agreequote:Op dinsdag 28 december 2004 18:15 schreef the-undertaker het volgende:
Praag
quote:Op vrijdag 31 december 2004 02:55 schreef Yosomite het volgende:
Winterswijk in de Achterhoek (is te lopen)
Parijs, met de Thalys. 4 uur en 10 minuten. Goed te doen. Ik ben er mee naar Parijs gegaan voor maar 1 dag. 8 uur rondgelopen in de stad met een vriendin.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:38 schreef ExCibular het volgende:
Misschien moet je eens naar Brussel kijken. Ik vind Parijs net te ver als je echt alleen maar het weekend wil gaan. Zelfde geld denk ik ook voor barca en praag. Het vliegen kost je een halve dag heen en weer een halve dag terug. Brussel met de trein, vanaf utrecht 2 uur ofzo, en dan heb je bijna 2 volle dagen.
Liever Cordoba dan.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:26 schreef Calayuga het volgende:
als je naar belgie gaat dan is Antwerpen misschien leuker. ten minste dat heb ik zo ervaren. nog dichterbij dan brussel ook
wat verder weg: sevilla
Je bent met de auto ongeveer 6-8 uur kwijt van Nederland (omgeving Nijmegen) totaan Kopenhagen. Echt veel is er niet te zien daar, maar in ieder geval genoeg voor een dag of twee.quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:51 schreef Dynia het volgende:
Is iemand al eens richting Denemarken gereden? lijkt me namelijk ook wel aan te rijden!
Met een beperkt budget zou ik inderdaad een goedkopere stad als Dublin of Kopenhagen zoeken... en een die goedkoper te bereiken is als Madrid, Lissabon of Casablanca. En dan ook nog niet zo groot als London of Caïro dat je er in een lang weekend nog niets gezien hebt, of dat de reistijd te lang was.quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef renzell het volgende:
Budget= beperkt, maar voldoende. Laten we zeggen; goedkoop hostelletje en goedkoop bier drinken, geen fancy uitstapjes of dure suites voor ons.
Tijd= beperkt= een weekendje
Dus... vliegen lijkt me het handigst. Houden we zoveel mogelijk tijd over voor leuke dingen.
Naar Budapest ben ik inderdaad wel benieuwd. Kan iemand me daar meer over vertellen? Ik kan ook wel op een of andere site gaan kijken, maar ben vooral erg benieuwd naar de persoonlijke ervaringen.
Hoe zijn Lissabon en Madrid? En bijvoorbeeld Casablanca of Cairo? Wat vonden jullie zelf echt helemaal te gek?
Dublin lijkt me trouwens ook wel wat... hmmmm, moelijk man! (en wat een luxeproblemen zijn dit zeg!)
Strøget winkelstraat met hele mooie winkels. zekers als je een beetje van scandinavisch design houdtquote:Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef DarkBlue het volgende:
MrMadMan: wat is er in Kopenhagen vooral leuk om te zien? Ik heb al een metalcafé aangeraden gekregen...en verder voor overdags?
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoorquote:- Dublin; ook naar gekeken, maar vanaf Amsterdam niet echt goedkope vluchten. Tip: als je in het Oosten (Achterhoek) of Limburg woont, gewoon naar Düsseldorf gaan met de trein, daar vlieg je met Air Lingus voor HEEL goedkoop.
en anders Ryanair vanaf Eindhoven of Transavia vanaf Rotterdam naar Dublinquote:Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoor
Iberia is maar een paar euro duurder, verleent ook geen service maar heeft wel leukere en wat meer flexibere tijdenquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:24 schreef La_Guiri het volgende:
Madrid natuurlijk, echt een geweldige stad en kan redelijk goedkoop met basiqair.
Ik was er in de winter. Niet echt hoogseizoen volgens mijquote:Op dinsdag 5 april 2005 09:39 schreef renzell het volgende:
Madrid leuk ja? Ik wil daar namelijk al heel lang een keer naartoe. Ken Barcelona inmiddels heel goed, maar da's dan meteen ook de enige stad in Spanje waar ik ooit geweest ben!![]()
En wat is duur? Nederlandse prijzen of duurder? het scheelt natuurlijk ook of je in het hoogseizoen gaat of niet. Wij zijn in principe vrij om te gaan wanneer we willen, dus kunnen makelijk buiten het seizoen gaan.![]()
Tell me more about Madrid!
Hmmmm, das waar ook, die optie hebben we nooit bekeken; mn vriendin zou dan vanuit München naar Duesseldorf gaan en ik vanuit Rotterdam naar Duesseldorfquote:Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoor
Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geldquote:Op zondag 24 april 2005 16:05 schreef Public_NME het volgende:
En wat over stedentrips buiten Europa? Azie ofzo? Iemand tips?
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!quote:Op zondag 24 april 2005 16:48 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geld
Ja ik had ook een stedentrip naar Beijing gezien, niet verkeerd lijkt me zo!quote:Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
In dat geval zou ik toch eerder naar Dubai gaan, zeker voor zo'n korte tijd. Sowieso als je wilt shoppen zijn de UAE natuurlijk dé bestemming.quote:Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
Wat dat betreft is Graz (Oostenrijk) ook wel aardigquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:01 schreef Miss-S het volgende:
Cork, niet voor niets Europees Culturele Hoofdstad van 2005![]()
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.quote:Op woensdag 27 april 2005 00:04 schreef vbmot het volgende:
Binnen Europa staat op nummer 1 natuurlijk Venetië. Echt een prachtige stad. Verder komen Wenen, Innsbruck (klein maar erg gezellig), Luxemburg in aanmerking.
Ik wil zelf binnenkort een dagje naar Geneve. Iemand tips, bezienswaardigheden, winkelcentra etc?
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaardquote:Op woensdag 27 april 2005 09:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.
In Geneve valt niet veel te beleven.
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:26 schreef ChrisJX het volgende:
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaard
Aaaaah zoquote:Op woensdag 27 april 2005 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
Die zijn gelukkig veel minder lastig dan busladingen vol Salou publiek.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
Is dat met de ICE?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:56 schreef Calayuga het volgende:
ik ben dus net naar berlijn geweest, met de trein!! echt een aanrader, kostte me 90 euro retour, en omdat ik zo laat ineens besloot te gaan, was het goedkoper dan vliegen!! duurt 5 uur met de trein, wat echt goed te doen is, want rijden duurt ook ruim 6 uur, en vliegen 4 met in en uitchecken schat ik zo....
Nee, met de ICE doe je er langer over dan met de rechtstreekse IC van Amsterdam via Amersfoort en Hengelo naar Berlijn.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:58 schreef vbmot het volgende:
Is dat met de ICE?
Was dr ook geweest, maar dan met de auto... Goed te doen... Warschau beviel me toch nog ietsjes beter, maar helaas vliegt sky europe ddaar niet meer op. Je kan wel dan naar krakau vliegen en met de trein door (4 uurtjes of zo)quote:Op zondag 1 mei 2005 15:43 schreef Calayuga het volgende:
DutchTrain heeft gelijk, t was de rechtstreekse van amsterdam naar berlijn. erg goed bevallen. zit er aan te denken om later nog een paar dagen naar krakau te gaan. ben er al eens geweest en vond het toen echt superleuk. skyeurope vliegt er spotgoedkoop heen
En hoe beviel Budapest?quote:Op donderdag 28 april 2005 23:11 schreef Public_NME het volgende:
Het wordt waarschijnlijk Budapest, schijnt echt een mooie stad te zijn!
Voor een ieder die dit weekend nog weg wilquote:In het weekend van 17 en 18 september 2005 worden de Europese Monumentendagen georganiseerd. Als groot cultureel evenement zijn de Europese Monumentendagen de aangewezen gelegenheid om bijzondere gebouwen te ontdekken en ons Europese erfgoed door een andere bril te bekijken. Thalys biedt in dit weekend een speciaal tarief naar Brussel en Parijs aan.
Ga naar Valencia of naar Granada beide erg leuke steden en toch in Spanje!quote:
Florence is stukken toeristischer en daardoor drukker dan Rome. Afgelopen zomer kon je nergens in zonder eerst 2 á 3 uur te wachten. Dat is echt niet leuk meer. Wel een schitterende stad verder, overigens.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:22 schreef Grimm het volgende:
Rome is wel erg druk.
Ik zou het eerder in praag proberen, en anders een iets onbekender italiaanse stad, ik vond florence ookzeker de moeite waard
Zeker nog nooit in Stockholm geweest? Kopenhagen is een vieze stad vol met junks en hoeren.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:59 schreef Martijn_fijn het volgende:
Rome is mischien wel de mooiste stad van Europa, maar Kopenhagen met afstand de mooiste van Scandinavïe!
Rome is duur als je dicht bij de trekpleisters als het vaticaan iets wil eten of drinken. Daar betaal voor je een flesje cola 3 euro, loop twee straatjes verder waar het rustig is en je hebt een flesje cola voor 1 euro. Daarnaast is het vooral handig in de zomer, dat je overal gratis schoon water uit de fonteinen kan drinken.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:04 schreef MLF het volgende:
Rome is ontzettend duur
Terrasje is duur
beter kun je aan de bar staan , dan betaal je minder
ze lichten je zo op
moet je echt voor oppassen
Nee wel Helsinki en Göteburg, maar mijn mening was mede gebasseerd op verhalen van andere mensen die veel door Scandinavië trekken. Ik vond Kopenhagen juist een toonbeeld van schoonheid waar alles opgeruimd is. Junks en hoeren? Ik heb ze nergens gezien en heb toch drie dagen door de stad gelopen.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef visserijdagen het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in Stockholm geweest? Kopenhagen is een vieze stad vol met junks en hoeren.
Dat vind ik altijd zo debiel, alsof je geen vakantiegevoel kunt krijgen als het er geen 20+ graden isquote:Op maandag 13 maart 2006 14:25 schreef Mirrr het volgende:
Schotland, Ierland en Scandinavie lijken me momenteel misschien nog een beetje koud voor de plannen van TS. Lekker rondslenteren en in het park zitten is toch wat minder aangenaam dan.
Dat hoor je mij niet zeggen, of wel? Als ik alleen de openingspost lees vind ik deze steden minder geschikt, en inderdaad omdat TS bijvoorbeeld aangeeft lekker met een boek in het park te willen zitten.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:29 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo debiel, alsof je geen vakantiegevoel kunt krijgen als het er geen 20+ graden is.
Het gaat om de dingen die je onderneemt, de dingen die je ziet... Alsof er geen reet te beleven valt als het koud is.
Een boek lezen doe ik liever thuis, wetende dat ik er geen geld voor heb hoeven te betalen om te kunnen lezen in een ander land.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:31 schreef Mirrr het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, of wel? Als ik alleen de openingspost lees vind ik deze steden minder geschikt, en inderdaad omdat TS bijvoorbeeld aangeeft lekker met een boek in het park te willen zitten.
ja dat is zoquote:Op maandag 13 maart 2006 14:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Rome is duur als je dicht bij de trekpleisters als het vaticaan iets wil eten of drinken. Daar betaal voor je een flesje cola 3 euro, loop twee straatjes verder waar het rustig is en je hebt een flesje cola voor 1 euro. Daarnaast is het vooral handig in de zomer, dat je overal gratis schoon water uit de fonteinen kan drinken.
Maar ik geloof dat dit topic over de wensen van TS ging? En in welke stad hij dat dan het beste kon doen?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:33 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Een boek lezen doe ik liever thuis, wetende dat ik er geen geld voor heb hoeven te betalen om te kunnen lezen in een ander land.
Ik geef toch informatie en jij gaat daar op in? Wat is nou opeens voor omgedraaide wereld?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:35 schreef Mirrr het volgende:
[..]
Maar ik geloof dat dit topic over de wensen van TS ging? En in welke stad hij dat dan het beste kon doen?
Ierland is supercoolquote:Op maandag 13 maart 2006 14:25 schreef Mirrr het volgende:
Schotland, Ierland en Scandinavie lijken me momenteel misschien nog een beetje koud voor de plannen van TS. Lekker rondslenteren en in het park zitten is toch wat minder aangenaam dan.
Madrid is leuk, dan is Barcelona mooier, met Gaudi monumentenquote:Op maandag 13 maart 2006 14:43 schreef nielspan het volgende:
Rome zou ook niet de eerste keer zijn, ben er al eerder twee weken met school geweest. Toen alle verplichte musea, kerken, etc gedaan. Madrid zijn inderdaad mooie aanbiedingen naar toe, kan je goedkoop heen en weer vliegen met transavia. Is dat een mooie/leuke/interessante stad?
Onderbouw dat eens. Is namelijk een heel mooie stad.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Tigereve het volgende:
nou wenen lijkt mij enorm saai
Want?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:27 schreef Tigereve het volgende:
nou wenen lijkt mij enorm saai
Istanbul een ticket prijzig?? Ben je wel lekkerquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:26 schreef nielspan het volgende:
Krakow heb ik inderdaad al eens gezien, was ik ook groot fan van. En Wenen neem ik mee kls kandidaat. Een probleem aan istanbul is dat t ticket weef vrij prijzig is. Maarja, daar is het leven dan weer goedkoop zeker?
Budget is 300 euro staat in de OPquote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:20 schreef jack4ya het volgende:
Istanbul een ticket prijzig?? Ben je wel lekker![]()
Tickets zijn juist enorm goedkoop! retour 290 icl taxes of met een prijsvechter voor de helft ofzo!
Het kán wel, maar dan moet je vroeg genoeg boeken of de aanbiedingen in de gaten houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:41 schreef jack4ya het volgende:
Sorry hoor maar met genoemd budget kom je in steden als Rome echt niet rond hoor, ja misschien als je er heen loopt!
Wij waren met corendon 300 euro all in voor een week kwijt! Wel goedkoop hotel.
En je bent er ook al eens geweest?quote:Op maandag 20 maart 2006 15:59 schreef Tigereve het volgende:
ik heb iets tegen wenen waarom weet ik nie alleen de naam is al saai als je het uitspreekt........ nou jah kweet nie hoe je dat uitlegd!![]()
uhh neej maar jah dat maakt nie uit het trekt me gewoon niequote:
Ja hoor: Leuke, Europese steden voor een weekendje!quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:47 schreef lightjah het volgende:
Nu mijn vraag aan jullie.. hebben jullie enige aanraders voor ons?:P
Hier staat een hele lijst met topics over de diverse steden in Europa: Landen, streken en steden en bijbehorende reisverslagenquote:Op donderdag 7 september 2006 14:09 schreef lightjah het volgende:
Heej neej heur nog geen beslissing gemaakt
NewYork is geen optie vanwege de prijs,
Antwerpen ook niet want zijn we al vorig jaar geweest:)
Istanbul hmmm... dunno
Nog steeds voorkeur naar Praag, alleen sommige berichten spreken me tegen..
Als je in een geschikt weekend gaat zijn de tickets echt goedkoop. Waarbij 'goedkoop' natuurlijk weer relatief is...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:09 schreef lightjah het volgende:
NewYork is geen optie vanwege de prijs,
Hebben ze deze en volgende maand weer grote feesten omdat de kerstmarkten weer beginnen / begonnen zijn. Ben er vorig jaar geweest en die Duitsers vieren dat erg uitbundig.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Leer? Wat is daar te doen?
Ik kom zelf erg vaak in Leer om boodschappen te doen in die hele grote supermarkten daar, woon niet zo heel erg ver van de grens. Centrum Leer is vanaf Hoogezand 45min in de auto.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ok, had er nog nooit echt iets van gehoord. Maar dan kan het des te leuker zijn zoiets te checken
En ook nog naar Madridquote:Op woensdag 8 november 2006 11:32 schreef mynick het volgende:
Marseille, met Ryanair nu voor 80 euro retour in december
Leer is ook meer een gat en echt niet boeiend. Ga dan nog liever naar Oldenburg, maar dat stelt ook al niks voor. Bremen is the place to be met natuurlijk ook een grote kerstmarkt. Natuurlijk nog liever Hamburg, maar Bremen ben je ook in dik 1.5 uur vanaf Groningen.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dan snap ik nu ook waarom ik er nog neit echt van gehoord heb. Kom uit het diepe zuiden van Nederland en dan denk je sneller richting Ruhrgebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |