quote:
quote:
quote:Geboortedatum: 1970-04-01
Ohh kijk, dat wist ik dus nietquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef HAL9000S het volgende:
Sinds kort geven ze ook de reguliere AMO in Assen
Nee de AMOquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Doe je nu de Amol? Niet de AMO dus![]()
volgens mij schieten ze niet met scherp, maar laag dat ik bleef! Vette boxen ook daaro!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En zorg ervoor dat je laag blijft wanneer er met scherp geschoten word. Tip van flip![]()
en wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef HAL9000S het volgende:
Sinds kort geven ze ook de reguliere AMO in Assen
De stoottroepers van LMB zitten geloof ik in Assen (11e?). Luchtmobiel verzorgd hun eigen initiele opleidingen de AMOL vandaar dat ik over een 'reguliere' AMO spreekquote:
luchtmobiel is een ander "volk"...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:37 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
De stoottroepers van LMB zitten geloof ik in Assen (11e?). Luchtmobiel verzorgt hun eigen initiele opleidingen de AMOL vandaar dat ik over een 'reguliere' AMO spreek
Precies, en later zeg je gewoon tegen iedereen dat je een commando was (=statusquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:45 schreef gelly het volgende:
PsiesWaarom koukleumen in een bivaktentje als je in een verwarmde unit kan slapen ?
Zolang vrouwen denken dat er bij de Luchtmacht alleen gevlogen wordt heb je geen commando verhalen nodigquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:47 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Precies, en later zeg je gewoon tegen iedereen dat je een commando was (=status)
![]()
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezetenquote:
Juist, en daarom zit ik nu bij de KLUquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:45 schreef gelly het volgende:
PsiesWaarom koukleumen in een bivaktentje als je in een verwarmde unit kan slapen ?
"Heb je ook gevlogen?"quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Zolang vrouwen denken dat er bij de Luchtmacht alleen gevlogen wordt heb je geen commando verhalen nodig
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezeten
Heel defensiebreed is luchtmobiel dan ook veruit de grootste mongolen-eenheid die ik ooit ben tegengekomen
nah ben niet op uitzending geweest maar kheb wel zat momenten dat ik dacht; LMBquote:
hehehehe.......hierin herken je een LMB'erquote:Op zaterdag 25 juni 2005 15:26 schreef RonaldV het volgende:
De jongens (en meisjes) van LMB zijn op zich best aardig. Maar ze zijn ietsie doorgeslagen. Ik ken niemand die het leuk vindt om met -10 in een bivak te liggen, zij zeggen dan "ff lekker bikkelen".
Persoonlijk geef ik dan toch de voorkeur aan een uitzending luchtmacht-style: comfi hotel, met een beetje geluk met zwembad en kabel tv.
Een weekje bikkelen vind ik best, zelfs nu ik al weer jaren nukubu ben. Maar LMB maakt er een gewoonte van.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehehe.......hierin herken je een LMB'er![]()
FF lekker bikkelen, afzien, geen luxe...bruune boonen met verkensvlees eten, ruften in het tentje, scheren in je pispot, etc etc etc.....leuk allemaal, en idd, lekker afzien.
Heb bij zowel de KLU als KL LMB gezeten, KLU was luxe ten top. KL LMB was heerlijk afzien, dat had ook zo z'n charmes![]()
Zo heb ik nog eens een grappig incident meegemaakt bij de KLU, op vliegbasis De Peel.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een weekje bikkelen vind ik best, zelfs nu ik al weer jaren nukubu ben. Maar LMB maakt er een gewoonte van.![]()
Het voordeel van de luchtmacht vond ik toch wel dat je na einde dienst de "normale" wereld weer in mocht. Al moet ik toegeven dat ik in de normale wereld geen zwembad of huis aan het strand voor mezelf had
ja hoor.. genoeg.. 14afdva a-batt 4e stuk.... ruleerd(e)quote:Op zondag 26 juni 2005 00:56 schreef Jim.Beam het volgende:
Trouwens nog een beetje verhalen over de Artillerie?![]()
wat?!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:03 schreef Hyperdude het volgende:
Brigata fanteria montagna 9
9e gebergsinfanteriebrigadequote:
damn! lekker man.. mooie tijd zeker gehad?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
9e gebergsinfanteriebrigade
zeg ik toch![]()
Gelegerd omgeving Gotthard; beetje skieën, klimmen en schieten.
Nu snap ik het. In Zwitserland spreekt men ook Italiaansquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:32 schreef Hyperdude het volgende:
Ja, dat was wel mooi.
Begin is redelijk bits, maar na een tijdje wordt je een echte klimgeit.
Alleen kwam ik na 3/4 jaar bij de staf; beetje begeleiden van de zivilisten/militie enzo.
Dat heb je daaro nogal veel.
Welk jaar was dat???quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:30 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb een kleine 4 jaar bij de landmacht gezeten als manschap bij de verbindingsdienst, daar heb ik met het ZODIAK systeem gewerkt bij 130 Rayonverbindingscompagnie. Een uitzending meegepakt, SFIR 3 waarna ik naar de KLU ben vetrokken, daar ben ik nu Sergeant Vliegops bij het 300 Squadron.
En nog steedsquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Ik zat in Ermelo, heb daar ook mn amo gedaan(in 96), veel wijven daar
Zit je in Ermelo? Bestaat de Toko nog?quote:
De meisjes van Ermelo komen elke dag even een luchtje scheppen bij mij voor de deur (Boulevard Harderwijk). Vandaag weer een paar pracht-exemplaren zeer gewaardeerde medewerksters tegengekomenquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:16 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
Zit je in Ermelo? Bestaat de Toko nog?
Mijn advies is dat als je carriere wilt maken niet bij defensie moet gaan werken. Niet bij welk onderdeel ik in elk geval werk. Vooral jonge gasten/vrouwen worden nu aangenomen met een Beroeps Bepaalde Tijd contract (zoals ik), die ze 4/5/6 jaar later weer zonder pardon de deur uit gooien. Het is allemaal heel leuk en spannend, maar studeren en werken gaat voor mij heel moeilijk en als ik straks de straat op word gezet, kom je in een gigantisch burger gat terecht. Regelingen zijn hier nauwelijks voor. Het betaald goed, maar onthoudt dat zekerheid belangrijker is..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Gekke_Waus het volgende:
ik vraag me wel eens af of je in het leger ook echt cariere kan maken en dus ook een baan heb op lange termijn (tot je pensioen)... Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen. Ook wel leuk om te weten is of je buiten het leger snel een baan kan vinden...
Ik ben benieuwd!
Zekerheid heb je nergens meer. Al minstens 20 jaar niet, en dat zal niet beter worden. Verder klopt je betoog wel. Een majoor vertrouwde me eens toe dat als je op je 40e nog in het leger zit dat je je dan ernstige zorgen moet gaan maken. De meesten die ik ken houden het uit tot maximaal hun 35e. Ik heb op mijn 33e de brui eraan gegeven. De eerste jaren is het een groot avontuur, en daarna ga je je steeds meer opwinden over dingen die veel beter kunnen, maar vastlopen op stompzinnigheid.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:19 schreef Nicje het volgende:
[..]
Mijn advies is dat als je carriere wilt maken niet bij defensie moet gaan werken. Niet bij welk onderdeel ik in elk geval werk. Vooral jonge gasten/vrouwen worden nu aangenomen met een Beroeps Bepaalde Tijd contract (zoals ik), die ze 4/5/6 jaar later weer zonder pardon de deur uit gooien. Het is allemaal heel leuk en spannend, maar studeren en werken gaat voor mij heel moeilijk en als ik straks de straat op word gezet, kom je in een gigantisch burger gat terecht. Regelingen zijn hier nauwelijks voor. Het betaald goed, maar onthoudt dat zekerheid belangrijker is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |