Dan kan hij zijn voorganger een hand geven.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:59 schreef mineo39-76 het volgende:
Zou wel een grap zijn als hij op 1 april sterft!![]()
Heeft hij in ieder geval van Terri Schiavo gewonnenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:01 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
hij is nu al 17 jaar bezig met sterven
die man die lijdt al jaren volgens mij...quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:13 schreef DarkElf het volgende:
zou beter voor hem zijn als ie gewoon dood ging, nu heeft hij ook alleen maar te lijden
lijkt er wel op maar goed hij heeft zelf ja gezge dtegen deze functie en wist dat dit erbij zou kunnen horen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
die man die lijdt al jaren volgens mij...
Topic-waardigquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:13 schreef golfer het volgende:
Wie gaat er het eerst de pijp uit?
Prins Rainier van Monaco of de paus.
Place your bets.
tuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lijkt er wel op maar goed hij heeft zelf ja gezge dtegen deze functie en wist dat dit erbij zou kunnen horen.
Bron: www.fok.nlquote:De gezondheid van Paus Johannes Paulus II is vandaag sterk achteruit gegaan. Het Vaticaan heeft zojuist een mededeling doen uitgaan waarin wordt gesteld dat de 84-jarige kerkvorst kampt met hoge koorts als gevolg van een infectie aan de urinewegen. Johannes Paulus zou behandeld worden met antibiotica.
Italiaanse media meldden eerder vanavond al dat de kerkvorst zou kampen met een hoge koorts en een sterk verlaagde bloeddruk. Vorige maand kreeg de 84-jarige paus een buisje aangebracht in de luchtpijp na problemen met ademhalen en slikken. Woensdag kreeg hij een sonde omdat hij moeite had met eten. Voor het eerst in zijn ruim 26-jarige pontificaat kon de bejaarde kerkvader vorige week niet de Paasvieringen leiden.
wat zou hij jaloers zijn op terri nuquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
die man die lijdt al jaren volgens mij...
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heeft ie eigenlijk kinderen?
Dat zal wel blijken uit een interview met de Volkskrant van Vaticaanstad, dat postuum zal verschijnen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heeft ie eigenlijk kinderen?
JP II morgen, 1 april!quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:13 schreef golfer het volgende:
Wie gaat er het eerst de pijp uit?
Prins Rainier van Monaco of de paus.
Place your bets.
klinkt best lullig eigenlijkquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
"Maar iedereen hoopt op een wonder."
Ik moest hardop lachenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat zal wel blijken uit een interview met de Volkskrant van Vaticaanstad, dat postuum zal verschijnen.
Zo ging het inderdaad in het verleden ook met overlijden van een paus.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
Dan is hij al dood of echt bijna.
Ja. Zeker omdat niemand weet wat de kardinalen en dat spul echt hopen.quote:
de boot zal zinken..quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oooooow/... hoe loopt dit af?!
Vergeet je MSN naam niet hè!quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
* sungaMsunitraM heeft zijn sig vast aangepast
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:00 schreef robh het volgende:
Zo van "hmmgngngg gnmmg *rochel* *plof* "![]()
Ja, moge deze godsvrezende pedofiel branden in de hel.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:
* sungaMsunitraM heeft zijn sig vast aangepast
Van een paar kardinalen heb ik zo het idee te weten wat zij hopen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja. Zeker omdat niemand weet wat de kardinalen en dat spul echt hopen.
Mwoah. Wat hem siert is dat hij geen millimeter toegaf op zijn oerconservatief-katholieke ideeën; Of je het er nu mee eens bent of niet.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:26 schreef NorthernStar het volgende:
Ik stel trouwens voor hem in een grote condoom te begraven. Vind ik wel een passend symbool voor waar deze paus voor stond.
Zo zout heb ik ze nog niet gegeten vandaag. Dat siert hem helemaal niet. Dat geeft slechts aan dat ze hem gauw weg moeten stoppen en moeten vervangen door een exemplaar dat wel weet in welke eeuw hij leeft.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:32 schreef sooty het volgende:
Mwoah. Wat hem siert is dat hij geen millimeter toegaf op zijn oerconservatief-katholieke ideeën; Of je het er nu mee eens bent of niet.
quote:Pope John Paul II has been given the last rites of the Roman Catholic Church as his health deteriorates
Dat moet natuurlijk SMS POPE OFF naar 2211 zijnquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
SMS POPE ON naar 2211
Niet naar 666quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
SMS POPE ON naar 2211
Doe maar modern!quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:40 schreef Murray het volgende:
Laatste nieuws van CCN:
Er brandt een lamp ergens in het Vaticaan.
Dat stond hierboven alquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:45 schreef Tokus het volgende:
BREAKING NEWS Pope John Paul II has been given the last rites of the Roman Catholic Church as his health deteriorates, a Vatican source tells CNN
Alsof mij jouw mening iets interesseert.quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:35 schreef robh het volgende:
[..]
Zo zout heb ik ze nog niet gegeten vandaag. Dat siert hem helemaal niet. Dat geeft slechts aan dat ze hem gauw weg moeten stoppen en moeten vervangen door een exemplaar dat wel weet in welke eeuw hij leeft.
quote:VATICAN CITY (CNN) -- Pope John Paul II was given the last rites of the Roman Catholic Church late Thursday night as his health deteriorated, a Vatican source has told CNN.
The pope is suffering from a high fever caused by a urinary tract infection, the Vatican confirmed Thursday -- one day after revealing he had been put on a nasal feeding tube for nutrition
The pope is taking antibiotics, a Vatican spokesman said.
Joaquin Navarro-Valls said in a statement released Wednesday: "To improve his calorific intake and promote an efficient recovery of his strength, nutrition via the positioning of a nasal-gastric tube has begun."
The pope underwent a tracheotomy February 24 and still has a tube inserted in his windpipe to help his breathing.
Earlier Wednesday, the pope appeared at his studio window and blessed the thousands of faithful in St. Peter's Square.
He appeared alert during the four-minute appearance, which drew cheers from the crowd gathered beneath his window.
He raised his hand in blessing and made the sign of the cross as a Vatican official read greetings and prayers.
A microphone was raised to his face as he tried to speak, but the words were not clear.
The pope has spent a total of 28 days in two stints at Gemelli hospital in Rome in the past two months.
Nicola Cerbino, a spokesman at the hospital, said Wednesday that there was no plan to hospitalize the pope.
On Monday the pope skipped the post-Easter Angelus prayer for the first time in his 26-year papacy.
The 84-year-old pope suffers from a number of chronic illnesses, including crippling hip and knee ailments, and Parkinson's disease, a progressive neurological disorder that can make breathing difficult.
Throughout his various illnesses and brushes with death, even after the assassination attempt against him in 1981, the pope always said his life was in God's hands.
CNN's Alessio Vinci contributed to this report.
En zet je status uit respect op "Bezet".quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Stuur dit door naar al je vrienden.
zou je online kunnen solliciteren?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:58 schreef FokkerG1 het volgende:
als er maar geen opvolger komt....
Als ze het rooms-katholieke geloof nieuw leven willen inblazen, zet er dan een oude hippie ofzo aan het hoofd... gewoon een van 40/50, niet weer een 70 jarige... dan gaan die pausen ook eens wat langer mee...wordt het nog eens cool in het vaticaanquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
zou je online kunnen solliciteren?![]()
eensquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind het een mooi tijdstip om een einde te maken aan het hele sprookje. Dat er straks een woordvoerder op het bordes gaat staan en zegt: 'sorry, het was een 1 april grap die 2005 jaar duurde.'
Kan ik daar wat aan doen?quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:03 schreef FokkerG1 het volgende:
[..]
eens
PS: ruk nu doet mijn icon het nog niet !
Bram van der Vlugtquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
is het sollicitatie topic al geopend?
quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
die is idd nog trager dan de dode pausquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou, de websites van het vaticaan zijn zo te zien al wel overleden.
Staat je goed dat zwarte rouwkleurtje alvast.quote:
Hey, die had ik vorig jaar al open. Helaas is de zoek doodquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
mooie muziekquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:37 schreef Bernie het volgende:
Website: http://www.vatican.va (tamelijk druk op het moment)
Radio Vaticaan - live: mms://81.208.94.21/retebianca (knip en plak in media player)
Een jaar of 85 al gok ik...quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:03 schreef TimmyAsd het volgende:
Dit zit er al jaren aan te komen..
Hij's offline op MSNquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:45 schreef Bernie het volgende:
[afbeelding]
email: john_paul_ii@vatican.va
Ja, al heel lang hèquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:59 schreef mineo39-76 het volgende:
Ligt de paus op sterven?
Wie gaat er nou naar de pausquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:47 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, al heel lang hèOngeveer 3 jaar denk ik, want toen ik er was.. gaf hij nog een speech op zijn verjaardag. Niet dat je het gebrabbel kon verstaan, maar toch. Daarna takelde hij steeds sneller af, maar nu ademde hij al niet meer zelf ofzo..
Dat zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:52 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ehm.. ik stond toevallig bij het Vaticaan..
Shhtt stil nou joh!quote:
Mijn Italiaans is niet meer wat het nooit geweest is.quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:05 schreef Bernie het volgende:
Nu is er een speciale TV uitzending vanuit Rome: http://www.fastweb.it/streaming/rainewshigh.asx
Ore Dramaticche = Dramatisch Uurquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:14 schreef Ambrosius het volgende:
Het lijkt toch een kwestie van uren, hooguit enkele dagen als er woorden worden gebruikt als "Ore Dramaticche" (soort uur van de waard als ik het goed begrijp).
Ja, en dat interpreteer ik als: "Het kan ieder moment afgelopen zijnquote:
Waar was jij toen de paus dood ging?quote:
Jah, die nacht zat ik kansloos te F5-en in het Gaat de Paus dood topicquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:31 schreef APK het volgende:
[..]
Waar was jij toen de paus dood ging?
Op Fok.....
Neuh.
Ik ga zo ff cnn aanzettenquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:31 schreef APK het volgende:
[..]
Waar was jij toen de paus dood ging?
Op Fok.....
Neuh.
Voor jou dus een nacht als elk anderquote:Op vrijdag 1 april 2005 01:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jah, die nacht zat ik kansloos te F5-en in het Gaat de Paus dood topic
Ik mis nog het 'Et Tu Brutus?' ergens daarvoor.....quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:15 schreef Bernie het volgende:
'Papa vere mortuus est?
http://news.google.comquote:
Reinier leeft toch nog, dus juich niet te vroeg. Het zou wat zijn in 24 uur 2 staatshoofden kassie wijlen!quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:56 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft ie toch mooi prins Reinier kunnen overleven![]()
Zou de paus in de hemel eindelijk mogen neuken eigenlijk?![]()
lijkt me toch dat het snel over zal zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:15 schreef Jordy-B het volgende:
Het schijnt dat de antibiotica goed aanslaat en z'n urineweginfectie gestabiliseerd is.
volgens CNN radio (die de info weer heeft van de zender van het Vaticaan...)
Dat denk ik al jáááren... Maar hij is nogal 'n prutser wat sterven betreft.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me toch dat het snel over zal zijn.
interessant.........quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:03 schreef Libris het volgende:
Als hij overlijdt:
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
De vorige paus, Paulus VI, stierf op 29 september 1978. Hij werd na zijn overlijden gevonden door een zuster van het Vaticaan. Zij had hem koffie gebracht en ontdekte na een half uur dat die onaangeroerd was gebleven. Om te verbloemen dat de paus alleen in zijn slaapkamer was met een vrouw, werd verklaard dat hij was ontdekt door zijn privé-secretaris. De waarheid zou jarenlang verhuld blijven.
Die haalt het einde van de dag niet meer denk ik als ik dit zo lees...quote:Situatie paus zeer zorgwekkend
ROME De toestand van de paus is zeer
zorgwekkend,meldt het Vaticaan.Gisteren
kreeg de paus hartproblemen en hoge
koorts vanwege een infectie.Inmiddels
heeft hij de sacramenten der stervenden
toegediend gekregen.
Ook het Vaticaan spreekt openlijk over
de mogelijke dood van de paus.Hij is
bij kennis en heeft aangegeven dat hij
niet naar het ziekenhuis wil.
De paus heeft de ziekte van Parkinson.
Vorige maand werd bij hem een buisje
aangebracht in de luchtpijp.Woensdag
kreeg de paus een voedingssonde,omdat
hij moeite had met slikken.Ook praten
lukt hem niet meer.
Als de Paus het tot morgenmiddag uithoudt, gaan ze samen, hoor..quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben bang dat de paus eerder gaat. Balkenende II is net onkruid, dat vergaat niet.
quote:Pope John Paul II's condition is "very serious," Vatican spokesman Joaquin Navarro-Valls told reporters early Friday, the first time the Vatican has used such language to describe the pontiff's latest health crisis. Navarro-Valls said the pope had suffered "cardiocirculatory collapse and shock," but denied media reports that the ailing pontiff had had a heart attack.
Mmmh.. peiling onder de leden leverde vooralsnog meer voor-stemmers opquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de Paus het tot morgenmiddag uithoudt, gaan ze samen, hoor..
Fijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb mijn zegening over de paus uitgesproken, hij kan nu rustig sterven.
Nog ffquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:23 schreef JaWi het volgende:
Neeeeeeeeee, hij leeft nog, hij leeft nog,
Hij is nog lang niet dood.
ligt hij op zijn buikquote:Op vrijdag 1 april 2005 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens nu.nl ligt hij nu kritiek..
Ik denk wederom iemand die de komende 25 a 30 jaar meekan. En dat ze zich dan maar meteen gaan bedenken onder welke omstandigheden zo'n man eerder kan stoppen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Een van de meest machtige mannen ter wereld gaat heen, wie zal he opvolgen ?
quote:Gepubliceerd | vrijdag 1 april 2005. Gewijzigd | vrijdag 1 april 09:42 uur.
Toestand paus kritiek na hartstilstand
ANP
VATICAANSTAD - De gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II is kritiek. De rooms-katholieke kerkvorst heeft donderdagavond een hartstilstand gehad, een bloedvergiftiging gekregen en een infectie opgelopen. De 84-jarige paus is desondanks ‘bij bewustzijn, helder en rustig’, aldus een woordvoerder van het Vaticaan. Vrijdagochtend om 06.00 uur vierde hij op zijn kamer nog de mis.
Idd. Hij laat zich ook niet meer opnemen e.d.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:46 schreef Bensel het volgende:
Ach, alsik dit zo lees (hij zit er rustig bij) dan denk ik dat hij zo overlijd.. waarschijnlijk vecht hij er niet eens meer tegen..
Dat kan 'ie niet eens meer denk ik.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:46 schreef Bensel het volgende:
Ach, alsik dit zo lees (hij zit er rustig bij) dan denk ik dat hij zo overlijd.. waarschijnlijk vecht hij er niet eens meer tegen..
Dat is toch euthanasie!? Dat mag toch niet van God!quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:47 schreef frankium het volgende:
[..]
Idd. Hij laat zich ook niet meer opnemen e.d.
meteen naar de hel sturen met al zijn aanbidders er achter aanquote:Op vrijdag 1 april 2005 09:54 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat is toch euthanasie!? Dat mag toch niet van God!
quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:22 schreef TeazNutz het volgende:
Vind het niet erg als ie doodgaat.
Die beste man is allang al op! Triest hoe hij maar iedere keer opgewarmd word en dan al kwijlend en slissend tegen een microfoon hangt wat te brabbelen!
Zi schokkend is dat niet. Die man kon op eerste paasdag geen woord uitspreken, leek wel of het pijn deed als hij ging praten. Tja, wat is dan beter?quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ben eens benieuwd of ie een nieuwe morgen haalt. Misschien een poll maken?
Ik weet wel dat er een sterke stroming binnen de kerk is die vindt dat het nu wel een uh... iets jonger iemand mag worden. In onze kerk hadden ze het daar vroeger in elk geval vaak over. Het zal wel weer een 'oudje' worden.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Een van de meest machtige mannen ter wereld gaat heen, wie zal he opvolgen ?
Van nu.nlquote:VATICAANSTAD - De gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II is kritiek. De rooms-katholieke kerkvorst heeft donderdagavond een hartstilstand gehad, een bloedvergiftiging gekregen en een infectie opgelopen. De Italiaanse media melden dat de paus inmiddels in coma ligt.
In principe zouden ze hem moeten dwingen; als je tenslotte een punt wil maken, dan moet je zelf ook het goede voorbeeld geven.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:34 schreef Reservoirdog het volgende:
Moeten de kerkgangers dat wel accepteren of hem dwingen (zoals bij Terri) om verder te gaan met verzorging?
quote:01 April 2005 10:26
Vaticaan voorbereid op dood paus
ROME De toestand van de paus is zeer zorgwekkend, meldt het Vaticaan. Gisteren kreeg hij hartproblemen en hoge koorts vanwege een infectie. Inmiddels heeft de paus de laatste sacramenten toegediend gekregen.
De kardinaal die belast is met de taak om de dood van de paus officieel mee te delen, is aangekomen in het Vaticaan. De paus heeft eerder laten weten dat hij niet naar een ziekenhuis wil.
Vorige maand werd bij hem een buisje aangebracht in de luchtpijp, zodat hij makkelijker kan ademen. Woensdag kreeg de paus een voedingssonde, omdat hij moeite had met slikken.
http://www.nu.nl/news/504(...)and_%28video%29.htmlquote:Toestand paus kritiek na hartstilstand (video)
Uitgegeven: 31 maart 2005 23:01
Laatst gewijzigd: 1 april 2005 10:42
VATICAANSTAD - De gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II is kritiek. De rooms-katholieke kerkvorst heeft donderdagavond een hartstilstand gehad, een bloedvergiftiging gekregen en een infectie opgelopen. De Italiaanse media melden dat de paus inmiddels in coma ligt.
De paus wil niet naar het ziekenhuis
Het Franse persbureau AFP meldde dat kardinaal Camillo Ruini, die namens de paus het bisdom Rome bestuurt, vrijdagmorgen om 8.30 uur in het Vaticaan is aangekomen. Ruini is per traditie belast met de taak het overlijden van een paus bekend te maken.
De verslechtering in de situatie van de 84-jarige kerkvorst begon donderdag toen hij als gevolg van een urinewegontsteking hoge koorts kreeg. Volgens Italiaanse media steeg zijn temperatuur tot 40 graden.
Antibioticumbehandeling
De 84-jarige leider van de katholieken reageerde goed op een antibioticumbehandeling, maar werd aan het begin van de avond getroffen door een hartstilstand en een bloedvergiftiging. Artsen behandelen de paus sindsdien in zijn eigen appartement op het Vaticaan. Zij respecteren daarmee de wil van de kerkvorst, die niet voor de derde maal dit voorjaar wil worden opgenomen in het Gemelli-ziekenhuis in Rome.
Oliesel
Geestelijken dienden de paus na de hartstilstand, om 19.17 uur, het laatste oliesel toe, bevestigde Vaticaan-woordvoerder Joaquin Navarro-Valls vrijdag. Dat is het katholieke sacrament voor ernstig zieken en stervenden, waarbij zij met geweide olie worden gezalfd en voor hen wordt gebeden.
Het is de tweede keer dat Johannes Paulus II het sacrament toegediend kreeg. Dat gebeurde ook al nadat de Pool bij een aanslag in 1981 was neergeschoten.
Gemelli-ziekenhuis
De paus, die de Rooms Katholieke Kerk sinds 1978 leidt, heeft de afgelopen twee maanden 28 dagen in het Gemelli-ziekenhuis doorgebracht. Johannes Paulus II was nog herstellende van een keeloperatie die hij ruim een maand geleden onderging. Toen werd een buisje in zijn keel geplaatst om het ademen te vergemakkelijken. Hij had daar moeite mee als gevolg van een griepinfectie.
Paaszegen
Tijdens de paasdagen werd al duidelijk dat het niet goed ging met de kerkvorst. Hij verscheen slechts kort voor zijn raam en was niet in staat de paaszegen (urbi et orbi) uit te spreken. Bij alle andere vieringen in de Goede Week moest de paus verstek laten gaan.
Artsen brachten woensdag een sonde aan waarmee de paus door zijn neus voeding krijgt toegediend. Zijn medewerkers lieten eerder donderdag doorschemeren niet gerust te zijn op een goede afloop. Zij zeiden teleurgesteld te zijn over het langzame herstel van de kerkleider, die bovendien al jaren lijdt aan de ziekte van Parkinson.
Gelovigen
Over de hele wereld bidden gelovigen voor de gezondheid van de paus. In Polen bleven de kerken donderdag tot in de late uren open. Op de Filipijnen worden vrijdag speciale missen gehouden. Bisschoppen in Mexico stelden in een gezamenlijke verklaring dat "de reizende paus klaar is voor de meest belangrijke tocht van zijn pontificaat, de tocht naar het huis van de Heilige Vader". De Mexicaanse senaat hield donderdagavond per ongeluk een minuut stilte, nadat het informatie had gekregen waaruit zou blijken dat de kerkvorst al was overleden.
haha nee tis ook niet schokkend maar de manier waarop t geschreven was vond ik wel lollig.. Het is voor die man ook gewoon beter....Het was/is onderhand net een pratende zombie..quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Zi schokkend is dat niet. Die man kon op eerste paasdag geen woord uitspreken, leek wel of het pijn deed als hij ging praten. Tja, wat is dan beter?
Denk het dus ook niet vdo28...quote:Vaticaan-woordvoerder Joaquin Navarro-Valls zal omstreeks 12.30 uur de media inlichten over de gezondheidssituatie van de paus. Kort daarvoor zal hij de kerkvorst in zijn appartement bezoeken.
Het Franse persbureau AFP meldde dat kardinaal Camillo Ruini, die namens de paus het bisdom Rome bestuurt, vrijdagmorgen om 8.30 uur in het Vaticaan is aangekomen. Ruini is per traditie belast met de taak het overlijden van een paus bekend te maken.
Het Vaticaan = Mafiaquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op rtl4text:
"Paus Johannes Paulus II ligt niet in coma. Het Vaticaan ontkent berichten van Italiaanse media daarover en noemt die "absolute onzin". Om 12:30 geeft het Vaticaan een officiele verklaring."
Ja... als je dood bent, lig je niet in coma nee.
quote:
quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:26 schreef -DailaLama- het volgende:
Misschien weet iemand in dit topic het. Het schijnt dat aan de nieuwe paus gevoeld wordt of het een man is door aan de ballen te voelen. Dan roepen ze: "Het zijn twee en ze hangen er goed bij" in het latijn ('habet duas et bene pendentes'). Wat nu als het er maar 1 is of ze hangen er om een of andere reden niet goed bij?
Een beetje humor als dank voor al die mooie bloemetjes!quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:23 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is 1 april in Italie niet op 1april, de grappendag bedoel ik.
In Spanje doen ze dat altijd op 28 december. Dat is dan de dag van de onschuld ofzoiets...dat zou ik Italie ook wel zo kunnen zijn.
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen die op 1 april grappen maken..
Yep. Kans voor God om z'n zoon nóg een keer te naaien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:25 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Wat als hij aan het eind van de tunnel niets anders tegenkomt dan het vagevuur!
Omdat hij het verwijt krijgt aids en honger niet te hebben bestreden. Mensen ondragelijk lijden te hebben gegeven, omdat katholieken geen euthanasie mogen plegen.
Hoe zit het dan met "April Fool" in Amerika?quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:23 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is 1 april in Italie niet op 1april, de grappendag bedoel ik.
In Spanje doen ze dat altijd op 28 december. Dat is dan de dag van de onschuld ofzoiets...dat zou ik Italie ook wel zo kunnen zijn.
Volgens mij is Nederland een van de weinige landen die op 1 april grappen maken..
quote:Television licence: In another year the Dutch television news reported that the government had introduced a new way to detect hidden televisions (in many countries in Europe, one must pay a television licence to fund public broadcasting) by simply driving through the streets with a new detector, and that the only way to keep your television from being detected was to wrap it in aluminum foil. Within a few hours all aluminum foil was sold out throughout the country.
nu.nlquote:Paus op randje van de dood
Uitgegeven: 1 april 2005 11:11
Laatst gewijzigd: 1 april 2005 11:28
VATICAANSTAD - De gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II is kritiek. De rooms-katholieke kerkvorst lijkt na een hartfalen op donderdag dichtbij de dood. Volgens een bevriende kardinaal, de Pool Andrzej Maria Deskur, sterft de paus "op serene wijze" weg.
Valt we mee hoor. We moeten toch tot vanmiddag wachten op het bericht van het Vaticaan.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:33 schreef -DailaLama- het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/April_Fool%27s_Day
[..]! Nooit geweten. Maar goed, beetje offtopic.
Hier ook: De weg naar witte rook en 'habemus papam'quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:34 schreef amaranta het volgende:
Wie heeft het Bernini Mysterie gelezen? Daarin wordt min of meer uitgelegd hoe dat gaat als er nieuwe paus moet komen enzo.
Ja, met een conclaaf of zo. Dan komen alle kardinalen bij elkaar. Hoe dat precies zat weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:34 schreef amaranta het volgende:
Wie heeft het Bernini Mysterie gelezen? Daarin wordt min of meer uitgelegd hoe dat gaat als er nieuwe paus moet komen enzo.
Ja, de kardinalen worden ergens in het Vaticaan opgesloten, en zullen beslissen wie de nieuwe paus zal worden. Zodra dit klaar is, zal er rook uit de schoorsteen komen als teken dat de nieuwe paus is gekozen..quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:34 schreef amaranta het volgende:
ja na iedere stemmingsronde komt er rookquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:37 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ja, de kardinalen worden ergens in het Vaticaan opgesloten, en zullen beslissen wie de nieuwe paus zal worden. Zodra dit klaar is, zal er rook uit de schoorsteen komen als teken dat de nieuwe paus is gekozen..
zowiets d8 ik..
Ik weet niet of ze aan zijn ballen voelen maar het wordt wel gecontroleerd!quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:26 schreef -DailaLama- het volgende:
Misschien weet iemand in dit topic het. Het schijnt dat aan de nieuwe paus gevoeld wordt of het een man is door aan de ballen te voelen. Dan roepen ze: "Het zijn twee en ze hangen er goed bij" in het latijn ('habet duas et bene pendentes'). Wat nu als het er maar 1 is of ze hangen er om een of andere reden niet goed bij?
quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:52 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze aan zijn ballen voelen maar het wordt wel gecontroleerd!
Dit komt omdat in de middeleeuwen er eens een vrouw paus is geweest... ze kwamen er pas achter toen ze de pijp uitging...Vanaf toen werd er dus op gecontroleerd.
Ikquote:
Die olie werd dus eerst een uurtje in de wei losgelaten?quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:48 schreef Redux het volgende:
geweide olie
http://www.nu.nl/news/504(...)and_%28video%29.html
Geert Wilders schijnt het goed te doen in de pollsquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:03 schreef Redux het volgende:
Is het al bekend wie de nieuws paus wordt?
Nee hoor, er wordt wel degelijk over gespeculeerd. Het is alleen nooit aan te tonen geweest.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:01 schreef amaranta het volgende:
Dat geloof je toch niet, dat verhaal over die vrouwelijke paus....das dus echt klinkklare onzin
http://wais.stanford.edu/(...)alePope(110503).htmlquote:Pope Joan / Pope John VIII 853-855 AD
John Anglicus was a ninth century Englishman. He travelled to Athens where he gained a reputation for his knowledge of the sciences. Eventually he came to lecture at the Trivium in Rome where his fame grew even larger. He became a Cardinal, and when Pope Leo IV died in 853 A.D., he was unanimously elected pope. As Pope John VIII he ruled for two years, until 855 A.D. However, while riding one day from St. Peter's to the Lateran, he had to stop by the side of the road and, to the astonishment of everyone, gave birth to a child. It turned out that Pope John VIII was really a woman. In other words, Pope John was really Pope Joan. According to legend, upon discovering the Pope's true gender, the people of Rome tied her feet together and dragged her behind a horse while stoning her, until she died. Another legend has it that she was sent to a faraway convent to repent her sins and that the child she bore grew up to become the Bishop of Ostia. It is not known whether the story of Pope Joan is true. The first known reference to her occurs in the thirteenth century, 350 years after her supposed reign. Around this time her image also began to appear as the High Priestess card in the Tarot deck.
The Catholic Church at first seemed to accept the reality of Pope Joan. Marginal notes in a fifteenth century document refer to a statue called "The Woman Pope with Her Child" that was supposedly erected near the Lateran. There was also a rumor that for some years the chairs used during papal consecrations had holes in their seats, so that an official check of the pope's gender could be performed. During the Reformation in the sixteenth century, the Catholic Church began to deny the existence of Pope Joan. However, at the same time, Protestant writers insisted on her reality, primarily because the existence of a female pope was a convenient piece of anti-Catholic propaganda. Modern scholars have been unable to resolve the historicity of Pope Joan.
Fuck geen tv.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:08 schreef Falco het volgende:
Zometeen om 12u30 een extra uitzending met een verklaring van het Vaticaan!
Heb hetzelfde probleem!quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:11 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Fuck geen tv.
iemand een link van streaming media ofzo?
Bedankt (voor die bloemen)![]()
Die kerel staat stijf van die morfine.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:17 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens een onderschrift op NU.nl had de kerkvader ze kennelijk al langer niet meer op een rijtje...
[afbeelding]
Paus Johannes Paulus II wuift naar een duif
http://www.nu.nl/news/504(...)ood_%28video%29.html
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit met de tv recht voor m'n neus, ik zal wel proberen jullie een beetje op de hoogte te houden.
http://www.fastweb.it/streaming/rainewshigh.asxquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:11 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Fuck geen tv.
iemand een link van streaming media ofzo?
Bedankt (voor die bloemen)![]()
Pope Joan / Pope John VIII 853-855 ADquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:01 schreef amaranta het volgende:
Dat geloof je toch niet, dat verhaal over die vrouwelijke paus....das dus echt klinkklare onzin
Alls wat met een kerkelijke dienst te maken heeft (gebeden enz..).quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is liturgie ?
Van streekquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens NOS toch in coma en nu verklaring van 't Vaticaan:
Paus erg van streek, heeft assistentie van artsen. Was eerst stabiel, maar daarna erg verslechterd. Hij is wel bij bewustzijn. Om 07:00 sacramenten gekregen. 2 specialisten in reanimatie, een cardioloog en 2 verplegers zijn bij hem.
Ja nu, maar vanochtend niet meteen. Ik heb ook alleen maar letterlijk meegetypt met wat ze zeiden op tv hoor..quote:
Ah okay. Dank.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Alls wat met een kerkelijke dienst te maken heeft (gebeden enz..).
Hmm ik bespeurde na die persoonlijke vraag toch duidelijk een bibber in z'n stem. Hij wist ook niet hoe snel 'ie weg moest komen achter de microfoon.quote:
Ik ook hoor, wij dachten dat ie in tranen uit zou barsten...quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hmm ik bespeurde na die persoonlijke vraag toch duidelijk een bibber in z'n stem. Hij wist ook niet hoe snel 'ie weg moest komen achter de microfoon.
Ja ik ook! Ik vond het een duidelijk verschil met hoe hij die vooraf opgestelde verklaring voorlas. Daar was hij heel zakelijk. Bij die vraag ab-so-luut niet.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ook hoor, wij dachten dat ie in tranen uit zou barsten...
Dat magquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:46 schreef vdo28 het volgende:
Hmmz, nou ik vond het enorm meevallen...
Eej, is weer eens wat andere berichtgeving dan die berichtgeving uit dat achterlijke Midden-Oostenquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:48 schreef Mikrosoft het volgende:
Helaas gaat de paus niet meer lang mee. Niet dat ik een fan ben ervan maar ik zit niet te wachten op een constante nieuwsstroom uit het achterlijke Vaticaan als een nieuwe kerklul gekozen wordt enz enz enz.
Precies, eens een keer geen agressieve moslimsquote:Op vrijdag 1 april 2005 12:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Eej, is weer eens wat andere berichtgeving dan die berichtgeving uit dat achterlijke Midden-Oosten![]()
.
Jah ik ga in de meivakantie naar Rome, zit het daar straks bomvol met fanatieke christenen. Ik hoop dat hij, zoals gewoonlijk, er op één of ander manier er toch weer bovenop komtquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:02 schreef amsoor het volgende:
Hmm, over 3 weken weekendje Rome, vrees dat ff rustig rondkijken in Vaticaanstad er niet bij zal zijn.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:46 schreef vdo28 het volgende:
Hmmz, nou ik vond het enorm meevallen...
Bron: NOS-ttquote:***************************************
Paus zeer ernstig ziek maar stabiel
ROME De paus is zeer ernstig ziek,maar
zijn toestand is stabiel.Hij is helder
en nog bij bewustzijn en overlegt met
kardinalen.Om 6 uur heeft hij de mis
gevierd.Later liet hij zich uit de
bijbel voorlezen.De paus heeft wel last
van een instabiele bloeddruk.
Dat heeft woordvoerder Navarro-Valls
van het Vaticaan op een persconferentie
meegedeeld. De geëmotioneerde zegsman
verliet al na enkele vragen de zaal.
Vanochtend leek het alsof de paus snel
zou sterven.Dat bleek onder meer uit de
aankomst van kardinaal Ruini,die belast
is met de officiële aankondiging als de
paus overlijdt.
Whahhah, wat een kermis daar.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:45 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Als we dan toch met weetjes gaan strooien:
Als de paus sterft...
Protocol
Mocht de paus komen te overlijden, dan moet er een strikte traditionele procedure gevolgd worden. De camerlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt opgeroepen om het overlijden oficieel vast te stellen en bekend te maken. Hij voert een vaststaand ritueel uit.
Hij roept driemaal de doopnaam van de paus, om er zeker van te zijn dat deze niet slaapt. Vervolgens houdt hij een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om te zien of de paus nog ademhaalt.
Dan klopt hij drie keer op het voorhoofd van de paus met een zilveren hamertje, zodat vaststaat dat hij echt dood is. Vervolgens haalt hij de ring van de vinger van de Paus en vernietigt die, om te voorkomen dat iemand de pauselijke macht overneemt.
Dan verklaart hij ten overstaan van de getuigen: 'Papa vere mortuus est' (de paus is werkelijk dood). De kanselier van de Apostolische Kamer stelt vervolgens de overlijdensakte op, en de camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
druk is toch niet erg, je komt er toch niet met de auto.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:43 schreef Gia het volgende:
Wij zijn van plan om van de zomer naar Italië te gaan. Zal wel druk worden als er pas een nieuwe paus is. En we hebben nog niet geboekt.
Ach, en anders gaan we toch een jaartje later.
Nee, dat niet, maar ik vrees dat de campings allemaal vrij snel volgeboekt zullen zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
druk is toch niet erg, je komt er toch niet met de auto.
Ik geloof er niks van.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:53 schreef rotskibo het volgende:
Binnen enkele ogenblikken extra journaal op NED.2............
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |