Jah.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef murp het volgende:
iemand hier per ongeluk bij de 43 mech brig gezeten?
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)quote:
Nee. Luitentant, 4 eavgaquote:Op zondag 27 maart 2005 00:32 schreef murp het volgende:
[..]
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:34 schreef skiczukie het volgende:
Nee. Luitentant, 4 eavga
Ken je Jan Eijkeboom toevallig!?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef murp het volgende:
[..]
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..
ik heb in assen mijn amo (algemene militaire opleiding) gehad.. dat was echt een hel..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Gekke_Waus het volgende:
ik vraag me wel eens af of je in het leger ook echt cariere kan maken en dus ook een baan heb op lange termijn (tot je pensioen)... Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen. Ook wel leuk om te weten is of je buiten het leger snel een baan kan vinden...
Ik ben benieuwd!
daar dreigt mijn huidige studie ook door te mislukken... op jezelf wonen is niet goed voor je!quote:je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..
kwam door het te druk bezig zijn met bier drinken.. :S
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Eraser127 het volgende:
Ik zit In Assen bij de Luchtmobiele Brigade (Landmacht)
kijk, zo kom je nog eens te weten..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's eropquote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
Licht Debiele Brigade vonden ze ook al niet leuk....quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:29 schreef dontcare het volgende:
[..]
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's erop![]()
Ze vonden het niet leuk dat we ze de pleemobiele brigade bleven noemen![]()
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMARquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef RonaldV het volgende:
12 jaar luchtmacht. Waar de regels in ieder geval tot 2000 veel soepeler waren. Met uitzondering van het laatste jaar een heel leuke tijd gehad. En het laatste jaar had meer te maken met beleid dan met mijn collega's.
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
Typisch gevalletje van: mama mag ik ook meedoen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:17 schreef HansJans het volgende:
[..]
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!
Ben je daar ook je besmetting opgelopen? Of was dat tijdens die vakantie in Zuid-Afrika?
Ik schop niet na. Het was voor mij reden om op te stappen, en voor anderen om overplaatsing te vragen. Anderen zijn overgeplaatst. Als je onder de 30 bent is Defensie een leuke plek om te zitten. Als je er niet te lang blijft zitten dan ga je er weg met leuke herinneringen. Als ik de keuze nu nog eens had, dan zou ik het over doen. Alleen zou ik dan andere keuzes maken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:31 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMAR
Hmmm... dat is toch waar ze voor betaald worden of niet?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
LM, Cav/Inf: Niet mijn kopje thee. Maar mijn buren willen niet anders. Je wordt in ieder geval neergezet op plaatsen waar (eufemistisch gezegd) wel wat gebeurt.
KMAR: het buitenbeentje van Defensie. Ik las een paar weken geleden dat ze er eindelijk achter zijn gekomen dat ze militair zijn. Dat werd tijd. Zoals ze zich opstellen tijdens uitzendingen horen ze op zijn minst nergens bij en worden ze op zijn ergst uitgekotst. Ex-KMAR leden hebben binnen de andere krijgsmachtdelen de reputatie van matennaaier, waarbij ik wel moet zeggen dat de één dat gedrag erger vertoont dan de ander. Maar het blijven mannetjes (m/v) van "regel is regel".
Mijn pa had een of andere officiers-opleiding gedaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:18 schreef murp het volgende:
Zelf ben ik een militair geweest. Ik hoorde helemaal niet in het Landmacht-plaatje.
Ik was altijd half geschoren op het appél samen met mijn niet gepoetste kisten en een slordige tenue.
Toch heb ik wel een leuke tijd gehad,maar hoe was JOU tijd in dienst?
vertel maar..
zat 83/84 in Havelte, 43 afdva, StufStufVerslavingsbatterijquote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mamaquote:Op maandag 4 april 2005 17:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Mij hebben ze naar 3 dagen eruit gekickt.
Ze konden me niet aan
Jongeman ga jij eerste maar eens terug naar je moederquote:Op maandag 4 april 2005 17:31 schreef super_honda het volgende:
[..]
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mama![]()
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.quote:Op maandag 4 april 2005 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Lichting 86-2
2 maand Rijschool Bergen Op Zoom in Ossendrecht
2 maand Geneeskundige Opleiding bij Hilversum (Hollandsche Rading)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |