abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25677778
Wuhu *pats* *pats* ik heb een weekendje weg gewonnen twv 250 euro, toch lekker meegenomen en nu zijn mijn vriendin en ik dus ook aan het zoeken naar een leuke bestemming. Antwerpen trekt ons beide erg aan, maar spreekt men daar NL of FR ?
  woensdag 23 maart 2005 @ 10:01:54 #52
117615 Adriaantje
Bassie, in de wagen! Snel!
pi_25677795
Weekendje Center Parcs.
pi_25677854
In Antwerpen spreken ze gewoon nederlands.
Het is ook een erg leuke stad.
Gezellige terrasjes en leuke eettentjes.
Zeker ook even naar het station gaan.
Erachter zit een dierentuin maar het gebouw van het station zelf is zooooooo mooi dat mag je niet missen.

Veel plezier alvast

Ps. Vogeltjesmarkt valt erg tegen hoor.
My mind not only wanders,
it sometimes leaves completely
pi_25689644
Wat dacht je van een weekendje Limburg?
Belgisch Limburg, oké...

Sevilla in het Zuid-Spaanse Andalusië lijkt mij heel erg mooi (3 uur vliegen) vanwege de oriëntaalse bouwstijl. Dat is iets duurder, maar voor een weekendje valt het best mee. Het is ook weer eens wat anders dan de bekende steden.
  Moderator woensdag 23 maart 2005 @ 19:58:57 #55
45833 crew  Fogel
pi_25691522
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 09:51 schreef Dynia het volgende:
Is iemand al eens richting Denemarken gereden? lijkt me namelijk ook wel aan te rijden!
Je bent met de auto ongeveer 6-8 uur kwijt van Nederland (omgeving Nijmegen) totaan Kopenhagen. Echt veel is er niet te zien daar, maar in ieder geval genoeg voor een dag of twee.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_25701302
besloten om een weekendje Berlijn te doen...6,5 uurtjes rijden...goed te doen!...Nu nog een leuk Hotelletje zoeken...:D
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:14:46 #57
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25710856
Wat je het beste kan doen is jezelf registreren op de site van Transavia, krijg je iedere week een beetje spam, waarin een aantal goedkope bestemmingen voor een week of drie daarna staan. Als je snel bent is het echt spotgoedkoop dan!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25726118
zal ik eens doen Hik..:)

Ik ga nu naar berlijn, heb een goedkoop hotelletje gevonden. Nu is echt een goede tijd om te gaan volgens mij, heel veel hotels hebben grote kortingen. Ik zit nu 2 nachten in een *** hotel voor 110¤
totaal.
  maandag 4 april 2005 @ 19:10:05 #59
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25983146
Weekendje weg met m'n vriendje.... wie heeft er leuke tips?
Afgelopen herfst zijn we naar Praag geweest en dat beviel ons errug goed. Parijs hebben we ook samen al doorkruist en nu willen we weer iets nieuws. Zelf dacht ik eerst aan Barcelona of Istanbul. Barcelona kennen we allebei vrij goed, maar is natuurlijk sowieso een te gekke stad. Van Istanbul was ik zelf erg onder de indruk, maar mijn vriendje is er nog nooit geweest en misschien is het wel zo leuk om iets te proberen dat voor ons allebei nieuw is (oh ja, dan zijn Rome en Londen ook geen opties meer...).
Dus... kom maar op met die tips! Enne... Noord-Afrika kan eventueel ook nog wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 04-04-2005 19:57:51 ]
pi_25983286
Boedapest is een mooie stad . Of iets meer de andere kant op, richting Scandinavië: bijvoorbeeld Kopenhagen, Oslo of Göteborg, om maar wat te noemen.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_25983740
Dublin?
  maandag 4 april 2005 @ 19:35:38 #62
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_25983754
budapest is zeker mooi, ook geweest, maar nachtleven is niet echt heel boeiend als dat een punt is
pi_25983773
- Berlijn
- Copenhagen
- Roma
  maandag 4 april 2005 @ 19:50:55 #65
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25984139
kopenhagen is erug leuk!!!!!!! k ga zelf binnenkort eens in Manchester kijken
No Worries Mate!!!
  maandag 4 april 2005 @ 19:58:21 #66
33062 DarkBlue
mompelkipje
pi_25984287
Ik ben van plan om deze zomer naar Kopenhagen te gaan, ik ben net een week terug van een reis naar Wenen. Wenen is zeker een mooie stad, wel veel musea maar veel te zien en mooie gebouwen. Als je goed weer hebt kun je je de hele dag wel in de stad vermaken!

MrMadMan: wat is er in Kopenhagen vooral leuk om te zien? Ik heb al een metalcafé aangeraden gekregen... en verder voor overdags?
I wonder why they call'em fingers... 'cause they never fing - oh, there you go.
  maandag 4 april 2005 @ 20:02:54 #67
105888 renzell
pi_25984408
Budget= beperkt, maar voldoende. Laten we zeggen; goedkoop hostelletje en goedkoop bier drinken, geen fancy uitstapjes of dure suites voor ons.
Tijd= beperkt= een weekendje
Dus... vliegen lijkt me het handigst. Houden we zoveel mogelijk tijd over voor leuke dingen.
Naar Budapest ben ik inderdaad wel benieuwd. Kan iemand me daar meer over vertellen? Ik kan ook wel op een of andere site gaan kijken, maar ben vooral erg benieuwd naar de persoonlijke ervaringen.
Hoe zijn Lissabon en Madrid? En bijvoorbeeld Casablanca of Cairo? Wat vonden jullie zelf echt helemaal te gek?
Dublin lijkt me trouwens ook wel wat... hmmmm, moelijk man! (en wat een luxeproblemen zijn dit zeg!)
pi_25984860
quote:
Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef renzell het volgende:
Budget= beperkt, maar voldoende. Laten we zeggen; goedkoop hostelletje en goedkoop bier drinken, geen fancy uitstapjes of dure suites voor ons.
Tijd= beperkt= een weekendje
Dus... vliegen lijkt me het handigst. Houden we zoveel mogelijk tijd over voor leuke dingen.
Naar Budapest ben ik inderdaad wel benieuwd. Kan iemand me daar meer over vertellen? Ik kan ook wel op een of andere site gaan kijken, maar ben vooral erg benieuwd naar de persoonlijke ervaringen.
Hoe zijn Lissabon en Madrid? En bijvoorbeeld Casablanca of Cairo? Wat vonden jullie zelf echt helemaal te gek?
Dublin lijkt me trouwens ook wel wat... hmmmm, moelijk man! (en wat een luxeproblemen zijn dit zeg!)
Met een beperkt budget zou ik inderdaad een goedkopere stad als Dublin of Kopenhagen zoeken... en een die goedkoper te bereiken is als Madrid, Lissabon of Casablanca. En dan ook nog niet zo groot als London of Caïro dat je er in een lang weekend nog niets gezien hebt, of dat de reistijd te lang was.

Mijn tips:
Krakau met www.skyeurope.com, ter plekke veel te zien, mooie stad en goedkoop
zelfde geldt voor Praag (www.smartwings.net) Budapest.

Anders Berlijn; goedkoop met www.airberlin.com of met transavia.com of gewoon met de trein. Overnachtingen zijn wat prijzig, maar eten en drinken kan heel goedkoop als je naar etnische buurten als Kreuzberg gaat.

Kopenhagen is aardig voor een weekend, ben er zelf niet zo'n fan van, maar met www.sterling.dk en www.transavia.com redelijk goedkoop te bereiken.

Dublin is één van mijn favorieten voor een weekendje weg, met transavia.com vanaf Rotterdam of met Ryanair vanaf Eindhoven ook goedkoop te bereiken. Hostel is ook niet al te duur, maar hotels en eten en drinken zijn behoorlijk aan de prijs
  maandag 4 april 2005 @ 20:28:52 #69
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25985071
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:58 schreef DarkBlue het volgende:
MrMadMan: wat is er in Kopenhagen vooral leuk om te zien? Ik heb al een metalcafé aangeraden gekregen... en verder voor overdags?
Strøget winkelstraat met hele mooie winkels. zekers als je een beetje van scandinavisch design houdt
Christianshavn een hele leuke wijk. veel gezellige grachtjes en bootjes
Nyhavn met leuke kroegjes
enne qua museum, als t regent ofzo.... is Ripley's Believe it or Not erg leuk!!!
enz enz enz
enne natuurlijk de zeermeermin!!!! (klein rotbeeldje met kilo's japanners ervoor
Genoeg te doen in ieder geval!!!!

Veel plezier
No Worries Mate!!!
pi_25985318
Mn vriendin en ik hebben ook zitten te tobben over een weekendje weg naar een grote stad, maar we kwamen er niet echt uit. Onze suggesties waren:

- Boedapest; mooie stad, maar ze komt er zelf zo'n beetje vandaan (Geboren Hongaarse), dus was niet echt een optie als ik in Juni nog naar Hongarije op vakantie ga.

- München; had ik nog nooit gezien, mooie oude stad (imho mooier als Berlijn, Berlijn heeft een mooiere geschiedenis, als ik me geheel orienteer op plaatjes die ik op Internet zie), maar daar woont ze zelf, dus ik ga dr nog vaak genoeg naar toe.

- Wenen; beiden nog niet gezien, maar echt verschrikkelijk duur!!

- Dublin; ook naar gekeken, maar vanaf Amsterdam niet echt goedkope vluchten. Tip: als je in het Oosten (Achterhoek) of Limburg woont, gewoon naar Düsseldorf gaan met de trein, daar vlieg je met Air Lingus voor HEEL goedkoop.

Voor de rest waren er geen opties, dus hebben we maar besloten dat we een weekend naar Maastricht gaan !
  maandag 4 april 2005 @ 20:55:53 #71
105888 renzell
pi_25985699
En Praag dan? Praag is echt te gek! Istanbul en Barcelona trouwens ook.
En sja... Kopenhagen trekt me eerlijk gezegd niet zo. Is puur gevoelsmatig hoor, heb daar verder niet echt een reden voor ofzo.
Dublin daarentegen lijkt me wel wat.
Wat is er te doen in Dublin? Hoe is de sfeer er?
En Krakau... nooit over nagedacht, misschien toch nog eens ff googelen...
pi_25985904
voor Krakau -> kijk bij www.yorintravel.nl daar is een paar weken geleden nog wat over geweest
voor Dublin zie het bovenstaande topic en de Hominess Travel Lounge; super sfeer
  maandag 4 april 2005 @ 21:23:08 #73
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25986312
quote:
- Dublin; ook naar gekeken, maar vanaf Amsterdam niet echt goedkope vluchten. Tip: als je in het Oosten (Achterhoek) of Limburg woont, gewoon naar Düsseldorf gaan met de trein, daar vlieg je met Air Lingus voor HEEL goedkoop.
Aer Lingus komt ook gewoon in Amsterdam hoor
  maandag 4 april 2005 @ 23:22:25 #74
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_25989373
quote:
Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:

[..]

en anders Ryanair vanaf Eindhoven of Transavia vanaf Rotterdam naar Dublin
No Worries Mate!!!
pi_25989423
Wenen

Okee, ik vind Wenen gewoon altijd geschikt, maar dat neemt niet weg dat het ook voor een weekendje weg een prima optie is
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:24:56 #76
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_25990851
Madrid natuurlijk, echt een geweldige stad en kan redelijk goedkoop met basiqair.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  dinsdag 5 april 2005 @ 01:09:54 #77
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25991603
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:24 schreef La_Guiri het volgende:
Madrid natuurlijk, echt een geweldige stad en kan redelijk goedkoop met basiqair.
Iberia is maar een paar euro duurder, verleent ook geen service maar heeft wel leukere en wat meer flexibere tijden

Verder ben ik het wel met je eens, Madrid is wel een leuke stad. Veeeeel relaxte pleintjes, leuke winkels en mooie gebouwen en musea. Wel vielen de prijzen in de stad me wat tegen, waar ik in Barcelona vaak goedkoop een biertje kon drinken zijn de goedkope kroegjes in Madrid me volledig ontschoten.
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:39:19 #78
105888 renzell
pi_25993751
Madrid leuk ja? Ik wil daar namelijk al heel lang een keer naartoe. Ken Barcelona inmiddels heel goed, maar da's dan meteen ook de enige stad in Spanje waar ik ooit geweest ben!
En wat is duur? Nederlandse prijzen of duurder? het scheelt natuurlijk ook of je in het hoogseizoen gaat of niet. Wij zijn in principe vrij om te gaan wanneer we willen, dus kunnen makelijk buiten het seizoen gaan.
Tell me more about Madrid!
pi_25994135
Madrid moet ik ook nog een keertje heen Ken eik alleen Barcelona en Gerona in Spanje.
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:03:50 #80
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25996762
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 09:39 schreef renzell het volgende:
Madrid leuk ja? Ik wil daar namelijk al heel lang een keer naartoe. Ken Barcelona inmiddels heel goed, maar da's dan meteen ook de enige stad in Spanje waar ik ooit geweest ben!
En wat is duur? Nederlandse prijzen of duurder? het scheelt natuurlijk ook of je in het hoogseizoen gaat of niet. Wij zijn in principe vrij om te gaan wanneer we willen, dus kunnen makelijk buiten het seizoen gaan.
Tell me more about Madrid!
Ik was er in de winter. Niet echt hoogseizoen volgens mij

Prijzen zijn wel vergelijkbaar met Nederland, alleen zoals ik al zei kon ik geen goedkope kroegjes vinden, ik betaalde steevast meer dan ¤3 voor een biertje. Wel vaak halve liters, maar in Barcelona betaalde ik de helt voor dezelfde hoeveelheid. Eten daarentegen was wel weer relatief goedkoop.

Erg fijn aan Madrid: vanaf de luchthaven kom je met de metro tot waar dan ook in het centrum, kost je dus niet meer dan ¤1,15!
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:58:08 #81
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_26000480
Nou goedkope kroegjes enzo zijn er wel, alleen zijn ze totaal niet sfeervol

Heb het ale eens eerder opgeschreven, maar Madrid heeft msuea zoals het Prado, Thyssen en Reina Sofia.

Leuke pleintjes, straten, koninklijk paleis, uitgaanswijken, sfeervollen en misschien duurdere tentjes ( al zie ik niet zoveel verscil met NL prijzen) verder het Retiro park waar je echt wel een zonnige dag door kan brengen.

De sfeer is gewoon geweldig.

Madrid
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_26006311
quote:
Op maandag 4 april 2005 21:23 schreef Douwe het volgende:

[..]

Hmmmm, das waar ook, die optie hebben we nooit bekeken; mn vriendin zou dan vanuit München naar Duesseldorf gaan en ik vanuit Rotterdam naar Duesseldorf .

Maar Amsterdam komt er dan gek genoeg toch nog goedkoper uit, Schiphol word gezien als een "dure" luchthaven tegenover Duesseldorf of bijvoorbeel Maastricht / Aachen.
pi_26054990
Belfast is ook een aanrader.
  zondag 24 april 2005 @ 16:05:58 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26475980
Naja dan stel ik hier mijn vraag maar even. Had een apart topic geopend, maar dat ging niet eens specifiek over Europese stedentrips. (maarja Lucille gooide em toch dicht )

Maarja, heeft iemand nog een leuke tip om vd zomer 5 a 6 dagen weg te gaan? Wil niet iets afgezaagds gaan doen. Rome, Parijs, Praag etc. (london helemaal geen optie, woon ik)

Ik dacht meer aan Moskou, Reykjavik? Iemand ervaring?

En wat over stedentrips buiten Europa? Azie ofzo? Iemand tips?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_26477072
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:05 schreef Public_NME het volgende:
En wat over stedentrips buiten Europa? Azie ofzo? Iemand tips?
Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geld
  zondag 24 april 2005 @ 19:58:33 #86
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_26481636
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:48 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Naar Azië vliegen en dan minder dan een week blijven vind ik een beetje zonde van het geld
ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
No Worries Mate!!!
  zondag 24 april 2005 @ 20:49:38 #87
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26482843
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

ze worden wel aangeboden hoor!!! Naar singapore of Hong Kong ofzo. Vooral die laatste lijkt me wel wat als stedentrip!!!
Ja ik had ook een stedentrip naar Beijing gezien, niet verkeerd lijkt me zo!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_26486649
Mijn favorieten:
Bristol
Edinburgh
Florance
Brugge
Berlijn
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 24 april 2005 @ 23:23:07 #89
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_26487012
Stockholm
Wanna see a joke, check a look-a-like
pi_26530461
Cork, niet voor niets Europees Culturele Hoofdstad van 2005
Wil je mijn toekomstige ex zijn?
pi_26533531
Berlijn!!

net terug, erg leuk gehad. beetje geluk met t weer, was namelijk superzonnig. is onwijs veel te doen en het uitgaansleven is erg goed
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:48:59 #92
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26533623
Edinburgh.
  woensdag 27 april 2005 @ 00:04:54 #93
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26534091
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:58 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

In dat geval zou ik toch eerder naar Dubai gaan, zeker voor zo'n korte tijd. Sowieso als je wilt shoppen zijn de UAE natuurlijk dé bestemming.

Binnen Europa staat op nummer 1 natuurlijk Venetië. Echt een prachtige stad. Verder komen Wenen, Innsbruck (klein maar erg gezellig), Luxemburg in aanmerking.

Ik wil zelf binnenkort een dagje naar Geneve. Iemand tips, bezienswaardigheden, winkelcentra etc?
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_26537670
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:01 schreef Miss-S het volgende:
Cork, niet voor niets Europees Culturele Hoofdstad van 2005
Wat dat betreft is Graz (Oostenrijk) ook wel aardig Daar kun je best een weekend doorbrengen. Het ligt alleen weer zo ver voor een weekend vind ik dan. Maar misschien zijn er goede luchtverbindingen.
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 09:14:43 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26537952
quote:
Op woensdag 27 april 2005 00:04 schreef vbmot het volgende:
Binnen Europa staat op nummer 1 natuurlijk Venetië. Echt een prachtige stad. Verder komen Wenen, Innsbruck (klein maar erg gezellig), Luxemburg in aanmerking.

Ik wil zelf binnenkort een dagje naar Geneve. Iemand tips, bezienswaardigheden, winkelcentra etc?
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.

In Geneve valt niet veel te beleven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 27 april 2005 @ 15:57:39 #96
62913 Blik
The one and Only!
pi_26546291
Praag, Barcelona, Parijs, London, etc

genoeg mooie steden om iets te gaan doen
pi_26547056
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:14 schreef UIO_AMS het volgende:
Venetië, Wenen en Luxemburg. Dat noem ik toch wel redelijke bejaardensteden.

In Geneve valt niet veel te beleven.
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaard
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 16:33:42 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26547250
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:26 schreef ChrisJX het volgende:
Luxemburg en Geneve ken ik niet, maar Wenen en Venetië zijn prachtige steden! Of valt architectuur, geschiedenis en cultuur bij jou onder bejaard
Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_26547324
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:

Ah, een misverstand. Dat kan. Ik bedoelde meer dat het steden zijn waar busladingen vol met bejaarden naar toe gaan. Daar is natuurlijk niets mis mee.
Aaaaah zo

Ik kan me niet herinneren in Wenen ooit een buslading bejaarden te hebben gezien Wel japanners
pi_26548714
Barcelona!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')