abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25809356

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met toffe, jonge mensen! We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al zo'n 6 officiële meets gehouden. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Voor foto's van meets kun je hier kijken Deze pagina bevat niet alle foto's, maar er zijn hier en daar nog wat foto's in oude Fok!MC topics terug te vinden.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht.

Overzichtje van de Fok!MC motoren:

  • BMW R1100S '01 - (Patrick281)
  • Kawasaki ZXR400 '94 - (Makster)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Suzuki GSF600N Bandit '96 - (hicham)
  • Suzuki GSF600S Bandit '04 - (Rietvaerder)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV650N '04 & Kawasaki KLX650C '93 - (PatrickM)


    FAQ (Frequently Asked Questions):

    Ik wil best eens een keer mee rijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic en dan kom je op de lijst

    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

    Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer word er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

    Hoe ver van te voren hoor je of er word gemeet?
    Meestal 2 á 3 weken van tevoren wordt er een vaste datum geprikt. De dagen daarvoor worden de weersvoorspellingen gepeild.

    Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

    Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

    Word er zomaar wat gereden of word er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en gereden door een Fok!MC'er.

    Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van het Fok!MC lid en zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

    Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

    Wat is het laatste nieuws?
    Nog niet iedereen staat in de OP omdat er geen foto's beschikbaar zijn. Post die dus even een keer in het topic, tenzij je per se anoniem wil blijven

    De data voor een eventuele meetplanning zijn al geroepen. Namelijk 16 & 17 april, kijk dus alvast even of je dan kan en hou die data vrij. Suggesties, vragen, opmerkingen en mensen die de meet willen organiseren kunnen dat altijd neerplempen in dit topic.

    Zoldermeet: [FOK MC] Motormeet deel 10 Circuitdag @ Zolder

    Laatste topics :

    Fok Motorclub [SC deel 191] De 1e meet is een feit
    Fok Motorclub [SC deel 192] De zomer in aantocht
    Fok Motorclub [SC deel 193]Italian passion
    Fok Motorclub [SC deel 194] Het is LENTE!!!
    Fok Motorclub [SC deel 195]De Tourcommissie is ge-upgrade

  • pi_25809373
    True Maare, het laatste topic staat er dubbel in
    pi_25809397
    gefixed, alleen ben vergeten het deel in deel 196 te veranderen
    pi_25809421
    Heb het al in Feedback gemeld
    pi_25809451
    ik ook net
    pi_25809477
    Ik eerder, schele SV josti
    pi_25809626
    mag ik op de fiets meedoen
    pi_25809701
    Jij wel
    pi_25809774
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 17:19 schreef Rietvaerder het volgende:
    Jij wel
    quote:
    Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er word, afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden, vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.
    pi_25810538
    Leuke titel

    maar uhm:
    quote:
    0-100 2.9 seconden
    0-200 5.7 seconden
    0-300 11 of 12 seconden
    No way dat die hayabusa 300 in 11 a 12 seconden kan Of wel?
      maandag 28 maart 2005 @ 18:19:58 #11
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811119
    Nee
      maandag 28 maart 2005 @ 18:21:06 #12
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811155
    13 seconden zie ik net
      maandag 28 maart 2005 @ 18:21:49 #13
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811167
    quote:
    Ik hap niet, ik probeer jou wat te leren...
    Ja, nee hoeft niet.
    quote:
    Ervaring Lars

    Geknepen Bandit 600 :

    0-100 5,5 sec
    0-170 30 seconden ofzo

    Busa:

    0-100 2.9 seconden
    0-200 5.7 seconden
    0-300 11 of 12 seconden

    Maar verder best geschikt voor een beginner hoor

    Vroeg of laat kom je gewoon veel te hard of een bocht af... of geef je te snel/teveel gas bij het uitkomen van de bocht en lig je op je plaat Lars Je hebt er nog niet echt veel kaas van gegeten geloof ik
    Wat lul je nou krom over ervaring? Je dreunt gewoon wat specs op en daarmee toon je aan dat iemand zich dood rijdt op een bepaalde motor?
    Je gaat er en passant ook nog eens vanuit dat iedereen dezelfde fout gaat maken.......

    Overigens geef je zelf al aan dat de persoon zelf een (inschattings)fout kan maken, maakt het dan uit op wat voor motor je zit? Een fout is toch een fout? Ligt het aan de motor als de mens er op een fout maakt?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:22:47 #14
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25811190
    Doei Lars
    pi_25811207
    De kans dat je met een Busa iets te veel gas geeft in een bocht en daardoor de achterkant uitbreekt is levensgroot aanwezig... dus enige ervaring is toch wel vereist. En zelfs dan is het nog een pittige machine...
      maandag 28 maart 2005 @ 18:49:51 #16
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811760
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:23 schreef PatrickM het volgende:
    De kans dat je met een Busa iets te veel gas geeft in een bocht en daardoor de achterkant uitbreekt is levensgroot aanwezig... dus enige ervaring is toch wel vereist. En zelfs dan is het nog een pittige machine...
    Ja en? Ik had er al last mee op een GSXR600. Het ligt aan de persoon en niet aan de motor, dat probeerde ik Stephan duidelijk te maken maar hij wil daar gewoon niet aan.

    Mij maakt het verder weinig uit, het ene mens is levensgevaarlijk op de fiets en een ander is dat nog niet op een busa. Je kan niet zwart/wit stellen dat beginnende motorrijder + busa = dood is.
    Of het verstandig is laat ik me niet over uit, denk het niet maar dat ligt mi vooral aan de persoon die de gashandle gaat bedienen.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:50:10 #17
    66676 Mercy_symbol
    Bwoaperszkilometerduivel
    pi_25811770
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:21 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Ja, nee hoeft niet.
    [..]

    Wat lul je nou krom over ervaring? Je dreunt gewoon wat specs op en daarmee toon je aan dat iemand zich dood rijdt op een bepaalde motor?
    Je gaat er en passant ook nog eens vanuit dat iedereen dezelfde fout gaat maken.......

    Overigens geef je zelf al aan dat de persoon zelf een (inschattings)fout kan maken, maakt het dan uit op wat voor motor je zit? Een fout is toch een fout? Ligt het aan de motor als de mens er op een fout maakt?
    Ik vind dat je een punt maakt

    maar denk zelf dat factor ervaring bij een busa van groter belang is dan op een bandit
    als je door geleidelijk vergroten van het vermogen waar je op rijd, leer en wen je volgens mij beter en gemakkelijker aan hoge snelheden dan gelijk op een 150+ Pk monster te stappen
    ride like a devil...... feel like a god !
    Let's race
    Buienradar
      maandag 28 maart 2005 @ 18:50:25 #18
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811778
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:22 schreef Rietvaerder het volgende:
    Doei Lars
    Oh sorry, doei. Waar ga je naar toe?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 18:54:14 #19
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25811846
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Mercy_symbol het volgende:

    [..]

    Ik vind dat je een punt maakt

    maar denk zelf dat factor ervaring bij een busa van groter belang is dan op een bandit
    als je door geleidelijk vergroten van het vermogen waar je op rijd, leer en wen je volgens mij beter en gemakkelijker aan hoge snelheden dan gelijk op een 150+ Pk monster te stappen
    Ben ik helemaal met je eens. Vond alleen dat beide heren zonder inzicht in de vragende partij en met uitsluiting van menselijk falen de motor zo beoordeelden. Een motor zorgt niet voor een vroegtijdig overlijden, de fouten die diegene maakt die hem bedient wel.

    Overigens blijft het altijd uitkijken, naast dat je maar twee wielen hebt heb je ook te maken met andere weggebruikers. busa of bandit is dan om het even.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:05:25 #20
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812099
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 18:49 schreef hollander172 het volgende:
    dat probeerde ik Stephan duidelijk te maken


    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
    pi_25812253
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]



    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
      maandag 28 maart 2005 @ 19:15:52 #22
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25812365
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]



    Ik ga een skileraar toch ook niet proberen duidelijk te maken hoe ie moet skieeën terwiijl ik zelf niet skieeën kan
    Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:21:05 #23
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812485
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:15 schreef hollander172 het volgende:

    [..]

    Blijft moeilijk dat begrijpend lezen he?
    Zal ik t nog 1x proberen dan..... jij probeert mij duideiljk te maken dat het aan de persoon ligt en niet aan de motor (of voor een klein deel dan)

    Hoeveel km heb jij nu achter de rug? Op hoeveel motoren heb je nu gereden?

    Je kan wel fijn theoretisch gaan zitten lullen over dat het in je rechterhand e.d. zit maar als je eenmaal op zo'n motor zit, bijvoorbeeld een Busa, wil je toch eens gas gaan geven Dat is gewoon menselijk....

    En juist dan kan het veel sneller mis gaan dan op een motor met minder vermogen, je komt veel sneller op bochten af bijvoorbeeld. Te snel voor het inzicht dat je nog niet hebt....

    En de andere voorbeelden zei PatM ook al, te vroeg op het gas in een bocht. Allemaal door onervarenheid...

    En als je zegt ''maar ik ga heel rustig rijden met die R1/Busa/whatever" ben je niets meer dan jezelf voor de gek aan het houden...

    Dus ja, er is zeker veel meer kans op ongelukken als je begint op een Busa ipv een 25kw Bandit. Ik zou haast zeggen, een kans 130% op een ongeluk tov 40%....
    pi_25812519
    Paasrel
    quote:
    In het vorige topic schreef Geqxon het volgende:
    Mja mijn tomos verzeker ik nog even voor die laatste paar maanden, waarna ik hem denk ik tegen een boom aanrij (verzekerings-questie, even voor 2 weken all-risk verzekeren).
      maandag 28 maart 2005 @ 19:23:25 #25
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812547
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:22 schreef hicham het volgende:
    Paasrel
    Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar
    pi_25812607
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:23 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]

    Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar
    Volgens mij houdt die turk ook wel van een beetje rellen tussen het bidden door
      maandag 28 maart 2005 @ 19:26:13 #27
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812626
    Zelf mag ie het niet waarschijnlijk
    pi_25812667
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:23 schreef Rietvaerder het volgende:

    [..]

    Je begint voorspelbaar te worden Hicham, héél voorspelbaar


    Sorry
      maandag 28 maart 2005 @ 19:29:24 #29
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_25812700
    Laatste post voor deze week morgen het grote water op

    STD...............ATD.........Flight Company.......ETA..........Status.....Routing
    07:00 56A....................NAM-TIGER.............10:00.........................SHUTTLEFLIGHT
    Om 0:600 in schecken
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
      maandag 28 maart 2005 @ 19:30:09 #30
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25812715
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef Rietvaerder het volgende:
    Zal ik t nog 1x proberen dan..... jij probeert mij duideiljk te maken dat het aan de persoon ligt en niet aan de motor (of voor een klein deel dan)
    Nou probeer ik het ook nog maar een keertje onder het mom van de paasgedachte.

    Een motor is een machine, zonder iemand die hem bedient doet ie niks en daarom ben je dus zelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.

    Iemand die je niet kent iets aan- of afraden kan wel maar je kan niet stellen dat iemand zich 100% zeker dood rijdt op een bepaalde machine, je bent God niet namelijk.
    quote:
    En als je zegt ''maar ik ga heel rustig rijden met die R1/Busa/whatever" ben je niets meer dan jezelf voor de gek aan het houden...
    Dat zeg ik nergens.
    quote:
    Dus ja, er is zeker veel meer kans op ongelukken als je begint op een Busa ipv een 25kw Bandit. Ik zou haast zeggen, een kans 130% op een ongeluk tov 40%....
    Nee dat verschil is er niet. Het ligt aan het individu en de omstandigheden hoe groot deze kans is.
    Of het verstandig is is een ander verhaal en daar komen jouw percentages weer om de hoek kijken.

    We bedoelen eigenlijk hetzelfde maar lullen nu al een tijdje langs elkaar heen, best geinig.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:30:48 #31
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812726
    @RB

    Gezellige post Veel plezier
    pi_25812735
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:29 schreef RB het volgende:
    Laatste post voor deze week morgen het grote water op

    STD ATD Flight Company ETA Status Routing
    07:00 56A NAM-TIGER 10:00 SHUTTLEFLIGHT
    Om 0:600 in schecken
    Wat ga je doen dan? Boorplatform op ofzo?
    pi_25812750
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:22 schreef hicham het volgende:
    Paasrel
    [..]

    Lol, ik maakte maar een grapje van die verzekering
      maandag 28 maart 2005 @ 19:33:23 #34
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25812780
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:29 schreef RB het volgende:
    Laatste post voor deze week morgen het grote water op

    STD ATD Flight Company ETA Status Routing
    07:00 56A NAM-TIGER 10:00 SHUTTLEFLIGHT
    Om 0:600 in schecken
    Ik heb wat gemist?

    Water op? Vlieginfo? Aparte combi.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_25812790
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:30 schreef hollander172 het volgende:
    Een motor is een machine, zonder iemand die hem bedient doet ie niks en daarom ben je dus zelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.

    Iemand die je niet kent iets aan- of afraden kan wel maar je kan niet stellen dat iemand zich 100% zeker dood rijdt op een bepaalde machine, je bent God niet namelijk.
    Waarom kan een beginnende automobilist geen dure en snelle auto's verzekeren denk je?
    Net als de meeste verzekeraars steeds vaker moeilijk doen over jonge personen i.c.m. snelle motoren...

    Dat is vast omdat beginners zoveel ervaring hebben en het vast wel kunnen handelen...
    Of zouden de statistieken toch toevallig in het nadeel wijzen van beginners
      maandag 28 maart 2005 @ 19:34:05 #36
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25812801
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:30 schreef hollander172 het volgende:
    Iemand die je niet kent iets aan- of afraden kan wel maar je kan niet stellen dat iemand zich 100% zeker dood rijdt op een bepaalde machine, je bent God niet namelijk.
    Ik heb nergens 100% gezegd... maar de kans is en blijft aardig groot, zo leert de ervaring ook...
    quote:
    Nee dat verschil is er niet. Het ligt aan het individu en de omstandigheden hoe groot deze kans is kijken.
    Omstandigheden = dus onervarenheid icm het vermogen

    Lars, ik zou jou weleens met ons willen zien mee gaan op een 98'er R1 of Hayabusa.... kijken of dat goed gaat Het maakt immers niets uit waar je op rijdt volgens jou.... het zit allemaal in je rechterhand
      maandag 28 maart 2005 @ 19:34:29 #37
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25812810
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Lol, ik maakte maar een grapje van die verzekering
    Ik zou hem inderdaad ook niet tegen een boom aanrijden maar gewoon verkopen en als gestolen opgeven.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_25812943
    Hahahha ja dat kan ook. Voor mijn tomos krijg ik waarschijnlek 2 tientjes en een steun azie polsbandje
      maandag 28 maart 2005 @ 19:43:44 #39
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25813025
    Ik vermaak me kostelijk zo.
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:33 schreef PatrickM het volgende:
    Waarom kan een beginnende automobilist geen dure en snelle auto's verzekeren denk je?
    Net als de meeste verzekeraars steeds vaker moeilijk doen over jonge personen i.c.m. snelle motoren...
    Wedervraag aan onze verzekeringsmedewerker: waarom kan iemand van 21 geen M3 verzekeren bijv. maar wel een busa?
    quote:
    Dat is vast omdat beginners zoveel ervaring hebben en het vast wel kunnen handelen...
    Of zouden de statistieken toch toevallig in het nadeel wijzen van beginners
    Lees nog eens terug, ik stel alleen dat je niet met zekerheid kan zeggen dat een machine de schuld is van een ongeluk. Ook geef ik aan het niet verstandig te vinden.

    Over die statistieken kunnen we het nog lang hebben trouwens, dat zijn indicaties maar dekken geen individuele gevallen af. Zo kan je deze ook opstellen voor mooi weer rijders of nuanceren op het nivo van het gebruiksdoel van motoren. Ook dek je daar geen ervaring of km's mee af.
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:34 schreef Rietvaerder het volgende:
    Ik heb nergens 100% gezegd... maar de kans is en blijft aardig groot, zo leert de ervaring ook...
    Welke ervaring? Onze almachtige Riet heeft een busa gecrashed, is overleden aan de gevolgen, teruggekeert op aarde en nu het op een bandit goed gaat tot de conclusie gekomen dat een busa evil is?
    quote:
    Lars, ik zou jou weleens met ons willen zien mee gaan op een 98'er R1 of Hayabusa.... kijken of dat goed gaat Het maakt immers niets uit waar je op rijdt volgens jou.... het zit allemaal in je rechterhand
    Ik laat me niet opjagen en heb niks te bewijzen dus dat zou kunnen. Of het verstandig is aangezien ik een ZXR gewend ben is een ander verhaal.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:45:40 #40
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25813069
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:40 schreef Geqxon het volgende:
    Hahahha ja dat kan ook. Voor mijn tomos krijg ik waarschijnlek 2 tientjes en een steun azie polsbandje
    Wel realistisch blijven he knul?

    en dan heb je mazzel........
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 28 maart 2005 @ 19:46:18 #41
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25813087
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:43 schreef hollander172 het volgende:

    Welke ervaring? Onze almachtige Riet heeft een busa gecrashed, is overleden aan de gevolgen, teruggekeert op aarde en nu het op een bandit goed gaat tot de conclusie gekomen dat een busa evil is?
    Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof

    De ervaring = statistieken, cijfers, algemene feiten...... lees maar een willekeurig motor forum, bijv motor-forum.nl.....
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:43 schreef hollander172 het volgende:

    Ik laat me niet opjagen en heb niks te bewijzen dus dat zou kunnen. Of het verstandig is aangezien ik een ZXR gewend ben is een ander verhaal.
    Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat het geen reet uitmaakt omdat je de machine bedient maar nu zeg je weer dat het niet verstandig is Hoezo dan niet

    JIJ laat je niet opjagen.... maar niet iedereen denkt er zo over..... (jonge mensen he, daar ging het nu net om, duh)
    pi_25813108
    Busa is niet evil... maar Busa i.c.m. onervaren bestuurder is wel evil
      maandag 28 maart 2005 @ 19:48:20 #43
    1044 RB
    Als ik alles geweten had
    pi_25813150
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef PatrickM het volgende:

    [..]

    Wat ga je doen dan? Boorplatform op ofzo?
    Nope productieplatform, reparatie van een gasput op een paar km diepte.
    Kom/mag vrijdag weer naar huis als het goed is
    <a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
    pi_25813350
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:31 schreef Geqxon het volgende:

    [..]

    Lol, ik maakte maar een grapje van die verzekering
    Ga nou niet terugkrabbelen he, ik heb je naam & adres al

    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:48 schreef RB het volgende:

    [..]

    Nope productieplatform, reparatie van een gasput op een paar km diepte.
    Kom/mag vrijdag weer naar huis als het goed is
    Moet je dat in duikerspak gaan doen ofzo?
    pi_25813407


    Ik kan die busa dus NIET verzekeren
    pi_25813424
    Het is misschien wel verstandiger om niet meteen op een machine te stappen die heel zwaar is. Maar waar moet je dan naar kijken? PK's zeggen wel wat, maar koppel denk ik nog veel meer. Voor mij zou een zware machine qua gewicht van de hele motor ook al iets minder aantrekkelijk zijn om mee te beginnen.

    Toch vind ik het ook een hele hoop bangmakerij. Ik durfde bijna niet op de ZX9R te stappen toen we daar een proefrit op gingen maken. Door de verhalen dacht ik dat het een heel gevaarlijk brok ellende was die je überhaupt niet op de weg kunt houden. Achteraf viel het allemaal wel mee. Ik vond de ZX9R eigenlijk heel fijn rijden en ik vond 'm veel wendbaarder dan dat ik had verwacht.

    Je kunt al door een heel lullige samenloop van omstandigheden schade aan je motor toebrengen. Dan heeft het helemaal niets meer met de motor te maken, maar door de omstandigheden (plus misschien ook de ervaring van de rijder, hoewel een "stommiteit" iedereen kan overkomen).
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
    pi_25813474
    Stepjes aan de grond gereden met de ZX9R?
      maandag 28 maart 2005 @ 20:00:26 #48
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25813477
    Die ZX9R was dan OF 25kw of er waren 3 bougies kapot denk ik

    En trouwens, koppel hangt meestal samen met pk's, een 1000cc> zou geen 150pk hebben en maar 30nm koppel
      maandag 28 maart 2005 @ 20:00:28 #49
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_25813478
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 19:46 schreef Rietvaerder het volgende:
    Snap je het nou echt niet of doe je maar alsof

    De ervaring = statistieken, cijfers, algemene feiten...... lees maar een willekeurig motor forum, bijv motor-forum.nl.....
    Ik snap best wel waar je heen wil hoor. Vervelende in al die statistieken is dat een hele hoop doorslaggevende factoren niet meegeteld worden. Neem ik dat wegslippende achterwiel van Pat even als voorbeeld, is de kans dat dit gebeurt groter, kleiner of even groot op respectievelijk droog of nat wegdek?

    Nog zoiets, wie van de twee zou eerder een ongeluk hebben: 21 jarige die een chopper koopt voor woon-werkverkeer of de 21 jarige die een busa koopt om af en toe te knallen?
    quote:
    Je spreekt jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat het geen reet uitmaakt omdat je de machine bedient maar nu zeg je weer dat het niet verstandig is Hoezo dan niet
    Nee ik spreek mezelf niet tegen, mij lijkt het niet handig om direct in groepsverband te gaan rijden op een motor die ik niet ken.
    Dan ga ik liever eerst wat km's in mijn eentje er mee maken alvorens (achter) aan te sluiten bij een meet.
    quote:
    JIJ laat je niet opjagen.... maar niet iedereen denkt er zo over..... (jonge mensen he, daar ging het nu net om, duh)
    Niet iedere jongere laat zich opjagen net zo min als dat er boven de 40+ geen mensen zijn die dat wel doen.
    We zijn allemaal uniek en ik weet niet wat voor type Gexqon is.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_25813528
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 20:00 schreef hollander172 het volgende:

    Nog zoiets, wie van de twee zou eerder een ongeluk hebben: 21 jarige die een chopper koopt voor woon-werkverkeer of de 21 jarige die een busa koopt om af en toe te knallen?
    Statistisch gezien de 21 jarige op de Busa
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')