OK.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:36 schreef zoalshetis het volgende:
zullen we ff die lamme pedozaak erbuiten houden.
Dat verbieden van boeken brengt justitie ook in een onmogelijke spagaat.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:55 schreef mineo39-76 het volgende:
Homo�s van �t dak afflikkeren..., het mág!
.....................................
De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en mensen die overspel plegen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.
05-04-2005
Bron: www.gaykrant.nl
Hirsi Ali heeft nooit tegen iemand gezegd dat het toegestaan is om iemand anders van een hoog gebouw af te gooien.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:17 schreef Meki het volgende:
zolang de woorden van Hirsi Ali niet strafbaar zijn vind ik geen aanleiding om deze boek te verbieden
het oude kapotte plaatje van meki schalt zo nu en dan even door fok, geen aandacht aan schenken.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:43 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Hirsi Ali heeft nooit tegen iemand gezegd dat het toegestaan is om iemand anders van een hoog gebouw af te gooien.
jah jah koekje erbijquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:31 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Mohammed trouwde jonge meisjes -> pedofiel.
Dan kan hij wel een fantastische profeet zijn, feiten zijn feiten.
die was al gestopt, niet uitlokken.quote:
oow neeh dat heeft ze niet gezegd maar ze zei wel andere dingen veel erger dan dit en met dat haten alle Moslims haar terwijl ze zogenaamd voor Vrouwenmoslims opkomt en alle vrouwen negeren haarquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:43 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Hirsi Ali heeft nooit tegen iemand gezegd dat het toegestaan is om iemand anders van een hoog gebouw af te gooien.
Hij lokt me niet uit hoor. Hij zegt in wezen dat ik gelijk heb.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die was al gestopt, niet uitlokken.
En regelmatig een moord op een homo of gekleurd persoon vanwege hun aard. Your point being?quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:51 schreef NightH4wk het volgende:
De VS is juist een grote soep (naja, salad bowl) met verschillende culturen en een aardig grote vrijheid van meningsuiting.
Voor die homo richt Fred Phelps vervolgens een 'monument' op waarop staat hoeveel dagen hij zich nu al in de hel bevindt.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:05 schreef Tijger_m het volgende:
En regelmatig een moord op een homo of gekleurd persoon vanwege hun aard. Your point being?
Mischien kan voortaan het hele persbericht in een topic vermeld worden en niet een geredigeerde versie van de Gay Krant?quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:40 schreef RuL0R het volgende:
-snip-
Wel zo prettig als informatie correct wordt weergegeven.quote:Novum) - De stichting van de Amsterdamse El Tawheedmoskee wordt niet vervolgd. De boeken die de stichting verkoopt, bevatten geen strafbare passages. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van het Openbaar Ministerie (OM).
Het OM onderzocht de boeken 'Fatwas of Muslim Women', 'De weg van de moslim' en 'Gids voor Islamitische opvoeding'. Het laatste boek bevat wel strafbare passages, maar komt van Uitgeverij Noer en Distributie Centrale Islamitische Boeken en werd niet verkocht in El Tawheed.
In de 'Gids voor Islamitische opvoeding' staat een aantal antisemitische passages. Deze zijn beledigend voor joden en kunnen aanzetten tot haat of discriminatie, meldt het OM. De uitlatingen staan volgens justitie echter niet in verband met de geloofsovertuiging en hebben niets te maken met het op de juiste wijze interpreteren of uitdragen van de islam.
Tegen de verspreiders van het boek zijn stappen genomen. Het OM vervolgt hen niet, maar 'stelt de norm': de uitgever en distributeur zijn meegedeeld dat zij de passages moeten verwijderen of onleesbaar maken. Als bezitters die zijn geïnformeerd over de uitkomsten van het onderzoek het boek verspreiden, gaat het OM tot vervolging over.
De andere twee boeken, waarin vrouwenbesnijdenis wordt goedgekeurd en waarin wordt opgeroepen geloofsafvalligen als homo's en overspeligen te doden, zijn niet strafbaar. Omdat de inhoud in 'direct verband staat de uiting van een geloofsovertuiging', moeten de uitspraken gezien worden in context van de religie, stelt het OM.
Na de moord op Theo van Gogh in november kwam de Amsterdamse moskee regelmatig in het nieuws, onder meer vanwege de boeken en het regelmatige bezoek van diens vermeende moordenaar, Mohammed Bouyeri.
Is dat de Wilders-versie?quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:52 schreef Darth-Vader het volgende:
'Mijn Strijd anno 2005'
quote:Op woensdag 6 april 2005 06:48 schreef Drugshond het volgende:
Is Mein Kampf al in de boekhandel te vinden ?
http://seattlepi.nwsource.com/artandlife/apother_story.asp?category=1404&slug=Turkey%20Hitler's%20Bookquote:'Mein Kampf' a best seller in Turkey
By JAMES C. HELICKE
ASSOCIATED PRESS WRITER
ISTANBUL, Turkey -- Turkish bookshops have a best seller, but some of them are hesitant about giving it too much display.
It's "Mein Kampf."
Bepaalde meningen mogen er niet op nagehouden worden? Bepaalde dingen mogen niet gedacht worden? Klinkt een beetje totalitair, of niet?quote:Op woensdag 6 april 2005 09:15 schreef robh het volgende:
En ontopic, je moet zo'n boek niet verbieden, je moet de mensen die het lezen verbieden.
Nee, het stond er ook wat bot. Wanneer mensen zich gaan houden aan de strafbare passages dán moet je ingrijpen. Maar dan zijn het gewoon criminelen geworden.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bepaalde meningen mogen er niet op nagehouden worden? Bepaalde dingen mogen niet gedacht worden? Klinkt een beetje totalitair, of niet?
Exact, dat is hele eieren eten.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:22 schreef robh het volgende:
[..]
Nee, het stond er ook wat bot. Wanneer mensen zich gaan houden aan de strafbare passages dán moet je ingrijpen. Maar dan zijn het gewoon criminelen geworden.
Spannendquote:Op woensdag 6 april 2005 09:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wie gaat er mee vanmiddag een homo van een flat gooien? Jij, SCH? Ik gooi, want ik ben bi.
Een leuke roze opblaaskussen?quote:Op woensdag 6 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het vallen lijkt me best leuk. Het neerkomen is alleen minder.
quote:Op woensdag 6 april 2005 09:56 schreef SCH het volgende:
Een leuke roze opblaaskussen?
* meldtquote:Op woensdag 6 april 2005 10:24 schreef raptorix het volgende:
Bovendien, mochten er nog homos zijn die mij van het dak willen gooien, geef me even een mailtje dan spreken we iets af.
Daar hebben we dat prachtige subtiele verschil weer waar de ggrristenen ook zo graag op hameren. Je mag best homo zijn, je mag alleen niet homo doen.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:24 schreef raptorix het volgende:
in de koran wordt homoseksualiteit zelfs niet eens afgekeurt (er staat alleen dat men zich moet onthouden van homoseksuele handelingen)
*zucht* Kennelijk wil jij niet inzien wat de gevolgen kunnen zijn van het oproepen tot haat. Ene Adolf H. deed zoiets in de jaren dertig in Duitsland ook. Ik vraag me af of deze Adolf zelf ook maar één Jood heeft omgebracht, maar door zijn toedoen zijn er wel miljoenen gesneuveld. Kennelijk wil jij dit soort parallellen niet zien, zoals je dus kennelijk ook niet wilt zien waarom een Theo van Gogh en een Pim Fortuyn zijn vermoord. Namelijk omdat het recht op vrije meningsuiting in dit land kennelijk alleen nog voor gelovigen geldt. En over die Nederlandse soldaat, die zijn land diende in een oorlogssituatie, ga ik verder niet meer in discussie.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:08 schreef SCH het volgende:
Dat (vervolging van Nederlandse soldaat die in Irak vocht) is toch ook veel belangrijker? Ik wist trouwens niet dat die man vocht, dat idee had hij blijkbaar zelf door iemand zo te executeren
Voorzover ik weet zijn er geen homo's met hun hoofd naar beneden van flatgebouwen gegooid en is die Irakees nog steeds morsdood.
Daar snij je een belangrijk punt aan, inderdaad. En wat Donner betreft: die voornamelijk bezig om toe te lichten waarom hij zaken NIET aanpakt.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:42 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat verbieden van boeken brengt justitie ook in een onmogelijke spagaat. Als je dit boek wilt laten verbieden dan komen de bijbel en de koran met al hun haat en onverdraagzaamheid ook in de problemen. Dat is wel het laatste wat Donner's kloon, Balkje, wil.
Ik denk dat je daar op zich (helaas) ook gelijk in hebt. Helaas, omdat ook de goedwillende, gematigde moslims in ons land (en dat zijn er vrij veel) met de inhoud van dit boek worden geïdentificeerd. Alleen al vanuit dat oogpunt was het goed geweest als de hier besproken haatzaaierij was aangepakt.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:42 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar troost je, van dit boek heeft uiteindelijk maar één groep echt te lijden, moslims. Die maken zich op deze manier onherstelbaar belachelijk. En dan zijn ze nog verbaast dat de islam zo'n slechte naam heeftTja, hoe zou dat toch komen
Persoolijk zie ik dan ook graag dit soort literatuur, ik kan lasteren wat ik wil, één zo'n boek beschadigt in één jaar een religie meer dan (bij wijze van spreke) ik + 100 klonen in 100 jaar.
Tuurlijk niet verbieden, maar dan ook niet Mein Kampf verbieden. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:03 schreef Lemmeb het volgende:
Zou het helpen om dit boek te verbieden? Die mensen veranderen toch niet als je dit boek verbiedt.
Laat dit boek maar lekker vrij verkrijgbaar zijn. Hoe meer ophef het veroorzaakt, hoe meer mensen gaan inzien hoe gevaarlijk de islam werkelijk is. Op zo'n manier graaft men het eigen graf.
Wat is er erger dan oproepen tot moord? Vaststellen dat Mohammed naar onze maatstaven niet deugt?quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:52 schreef Meki het volgende:
[..]
oow neeh dat heeft ze niet gezegd maar ze zei wel andere dingen veel erger dan dit
Dat is dan behoorlijk zorgwekkend. Kunnen nu alle homo's moslims gaan haten?quote:en met dat haten alle Moslims haar
Ik hou dat scherp in de gaten en heb voorlopig absoluut geen reden dat er zoiets tegen homo's aan de hand is of in gang is gezet. Ik maak me eerder zorgen over de houding tov moslims.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:59 schreef dVTB het volgende:
[..]
*zucht* Kennelijk wil jij niet inzien wat de gevolgen kunnen zijn van het oproepen tot haat. Ene Adolf H. deed zoiets in de jaren dertig in Duitsland ook.
Dan zou ik bij deze graag wat voorbeelden van je vernemen van onder homo's veel gelezen lectuur waarin ondubbelzinnig wordt opgeroepen om moslims te doden.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:25 schreef SCH het volgende:
Ik hou dat scherp in de gaten en heb voorlopig absoluut geen reden dat er zoiets tegen homo's aan de hand is of in gang is gezet. Ik maak me eerder zorgen over de houding tov moslims.
Dan ga je er vanuit dat dit boekje "De weg naar de islam" onder moslims veel gelezen wordt? Daar zou ik graag een bron van zien.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:54 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dan zou ik bij deze graag wat voorbeelden van je vernemen van onder homo's veel gelezen lectuur waarin ondubbelzinnig wordt opgeroepen om moslims te doden.
Als je denkt dat je met één woordje de bal kunt terugkaatsen, heb je het mis.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:56 schreef SCH het volgende:
Dan ga je er vanuit dat dit boekje "De weg naar de islam" onder moslims veel gelezen wordt? Daar zou ik graag een bron van zien.
Dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tuurlijk niet verbieden, maar dan ook niet Mein Kampf verbieden. Bijvoorbeeld.
Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten. Als je het echt in je boekenkast hebt staan, leen ik het graag eens. De tekst staat ook wel integraal op Internet, maar dat leest zo kut.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:09 schreef Lemmeb het volgende:
Dat lijkt me evident.
Waarom zou je 'Mein Kampf' in godsnaam moeten verbiedenIk heb het thuis gewoon in de boekenkast staan
.
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 6 april 2005 16:10 schreef mineo39-76 het volgende:
Ik heb diverse politieke partijen maar eens dit berichtje gestuurd en om hun visie / uitleg gevraagd!
O.a. PVDA, SP, D66, en VVD
Belachelijk!quote:Op woensdag 6 april 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten.
Je kunt hem ook gewoon in de bieb halen. ISBN: 9075323301quote:Op woensdag 6 april 2005 16:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je mag het niet verkopen, je mag het wel bezitten. Als je het echt in je boekenkast hebt staan, leen ik het graag eens. De tekst staat ook wel integraal op Internet, maar dat leest zo kut.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hem liever bij mij thuis komt ophalenquote:Op woensdag 6 april 2005 16:24 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Je kunt hem ook gewoon in de bieb halen. ISBN: 9075323301
Heb jij dan ook de Nederlandse vertaling ervan?quote:Op woensdag 6 april 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hem liever bij mij thuis komt ophalen.
Nee, maar dat maakt vast niet uitquote:Op woensdag 6 april 2005 16:28 schreef BiLaL het volgende:
[..]
Heb jij dan ook de Nederlandse vertaling ervan?
Je flauwe vermoeden is juist, het lijkt me toch minder prettig om het in de openbaarheid uit de bieb te halen.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:26 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hem liever bij mij thuis komt ophalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |