abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23029163
Nou vertel, wat is een leuke stad in Italië voor een dag of drie à vier, eind dit jaar of begin volgend jaar.

En dan dus niet Rome, want daar is veel meer te zien dan je in drie dagen kunt behappen. En niet Milaan, daar ben ik al geweest. En niet Rimini of zo.

Maar bijvoorbeeld Napels, is dat wat? Of Bologna?
pi_23029234
Ik vond Napels een van de vieste steden die ik in Italie heb gezien. Bologna ben ik zelf niet geweest dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Plaatsen als Florence, Siena, Pisa en Lucca zijn ook geweldig mooi. In drie dagen moet 1 van die steden wel te behapstukken zijn.
pi_23029273
Bij de meeste steden die je noemt kan ik me een voorstelling maken, maar Lucca? Wat is daar te zien? Waar ligt het überhaupt?
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:47:14 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23029302
Lucca ligt in Toscane

Siena lijkt mij ook een erg fijne stad voor een lang weekend.
Niet te groot en/of massaal zoals Florence/Rome, wel erg veel te zien, en prima restaurants.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23029668
Bologna is zeker de moeite waard, al weet ik niet wat voor wilde plannen je allemaal ten uitvoer wil brengen. Ik ben er ooit twee dagen geweest en vond het zeker een leuke stad. Perugia is ook leuk, ook studentenstad, net als Bologna. Ben in Napels alleen op het station geweest op weg naar Pompeï, wat ik zeker de moeite waard vond en Napels sowieso een extra attactie oplevert.
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_23029713
Ik heb ontzettende lol gehad in Florence en ook nog eens hele mooie dingen gezien (de Uffizi is uiteraard geweldig). Wat mij betreft een van mijn favoriete steden in Italie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_23029719
Florence is zeker een van de mooiere steden op deze wereld. En goed te doen in drie a vier dagen. Van daar kun je ook nog een dagje met de trein naar Pisa, om die toren en die kathedraal te zien. RyanAir en Transavia vliegen allebei naar Pisa voor een redelijke prijs. Toscane is eigenlijk het mooiste in het voorjaar, maar dan moet je er eigenlijk wat meer dagen voor uittrekken om ook Siena en omgeving te kunnen bezoeken.

Bologna is niet heel erg groot, noch heel erg bezienswaardig. Voor één dag is het leuk, er staat een bijzondere kerk in verschillende bouwstijlen, wat hoge torens en is beroemd vanwege de arcades. De omgeving is niet zo bijzonder.
Venetië kan bijzonder zijn om in de winter te doen, is dan niet zo druk als in de zomer, wanneer je je daar echt in een pretpark waant.

Napels, Sorrento, Palermo, Cagliari enzo ben ik nog niet geweest. Vooral Sicilië lijkt mij nog wel bijzonder om een paar dagen te bezoeken. RyanAir en Volareweb / HLX vliegen ook daar goedkoop naartoe.

Veel plezier!
pi_23029833
Ik zag ook dat 'Meridiana' relatief goedkope vluchten naar Florence heeft.
pi_23029977
Florence is een aanrader....
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_23030217
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:08 schreef k_man het volgende:
Ik zag ook dat 'Meridiana' relatief goedkope vluchten naar Florence heeft.
bijvoorbeeld 2-9 december

Meridiana: AMS - Florence voor 240 euro retour incl tax
RyanAir: Brussel-Zuid - Pisa 50 euro retour incl. tax , maar dan moet je op de heenweg wel hel vroeg opstaan of een hotel in Brussel nemen... (dan is het nog goedkoop)
Basiqair: AMS - Pisa 110 euro retour incl.tax (tot 4 november)

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 02-11-2004 19:51:30 (toevoeging) ]
pi_23030375
Ik zou ook Firenze adviseren (of zoals de Fransen zeggen: Florence)
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_23030415
En Bologna is inderdaad ook heel gezellig (en iets kleiner)
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_23030539
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

bijvoorbeeld 2-9 december

Meridiana: AMS - Florence voor 240 euro retour incl tax
RyanAir: Brussel-Zuid - Pisa 50 euro retour incl. tax , maar dan moet je op de heenweg wel hel vroeg opstaan of een hotel in Brussel nemen... (dan is het nog goedkoop)
Én naar Brussel treinen. Is ook niet gratis.

Naar Schiphol kost me veertig minuten, naar Brussel zeker drie uur.
pi_23030603
In Lucca ben ik zo'n vier jaar geleden geweest. Het heeft een mooi historisch centrum, stadsmuren, leuke straatjes. Hier mogen geen auto's komen. Ook is de duomo van Sint Maarten een bezichting waard. Er zijn leuke piaza's waar je zeer goed kunt vertoefen. Grote pluspunt was dat je je niet omringd voelt door hordes toeristen.
pi_23030621
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 19:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Én naar Brussel treinen. Is ook niet gratis.

Naar Schiphol kost me veertig minuten, naar Brussel zeker drie uur.
Basic air heeft aanbiedingen naar onder andere italie. Ik zag Verona er ook tussen zitten, eveneens een leuke stad. Je kunt natuurlijk ook vliegen op verona of Pisa en de eurostar nemen naar florence (onwijs comfortabel en snel en niet heel erg duur).

http://www.basiqair.com/b(...)ocument&sitecode=bq&
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_23040201
Ik zou in iedergeval een stad kiezen waar je goedkoop naartoe kan vliegen. Maar dat zijn volgens mij vanaf Nederland de meeste grotere noordelijke steden.

Rome vond ik wel leuk, Milaan een kutstad, Florence mooi maar daar ben ik maar een avond geweest.

Een hele mooie stad is in iedergeval Bergamo, met een mooi oud centrum, een grote universiteit(dus veel studenten en nachtleven).

Bergamo is echt een hele leuke stad en verschillende maatschappijen vliegen op Bergamo.

Ook liggen de plaatsen Como(en het Comomeer), Brescia(Schijnt een leuke stad te zijn) en Monza in de buurt en is Verona ongeveer anderhalf uur rijden.

Maar Bergamo is in iedergeval een toppertje en ik ben toch al 3 keer een lang weekend geweest.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23043964
tvp.

Rome hoor ik alleen maar mooie verhalen.
Milaan kutstad?
pi_23050623
Milaan is saai en is volgens mij alleen leuk als je erg van shoppen houdt.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23060685
quote:
Op woensdag 3 november 2004 09:39 schreef Dizzee het volgende:
Rome hoor ik alleen maar mooie verhalen.
Milaan kutstad?
Lees ff de OP.

En Milaan is best mooi hoor.
pi_23060892
quote:
Op woensdag 3 november 2004 21:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Lees ff de OP.

En Milaan is best mooi hoor.
Ik vergat effe de post van DiegoMaradonna te quoten. Reageerde daarop en NIET op de OP.
pi_23061231
Wat is er mooi aan Milaan dan?
pi_23061606
De Duomo, Galleria Vittorio Emanuele, La Scala, het station, de Pirelli toren, het kerkhof en diverse piazza's en kerkjes.
  woensdag 3 november 2004 @ 22:01:58 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23061654
De vrouwen?

Maar idd. er zijn mooiere steden.
Voor eten/nachtclubs en andere manieren om op vermakelijke wijze bakken met geld te verspillen
(shoppen met me vriendin ) is Milaan wel erg geschikt.
Zou er alleen niet in de kerstvakantie naartoe gaan, regen en/of mist.
pi_23061886
oe, shoppen met je vriendin in Milaan?
  woensdag 3 november 2004 @ 22:14:22 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_23062087
quote:
Op woensdag 3 november 2004 22:08 schreef Dizzee het volgende:
oe, shoppen met je vriendin in Milaan?
Ach, het is maar een dik uur rijden

(check mijn profiel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')