Herkeuring aanvragen, de arts vertelde mij ook dat ik met mijn knieën 1 keer de hindernisbaan zou doen en vervolgens 4 weken niet zou kunnen lopen, de arts wist echter niet dat ik al een maand of 15 rond liep binnen defensie, ik had de hiba al vaak zat gezien. Maar hij hield voet bij stuk (schijnbaar was ik goed genoeg om dienstplichtig te worden, maar te slecht voor beroeps ofzo) Na een herkeuring was er plotseling niets aan de hand.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:53 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Een of andere arts in Amsterdam denkt dat ik door iets in mijn knieen niet met een rugzak kan rond lopen.Nooit last van gehad maar oke. Ben dus afgekeurd.
Caffin kan ik nog voor me halen! Nu jij nog! Wordt wel erg diep graven.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:06 schreef Dutchbatter het volgende:
![]()
Ja, de ochtendshow en 24 uur Radio Dutchbat, samen met Caffin.
Ik had last van wat zij noemden *een gammel rechterbeen*. Ik heb cluster 4 tenslotte gehaald, op het eind moest ik tegen een kapitein beloven dat ik dat been wat zou oefenen, anders zou het niet goed gaan in de opleiding, met tenslotte een vette knipoog van haarquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:51 schreef SHERMAN het volgende:
Ze denken dat ik het niet red om langer dan een paar uur met rugzak rond te lopen.
Dus alle veld/gevechts functies
Had geen nut volgens die artsen daar. Ze zouden in het systeem zetten dat ik nooit in dienst mag.quote:Op zondag 10 juli 2005 01:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Herkeuring aanvragen, de arts vertelde mij ook dat ik met mijn knieën 1 keer de hindernisbaan zou doen en vervolgens 4 weken niet zou kunnen lopen, de arts wist echter niet dat ik al een maand of 15 rond liep binnen defensie, ik had de hiba al vaak zat gezien. Maar hij hield voet bij stuk (schijnbaar was ik goed genoeg om dienstplichtig te worden, maar te slecht voor beroeps ofzo) Na een herkeuring was er plotseling niets aan de hand.
Je mag altijd een herkeuring aanvragen. Die artsen kunnen zo veel zeggen over wat er in het systeem gezet kan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Had geen nut volgens die artsen daar. Ze zouden in het systeem zetten dat ik nooit in dienst mag.
700 km2, maar natuuuuurlijk johquote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:55 schreef HAL9000S het volgende:
hou op hou op, ik heb 4 maanden en een week met die achterlijke mongolen op een kamp van 700 km2 ergens in Zuid Irak gezeten![]()
Luxe was om in min 30 graden een broodje kaas te hebben wat niet knalhard bevroren wasquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:11 schreef nomad het volgende:
[..]
700 km2, maar natuuuuurlijk joh![]()
Mag ik even de naam van dat kamp dan?![]()
Kennelijk helaas voor jou houden wij lumbl infanteristen nou eenmaal van af en toe wat afzien, wat is daar ook alweer het probleem mee? Zoiets hoort nou eenmaal bij een infanterie-gevechtsfunctie! Vraag het gerust ook even na bij de collega's van de pantserinfanterie he! Want misschien is het wel zo handig om niet aan luxe gewend te raken als je die in operationele omstandigheden ook niet hebt!
Zo leer je nog eens wat he![]()
![]()
luxe is als je slaapzak droog is tijdens je oefening..quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, nog aanvullingen?
Ik kan nog wel meer opnoemen wat we toen als luxe zagen, maar nu helaas door bv de ARBO wetgeving klaarblijkelijk niet meer kan of mag![]()
700 m2 was dat natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:11 schreef nomad het volgende:
[..]
700 km2, maar natuuuuurlijk joh![]()
Mag ik even de naam van dat kamp dan?![]()
Kennelijk helaas voor jou houden wij lumbl infanteristen nou eenmaal van af en toe wat afzien, wat is daar ook alweer het probleem mee? Zoiets hoort nou eenmaal bij een infanterie-gevechtsfunctie! Vraag het gerust ook even na bij de collega's van de pantserinfanterie he! Want misschien is het wel zo handig om niet aan luxe gewend te raken als je die in operationele omstandigheden ook niet hebt!
Zo leer je nog eens wat he![]()
![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:26 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
700 m2 was dat natuurlijkHet probleem van LMB is dat het een stuk of 5/6 korporaals zijn met ene grote bek en voor de rest een stel soldaatjes die als kuddedieren achter die korporaals aan liepen, bang om zelf gedist te worden
ssssst!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:46 schreef gelly het volgende:
Terwijl de LMB natuurlijk bestaat uit afgekeurde commando's en mariniers.
Luxe is een slaapzak tijdens je oefening.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:22 schreef murp het volgende:
[..]
luxe is als je slaapzak droog is tijdens je oefening..
luxe is als 4tonner chauffeur in de cabine gaan slapen ( met draaiende motor!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Luxe is een slaapzak tijdens je oefening.
en de mentosquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
Luxe is het 24 uurs pakketje krijgen waar de mars en de smeerkaas in zit.
Mentos zat in toch in allebei de pakketjes??quote:
ja? ik wist het effe niet meer...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:20 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mentos zat in toch in allebei de pakketjes??
luxe is wc papier..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:19 schreef HAL9000S het volgende:
Een hele rol dextrose in een keer opeten en daarna maagpijn krijgen is een luxe-probleem
Luxe is schijten in een dixie die nog niet de wcbril volgescheten zit.
Nootjes zitten in de pakketjes met de Mars en Smeerkaasquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:28 schreef murp het volgende:
[..]
ja? ik wist het effe niet meer...
en waar zaten die nootjes dan in?
oja.. en die chocolademelk is ook altijd zo lekker met slootwater he? 1xgedaan..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nootjes zitten in de pakketjes met de Mars en Smeerkaas
hahaha, dat neemt eerder utopische vormen aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:31 schreef skiczukie het volgende:Luxe is die 'ontberingen' lezen en een biertje drinken.
Daar waag ik me niet aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:31 schreef murp het volgende:
[..]
oja.. en die chocolademelk is ook altijd zo lekker met slootwater he? 1xgedaan..
chocolade-cakes??? uhm hoe?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Daar waag ik me niet aanWel een voordeel van de luchtmobielers trouwens is dat ze altijd chocolade-cakes konden maken van ingredienten uit hun pakketjes
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:39 schreef HAL9000S het volgende:
DIe kaakjes vergruizen... cacaopoeder erbij, suiker erbij... water of melk drbij en op zo'n gaspitje koken
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Bahquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.
die zijn toch niet zo oud? volgens mij heb ik die ook gehad..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moderne kutpakketjes zijn het... Doe mij die oude maar met die dikke vierkante kaakjes en de pure chocolade reep in een legergroene wikkel.
We hebben ook een tijdje die pakketten met de "Handelsgebruikelijke lunchcomponenten" gehad. Dat waren die hoge doosje met de mars enz. erin. Totaal geen voedingswaarde in die baggerpakketjes.quote:
Een Mars?? Schande!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:15 schreef HAL9000S het volgende:
Luxe is het 24 uurs pakketje krijgen waar de mars en de smeerkaas in zit.
Nootjes?????quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:29 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat zouden de mariniers wel willen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:46 schreef gelly het volgende:
Terwijl de LMB natuurlijk bestaat uit afgekeurde commando's en mariniers.
Paella???? lasagna??!!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:13 schreef HAL9000S het volgende:
Die oude pakketje heb ik ook nog uit lopen vreten hoorEn struikblikken met o.a. Paella, Lasagna e.d. zijn er inmiddels ook al.
Hoe zit het eigenlijk met de studenten weerbaarheids-bewegingen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:04 schreef nixxx het volgende:
luxe is .. als kutstudentje toch nog best aardig schieten op de regiments schietdag van van Heutsz
De teamuitslag:
1 | Off ver RvH
2 | 3 ParaBt (Belgische eenheid)
3 | Stat-cie
4 | A-cie
5 | Pro Libertate
6 | OO ver RvH
7 | 11 Luverd cie
8 | C-cie
9 | B-cie
10 | S.V. Coevorden
| Forum Opties | |