Jah.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef murp het volgende:
iemand hier per ongeluk bij de 43 mech brig gezeten?
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)quote:
Nee. Luitentant, 4 eavgaquote:Op zondag 27 maart 2005 00:32 schreef murp het volgende:
[..]
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:34 schreef skiczukie het volgende:
Nee. Luitentant, 4 eavga
Ken je Jan Eijkeboom toevallig!?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef murp het volgende:
[..]
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..
ik heb in assen mijn amo (algemene militaire opleiding) gehad.. dat was echt een hel..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Gekke_Waus het volgende:
ik vraag me wel eens af of je in het leger ook echt cariere kan maken en dus ook een baan heb op lange termijn (tot je pensioen)... Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen. Ook wel leuk om te weten is of je buiten het leger snel een baan kan vinden...
Ik ben benieuwd!
daar dreigt mijn huidige studie ook door te mislukken... op jezelf wonen is niet goed voor je!quote:je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..
kwam door het te druk bezig zijn met bier drinken.. :S
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Eraser127 het volgende:
Ik zit In Assen bij de Luchtmobiele Brigade (Landmacht)
kijk, zo kom je nog eens te weten..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's eropquote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
Licht Debiele Brigade vonden ze ook al niet leuk....quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:29 schreef dontcare het volgende:
[..]
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's erop![]()
Ze vonden het niet leuk dat we ze de pleemobiele brigade bleven noemen![]()
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMARquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef RonaldV het volgende:
12 jaar luchtmacht. Waar de regels in ieder geval tot 2000 veel soepeler waren. Met uitzondering van het laatste jaar een heel leuke tijd gehad. En het laatste jaar had meer te maken met beleid dan met mijn collega's.
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
Typisch gevalletje van: mama mag ik ook meedoen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:17 schreef HansJans het volgende:
[..]
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!
Ben je daar ook je besmetting opgelopen? Of was dat tijdens die vakantie in Zuid-Afrika?
Ik schop niet na. Het was voor mij reden om op te stappen, en voor anderen om overplaatsing te vragen. Anderen zijn overgeplaatst. Als je onder de 30 bent is Defensie een leuke plek om te zitten. Als je er niet te lang blijft zitten dan ga je er weg met leuke herinneringen. Als ik de keuze nu nog eens had, dan zou ik het over doen. Alleen zou ik dan andere keuzes maken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:31 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMAR
Hmmm... dat is toch waar ze voor betaald worden of niet?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
LM, Cav/Inf: Niet mijn kopje thee. Maar mijn buren willen niet anders. Je wordt in ieder geval neergezet op plaatsen waar (eufemistisch gezegd) wel wat gebeurt.
KMAR: het buitenbeentje van Defensie. Ik las een paar weken geleden dat ze er eindelijk achter zijn gekomen dat ze militair zijn. Dat werd tijd. Zoals ze zich opstellen tijdens uitzendingen horen ze op zijn minst nergens bij en worden ze op zijn ergst uitgekotst. Ex-KMAR leden hebben binnen de andere krijgsmachtdelen de reputatie van matennaaier, waarbij ik wel moet zeggen dat de één dat gedrag erger vertoont dan de ander. Maar het blijven mannetjes (m/v) van "regel is regel".
Mijn pa had een of andere officiers-opleiding gedaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:18 schreef murp het volgende:
Zelf ben ik een militair geweest. Ik hoorde helemaal niet in het Landmacht-plaatje.
Ik was altijd half geschoren op het appél samen met mijn niet gepoetste kisten en een slordige tenue.
Toch heb ik wel een leuke tijd gehad,maar hoe was JOU tijd in dienst?
vertel maar..
zat 83/84 in Havelte, 43 afdva, StufStufVerslavingsbatterijquote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mamaquote:Op maandag 4 april 2005 17:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Mij hebben ze naar 3 dagen eruit gekickt.
Ze konden me niet aan
Jongeman ga jij eerste maar eens terug naar je moederquote:Op maandag 4 april 2005 17:31 schreef super_honda het volgende:
[..]
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mama![]()
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.quote:Op maandag 4 april 2005 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Lichting 86-2
2 maand Rijschool Bergen Op Zoom in Ossendrecht
2 maand Geneeskundige Opleiding bij Hilversum (Hollandsche Rading)
Hoe zag de dagindeling eruit?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef TheDon1985 het volgende:
Hey, vertel eens: hoe zag jullie dagindeling er ongeveer uit?
Uhm, ik deed na mn opleiding eigenlijk niks anders dan koffiedrinken en spelletjes spelen.quote:
97/98quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:15 schreef RonaldV het volgende:
Gelly, wannneer zat jij op LW?
Het was er altijd wel gezelligquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:29 schreef RonaldV het volgende:
ow, ok. Dan heb jij een kennis van mij net niet meer meegemaakt, de vrouwelijke president van de KPL mess.
Beter dan de OOmessquote:
Waarom heb jij mijn droom kunnen doen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:05 schreef laffer het volgende:
het dragen van kogelvrije vesten en je doorgeladen uzi op scherp.
Ik had een LaRo (Landrover opleiding) in Ossendrecht. Die rij-instructeurs herinner ik mij niet meer zo (2 maand is niet lang). Ik weet nog wel een opperwachtmeester Kniknie, luitenant Vos.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.
Wat een armetierige zooi vond ik dat.
Zat die hoer van een Bensdorp, of hoe die korporaal-rijinstructeur-Josti heette, daar nog?
Hilversum ben ik twee keer geweest geloof ik.
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef murp het volgende:
m-109 panzer houwitzer.... die zijn stoer!
Daar heb ik ook voor gesolliciteerd, helaas vanwege m'n rug ben ik daarvoor afgekeurd. Nu ga ik administratief werk doen bij defensie en mag ik 23 mei beginnen in ermelo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109![]()
als richter hoogte, breedte? lader? stuco? ik was als eerste 4 tonner chauffeur en als 8e richter hoogte....quote:Op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109![]()
Lader, tenminste de voorlichter had het over de granaten in elkaar zetten en de buis in proppenquote:Op zondag 24 april 2005 22:46 schreef murp het volgende:
[..]
als richter hoogte, breedte? lader? stuco? ik was als eerste 4 tonner chauffeur en als 8e richter hoogte....![]()
bommen van 45 kilo... pffff bij ons op het "stuk" was er echt zo'n lijpe lader... hij gooide de bommen in het sluitstuk.... het schuim stond altijd op zn bek.... lachu man!quote:Op zondag 24 april 2005 22:49 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Lader, tenminste de voorlichter had het over de granaten in elkaar zetten en de buis in proppen![]()
Tsja was nog als enigste functie over, ik vond mijzelf geroepen als chauffeur maar ik heb helaas een brilquote:Op zondag 24 april 2005 22:54 schreef murp het volgende:
[..]
bommen van 45 kilo... pffff bij ons op het "stuk" was er echt zo'n lijpe lader... hij gooide de bommen in het sluitstuk.... het schuim stond altijd op zn bek.... lachu man!
la la la wat dreunt daar op die heide, wat blinkt daar in het verschiet lalalan echt artillerie lietje...quote:Op zondag 24 april 2005 23:05 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Tsja was nog als enigste functie over, ik vond mijzelf geroepen als chauffeur maar ik heb helaas een brilArtillerie spreekt mij wel aan, hou wel van een flinke portie vernietigingskracht
![]()
Ik moet nog eerst gekeurd wordenquote:Op maandag 25 april 2005 10:32 schreef murp het volgende:
[..]
la la la wat dreunt daar op die heide, wat blinkt daar in het verschiet lalalan echt artillerie lietje...
en barbara bitter drinken op de vroege morgen....
maar kom je bij 14 adva??? 43mech brig?
Hadden ze veel eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Onderbroek het volgende:
jammer dat de dienstplicht is afgeschaft als ik die foto's zie en verhalen lees niet dat ik een carierrie in het leger wil hebben...
Ik vind dat de dienstplicht had moeten blijven... al die (.1*..) moeten gewoon het leger in! Beetje dicipline zal ze goed doen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Hadden ze veel eerder moeten doen.
Jezus, nog nooit zo'n stel dombo's bij elkaar gezien en dan moest je ook nog bevelen aannemen van een of andere mongool die nooit verder dan korporaal kon komen omdat 'ie meteen na de MAVO een prachtige loopbaan kon beginnen.
Ook korporaal geweest?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:36 schreef murp het volgende:
Beetje dicipline zal ze goed doen.
Jammer dat er niet zo'n granaat in je reet ontploft is.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:36 schreef murp het volgende:
[..]
Ik vind dat de dienstplicht had moeten blijven... APK moet gewoon het leger in! Beetje dicipline zal m goed doen.
1964... oh daarom....quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:49 schreef APK het volgende:
[..]
Jammer dat er niet zo'n granaat in je reet ontploft is.
Ik heb geen problemen met 'dicipline' hoor, korporaaltje.quote:
Ik ben geen korporaaltje geweest...quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:54 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met 'dicipline' hoor, korporaaltje. [afbeelding]
dat moet jij weten....quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:56 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik wou een x aantal jaar geleden heel graag in het leger... ben blij dat ik het niet gedaan heb toen mijn denkvermogen zich begon te ontplooien.
Ik wil mijn verdiensten namelijk niet in het belang stellen in iets waar ik helemaal niet in geloof!
Anders lees je het topic even.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:53 schreef murp het volgende:
je wou gewoon het leger in maar kon niet omdat je te oud was....
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:09 schreef APK het volgende:
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.
Wat een armetierige zooi vond ik dat.
mmm wat kan ik hier nou op antwoorden.... etter je heb me tukquote:Op woensdag 4 mei 2005 00:57 schreef APK het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even.
[..]
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over. [afbeelding]
Precies, het komt door dat weten waarom ik er nu helemaal niet in wil!quote:
wat is er misgegaan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:59 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Precies, het komt door dat weten waarom ik er nu helemaal niet in wil!
Ik zou nog liever terrorist worden, en wel in de ruimste zin van het woord.![]()
Verder alles goed met jouw 'motorvoetuig'quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:58 schreef murp het volgende:
mmm wat kan ik hier nou op antwoorden.... etter je heb me tuk![]()
jammer..![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:02 schreef murp het volgende:
[..]
ach ja, met mijn motor voertuig gaat het allemaal goed...
En de 'gehadicapte' kinderen ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:04 schreef murp het volgende:
idd lijkt mij ook wel gaafquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Onderbroek het volgende:
jammer dat de dienstplicht is afgeschaft als ik die foto's zie en verhalen lees niet dat ik een carierrie in het leger wil hebben...
Mogen hier slechts mensen met een IQ onder de 100 posten die een geweldige tijd tijdens hun -door de staat opgelegde- straf hebben gehadquote:Op woensdag 4 mei 2005 01:15 schreef laffer het volgende:
rakkers, waarom verprutsen jullie een best wel leuk lurk topic
okee dan gaan we bij deze door... sorry voor het ongemak..quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:15 schreef laffer het volgende:
rakkers, waarom verprutsen jullie een best wel leuk lurk topic
je zit nu jezelf te quotenquote:Op woensdag 4 mei 2005 00:57 schreef APK het volgende:
[..]
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over. [afbeelding]
nou, ik heb een IQ van boven de 100 en ik post hier ook gewoon, en ja ik heb ook mijn militaire dienstplicht vervuldquote:Op woensdag 4 mei 2005 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Mogen hier slechts mensen met een IQ onder de 100 posten die een geweldige tijd tijdens hun -door de staat opgelegde- straf hebben gehad
Dat doe je wel eens om een punt duidelijk te maken.quote:
Oops, alweer een quote van mijzelf:quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:12 schreef laffer het volgende:
waarom jouw agressie
quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:
Jezus, nog nooit zo'n stel dombo's bij elkaar gezien en dan moest je ook nog bevelen aannemen van een of andere mongool die nooit verder dan korporaal kon komen omdat 'ie meteen na de MAVO een prachtige loopbaan kon beginnen.
whehehe, het zit je hoog hequote:
Je punt is duidelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:24 schreef APK het volgende:
Word dan piloot ofzo.
Dan kun je lekker vliegen en na je opleiding bij de KLM of Transavia binnenlopen ipv vrachtwagenchauffeur worden.
Het schiet niet op, hé?quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:49 schreef Captain_Chaos het volgende:
Verknoei het hier nou niet verder voor users die wél wat te melden hebben.
korporaal? nee, soldaat eerste klasquote:Op woensdag 4 mei 2005 02:16 schreef APK het volgende:
[..]
Dat doe je wel eens om een punt duidelijk te maken.
Bijvoorbeeld om te zeggen dat iemand met zijn beperkte korporaalshersentjes een foutje maakt.
O mijn God. De veiligheid van dit land en het helpen van andere landen in crises ligt in de handen van types zoals jij?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:53 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog steeds luitentant, en het gaat goed. Lekker oefenen op Lauwersoog. Lekker leven zeg maar.
En nou maar afgeschoten worden voor iets waar je amper in gelooftquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:53 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog steeds luitentant, en het gaat goed. Lekker oefenen op Lauwersoog. Lekker leven zeg maar.
Mwah, als je niet in een konijnenpakkie rondloopt ben je volgens mij redelijk safe op Lauwersoog.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:07 schreef Vassili_Z het volgende:
En nou maar afgeschoten worden voor iets waar je amper in gelooft![]()
Ik ben StuCo geweest bij de 43e AfdVA. Lichting 84-6.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef murp het volgende:
m-109 panzer houwitzer.... die zijn stoer!
Middelburg, daar heb ik ook nog de boel onveilig gemaakt door demo's te geven vanaf de watertoren vlakbij de kazerne, dat was in 1995. Ze zullen me daar nog wel kennen denk ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:10 schreef FiveseveN het volgende:
RRAAAHHHHH.... Lichting 69-5 van de niets ontziende, gewetenloze killers van de Administratieve Troepen. Kampen, Middelburg en Havelte waren the places to be..
Oudere stomp is nauwelijks denkbaar. Of zijn er meer?
en goed je wapenschoon houden he?quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
woei... a.s. maandag krijgen we ons wapen (Diemaco C7)![]()
wish me luck those 3 months![]()
Je nieuwe vriendin...quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
...en lekker rennen op t harskamp...quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
En zorg ervoor dat je laag blijft wanneer er met scherp geschoten word. Tip van flipquote:
waar zit je ergens??quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
quote:
quote:
quote:Geboortedatum: 1970-04-01
Ohh kijk, dat wist ik dus nietquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef HAL9000S het volgende:
Sinds kort geven ze ook de reguliere AMO in Assen
Nee de AMOquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doe je nu de Amol? Niet de AMO dus![]()
volgens mij schieten ze niet met scherp, maar laag dat ik bleef! Vette boxen ook daaro!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En zorg ervoor dat je laag blijft wanneer er met scherp geschoten word. Tip van flip![]()
en wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef HAL9000S het volgende:
Sinds kort geven ze ook de reguliere AMO in Assen
De stoottroepers van LMB zitten geloof ik in Assen (11e?). Luchtmobiel verzorgd hun eigen initiele opleidingen de AMOL vandaar dat ik over een 'reguliere' AMO spreekquote:
luchtmobiel is een ander "volk"...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De stoottroepers van LMB zitten geloof ik in Assen (11e?). Luchtmobiel verzorgt hun eigen initiele opleidingen de AMOL vandaar dat ik over een 'reguliere' AMO spreek
Precies, en later zeg je gewoon tegen iedereen dat je een commando was (=statusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:45 schreef gelly het volgende:
PsiesWaarom koukleumen in een bivaktentje als je in een verwarmde unit kan slapen ?
Zolang vrouwen denken dat er bij de Luchtmacht alleen gevlogen wordt heb je geen commando verhalen nodigquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:47 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Precies, en later zeg je gewoon tegen iedereen dat je een commando was (=status)
![]()
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezetenquote:
Juist, en daarom zit ik nu bij de KLUquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:45 schreef gelly het volgende:
PsiesWaarom koukleumen in een bivaktentje als je in een verwarmde unit kan slapen ?
"Heb je ook gevlogen?"quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang vrouwen denken dat er bij de Luchtmacht alleen gevlogen wordt heb je geen commando verhalen nodig
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezeten
Heel defensiebreed is luchtmobiel dan ook veruit de grootste mongolen-eenheid die ik ooit ben tegengekomen
nah ben niet op uitzending geweest maar kheb wel zat momenten dat ik dacht; LMBquote:
hehehehe.......hierin herken je een LMB'erquote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:26 schreef RonaldV het volgende:
De jongens (en meisjes) van LMB zijn op zich best aardig. Maar ze zijn ietsie doorgeslagen. Ik ken niemand die het leuk vindt om met -10 in een bivak te liggen, zij zeggen dan "ff lekker bikkelen".
Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan een uitzending luchtmacht-style: comfi hotel, met een beetje geluk met zwembad en kabel tv.
Een weekje bikkelen vind ik best, zelfs nu ik al weer jaren nukubu ben. Maar LMB maakt er een gewoonte van.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehehe.......hierin herken je een LMB'er![]()
FF lekker bikkelen, afzien, geen luxe...bruune boonen met verkensvlees eten, ruften in het tentje, scheren in je pispot, etc etc etc.....leuk allemaal, en idd, lekker afzien.
Heb bij zowel de KLU als KL LMB gezeten, KLU was luxe ten top. KL LMB was heerlijk afzien, dat had ook zo z'n charmes![]()
Zo heb ik nog eens een grappig incident meegemaakt bij de KLU, op vliegbasis De Peel.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een weekje bikkelen vind ik best, zelfs nu ik al weer jaren nukubu ben. Maar LMB maakt er een gewoonte van.![]()
Het voordeel van de luchtmacht vond ik toch wel dat je na einde dienst de "normale" wereld weer in mocht. Al moet ik toegeven dat ik in de normale wereld geen zwembad of huis aan het strand voor mezelf had
ja hoor.. genoeg.. 14afdva a-batt 4e stuk.... ruleerd(e)quote:Op zondag 26 juni 2005 00:56 schreef Jim.Beam het volgende:
Trouwens nog een beetje verhalen over de Artillerie?![]()
wat?!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:03 schreef Hyperdude het volgende:
Brigata fanteria montagna 9
9e gebergsinfanteriebrigadequote:
damn! lekker man.. mooie tijd zeker gehad?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
9e gebergsinfanteriebrigade
zeg ik toch![]()
Gelegerd omgeving Gotthard; beetje skieën, klimmen en schieten.
Nu snap ik het. In Zwitserland spreekt men ook Italiaansquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat was wel mooi.
Begin is redelijk bits, maar na een tijdje wordt je een echte klimgeit.
Alleen kwam ik na 3/4 jaar bij de staf; beetje begeleiden van de zivilisten/militie enzo.
Dat heb je daaro nogal veel.
Welk jaar was dat???quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:30 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb een kleine 4 jaar bij de landmacht gezeten als manschap bij de verbindingsdienst, daar heb ik met het ZODIAK systeem gewerkt bij 130 Rayonverbindingscompagnie. Een uitzending meegepakt, SFIR 3 waarna ik naar de KLU ben vetrokken, daar ben ik nu Sergeant Vliegops bij het 300 Squadron.
En nog steedsquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Ik zat in Ermelo, heb daar ook mn amo gedaan(in 96), veel wijven daar
Zit je in Ermelo? Bestaat de Toko nog?quote:
De meisjes van Ermelo komen elke dag even een luchtje scheppen bij mij voor de deur (Boulevard Harderwijk). Vandaag weer een paar pracht-exemplaren zeer gewaardeerde medewerksters tegengekomenquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:16 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
Zit je in Ermelo? Bestaat de Toko nog?
Mijn advies is dat als je carriere wilt maken niet bij defensie moet gaan werken. Niet bij welk onderdeel ik in elk geval werk. Vooral jonge gasten/vrouwen worden nu aangenomen met een Beroeps Bepaalde Tijd contract (zoals ik), die ze 4/5/6 jaar later weer zonder pardon de deur uit gooien. Het is allemaal heel leuk en spannend, maar studeren en werken gaat voor mij heel moeilijk en als ik straks de straat op word gezet, kom je in een gigantisch burger gat terecht. Regelingen zijn hier nauwelijks voor. Het betaald goed, maar onthoudt dat zekerheid belangrijker is..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Gekke_Waus het volgende:
ik vraag me wel eens af of je in het leger ook echt cariere kan maken en dus ook een baan heb op lange termijn (tot je pensioen)... Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen. Ook wel leuk om te weten is of je buiten het leger snel een baan kan vinden...
Ik ben benieuwd!
Zekerheid heb je nergens meer. Al minstens 20 jaar niet, en dat zal niet beter worden. Verder klopt je betoog wel. Een majoor vertrouwde me eens toe dat als je op je 40e nog in het leger zit dat je je dan ernstige zorgen moet gaan maken. De meesten die ik ken houden het uit tot maximaal hun 35e. Ik heb op mijn 33e de brui eraan gegeven. De eerste jaren is het een groot avontuur, en daarna ga je je steeds meer opwinden over dingen die veel beter kunnen, maar vastlopen op stompzinnigheid.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:19 schreef Nicje het volgende:
[..]
Mijn advies is dat als je carriere wilt maken niet bij defensie moet gaan werken. Niet bij welk onderdeel ik in elk geval werk. Vooral jonge gasten/vrouwen worden nu aangenomen met een Beroeps Bepaalde Tijd contract (zoals ik), die ze 4/5/6 jaar later weer zonder pardon de deur uit gooien. Het is allemaal heel leuk en spannend, maar studeren en werken gaat voor mij heel moeilijk en als ik straks de straat op word gezet, kom je in een gigantisch burger gat terecht. Regelingen zijn hier nauwelijks voor. Het betaald goed, maar onthoudt dat zekerheid belangrijker is..
ik zat ook in 96 in Ermelo... Charlie Compagnie...quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Ik zat in Ermelo, heb daar ook mn amo gedaan(in 96), veel wijven daar
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zekerheid heb je nergens meer. Al minstens 20 jaar niet, en dat zal niet beter worden. Verder klopt je betoog wel. Een majoor vertrouwde me eens toe dat als je op je 40e nog in het leger zit dat je je dan ernstige zorgen moet gaan maken. De meesten die ik ken houden het uit tot maximaal hun 35e. Ik heb op mijn 33e de brui eraan gegeven. De eerste jaren is het een groot avontuur, en daarna ga je je steeds meer opwinden over dingen die veel beter kunnen, maar vastlopen op stompzinnigheid.
In 2001 begonnen in oirschot, SFIR 3 was maart/juli 2004 en Klu vanaf februari dit jaarquote:
Leuk dat je hier je mening aan het verkondigen bent zeg, erg nuttig ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gelukkig niet
Ik zat in D-Comp.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
ik zat ook in 96 in Ermelo... Charlie Compagnie...
In 1992, toen de instructeurs tevens onze latere pelotons commandanten zouden worden ging het er grof aan toe. Collectieve straffen. Douchen in 20 seconden tijd, opdrukken (krikkrakken na het weekeinde) voor het minste geringste etc etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef Heatseeker het volgende:
Van de week voor het eerst geschoten met de diemaco C7
Ook mt gehad v/d week door inderdaad luchtmobiele instructeurs. Maar ook dat weer overleefd (wel met bloed zweet en tranen).
Hoe gaat die MT er nu aan toe?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:48 schreef HAL9000S het volgende:
MT's van tegenwoordig zijn in geen enkel opzich te vergelijken met die van 10/15 jaar geleden![]()
Ok een korte uitleg wat er maandagavond gebeurde.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In 1992, toen de instructeurs tevens onze latere pelotons commandanten zouden worden ging het er grof aan toe. Collectieve straffen. Douchen in 20 seconden tijd, opdrukken (krikkrakken na het weekeinde) voor het minste geringste etc etc.
Verkleed partijtjes en die binnen 1 minuut te halen, compagnies gewijs.
Ik heb velen hun helmen tegen hun PSU kast zien gooien, in janken zien uitbarsten, en zelfs enkelen die wilden stoppen horen schreeuwen.
Hoe gaat gaat die MT momenteel?
Ik ben daar wel benieuwd naar![]()
Ga maar es ff kijken in roosendaal daar, geen arbo te bekennenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
-knip-
Nu, helaas met de Arbo is dit soort practijken niet meer geoorloofd??
96-09 A-cie.quote:
Tussen 96 en 2000 is er al een hoop veranderd door de Arbo en strenge milieueisen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Vampz het volgende:
[..]
Ga maar es ff kijken in roosendaal daar, geen arbo te bekennen. Klimtoren in... tot 15 meter ongezekerd.. etc etc. En volgens mij zien die mt's van vroeger er nog aardig hetzelfde uit
![]()
dat bedoel ik... arbo wetquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:34 schreef HAL9000S het volgende:
Volgens mij mag je tot 10 meter klimmen ongezekerd.
* Bjoro was daarbijquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:21 schreef Oki het volgende:
(na een ongeluk in Scandinavie met een 4 tonner van LMB)
Toevallig nog gediend onder Luitenant Jacobsen bij 106? ( kan ok dat hij bij 121 zat hoor)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:16 schreef Oki het volgende:
[..]
96-09 A-cie.
Wij waren vande mooi weer cie. Elke keer als wij op oefening gingen was het mooi weer.
Heette dat niet GOPS ofzo? Ben alweer een hoop kwijt.
Een maat van me die nu op de kms zit komt af en toe met afkortingen aan die ik allang vergeten was.
Defensie; de uitvinder van de afkortingen.
Daarna van 97 tot 00: 106 verbindingscie
Verder ver daarvoor: 94-10 lichting van m'n dienstplicht.
Ben sinds 2000 alweer een NUKUBU.![]()
Mijn AMO sergeant, sgt De Weijs was daar ook bij...een luchtmobieler.quote:
Nope. Heb veel lt's daar zien komen en gaan. De meeste waren ongelofelijke eikels. Net van de KMA, maar rondlopen met een poeha alsof ze alles wisten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:57 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Toevallig nog gediend onder Luitenant Jacobsen bij 106? ( kan ok dat hij bij 121 zat hoor)
Jij liep ook altijd met je Mipapo in de Liboza van je GT?quote:
Jaquote:Op zondag 3 juli 2005 13:23 schreef heijx het volgende:
[..]
Jij liep ook altijd met je Mipapo in de Liboza van je GT?![]()
Het VRA'tje.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:31 schreef Oki het volgende:
[..]
Ja![]()
En dan had je nog je hepla, lupa, hiba, mlv, zmv, rotota, de csm, de smo, de smi, de sma, ba, ca, vroeger de DOV kaart en zo nog wel honderd denk ik.![]()
En natuurlijk moesten alle mutantjes met hun SMEV naar het KZV...quote:Op zondag 3 juli 2005 15:48 schreef Oki het volgende:
[..]
En natuurlijk moest je naar de BEVO voor je camo doosjes![]()
Is het alweer zo'n tijd terug? God, time fliesquote:Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef HAL9000S het volgende:
Paar maanden terug naar Irak geweest? De mariniers hebben daar alleen SFIR 1 en 2 gedraaid en zijn toen afgelost (maart vorig jaar). Waar zat hij dan ergens?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was een verkapte TVP
Succes! Hopen dat het niet te warm is als ze om de haverklap Gas,Gas,Gas gaan roepen, dan ben je niet blij met 25 graden! Heb je het masker al behandeld met talkpoeder?? Misschien nog een goeie tip.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:35 schreef Heatseeker het volgende:
Aankomende week heb ik bivak II, met 3 toetsen dus wish me luck please.
toets 1: Gobs
toets 2: Diemaco
toets 3: NBC-masker
en hopen op goed weer natuurlijk![]()
Diemaco C7.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:24 schreef heijx het volgende:
Ook de 7.62 FAL is vrij snel daarna vervangen door een 5.56mm (Heckler&Koch of Steyer?)
He, ik heb gister jouw site voor het eerst bekeken en nu zie ik je hier.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:46 schreef Dutchbatter het volgende:
Ik heb 10 jaar voor de Koningin mogen werken.
Mooie en minder mooie tijden meegemaakt.
Toch had ik er niks van willen missen.
Bedanktquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:54 schreef Oki het volgende:
[..]
Succes! Hopen dat het niet te warm is als ze om de haverklap Gas,Gas,Gas gaan roepen, dan ben je niet blij met 25 graden! Heb je het masker al behandeld met talkpoeder?? Misschien nog een goeie tip.
Ach en die diemaco, zou ik nog steeds met mijn ogen dicht in en uit elkaar moeten kunnen halen, dus dat zal geen probleem zijn.
Heb je een leuke buddy? Ik had een ontzettende eikel. En daarmee moest ik op pad. De hele tijd zeiken, klagen, noem maar op. Nu is het (nog steeds) een maatje van me. Het kan raar lopen!
Nogmaals succes!![]()
SSV cie.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:18 schreef Oki het volgende:
[..]
He, ik heb gister jouw site voor het eerst bekeken en nu zie ik je hier.
Misschien kennen we elkaar wel? Waar zat je in Potocari? Ik bij de batstaf.
Een of andere arts in Amsterdam denkt dat ik door iets in mijn knieen niet met een rugzak kan rond lopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:00 schreef HAL9000S het volgende:
Waarom mag je de dienst niet in Sherman?
Herkeuring aanvragen, de arts vertelde mij ook dat ik met mijn knieën 1 keer de hindernisbaan zou doen en vervolgens 4 weken niet zou kunnen lopen, de arts wist echter niet dat ik al een maand of 15 rond liep binnen defensie, ik had de hiba al vaak zat gezien. Maar hij hield voet bij stuk (schijnbaar was ik goed genoeg om dienstplichtig te worden, maar te slecht voor beroeps ofzo) Na een herkeuring was er plotseling niets aan de hand.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:53 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Een of andere arts in Amsterdam denkt dat ik door iets in mijn knieen niet met een rugzak kan rond lopen.Nooit last van gehad maar oke. Ben dus afgekeurd.
Caffin kan ik nog voor me halen! Nu jij nog! Wordt wel erg diep graven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:06 schreef Dutchbatter het volgende:
![]()
Ja, de ochtendshow en 24 uur Radio Dutchbat, samen met Caffin.
Ik had last van wat zij noemden *een gammel rechterbeen*. Ik heb cluster 4 tenslotte gehaald, op het eind moest ik tegen een kapitein beloven dat ik dat been wat zou oefenen, anders zou het niet goed gaan in de opleiding, met tenslotte een vette knipoog van haarquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:51 schreef SHERMAN het volgende:
Ze denken dat ik het niet red om langer dan een paar uur met rugzak rond te lopen.
Dus alle veld/gevechts functies
Had geen nut volgens die artsen daar. Ze zouden in het systeem zetten dat ik nooit in dienst mag.quote:Op zondag 10 juli 2005 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Herkeuring aanvragen, de arts vertelde mij ook dat ik met mijn knieën 1 keer de hindernisbaan zou doen en vervolgens 4 weken niet zou kunnen lopen, de arts wist echter niet dat ik al een maand of 15 rond liep binnen defensie, ik had de hiba al vaak zat gezien. Maar hij hield voet bij stuk (schijnbaar was ik goed genoeg om dienstplichtig te worden, maar te slecht voor beroeps ofzo) Na een herkeuring was er plotseling niets aan de hand.
Je mag altijd een herkeuring aanvragen. Die artsen kunnen zo veel zeggen over wat er in het systeem gezet kan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Had geen nut volgens die artsen daar. Ze zouden in het systeem zetten dat ik nooit in dienst mag.
700 km2, maar natuuuuurlijk johquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:55 schreef HAL9000S het volgende:
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezeten![]()
Luxe was om in min 30 graden een broodje kaas te hebben wat niet knalhard bevroren wasquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:11 schreef nomad het volgende:
[..]
700 km2, maar natuuuuurlijk joh![]()
Mag ik even de naam van dat kamp dan?![]()
Kennelijk helaas voor jou houden wij lumbl infanteristen nou eenmaal van af en toe wat afzien, wat is daar ook alweer het probleem mee? Zoiets hoort nou eenmaal bij een infanterie-gevechtsfunctie! Vraag het gerust ook even na bij de collega's van de pantserinfanterie he! Want misschien is het wel zo handig om niet aan luxe gewend te raken als je die in operationele omstandigheden ook niet hebt!
Zo leer je nog eens wat he![]()
![]()
luxe is als je slaapzak droog is tijdens je oefening..quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, nog aanvullingen?
Ik kan nog wel meer opnoemen wat we toen als luxe zagen, maar nu helaas door bv de ARBO wetgeving klaarblijkelijk niet meer kan of mag![]()
700 m2 was dat natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:11 schreef nomad het volgende:
[..]
700 km2, maar natuuuuurlijk joh![]()
Mag ik even de naam van dat kamp dan?![]()
Kennelijk helaas voor jou houden wij lumbl infanteristen nou eenmaal van af en toe wat afzien, wat is daar ook alweer het probleem mee? Zoiets hoort nou eenmaal bij een infanterie-gevechtsfunctie! Vraag het gerust ook even na bij de collega's van de pantserinfanterie he! Want misschien is het wel zo handig om niet aan luxe gewend te raken als je die in operationele omstandigheden ook niet hebt!
Zo leer je nog eens wat he![]()
![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
700 m2 was dat natuurlijkHet probleem van LMB is dat het een stuk of 5/6 korporaals zijn met ene grote bek en voor de rest een stel soldaatjes die als kuddedieren achter die korporaals aan liepen, bang om zelf gedist te worden
ssssst!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:46 schreef gelly het volgende:
Terwijl de LMB natuurlijk bestaat uit afgekeurde commando's en mariniers.
Luxe is een slaapzak tijdens je oefening.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:22 schreef murp het volgende:
[..]
luxe is als je slaapzak droog is tijdens je oefening..
luxe is als 4tonner chauffeur in de cabine gaan slapen ( met draaiende motor!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Luxe is een slaapzak tijdens je oefening.
en de mentosquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
Luxe is het 24 uurs pakketje krijgen waar de mars en de smeerkaas in zit.
Mentos zat in toch in allebei de pakketjes??quote:
ja? ik wist het effe niet meer...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:20 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mentos zat in toch in allebei de pakketjes??
luxe is wc papier..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:19 schreef HAL9000S het volgende:
Een hele rol dextrose in een keer opeten en daarna maagpijn krijgen is een luxe-probleem
Luxe is schijten in een dixie die nog niet de wcbril volgescheten zit.
Nootjes zitten in de pakketjes met de Mars en Smeerkaasquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:28 schreef murp het volgende:
[..]
ja? ik wist het effe niet meer...
en waar zaten die nootjes dan in?
oja.. en die chocolademelk is ook altijd zo lekker met slootwater he? 1xgedaan..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nootjes zitten in de pakketjes met de Mars en Smeerkaas
hahaha, dat neemt eerder utopische vormen aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:31 schreef skiczukie het volgende:Luxe is die 'ontberingen' lezen en een biertje drinken.
Daar waag ik me niet aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:31 schreef murp het volgende:
[..]
oja.. en die chocolademelk is ook altijd zo lekker met slootwater he? 1xgedaan..
chocolade-cakes??? uhm hoe?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Daar waag ik me niet aanWel een voordeel van de luchtmobielers trouwens is dat ze altijd chocolade-cakes konden maken van ingredienten uit hun pakketjes
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:39 schreef HAL9000S het volgende:
DIe kaakjes vergruizen... cacaopoeder erbij, suiker erbij... water of melk drbij en op zo'n gaspitje koken
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bahquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.
die zijn toch niet zo oud? volgens mij heb ik die ook gehad..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.
We hebben ook een tijdje die pakketten met de "Handelsgebruikelijke lunchcomponenten" gehad. Dat waren die hoge doosje met de mars enz. erin. Totaal geen voedingswaarde in die baggerpakketjes.quote:
Een Mars?? Schande!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
Luxe is het 24 uurs pakketje krijgen waar de mars en de smeerkaas in zit.
Nootjes?????quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat zouden de mariniers wel willen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:46 schreef gelly het volgende:
Terwijl de LMB natuurlijk bestaat uit afgekeurde commando's en mariniers.
Paella???? lasagna??!!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:13 schreef HAL9000S het volgende:
Die oude pakketje heb ik ook nog uit lopen vreten hoorEn struikblikken met o.a. Paella, Lasagna e.d. zijn er inmiddels ook al.
Hoe zit het eigenlijk met de studenten weerbaarheids-bewegingen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:04 schreef nixxx het volgende:
luxe is .. als kutstudentje toch nog best aardig schieten op de regiments schietdag van van Heutsz
De teamuitslag:
1 | Off ver RvH
2 | 3 ParaBt (Belgische eenheid)
3 | Stat-cie
4 | A-cie
5 | Pro Libertate
6 | OO ver RvH
7 | 11 Luverd cie
8 | C-cie
9 | B-cie
10 | S.V. Coevorden
Forum Opties | |