Ik denk dat de borstontstekingen komen van het vrij plotseling stoppen vanwege de medicijnen voor de reuma. En die medicijnen zijn weer koortsverlagend en pijnstillend, dus vandaar dat ik het allemaal niet zo doorhad. Het deed wel zeer en ik had wel wat verhoging, heb ook de lactatiekundige er nog over gebeld, maar iedereen zei me dat het melkophopingen waren die vanzelf weer in het lichaam opgenomen zouden worden en dat als het echt ontstoken was het wel meer pijn zou doen en ik hoge koorts zou moeten hebben. Voordat we op vakantie gingen werd het opeens een stuk groter (eerst formaat 'bitterbal' en toen ging het naar een fikse mandarijn zeg maar) dus toen toch even langsgeweest bij de huisarts, die het nog te vroeg vond voor antibiotica omdat hij ook vond dat het niet rood genoeg was en ik alleen maar verhoging had (wat ook weer van de reuma kan komen) en me dus doorverwees voor een mammografie. Dus we waren er eigenlijk heel relaxt onder en dachten nog even voor de zekerheid die mammografie te laten maken (eigenlijk net als met die doorverwijzing naar de reumatoloog). Dus 't was weer even schrikken, en het begint zolangzamerhand op een slechte soap te lijken, met al die kwalen van mij. Wanneer houdt het nou eens op ? Overigens genieten we ondanks alle ellende en pijn wel volop van Myrthe hoor, het is echt het zonnetje in huis, ze is zo lief, en zo makkelijk, want ook voor haar valt het niet mee, dat gesleep naar al die dokters enzo. Maar ze blijft gewoon lekker lachen en dat beurt je dan weer helemaal op.
Miss_dynastie, de ontstekingen zitten nu op andere plaatsen dus ik denk niet dat het dezelfde zijn, heb het gevoel dat deze ook pas ontstaan zijn toen ik al gestopt was, ondanks dat ik er goed op gecontroleerd heb. Maar deze ontsteking zat heel erg diep in de borst, je kon het zelfs op het laatst amper voelen als ik zat, alleen als ik ging liggen bleef de borst overeind staan alsof ik een siliconenborst had
![]()
De borst werd ook niet rood en strak, op het laatst (vanaf vorige week ongeveer) was de huid wel wat rozer dan de rest eromheen maar ook dat was alleen te zien omdat ik wist dat dat 'ei' er onder zat. Ik denk dat de Ibuprofen en de tramagetic de symptomen gewoon flink gemaskeerd hebben. Plus dat ik zoveel pijn in de gewrichten heb dat je dan geneigd bent om meer daarop te letten dan mindere pijntjes ergens anders (alhoewel het best zeer deed maar goed, dat is allemaal achteraf geklets..). Misschien was mijn lichaam ook wel gevoeliger voor de infecties omdat mijn conditie op zijn zachts gezegd nou niet echt optimaal was
![]()
Bij al het bloedprikken bleek trouwens wel dat m'n Hb inmiddels 6.8 is dus dat gaat de goede kant op