Jah.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef murp het volgende:
iemand hier per ongeluk bij de 43 mech brig gezeten?
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)quote:
Nee. Luitentant, 4 eavgaquote:Op zondag 27 maart 2005 00:32 schreef murp het volgende:
[..]
en ook niet per ongeluk bij 14 afdva? (artillerie)
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:34 schreef skiczukie het volgende:
Nee. Luitentant, 4 eavga
Ken je Jan Eijkeboom toevallig!?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef murp het volgende:
[..]
Ken ik niet.. ik was kannonier der eerste klasse 14afdva en natuurlijk 4tonner chauffeur..
ik heb in assen mijn amo (algemene militaire opleiding) gehad.. dat was echt een hel..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Gekke_Waus het volgende:
ik vraag me wel eens af of je in het leger ook echt cariere kan maken en dus ook een baan heb op lange termijn (tot je pensioen)... Kan iemand mij daar het een en ander over vertellen. Ook wel leuk om te weten is of je buiten het leger snel een baan kan vinden...
Ik ben benieuwd!
daar dreigt mijn huidige studie ook door te mislukken... op jezelf wonen is niet goed voor je!quote:je hebt genoeg studiemogenlijkheden.. maar jammer dat ik die nooit heb aangepakt..
kwam door het te druk bezig zijn met bier drinken.. :S
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:49 schreef Eraser127 het volgende:
Ik zit In Assen bij de Luchtmobiele Brigade (Landmacht)
kijk, zo kom je nog eens te weten..quote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's eropquote:Op zondag 27 maart 2005 00:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Zijn dat nog steeds van die geflipte kinderen of is er al wat verbetering?
Toen de eerste Luchtmobieltjes in Joegoslavie aankwamen ('94) werden er meteen een tiental naar huis gestuurd, wapens op zak en openbare dronkenschap.
![]()
Licht Debiele Brigade vonden ze ook al niet leuk....quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:29 schreef dontcare het volgende:
[..]
ze trainde (af en toe) ook bij ons op de kazerne , aangezien ze nog geen helicopters hadden deden ze dit vanaf een truck met een stelletje dixi's erop![]()
Ze vonden het niet leuk dat we ze de pleemobiele brigade bleven noemen![]()
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMARquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:56 schreef RonaldV het volgende:
12 jaar luchtmacht. Waar de regels in ieder geval tot 2000 veel soepeler waren. Met uitzondering van het laatste jaar een heel leuke tijd gehad. En het laatste jaar had meer te maken met beleid dan met mijn collega's.
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!quote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
in 83/84 dienstplichtig militair geweest, gelegerd in assen (johan willem friso kazerne) ik heb er een pracht tijd gehad![]()
Typisch gevalletje van: mama mag ik ook meedoen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:17 schreef HansJans het volgende:
[..]
Vond je heerlijk of niet. Al die zwetende mannenlichamen!
Ben je daar ook je besmetting opgelopen? Of was dat tijdens die vakantie in Zuid-Afrika?
Ik schop niet na. Het was voor mij reden om op te stappen, en voor anderen om overplaatsing te vragen. Anderen zijn overgeplaatst. Als je onder de 30 bent is Defensie een leuke plek om te zitten. Als je er niet te lang blijft zitten dan ga je er weg met leuke herinneringen. Als ik de keuze nu nog eens had, dan zou ik het over doen. Alleen zou ik dan andere keuzes maken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:31 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Wat is er dan zo fout met het beleid? Ik ben namelijk ook van plan te solliciteren bij de Klu, maar zit nog te twijfelen tussen Klu, LM Cavalerie/Infanterie en KMAR
Hmmm... dat is toch waar ze voor betaald worden of niet?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
LM, Cav/Inf: Niet mijn kopje thee. Maar mijn buren willen niet anders. Je wordt in ieder geval neergezet op plaatsen waar (eufemistisch gezegd) wel wat gebeurt.
KMAR: het buitenbeentje van Defensie. Ik las een paar weken geleden dat ze er eindelijk achter zijn gekomen dat ze militair zijn. Dat werd tijd. Zoals ze zich opstellen tijdens uitzendingen horen ze op zijn minst nergens bij en worden ze op zijn ergst uitgekotst. Ex-KMAR leden hebben binnen de andere krijgsmachtdelen de reputatie van matennaaier, waarbij ik wel moet zeggen dat de één dat gedrag erger vertoont dan de ander. Maar het blijven mannetjes (m/v) van "regel is regel".
Mijn pa had een of andere officiers-opleiding gedaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:18 schreef murp het volgende:
Zelf ben ik een militair geweest. Ik hoorde helemaal niet in het Landmacht-plaatje.
Ik was altijd half geschoren op het appél samen met mijn niet gepoetste kisten en een slordige tenue.
Toch heb ik wel een leuke tijd gehad,maar hoe was JOU tijd in dienst?
vertel maar..
zat 83/84 in Havelte, 43 afdva, StufStufVerslavingsbatterijquote:Op zondag 27 maart 2005 00:35 schreef laffer het volgende:
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mamaquote:Op maandag 4 april 2005 17:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Mij hebben ze naar 3 dagen eruit gekickt.
Ze konden me niet aan
Jongeman ga jij eerste maar eens terug naar je moederquote:Op maandag 4 april 2005 17:31 schreef super_honda het volgende:
[..]
lees: ik had heimwee en huilde telkens om mijn mama![]()
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.quote:Op maandag 4 april 2005 16:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Lichting 86-2
2 maand Rijschool Bergen Op Zoom in Ossendrecht
2 maand Geneeskundige Opleiding bij Hilversum (Hollandsche Rading)
Hoe zag de dagindeling eruit?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef TheDon1985 het volgende:
Hey, vertel eens: hoe zag jullie dagindeling er ongeveer uit?
Uhm, ik deed na mn opleiding eigenlijk niks anders dan koffiedrinken en spelletjes spelen.quote:
97/98quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:15 schreef RonaldV het volgende:
Gelly, wannneer zat jij op LW?
Het was er altijd wel gezelligquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:29 schreef RonaldV het volgende:
ow, ok. Dan heb jij een kennis van mij net niet meer meegemaakt, de vrouwelijke president van de KPL mess.
Beter dan de OOmessquote:
Waarom heb jij mijn droom kunnen doen?quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:05 schreef laffer het volgende:
het dragen van kogelvrije vesten en je doorgeladen uzi op scherp.
Ik had een LaRo (Landrover opleiding) in Ossendrecht. Die rij-instructeurs herinner ik mij niet meer zo (2 maand is niet lang). Ik weet nog wel een opperwachtmeester Kniknie, luitenant Vos.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.
Wat een armetierige zooi vond ik dat.
Zat die hoer van een Bensdorp, of hoe die korporaal-rijinstructeur-Josti heette, daar nog?
Hilversum ben ik twee keer geweest geloof ik.
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef murp het volgende:
m-109 panzer houwitzer.... die zijn stoer!
Daar heb ik ook voor gesolliciteerd, helaas vanwege m'n rug ben ik daarvoor afgekeurd. Nu ga ik administratief werk doen bij defensie en mag ik 23 mei beginnen in ermelo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109![]()
als richter hoogte, breedte? lader? stuco? ik was als eerste 4 tonner chauffeur en als 8e richter hoogte....quote:Op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik heb net gesolliciteerd voor stukbedienaar van de M109![]()
Lader, tenminste de voorlichter had het over de granaten in elkaar zetten en de buis in proppenquote:Op zondag 24 april 2005 22:46 schreef murp het volgende:
[..]
als richter hoogte, breedte? lader? stuco? ik was als eerste 4 tonner chauffeur en als 8e richter hoogte....![]()
bommen van 45 kilo... pffff bij ons op het "stuk" was er echt zo'n lijpe lader... hij gooide de bommen in het sluitstuk.... het schuim stond altijd op zn bek.... lachu man!quote:Op zondag 24 april 2005 22:49 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Lader, tenminste de voorlichter had het over de granaten in elkaar zetten en de buis in proppen![]()
Tsja was nog als enigste functie over, ik vond mijzelf geroepen als chauffeur maar ik heb helaas een brilquote:Op zondag 24 april 2005 22:54 schreef murp het volgende:
[..]
bommen van 45 kilo... pffff bij ons op het "stuk" was er echt zo'n lijpe lader... hij gooide de bommen in het sluitstuk.... het schuim stond altijd op zn bek.... lachu man!
la la la wat dreunt daar op die heide, wat blinkt daar in het verschiet lalalan echt artillerie lietje...quote:Op zondag 24 april 2005 23:05 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Tsja was nog als enigste functie over, ik vond mijzelf geroepen als chauffeur maar ik heb helaas een brilArtillerie spreekt mij wel aan, hou wel van een flinke portie vernietigingskracht
![]()
Ik moet nog eerst gekeurd wordenquote:Op maandag 25 april 2005 10:32 schreef murp het volgende:
[..]
la la la wat dreunt daar op die heide, wat blinkt daar in het verschiet lalalan echt artillerie lietje...
en barbara bitter drinken op de vroege morgen....
maar kom je bij 14 adva??? 43mech brig?
Hadden ze veel eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Onderbroek het volgende:
jammer dat de dienstplicht is afgeschaft als ik die foto's zie en verhalen lees niet dat ik een carierrie in het leger wil hebben...
Ik vind dat de dienstplicht had moeten blijven... al die (.1*..) moeten gewoon het leger in! Beetje dicipline zal ze goed doen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Hadden ze veel eerder moeten doen.
Jezus, nog nooit zo'n stel dombo's bij elkaar gezien en dan moest je ook nog bevelen aannemen van een of andere mongool die nooit verder dan korporaal kon komen omdat 'ie meteen na de MAVO een prachtige loopbaan kon beginnen.
Ook korporaal geweest?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:36 schreef murp het volgende:
Beetje dicipline zal ze goed doen.
Jammer dat er niet zo'n granaat in je reet ontploft is.quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:36 schreef murp het volgende:
[..]
Ik vind dat de dienstplicht had moeten blijven... APK moet gewoon het leger in! Beetje dicipline zal m goed doen.
1964... oh daarom....quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:49 schreef APK het volgende:
[..]
Jammer dat er niet zo'n granaat in je reet ontploft is.
Ik heb geen problemen met 'dicipline' hoor, korporaaltje.quote:
Ik ben geen korporaaltje geweest...quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:54 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met 'dicipline' hoor, korporaaltje. [afbeelding]
dat moet jij weten....quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:56 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik wou een x aantal jaar geleden heel graag in het leger... ben blij dat ik het niet gedaan heb toen mijn denkvermogen zich begon te ontplooien.
Ik wil mijn verdiensten namelijk niet in het belang stellen in iets waar ik helemaal niet in geloof!
Anders lees je het topic even.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:53 schreef murp het volgende:
je wou gewoon het leger in maar kon niet omdat je te oud was....
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:09 schreef APK het volgende:
Dat was ook mijn traject, alleen een jaartje eerder.
Wat een armetierige zooi vond ik dat.
mmm wat kan ik hier nou op antwoorden.... etter je heb me tukquote:Op woensdag 4 mei 2005 00:57 schreef APK het volgende:
[..]
Anders lees je het topic even.
[..]
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over. [afbeelding]
Precies, het komt door dat weten waarom ik er nu helemaal niet in wil!quote:
wat is er misgegaan?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:59 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Precies, het komt door dat weten waarom ik er nu helemaal niet in wil!
Ik zou nog liever terrorist worden, en wel in de ruimste zin van het woord.![]()
Verder alles goed met jouw 'motorvoetuig'quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:58 schreef murp het volgende:
mmm wat kan ik hier nou op antwoorden.... etter je heb me tuk![]()
jammer..![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:02 schreef murp het volgende:
[..]
ach ja, met mijn motor voertuig gaat het allemaal goed...
En de 'gehadicapte' kinderen ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:04 schreef murp het volgende:
idd lijkt mij ook wel gaafquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:38 schreef Onderbroek het volgende:
jammer dat de dienstplicht is afgeschaft als ik die foto's zie en verhalen lees niet dat ik een carierrie in het leger wil hebben...
Mogen hier slechts mensen met een IQ onder de 100 posten die een geweldige tijd tijdens hun -door de staat opgelegde- straf hebben gehadquote:Op woensdag 4 mei 2005 01:15 schreef laffer het volgende:
rakkers, waarom verprutsen jullie een best wel leuk lurk topic
okee dan gaan we bij deze door... sorry voor het ongemak..quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:15 schreef laffer het volgende:
rakkers, waarom verprutsen jullie een best wel leuk lurk topic
je zit nu jezelf te quotenquote:Op woensdag 4 mei 2005 00:57 schreef APK het volgende:
[..]
Stop nou maar met posten, je komt steeds dommer en rolbevestigender over. [afbeelding]
nou, ik heb een IQ van boven de 100 en ik post hier ook gewoon, en ja ik heb ook mijn militaire dienstplicht vervuldquote:Op woensdag 4 mei 2005 01:21 schreef APK het volgende:
[..]
Mogen hier slechts mensen met een IQ onder de 100 posten die een geweldige tijd tijdens hun -door de staat opgelegde- straf hebben gehad
Dat doe je wel eens om een punt duidelijk te maken.quote:
Oops, alweer een quote van mijzelf:quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:12 schreef laffer het volgende:
waarom jouw agressie
quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:25 schreef APK het volgende:
Jezus, nog nooit zo'n stel dombo's bij elkaar gezien en dan moest je ook nog bevelen aannemen van een of andere mongool die nooit verder dan korporaal kon komen omdat 'ie meteen na de MAVO een prachtige loopbaan kon beginnen.
whehehe, het zit je hoog hequote:
Je punt is duidelijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 02:24 schreef APK het volgende:
Word dan piloot ofzo.
Dan kun je lekker vliegen en na je opleiding bij de KLM of Transavia binnenlopen ipv vrachtwagenchauffeur worden.
Het schiet niet op, hé?quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:49 schreef Captain_Chaos het volgende:
Verknoei het hier nou niet verder voor users die wél wat te melden hebben.
korporaal? nee, soldaat eerste klasquote:Op woensdag 4 mei 2005 02:16 schreef APK het volgende:
[..]
Dat doe je wel eens om een punt duidelijk te maken.
Bijvoorbeeld om te zeggen dat iemand met zijn beperkte korporaalshersentjes een foutje maakt.
O mijn God. De veiligheid van dit land en het helpen van andere landen in crises ligt in de handen van types zoals jij?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:53 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog steeds luitentant, en het gaat goed. Lekker oefenen op Lauwersoog. Lekker leven zeg maar.
En nou maar afgeschoten worden voor iets waar je amper in gelooftquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:53 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben nog steeds luitentant, en het gaat goed. Lekker oefenen op Lauwersoog. Lekker leven zeg maar.
Mwah, als je niet in een konijnenpakkie rondloopt ben je volgens mij redelijk safe op Lauwersoog.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:07 schreef Vassili_Z het volgende:
En nou maar afgeschoten worden voor iets waar je amper in gelooft![]()
Ik ben StuCo geweest bij de 43e AfdVA. Lichting 84-6.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef murp het volgende:
m-109 panzer houwitzer.... die zijn stoer!
Middelburg, daar heb ik ook nog de boel onveilig gemaakt door demo's te geven vanaf de watertoren vlakbij de kazerne, dat was in 1995. Ze zullen me daar nog wel kennen denk ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:10 schreef FiveseveN het volgende:
RRAAAHHHHH.... Lichting 69-5 van de niets ontziende, gewetenloze killers van de Administratieve Troepen. Kampen, Middelburg en Havelte waren the places to be..
Oudere stomp is nauwelijks denkbaar. Of zijn er meer?
en goed je wapenschoon houden he?quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
woei... a.s. maandag krijgen we ons wapen (Diemaco C7)![]()
wish me luck those 3 months![]()
Je nieuwe vriendin...quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
...en lekker rennen op t harskamp...quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
En zorg ervoor dat je laag blijft wanneer er met scherp geschoten word. Tip van flipquote:
waar zit je ergens??quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Heatseeker het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |