quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:13 schreef Zaza8 het volgende:Weet iemand ook een mooie plant met oranje bloemen?
Ohja, en tomatenplanten lijken me wel leuk, weet iemand waar je die het best (goedkoopst) kan halen? Of bv. kruiden?
Hoi, hier nóg zo'n tuindummie.
Zelf vind ik oranje lelies altijd erg mooi, vooral tijgerlelies (die met die zwarte stipjes). Verder heb je dan nog goudsbloemen (ook altijd leuk), oranje tulpen, Datura's (trompetbloemen) enzo, en veel rode of gele soorten hebben vaak ook een oranje variant.
Tomatenplanten... ehhh, ja, die heb ik vroeger ooit nog eens tussen de straatstenen uit gepeuterd, die groeiden daar gewoon in het wild tegen de schuur aan. Lekker goedkope oplossing, hele zomer plezier van gehad.
Maar ja, daar heb JIJ natuurlijk niet echt wat aan.
Misschien kan je eens vragen bij een volkstuinencomplex ofzo, of iemand nog wat zaden voor je heeft... Soms heb je bij de Marskramer ook weleens van die mini-kweekkasjes voor kruiden, heb ik ook eens gedaan. 6 potjes onder één kap.
Nou heb ik helaas niet echt groene vingers, dus al te veel kwam er óók niet van terecht, maar we hebben toch nog wel wat eigen peterselie, bieslook en basilicum kunnen oogsten.
Succes ermee in ieder geval!