Je bent met de auto ongeveer 6-8 uur kwijt van Nederland (omgeving Nijmegen) totaan Kopenhagen. Echt veel is er niet te zien daar, maar in ieder geval genoeg voor een dag of twee.quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:51 schreef Dynia het volgende:
Is iemand al eens richting Denemarken gereden? lijkt me namelijk ook wel aan te rijden!
Met een beperkt budget zou ik inderdaad een goedkopere stad als Dublin of Kopenhagen zoeken... en een die goedkoper te bereiken is als Madrid, Lissabon of Casablanca. En dan ook nog niet zo groot als London of Caïro dat je er in een lang weekend nog niets gezien hebt, of dat de reistijd te lang was.quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef renzell het volgende:
Budget= beperkt, maar voldoende. Laten we zeggen; goedkoop hostelletje en goedkoop bier drinken, geen fancy uitstapjes of dure suites voor ons.
Tijd= beperkt= een weekendje
Dus... vliegen lijkt me het handigst. Houden we zoveel mogelijk tijd over voor leuke dingen.
Naar Budapest ben ik inderdaad wel benieuwd. Kan iemand me daar meer over vertellen? Ik kan ook wel op een of andere site gaan kijken, maar ben vooral erg benieuwd naar de persoonlijke ervaringen.
Hoe zijn Lissabon en Madrid? En bijvoorbeeld Casablanca of Cairo? Wat vonden jullie zelf echt helemaal te gek?
Dublin lijkt me trouwens ook wel wat... hmmmm, moelijk man! (en wat een luxeproblemen zijn dit zeg!)
Strøget winkelstraat met hele mooie winkels. zekers als je een beetje van scandinavisch design houdtquote:Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef DarkBlue het volgende:
MrMadMan: wat is er in Kopenhagen vooral leuk om te zien? Ik heb al een metalcafé aangeraden gekregen...en verder voor overdags?
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoorquote:- Dublin; ook naar gekeken, maar vanaf Amsterdam niet echt goedkope vluchten. Tip: als je in het Oosten (Achterhoek) of Limburg woont, gewoon naar Düsseldorf gaan met de trein, daar vlieg je met Air Lingus voor HEEL goedkoop.
en anders Ryanair vanaf Eindhoven of Transavia vanaf Rotterdam naar Dublinquote:Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoor
Iberia is maar een paar euro duurder, verleent ook geen service maar heeft wel leukere en wat meer flexibere tijdenquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:24 schreef La_Guiri het volgende:
Madrid natuurlijk, echt een geweldige stad en kan redelijk goedkoop met basiqair.
Ik was er in de winter. Niet echt hoogseizoen volgens mijquote:Op dinsdag 5 april 2005 09:39 schreef renzell het volgende:
Madrid leuk ja? Ik wil daar namelijk al heel lang een keer naartoe. Ken Barcelona inmiddels heel goed, maar da's dan meteen ook de enige stad in Spanje waar ik ooit geweest ben!![]()
En wat is duur? Nederlandse prijzen of duurder? het scheelt natuurlijk ook of je in het hoogseizoen gaat of niet. Wij zijn in principe vrij om te gaan wanneer we willen, dus kunnen makelijk buiten het seizoen gaan.![]()
Tell me more about Madrid!
Hmmmm, das waar ook, die optie hebben we nooit bekeken; mn vriendin zou dan vanuit München naar Duesseldorf gaan en ik vanuit Rotterdam naar Duesseldorfquote:Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoor
Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geldquote:Op zondag 24 april 2005 16:05 schreef Public_NME het volgende:
En wat over stedentrips buiten Europa? Azie ofzo? Iemand tips?
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!quote:Op zondag 24 april 2005 16:48 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geld
Ja ik had ook een stedentrip naar Beijing gezien, niet verkeerd lijkt me zo!quote:Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
In dat geval zou ik toch eerder naar Dubai gaan, zeker voor zo'n korte tijd. Sowieso als je wilt shoppen zijn de UAE natuurlijk dé bestemming.quote:Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
Wat dat betreft is Graz (Oostenrijk) ook wel aardigquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:01 schreef Miss-S het volgende:
Cork, niet voor niets Europees Culturele Hoofdstad van 2005![]()
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.quote:Op woensdag 27 april 2005 00:04 schreef vbmot het volgende:
Binnen Europa staat op nummer 1 natuurlijk Venetië. Echt een prachtige stad. Verder komen Wenen, Innsbruck (klein maar erg gezellig), Luxemburg in aanmerking.
Ik wil zelf binnenkort een dagje naar Geneve. Iemand tips, bezienswaardigheden, winkelcentra etc?
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaardquote:Op woensdag 27 april 2005 09:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.
In Geneve valt niet veel te beleven.
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.quote:Op woensdag 27 april 2005 16:26 schreef ChrisJX het volgende:
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaard
Aaaaah zoquote:Op woensdag 27 april 2005 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |