quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:42 schreef Tinkepink het volgende:
Sugar: Toevallig had ik het jurkje gisteren nog gepast. ik pas het bijna! Nog een kilo of 3 schat ik zo (het is alleen wel te hopen dat die van mijn schouders afgaan, want daar zit momenteel het probleem).
Vervelend Martineke! Maaruh... hoe ga je dat dan regelen? Ik bedoel, ze vragen toch in feite niets dat niet in je contract staat, of had ik dat nu verkeerd begrepen? Wat is dan zeg maar de oplossing? Succes ermee in elk geval!quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:23 schreef Martineke het volgende:
en Githa vroeg ho ehet gaat met me werknou..niet goed. ik zit in de ziektewet [sub]overspannen[/b] hoef geen gesprek meer met hun aan te gaan, kkomt toch geen oplossing, hun wilen dat wel had afspraak staan voor gisteren, schrifttelijk afgezegd, nu in afwachting van wat er nu weer gaat gebeuren.....
ik ga in elk geval daar niet meer werken!
ze vragen dingen die indd niet in mijn contract staan, maar juist omdat die dingen niet erin staan hebben hun het grootste recht om dat te eisen van mijquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vervelend Martineke! Maaruh... hoe ga je dat dan regelen? Ik bedoel, ze vragen toch in feite niets dat niet in je contract staat, of had ik dat nu verkeerd begrepen? Wat is dan zeg maar de oplossing? Succes ermee in elk geval!
Maar... loop je niet het risico er op werkweigering uitgegooid te worden? Dan heb je helemaal niks. En als je weigert met hen in gesprek te gaan, sturen ze daar natuurlijk op aan ik wil niet naar doen, probeer gewoon met je mee te denkenquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:00 schreef Martineke het volgende:
en de oplossing is om daar te vertrekken, maar dat doe ik niet zomaar, heb het liefst dat hun mij eruit gooien, als ik zelf vertrek heb ik ook geen recht op ww en dat geblabla
Thanksquote:
heb me eigen topic daaroverquote:Op vrijdag 1 april 2005 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar... loop je niet het risico er op werkweigering uitgegooid te worden? Dan heb je helemaal niks. En als je weigert met hen in gesprek te gaan, sturen ze daar natuurlijk op aan ik wil niet naar doen, probeer gewoon met je mee te denken
Erg knap!quote:Op vrijdag 1 april 2005 14:23 schreef snoopy het volgende:
Alleen op eten (en drinken) letten. Nou ja, en veel wandelen met Morris en naar mijn werk fietsen![]()
quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:46 schreef dutchie het volgende:
Psst Sjoeg, ik wilde net gaan opscheppen dat ik een nieuw rokje maat 36 heb gekocht. Ja hij past ja.
En ik kan mijn favoriete spijkerbroek van Guess sinds een maand ook weer aan.
Die lag me al zo lang aan te staren vanuit de kast.
Hehehe, was meer als geintje bedoeld hoor, maten doen mij niet zo veel eigenlijk, wel voel ik me weer wat lekkerder in mijn vel zitten zo en dat is mij wel veel waardquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:50 schreef poemojn het volgende:Loena gefeliciteerd!
Da's toch ook fijn?
Vind ik ook Poemojnquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:26 schreef poemojn het volgende:
Bix, nog een prettige gedachte misschien: de overgang van 2 naar 3, 3 naar 4 en 4 naar 5 is veel kleiner dan van 0 naar 1 of 1 naar 2 (volgens mijn moeder, en die kan het weten).
mag ik me hierbij aansluitenquote:
Ja. Waarom moet je zo lachen? Je bedoelt er vast iets leuks meequote:
Hier precies zo .... maat 44 en daarvoor 38quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:31 schreef Ladybos het volgende:
Maatje 44 hier na de zwangerschap, voor de zwangerschap 38..
Ik heb net de lactatiekundige een mail gestuurd met het hele verhaal, hopelijk kan zij er ook wat mee. Natuurlijk werden bij mij de symptomen wel gemaskeerd door de Ibuprofen maar ook zonder dat was er waarschijnlijk ook geen roodheid bij komen kijken.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:19 schreef poemojn het volgende:
Jammer dat huisartsen vaak verschillende info hebben.Ik had die ontstekingen ook diep in de borst zitten zei de huisarts, en daarom ook alleen koorts en weinig pijn, weinig rood te zien, en juist daarom waarschuwde hij voor abcessen (maar deze huisarts vertelde dat zijn vrouw zelf borstvoeding gegeven had, misschien was hij daarom beter op de hoogte?). Je kunt hier nog wat ervaringsverhalen lezen, misschien heb je daar nog wat aan.
Fijn dat je Hb wel goed gaat!
Dat zou inderdaad een hele goede verklaring kunnen zijn. Fijn dat je Hb de goede kant op gaat, en het moet nu sowieso maar eens wat beter met je gaan, oké?!quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:12 schreef Ladybos het volgende:
Misschien was mijn lichaam ook wel gevoeliger voor de infecties omdat mijn conditie op zijn zachts gezegd nou niet echt optimaal was
Hoezo niet? Ik zou het zelf 'erger' vinden als je blijft beweren dat je alles 100% aankan, alles 100% goedgaat en dan 'ineens' overspannen bent of zo, omdat je vooral voor jezelf een toneelstukje speelt dat je niet meer aankan (om ff een heel zwart scenario te gevenquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:18 schreef livelink het volgende:
En nu mogen jullie schieten, want ik besef me heel goed dat ik met deze post niet voldoe aan het beeld van een goede moeder
.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:36 schreef Belana het volgende:
Van maatje 36 droom ik alleen nog maar38 hoop ik op maar ik maak me geen illussies en 40 is haalbaar. Dus ik ben trots op jullie!!!
quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:18 schreef livelink het volgende:
Ik vind mijn leven wel erg veranderd sinds de komst van de kinderen en vooral sinds de komst van Job. Ik vind het leven er ingewikkelder en niet altijd leuker op geworden.
...
Mijn ideale scenario zou zijn dat mijn vriend lekker thuis is bij de kinderen en ik gewoon full-time aan het werk.
En nu mogen jullie schieten, want ik besef me heel goed dat ik met deze post niet voldoe aan het beeld van een goede moeder
.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:52 schreef poemojn het volgende:
Leah, ik dacht gewoon als het geen keizersnee was was het een rare plek voor zwellingen waarmee je niet fatsoenlijk in een bikini kunt..
Wat leukquote:Op zaterdag 2 april 2005 21:45 schreef Belana het volgende:
Ik zou dan denk ik toch ook wel graag nog een kindje willen en dan vind ik 3 dagen echt zat.
Ik duim voor julliequote:Op zaterdag 2 april 2005 22:01 schreef Belana het volgende:
beetje off-topic hier, dus ff snelnog niet verkocht dus... we wachten het rustig af, thanks
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:02 schreef Belana het volgende:
Is het moeder zijn van meerdere kinderen nou ook anders trouwens? Livelink gaf al aan dat ze het wel moeilijk vind. Jessie? andere mama's?
Ja, dat is zo ja! Ik weet het nu heel goed idd en ik denk dat het daarom ook wel zo heeft moeten zijn. Ik leer in ieder geval weer even enorm op dit moment... ik ben ook weer even wat dankbaarder voor de dingen die ik heb en dat is wel goed, af en toe met je neus op de feiten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:08 schreef E.T. het volgende:
Soms, Belana.. moet je gewoon een andere kant op gedwongen worden om te zien waar je eigenlijke prioriteiten liggen. In jouw geval dus even vijf dagen werken (je twijfelde een tijdje geleden toch of je een baan voor meer uren zou aannemen in jullie bedrijf?) om tot de ontdekking te komen dat je carriere toch iets minder belangrijk is dan je zoon.
Best grappig om dat nu eens in de praktijk te zien gebeuren
Hoop voor jullie dat er gauw uitzicht komt!
Grappig is dat. Ik heb dat nu dus soms al met 1 kindquote:Op zaterdag 2 april 2005 23:28 schreef jessie het volgende:
Ook ga ik nu iets midner snel ff naar de winkels bijvoorbeeld. (ja nu Bo op school zit wel) Als ze allebei thuis zijn vind ik dat toch al snel een teveel gedoe. Je moet dan echt met beide rekening houden. En lekker ontspannend een boodschapje doen met die 2 is dat dus niet. Met 1 ging dat weer net wat makkelijker.
Dat vind ik wel een hele mooie. Het is alleen af en toe zo moeilijk om een balans tussen die verschillende rollen te vinden. Ik ben iemand die alles goed wil doen en niets maar een beetje. Sinds Kai is geboren lukt dat niet altijd meer en dat was vooral in het begin behoorlijk frustrerend.quote:Op zondag 3 april 2005 10:51 schreef dutchie het volgende:
Ik denk dat ik het zo het beste uitdruk; ik ben moeder, geliefde, dochter, vriendin én collega.
quote:
het gevoel is precies hetzelfde...quote:Op maandag 4 april 2005 10:09 schreef Luchtbel het volgende:
Ah gossie Lilyis dat gevoel van achterlaten bij een tweede eigenlijk net zoals bij een eerste?
quote:Op maandag 4 april 2005 12:06 schreef DaanBanaantje het volgende:
nou ik wou dat mijn borsten iets minder rijkelijk bedeeld waren. Ik had al een grote cup maar door de zwangerschap zijn het nu helemaal meloenen75DD
maar de mijne lopen niet leeg?!quote:Op maandag 4 april 2005 13:21 schreef Githa het volgende:
[..]
ja dat ken ik! maar heel heel langzaam lopen ze leeg ...en wat hou je dan over
![]()
In de ogen van sommigen doe je het juist goedquote:Op maandag 4 april 2005 14:51 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
maar de mijne lopen niet leeg?!wat doe ik dan verkeerd?
haha.. ik wou dat ik dan even kon ruilen met die "sommigen"quote:Op maandag 4 april 2005 15:02 schreef m@x het volgende:
[..]
In de ogen van sommigen doe je het juist goed![]()
Kan het me wel voorstellen. Je dag nog doorgekomen?quote:Op maandag 4 april 2005 10:29 schreef lily het volgende:
[..]
het gevoel is precies hetzelfde...
(de eerste heb ik trouwens een paar weken geleden met traantjes in de ogen uitgezwaaid op de speelplaats van de basisschool)
Ja zoiets is het. Ik hoef niet perse meer leuk te zijn voor de rest van de wereld, niet meer alles te hebben, niet meer perse leuke kleren/ perfect figuur/ er altijd goed uitzien. Wil nog steeds graag m'n opleiding afronden, leuke uitdagende baan vinden, huisje, maar het heeft niet meer zo veel haast, de druk is er vanaf. Jolie is er en we hebben het leuk samen. Alle andere dingen zijn mooi meegenomen maar vallen soms ook geheel in het niet.quote:Op maandag 4 april 2005 10:20 schreef m@x het volgende:
Die rust waar jij over schrijft herken ik ook wel LB. Ik moest eerst van alles van mezelf (vooral op carriere-gebied), maar dat lijkt nu allemaal niet meer zo belangrijk. Misschien dat dat ooit nog wel terugkomt, maar momenteel ben ik eigenlijk wel tevreden met mijn leventje zoals het is.
In de serie Roseanne vroeg zoon DJ aan zijn moeder of hij een 'ongelukje' was. Nee, geen ongelukje. Hij was een verrassing. Vond ik wel mooi gevondenquote:Op woensdag 6 april 2005 16:24 schreef Suzanna het volgende:
Laten we maar zeggen dat het een 'gelukje' was dan!!Nee, niet echt een bewuste keuze, alhoewel het wel een bewuste keuze was om meer kinderen te willen. En natuurlijk mag je dat gewoon vragen
!!
Dankje Poemojn ! Je bent een kei, ook die teratologie info was van nut (een co-ass interne geneeskunde heeft er wel gebruik van gemaakt)quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:00 schreef poemojn het volgende:
Een ERCP denk ik Phluph...
Je hebt dus een week in het ziekenhuis gelegen? Hoe gaat het nu met de medicijnen, heb je nog zo veel pijn? (En heb je m'n teratologie-berichtje in Danyels gastenboek gezien?)
Het zit je niet echt mee..
Beterschap! (En eetze!)
/edit
Nog geen Danyel-update op jullie site zie ik, ben benieuwd hoe het nu ook met hem gaat...
Jeej fluf, wat een ellendequote:Op vrijdag 8 april 2005 17:52 schreef phluphy het volgende:
In plat Hollands: een ontstoken alvleesklier. Ik moest opgenomen worden en mocht niets meer eten en drinken.
Oiquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:24 schreef Ladybos het volgende:
Hier gaat het wel goed, ben blij dat de drain er weer uit is maar maak me nog wel zorgen, want de harde plekken zijn er nog steeds (in beide borsten). Maandag moet ik weer terug komen. Tot die tijd moet ik doorgaan met de antibiotica en als ik weer koorts krijg of als de pijn toeneemt moet ik naar de spoedeisende hulp.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 23:22 schreef E.T. het volgende:
Kennen jullie dat? Van die periodes dat je echt helemaal smoor op je kind bent? Dat ze echt alleen maar lief en vrolijk zijn? Dat ze niet 'stout' ondeugend zijn, maar alleen maar 'lief' ondeugend?
Blij te lezen dat je het allemaal nog kunt behappen, het is gewoon een zwaar vermoeiende en emotionele periode waaraan je niet ontkomtquote:Op woensdag 13 april 2005 22:30 schreef Jdee het volgende:
Met mij gaat t wel, eigenlijk, nog wel erg moe. Het is geweldig om te zien dat Ela al meer doet dan alleen maar huilen, slapen, en alle emoties in 4 seconden kan laten zien op haar gezicht; het begint allemaal meer gericht te worden. Ze maakt geluidjes in de box tegen de baby-gym-hangers en het gericht ertegenaan slaan gaat ook steeds beter, en een lol dat ze dan heeft. Dat maakt het allemaal zoveel leuker, mama zijn. Want hoe geweldig, mooi en speciaal het ook al was vanaf t begin, dat t leuk is maakt t zoveel fijner. Verder is de situatie met mijn moeder nu stabiel, over een maandje wordt op een ctscan duidelijk of de chemo waar ze nu mee bezig is werkt. Ik ga naar hen toe wanneer het kan, vermoeiend maar te doen.
Wat naarquote:Op zondag 17 april 2005 11:43 schreef Smirre het volgende:
Ik heb een postnatale bekkeninstabiliteit..
For what it's worth: ik vind dat je écht een prachtige buik hebt.quote:Op zondag 17 april 2005 23:03 schreef melonovy het volgende:
En nu, wel trots op de zwangerschap, maar ik kan niet zeggen dat ik mijn buik nou zo mooi vind.
nu maak je me wel heel erg nieuwsgierigquote:Op maandag 18 april 2005 13:40 schreef Githa het volgende:
Ik heb er wel weer zin in hoor, er ligt een hele grote uitdaging te wachten op mijn werk.......
En dan nu de grote vraag: heeft u alles emotioneel ook weer onder controle?quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:42 schreef dutchie het volgende:
En voor alle 'ontzwangerende' moeders, ik kan nu met een gerust hart jullie zeggen dat het idd 9 maanden duurt voordat je weer de oude bent.
kijk, door zulke verhalen raak ik weer gemotiveerd om volgende keer weer te gaan.quote:Op maandag 18 april 2005 23:28 schreef Smirre het volgende:
Dat oprakelen is niet erg, hoor. Het spookt toch nog regelmatig door mijn hoofd. (Kan geen spookachtige smiley vinden.) Mijn bloedverlies is direct aardig bijgevuld, dmv 16 zakjes bloed en liters vocht. Mijn Hb was, werkelijk waar, beter dan ooit tevoren. Met dank aan de bloeddonoren. Maar recent heb ik geen bloed laten prikken.
I
Oef, ik doelde natuurlijk op alle gewichtsperikelen die eerder boven besproken werden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:50 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
En dan nu de grote vraag: heeft u alles emotioneel ook weer onder controle?![]()
![]()
Ik kreeg net hoop dat ik niet meer als zwabberende zakdoek door het leven zou gaan vanaf volgende week. Je wordt weer bedanktquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:53 schreef dutchie het volgende:
[..]
Oef, ik doelde natuurlijk op alle gewichtsperikelen die eerder boven besproken werden.
![]()
Euh.. ja nou...quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:56 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik kreeg net hoop dat ik niet meer als zwabberende zakdoek door het leven zou gaan vanaf volgende week. Je wordt weer bedankt![]()
Maar ook dan klinkt het nog niet gek hoor. Want juist tijdens zo'n bevalling is je bekken week en dan kan er snel een blessure optreden. Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat en dat je snel meer beweging/controle heb in je bekken!quote:Op maandag 18 april 2005 17:33 schreef Smirre het volgende:
Wishfull thinking: Dan fiets ik mijn kilo's er zo weer van af!!
(Hahaha, dream on, Smirre.)
En eh, Anitra: Ik had een droombevalling (die overigens wel verrekt veel zeer deed) van 6 uurtjes en daar waren mijn droomkinders. Het is meer wat er daarna gebeurd is. Dat was niet natuurlijk, al die kunstgrepen. Mijn bekken is behoorlijk vernaggeld door dat gedoe.
Watjequote:Op dinsdag 19 april 2005 11:00 schreef dutchie het volgende:
[..]
Euh.. ja nou...dusseuh...
![]()
*topic stiekumpjes weer uit sneakt en deur zachtjes achter zich dichttrekt*
Ik heb inmiddels wel volgens mij al alle griepjes, buikgriepjes en verkoudheidjes die Kai heeft gehad (quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Hebben jullie ook dat als je kind koorts heeft dat je dat gelijk overneemt? Niet dat ik er koorts van krijg maar dat warme, duizelige griepgevoel heb ik meteen als ik d'r oppak of in m'n buurt heb met koorts.
Ik herken het, MAAR ik houd mezelf heel dapper voor dat, net als bij een bevalling waarvan ik op dat moment ook dacht het niet te kunnen, als enige op de wereld , vele vrouwen mij voorgegaan zijn. En die liggen ook niet als een dweil op de grond op hun werk. zul je zien dat ik de eerste ben die dat wel doetquote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef Githa het volgende:
Anders ik wel.
Ik had nooit verwacht dat ik moeite zou gaan krijgen om straks weer te gaan werken en Jordy weg te brengen, maar ik krijg toch steeds meer kriebels bij het idee dat ik straks een nachtje zonder hem moet, of dat ik hem een heel dagje weg moet brengen en ik niet even naar hem kan kijken wanneer ik dat wil...en en en![]()
Maaaaaaaaaaar ik hou mezelf voor dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |