Ik moet al maandenlang elke keer lachen om dat pluimpje op zijn piemeltjequote:Op zondag 27 maart 2005 14:45 schreef Bluezz het volgende:
en dat kleine piemeltje met dat plukje eraan![]()
![]()
Of zeg ik nu iets geks
quote:Op maandag 28 maart 2005 00:20 schreef kissa het volgende:
Je weet dat ik weg ben van Xena, maar je zoon mag er ook zijn
Iemand?quote:sinds 2 dagen hebben wij een jong eendje. Hij werd aangevallen door kraaien en de moeder was nergens meer te bekennen. We houden hem nu goed warm en geven hem pap en opfokmeel. Als hij het overleefd gaat hij als hij groot is naar een boerderij van vrienden van ons die ook kippen en eenden hebben. Heeft iemand nog een tip om extra goed voor hem te zorgen tot die tijd?
quote:Op maandag 28 maart 2005 00:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]![]()
Tis ff wat werk, maar dan heb je ook wat he
Ja ik ook, maar dat leek me een beetje een kaal antwoordquote:Op maandag 28 maart 2005 02:21 schreef Bluezz het volgende:
Waarom niet nu al naar die boerderij?
En met zoeken kwam ik op een heuse eenden.pagina.nl
Je kipjes zijn leuk zegquote:Op maandag 28 maart 2005 10:48 schreef lady-wrb het volgende:
wow, een wolkbreuk hier. zou het nog een beetje lekker weer worden? de kleuters willen naar buiten.
Veel plezierquote:Op maandag 28 maart 2005 10:59 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ga met zus, zwager en nichtje naar de dierentuin, hier regent het ook, maar de dierentuin is om de hoek en we hebben een abonnement![]()
Opfokmeel is prima.quote:Op maandag 28 maart 2005 01:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Ja, lekker ding![]()
Vraagje! Ik kreeg nav mijn website een vraag over eenden, ik weet niet wat ik haar moet antwoorden. Ik zet de vraag hier even neer:
[..]
Iemand?
Hij is praktisch om de hoek, lopen 10 minuten, fietsen 5 minutenquote:Op maandag 28 maart 2005 18:40 schreef miss_sly het volgende:
Heb je een abo op de dierentuin in Amersfoort, Tink?
Lijkt me echt zo gaaf!
Als ik in de buurt van een leuke dierentuin zou wonen, wist ik het wel
Gezelligquote:Op maandag 28 maart 2005 18:46 schreef Spindizzy het volgende:
Casper, Smek en ik komen bij jou wonen, Tink
Dan kwam ik Villa Volta alleen nog uit om af en toe een rondje te Droomvluchtenquote:Op maandag 28 maart 2005 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Het liefst zou ik tegenover de Efteling wonen
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:47 schreef Tinkerbell het volgende:
Oh ja en de leeuwen kunnen je zomers behoorlijk wakker houden, dan hoor je ze de hele nacht![]()
quote:Op maandag 28 maart 2005 18:50 schreef Spindizzy het volgende:
[Brechtje] Ik ben een leeuw met vleselijke klauwen! [/Brechtje]
Hahahaquote:Op maandag 28 maart 2005 18:49 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Dan kwam ik Villa Volta alleen nog uit om af en toe een rondje te Droomvluchten
Oe, Misu en ik ook!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:46 schreef Spindizzy het volgende:
Casper, Smek en ik komen bij jou wonen, Tink
Dan moet je nu nog eens gaan. Tis hartstikke mooi geworden, je herkent het niet terugquote:Op maandag 28 maart 2005 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Alleen had ik in die tijd grote moeite met de roofdieren die in hele kleine verblijven zaten, en maar heen en weer liepen
De Efteling, ook leuk!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Wij wonen redelijk in de buurt van ouwehand, maar een abonnement, het komt er maar niet van
Misschien als we een autootje hebben
Het liefst zou ik tegenover de Efteling wonen
quote:
Die staat dus uit, ik vond het zooooo zielig dat ie op dat harde plastic ding lag, maar hij was er uit zichzelf op gesprongen. Ik moest me echt inhouden om er niet heen te rennen en 'm lekker op schoot te nemen. Normaal gaat ie in zijn bench liggen, tegen z'n knuffelhondje en lekker op het kussen. Maar net zat ik op het poefje en kwam ie lekker bij me liggenquote:
Jaaaa, maar ik wil alle pretparken één of twee keer doen, en dan is het wel vrij prijzig!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:52 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik hoef maar 4 keer naar de dierentuin om mijn abonnement er uit te hebben
Ja, is goedquote:Op dinsdag 29 maart 2005 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, leuk! Zal ik er een paar hier plaatsen?
Kortom, jij moet dringend een digicamquote:
Dat was em... mister_d had het er ook over en ik kwam niet verder dan 'samoerai kitten', maar het was bonsaiquote:
Heeft Yian dat niet dat hij in de kleinst mogelijke dingen wil liggen of gaat slapen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat was em... mister_d had het er ook over en ik kwam niet verder dan 'samoerai kitten', maar het was bonsai
Het fonteintje, nee, dat doet meneertje niet, dat durft ie nietquote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:46 schreef jolene het volgende:
[..]
Heeft Yian dat niet dat hij in de kleinst mogelijke dingen wil liggen of gaat slapen.
Zo gaat Windy altijd mee douchen, ze ligt dan op het handdoeken rekje.
En als je de WC deur niet snel genoeg dicht hebt ligt ze in het fonteintje![]()
Het is wel leuk met visite die heel druk lopen te roepen dat de kat het fonteintje niet uit wil![]()
een bacterie die besmettelijk is....quote:
Een beetje wel he, ik heb het ff gegoogled klinkt niet echt lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:44 schreef moussy het volgende:
[..]
ik krijg wel steeds meer een akelig gevoel bij de fokker
Een soort darmparasiet. Volgens Krista (de dierenarts) komt het bij puppies nogal vaak voor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:36 schreef kissa het volgende:
Syrena, wat is giardia?
Dat is inderdaad best weinig geloof ik. Smekkie woog ruim 2 kilo met 9 weken en dat zal een veel kleiner hondje worden dan een Beagle.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:52 schreef Syrena het volgende:
We hebben 'm ook gewogen, 1,55 kilo. Ik vind het maar weinig, maar hij is wel nog erg klein.
Ik zou me houden aan het oordeel van de dierenarts! Zaterdag ff afwachten joh, misschien issie door de stress teveel afgevallen, je weet het niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:03 schreef Syrena het volgende:
Hij begint wel al beter te eten, de eerste dagen at ie echt nauwelijks. Ook van stress natuurlijk.
Ik heb het gelezenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:52 schreef Syrena het volgende:
[..]
Een soort darmparasiet. Volgens Krista (de dierenarts) komt het bij puppies nogal vaak voor.
Mensen kunnen het ook krijgen lees ik hier: http://www.infectieziekten.info/standaard.php3?pagid=644
We hebben 'm ook gewogen, 1,55 kilo. Ik vind het maar weinig, maar hij is wel nog erg klein.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:18 schreef Syrena het volgende:
Deze heb ik net gemaakt, Ozzie bezig met zijn favoriete tijdverdrijf (op happen naar de baas na dan)
[afbeelding]
Echt, zodra hij op je schoot zit gaan die luikjes van 'm dicht. Tenzij je net een bijzonder interessant lusje ergens hebt hangenof een rits. De nieuwe brokjes bevallen prima, hij kaande ze goed weg en ging daarna lekker uitbuiken bij mijn vader.
Hij is zelfs dikker zie ik op de foto, ik heb maar van die dunne armpjes, mijn vader heeft echte mannenarmen en handen. Voordat ie het meetlint te pakken kreeg dacht ik dat ie idd zo'n 20 cm hoog was.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:21 schreef kissa het volgende:
Syrena: "Hij is zo lang als mijn hand+arm tot de elleboog, en twee keer zo dik."
Dat valt me mee hoor!Saar was twintig bij twintig cm toen we haar kregen en nu 54 cm hoog
![]()
Spin, wat een![]()
foto's!
Ja dat vond ik ook al! Het staat 'm erg goedquote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:24 schreef kissa het volgende:
Yian, wat komt je vacht mooi uit op dat paars![]()
quote:
mja dat is wat cru als poeslief amper zelfstandig door het huis durft te lopenquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Yian heeft ons vannacht geprobeerd wakker te houden.
Ik heb hem met kattenbak en speeltje in de badkamer gezet, waar ie drie keer heeft lopen miauwen en daarna ging slapen.
Maar vandaag is het mijn beurt om hem wakker te houden![]()
Huh? Oh nee, ik zou het niemand per se willen adviseren hoor, maar het werkt gewoon bij Yianquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:34 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
mja dat is wat cru als poeslief amper zelfstandig door het huis durft te lopen
mja ik ga er vanuit dat het wel weer overgaatquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh? Oh nee, ik zou het niemand per se willen adviseren hoor, maar het werkt gewoon bij Yian
Voor een tijdje, dan
Jamaarikniequote:Op woensdag 30 maart 2005 20:07 schreef kissa het volgende:
Tsja, miss_dynasty, katten zijn nachtdieren![]()
Ik heb zo gelachenquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:47 schreef kissa het volgende:
Tuurrrrrlijk......hier ook, en in de vensterbank![]()
Een nieuwe auto
Honden kunnen heeeel goed klimmen (dus)quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:
een nieuwe auto
ik heb uiteraard weer eens geen idee wie er op tafel staat, honden kunnen volgens mij niet zo goed klimmen, dus die zwarte kat?? Nahjah...
Na onderzoek bleek het volgende: ze heeft eerst, uiterst zorgvuldig uiteraard (not), een stoel aan de kant geschoven en is via de stoel de tafel opgeklommen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, echt? mister_d zei tegen mij van niethmmm... * miss_dynastie gaat toch nog maar wat boeken lezen voordat hondje_d wordt aangeschaft
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:57 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Na onderzoek bleek het volgende: ze heeft eerst, uiterst zorgvuldig uiteraard (not), een stoel aan de kant geschoven en is via de stoel de tafel opgeklommen.
![]()
Jawelquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:01 schreef kissa het volgende:
Ik heb er foto's van. Heb ik die nog nooit geplaatst?![]()
Aylaquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:57 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Na onderzoek bleek het volgende: ze heeft eerst, uiterst zorgvuldig uiteraard (not), een stoel aan de kant geschoven en is via de stoel de tafel opgeklommen.
![]()
quote:We willen graag de users van F&F een hart onder de riem steken. De moderators zijn erg blij met jullie. De users daar helpen de moderators goed mee. En dat mag ook wel eens gezegd worden. .
Misuutje ook stevig aan het verharen zie ikquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:05 schreef miss_sly het volgende:
Met zijn pootje bezitterig op zijn nieuwe bal!
[afbeelding]
Je strategie werkt!quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:28 schreef miss_dynastie het volgende:pluisjes
Yian heeft de hele nacht doorgeslapen, nou ja, om kwart over zeven miauwde ie even en kwam netjes bij ons op bed liggen.Yeah
Neequote:Op donderdag 31 maart 2005 10:36 schreef jolene het volgende:
Miss_sly, hoe gaat het met Noppes en Misu.
Komt Noppes al wat meer in de buurt
Maar reageert Cas dan fel? blaffen enzo?quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:55 schreef Spindizzy het volgende:
Geef het de tijd Miss Sly. Hier kroop Ukkepuk van de week tot twee keer toe bij mij op schoot terwijl Smekje daar al lag! Lekker tegen het pupje aan! Smek is hier zowat drie maanden dus dat heeft nog best een poos geduurt. Casper negeert hij ondertussen gewoon maar Cas is niet vergeten dat Uk hem in het begin zo heeft getreitert dus die negeert Uk nog niet![]()
Ow gelukkig, wat lief die Harrie en Smekkiequote:Op donderdag 31 maart 2005 11:14 schreef Spindizzy het volgende:
Oh maar tussen de honden en de bosmutsen gaat het goed hoor, JoleneDe jongens zijn allebei echt smoorflieft op Harrie en Harrie vindt dat stiekum best wel leuk.
Hier waren Harrie en Smekje samen aan het spelen... Waar ze natuurlijk mee ophielden toen ik foto's wilde makenZe waren heel druk naar elkaar aan het hengelen met voorpoten
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef lady-wrb het volgende:
[[url=http://img71.exs.cx/img71/8676/doerakmetkippetjes0cm.jpg]afbeelding][/URL]
mijn dieren
Geef het nog even de tijd. Ze moeten allebei hun draai nog even vinden en zelf even uitvogelen hoe ze hun vrouwtjes tijd gaan verdelen onderling. Dat is een stuk moeilijker omdat hond en kat elkaars taal niet begrijpen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Maar hoe kun je dat een hond leren, als hij helemaal niet bij de kat in de buurt kan komen? Hij ziet Noppes alleen op afstand, dus dat is lastig![]()
Ahhhhh..........wat schattigquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef lady-wrb het volgende:
[[url=http://img71.exs.cx/img71/8676/doerakmetkippetjes0cm.jpg]afbeelding][/URL]
mijn dieren
je hebt gelijk, dat weet ik ook wel. Ik word er alleen soms echt verdrietig vanquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:24 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Geef het nog even de tijd. Ze moeten allebei hun draai nog even vinden en zelf even uitvogelen hoe ze hun vrouwtjes tijd gaan verdelen onderling. Dat is een stuk moeilijker omdat hond en kat elkaars taal niet begrijpen.
Aaahhhhquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Hier heeft Xena een liefde op afstand (achter het glas)
Een vreemde kat in de tuin, en als ze elkaar zien gaat ze hele aparte geluidjes maken, prrrr in alle soorten, ze wordt heel onrustig ook![]()
Nee miss_d, niet stom! Zo voel ik me nu ook en dus ook vreselijk schuldigquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar in hoeverre is de band met de katten veranderd Kissa?? Dat vind ik juist zo moeilijk
Het zal vast wel goedkomen, maar om Yian nu een paar maanden te moeten 'missen' en hem misschien het gevoel te geven dat ie verwaarloosd wordt... daar ben ik zo bang voor. Stom he
Ik loop dus met Caspers riem in mijn hand en met Smek zijn riem om mijn stomp gewilkkeld. Casper wordt tijdens het wandelen grotendeels genegeerd omdat ik op Smek moet letten. Ik let dus full-time op hem en toch ben ik er 9 van de 10 keer te laat bij. Alles vreet hij op: duivenpoep, pinda's, brood, duivenvoer, kippenbotjes, zakdoekjes, paardenbloemen, rode besjes, witte besjes, blaadjes, dooie slakken, levende slakken, papier, postbode-elastiek, kattenbrokken, worst, kaas, klokhuizen enz enzquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Misu wil ook nogal eens wat proberen van de grond op te pakken. En hoewel ik dan maar 1 hond heb waar ik op moet letten, gaat er toch nog behoorlijk wat in
Het Grote bloemen en planten in eigen tuin *deel 2*quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:13 schreef Beaker het volgende:
kan iemand mij helpen, ik heb een vraag over een plant / bloemwaar kan ik mijn vraag stellen?
Gatverdarrie Spin.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:07 schreef Spindizzy het volgende:
Ik haat die klotekroeg hier op de hoekZeker nu er een terras op de stoep staat dat helemaal volzit met volk dat mijn hond bang maakt
Casper had zich maar weer eens uit zijn halsband gerukt van schrik. Gelukkig waren we al bijna thuis en bleef hij verder gewoon bij me in de buurt lopen.
Smek ben ik op dit moment zo ontzettend spuugzat dat het niet leuk meer is. Dat eeuwige gevreet op straat. Ik weet niet wat het was dat hij net op heeft zitten schrokken maar ik hoop dat hij er flink misselijk van wordtIk begin nu serieus aan een muilkorf te denken.
Nou... meer in de zin van 'als je alleen bent'. Als Taak mee is, of even op Cas kan letten, dan kun je met smek oefenen zonder muilkorf. Dit is toch anders ook een uitputtingsslag voor jequote:Op donderdag 31 maart 2005 14:30 schreef Spindizzy het volgende:
Voor een tijdje... Tja, daar leert hij toch ook niet van dat hij alles moet laten liggen? Ben niet van plan hem de rest van zijn leven te muilkorven buitenDat is ook geen leven. Ben al een poos bezig met 'los" trainen met hem maar dat kwart terriërbloed laat zich niet verloochenen. Vast = vast bij dat beest
Met graaiende handen. "Ooooh, wat een leuke hondjes!"quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:53 schreef jolene het volgende:
Fijne he, van die luidkeels roepende mensen
Ik ga elke dag even met met elke hond apart uit. Als ik alleen ben met Smek heb ik totaal geen vreetproblemenquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou... meer in de zin van 'als je alleen bent'. Als Taak mee is, of even op Cas kan letten, dan kun je met smek oefenen zonder muilkorf. Dit is toch anders ook een uitputtingsslag voor je
Vreselijk, maar tja, onze hond had het niet zo op mannen en dat liet hij ook altijd blijken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:56 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Met graaiende handen. "Ooooh, wat een leuke hondjes!"
Tis maar goed dat Casper al een paar weken loslooptraining krijgt (zodat hij met de hondenmeet lekker met jullie honden kan ravotten) en hij dus bij mij in de buurt blijft ipv in blinde paniek wegrent.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik ga elke dag even met met elke hond apart uit. Als ik alleen ben met Smek heb ik totaal geen vreetproblemenDroomhondje is het dan.
Hoezoquote:
Dan weet ik het ook niet meer...quote:
quote:Jolene: de meeste honden schijnen doller te zijn op vrouwen dan op mannen. Casper houdt niet van mensen in het algemeen en niet van grote donkere mannen, zwervers en junks, mensen die in hun mobieltje aan het blaten zijn, skaters en fietsers in het bijzonder
Lijkt wel een pest kwestie van Smekkiequote:Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik ga elke dag even met met elke hond apart uit. Als ik alleen ben met Smek heb ik totaal geen vreetproblemenDroomhondje is het dan.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef Spindizzy het volgende:
Jolene: de meeste honden schijnen doller te zijn op vrouwen dan op mannen. Casper houdt niet van mensen in het algemeen en niet van grote donkere mannen, zwervers en junks, mensen die in hun mobieltje aan het blaten zijn, skaters en fietsers in het bijzonder
Ja he? Het is een uitgekookt monster hoor! Ik kan echt niet wachten tot hi helemaal klaar is met groeien en ik hem elke dag lekker kan uitputten met rennen, spelen, graven enz. Doen we nu ook maar wel met mate omdat hij nog in de groei is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:06 schreef jolene het volgende:
[..]
Lijkt wel een pest kwestie van Smekkie
Wat wij met Smek gedaan hebben is elke keer als hij ergens op aan het kluiven was waarvan het niet mocht dan hielden we hem zijn kluifje of flossie voor. Iets waarop hij altijd mag kluiven. Dat heeft geholpen. Het wildkluiven komt nauwelijks meer voor. Ik zorg wel dat ik veel verschillende kluif en kauwdingen voor hem heb zodat hij niet steeds op hetzelfde hoeft te kluiven.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:14 schreef Syrena het volgende:
Verder kauwt hij op alles. Je arm, je hand, je been, sloffen, sokken, broekspijpen, stenen paaltjes, stukken boomstronk, bielzen, schoenen, schoenveters, z'n looplijn, de mat, zijn bench. Als je van iets zegt dat het niet mag en hem weghaalt begint ie gewoon aan het eerstvolgende wat in zijn blikveld komt. Hopelijk gaat dat over als z'n gebit compleet is.
Hem toch straffen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:09 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ja he? Het is een uitgekookt monster hoor! Ik kan echt niet wachten tot hi helemaal klaar is met groeien en ik hem elke dag lekker kan uitputten met rennen, spelen, graven enz. Doen we nu ook maar wel met mate omdat hij nog in de groei is.
Hij krijgt ook wel straf hoorquote:
Mijn band met de katten en vv is niet veranderd.quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar in hoeverre is de band met de katten veranderd Kissa?? Dat vind ik juist zo moeilijk
Het zal vast wel goedkomen, maar om Yian nu een paar maanden te moeten 'missen' en hem misschien het gevoel te geven dat ie verwaarloosd wordt... daar ben ik zo bang voor. Stom he
Ik weet dat het geen pretje is, eigenlijk vooral niet voor de baas.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:23 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Hij krijgt ook wel straf hoorHet is heus geen pretje voor dat beest als het baasje en het vrouwtje hem zijn buit uit zijn bek staan te wrikken.
Wat jij oppert klinkt veel beter, dan wat ik net zat te bedenkenquote:Op donderdag 31 maart 2005 15:48 schreef kissa het volgende:
Het Smek-vreetgedrag snap ik wel. Smek wil alles zelf hebben en gunt Cas niets, nog geen stukje. Alles wat hij vindt is van hem. Ik noem het maar even broodnijd.
Want...........hij doet het niet als Casper er niet bij is. Dan hoeft hij niet bang te zijn dat Cas het opeet.
Hier vertonen de honden dat gedrag als ik de gans ga voeren. Ze zullen en moeten een broodkorst![]()
Mij lijkt Smek behoorlijk macho..........en dominant......
Klopt! Is hij ook. Hij plast al een paar weken met zijn poot omhoog. Hij plast heel af en toe over Casper zijn plas heen. Trekspelletjes wint hij altijd van Casper (Cas is een sul. Hij laat altijd gelijk los met trekspelletjes)quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:48 schreef kissa het volgende:
Mij lijkt Smek behoorlijk macho..........en dominant......
Hmmm... oké, dat vind ik het belangrijkste.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:30 schreef kissa het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de katten er onder geleden hebben of het mij kwalijk hebben genomen dat er een hond bijkwam.
Ter geruststelling: ik heb mijn hele leven al honden EN katten en het is altijd goed gekomen.
Hoeft niet!! Ze worden er vaak rustiger van, maar het hoeft niet altijd wat te doen met de dominant gedrag.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:31 schreef miss_sly het volgende:
Als het echt dominantie is (en dat klinkt eigenlijk niet eens zo onlogisch) wil castreren wel helpen. Tenminste, dat lees en hoor je wel vaker dat gedaan wordt als de hond te dominant blij(k)/(f)t.
Ah, dus dat gaat op den duur wel helpen. Ik voel me echt zo'n neuroot dat ik contstant met zijn flos rondloop om die in zijn bekje te stoppen i.p.v. mijn spijkerbroek of zo'n rotte tak buiten (en hij 5 sec in de flos bijt en dan weer in mijquote:Op donderdag 31 maart 2005 15:18 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Wat wij met Smek gedaan hebben is elke keer als hij ergens op aan het kluiven was waarvan het niet mocht dan hielden we hem zijn kluifje of flossie voor. Iets waarop hij altijd mag kluiven. Dat heeft geholpen. Het wildkluiven komt nauwelijks meer voor. Ik zorg wel dat ik veel verschillende kluif en kauwdingen voor hem heb zodat hij niet steeds op hetzelfde hoeft te kluiven.
Oke, daar was ik dus al mee bezig. Sinds Smekkerd met zijn poot omhoog plast ben ik hem niet meer als pup aan het behandelen. Als hij groot genoeg is om de patser uit te hangen is hij ook groot genoeg om te werken voor zijn eten, zijn knuffels en andere privileges. Maar moet ik Casper altijd als hogere in rang blijven ondersteunen? Kan het niet zo zijn dat de rollen een keer veranderen en Smek de ranghogere wordt van Casper?quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:33 schreef moussy het volgende:
Ik zou idd dat dominante gedrag van Smek de kop in gaan drukken, voor ze het zelf gaan uit vechten.
Huh? Wat is chemisch casteren? En kan dat alleen bij mannetjes? Of ook bij vrouwtjes?quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Hoeft niet!! Ze worden er vaak rustiger van, maar het hoeft niet altijd wat te doen met de dominant gedrag.
Als het wel zo ver zou moeten komen dan zou ik eerst chemisch laten castreren ipv definitief.
Smek mag de nylabone voorlopig niet meer. Daar komen best scherpe randjes aan en dan knaagt hij zijn tandvlees open. Hij vindt nu rubberen knaagdingen veel prettiger.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:49 schreef Syrena het volgende:
Ik denk dat de volgende aankoop een flinke Nylabone gaat worden, en een Kong waar hapjes inkunnen.
Zo ver ikw eet kan dat alleen bij een reu.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:10 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Huh? Wat is chemisch casteren? En kan dat alleen bij mannetjes? Of ook bij vrouwtjes?
bron: dierenarts van de AVROquote:bla bla bla hond "chemisch " laten castreren m,et een injectie Tardak. Door deze injectie wordt er geen testosteron meer aangemaakt in het lichaam van de reu. Als je hier effect van ziet kan je overwegen om de hond definitief te laten castreren.
Klinkt allemaal logisch zatquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:16 schreef moussy het volgende:
Door nu Smek niet boven Cas te laten staan en dit vol te houden tot na de pubertijd (denk ik) zal Smek zich er wel bij moeten neerleggen.
He gats, dat is ook niet de bedoeling. Ik ga bij Animal Plaza eens zoeken wat ze nog meer hebben voor graag-knagers. Er moet in elk geval nog een flos komen. Het rubberding heeft Oz alleen aan geknaagd toen mijn vader er wat knakworst-aroma op gewreven hadquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:11 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Smek mag de nylabone voorlopig niet meer. Daar komen best scherpe randjes aan en dan knaagt hij zijn tandvlees open. Hij vindt nu rubberen knaagdingen veel prettiger.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:26 schreef Spindizzy het volgende:
Tis allemaal maar ingewikkeld hoor, dat hele puppengebeuren. Volgende hond wordt weer gewoon een volwassen kneus uit het asiel. Als die dan slechte gewoontes heeft kun je tenminste de vorige baasjes de schuld geven
Ik vond het makkelijker om met Casper zijn angst aan het werk te gaan dan het opvoeden van een pupquote:
quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:45 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik vond het makkelijker om met Casper zijn angst aan het werk te gaan dan het opvoeden van een pup
Koosnaampje voor Floris, onze vorige kat.quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:03 schreef moussy het volgende:
Wie of wat is Floortje Miss D?
Hmm... en tja, het schijnt ook dat honden ietsje beter op te voeden zijn dan katten, heb ik gehoordquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:48 schreef Spindizzy het volgende:
Dingen afleren is een kwestie van wie de langste adem heeft en koppig zijn kan ik als de besteWil ook niet zeggen dat ik het leuk vind hoor. Wel makkelijker.
Ja toen je dat toen schreef dacht ik: Mwoah, zawwel...quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:03 schreef moussy het volgende:
Ik vind het opvoeden van een pup een drama, een martelperiode, een hel!!
Wie of wat is Floortje Miss D?
Oh mooiquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:22 schreef Beaker het volgende:
TinkJoop is ook nogal een dominant ding en zal ongetwijfeld op de meet zoals ze wel vaker doet flink van haar afbijten
Oh gelukkig! Ik was al bang dat ik een soort Freak Of Nature was ofzoquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:03 schreef moussy het volgende:
Ik vind het opvoeden van een pup een drama, een martelperiode, een hel!!
poep, pies, kots, versnipperde dingen, janken, niet alleen kunnen zijn, gillen, angst, wormen, vlooien.... zooooooooo leuk een pup!!quote:Op donderdag 31 maart 2005 19:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb er ook wel zin in, maar ik heb dan ook geen idee waar ik precies aan begin
Mhh ok, maar jij gaat komenquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:13 schreef Bluezz het volgende:
Wanneer is de Special F&F hondenuitlaatpuppypoepies meet ?
Enneh... de thuisblijvers willen een enorme berg fotospam
Dan ben ik er echt helemaal niet bij geweest, want we hebben in januari al geboektquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:26 schreef Spindizzy het volgende:
Dat weekend heb je zelf uitgekozen
Prikken we toch een andere datum
Misschien heb ik het wel verkeerd onthouden hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben ik er echt helemaal niet bij geweest, want we hebben in januari al geboekt
Kweeniequote:Op donderdag 31 maart 2005 23:42 schreef Bluezz het volgende:
Bijt die hond van die man nou veel cavia's
Wrover? De cavio's bij MBH? Ik heb een aankondigingetje gezien, zo van 'Morgen in MBH... véél cavia's'. En toen zag ik redelijk wat cavia'squote:
Poep, ja. In die 1-aprilgrap moeten we natuurlijk ook stinkenquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:55 schreef Tinkerbell het volgende:
Misschien moet je een topiekje naar benee, naar de baby-cavia's
Ik moet morgen dus naar MBH kijken en naar Tong80.
Das geen 1 april grap hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Poep, ja. In die 1-aprilgrap moeten we natuurlijk ook stinken
V.
Verdraaid, ja zegquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:17 schreef kissa het volgende:
Ayla lijkt wel een beetje op mijn hond Nousje (helaas ingeslapen)
[afbeelding]
![]()
quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
kipnuggets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |