ik zat ook in 96 in Ermelo... Charlie Compagnie...quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Ik zat in Ermelo, heb daar ook mn amo gedaan(in 96), veel wijven daar
quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zekerheid heb je nergens meer. Al minstens 20 jaar niet, en dat zal niet beter worden. Verder klopt je betoog wel. Een majoor vertrouwde me eens toe dat als je op je 40e nog in het leger zit dat je je dan ernstige zorgen moet gaan maken. De meesten die ik ken houden het uit tot maximaal hun 35e. Ik heb op mijn 33e de brui eraan gegeven. De eerste jaren is het een groot avontuur, en daarna ga je je steeds meer opwinden over dingen die veel beter kunnen, maar vastlopen op stompzinnigheid.
In 2001 begonnen in oirschot, SFIR 3 was maart/juli 2004 en Klu vanaf februari dit jaarquote:
Leuk dat je hier je mening aan het verkondigen bent zeg, erg nuttig ook.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gelukkig niet
Ik zat in D-Comp.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:29 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
ik zat ook in 96 in Ermelo... Charlie Compagnie...
In 1992, toen de instructeurs tevens onze latere pelotons commandanten zouden worden ging het er grof aan toe. Collectieve straffen. Douchen in 20 seconden tijd, opdrukken (krikkrakken na het weekeinde) voor het minste geringste etc etc.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:22 schreef Heatseeker het volgende:
Van de week voor het eerst geschoten met de diemaco C7
Ook mt gehad v/d week door inderdaad luchtmobiele instructeurs. Maar ook dat weer overleefd (wel met bloed zweet en tranen).
Hoe gaat die MT er nu aan toe?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:48 schreef HAL9000S het volgende:
MT's van tegenwoordig zijn in geen enkel opzich te vergelijken met die van 10/15 jaar geleden![]()
Ok een korte uitleg wat er maandagavond gebeurde.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In 1992, toen de instructeurs tevens onze latere pelotons commandanten zouden worden ging het er grof aan toe. Collectieve straffen. Douchen in 20 seconden tijd, opdrukken (krikkrakken na het weekeinde) voor het minste geringste etc etc.
Verkleed partijtjes en die binnen 1 minuut te halen, compagnies gewijs.
Ik heb velen hun helmen tegen hun PSU kast zien gooien, in janken zien uitbarsten, en zelfs enkelen die wilden stoppen horen schreeuwen.
Hoe gaat gaat die MT momenteel?
Ik ben daar wel benieuwd naar![]()
Ga maar es ff kijken in roosendaal daar, geen arbo te bekennenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
-knip-
Nu, helaas met de Arbo is dit soort practijken niet meer geoorloofd??
96-09 A-cie.quote:
Tussen 96 en 2000 is er al een hoop veranderd door de Arbo en strenge milieueisen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:11 schreef Vampz het volgende:
[..]
Ga maar es ff kijken in roosendaal daar, geen arbo te bekennen. Klimtoren in... tot 15 meter ongezekerd.. etc etc. En volgens mij zien die mt's van vroeger er nog aardig hetzelfde uit
![]()
dat bedoel ik... arbo wetquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:34 schreef HAL9000S het volgende:
Volgens mij mag je tot 10 meter klimmen ongezekerd.
* Bjoro was daarbijquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:21 schreef Oki het volgende:
(na een ongeluk in Scandinavie met een 4 tonner van LMB)
Toevallig nog gediend onder Luitenant Jacobsen bij 106? ( kan ok dat hij bij 121 zat hoor)quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:16 schreef Oki het volgende:
[..]
96-09 A-cie.
Wij waren vande mooi weer cie. Elke keer als wij op oefening gingen was het mooi weer.
Heette dat niet GOPS ofzo? Ben alweer een hoop kwijt.
Een maat van me die nu op de kms zit komt af en toe met afkortingen aan die ik allang vergeten was.
Defensie; de uitvinder van de afkortingen.
Daarna van 97 tot 00: 106 verbindingscie
Verder ver daarvoor: 94-10 lichting van m'n dienstplicht.
Ben sinds 2000 alweer een NUKUBU.![]()
Mijn AMO sergeant, sgt De Weijs was daar ook bij...een luchtmobieler.quote:
Nope. Heb veel lt's daar zien komen en gaan. De meeste waren ongelofelijke eikels. Net van de KMA, maar rondlopen met een poeha alsof ze alles wisten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:57 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Toevallig nog gediend onder Luitenant Jacobsen bij 106? ( kan ok dat hij bij 121 zat hoor)
Jij liep ook altijd met je Mipapo in de Liboza van je GT?quote:
Jaquote:Op zondag 3 juli 2005 13:23 schreef heijx het volgende:
[..]
Jij liep ook altijd met je Mipapo in de Liboza van je GT?![]()
Het VRA'tje.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:31 schreef Oki het volgende:
[..]
Ja![]()
En dan had je nog je hepla, lupa, hiba, mlv, zmv, rotota, de csm, de smo, de smi, de sma, ba, ca, vroeger de DOV kaart en zo nog wel honderd denk ik.![]()
En natuurlijk moesten alle mutantjes met hun SMEV naar het KZV...quote:Op zondag 3 juli 2005 15:48 schreef Oki het volgende:
[..]
En natuurlijk moest je naar de BEVO voor je camo doosjes![]()
Is het alweer zo'n tijd terug? God, time fliesquote:Op maandag 4 juli 2005 18:48 schreef HAL9000S het volgende:
Paar maanden terug naar Irak geweest? De mariniers hebben daar alleen SFIR 1 en 2 gedraaid en zijn toen afgelost (maart vorig jaar). Waar zat hij dan ergens?
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was een verkapte TVP
Succes! Hopen dat het niet te warm is als ze om de haverklap Gas,Gas,Gas gaan roepen, dan ben je niet blij met 25 graden! Heb je het masker al behandeld met talkpoeder?? Misschien nog een goeie tip.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:35 schreef Heatseeker het volgende:
Aankomende week heb ik bivak II, met 3 toetsen dus wish me luck please.
toets 1: Gobs
toets 2: Diemaco
toets 3: NBC-masker
en hopen op goed weer natuurlijk![]()
Diemaco C7.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:24 schreef heijx het volgende:
Ook de 7.62 FAL is vrij snel daarna vervangen door een 5.56mm (Heckler&Koch of Steyer?)
He, ik heb gister jouw site voor het eerst bekeken en nu zie ik je hier.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:46 schreef Dutchbatter het volgende:
Ik heb 10 jaar voor de Koningin mogen werken.
Mooie en minder mooie tijden meegemaakt.
Toch had ik er niks van willen missen.
Bedanktquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:54 schreef Oki het volgende:
[..]
Succes! Hopen dat het niet te warm is als ze om de haverklap Gas,Gas,Gas gaan roepen, dan ben je niet blij met 25 graden! Heb je het masker al behandeld met talkpoeder?? Misschien nog een goeie tip.
Ach en die diemaco, zou ik nog steeds met mijn ogen dicht in en uit elkaar moeten kunnen halen, dus dat zal geen probleem zijn.
Heb je een leuke buddy? Ik had een ontzettende eikel. En daarmee moest ik op pad. De hele tijd zeiken, klagen, noem maar op. Nu is het (nog steeds) een maatje van me. Het kan raar lopen!
Nogmaals succes!![]()
SSV cie.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 13:18 schreef Oki het volgende:
[..]
He, ik heb gister jouw site voor het eerst bekeken en nu zie ik je hier.
Misschien kennen we elkaar wel? Waar zat je in Potocari? Ik bij de batstaf.
Een of andere arts in Amsterdam denkt dat ik door iets in mijn knieen niet met een rugzak kan rond lopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 14:00 schreef HAL9000S het volgende:
Waarom mag je de dienst niet in Sherman?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |