Dank je!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:14 schreef inkie1010 het volgende:
Als lurker hier wil ik toch even heeel erg duimen voor ingrid19 en djeez!!
En natuurlijk alle anderen ook heel veel sterkte en succes wensen!
Ik ben nu net een week tante dus ben ook helemaal in de baby-sferen!
Pietepeuterig?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:19 schreef Djeez het volgende:
Il denk dat het wel goed komt. Er is echt maar een heel klein pietepeuterig beetje bloed uit Ingrid gekomen. En aangezien ze zich nog steeds zwanger voelt en geen krampen heeft, denk ik dat het wel goed komt.
Ja, nu wel....quote:
Dat stelt me wel gerust. Ik heb ook wel vaker gehoord dat in de 1e 3 maanden bloedingen vaker voorkomen en dat het niks hoeft te zijn. Maar toch, als je dan ineens begint te bloeden schrik je je dood.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:42 schreef lady-wrb het volgende:
ingrid, ik heb toen ik zwanger was met een week of 10 ook een flinke bloeding gehad. midden in de nacht naar het ziekenhuis gescheurd, waar de dienstdoende gynaecoloog het ook niet nodig vond om ook maar iets te doen: "als het fout is, gaat het fout en als het goed is, blijft het heus wel zitten". (om hem letterlijk te citeren). luca is er nog steeds, dus het was goed. ik werd trouwens gedurende de hele zwangerschap gewoon ongesteld (al was het wel minder dan normaal).
Nou, de ha zei dat als er verder niks gebeurd, dus geen krampen en verder geen bloedverlies, dat ik dan een echo krijg. Anders sta ik erop. Djeez gaat dan ook mee naar de ha.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:16 schreef Leah het volgende:
Weet je al wel zeker dat je dinsdag een echo krijgt?
quote:Op zondag 27 maart 2005 12:59 schreef renzell het volgende:
Nou, hier voorlopig nog geen paaskuiken hoor!![]()
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:09 schreef TearSong het volgende:
En toen ben ik het toilet maar gaan schilderen![]()
In het ziekenhuis? (ik heb namelijk ook eens een echo bij een HA gehad)quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:40 schreef Djeez het volgende:
Om 15 uur hebben wij een echo, dus daarna weten wij meer!
Ja in het ziekenhuis. Ik weet niet bij wie. Ben allang blij dat we vandaag nog terecht kunnen!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:53 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
In het ziekenhuis? (ik heb namelijk ook eens een echo bij een HA gehad)
Zo ja, weet je al bij wie/welke gyn?
Ja, dat gaat iedere dag zo lang durenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:56 schreef TearSong het volgende:
Vanaf nu moet ik iedere dag terugkomen voor een CTG. Vraag me af of het ook iedere dag zo lang gaat duren![]()
Ik ben iets meer gerust, want het zag er goed uit. Maar ook wel een domper dat ik nog maar 5 weekjes ben. Dit zullen 2 lange weken worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:08 schreef Jonnetje het volgende:
He wat jammer...
Hoe voel je je nu? Ben je iets meer gerust of juist niet?
Wel fijn dat je meteen over twee weken weer mag komen.
Goed zo! Probeer jezelf een beetje te ontzien, hequote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:07 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het kon niet beter eigenlijk. Bloeddruk was goed en de rest ook.
Ik neem het terug dat ik niet zo misselijk ben...ben nu weer ontzettend misselijk en kan niets door mijn keel krijgen (heb ook al overgegeven, wat niet gaat met een lege maagquote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:23 schreef melonovy het volgende:
O, en Suzanna, misschien ben je nu wel over die eerste 12 weken heen, en is dat de reden dat je niet meer zo misselijk bent...
Ja, zie bijvoorbeeld hier.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Een vraagje. Al die dingen die je niet mag eten tijdens je zwangerschap, zoals bepaalde kazen, rauw vlees, rauwe groenten..., is dat enkel met het oog op gevaar voor toxoplasmose?
Uit een test kwam eens dat ik daar immuum voor ben, dus daar zou ik geen rekening meer mee moeten houden dan. Maar dus wel met kazen blijkbaar.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, zie bijvoorbeeld hier.
In de ons omringende landen (of in elk geval in Duitsland, als ik het goed begrepen heb), kun je een test doen waardoor je als zwangere weet of je immuun bent. Hier is dat niet standaard.
En je hebt ook nog die andere bacterie waarvan ik de naam niet meer weet, die zit in rauwmelkse kazen bijv.
Yup. Maar ik heb begrepen dat je bijv. alle kazen die bij AH te verkrijgen zijn, gewoon kunt eten en dat het vinden van rauwmelkse kazen nogal een kunst is (zie bijv. hier voor ervaringsdeskundigenquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:21 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Uit een test kwam eens dat ik daar immuum voor ben, dus daar zou ik geen rekening meer mee moeten houden dan. Maar dus wel met kazen blijkbaar.
Nee dat klopt, rauwmelkse kazen zijn moeilijk te vinden in dit land. Maar let er alsnog op dat je zachte kazen niet te lang in de koelkast laat liggen etc. Je kunt ook de koelkast iets koeler zetten dan normaal om de kans op bacteriegroei te verminderenquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:35 schreef Bass-Miss het volgende:
Dus in dat geval zou ik blijkbaar niets moeten laten. Handig.
Ik vind het maar raar hoor. 7 februari was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Dat is geen 5 weken geleden. Maar ja, het zal allemaal wel. Ik vind het best, als ik 12 april maar een knipperend hartje zie!quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:45 schreef Sugar het volgende:
Met die 5 weken bedoelt ze vanaf de (eerste dag van haar) laatste menstruatie. Dus hetzelfde als wat jullie bedoelen. 5 weken en geen 7 weken.![]()
Succes nog met afwachten jullie! Ik zal duimen.
Is het dan echt zo slecht voor 1 keertje, of valt het wel mee?quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:13 schreef snakelady het volgende:
Ingrid, gezond is ander natuurlijk maar dat is een keuze die je zelf moet overwegen.
Niet om te zeiken en zieken hoor... Maar... vaak loopt de ontwikkeling van een vrucht achter als er een dreigende miskraam is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:02 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik vind het maar raar hoor. 7 februari was de 1e dag van mijn laatste menstruatie. Dat is geen 5 weken geleden. Maar ja, het zal allemaal wel. Ik vind het best, als ik 12 april maar een knipperend hartje zie!
Dat vroeg ik mij nou ook af eigenlijk... Niet om Ingrid ongerust te maken maar puur uit oprechte interesse...Zou het bv zo kunnen zijn dat 't vruchtje bijvoorbeeld bij 5 weken gestopt is met leven maar dat 't er nog zit? Waardoor het lijkt of je 5 weken bent (terwijl het er wel 6 of 7 hadden moeten zijn) maar eigenlijk leeft het niet meer?quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:03 schreef moussy het volgende:
[..]
Niet om te zeiken en zieken hoor... Maar... vaak loopt de ontwikkeling van een vrucht achter als er een dreigende miskraam is.
Dan kan zomaar een paar weken zijn hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:08 schreef Igraine het volgende:
Hoe lang kan een vruchtje eigenlijk nog blijven zitten nadat het gestopt is met ontwikkelen?
Je hebt gelijk. We wachten gewoon af. En we stellen onze vragen de 12e wel aan de vlos.quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:46 schreef phileine het volgende:
Ingrid, er is gewoon niets zinnigs over te zeggen ben ik bang. Je kunt het alle kanten oppraten. Late eisprong, vruchtje loopt gewoon wat achter en haalt het later in (was bij één van de tweeling van mijn zus het geval), andere manier van tellen. Of wel foute boel. Het vervelende van dit stadium van een zwangerschap is dat er niets anders op zit dan afwachten. Je zou het ziekenhuis waar de echo is gemaakt kunnen bellen en vragen hoe zij nu precies rekenen (dus vanaf bevruchting of dat ze die twee weken daarvoor er bij rekenen), dat neemt alweer een gissing weg. Maar dan weet je nog steeds niet heel veel.
Ik lust geen vanillevla. Die Lu crackers gaan we zo kopen. En ik hoorde net van iemand dat venkelthee ook helpt.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:24 schreef Sjeen het volgende:
Het heeft mij in elk geval geholpen. Ik had altijd een bakje met noten en abrikozen naast me staan en een pakje van die kleine crackertjes van Lu.
Ow en vanillevla, ik heb geleefd op vanillevla
En en en en en???quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:42 schreef TearSong het volgende:
Vandaag toch maar weer druk aan het masseren en aan de kruidendrank. Heb er alleen iets te veel gember in gegooid denk ik. Het is wel erg pittig
Wat is dat?quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:51 schreef phileine het volgende:
En Jell-O natuurlijk. Dan krijg je tenminste ook nog wat vocht binnen.
zondagskindje = ook leukquote:Op vrijdag 1 april 2005 17:43 schreef renzell het volgende:
Ps- hier geen gebroken vliezen in de stad dus....
We gaan maar voor een zondagskindje denk ik!![]()
daar wachten die boefjes meestal op.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:36 schreef renzell het volgende:
Vanavond gaan vriendje en ik als het goed is het geboortekaartje afmaken. Werd tijd!
Ik weet niet wat tummetje bij jou betekent, maar hopelijk niet hetzelfde als wat het bij ons betekent...quote:Op zaterdag 2 april 2005 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd hoe jou tummetje eruit ziet..[/i]
Welkom Rekkie, ik word ook papa!quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:19 schreef Rekkie het volgende:Rekkie wordt papa
Mijn vriendin is nu ca 4 maandjes zwanger.... (niet gepland maar wel gewild)
Ik ben nu wel ontzettend blij![]()
..........
Ik ben hier denk ik wel vaker te zien![]()
Mooi tijd om er twee te lozenquote:Op zondag 3 april 2005 09:13 schreef renzell het volgende:
Saffier; gefeliciteerd!!!!
Joepie, geen slechte oogst; vandaag al twee nieuwe zwangeren!![]()
quote:Op zondag 3 april 2005 18:29 schreef Ingrid19 het volgende:
Gefeliciteerd Tearsong met jullie zoon Tomas! Wat een snelle bevalling!
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |