Ik mis nog het 'Et Tu Brutus?' ergens daarvoor.....quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:15 schreef Bernie het volgende:
'Papa vere mortuus est?

http://news.google.comquote:

Reinier leeft toch nog, dus juich niet te vroeg. Het zou wat zijn in 24 uur 2 staatshoofden kassie wijlen!quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:56 schreef HarigeKerel het volgende:
Heeft ie toch mooi prins Reinier kunnen overleven![]()
Zou de paus in de hemel eindelijk mogen neuken eigenlijk?![]()

lijkt me toch dat het snel over zal zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:15 schreef Jordy-B het volgende:
Het schijnt dat de antibiotica goed aanslaat en z'n urineweginfectie gestabiliseerd is.
volgens CNN radio (die de info weer heeft van de zender van het Vaticaan...)

Dat denk ik al jáááren... Maar hij is nogal 'n prutser wat sterven betreft.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me toch dat het snel over zal zijn.

interessant.........quote:Op vrijdag 1 april 2005 02:03 schreef Libris het volgende:
Als hij overlijdt:
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
De vorige paus, Paulus VI, stierf op 29 september 1978. Hij werd na zijn overlijden gevonden door een zuster van het Vaticaan. Zij had hem koffie gebracht en ontdekte na een half uur dat die onaangeroerd was gebleven. Om te verbloemen dat de paus alleen in zijn slaapkamer was met een vrouw, werd verklaard dat hij was ontdekt door zijn privé-secretaris. De waarheid zou jarenlang verhuld blijven.

Die haalt het einde van de dag niet meer denk ik als ik dit zo lees...quote:Situatie paus zeer zorgwekkend
ROME De toestand van de paus is zeer
zorgwekkend,meldt het Vaticaan.Gisteren
kreeg de paus hartproblemen en hoge
koorts vanwege een infectie.Inmiddels
heeft hij de sacramenten der stervenden
toegediend gekregen.
Ook het Vaticaan spreekt openlijk over
de mogelijke dood van de paus.Hij is
bij kennis en heeft aangegeven dat hij
niet naar het ziekenhuis wil.
De paus heeft de ziekte van Parkinson.
Vorige maand werd bij hem een buisje
aangebracht in de luchtpijp.Woensdag
kreeg de paus een voedingssonde,omdat
hij moeite had met slikken.Ook praten
lukt hem niet meer.

Als de Paus het tot morgenmiddag uithoudt, gaan ze samen, hoor..quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben bang dat de paus eerder gaat. Balkenende II is net onkruid, dat vergaat niet.

quote:Pope John Paul II's condition is "very serious," Vatican spokesman Joaquin Navarro-Valls told reporters early Friday, the first time the Vatican has used such language to describe the pontiff's latest health crisis. Navarro-Valls said the pope had suffered "cardiocirculatory collapse and shock," but denied media reports that the ailing pontiff had had a heart attack.

Mmmh.. peiling onder de leden leverde vooralsnog meer voor-stemmers opquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de Paus het tot morgenmiddag uithoudt, gaan ze samen, hoor..

Fijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb mijn zegening over de paus uitgesproken, hij kan nu rustig sterven.

Nog ffquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:23 schreef JaWi het volgende:
Neeeeeeeeee, hij leeft nog, hij leeft nog,
Hij is nog lang niet dood.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |