Ok dan, dankjewel!quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:08 schreef ABgirl het volgende:
Even een reactie op die foto's die bluezz plaatste en waarbij nog geen naam was gegeven:
Die plant met die spikkelbladen waar rode besjes aan komen is een Aucuba. Volgens mij waren de besjes die eraan komen giftig.
De plant met de klapbesjes is een Symphoricarpos.
Kom eigenlijk nooit op dit forum en wist dus niet dat dit topic bestond, maar ga het nu echt volgen (beetje plantenfreak is)
Zou trouwens de aucuba niet snoeien, wordt altijd afgeraden. De struik heeft vaak zelf al een mooie vorm en door snoeien verpest je die meestal. Je kan er wel een paar takken van inkorten ofzo, maar niet helemaal snoeien iig.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok dan, dankjewel!
We hebben al heel wat gesnoeid en opgeruimd.
In het voorjaar zijn er speciale takken-ophaaldagen hier, ideaal, dan gaan we echt even flink werken
Nee nee, met die vaste planten op de fotoos heb ik niets gedaan hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:04 schreef ABgirl het volgende:
Zou trouwens de aucuba niet snoeien, wordt altijd afgeraden. De struik heeft vaak zelf al een mooie vorm en door snoeien verpest je die meestal. Je kan er wel een paar takken van inkorten ofzo, maar niet helemaal snoeien iig.
Oeh, lekker he!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:19 schreef Spindizzy het volgende:
Tis nu echt lente aan het worden heHier staat voor zaterdag ook een dagje tuin terras in de planning. Eens even kijken wat de winter wel en niet heeft overleefd.
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:35 schreef Moonah het volgende:
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.
Laten we hopen dat Bluezz ervoor gaat zorgen dat het er binnenkort goed uitziet.
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.
Laten we hopen dat Bluezz ervoor gaat zorgen dat het er binnenkort goed uitziet.
Nou, die Erwin Krol mag van mij ook in de stront zakken hoor.quote:
Ja, doen!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:50 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag kreeg ik "hosta" aangeboden van een collega voor een nog erg kale hoek in de tuin.
Doen?
Ik zocht op Hosta, en vond ze er maar ouwewijverig uitzien
Hortensia's zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Ok. Noteert. Hostaas.
Oh en volgens mij staat er naast mijn Pieris (jaja ik ga vooruit) een hortensia
Die loopt uit nu, kan dat?
Morgen ook ff fotootjes maken van de uitloperij hier
Huh? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:01 schreef Oblivion het volgende:
Ja, een hortensia NOOIT snoeien, de bloemen komen namelijk alleen op oud hout.
je kan wel snoeien, maar met mate dus...![]()
Ja, dat vertelde mijn collega ook al, dus ik ga het gewoon proberenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef miss_sly het volgende:
Bluezz: hosta's zijn moooi! Ik vind de manier waarop de bladeren vallen ontzettend mooi en er komen inderdaad mooie bloemen in!
quote:
Eventuele snoei moet na de groei gebeuren, want al snel verschijnen de nieuwe sheuten en daaraan vormen zich de knoppen voor de bloei van volgend jaar
Dat denk ik, want ze bloeien altijd lekker blauwquote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond?
Okay dan! Weer een beetje wijzer!quote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond? Of heb je oude spijkers bij de wortels gedaan? Hortensia's zijn oorspronkelijk rose en paars. De blauwe kleur komt door ijzer in de grond.
Het is inderdaad beter om de oude bloemen te laten zitten. Tinkerbell heeft gelijk over het verhaal van de 'schermbloemen'. Op zich kan het bij een hortensia niet echt veel kwaad als je de oude bruine bloemen weghaalt hoor! Hortensia is best sterk. Maar het is niet de bedoeling van 'schermbloemen'.
Het klopt Oblivion dat je bijv. bij 1 jarig bloeiers in potten de uitgebloeide bloemen eruit mag trekken om nieuwe bloem-bloei te bevorderen. Het is alleen wel even een kwestie van opzoeken met welke vaste bloeiers je dat wel en niet mag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |