Jah ik ga in de meivakantie naar Rome, zit het daar straks bomvol met fanatieke christenen. Ik hoop dat hij, zoals gewoonlijk, er op één of ander manier er toch weer bovenop komtquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:02 schreef amsoor het volgende:
Hmm, over 3 weken weekendje Rome, vrees dat ff rustig rondkijken in Vaticaanstad er niet bij zal zijn.

quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:46 schreef vdo28 het volgende:
Hmmz, nou ik vond het enorm meevallen...
Bron: NOS-ttquote:***************************************
Paus zeer ernstig ziek maar stabiel
ROME De paus is zeer ernstig ziek,maar
zijn toestand is stabiel.Hij is helder
en nog bij bewustzijn en overlegt met
kardinalen.Om 6 uur heeft hij de mis
gevierd.Later liet hij zich uit de
bijbel voorlezen.De paus heeft wel last
van een instabiele bloeddruk.
Dat heeft woordvoerder Navarro-Valls
van het Vaticaan op een persconferentie
meegedeeld. De geëmotioneerde zegsman
verliet al na enkele vragen de zaal.
Vanochtend leek het alsof de paus snel
zou sterven.Dat bleek onder meer uit de
aankomst van kardinaal Ruini,die belast
is met de officiële aankondiging als de
paus overlijdt.

Whahhah, wat een kermis daar.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:45 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Als we dan toch met weetjes gaan strooien:
Als de paus sterft...
Protocol
Mocht de paus komen te overlijden, dan moet er een strikte traditionele procedure gevolgd worden. De camerlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt opgeroepen om het overlijden oficieel vast te stellen en bekend te maken. Hij voert een vaststaand ritueel uit.
Hij roept driemaal de doopnaam van de paus, om er zeker van te zijn dat deze niet slaapt. Vervolgens houdt hij een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om te zien of de paus nog ademhaalt.
Dan klopt hij drie keer op het voorhoofd van de paus met een zilveren hamertje, zodat vaststaat dat hij echt dood is. Vervolgens haalt hij de ring van de vinger van de Paus en vernietigt die, om te voorkomen dat iemand de pauselijke macht overneemt.
Dan verklaart hij ten overstaan van de getuigen: 'Papa vere mortuus est' (de paus is werkelijk dood). De kanselier van de Apostolische Kamer stelt vervolgens de overlijdensakte op, en de camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.

druk is toch niet erg, je komt er toch niet met de auto.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:43 schreef Gia het volgende:
Wij zijn van plan om van de zomer naar Italië te gaan. Zal wel druk worden als er pas een nieuwe paus is. En we hebben nog niet geboekt.
Ach, en anders gaan we toch een jaartje later.

Nee, dat niet, maar ik vrees dat de campings allemaal vrij snel volgeboekt zullen zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
druk is toch niet erg, je komt er toch niet met de auto.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |