quote:Op maandag 28 maart 2005 17:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij wel
quote:Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.
No way dat die hayabusa 300 in 11 a 12 seconden kanquote:0-100 2.9 seconden
0-200 5.7 seconden
0-300 11 of 12 seconden
Ja, nee hoeft niet.quote:Ik hap niet, ik probeer jou wat te leren...
Wat lul je nou krom over ervaring?quote:Ervaring Lars
Geknepen Bandit 600 :
0-100 5,5 sec
0-170 30 seconden ofzo
Busa:
0-100 2.9 seconden
0-200 5.7 seconden
0-300 11 of 12 seconden
Maar verder best geschikt voor een beginner hoor
Vroeg of laat kom je gewoon veel te hard of een bocht af... of geef je te snel/teveel gas bij het uitkomen van de bocht en lig je op je plaat Lars Je hebt er nog niet echt veel kaas van gegeten geloof ik
Ja en? Ik had er al last mee op een GSXR600.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:23 schreef PatrickM het volgende:
De kans dat je met een Busa iets te veel gas geeft in een bocht en daardoor de achterkant uitbreekt is levensgroot aanwezig... dus enige ervaring is toch wel vereist. En zelfs dan is het nog een pittige machine...
Ik vind dat je een punt maaktquote:Op maandag 28 maart 2005 18:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ja, nee hoeft niet.
[..]
Wat lul je nou krom over ervaring?Je dreunt gewoon wat specs op en daarmee toon je aan dat iemand zich dood rijdt op een bepaalde motor?
Je gaat er en passant ook nog eens vanuit dat iedereen dezelfde fout gaat maken.......
Overigens geef je zelf al aan dat de persoon zelf een (inschattings)fout kan maken, maakt het dan uit op wat voor motor je zit?Een fout is toch een fout? Ligt het aan de motor als de mens er op een fout maakt?
Oh sorry, doei.quote:
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Ik vind dat je een punt maakt
maar denk zelf dat factor ervaring bij een busa van groter belang is dan op een bandit![]()
als je door geleidelijk vergroten van het vermogen waar je op rijd, leer en wen je volgens mij beter en gemakkelijker aan hoge snelheden dan gelijk op een 150+ Pk monster te stappen![]()
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:49 schreef hollander172 het volgende:
dat probeerde ik Stephan duidelijk te maken
quote:Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
Zal ik t nog 1x proberen dan..... jij probeert mij duideiljk te maken dat het aan de persoon ligt en niet aan de motor (of voor een klein deel dan)quote:Op maandag 28 maart 2005 19:15 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?
quote:In het vorige topic schreef Geqxon het volgende:
Mja mijn tomos verzeker ik nog even voor die laatste paar maanden, waarna ik hem denk ik tegen een boom aanrij (verzekerings-questie, even voor 2 weken all-risk verzekeren).
Volgens mij houdt die turk ook wel van een beetje rellen tussen het bidden doorquote:Op maandag 28 maart 2005 19:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar
quote:Op maandag 28 maart 2005 19:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar
Nou probeer ik het ook nog maar een keertje onder het mom van de paasgedachte.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Zal ik t nog 1x proberen dan..... jij probeert mij duideiljk te maken dat het aan de persoon ligt en niet aan de motor (of voor een klein deel dan)
Dat zeg ik nergens.quote:En als je zegt ''maar ik ga heel rustig rijden met die R1/Busa/whatever" ben je niets meer dan jezelf voor de gek aan het houden...
Nee dat verschil is er niet. Het ligt aan het individu en de omstandigheden hoe groot deze kans is.quote:Dus ja, er is zeker veel meer kans op ongelukken als je begint op een Busa ipv een 25kw Bandit. Ik zou haast zeggen, een kans 130% op een ongeluk tov 40%....
Wat ga je doen dan? Boorplatform op ofzo?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:29 schreef RB het volgende:
Laatste post voor deze week morgen het grote water op
STD ATD Flight Company ETA Status Routing
07:00 56A NAM-TIGER 10:00 SHUTTLEFLIGHT
Om 0:600 in schecken![]()
Ik heb wat gemist?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:29 schreef RB het volgende:
Laatste post voor deze week morgen het grote water op
STD ATD Flight Company ETA Status Routing
07:00 56A NAM-TIGER 10:00 SHUTTLEFLIGHT
Om 0:600 in schecken![]()
Waarom kan een beginnende automobilist geen dure en snelle auto's verzekeren denk je?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:30 schreef hollander172 het volgende:
Een motor is een machine, zonder iemand die hem bedient doet ie niks en daarom ben je dus zelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.
Iemand die je niet kent iets aan- of afraden kan wel maar je kan niet stellen dat iemand zich 100% zeker dood rijdt op een bepaalde machine, je bent God niet namelijk.
Ik heb nergens 100% gezegd... maar de kans is en blijft aardig groot, zo leert de ervaring ook...quote:Op maandag 28 maart 2005 19:30 schreef hollander172 het volgende:
Iemand die je niet kent iets aan- of afraden kan wel maar je kan niet stellen dat iemand zich 100% zeker dood rijdt op een bepaalde machine, je bent God niet namelijk.
Omstandigheden = dus onervarenheid icm het vermogenquote:Nee dat verschil is er niet. Het ligt aan het individu en de omstandigheden hoe groot deze kans is kijken.
Ik zou hem inderdaad ook niet tegen een boom aanrijden maar gewoon verkopen en als gestolen opgeven.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Lol, ik maakte maar een grapje van die verzekering
Wedervraag aan onze verzekeringsmedewerker: waarom kan iemand van 21 geen M3 verzekeren bijv. maar wel een busa?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:33 schreef PatrickM het volgende:
Waarom kan een beginnende automobilist geen dure en snelle auto's verzekeren denk je?
Net als de meeste verzekeraars steeds vaker moeilijk doen over jonge personen i.c.m. snelle motoren...
Lees nog eens terug, ik stel alleen dat je niet met zekerheid kan zeggen dat een machine de schuld is van een ongeluk. Ook geef ik aan het niet verstandig te vinden.quote:Dat is vast omdat beginners zoveel ervaring hebben en het vast wel kunnen handelen...
Of zouden de statistieken toch toevallig in het nadeel wijzen van beginners
Welke ervaring?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb nergens 100% gezegd... maar de kans is en blijft aardig groot, zo leert de ervaring ook...
Ik laat me niet opjagen en heb niks te bewijzen dus dat zou kunnen.quote:Lars, ik zou jou weleens met ons willen zien mee gaan op een 98'er R1 of Hayabusa.... kijken of dat goed gaatHet maakt immers niets uit waar je op rijdt volgens jou.... het zit allemaal in je rechterhand
Wel realistisch blijven he knul?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:40 schreef Geqxon het volgende:
Hahahha ja dat kan ook. Voor mijn tomos krijg ik waarschijnlek 2 tientjes en een steun azie polsbandje
Snap je het nou echt niet of doe je maar alsofquote:Op maandag 28 maart 2005 19:43 schreef hollander172 het volgende:
Welke ervaring?Onze almachtige Riet heeft een busa gecrashed, is overleden aan de gevolgen, teruggekeert op aarde en nu het op een bandit goed gaat tot de conclusie gekomen dat een busa evil is?
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat het geen reet uitmaakt omdat je de machine bedient maar nu zeg je weer dat het niet verstandig isquote:Op maandag 28 maart 2005 19:43 schreef hollander172 het volgende:
Ik laat me niet opjagen en heb niks te bewijzen dus dat zou kunnen.Of het verstandig is aangezien ik een ZXR gewend ben is een ander verhaal.
Nope productieplatform, reparatie van een gasput op een paar km diepte.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat ga je doen dan? Boorplatform op ofzo?
Ga nou niet terugkrabbelen he, ik heb je naam & adres alquote:Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Lol, ik maakte maar een grapje van die verzekering
Moet je dat in duikerspak gaan doen ofzo?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:48 schreef RB het volgende:
[..]
Nope productieplatform, reparatie van een gasput op een paar km diepte.
Kom/mag vrijdag weer naar huis als het goed is
Ik snap best wel waar je heen wil hoor.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof
De ervaring = statistieken, cijfers, algemene feiten...... lees maar een willekeurig motor forum, bijv motor-forum.nl.....
Nee ik spreek mezelf niet tegen, mij lijkt het niet handig om direct in groepsverband te gaan rijden op een motor die ik niet ken.quote:Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat het geen reet uitmaakt omdat je de machine bedient maar nu zeg je weer dat het niet verstandig isHoezo dan niet
Niet iedere jongere laat zich opjagen net zo min als dat er boven de 40+ geen mensen zijn die dat wel doen.quote:JIJ laat je niet opjagen.... maar niet iedereen denkt er zo over..... (jonge mensen he, daar ging het nu net om, duh)
Statistisch gezien de 21 jarige op de Busaquote:Op maandag 28 maart 2005 20:00 schreef hollander172 het volgende:
Nog zoiets, wie van de twee zou eerder een ongeluk hebben: 21 jarige die een chopper koopt voor woon-werkverkeer of de 21 jarige die een busa koopt om af en toe te knallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |