abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25878583
Harrie en Smekkerd

Miss-Sly, het komt wel goed hoor. Over een tijdje zijn het vast de beste vriendjes. Hier hebben de katten ook een paar maanden op zolder geleefd. Alleen als Saar vast sliep, kwamen ze wel eens naar beneden.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 12:58:26 #202
43556 miss_dynastie
pi_25878648
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Hier heeft Xena een liefde op afstand (achter het glas)
Een vreemde kat in de tuin, en als ze elkaar zien gaat ze hele aparte geluidjes maken, prrrr in alle soorten, ze wordt heel onrustig ook
Aaahhhh
Yian zijn vriendinnetje staat aan de andere kant van de schutting tegen em te miauwen, maar hij negeert haar gewoon Tis echt een popje, ik aai haar regelmatig
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 12:59:43 #203
43556 miss_dynastie
pi_25878688
Maar in hoeverre is de band met de katten veranderd Kissa?? Dat vind ik juist zo moeilijk
Het zal vast wel goedkomen, maar om Yian nu een paar maanden te moeten 'missen' en hem misschien het gevoel te geven dat ie verwaarloosd wordt... daar ben ik zo bang voor. Stom he
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 13:03:30 #204
5428 crew  miss_sly
pi_25878794
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar in hoeverre is de band met de katten veranderd Kissa?? Dat vind ik juist zo moeilijk
Het zal vast wel goedkomen, maar om Yian nu een paar maanden te moeten 'missen' en hem misschien het gevoel te geven dat ie verwaarloosd wordt... daar ben ik zo bang voor. Stom he
Nee miss_d, niet stom! Zo voel ik me nu ook en dus ook vreselijk schuldig

Maar als ik het zo lees, hoef ik de hoop nog niet op te geven...maar ze komt wel bij ons slapen! O zo!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25879308
De magnolia loopt uit!
Wat een prachtbloemen zijn dat zeg..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:07:50 #206
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25880397
Ik haat die klotekroeg hier op de hoek Zeker nu er een terras op de stoep staat dat helemaal volzit met volk dat mijn hond bang maakt Casper had zich maar weer eens uit zijn halsband gerukt van schrik. Gelukkig waren we al bijna thuis en bleef hij verder gewoon bij me in de buurt lopen.

Smek ben ik op dit moment zo ontzettend spuugzat dat het niet leuk meer is. Dat eeuwige gevreet op straat. Ik weet niet wat het was dat hij net op heeft zitten schrokken maar ik hoop dat hij er flink misselijk van wordt Ik begin nu serieus aan een muilkorf te denken.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25880545
Spin Zo boos heb ik je nog nooit meegemaakt
Is Smek echt zo'n smekkerd van de straat? Jeetje, dan is een muilkorf wel een goed idee!

kan iemand mij helpen, ik heb een vraag over een plant / bloem waar kan ik mijn vraag stellen?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 14:14:39 #208
5428 crew  miss_sly
pi_25880579
Spin, wat vervelend!
Arme Cas
Misu wil ook nogal eens wat proberen van de grond op te pakken. En hoewel ik dan maar 1 hond heb waar ik op moet letten, gaat er toch nog behoorlijk wat in
Als ik het zie voor hij het doorslikt, heb ik tegenwoordig een kansje dat ie het nog uitspuugt en ruilt voor een snoepje, maar het valt niet mee om op tijd te zijn
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:25:28 #209
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25880864
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Misu wil ook nogal eens wat proberen van de grond op te pakken. En hoewel ik dan maar 1 hond heb waar ik op moet letten, gaat er toch nog behoorlijk wat in
Ik loop dus met Caspers riem in mijn hand en met Smek zijn riem om mijn stomp gewilkkeld. Casper wordt tijdens het wandelen grotendeels genegeerd omdat ik op Smek moet letten. Ik let dus full-time op hem en toch ben ik er 9 van de 10 keer te laat bij. Alles vreet hij op: duivenpoep, pinda's, brood, duivenvoer, kippenbotjes, zakdoekjes, paardenbloemen, rode besjes, witte besjes, blaadjes, dooie slakken, levende slakken, papier, postbode-elastiek, kattenbrokken, worst, kaas, klokhuizen enz enz
Grootste gedeelte daarvan ligt dus op het uitlaatveldje De niet eetbare dingen kun je nog wel uit zijn bek wrikken maar al het eten dat is te zacht, dat krijg je er niet uit.
En ik me maar zorgen maken om dat rotbeest Maar ik kan toch moeilijk 3 maal daags naar het dierenartsspreekuur voor een foto om te kijken wat er allemaal in dat beest zit voor engs? Ik ben het ook zo zat om elke uitlaatbeurt zo de politieSpin te moeten spelen. Nee! Niet doen! Laat liggen! Afblijven! Het is gewoon niet leuk zo. Zeker niet voor Casper. Die schrikt steeds zo als ik boos ben, ook als ik niet boos op hem ben.
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:26:58 #210
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25880905
Oh en Casper heeft in die 6½ maand tijd dat ik hem heb 1 keer wat van de grond opgegeten. Een stuk gebraden kip. Verder laat die sukkel alles keurig vallen als je "los" zegt. Dat is dan zwerfhond geweest.... Zou toch denken dat hij de vreter zou zijn.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 14:27:31 #211
43556 miss_dynastie
pi_25880913
Een muilkorf is misschien toch een goed idee, voor een tijdje in elk geval, spin.
pi_25880941
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:13 schreef Beaker het volgende:

kan iemand mij helpen, ik heb een vraag over een plant / bloem waar kan ik mijn vraag stellen?
Het Grote bloemen en planten in eigen tuin *deel 2*

Daar.
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:30:28 #213
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25880975
Voor een tijdje... Tja, daar leert hij toch ook niet van dat hij alles moet laten liggen? Ben niet van plan hem de rest van zijn leven te muilkorven buiten Dat is ook geen leven. Ben al een poos bezig met 'los" trainen met hem maar dat kwart terriërbloed laat zich niet verloochenen. Vast = vast bij dat beest
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 14:33:44 #214
5428 crew  miss_sly
pi_25881045
Spin
Ga je nog met Smek op cursus?
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:40:34 #215
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25881219
Die cursus zal er wel niet meer van komen. Maar daar zal ook de oplossing niet liggen voor dit probleem. Verder luistert hij namelijk prima. Alleen als er iets te kanen in zijn bek zit is hij oostindisch doof.
pi_25881544
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:07 schreef Spindizzy het volgende:
Ik haat die klotekroeg hier op de hoek Zeker nu er een terras op de stoep staat dat helemaal volzit met volk dat mijn hond bang maakt Casper had zich maar weer eens uit zijn halsband gerukt van schrik. Gelukkig waren we al bijna thuis en bleef hij verder gewoon bij me in de buurt lopen.

Smek ben ik op dit moment zo ontzettend spuugzat dat het niet leuk meer is. Dat eeuwige gevreet op straat. Ik weet niet wat het was dat hij net op heeft zitten schrokken maar ik hoop dat hij er flink misselijk van wordt Ik begin nu serieus aan een muilkorf te denken.
Gatverdarrie Spin.
Fijne he, van die luidkeels roepende mensen
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 14:55:27 #217
43556 miss_dynastie
pi_25881590
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:30 schreef Spindizzy het volgende:
Voor een tijdje... Tja, daar leert hij toch ook niet van dat hij alles moet laten liggen? Ben niet van plan hem de rest van zijn leven te muilkorven buiten Dat is ook geen leven. Ben al een poos bezig met 'los" trainen met hem maar dat kwart terriërbloed laat zich niet verloochenen. Vast = vast bij dat beest
Nou... meer in de zin van 'als je alleen bent'. Als Taak mee is, of even op Cas kan letten, dan kun je met smek oefenen zonder muilkorf. Dit is toch anders ook een uitputtingsslag voor je
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:56:27 #218
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25881612
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:53 schreef jolene het volgende:
Fijne he, van die luidkeels roepende mensen
Met graaiende handen. "Ooooh, wat een leuke hondjes!"

Tis maar goed dat Casper al een paar weken loslooptraining krijgt (zodat hij met de hondenmeet lekker met jullie honden kan ravotten ) en hij dus bij mij in de buurt blijft ipv in blinde paniek wegrent.
  donderdag 31 maart 2005 @ 14:58:40 #219
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25881662
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou... meer in de zin van 'als je alleen bent'. Als Taak mee is, of even op Cas kan letten, dan kun je met smek oefenen zonder muilkorf. Dit is toch anders ook een uitputtingsslag voor je
Ik ga elke dag even met met elke hond apart uit. Als ik alleen ben met Smek heb ik totaal geen vreetproblemen Droomhondje is het dan.
pi_25881697
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:56 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Met graaiende handen. "Ooooh, wat een leuke hondjes!"

Tis maar goed dat Casper al een paar weken loslooptraining krijgt (zodat hij met de hondenmeet lekker met jullie honden kan ravotten ) en hij dus bij mij in de buurt blijft ipv in blinde paniek wegrent.
Vreselijk, maar tja, onze hond had het niet zo op mannen en dat liet hij ook altijd blijken.

Tjee, die smekkerd toch ik kan me voorstellen dat je het zat bent.
Kun je die muilkorf niet als strafmiddel proberen.
of iets anders wat hij buiten leuk vind.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:00:30 #221
43556 miss_dynastie
pi_25881708
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik ga elke dag even met met elke hond apart uit. Als ik alleen ben met Smek heb ik totaal geen vreetproblemen Droomhondje is het dan.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:03:43 #222
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25881786
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoezo ?

Jolene: de meeste honden schijnen doller te zijn op vrouwen dan op mannen. Casper houdt niet van mensen in het algemeen en niet van grote donkere mannen, zwervers en junks, mensen die in hun mobieltje aan het blaten zijn, skaters en fietsers in het bijzonder
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:06:18 #223
43556 miss_dynastie
pi_25881859
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Hoezo ?
Dan weet ik het ook niet meer...
quote:
Jolene: de meeste honden schijnen doller te zijn op vrouwen dan op mannen. Casper houdt niet van mensen in het algemeen en niet van grote donkere mannen, zwervers en junks, mensen die in hun mobieltje aan het blaten zijn, skaters en fietsers in het bijzonder
pi_25881867
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 14:58 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Lijkt wel een pest kwestie van Smekkie
pi_25881938
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:03 schreef Spindizzy het volgende:

, herkenbaar, wij hadden vroeger een spelletje en dat was heel hard auw roepen.
Dan ging Bas op zoek naar mijn vader en naar mijn vader grommen.
Wij dachten (lekker naief) dat het onschuldig was.
Tot meneer buiten een keer zowat een man aanvloog die zijn kind meesleepte omdat zij niet luisterde en elke keer auw zei.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:09:42 #226
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25881949
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:06 schreef jolene het volgende:

[..]

Lijkt wel een pest kwestie van Smekkie
Ja he? Het is een uitgekookt monster hoor! Ik kan echt niet wachten tot hi helemaal klaar is met groeien en ik hem elke dag lekker kan uitputten met rennen, spelen, graven enz. Doen we nu ook maar wel met mate omdat hij nog in de groei is.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:11:31 #227
43556 miss_dynastie
pi_25881992
Tja, het zal inderdaad wel 'gewoon' aandachtstrekkerij zijn, maar hoe je het op kunt lossen Net als dat Yian altijd aan de plant gaat vreten als ik Carlijntje op schoot heb... gelukkig heb ik redelijk leren mikken, en raakt die bol sokken soms zelfs hem in plaats van de stoel die drie meter verderop staat
pi_25882072
Oh God, volgens mij wordt Ozzie ook zo vreterd. Hij heeft nu al zowat alles in de tuin in zijn bekje gehad. Hij spuugt het meeste na even kauwen wel weer uit, maar het zijn zo'n verrot kleine stukjes. Zodra hij buiten staat gaat dat neusje aan de grond en begint ie de tegels te likken.

Verder kauwt hij op alles. Je arm, je hand, je been, sloffen, sokken, broekspijpen, stenen paaltjes, stukken boomstronk, bielzen, schoenen, schoenveters, z'n looplijn, de mat, zijn bench. Als je van iets zegt dat het niet mag en hem weghaalt begint ie gewoon aan het eerstvolgende wat in zijn blikveld komt. Hopelijk gaat dat over als z'n gebit compleet is.

Hij drinkt ook nauwelijks uit zijn bakje, als het geregend heeft en hij gaat naar buiten dan slobbert hij wél aan alle smerige plasjes met mos erin.

Maar hij is zoooo leuk! En lief! En knuffelig!

We moeten alleen even wat beter gaan opletten 's nachts, vanmorgen een zeiknatte bench van de pies en een flinke hoop half ernaast (hij had zijn gatje tussen twee spijlen gehangen kennlijk).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25882152
Ik kan ook niet wachten tot ie groot is, en wel eens lekker aan de raus kunnen buiten Lekker rennen, en balletjes apporteren (hoewel Beagles daar volgens mij veel minder zin in hebben dan Jack Russels).

Ik vrees alleen dat z'n scheten ook volwassener zijn geworden dan
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:18:03 #230
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25882163
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:14 schreef Syrena het volgende:
Verder kauwt hij op alles. Je arm, je hand, je been, sloffen, sokken, broekspijpen, stenen paaltjes, stukken boomstronk, bielzen, schoenen, schoenveters, z'n looplijn, de mat, zijn bench. Als je van iets zegt dat het niet mag en hem weghaalt begint ie gewoon aan het eerstvolgende wat in zijn blikveld komt. Hopelijk gaat dat over als z'n gebit compleet is.
Wat wij met Smek gedaan hebben is elke keer als hij ergens op aan het kluiven was waarvan het niet mocht dan hielden we hem zijn kluifje of flossie voor. Iets waarop hij altijd mag kluiven. Dat heeft geholpen. Het wildkluiven komt nauwelijks meer voor. Ik zorg wel dat ik veel verschillende kluif en kauwdingen voor hem heb zodat hij niet steeds op hetzelfde hoeft te kluiven.
pi_25882232
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:09 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ja he? Het is een uitgekookt monster hoor! Ik kan echt niet wachten tot hi helemaal klaar is met groeien en ik hem elke dag lekker kan uitputten met rennen, spelen, graven enz. Doen we nu ook maar wel met mate omdat hij nog in de groei is.
Hem toch straffen.
Laten zien dat als Casper erbij is dat ze allebei dezelfde aandacht krijgen.
Want als je het zo vertelt lijkt het of hij met dit gedrag alle aandacht wil hebben..
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:23:42 #232
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25882283
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:20 schreef jolene het volgende:

[..]

Hem toch straffen.
Hij krijgt ook wel straf hoor Het is heus geen pretje voor dat beest als het baasje en het vrouwtje hem zijn buit uit zijn bek staan te wrikken.
pi_25882464
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Mijn band met de katten en vv is niet veranderd.
Ik heb ze alleen tijdelijk wat minder beneden gezien.
Ehh, mijn man snurkt af en toe vreselijk en dan slaap ik in de logeerkamer. De deur daarvan sluit met een haakje, zodat de katten er wel door kunnen maar de honden niet. Daar slapen de katten en ik dan, heel gezellig. Er staat ook eten en drinken.
En ze kunnen hoog in de klimpaal, in de woonkamer. Lekker naar Saar koekeloeren.

Het gaat nu hartstikke goed. Er wordt zelfs gespeeld

Ik heb niet de indruk dat de katten er onder geleden hebben of het mij kwalijk hebben genomen dat er een hond bijkwam.

Ter geruststelling: ik heb mijn hele leven al honden EN katten en het is altijd goed gekomen.
pi_25882675
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:23 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Hij krijgt ook wel straf hoor Het is heus geen pretje voor dat beest als het baasje en het vrouwtje hem zijn buit uit zijn bek staan te wrikken.
Ik weet dat het geen pretje is, eigenlijk vooral niet voor de baas.
Maar het lijkt een beetje een spelletje voor hem.
En dat bek opwroeten lijkt hij voor lief te nemen.

wat je ook doet het is moeilijk
pi_25882726
Wat Kissa zegt geldt voor hier ook

Ik moet notulen maken en weet ik al niet wat, maar alweer de hele dag in de tuin bezig

Oh ja, wat een leuke foto's allemaal weer. Ik heb er een paar van Ayla gemaakt net. Zal eens kijken hoe die geworden zijn.
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:48:21 #236
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25882866
Jaaaa, nieuwe Aylafoto's! Is ook alweer een poosje geleden
pi_25882872
Jeetje Spin, wat een ellende, zo'n terras op de hoek
Kun je misschien een andere route nemen? Voorlopig?

Het Smek-vreetgedrag snap ik wel. Smek wil alles zelf hebben en gunt Cas niets, nog geen stukje. Alles wat hij vindt is van hem. Ik noem het maar even broodnijd.
Want...........hij doet het niet als Casper er niet bij is. Dan hoeft hij niet bang te zijn dat Cas het opeet.

Hier vertonen de honden dat gedrag als ik de gans ga voeren. Ze zullen en moeten een broodkorst

Mij lijkt Smek behoorlijk macho..........en dominant......
pi_25882931
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:48 schreef kissa het volgende:

Het Smek-vreetgedrag snap ik wel. Smek wil alles zelf hebben en gunt Cas niets, nog geen stukje. Alles wat hij vindt is van hem. Ik noem het maar even broodnijd.
Want...........hij doet het niet als Casper er niet bij is. Dan hoeft hij niet bang te zijn dat Cas het opeet.

Hier vertonen de honden dat gedrag als ik de gans ga voeren. Ze zullen en moeten een broodkorst

Wat jij oppert klinkt veel beter, dan wat ik net zat te bedenken
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:56:32 #239
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25883060
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:48 schreef kissa het volgende:

Klopt! Is hij ook. Hij plast al een paar weken met zijn poot omhoog. Hij plast heel af en toe over Casper zijn plas heen. Trekspelletjes wint hij altijd van Casper (Cas is een sul. Hij laat altijd gelijk los met trekspelletjes)
Zou het vreten op te lossen zijn door Smek voortaan in huis als de hogere in rang te behandelen (als eerste eten geven, dat soort dingen)? Zodat hij zich buiten niet meer hoeft te bewijzen? Of is dat met 4½ maand echt te vroeg?
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 15:59:00 #240
43556 miss_dynastie
pi_25883119
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:30 schreef kissa het volgende:
Ik heb niet de indruk dat de katten er onder geleden hebben of het mij kwalijk hebben genomen dat er een hond bijkwam.
Ter geruststelling: ik heb mijn hele leven al honden EN katten en het is altijd goed gekomen.
Hmmm... oké, dat vind ik het belangrijkste.
Want goed komen, dat doet het vast wel, maar ik wil gewoon niet dat het menneke eronder lijdt.
pi_25883731
Spin, ik zou zeker Smek niet als eerste voeren. Niet als meerdere van Cas behandelen.
Dat hij over de plas van Cas heenplast zegt genoeg. Duidelijk dominant, het kleine opdondertje
Hij zou eigenlijk de allerlaagste in de rangorde moeten zijn. Zelfs de katten staan hoger.

Misschien dat iemand anders nog iets zinnigs heeft toe te voegen?
  Moderator donderdag 31 maart 2005 @ 16:31:44 #242
5428 crew  miss_sly
pi_25883864
Als het echt dominantie is (en dat klinkt eigenlijk niet eens zo onlogisch) wil castreren wel helpen. Tenminste, dat lees en hoor je wel vaker dat gedaan wordt als de hond te dominant blij(k)/(f)t.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:33:00 #243
7074 moussy
kuttekop
pi_25883894
Ik zou idd dat dominante gedrag van Smek de kop in gaan drukken, voor ze het zelf gaan uit vechten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 16:34:43 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_25883928
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:31 schreef miss_sly het volgende:
Als het echt dominantie is (en dat klinkt eigenlijk niet eens zo onlogisch) wil castreren wel helpen. Tenminste, dat lees en hoor je wel vaker dat gedaan wordt als de hond te dominant blij(k)/(f)t.
Hoeft niet!! Ze worden er vaak rustiger van, maar het hoeft niet altijd wat te doen met de dominant gedrag.
Als het wel zo ver zou moeten komen dan zou ik eerst chemisch laten castreren ipv definitief.
pi_25884268
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 15:18 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wat wij met Smek gedaan hebben is elke keer als hij ergens op aan het kluiven was waarvan het niet mocht dan hielden we hem zijn kluifje of flossie voor. Iets waarop hij altijd mag kluiven. Dat heeft geholpen. Het wildkluiven komt nauwelijks meer voor. Ik zorg wel dat ik veel verschillende kluif en kauwdingen voor hem heb zodat hij niet steeds op hetzelfde hoeft te kluiven.
Ah, dus dat gaat op den duur wel helpen. Ik voel me echt zo'n neuroot dat ik contstant met zijn flos rondloop om die in zijn bekje te stoppen i.p.v. mijn spijkerbroek of zo'n rotte tak buiten (en hij 5 sec in de flos bijt en dan weer in mij )

Ik vind het eigenlijk niet erg dat hij in mijn broek bijt, maar bij alles wat ons pupje doet vragen we ons wel af: Vinden we dat ook nog leuk als hij dalijk groot en sterk is? dus. (oke, behalve dan later lekker met hem op schoot op de grond TV kijken, dat lijkt me nog steeds leuk)

Ozzie is sowieso snel uitgekeken op speeltjes. Ik denk dat de volgende aankoop een flinke Nylabone gaat worden, en een Kong waar hapjes inkunnen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:08:51 #246
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25884712
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:33 schreef moussy het volgende:
Ik zou idd dat dominante gedrag van Smek de kop in gaan drukken, voor ze het zelf gaan uit vechten.
Oke, daar was ik dus al mee bezig. Sinds Smekkerd met zijn poot omhoog plast ben ik hem niet meer als pup aan het behandelen. Als hij groot genoeg is om de patser uit te hangen is hij ook groot genoeg om te werken voor zijn eten, zijn knuffels en andere privileges. Maar moet ik Casper altijd als hogere in rang blijven ondersteunen? Kan het niet zo zijn dat de rollen een keer veranderen en Smek de ranghogere wordt van Casper?
Castreren is geen optie voor mij. Of er moet een medische noodzaak voor zijn. Ik heb er wat artikelen over gelezen en ik sta niet op mijn kop van enthousiasme.

Syrena: gewoon blijven volhouden. Het kan een poosje duren maar het kwartje gaat heus een keertje vallen dat broekspijpen en vingers niet om op te kluiven zijn. Waarschijnlijk gebeurd het zo rond de tijd dat je denkt dat hij het nooit zal leren en je het op wilt geven
pi_25884739
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:34 schreef moussy het volgende:

[..]

Hoeft niet!! Ze worden er vaak rustiger van, maar het hoeft niet altijd wat te doen met de dominant gedrag.
Als het wel zo ver zou moeten komen dan zou ik eerst chemisch laten castreren ipv definitief.
Huh? Wat is chemisch casteren? En kan dat alleen bij mannetjes? Of ook bij vrouwtjes?
  donderdag 31 maart 2005 @ 17:11:12 #248
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25884755
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 16:49 schreef Syrena het volgende:
Ik denk dat de volgende aankoop een flinke Nylabone gaat worden, en een Kong waar hapjes inkunnen.
Smek mag de nylabone voorlopig niet meer. Daar komen best scherpe randjes aan en dan knaagt hij zijn tandvlees open. Hij vindt nu rubberen knaagdingen veel prettiger.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 17:16:30 #249
7074 moussy
kuttekop
pi_25884878
Ik denk dat zolang jij je er mee blijft bemoeien dat de rollen pas om zullen gaan draaien als Cas oud is en écht niet meer wil of kan opboksen tegen Smek. Rock van mij was super dominant. Is er overigens bij de vorige eigenaar voor gecastreerd, wat geen bal uitmaakte. Maar hij geeft zich nu echt over. Het staartje wil nog wel eens dominant omhoog staan als hij een hond tegen komt, maar als die hond zijn staart ook hoog en in standje dominant heeft dan druipt hij af. Rock heeft er gewoon geen zin meer in.

Door nu Smek niet boven Cas te laten staan en dit vol te houden tot na de pubertijd (denk ik) zal Smek zich er wel bij moeten neerleggen. Ik dénk, maar ik ben natuurlijk geen gedragstherapeut. Smek is er als laatste bij gekomen en is in principe de laagste in rang. Het is gewoon nu te hopen dat Smek dat door gaat krijgen door heel strikt te blijven. Het zou mijn nml niks verbazen dat als je smek boven Cas laat staan dat hij steeds meer en steeds hoger wil komen, dus ook boven jullie.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 17:22:41 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_25885005
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 17:10 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Huh? Wat is chemisch casteren? En kan dat alleen bij mannetjes? Of ook bij vrouwtjes?
Zo ver ikw eet kan dat alleen bij een reu.
quote:
bla bla bla hond "chemisch " laten castreren m,et een injectie Tardak. Door deze injectie wordt er geen testosteron meer aangemaakt in het lichaam van de reu. Als je hier effect van ziet kan je overwegen om de hond definitief te laten castreren.
bron: dierenarts van de AVRO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')