abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17459360
Ik ben van plan binnenkort een dagje naar Dusseldorf te gaan.
Heeft iemand nog ervaringen of tips waar ik heen zou moeten???
Welke winkels en waar parkeren enzo??
pi_17459383
wat toevallig, ik ga dat binnenkort ook doen ben er nog nooit geweest dus ik ben ook benieuwd naar de tips
pi_17459455
Agelopen zondag was Chris Zegers er met Yorin Travel. Wellicht wordt het nog een keer herhaald deze week (overdag ofzo).
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:25:18 #4
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_17468752
wat een toeval weer allemaal....
pi_17469926
Die Strasse KoningsAlee is ubergeweldig.. Daar zie je veel peperdure auto's.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 21:48:47 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17470315
Altstad is leuk maar duur, vergeet de Rhein promenade niet en parkeren is verrekte duur. Maar er is een prima bewegwijzerde P-route, het mooiste stuk van Dusseldorf is de het gebied rond de altstad en rijn, wil je daar terecht komen gewoon op de P-ring borden Altstad volgen

voor meer info voor bekijk www.duesseldorf.de
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17479597
Hoe duur is dat parkeren ongeveer??
Zijn er ook plekken waar je gratis kunt parkeren evt.???
pi_17481130
Hoe duur is het parkeren daar ongeveer??
En kun je ook ergens gratis parkeren??
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:18:41 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17483051
De prijzen vallen mee, ik kan ze me hoger herinneren, ze zijn goedkoper geworden

meer info over de locaties van de parkeergarages en tarieven vind je op www.duesseldorf.de/verkehr/auto/parken.shtml

Parkeren voor de altstadt kun je het beste in het gebied met de naam altstadt of Ko
pi_18108463
Weet iemand toevallig ook of er outletstores zijn (voor kleding)? Kan niks op internet vinden nl.
  donderdag 1 april 2004 @ 16:01:55 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18110015
In Dusseldorf zelf zou ik het niet weten, maar je zou op de terugweg via Roermond kunnen gaan (vanaf Dusseldorf de A52, half uurtje rijden ofzo), in Roermond zit een heel groot outletcentre
  donderdag 1 april 2004 @ 16:25:25 #12
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_18110586
edit: haal steden door elkaar!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_18110889
quote:
Op donderdag 1 april 2004 16:01 schreef Klonk het volgende:
In Dusseldorf zelf zou ik het niet weten, maar je zou op de terugweg via Roermond kunnen gaan (vanaf Dusseldorf de A52, half uurtje rijden ofzo), in Roermond zit een heel groot outletcentre
Denk dat ik pas in de avond naar huis ga (nog ff hapje eten ofzo) dus om nou nog via roermond te gaan rijden. Bovendien lees ik ook op FOK niet zulke positieve verhalen over dat outletcentre in Roermond.
Zoek er dus wel één in Dusseldorf...
  donderdag 1 april 2004 @ 17:04:49 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18111505
Roermond is idd niet alles, maar ben bang dat je lang kunt zoeken in Dusseldorf aangezien half duitsland daar naar toe gaat, ik ben er zelf tenminste nog nooit een tegengekomen daaro
  donderdag 1 april 2004 @ 19:11:11 #15
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_18114159
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:07 schreef Calayuga het volgende:
wat toevallig, ik ga dat binnenkort ook doen ben er nog nooit geweest dus ik ben ook benieuwd naar de tips
wat een toeval ik ga in mei 2 dagen daar heen, naar een grafische beurs

en savonds wat zuipen in een cafe, iemand tips?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_18114424
ik ben alweer terug, ik vond het een leuke stad. leuk centrum, langs de rijn is gezellige promenade. heb ook gegeten in een eetcafe waar alleen maar dikke duitsers met snorren waren en zelfgebrouwen bier enz. erg leuk!
pi_18121798
Dusseldorf

Raar eigenlijk, ik ben sinds augustus niet meer in Dusseldorf te vinden, maar ik heb er bijna 4 jaar gewoond. En nu zie ik dit topic en hoewel ik blij ben er weg te zijn, heb ik toch zoiets van "ha leuk, mijn stad!".

Wat moet ik er over vertellen? De Koenigsallee, de duurste winkelstraat van Duitsland zit vol met designerwinkels, maar ook met aftandse veilinghuizen waar je de meest bizarre troep kan kopen. Sevens zit er, een arkade waar over 7 verdiepingen winkels zitten, met een 3 verdieping grote Saturn. Aan het eind van de Koenigsallee begint de Schadowstrasse, met de Schadowarkaden en veel winkeltjes.

De Altstadt zit redelijk vol met kleine winkeltjes, maar veel belangrijker: het is de grootste bar van Europa. Binnen 1 vierkante kilometer vind je meer dan 260 barretjes en cafeetjes. Kroegentochten zijn dus uitermate prettig (en vermoeiend).

De Rheinpromenade is leuk, vooral richting het noorden, waar op zonnige dagen tussen de twee bruggen die ten noorden van de Altstadt liggen, duizenden mensen zitten, voetballen en op de Rheinterrassen een pulletje bier (of twee) naar binnen werken.

Nog verder naar het noorden ligt Kaiserswerth, zo'n beetje het Wassenaar van Dusseldorf. Rijke buurt, grote huizen, een oude ruine, ook gezellige eettentjes en drinkgelegenheden.

In het oosten heb je het Grafenberger Wald, een van de drie bossen die om Dusseldorf heen ligt. Groot, redelijk wat wildleven en een paardenrenbaan. Voor de fanatiekelingen is er ook nog een circuitje te vinden (nee, geen racecircuit, maar een fitnesscircuit - oftewel, hier ging ik vaak hardlopen).

De Dusseldorfer haven is misschien niet zo indrukwekkend - maar wel interessant. Een hoop reclamebureaus en mediazenders zijn hier te vinden, met als gevolg hippe bars en interessante restaurantjes. Er is een plek waar ze 8000 kuub zand hebben neergedonderd en nu een strandcafe van hebben gemaakt: Monkey's Island. Tof daaro!

Ik ken trouwens maar 1 outlet, die heeft voornamelijk Ralph Lauren en Hugo Boss en die zit op het oude Bilker Bahnhof. Het adres weet ik jammergenoeg niet.

Ik vind Dusseldorf dus een uitermate leuke stad. Het is alleen jammer dat er zoveel Duitsers wonen. Favo cafe's: Rosie's, State side, Schwann, Monkey's Island en Florian's.

Tschukkes!
pi_18134296
Bedankt JSR, hier kan ik zeker wat mee.
ga iig geval ff op internet zoeken waar die Bilker Bahnhof is!!
pi_18177628
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:03 schreef JSR het volgende:

Ik ken trouwens maar 1 outlet, die heeft voornamelijk Ralph Lauren en Hugo Boss en die zit op het oude Bilker Bahnhof. Het adres weet ik jammergenoeg niet.
Ik heb het adres gevonden, maar is het een beetje te lopen vanaf het centrum (koeningsallee enzo)??
pi_18185521
ik zou een tram nemen. op www.rheinbahn.de kun je zien welke tram je moet hebben.
pi_18256271
Ik ga zaterdag; iemand nog tips die niet aan bod zijn gekomen?
pi_23400140
Op verzoek van onze Lucille

Naar Dusseldorf
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
pi_23400889
quote:
Hallo allemaal,

Ga komend weekend naar dusseldorf. Wie weet waar de hippe disco's en de rosse buurt ligt? Heeft iemand nog andere tips voor leuke of aparte dingen daar?(winkelen, Koningsalle en altstadt ken ik al). Dank

Bart
Overige tips:

- Medienhafen; een prachtig stukje architectuur van Frank O'Gehry en diverse bars, restaurants en clubs www.medienhafen.de
- De televisietoren, die staat dus naast Medienhafen, voor iets van 3 euro sta je 180 meter hoger over de stad en omgeving uit te kijken
- Tonhalle en het naastgelegen museum / expo-ruimte. http://www.tonhalle.de/ en www.nrw-forum.de
- en als je het hebt gehad met D-dorf, dan kun je altijd nog naar Wüppertal voor een ritje in de Schwebebahn http://www.schwebebahn.de/html/flashintro.htm

Veel plezier!
pi_33127764
Is het vliegveld ver van het centrum? Weet iemand hoe ik daar het best kan komen met het OV ?
pi_33127977
ik zie het al, 16 euro met de taxi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')