
pi_26027685
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:02 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat is dat voor een gelul, niet relevant omdat de sharia hier niet ingevoerd is ?
Dus ik mag publiceren dat alle negers eigenlijk onthoofd moeten worden ?
Er is namelijk geen wet die dat toestaat dus maakt het niet uit dat ik dat roep ?

Lees er anders eens wat over. Het is niet relevant omdat de oproep alleen geldt in landen waar de sharia is ingevoerd, in die context wordt de oproep gedaan. Het is geen oproep voor Nederland, dus de stemmingmakerij is nogal hypocriet.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:09:40 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26027760
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees er anders eens wat over. Het is niet relevant omdat de oproep alleen geldt in landen waar de sharia is ingevoerd, in die context wordt de oproep gedaan. Het is geen oproep voor Nederland, dus de stemmingmakerij is nogal hypocriet.
Oooooooooh, het is niet relevant omdat de sharia hier nog niet is ingevoerd. Niet voor Nederland dus.

We kunnen opgelucht ademhalen .
pi_26027865
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oooooooooh, het is niet relevant omdat de sharia hier nog niet is ingevoerd. Niet voor Nederland dus.

We kunnen opgelucht ademhalen .
Wat bedoel je nou te zeggen?
Het ontkracht de teksten van degenen die zeggen dat ik me hier zorgen zou moeten maken.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:16:03 #156
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26027891
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:58 schreef SCH het volgende:
Je hebt het fout, er wordt in deze brochure niet opgeroepen om homo's te doden. Het is zo goedkoop om zo'n pamfletje zo makkelijk uit te leggen. Het is een manier om aan te geven dat homoseksualiteit slecht is en ik kan je genoeg westers materiaal laten zien waarin wordt beweerd dat homoseksualiteit verderfelijk is.
.

Oh, het is een soort metafoor?

Zoals het in de hens steken van moskeeën ook een soort van performance-art is?
pi_26027906
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

.

Je begrijpt het weer eens niet. Het is helemaal geen metafoor, het is alleen niet van toepassing - maar wellicht weet je niet zoveel van exegese.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:19:22 #158
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26027962
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou te zeggen?
Het ontkracht de teksten van degenen die zeggen dat ik me hier zorgen zou moeten maken.
Jáááhoor, wat jij wil. Net als dat de inhoud van Mein Kampf in Nederland volledig ontkracht wordt doordat het in het Duits is geschreven .
  woensdag 6 april 2005 @ 17:21:15 #159
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028006
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:16 schreef SCH het volgende:
Je begrijpt het weer eens niet. Het is helemaal geen metafoor, het is alleen niet van toepassing...
Omdat het hier niet is ingevoerd, ja ja, ik heb wel gelezen wat je schreef hoor.

Er ziet hier ook geen nationaal-socialistische regering, dus er is voor jou ook geen enkele reden om je druk te maken over wat Lonsdale-knuppels en partijen als de NNP en NR, hmm?

Of zou het misschien zo zijn dat de wens om een dergelijke maatschappij te vormen al onwenselijk is?
pi_26028014
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jáááhoor, wat jij wil. Net als dat de inhoud van Mein Kampf in Nederland volledig ontkracht wordt doordat het in het Duits is geschreven .
Ga er nou eens op in man. Jij beweer toch dat dit boekje oproept om mij van een flatgebouw naar beneden te gooien, mijn mooie hoofdje het eerst.

Ik zeg dat dat niet waar is en dan haak je af en verval je in flauwigheden.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:22:17 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028022
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Je begrijpt het weer eens niet. Het is helemaal geen metafoor, het is alleen niet van toepassing - maar wellicht weet je niet zoveel van exegese.
Ooooh het is helemaal niet van toepassing. Omdat de sharia nog niet is ingevoerd

ROTFLMAOPIMP
  woensdag 6 april 2005 @ 17:23:38 #162
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26028056
volgens mij is er nog genoeg tijd om in hoger beroep te gaan.
pi_26028074
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

Omdat het hier niet is ingevoerd, ja ja, ik heb wel gelezen wat je schreef hoor.

Er ziet hier ook geen nationaal-socialistische regering, dus er is voor jou ook geen enkele reden om je druk te maken over wat Lonsdale-knuppels en partijen als de NNP en NR, hmm?

Of zou het misschien zo zijn dat de wens om een dergelijke maatschappij te vormen al onwenselijk is?
Oh die is zeker onwenselijk. Ik vind het ook geen fijne teksten. Maar je kan een topic vullen met de keren dat mensen hier geroepen hebben dat 'de moslims' mij van een flat willen gooien. Dat is crap en stemmingmakerij. Gelukkig dat je dat wel snapt dan.
pi_26028090
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ooooh het is helemaal niet van toepassing. Omdat de sharia nog niet is ingevoerd

ROTFLMAOPIMP
Doe even normaal man. Je hebt er volgens mij weer helemaal geen weet van en weet helemaal niet hoe je dat boekje moet duiden.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:25:00 #165
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028092
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga er nou eens op in man. Jij beweer toch dat dit boekje oproept om mij van een flatgebouw naar beneden te gooien, mijn mooie hoofdje het eerst.

Ik zeg dat dat niet waar is en dan haak je af en verval je in flauwigheden.
Flauwigheden

Ik pas alleen even jouw geniale redenatie toe op een ander boek. Wat is daar nou flauw aan? Je zou juist vereerd moeten zijn /
pi_26028099
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:23 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is er nog genoeg tijd om in hoger beroep te gaan.
Wie zou dat moeten doen? Het is helemaal geen zaak geweest.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:25:27 #167
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028101
Overigens, dat de sharia hier niet ingevoerd is wil niet zeggen dat mensen niet vatbaar kunnen zijn voor dit soort teksten en zich toch genoodzaakt voelen om tot dergelijke acties over te gaan. Er is zoveel illegaal in Nederland en toch vinden dagelijks talloze misdrijven plaats.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:26:01 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028111
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe even normaal man. Je hebt er volgens mij weer helemaal geen weet van en weet helemaal niet hoe je dat boekje moet duiden.
Ik weet niet hoe ik dat boekje moet duiden
  woensdag 6 april 2005 @ 17:27:03 #169
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26028138
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zou dat moeten doen? Het is helemaal geen zaak geweest.
je hebt gelijk.
pi_26028146
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:25 schreef Lithion het volgende:
Overigens, dat de sharia hier niet ingevoerd is wil niet zeggen dat mensen niet vatbaar kunnen zijn voor dit soort teksten en zich toch genoodzaakt voelen om tot dergelijke acties over te gaan. Er is zoveel illegaal in Nederland en toch vinden dagelijks talloze misdrijven plaats.
Tsja, een klopjacht dan maar op alle evangelische werkjes waarin mensen hun geloofsideeen spuien. Ik vind dat mensen dit best mogen vinden, gelukkig wel zeg.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:27:29 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028153
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:25 schreef Lithion het volgende:
Overigens, dat de sharia hier niet ingevoerd is wil niet zeggen dat mensen niet vatbaar kunnen zijn voor dit soort teksten en zich toch genoodzaakt voelen om tot dergelijke acties over te gaan.
Jawel hoor, dat wil het wel zeggen. Want de sharia is hier immers nog niet ingevoerd
pi_26028176
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, dat weet je inderdaad niet. Je lult maar wat en beweert dingen die niet kloppen. Als je weer bij zinnen bent hebben we het er nog wel eens over.
pi_26028229
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst Geert Mak eens lezen. .
pi_26028242
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:30 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst Geert Mak eens lezen. .
Het trollende uber-rechtse front heeft hier afgesproken?

Dan ben ik weer weg
  woensdag 6 april 2005 @ 17:33:07 #175
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028276
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:27 schreef SCH het volgende:
Tsja, een klopjacht dan maar op alle evangelische werkjes waarin mensen hun geloofsideeen spuien.
Wanneer opgeroepen wordt tot het ombrengen van bepaalde (groepen) mensen, dan ja.
pi_26028332
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het trollende uber-rechtse front heeft hier afgesproken?
''Uber-rechts''? Wat is dat voor verschrikkelijke uitdrukking? En wie geeft jou het recht mij daarvoor uit te schelden?
quote:
Dan ben ik weer weg
Maar....laat je de beschaving aan de barbaren?

Weg vanwege een lullige opmerking, die niet eens aan jou gericht is? Wat een zwaktebod.
pi_26028340
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:33 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wanneer opgeroepen wordt tot het ombrengen van bepaalde (groepen) mensen, dan ja.
Oh, homo's psychisch zo vernederen dat ze in een inrichting moeten zitten, vind je natuurlijk prima.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:36:16 #178
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028362
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef SCH het volgende:
Oh, homo's psychisch zo vernederen dat ze in een inrichting moeten zitten, vind je natuurlijk prima.
Waar haal je dat nu weer vandaan?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:36:28 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26028367
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

.

Ach, is Wilders veroordeeld wegens het pleiten voor vernieling van andermans eigendom (hoofddoekjes)?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:37:52 #180
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028398
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:36 schreef Sidekick het volgende:
Ach, is Wilders veroordeeld wegens het pleiten voor vernieling van andermans eigendom (hoofddoekjes)?
Ugh?

Hij lust hoofddoekjes rauw. Wat heeft dat met andermans eigendom te maken?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:43:42 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26028535
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:37 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ugh?

Hij lust hoofddoekjes rauw. Wat heeft dat met andermans eigendom te maken?
Hij heeft het over de wapperende hoofddoekjes die anderen meebrengen op het Malieveld:
"En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw"
  woensdag 6 april 2005 @ 17:45:58 #182
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26028572
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Heeft het trollende ueber-naieve eenmansfront hier zijn intrek genomen? Dan ben ik weg, namelijk. .
nee en in dit geval trollde hij ook niet, lees het maar eens op je gemak door nu je met deze wetenschap waarschijnlijk blijft.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:46:58 #183
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26028587
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:43 schreef Sidekick het volgende:
Hij heeft het over de wapperende hoofddoekjes die anderen meebrengen op het Malieveld:
"En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw"
Nou nou. Is dat écht het enige wat je in te brengen hebt tegen de notie dat mensen (en hun publicaties) die aanzetten tot een misdrijf aangepakt moeten worden? Wat figuurlijk taalgebruik? .

Leuk Sidekick, heel aandoenlijk ook.
pi_26028599
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee en in dit geval trollde hij ook niet, lees het maar eens op je gemak door nu met deze wetenschap waarschijnlijk blijft.
Wat bedoel je precies met dit zinsdeel?
pi_26028625
Dat is nou Lithion, altijd direct uitgeluld als het erop aan komt.

Ik heb ook nog geen serieus antwoord op mijn vraag: Houden jullie het vol dat ik als homo hier het gevaar loop van een flatgebouw geknikkerd te worden - omdat daartoe in dat boekje toe opgeroepen zou worden.

Blijkbaar doen de nuances en details er niet meer zo toe als het mensen niet uitkomt.
Jammer, wel aandoenlijk
  woensdag 6 april 2005 @ 17:50:04 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26028657
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:47 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met dit zinsdeel?
ik heb het woordje "je" er reeds aan toegevoegd...
  woensdag 6 april 2005 @ 17:51:18 #187
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26028685
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou nou. Is dat écht het enige wat je in te brengen hebt
Nee.

Maar ga jij lekker door over je performance-act in Uden. Ook zo'n fantastische bijdrage.
pi_26028729
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:48 schreef SCH het volgende:

Ik heb ook nog geen serieus antwoord op mijn vraag: Houden jullie het vol dat ik als homo hier het gevaar loop van een flatgebouw geknikkerd te worden - omdat daartoe in dat boekje toe opgeroepen zou worden.

Blijkbaar doen de nuances en details er niet meer zo toe als het mensen niet uitkomt.
Jammer, wel aandoenlijk
Als ik het goed begrijp, wordt in dit boekje beschreven dat, indien de sharia wordt ingevoerd, aan betrapte homosexuelen dit vonnis zal worden voltrokken. Met nadruk op ''indien de sharia wordt ingevoerd.''

Klopt dit?
  woensdag 6 april 2005 @ 17:54:28 #189
16625 robh
pi_26028768
quote:

Jammer, wel aandoenlijk
Je zou ten prooi kun vallen aan een groepje potenrammers? De booschap is echt wel duidelijk hoor. Dat je niet direct hoofd vooruit van een flatgebouw at wordt gesodemietert lijkt me logisch, dat gaat wel erg ver.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26028793
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp, wordt in dit boekje beschreven dat, indien de sharia wordt ingevoerd, aan betrapte homosexuelen dit vonnis zal worden voltrokken. Met nadruk op ''indien de sharia wordt ingevoerd.''

Klopt dit?
Zo ongeveer. Bij mijn weten rept het boekje over landen waar de sharia is ingevoerd, het boekje is niet voor de Nederlandse situatie geschreven - het is een soort "How to do in Sharia-land" - voor de Lemmeben onder ons een aanrader. Het is dus een uiterst orthodox werkje waarin de wetgeving wordt uitgelegd. Het is geen boekje waarin wordt opgeroepen in Nederland de sharia te gaan invoeren en dan homo's te kieperen.
pi_26028812
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:54 schreef robh het volgende:

[..]

Je zou ten prooi kun vallen aan een groepje potenrammers? De booschap is echt wel duidelijk hoor. Dat je niet direct hoofd vooruit van een flatgebouw at wordt gesodemietert lijkt me logisch, dat gaat wel erg ver.
Waarmee het boekje op dezelfde lijn komt als al die evangelische werkjes die ik onder ogen heb gehad.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:57:36 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26028846
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo ongeveer.
Aha, zo ongeveer .
quote:
Bij mijn weten rept het boekje over landen waar de sharia is ingevoerd, het boekje is niet voor de Nederlandse situatie geschreven
Hoe weet je dat nou? Staat het in het 'voorwoord' ofzo ?
quote:
- het is een soort "How to do in Sharia-land" - voor de Lemmeben onder ons een aanrader. Het is dus een uiterst orthodox werkje waarin de wetgeving wordt uitgelegd. Het is geen boekje waarin wordt opgeroepen in Nederland de sharia te gaan invoeren en dan homo's te kieperen.
Nee, want voor dat laatste hebben ze natuurlijk een ander boekje .
pi_26028878
Mooi dat Lemmeb ook eventjes erkent dat het boekje niet oproept hier de sjaria in te voeren. Niet dat ik weet of dat zo is, hoor.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:09:08 #194
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26029132
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:51 schreef Sidekick het volgende:
Nee.
Nou, kom maar op dan. Laat eens wat zien.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:18:49 #195
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26029410
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:09 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, kom maar op dan. Laat eens wat zien.
Ik lees ook niet altijd een heel topic door voor ik reageer, maar of dan jouw opmerking slim is betwijfel ik. Daarnaast: wat niet is kan nog komen, maar de interesse voor meer duidelijkheid straalt niet echt van je post af.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:23:30 #196
16625 robh
pi_26029537
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:01 schreef Lemmeb het volgende:

Ach, ik ga slechts af op SCH's alwetendheid betreffende de ins en outs van de invoering van de sharia in Nederland.
Welke invoering van welke sharia heb jij het over? Was dat de bestuurlijke vernieuwing van Thom?

Ongelovelijk dat het CDA daar aan mee doet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 6 april 2005 @ 18:24:16 #197
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26029559
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:18 schreef Sidekick het volgende:
Ik lees ook niet altijd een heel topic door voor ik reageer, maar of dan jouw opmerking slim is betwijfel ik. Daarnaast: wat niet is kan nog komen, maar de interesse voor meer duidelijkheid straalt niet echt van je post af.
Ik ben gewoon benieuwd naar een on-topic inhoudelijke reactie van jou, in plaats van zo'n simpele vergelijking met een figuurlijke uitspraak van Wilders waarmee je de plank volledig misslaat.

Vind jij het oproepen tot geweld of het oproepen tot het plegen van misdrijven te billijken?
  woensdag 6 april 2005 @ 18:26:38 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26029613
-ophouden met op de man spelen naar SCH-

[ Bericht 33% gewijzigd door NorthernStar op 06-04-2005 18:27:40 ]
  woensdag 6 april 2005 @ 18:33:16 #199
16625 robh
pi_26029761
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
Hoezo ongelofelijk Ze zoeken gewoon naar een rechtvaardiging voor het 'van gebouwen gooien van homo's met het hoofd naar beneden' .
Pas maar op, straks ben jij ook nog aan de beurt.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 6 april 2005 @ 18:36:40 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26029833
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
-ophouden met op de man spelen naar SCH-
oke

sorry
pi_26029847
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

oke

sorry
Kom maar, gaan we een ijschje voor je kopen
  woensdag 6 april 2005 @ 18:51:13 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030136
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom maar, gaan we een ijschje voor je kopen
Ja lekker, met aardbei .

Magoed, om nog even serieus op je argument in te gaan: zeggen dat (een deel van) het boek niet relevant is, omdat de sharia hier niet van kracht is, is net zoiets als zeggen dat de inhoud van 'Mein Kampf' niet relevant is omdat de nazi's niet aan de macht zijn.

Sterker nog (en dit is een doordenkertje, dat overigens niet van mijn hand is): het is net zoiets als beweren dat het niet 'relevant' is, wanneer iemand zegt/schrijft dat 'de Joden vergast moeten worden', omdat de Holocaust immers al 60 jaar is afgelopen .

Ik hoop toch echt dat je eindelijk eens inziet dat je redenatie in dit geval echt niet al te best is.
pi_26030220
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja lekker, met aardbei .

Magoed, om nog even serieus op je argument in te gaan: zeggen dat (een deel van) het boek niet relevant is, omdat de sharia hier niet van kracht is, is net zoiets als zeggen dat de inhoud van 'Mein Kampf' niet relevant is omdat de nazi's niet aan de macht zijn.

Sterker nog (en dit is een doordenkertje, dat overigens niet van mijn hand is): het is net zoiets als beweren dat het niet 'relevant' is, wanneer iemand zegt/schrijft dat 'de Joden vergast moeten worden', omdat de Holocaust immers al 60 jaar is afgelopen .

Ik hoop toch echt dat je eindelijk eens inziet dat je redenatie in dit geval echt niet al te best is.
Als je terugleest zul je zien dat ik het veel zorgvuldiger geformuleerd heb.

1. Er wordt mij hier bij voortduring aangepraat dat ik nu al bang moet zijn voor moslims. Dat is op zich al hilarisch maar het komt ook niet overeen met het boekje, dat echt een soort educatief geschriftje over de sharia is.

2. Je mag je best zorgen maken over het feit of er hier de sharia wordt ingevoerd. Ik maak me daar niet druk over. Het was heel wat logischer om je zorgen te maken over het Derde Rijk.

Mijn redenatie is juist erg zuiver als je naar de letter en intentie van het boekje kijkt. Verder valt er een wereld om heen te verzinnen en dat is niet altijd onterecht natuurlijk.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:55:17 #204
71919 wonderer
pi_26030233
quote:
Op woensdag 6 april 2005 16:09 schreef BiLaL het volgende:
En aangezien ik nog geen één homoseksueel van een hoog gebouw af heb zien gooien snap ik werkelijk waar niet waar deze aandacht voor nodig is...
Dus er moet eerst een slachtoffer vallen voordat je het serieus neemt?
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 18:55:47 #205
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26030242
Even op zoek op AT5 kwam ik dit tegen (was geloof ik al eerder aan gerefereerd in dit topic?)
quote:

Islamitisch boek wordt gecensureerd

AMSTERDAM - Een in opspraak geraakte islamitisch boek moet worden gecensureerd. Dat liet het OM dinsdag aan de uitgever weten. In het boek 'Gids voor Islamitische Opvoeding' staan het volgens het OM antisemitische passages. Die moeten worden verwijderd of zwart gemaakt. De andere twee controversiële boeken, die verkrijgbaar waren in de El Tawheed moskee, hoeven niet te worden aangepast. Vorig jaar ontstond er veel ophef rond deze twee laatste boeken omdat er in werd opgeroepen vrouwen te slaan en homo's te doden. Dat blijkt nu dus niet strafbaar te zijn.

Gek dat dit dan weer wel gecensureerd moet worden.
  woensdag 6 april 2005 @ 18:57:41 #206
71919 wonderer
pi_26030284
quote:

Jammer, wel aandoenlijk
Om eerlijk te zijn, ja, ik denk dat jij en andere openlijk homosexuelen in de nabije toekomst gevaar gaan lopen in Nederland. Als je ziet hoe homo's door voornamelijk Marokkanen worden weggepest en getreiterd, bedreigd zelfs, als je ziet hoe mensen worden afgeschoten omdat de islam het niet met hen eens is, denk ik dat de regering moet ingrijpen voor het echt uit de hand loopt.
  † In Memoriam † woensdag 6 april 2005 @ 19:03:34 #207
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26030398
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ja, ik denk dat jij en andere openlijk homosexuelen in de nabije toekomst gevaar gaan lopen in Nederland. Als je ziet hoe homo's door voornamelijk Marokkanen worden weggepest en getreiterd, bedreigd zelfs, als je ziet hoe mensen worden afgeschoten omdat de islam het niet met hen eens is, denk ik dat de regering moet ingrijpen voor het echt uit de hand loopt.
Van de regering hoef je weinig te verwachten. Dat zeggen ze zelf in feite ook keer op keer. Ze zijn juist voor minder overheid.

In de jaren vijftig dacht gemiddeld Nederland minstens zo erg over homoseksualiteit als die fundi's nu. Dat heeft een paar decenia geduurd voordat dit veranderde. Ik ben bang dat het net als toen ook nu een proces is wat tijd nodig heeft. Alleen zit het nu helaas ingekapseld in de hele discussie rondom migranten en moslims en alle spanningen die dat met zich meebrengt.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:15:52 #208
71919 wonderer
pi_26030650
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Van de regering hoef je weinig te verwachten. Dat zeggen ze zelf in feite ook keer op keer. Ze zijn juist voor minder overheid.

In de jaren vijftig dacht gemiddeld Nederland minstens zo erg over homoseksualiteit als die fundi's nu. Dat heeft een paar decenia geduurd voordat dit veranderde. Ik ben bang dat het net als toen ook nu een proces is wat tijd nodig heeft. Alleen zit het nu helaas ingekapseld in de hele discussie rondom migranten en moslims en alle spanningen die dat met zich meebrengt.
Het verschil is dat gemiddeld Nederland niet zo gewelddadig was als die fundi's nu. Of heb ik iets gemist? Geschiedenis er in de 4de uitgemieterd
  woensdag 6 april 2005 @ 19:23:51 #209
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26030790
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je terugleest zul je zien dat ik het veel zorgvuldiger geformuleerd heb.

1. Er wordt mij hier bij voortduring aangepraat dat ik nu al bang moet zijn voor moslims. Dat is op zich al hilarisch maar het komt ook niet overeen met het boekje, dat echt een soort educatief geschriftje over de sharia is.

2. Je mag je best zorgen maken over het feit of er hier de sharia wordt ingevoerd. Ik maak me daar niet druk over. Het was heel wat logischer om je zorgen te maken over het Derde Rijk.

Mijn redenatie is juist erg zuiver als je naar de letter en intentie van het boekje kijkt. Verder valt er een wereld om heen te verzinnen en dat is niet altijd onterecht natuurlijk.
En hier verschillen wij chronisch van mening. Het wereldwijd om zich heen grijpende moslimfundamentalisme is in mijn ogen in potentieel zelfs nog véél gevaarlijker dan het nazisme ooit geweest is. Ik denk echt dat je het onderschat: je zou je werkelijk zorgen moeten maken. Ook over de situatie in Nederland.

Alleen al het bestaan en de actieve verspreiding van dergelijke boeken zou je toch minstens achter de oren moeten doen krabben. Dit soort tektsten zijn echt niet normaal, en gaan nog wel een stap verder dan hetgeen in de pamfletten van Hitler te lezen was.

Uiteindelijk zal de toekomst het uitwijzen. Als men maatregelen neemt en het, mede daardoor, allemaal wel mee blijkt te vallen, sta jij waarschijnlijk vooraan in de rij om je gelijk op te eisen. Maar als het allemaal niet meevalt, hebben we er geen van allen meer wat aan dat ik gelijk had. Voor jou is het dus in wezen een win-win situatie, dat maakt jouw standpunt ook zo gemakkelijk.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:37:08 #210
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26031058
Jammer, het verbod van dit boek had de eerste stap kunnen zijn in het stoppen van de verspreiding van haat en onverdraagzaamheid.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_26031196
Beste Frank,

Ik zou het u graag uitleggen, maar ik snap het ook niet! Ik raad u aan te informeren bij
het OM – die hebben het beoordeeld, ik ben ook benieuwd naar hun argumentatie.

met vriendelijke groet,

Ariane Hendriks

SP-fractiemedewerker Justitie en Asielbeleid

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: PMFrank
Verzonden: woensdag 6 april 2005 15:56
Aan: Hendriks A.
Onderwerp: Passage over homo's van 't dak afgooien, het mág!

MH,

Gaarne uitleg over onderstaand bericht!

Hoogachtend,

Frank *********

BERICHT
pi_26031274
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:37 schreef AvispaCS het volgende:
Jammer, het verbod van dit boek had de eerste stap kunnen zijn in het stoppen van de verspreiding van haat en onverdraagzaamheid.
Geloof je dat nou werkelijk?

Racistische lectuur is verboden in Nederland. Is er soms ook geen racisme?
pi_26031367
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:43 schreef mineo39-76 het volgende:
Beste Frank,

Ik zou het u graag uitleggen, maar ik snap het ook niet! Ik raad u aan te informeren bij
het OM � die hebben het beoordeeld, ik ben ook benieuwd naar hun argumentatie.

met vriendelijke groet,

Ariane Hendriks

Natuurlijk is de SP de eerste om te antwoorden.

Schrijft het OM ook een soort motivatie voor zo'n beslissing die je ergens kunt nalezen?

Is er hier een homo die zin heeft om op eigen titel dat boekje aan te klagen?
  woensdag 6 april 2005 @ 19:55:30 #214
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26031481
quote:
Op woensdag 6 april 2005 18:54 schreef SCH het volgende:
Je doet hierbij alsof eerst de sharia in de Nederlandse maatschappij ingevoerd moet worden voordat bepaalde moslims zich de daarbij behorende regeltjes en handelingen ter harte nemen. Dat hoeft natuurlijk absoluut niet zo te zijn... eerder het tegendeel is waar. Het is vele malen waarschijnlijker dat op den duur wat fanaten voor zichzelf uitmaken dat ze zich als 'zuivere moslims' aan de regels en handelingen van de sharia moeten houden... vrij naar hun eigen interpretatie uiteraard.
Theo van Gogh heeft al kennis gemaakt met wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Het is dan niet meer dan logisch om directe aansporingen tot het plegen van misdrijven (in dit geval: geweld) uit te bannen, ongeacht of dat gestoeld is op enige geloofsovertuiging zoals in de uitspraak te lezen valt.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:56:45 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26031510
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:43 schreef mineo39-76 het volgende:
Beste Frank,

het OM – die hebben het beoordeeld, ik ben ook benieuwd naar hun argumentatie.

met vriendelijke groet,

Ariane Hendriks

Van: PMFrank
Verzonden: woensdag 6 april 2005 15:56
Aan: Hendriks A.

MH,

Gaarne uitleg over onderstaand bericht!

Hoogachtend,

Frank *********

BERICHT
De SP snapt het (uiteraard) ook niet .

Mijn partij .
  woensdag 6 april 2005 @ 19:59:25 #216
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26031564
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je doet hierbij alsof eerst de sharia in de Nederlandse maatschappij ingevoerd moet worden voordat bepaalde moslims zich de daarbij behorende regeltjes en handelingen ter harte nemen. Dat hoeft natuurlijk absoluut niet zo te zijn... eerder het tegendeel is waar. Het is vele malen waarschijnlijker dat op den duur wat fanaten voor zichzelf uitmaken dat ze zich als 'zuivere moslims' aan de regels en handelingen van de sharia moeten houden... vrij naar hun eigen interpretatie uiteraard.
Precies. Net zoals mensen ook beïnvloed kunnen worden door nazistische pamfletten, ook al zijn de nazi's hier helemaal niet aan de macht.

Dat neemt overigens niet weg dat ik vind dat dit soort boeken gewoon verkocht moeten kunnen worden. Verbieden heeft geen enkel nut: ze komen er namelijk toch wel aan als ze het willen hebben. En op deze manier kan de hele wereld zien wat voor achterlijke figuren er in Nederland wonen.
  woensdag 6 april 2005 @ 20:01:18 #217
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26031625
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Geloof je dat nou werkelijk?

Racistische lectuur is verboden in Nederland. Is er soms ook geen racisme?
De lachwekkendheid van deze reactie is amper te overtreffen.

Ik zou artikel 1 van onze grodwet eens doorlezen. Dit artikel mag schijnbaar met voeten getreden worden als het gebeurt onder de vleugels van een of andere godsdienst.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_26031736
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:01 schreef AvispaCS het volgende:

Ik zou artikel 1 van onze grodwet eens doorlezen. Dit artikel mag schijnbaar met voeten getreden worden als het gebeurt onder de vleugels van een of andere godsdienst.
Je reactie is in het geheel niet relevant voor wat ik zei.

Jij beweert dat een verbod een einde zou kunnen maken aan de verspreiding van de haat. Dat is een absurde bewering.
  woensdag 6 april 2005 @ 20:15:15 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26031963
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:01 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Artikel 1 is het belangrijkste artikel, en tevens het artikel waar vrijwel niemand in Nederland zich werkelijk aan houdt.

Met het verbieden van haatzaaiende teksten bereik je niks. Mensen moeten op andere gedachten gebracht worden dmv het vrije woord, ze moeten zelf inzien dat ze verkeerd bezig zijn.
pi_26033824
quote:
Op woensdag 6 april 2005 20:15 schreef Lemmeb het volgende:
Met het verbieden van haatzaaiende teksten bereik je niks. Mensen moeten op andere gedachten gebracht worden dmv het vrije woord, ze moeten zelf inzien dat ze verkeerd bezig zijn.
Dan zijn we het toch helemaal eensch.
pi_26042788
Geachte heer ******,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan de VVD-Tweede-Kamerfractie.

Voor uitleg moet u bij de rechterlijke macht zijn, zij hebben de uitspraak gedaan.

Natuurlijk staat voor ons als een paal boven water dat homo's niet van
het dak mogen worden gegooid.

Met vriendelijke groet,

VVD-Voorlichting
Tweede Kamer der Staten-Generaal.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uw bericht is doorgestuurd naar Anja Timmer, woordvoerder over het homobeleid in de PvdA Tweed-Kamerfractie.

Met vriendelijke groet
Maria Dijkman
partijbureau Amsterdam

Van: ***Frank***
Verzonden: woensdag 6 april 2005 15:48
Aan: pvda@pvda.nl; sp@sp.nl; vvd@tweedekamer.nl; groenlinks@tweedekamer.nl; d66@tweedekamer.nl
pi_26042888
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:58 schreef mineo39-76 het volgende:
Natuurlijk staat voor ons als een paal boven water dat homo's niet van
het dak mogen worden gegooid.
pi_26042954
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:02 schreef SCH het volgende:

Lief hè?! Als SP stemmer zou ik zó overstappen naar de VVD.
pi_26043715
De hele uitspraak van het O.M. is hier te vinden ---> http://www.om.nl/?s=3&p=pg&id=4628

Ik licht het gedeelte over homo's van een hoge constructie gooien er even uit:

De Weg van de Moslim.

Het boek ‘De Weg van de Moslim’ bevat een samenvatting van de geloofsopvattingen en leefregels van de islam volgens de streng wahabitische leer van Saoedi-Arabië. Het behoort tot de literatuur die in het kader van de wahabitische geloofsverkondiging in massale aantallen vanuit Saoedi-Arabië gratis over grote delen van de islamitische wereld werd verspreid en er langs die weg in slaagde een zekere invloed te krijgen.

De schrijver van het boek stelt zich bij zijn formulering van geloofs- en gedragsregels de maatschappelijke situatie voor ogen die volgens hem bestaat of moet bestaan in een Islamitische staat. Uit andere publicaties van de schrijver blijkt dat hij, ondanks zijn streng wahabitische geloof, erkent dat moslims die buiten de Islamitische wereld verblijven aan de rechtsorde van hun verblijfsland gehoorzaamheid verschuldigd zijn en dat wat hij als strafrecht behandelt alleen geldt binnen het Islamitische staatsbestel

De wetenschap die wil vaststellen hoe de Islamitische Sharia luidt, en welke gedragsregels de Sharia in concreto voorschrijft, wordt in het Arabisch ‘fiqh’ genoemd. De ‘fiqh’ omvat ook de studie en de beschrijving van het ritueel, aangezien ook de godsdienstige rituele plichten tot het levenspad van een goede Moslim behoren. Een goede Nederlandse vertaling van ‘fiqh’ is plichtenleer. De ‘fiqh’-boeken behandelen niet alleen het Islamitisch ritueel maar ook het Islamitisch strafrecht. Strafbare handelingen worden in drie groepen onderverdeeld:

vergrijpen tegen lijf en leven;
een vijftal misdrijven waarop het Islamitisch recht een ‘vaste’ straf (in het Arabisch ‘hedd’) heeft gesteld, te weten ontucht, betichting van ontucht, het drinken van wijn, diefstal en straatroof;
overige vergrijpen (als bedrog, afpersing) waar de rechter zelf de strafmaat voor vaststelt.
De tweede categorie van misdrijven, de misdrijven waarop een vaste straf is gesteld, spelen een grote rol in het bewustzijn van de gelovigen. Pas wanneer deze hedd-straffen volledig geïmplementeerd worden, zo meent menigeen, mag de gemeenschap Islamitisch genoemd worden. De zogenaamde Hedd straffen mogen alleen ten uitvoer gelegd worden door rechters.

De Weg van de Moslim bestaat uit 3 delen. In deel 3 vinden we in het hoofdstuk wettelijke straffen de gewraakte uitlating aangaande straffen die zouden moeten volgen op sodomie.
Ter illustratie vindt u hier de tekst over van de definitie die in het hoofdstuk wordt gegeven over de ‘hedd’ (= wettelijk straf):

De ‘hedd’ is het opleggen van een lichamelijke straf, van geseling tot doodstraf, aan degene, die een door Allah verboden handeling heeft verricht, om af te schrikken. De ‘hedd’ is ook de grens van de goddelijke wetten, die men nooit moet overschrijden zelfs niet naderen.

In het hoofdstuk worden achtereenvolgens voorwaarden, doel en wijze van straffen en het opleggen daarvan gegeven aangaande feiten als drinken van alcoholische dranken, ontucht, overspel, diefstal en sodomie.
Over sodomie staat op p. 226 van deel 3 het volgende:

"Opmerkingen
De ‘hedd’ voor sodomie is steniging tot de dood, of men wel of niet getrouwd is. De profeet (vzmh) zei:
-"Wie u ook maar schuldig vindt aan sodomie, doodt hem evenals degene, die zich hiervoor laat misbruiken."

Aboe Daoud en Tirmidi

Ten aanzien van de wijze, waarop ze te doden, levert men over dat compagnons van de Profeet (vzmh) dit op verschillende manieren hebben gedaan. Sommigen hebben ze gedood met vuur, anderen hebben ze gestenigd tot de dood. Ibn Abbes zei: men zoekt de hoogste constructie, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen"

Bij bovenstaande passage blijkt al meteen dat het hier gaat om een toelichting op de heilige geschriften en dat deze gedeelten een zakelijke weergave zijn van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen ten aanzien van sodomie hebben gezegd, opgetekend en overgeleverd. Er wordt gesproken over ‘levert men over’, en men somt op wat de ‘compagnons van de Profeet’ voor manieren hebben gebruikt om degenen die zich schuldig hebben gemaakt aan sodomie te straffen, doden met vuur, stenigen of zoals Ibn Abbes heeft gezegd met het hoofd naar voren van de hoogste constructie gooien en vervolgens doden met stenen.’
De eerste ‘manieren’ zijn te weinig concreet om daaruit een strafbaar feit te destilleren

De uitlating echter welke gedaan zou zijn door Ibn Abbes en als zodanig vervat in dit hoofdstuk van het boek, is, geïsoleerd bezien, naar zijn aard opzettelijk beledigend in de zin van art. 137c Sr. voor een groep mensen wegens hun homoseksuele gerichtheid. Beledigend omdat de boodschap voor homoseksuelen is dat zij onwaardig zijn om verder te leven.

Zet deze passage tevens in de zin van art. 137d Sr., aan tot haat tegen of discriminatie van mensen en zelfs tot gewelddadig optreden tegen personen wegens diezelfde homoseksuele gerichtheid? Nee, in de uitlating is geen oproep te lezen gericht tot individuele moslims. Deze worden niet aangezet tot de delictsbestanddelen van art. 137d Sr. Hetzelfde geldt ten aanzien van art. 131 Sr.

Alhoewel de uitlating zelf beledigend is, meent het OM dat de context waarin de uitlating is geplaatst en de daaruit kennelijke bedoeling van die uitlating het beledigende karakter aan die uitlating ontneemt. Deze uitlating en de gehele passage die handelt over de wettelijke straf en de uitvoering daarvan bij sodomie staat kenbaar in direct verband met de geloofsopvatting.
Ook hier geldt dat de inhoud en ook de lading van de passage niet verder gaan dan een directe weergave van de godsdienstige opvatting van een aantal ‘compagnons van de Profeet’ welke dient ter aanduiding van de in de geloofsopvatting van de islam verankerde opvatting over sodomie en daarmee, naar mag worden aangenomen, van diepgaande betekenis is voor de geloofsopvattingen van de verdachte.

Zoals de woorden van Abbes zijn weergegeven en uitgelegd in de media en door sommige politici, lijkt het zonneklaar dat hier de grenzen van het onnodig grievende en kwetsende zijn overschreden. Indien men echter de achtergrond van de teksten in beschouwing neemt, leidt dit tot de conclusie dat de verwoording zich niet begeeft buiten de grenzen van acceptabele proporties, zoals die door HR en EHRM zijn gemarkeerd.

Mmmm... begrijp er niet veel van...
Het is wel grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend volgens het O.M.
pi_26043762
Grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend is toch strafbaar, of...?
pi_26043957
De context ontneemt het beledigende karakter van de uitlatingen, dat is volgens mij de crux.
pi_26044070
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend is toch strafbaar, of...?
Onderstaand bericht naar het O.M. ---> post@openbaarministerie.nl
gemaild:

MH,

Van de uitspraak inzake het boek "De weg van de moslim" begrijp ik niet veel!
Het O.M. komt tot de conclusie dat het is wel grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend
is naar homoseksuelen toe maar er geen vervolging plaatsvind...

Kunt U hier wat meer uitleg over geven?
Ik dacht namelijk dat grieven, kwetsen en opzettelijk beledigen wel strafbaar was!

Bij voorbaat dank.

Frank ********
  donderdag 7 april 2005 @ 12:24:53 #228
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26044825
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:52 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

gemaild:

MH,

Het O.M. komt tot de conclusie dat het is wel grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend

Ik dacht namelijk dat grieven, kwetsen en opzettelijk beledigen wel strafbaar was!

Bij voorbaat dank.

Frank ********
Sinds wanneer hebben de homo's de allochtonen voorbijgestreefd in "slachtoffertje spelen"? Als grieven, kwesten en opzettelijk beledigen strafbaar was, zou nu de helft van NL in het gevang horen.
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  donderdag 7 april 2005 @ 12:27:43 #229
16625 robh
pi_26044895
quote:
Homo's
Dat is grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend! Frank! Mailen!

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26045237
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:24 schreef JanPoedel het volgende:
Sinds wanneer hebben de homo's de allochtonen voorbijgestreefd in "slachtoffertje spelen"? Als grieven, kwesten en opzettelijk beledigen strafbaar was, zou nu de helft van NL in het gevang horen.
Dit heeft niks te maken met slachtoffertje spelen, het heeft te maken met duidelijkheid willen hebben over een uitspraak. Er is sprake van een dubbele standaard (gelovigen mogen dingen zeggen die anderen niet mogen zeggen, zo lijkt het).

Van mij mag iedereen kwetsen, grieven en beledigen zoveel hij wil, als er maar niet met twee maten gemeten wordt. Als iemand een homo mag beledigen, dan mag die homo de ander ook beledigen (en bijvoorbeeld zeggen dat alle moslims van het dak afgegooid zouden moeten worden).
pi_26046228
quote:
Op woensdag 6 april 2005 19:03 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

pi_26046353
In de jaren vijftig was er weliswaar een grote intolerantie t.o.v. homosexualiteit, maar verder gaat elke vergelijking mank. Het was een nagenoeg gewelloze samenleving en in bijna iedere Amsterdamse woning kon je d.m.v. een loper binnenkomen. En anders hing er wel een touwtje uit de brievenbus. Moet je nu eens doen!
  donderdag 7 april 2005 @ 14:06:42 #233
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26047257
Voor mij staat het als een bruine paal boven water dat homo's niet van het dak gegooid mogen worden, zoals de fractie in een reactie zegt. Maar er moet wel bruine paal en perk gesteld worden aan de anti-homo stemming die leeft onder moslims (niet onder islamietjes natuurlijk).
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26047480
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Voor mij staat het als een bruine paal boven water dat homo's niet van het dak gegooid mogen worden, zoals de fractie in een reactie zegt. Maar er moet wel bruine paal en perk gesteld worden aan de anti-homo stemming die leeft onder moslims (niet onder islamietjes natuurlijk).
Islamietjes

We moeten oppassen dat de tolerantie tov o.a. homoseksuelen gewaarborgd blijft maar het is een misverstand te denken dat het alleen van de moslims afhangt. Homohaat en intolerantie leeft onder grotere delen van de bevolking en het werkt op elkaar in.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:22:01 #235
85889 lucida
équilibre
pi_26047661
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Islamietjes

We moeten oppassen dat de tolerantie tov o.a. homoseksuelen gewaarborgd blijft maar het is een misverstand te denken dat het alleen van de moslims afhangt. Homohaat en intolerantie leeft onder grotere delen van de bevolking en het werkt op elkaar in.
Wat is je punt.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  donderdag 7 april 2005 @ 14:33:09 #236
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26047951
Ik als statisticus zeg, na een gedegen onderzoek: de toename van intolerantie jegens homo's van de laatste jaren is volledig op het allochtone conto te schrijven (95% alpha)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26048047
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik als statisticus zeg, na een gedegen onderzoek: de toename van intolerantie jegens homo's van de laatste jaren is volledig op het allochtone conto te schrijven (95% alpha)
Kopieen van het onderzoek?
  donderdag 7 april 2005 @ 14:37:56 #238
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26048077
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:29 schreef Peter-de-Grote het volgende:
In de jaren vijftig was er weliswaar een grote intolerantie t.o.v. homosexualiteit, maar verder gaat elke vergelijking mank. Het was een nagenoeg gewelloze samenleving en in bijna iedere Amsterdamse woning kon je d.m.v. een loper binnenkomen. En anders hing er wel een touwtje uit de brievenbus. Moet je nu eens doen!
vroegah....
zzz
pi_26103309
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:52 schreef mineo39-76 het volgende:

gemaild:

MH,

Bij voorbaat dank.

Frank ********
Geachte heer ******,

Het Openbaar Ministerie heeft uiteraard als een van de eerste instanties de verantwoordelijkheid om strikt binnen de kaders van de wet zijn werk te doen. Een gedetailleerde bestudering van de teksten heeft volgens de betrokken Officier van Justitie geen grond tot vervolging opgeleverd binnen diezelfde kaders. Voor een uitgebreide motivatie hiervan kunt u kijken op http://www.om.nl/?s=3&p=pg&id=4628.

Dat dit soort uitingen weerstand oproept is uiteraard te verwachten, en het OM beoordeeld daarom elke aangebrachte zaak in dit verband op mogelijke aanknopingspunten voor strafvervolging. Deze kwestie kon niet worden vervolgd op basis van de mogelijkheden die de wet biedt (zie voornoemde motivatie). Het niet-vervolgen is in dit specifieke geval dus zeer nadrukkelijk niet het gevolg van een willekeurige beslissing van het OM op basis van bijv. opportuniteit.

Ik besef zonder meer dat het niet-vervolgen bij veel groepen in de maatschappij een groot gevoel van onvrede oproept en ben bijv. zelf ook niet gelukkig met deze uitkomst. Het OM kan niet echter buiten de bestaande wetten opereren. Uiteindelijk is dit naar mijn idee echter een kwestie die het beste in breed verband kan worden aangepakt waarin overheid, politiek en maatschappij tot verantwoorde besluiten komen.

Met vriendelijke groet,

Wil Eelsing
Publieksvoorlichting Openbaar Ministerie
pi_26103384
Tof dat die man zijn eigen mening uit in zo'n brief.
pi_26103670
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tof dat die man zijn eigen mening uit in zo'n brief.
Of vrouw (Wil is een mannen én vrouwen naam)! Foei, Lupa toch!

Maar inderdaad tof!
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:10:16 #242
71919 wonderer
pi_26103826
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:03 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Of vrouw (Wil is een mannen én vrouwen naam)! Foei, Lupa toch!

Maar inderdaad tof!
Hij/zij is wel blij met het woordje "echter" ook... maar wel interessant antwoord. Bedankt voor de moeite, mineo
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 19:14:40 #243
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26103935
Netjes antwoord.
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:20:17 #244
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26104061
Hoera, wat zijn we toch weer beschaafd in Nederland.

Dus als we het woord homo vervangen met moslim dan mag het boekwerk ook blijven bestaan?

Bespeur ik daar een uitdaging?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:54:31 #245
71919 wonderer
pi_26105084
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 19:20 schreef Kugari-Ken het volgende:
Hoera, wat zijn we toch weer beschaafd in Nederland.

Dus als we het woord homo vervangen met moslim dan mag het boekwerk ook blijven bestaan?

Bespeur ik daar een uitdaging?
Alleen als je het vanuit een bepaald geloof kan verantwoorden.
pi_26105306
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:38 schreef mineo39-76 het volgende:
Ten aanzien van de wijze, waarop ze te doden, levert men over dat compagnons van de Profeet (vzmh) dit op verschillende manieren hebben gedaan. Sommigen hebben ze gedood met vuur, anderen hebben ze gestenigd tot de dood. Ibn Abbes zei: men zoekt de hoogste constructie, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen"

Bij bovenstaande passage blijkt al meteen dat het hier gaat om een toelichting op de heilige geschriften en dat deze gedeelten een zakelijke weergave zijn van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen ten aanzien van sodomie hebben gezegd, opgetekend en overgeleverd. Er wordt gesproken over �levert men over�, en men somt op wat de �compagnons van de Profeet� voor manieren hebben gebruikt om degenen die zich schuldig hebben gemaakt aan sodomie te straffen, doden met vuur, stenigen of zoals Ibn Abbes heeft gezegd met het hoofd naar voren van de hoogste constructie gooien en vervolgens doden met stenen.�
De eerste �manieren� zijn te weinig concreet om daaruit een strafbaar feit te destilleren.

De uitlating echter welke gedaan zou zijn door Ibn Abbes en als zodanig vervat in dit hoofdstuk van het boek, is, geïsoleerd bezien, naar zijn aard opzettelijk beledigend in de zin van art. 137c Sr. voor een groep mensen wegens hun homoseksuele gerichtheid. Beledigend omdat de boodschap voor homoseksuelen is dat zij onwaardig zijn om verder te leven.

Zet deze passage tevens in de zin van art. 137d Sr., aan tot haat tegen of discriminatie van mensen en zelfs tot gewelddadig optreden tegen personen wegens diezelfde homoseksuele gerichtheid? Nee, in de uitlating is geen oproep te lezen gericht tot individuele moslims. Deze worden niet aangezet tot de delictsbestanddelen van art. 137d Sr. Hetzelfde geldt ten aanzien van art. 131 Sr.

Alhoewel de uitlating zelf beledigend is, meent het OM dat de context waarin de uitlating is geplaatst en de daaruit kennelijke bedoeling van die uitlating het beledigende karakter aan die uitlating ontneemt. Deze uitlating en de gehele passage die handelt over de wettelijke straf en de uitvoering daarvan bij sodomie staat kenbaar in direct verband met de geloofsopvatting.
Ook hier geldt dat de inhoud en ook de lading van de passage niet verder gaan dan een directe weergave van de godsdienstige opvatting van een aantal �compagnons van de Profeet� welke dient ter aanduiding van de in de geloofsopvatting van de islam verankerde opvatting over sodomie en daarmee, naar mag worden aangenomen, van diepgaande betekenis is voor de geloofsopvattingen van de verdachte.

Zoals de woorden van Abbes zijn weergegeven en uitgelegd in de media en door sommige politici, lijkt het zonneklaar dat hier de grenzen van het onnodig grievende en kwetsende zijn overschreden. Indien men echter de achtergrond van de teksten in beschouwing neemt, leidt dit tot de conclusie dat de verwoording zich niet begeeft buiten de grenzen van acceptabele proporties, zoals die door HR en EHRM zijn gemarkeerd.

Mmmm... begrijp er niet veel van...
Het is wel grievend, kwetsend en opzettelijk beledigend volgens het O.M.
Dat je het niet begrijpt komt omdat je niet goed leest. Ik heb de goede zinnen voor je gemarkeerd. Succes, ! Het komt er op neer dat het OM niet tot vervolging is overgegaan omdat de auteur niet zijn eigen mening uitdraagt (en dus niet oproept tot het doden van homo's), maar slechts de oude geschriften weergeeft en analyseert.

Is er geen jurisprudentie over dit soort gevallen (strafbare feiten door een ander, in dit geval de oude profeten, laten zeggen)?
pi_26220499
Nog een reactie, ditmaal van GroenLinks:

Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 april 2005 die wij in goede orde
hebben ontvangen. Wij zijn blij dat u de moeite heeft genomen om onze
fractie te schrijven. Voor GroenLinks zijn vragen en opmerkingen uit de
samenleving heel belangrijk.

GroenLinks is van mening dat deze boeken in de context moeten worden
bekeken, en aangezien ze bij alle boekhandels te verkrijgen zijn moet
ook worden bekeken hoé ze gebruikt worden, als propaganda of anderszins.

Voor GroenLinks is belangrijk dat het vrije woord prefereert.
Desondanks is in deze de leer van de Trias Politica van kracht.
Daarom kunnen wij helaas niet ingaan op individuele en inhoudelijke
gevallen. De rechter heeft in dit geval besloten en dan staan er voor
GroenLinks geen wegen meer open.

Met vriendelijke groet,

Annemarieke Huizinga
Publieksdienst
Tweede-Kamerfractie GroenLinks
pi_26220719
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 20:01 schreef Areteq het volgende:
Dat je het niet begrijpt komt omdat je niet goed leest. Ik heb de goede zinnen voor je gemarkeerd. Succes, ! Het komt er op neer dat het OM niet tot vervolging is overgegaan omdat de auteur niet zijn eigen mening uitdraagt (en dus niet oproept tot het doden van homo's), maar slechts de oude geschriften weergeeft en analyseert.

Is er geen jurisprudentie over dit soort gevallen (strafbare feiten door een ander, in dit geval de oude profeten, laten zeggen)?
Het wachten is nu op een analyse van neonazis van het oude boek "Mein kampf" van ene A Hitler.
Uiteraard dienen zij dan niet hun mening te geven, maar slechts te analyseren wat er volgens AH met niet-arische mensen moet gebeuren.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')