abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 09:15:40 #51
43556 miss_dynastie
pi_25824134
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:09 schreef TearSong het volgende:
En toen ben ik het toilet maar gaan schilderen

Je kunt jezelf ook verhuren he, als schoonmaakster of zo
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 10:15:21 #52
81992 Githa
pi_25824817
Tearsong wat doe jij hier vandaag ?
.....ksssst kssssst .....ga is bevallen

Ik wil verse bb'tjes
pi_25825188
Ingrid en Djeez..

Ik weet niet hoe laat jullie heen moeten..
Maar succes en (ik hoop dat jullie het niet nodig zijn) sterkte!

W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage dinsdag 29 maart 2005 @ 10:40:13 #54
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_25825218
Om 15 uur hebben wij een echo, dus daarna weten wij meer!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 10:44:03 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25825294
oe wat zullen jullie dan nu zitten te nagelbijten.

succes
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 10:52:11 #56
81992 Githa
pi_25825445
Ingrid en Djeez heel veel geluk
  dinsdag 29 maart 2005 @ 10:53:43 #57
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25825471
Lewis, wat fijn dat de afgelopen dagen even wat rustiger waren! Ik kan me heel goed voorstellen dat je aan het einde van de dag steeds uitgeput bent. Gelukkig hoef je inderdaad niet zo lang meer! Laten we hopen dat die kleine zich iets eerder dan gepland aandiendt!

Snake; leuke kamer! En leuk ook, die vlindertjes!
Volgens mij is dat heerlijk met voeden straks, zo'n schommelstoel.

Tearsong; ik vind dat je het erg dapper volhoudt!!! Ik neem mijn (spreekwoordelijke) pet diep voor je af! En waar ik verder nog benieuwd naar ben is wat de verloskundige tegen je zegt over inleiden en dat soort dingen. Niet dat dat nu al aan de orde is, maar je bent nu toch al bijna twee weken te laat nu. Gaan ze dat normaal niet met ruim twee weken overtijd doen? Hoe vaak moet je nu naar de vlos? En vanaf wanneer mag je niet meer thuis bevallen?

Hier nog steeds alles steady. Ik doe het vrij rustig aan, maar heb ook nog wel zin om dingen te ondernemen. De energie is alleen meestal vrij snel op. Vandaag maar eens proberen of ik de adressen van de geboortekaartjes geprint krijg, dan kan ik die als fijn, huishoudelijk taakje op de enveloppen gaan plakken en ben ik eindelijk klaar met mijn dwangmatige 'lijstjesgedoe'. Verder maar weer eens de plee schrobben en dat soort dingen meer. Er komt geen einde aan dat huishouden (zeker niet als je een studentenkamer gewend bent zoals ik en in één keer een heel huis hebt... ).
Vriendje heeft het nog een paar dagen erg druk, dus we hebben afgesproken dat ik Struikje lekker nog even binnen hou tot zaterdag! Bovendien wacht ik nog steeds netjes op mijn beurt. Kortom; Tearsong; ga je gang meid!

Oeh, Djeez, ik zie net je berichtje. Spannend! Heel heel veel succes vanmiddag. Ik zal voor jullie duimen!!!
pi_25825477
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:40 schreef Djeez het volgende:
Om 15 uur hebben wij een echo, dus daarna weten wij meer!
In het ziekenhuis? (ik heb namelijk ook eens een echo bij een HA gehad)

Zo ja, weet je al bij wie/welke gyn?
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage dinsdag 29 maart 2005 @ 11:02:27 #59
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_25825663
Verloskundige in het ziekenhuis, geen flauw idee hoe die man heet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_25825727
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:53 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

In het ziekenhuis? (ik heb namelijk ook eens een echo bij een HA gehad)

Zo ja, weet je al bij wie/welke gyn?
Ja in het ziekenhuis. Ik weet niet bij wie. Ben allang blij dat we vandaag nog terecht kunnen!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:14:47 #61
105888 renzell
pi_25825932
Hoe ist met de zenuwen Ingrid en Djeez? Hebben jullie een goed gevoel over de echo? En is het inderdaad zo dat je met 6,5 week soms nog geen kloppend hartje te zien krijgt?
Succes hè!
pi_25826064
Ingrid en Djeez stertke
En ja klopt hartje kan je dan soms nog niet zien knipperen!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25826090
Ben toch wel zenuwachtig hoor. Volgens de ha ben ik nu 7 weken en 2 dagen trouwens.
pi_25826258
Als het goed is willen ze met 42 weken toch al gaan inleiden. Dit omdat de kans op complicaties bij een bevalling na het begin van week 42 groter begint te worden. Vooral bij je 1e kindje. Bij een 2e schijnen ze nog vaak wat langer te wachten, volgens mijn VK dan. Dus eigenlijk ga ik ervanuit dat hij eind deze week er toch wel uit moet komen, op welke manier dan ook. Heb net de VK gebeld, omdat ze me van het ziekenhuis donderdag of vrijdag hadden moeten bellen voor een afspraak. De VK neemt even contact op met het ZH hierover, want ik heb normaal ook controle op maandag (nu dus dinsdag ivm. pasen), en deze gaat nu ook niet door omdat ik deze week dan naar de gyn moet. Dus ik wil wel snel die afspraak, dan maken ze meteen even een hartfilmpje en eventueel een echo.
Vanaf a.s. donderdag mag ik ook niet meer thuis bevallen en ik ben nog maar 1x in dat ziekenhuis geweest, dus het lijkt me ook wel fijn om voor donderdag daar even te kunnen kijken.

Hoop dat het lukt met die adressen. Ik heb ze maar even geschreven, viel me toch nog tegen hoeveel kaartjes er eigenlijk de deur uit moeten, het werden er toch meer dan verwacht. Gelukkig konden we dat nog wijzigen bij de drukker
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_25826363
Ingrid en Djeez veel geluk vanmiddag!
Ik heb ook van week 11 t/m 16 bloedverlies gehad toen ik zwanger was van Myrthe, is wel allemaal goed gekomen. Sterkte.
pi_25826706
Ik ben trouwens afgelopen vrijdag ook weer voor controle bij de gyn geweest.

Alles was weer

Bloeddruk was goed, wat het daar was weet ik niet precies meer. Maar schoonmoeders heeft van de HA zelf weer een meter thuis dus ik heb daar ook nog twee keer gemeten en de score was 135/50.
Grappig, bij Wilyan begon ik met een héééééle lage bloeddruk die heel langzaam steeds ietsje omhoog liep. En nu begon ik met een (voor mijn doen) hoge bloeddruk en nu loopt ie steeds weer verder naar beneden!

Over drie weken terug komen en dan krijg ik ook de groeiecho!
W ~ H ~ T
pi_25826879
Ik ben misselijk!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:40:46 #68
105888 renzell
pi_25827746
Misselijkheid is een teken van zwangerschap Ingrid!

Jeetje tearsong, ik hoop toch niet dat ze gaan inleiden. En mochten ze dat toch doen, dan is het inderdaad wel fijn als je nog even in dat ziekenhuis gekeken hebt van tevoren. Het belangrijkste is natuurlijk dat ie er gezond uit komt en wat daarvoor nodig is, moet uiteraard gebeuren. Toch hoop ik echt voor je dat ie netjes voor donderdag uit zichzelf komt aankloppen! Ik wist trouwens niet dat ze met een eerste kindje vaak eerder inleiden dan met een tweede. Heeft de VK bijvoorbeeld ook al gekeken of er al enige vooruitgang zit in het verstrijken van de baarmoedermond, of doen alleen gynacologen dat?

Ik ben net ook weer bij de VK geweest (ook vandaag ipv gister ivm pasen) en alles was goed. Kindje is eindelijk helemaal ingedaald zei ze, fijn!
Ik ben trouwens ruim een kilo afgevallen! Zal wel te maken hebben met die twee ziekige dagen...
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:32:50 #69
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25830242
Idd tearsong het is te hopen dat de bevalling spontaan begint. Maar bij 42 weken lijkt het mij ook wel tijd worden om het te stimuleren hoor... Succes dan nog even met wachten!

Ingrid en Djeez, veel sterkte voor straks, als er met een uitwendige echo niet zo veel te zien is, gaan ze een inwendige echo maken, daarop kun je een stuk meer bekijken. Ik hoop zo voor jullie dat jullie een mooi knipperend hartje te zien krijgen!!

Bezoekjes aan de VK waren oke, das mooi meiden! Wij moeten 1 april weer, dan hebben we zo'n dubbele afspraak met een praatje over bevallen enzo.

Lewis, wat een ramp, Remco probeert nu ruim een week te stoppen, maar het lukt hem ook maar slecht zo zonder hulpmidelen of methodes, pff. Hij is al flink geminderd, helemaal stoppen trekken we beiden niet. Hopelijk komt het moment dat hij helemaal gestopt is vrij snel, zonder al te veel rotmomenten... Maar goed, allemaal offtopic hier...
Het tillen van Chiara gaat ook steeds minder, ze wordt echt zwaar! En mijn buik zit ook vreselijk in de weg. Ik merk het ook met mijn bed uitkomen, bukken, gaan staan vanuit de bank, enzo voort.

vandaag alweer 36 weken zwanger
Ik vnd het wel lekker hoor, dat het einde een beetje in zicht komt....
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25832468
Ik ben weer terug van de echo. Blijkt dat ik nog maar 5 weken ben, waardoor je nog geen hartje kunt zien. Dus nu weten we nog niks. Ik moet over 2 weken terug komen. Je kon wel een vruchtzakje zien, maar verder was het nog te klein en onduidelijk. Verder zag het er wel goed uit.
pi_25832600
He wat jammer...
Hoe voel je je nu? Ben je iets meer gerust of juist niet?
Wel fijn dat je meteen over twee weken weer mag komen.

W ~ H ~ T
  dinsdag 29 maart 2005 @ 16:22:04 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25832932
Ik mag pas op 18 april mijn eerste echo...flauw zeg... Tot die tijd weet ik dus niet hoeveel weken ik zwanger ben! Ik vind het maar vaag.
pi_25833187
Jammer Ingrid, hopelijk voel je je toch iets beter erover? Geen last meer gehad van bloedingen of i.d.?

Vanavond gaan we de 4e echo laten maken, een korte 2d echo voor geslachtsbepaling. Ik hoop dat ze wat kunnen zien, 2 1/2 week geleden in het ZKH zagen ze het niet...
Zien ze het niet is het ook geen ramp natuurlijk, ik vind het veels te leuk om weer even naar m'n kindje te kunnen kijken
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25833875
Wat een domper Ingrid. Wel fijn dat wat ze konden zien, er goed uit zag! En over 2 weken dus nog een echo...

Jonnetje: leuk, over 3 weken weer een echo! Fijn dat alles verder ook goed is!

Renzell: ah, fijn dat je kindje ook helemaal startklaar ligt nu

Mel: 36 weken alweer, over een weekje mag je dan thuis bevallen, is een lekker vooruitzicht toch?

Suzanna: hmz,dat is minder, 18 april pas. Vooral omdat je niet precies weet hoe lang je zwanger bent nu...

Igraine: Hoop voor je dat ze vanavond wel meer kunnen zien! Spannend!

Nou, ik kreeg dus vanmiddag een telefoontje van de VK, of ik naar het ZH wilde komen want ze had snel een afspraak voor me weten te regelen voor een CTG-scan en een gesprek met de gyn. Ging allemaal erg vaag. Heb eerst ruim 40 minuten aan die scan gelegen (wist ik veel dat het zo lang zou duren, bij de VK is het altijd ff snel luisteren en dan ben je klaar!) Vervolgens nog een echo om te kijken of ik nog genoeg vruchtwater heb en daarna 'ff snel' een gesprek met de gyn, om vervolgens bloed te laten prikken (ijzer, calcium en vitamine D). Alles was in orde, baby heeft het lekker naar z'n zin blijkbaar, bewoog ook prima. Uitslag van de bloedtests krijg ik binnenkort. Maar nou gaf de VK dus aan dat ze met 42 weken willen gaan inleiden, zegt de gyn doodleuk weer 43 weken! Dat zou nog ruim een week kunnen duren dus. Verder was ze niet erg spraakzaam en ik was vanmiddag eigenlijk te moe om er verder naar te vragen hoe en waarom. Stom natuurlijk, maar ik was bekaf en dan reageer je soms wat te traag denk ik (ik stond buiten en riep toen pas tegen man: 'zei ze nou 43 weken???'). Vanaf nu moet ik iedere dag terugkomen voor een CTG. Vraag me af of het ook iedere dag zo lang gaat duren Nee..van mij mag 'ie nu wel komen hoor!
It's all up to you
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 17:05:54 #75
81992 Githa
pi_25834124
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:56 schreef TearSong het volgende:
Vanaf nu moet ik iedere dag terugkomen voor een CTG. Vraag me af of het ook iedere dag zo lang gaat duren
Ja, dat gaat iedere dag zo lang duren ook wel nodig want van 5 min krijgen ze geen goed beeld hoe je kindje het heeft in je buik.
pi_25834330
Ah, laat ik dan maar eens een goed boek gaan aanschaffen
It's all up to you
pi_25835123
Balen Ingrid!

Tearsong, doet maar gewoon bevallen, het is idd tijd voor verse beebjes hierzo!!

Ik mag 19 mei voor een 2e echo en mag 20 april weer bij de vlos komen, ik wil nu toch wel eens dat hartje horen... Vandaag precies 12 weken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:51:09 #78
105888 renzell
pi_25835347
Hè Tearsong, da's balen zeg! En iedere dag aan die CTG-scan.... dan lijkt een goed boek me inderdaad wel op z'n plaats (tip; de kleine prins, heb ik zelf net gelezen en werd ik helemaal blij van ). Maar laten we er vooralsnog maar vanuit gaan dat die kleine niet zo lang meer op zich laat wachten. Houd moed!
Heel begrijpelijk overigens dat je vanuit moeheid soms wat trager bent met reageren. Ik vergeet als ik bij de VK zit ook steeds wat ik ook alweer wilde vragen, dus ik sta altijd netjes na vijf minuten weer buiten en bedenk me dan thuis ineens weer wat het was!

Mel; 36 weken alweer, wat gaat dat hard zeg!!! En wat balen dat het stoppen met roken zo moeizaam gaat. Succes!

Ingrid; beetje dubbel gevoel kan ik me voorstellen. Aan de ene kant fijn dat het er goed uitzag, maar jammer natuurlijk dat het nopg te vroeg is voor een kloppend hartje. Sterkte met het moeilijke wachten.

Struikje is nog steeds wild!!! Hij kronkelt en krioelt dat het een lieve lust is; brutaal ding!!!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:55:49 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25835459
dat is jammer ingrid.

Tearsong, hopenlijk snel een spontane bevalling.

Jonnetje, leuk zeg die echo, fijn dat alles goed is.

Mel, die laatste loodjes zijn al zo zwaar en dan helemaal met nog een hummeltje erbij, lijkt me idd niet prettig.

renzel, mooi dat alles goed is maar het wordt tijd voor een vers babytje hoor.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 29 maart 2005 @ 17:57:07 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25835495
Tearsong! Wat duurt het allemaal hè! Pfff, en idd elke dag heen voor onderzoek...
Ik ga nog maar eens extra hard duimen dat het snel gaat gebeuren! Bij mijn zusje was het 42 +2d, dus het kan allemaal nog gewoon spontaan beginnen hoor!
Ik duim voor je!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:00:07 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25835567
Mijn schoonzus is spontaan bevallen 1 dag voor ze zou worden ingeleid, daar was ze heel blij mee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_25835665
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 16:08 schreef Jonnetje het volgende:
He wat jammer...
Hoe voel je je nu? Ben je iets meer gerust of juist niet?
Wel fijn dat je meteen over twee weken weer mag komen.

Ik ben iets meer gerust, want het zag er goed uit. Maar ook wel een domper dat ik nog maar 5 weekjes ben. Dit zullen 2 lange weken worden.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 18:08:41 #83
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25835766
Sterkte Tearsong....die CTG's zijn NIET leuk, vooral niet als ze je vergeten (bij mij een aantal keer gebeurd...) Als ze dat de volgende keer ook doen, maak ik die dingen gewoon los...
En natuurlijk sterkte voor het overtijd-lopen, het lijkt me behoorlijk frustrerend (én heel zwaar...)

Ik heb zelf nog steeds niet het 'gevoel' dat ik zwanger ben. Ben wel misselijk af en toe (moet vooral regelmatig eten, dan gaat het wel goed) maar ik zie en voel natuurlijk nog niets... en het is zo'n raar idee ook omdat Noa nog maar zo klein is...
Denk ook dat ik er gewoon niet zo mee bezig ben omdat ik meer gefocust ben op Noa. Is maar goed ook...(misselijkheid is nu echt een stuk minder! Zou het psycholoigische ook meespelen??)
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:21:54 #84
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25838997
He spannende 2 weken worden dat Ingrid!
Ik ken die weken, aan het begin van deze zwangerschap dacht ik ook dat ik 2 weken verder was, maar op de echo bleek ik pas later zwanger te zijn geraakt.
Ik ben ook wel benieuwd of de bloedingen bij jou zijn gestaakt?
Het is gewoon nu heel spannend voor je of het nu wel of niet goed zit, wat een onrust zal dat veroorzaken, sterkte hoor!!

Tearsong, ieder dag terug komen, het is goed dat je zo goed in de gaten wordtgehouden, hopelijk is je kindje het ook snel zat en komt ie zich snel even laten zien! Het ga je goed!

Snake, Chiara erbij is niet niet prettig, alleen af en toe een beetje lastig. Gelukkig is het een zoet en tevreden kindje, ze kan zichzelf goed vermaken en is tevreden met rustige activiteiten, zoals boekje lezen, beetje knutselen, masseren, helpen met koken, uurtje in bad, tv kijken in bed, etc.
Stoeien, springen, klimmen en idioot doen, doet ze wel met papa.

Vandaag was mijn overdosis energie van de afgelopen dagen op. Je kon er op wachten, na zo'n enorme energiepiek was daar vandaag de energiedip weer. Heb me tot een paar noodzakelijke dingen kunnen verzetten, maar heb grotendeels lekker lui gedaan.
Toen ik kramp in mijn buik kreeg, had ik even de stille hoop dat het ging beginnen, vandaag voor het eerst dat gevoel gehad, "laat de baby maar komen". Maar ik moest poepen, niets geen baby...
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:23:15 #85
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25839032
O, en Suzanna, misschien ben je nu wel over die eerste 12 weken heen, en is dat de reden dat je niet meer zo misselijk bent...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25841986
Ik heb vandaag echt ook een energie dip gehad. Ik werd vanmorgen wakker met hoofdpijn (en dit had ik al sinds gisteren) en pijn in mijn pols en vingers. Vingers leken opgezwollen. Dus ik ben toen toch nog wat ingedommeld later en Joshua werd het om half 9 toch wel echt zat in bed. Dus ik eruit met hem. Ik heb toen later toch maar even de midwife gebeld omdat ik me echt gewoon ellendig voelde en die hoofdpijn er al was sinds gisteren. Uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis om even te checken of alles ok was.

Het kon niet beter eigenlijk. Bloeddruk was goed en de rest ook. Dus weer naar huis. Heb vanmiddag nog wat liggen slapen op de bank, maar later toch veel last gehad van beide armen en polsen. Ik hoop dat morgen beter gaat, want dit is ook niet leuk en al helemaal niet voor Joshua.

Tearsong, ik hoop toch wel dat je voor het inleiden gaat beginnen. Is toch prettiger lijkt me.

Ingrid, nog maar 5 weken zwanger. Raar is dat he voor je gevoel heb je zelf een tijd in je hoofd en dan is het helemaal anders. Maar gelukkig was wel alles goed.

Suzanna, ik ben benieuwd hoe lang je dan al zwanger bent, maar we moeten dus nog even wachten. Wel beter dat je niet zo misselijk bent.
pi_25842648
Ik bloed trouwens sinds vrijdagmiddag neit meer.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2005 @ 22:37:26 #88
43556 miss_dynastie
pi_25842809
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:07 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het kon niet beter eigenlijk. Bloeddruk was goed en de rest ook.
Goed zo! Probeer jezelf een beetje te ontzien, he
pi_25843593
Nou de echo was goed, hebben idd het geslacht kunnen zien. Wel apart hoor dat we nu weten wat het is. Maar wel erg leuk.

Tearsong, sterkte en ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten tis nu wel mooi geweest, toch?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 10:26:16 #90
43556 miss_dynastie
pi_25850242
Meldplichtdames ???
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:31:45 #91
26686 mister-ious
.....wie?.....
pi_25850365
edit (andere gebruiker nodig)
"Twee regels voor succes: 1) Vertel nooit alles wat je weet."
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:33:36 #92
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25850407
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 20:23 schreef melonovy het volgende:
O, en Suzanna, misschien ben je nu wel over die eerste 12 weken heen, en is dat de reden dat je niet meer zo misselijk bent...
Ik neem het terug dat ik niet zo misselijk ben...ben nu weer ontzettend misselijk en kan niets door mijn keel krijgen (heb ook al overgegeven, wat niet gaat met een lege maag ) Maar goed, het was te verwachten. Hopelijk gaat het niet zo erg worden als bij Noa...misschien ben ik nu nog maar 6 weken, bij 6 weken begint de misselijkheid juist pas geloof ik?

Maar goed....niet getreurd, gewoon lekker op bed liggen en drinken (eten gaat echt niet, komt er meteen uit...)
pi_25851289
Een vraagje. Al die dingen die je niet mag eten tijdens je zwangerschap, zoals bepaalde kazen, rauw vlees, rauwe groenten..., is dat enkel met het oog op gevaar voor toxoplasmose?
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:18:53 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25851353
Rauw vlees is ivm toxoplasmose, voor zover ik weet. Rauwmelkse kazen is in verband met de listeria-bacterie.
Veel meer weet ik er ook niet van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 11:19:31 #95
43556 miss_dynastie
pi_25851370
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Een vraagje. Al die dingen die je niet mag eten tijdens je zwangerschap, zoals bepaalde kazen, rauw vlees, rauwe groenten..., is dat enkel met het oog op gevaar voor toxoplasmose?
Ja, zie bijvoorbeeld hier.
In de ons omringende landen (of in elk geval in Duitsland, als ik het goed begrepen heb), kun je een test doen waardoor je als zwangere weet of je immuun bent. Hier is dat niet standaard.
En je hebt ook nog die andere bacterie waarvan ik de naam niet meer weet, die zit in rauwmelkse kazen bijv.
pi_25851421
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, zie bijvoorbeeld hier.
In de ons omringende landen (of in elk geval in Duitsland, als ik het goed begrepen heb), kun je een test doen waardoor je als zwangere weet of je immuun bent. Hier is dat niet standaard.
En je hebt ook nog die andere bacterie waarvan ik de naam niet meer weet, die zit in rauwmelkse kazen bijv.
Uit een test kwam eens dat ik daar immuum voor ben, dus daar zou ik geen rekening meer mee moeten houden dan. Maar dus wel met kazen blijkbaar.
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 11:28:36 #97
43556 miss_dynastie
pi_25851555
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 11:21 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Uit een test kwam eens dat ik daar immuum voor ben, dus daar zou ik geen rekening meer mee moeten houden dan. Maar dus wel met kazen blijkbaar.
Yup. Maar ik heb begrepen dat je bijv. alle kazen die bij AH te verkrijgen zijn, gewoon kunt eten en dat het vinden van rauwmelkse kazen nogal een kunst is (zie bijv. hier voor ervaringsdeskundigen )
pi_25851680
Dus in dat geval zou ik blijkbaar niets moeten laten. Handig.
pi_25852155
nou je moet blijven oppassen met rauwkost, daar kan dacht ik ook listeria inzitten (of zit ik er nou helemaal naast?) Vooral die voorverpakte salades enzo kun je beter even laten staan. Komkommer en tomaten mag wel, maar dan gewoon zelf snijden en niet bewaren maar de restjes direct weggooien.
mooi he, alles
pi_25852725
Ik heb 12 april om 14.45 een echo. Dan ben ik 7 weken, dus moet er iets te zien zijn. Iig moet het vruchtzakje gegroeid zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')