Nope, ik ook.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:05 schreef twi het volgende:
Ben ik de enige die graag wil dat er niets aan de gameplay veranderd t.o.v. de demo?
Gelijk heb je.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:08 schreef Bastard het volgende:
Spel gaat mn huwelijk niet ten goede komen denk ik
quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Forza zeikt nooit,
Forza vind het niet erg als je tussendoor een biertje drinkt,
Forza vind het niet erg als je slecht presteert,
Forza vind het niet erg als je er af en toe een ander (spel) in doet.
Forza of een huwelijk, ik wist het wel.
en waar staat dat?quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:01 schreef -Mzraki- het volgende:
TVP
En de releasedate staat tot dusver op 3 Mei.
zo'n schijfje neukt zo lastigquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Forza zeikt nooit,
Forza vind het niet erg als je tussendoor een biertje drinkt,
Forza vind het niet erg als je slecht presteert,
Forza vind het niet erg als je er af en toe een ander (spel in) doet.
Forza of een huwelijk, ik wist het wel.
Play.com :quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:52 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
http://xbox.gamespy.com/xbox/forza-motorsport/
Release Date May 3, 2005
quote:Forza Motorsport
Due for release on 29/04/2005
Voor mij persoonlijk is het ook wel een pluspuntje, maar algemeen gezien zal het mensen afschrikken natuurlijk.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:05 schreef Bastard het volgende:
Welk gevecht![]()
Forza heeft MP
Ow even als opmerking op de preview op games.fok:
Pluspunten:
+ Schademodellen
+ Online multiplayer
+ Goede AI
Minpunten:
- Niet voor beginners
Dat minpuntje vind ik persoonlijk wel een pluspunt!
Mooi, krijgen we over het algemeen dus iets serieusere mensen op LIVE, niet van die kiddies in motogp die de boel lopen te verstieren.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:06 schreef kepler het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is het ook wel een pluspuntje, maar algemeen gezien zal het mensen afschrikken natuurlijk.
Ik vind het altijd leuk wanneer het loont om wat moeite in een game te stoppen. Ik neem aan dat het in dit geval ook zeker zo zal zijnquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:06 schreef kepler het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk is het ook wel een pluspuntje, maar algemeen gezien zal het mensen afschrikken natuurlijk.
Forza Preview:
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=3549
Probeer hem anders in je reet te douwen, samen met alle andere warez spullen van je.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:57 schreef Catch22- het volgende:
ik heb de demo "geacuiseert" en gebrand, maar mijn xbox herkent hem niet.. known problem?
Jahoor, weggaanquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:44 schreef Catch22- het volgende:
werkt ook niet (sorry moraalridder)..
iemand anders een oplossing
Ook mijn probleem, maar ik heb geen gemodde xbox. Kweet alleen dat ie bij Mechassault 2 toegevoegd is. Ik wil die demo ook, maar heb absoluut geen zin om er speciaal een spel voor te kopen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:48 schreef Catch22- het volgende:
en hoe kom ik dan op een legale manier aan die demo?
Wellicht een leuk discussie punt, maar zn box moet toch gemod zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:02 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Bovendien moeten die moraalridders even hun kop houden, een demo downloaden is namelijk niet echt warez te noemen, wel?![]()
Echt niet weer die discussie. Ik heb de Prologue gespeeld op de PS2, en heb zelf PGR2 op de xbox. De laatste loopt ook op 30FPS en ga me nou niet vertellen dat het snelheidsgevoel kut is. Dan speel je het spel niet incar (zoals het imo hoort) of je snapt het niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:22 schreef Robhimself het volgende:
Minpunt Forza tov GT4:
Forza loopt op 30FPS, GT4 op 60. Niet echt een klein detail..........
Bij de betere (online) shooters merk je het wel, 60FPS voelt dan net wat soepeler aan in de bewegingen en het beeld is vaak net iets rustiger. Maar meestal is het maar iets wat tussen je oren zit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:31 schreef twi het volgende:
Ik vind mensen die dat verschil zien zonder eerst een 60FPS game te hebben gedaan erg, erg, erg knap. Want persoonlijk zie ik het verschil niet.
Ja ff tjes als je terug schakeld, verder is het allemaal overtrokken dat 60 fp/squote:Op donderdag 24 maart 2005 22:31 schreef twi het volgende:
Ik vind mensen die dat verschil zien zonder eerst een 60FPS game te hebben gedaan erg, erg, erg knap. Want persoonlijk zie ik het verschil niet.
haha wat een hoax topic,quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:29 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Echt niet weer die discussie. Ik heb de Prologue gespeeld op de PS2, en heb zelf PGR2 op de xbox. De laatste loopt ook op 30FPS en ga me nou niet vertellen dat het snelheidsgevoel kut is. Dan speel je het spel niet incar (zoals het imo hoort) of je snapt het niet.
Maar goed, 30/60 FPS relnichten zullen er altijd wel zijn, net zoals audiofielen die verklaren dat ze het verschil tussen 256KBPS en een CD kunnen horen. Maar goed, iedereen mag er over doorzeiken wat ie wil, voor mezelf weet ik dat ik een Porsche GT1 over de Nurburgring OP 30FPS heerlijk vind. En dat verdient wel een period.
gast lees jij ook posts of niet?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:47 schreef piet_pelle het volgende:
30 fps of 60 dat merk je wel. Bij pgr2 is het gewoon wat aan de lage kant, maar bij de demo van Forza had ik echt het idee dat het 60 fps was. Dus als ze de slowdown verhelpen dan klaag ik echt niet over de frame rate.
Daar komt bij dat hoeveel frames je ook hebt, op de ps2 is alles in 50 Hertz, tenzij je een ntsc ps2 hebt, en 50 Hertz is gewoon kut.
Burnout 3 gebruikt wel allemaal neppe truukjes om een snelheids gevoel op te wekken zoals een fish-eye camera en dat vind ik echt onvergeeflijk. Bij de filmpjes die ik op het i-net gezien heb van Forza is het snelheids gevoel echt goed.
Dat was echt velen malen beter dan in GT- prologue, maar hoe het in GT 4 zelf is kan ik niet zeggen, die heb ik nog niet gezien.
Precies, en mr. Skyline probeerd duidelijk te maken dat doordat de tv niet zoveel beeldjes/sec. kan laten zien, je niet het verschil ziet tussen 60 en 30 fps.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:09 schreef Rodie83 het volgende:
FPS is het aantal beeldjes per seconde wat een game kan laten zien, 60hrz is hoeveel beeldjes de TV kan laten zien. Ofzo
hij heeft wel gelijk, althans volgens dit artikel danquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Precies, en mr. Skyline probeerd duidelijk te maken dat doordat de tv niet zoveel beeldjes/sec. kan laten zien, je niet het verschil ziet tussen 60 en 30 fps.
Doe jij dan ook even onderzoek, want ook de Xbox kun je op 60 Hz zetten in het dashboard.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:55 schreef MrSkyline het volgende:
ps2 is juist heel veel 60 hz, en word volledig ondersteund door de europese ps2's, alleen je tv moet het aan kunnen. en bij veel spellen kan je ook kiezen tussen 50 en 60 hz (als je tv geen 60 hz ondersteund krijg je zwart wit)
<knip>
doe ff wat onderzoek voor je weer onzin post.
Wel tof om hem terug te brengen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:11 schreef Bastard het volgende:
Zit wel wat in inderdaad..
Maar goed ik heb in ieder geval nooit een spel laten liggen omdat ik wist dat iets maar 30ps was ofzo.
"Nee ik koop forza niet, is maar 30 fp/s"
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wel tof om hem terug te brengen.
Jij: Ik wil deze game graag terugbrengen
Verkoper: Beviel ie niet?
Jij: Jawel, heel goed zelfs, maar tis 30FPS
Verkoper:
Waarschijnlijk moet je die verkoper nog helemaal uitleggen wat je er mee bedoelt ookquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wel tof om hem terug te brengen.
Jij: Ik wil deze game graag terugbrengen
Verkoper: Beviel ie niet?
Jij: Jawel, heel goed zelfs, maar tis 30FPS
Verkoper:
Een zeer interessant artikelquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:25 schreef kepler het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk, althans volgens dit artikel dan
http://www.avault.com/articles/getarticle.asp?name=fpsconspiracy
FPS discussie geslotenquote:Perhaps some players are better at accurately judging changes in frame rate than others, but given the number of mediating factors that can render frames invisible to the player, there's never any assurance of the certainty in these statements. Anyone who tells you otherwise is trying to sell you something - most likely, his or her own ego.
euh waar lees jij dat ik zeg dat de xbox niet op 60 hz kan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:29 schreef twi het volgende:
[..]
Doe jij dan ook even onderzoek, want ook de Xbox kun je op 60 Hz zetten in het dashboard.Verder merk je het verschil tussen 30fps en 60fps wel degelijk als je van een 60fps game (bv. Race Driver 2) terugschakelt naar PGR2. Dan lijkt het wel alsof het beeld flikkert. Daar moeten je ogen even aan wennen, en dus heeft het tijd nodig eer je bijna niet meer ziet dat er een minderen fps is.
Daarnaast is Burnout 3 natuurlijk niet vergelijkbaar met realistische racers, met al die boosters, smalle circuitjes, dat vele verkeer wat op de weg is waardoor je relatieve snelheid ziet, dat scheefgetrokken beeld. Dat is een hele andere categorie racegames en gaat al meer richting de Wipeouts en F-Zero's toe (al zijn die natuurlijk nog vele malen sneller).
Had je vriendin hoofdpijn ofzo......quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:29 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Echt niet weer die discussie. Ik heb de Prologue gespeeld op de PS2, en heb zelf PGR2 op de xbox. De laatste loopt ook op 30FPS en ga me nou niet vertellen dat het snelheidsgevoel kut is. Dan speel je het spel niet incar (zoals het imo hoort) of je snapt het niet.
Maar goed, 30/60 FPS relnichten zullen er altijd wel zijn, net zoals audiofielen die verklaren dat ze het verschil tussen 256KBPS en een CD kunnen horen. Maar goed, iedereen mag er over doorzeiken wat ie wil, voor mezelf weet ik dat ik een Porsche GT1 over de Nurburgring OP 30FPS heerlijk vind. En dat verdient wel een period.
Wat is er met jouquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:59 schreef Robhimself het volgende:
[..]
Had je vriendin hoofdpijn ofzo......
Misselijk mannetje..
Idd, kwaliteit van de auto's was nogal slecht imo, vrij hoog achtig, en sommige van die Le Mans uitgebouwde auto's leken wel meer te vliegen dan te rijden.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:47 schreef DinoPK het volgende:
hoho dat is helemaal geen nieuwe trailer jongens, maar een gameplay filmpje van de december build, alleen dan creatief in elkaar gezet. Er zitten nieuwe beelden in, een trailer kan je dit toch niet noemen. Ik neem aan dat de final toch wel wat mooier wordt; deze trailer laat gewoon racen zien en niets van de unieke features (ik vind de december build trouwens erg lelijke screenshots opleveren zonder anti aliasing).
voor mij was tie nieuwquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:47 schreef DinoPK het volgende:
hoho dat is helemaal geen nieuwe trailer jongens, maar een gameplay filmpje van de december build, alleen dan creatief in elkaar gezet. Er zitten nieuwe beelden in, een trailer kan je dit toch niet noemen. Ik neem aan dat de final toch wel wat mooier wordt; deze trailer laat gewoon racen zien en niets van de unieke features (ik vind de december build trouwens erg lelijke screenshots opleveren zonder anti aliasing).
LEquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:25 schreef DinoPK het volgende:
Filmpje was ook nieuw, maar het is geen officiele trailer (en filmpje was gemaakt met een niet erg mooie build). Maakt verder ook niks uit toch.
Microsoft heeft een presentatie gegeven op Magny Cours voor de franse pers, waarover hier meer te vinden is: http://www.jeux-france.com/news9192_forza-motorsport-event.html
Verder nog een leuk (66mb..) filmpje (laat goed zien dat het snelheidsgevoel waanzinnig is):
ftp://www.jeux-france.com/Divers/Forza_Motorsport_1.wmv
Maar opvallender:
[afbeelding]
3 edities...
1 standaard
1 live pack
1 limited edition..... < waarom hebben we hier nog niets over gehoord? Lekker lullig voor diegenen die het spel al gepreordered hebben.
De release is overigens op 13 mei, niet 3 mei.
Juist, 3 mei is de US release date.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:25 schreef DinoPK het volgende:
De release is overigens op 13 mei, niet 3 mei.
Beter geef je dan de link naar dit topic anders ben je welff bezigquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk moet je die verkoper nog helemaal uitleggen wat je er mee bedoelt ook
Nieuwe xbox duurt nog wel een tijdje, denk zelf dat het volgend jaar mei ofzo wordt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:23 schreef Vitalogy het volgende:
Met de XBox 2 / 360 /Next / Xenon zo dichtbij vind ik het eigenlijk best vreemd dat ze het geen launch-title maken voor de nieuwe console.
quote:Op zondag 27 maart 2005 00:00 schreef Vitalogy het volgende:
Op Gamespot staat bij de geruchtenmolen dat de tekorten in xbox leveringen waarschijnlijk te wijten zijn dat Microsoft de middelen nu gebruikt voor de volgende XBox. Hetzelfde zag je ook gebeuren bij de PSP (volgens hetzelfde bericht).
Voorlopig staat de planning op eind dit jaar in de VS en Europa en de geruchten wijzen dus ook nog daar naartoe. Een mei datum voor zo'n grote titel betekent toch dat we binnen afzienbare tijd een bericht moeten zien dat het spel gold is gegaan. Als Forza bij E3 nog niet is vrij gegeven dan zou ik toch ernstig rekening gaan houden dat ie naar de volgende console gaat.
Nee, staat ook nergens dat ik dat beweer.quote:Op zondag 27 maart 2005 01:25 schreef twi het volgende:
Denk je nou echt dat er een Xbox 2 komt zonder Microsoft launchtitel?
Twee weken is wel erg weinig, maar voor de rest beweer ik ook niet anders.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Forza wordt echt geen next-gen titel
Hij zal op 13 mei uitkomen in Europa, en op 3 mei in de US. En gold gaan kan ook pas 2 weken voor de release
of het slim is is een ander verhaal, maar hij zal er echt wel komen. Maar wat moeten ze dan doen? Helemaal geen spellen meer uitbrengen voor de Xboxquote:Op zondag 27 maart 2005 12:38 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee, staat ook nergens dat ik dat beweer.
[..]
Twee weken is wel erg weinig, maar voor de rest beweer ik ook niet anders.
Het punt dat ik maak is dat het erg dom zal zijn van Microsoft om zo'n grote titel (ook voor Live) zo vlak voor de launch van de next gen te doen. Daarmee maken ze in principe de oude xbox tot concurrent. Kijk dan kan je wel lacherig reageren, voorlopig is dat spel er niet.
Microsoft zal zeker wel met de Xbox 2 komen voor deze kerstquote:Op zondag 27 maart 2005 15:22 schreef Tito het volgende:
Ik heb toevallig vorige week nog een xbox aangeschaft, een halo2 bundel, met in me achterhoofd dat forza er ook voor uit komt, verder is er nog een hele line up aan games voor de xbox die nog dit jaar uit komen.
Microsoft kendende zullen ze de xbox nog wel eerst helemaal gaan uitmelken voordat ze met een volgende komen.
En de next gen console zal wel eerst hartstikke duur worden.
Zal is verder gaan oefenen met PGR2
Beide filmpjes zijn hetzelfdequote:Op donderdag 31 maart 2005 10:57 schreef DinoPK het volgende:
Hier nog 2 filmpjes die van de week gepost zijn op forzacentral.
M3 filmpje downloadingquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:03 schreef DinoPK het volgende:
Fokbugje enzo![]()
thanks, verkeerde link verbeterd.
Heeft dat stuurtje ook een draaicirkel van 900 graden?quote:Op donderdag 31 maart 2005 13:12 schreef DinoPK het volgende:
Je kan beter wachten tot forza uit is, want dan is het fanatec stuurtje ook beschikbaar en die ziet er bijna net zo goed uit als de DFP voor de ps2.
Mja ik heb zo´n kustuurtje, 1x geprobeerd, direct tot de conclusie gekomen dat een stuur op je schoot echt NIET lekker raced en vervolgens tot een andere consluie gekomen: recen met een controller is gewoon sneller.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:59 schreef DinoPK het volgende:
Nee, maar dat hebben race auto's ook niet
Ik doelde meer op de bouwkwaliteit, en force feedback. Alle stuurtjes tot nu toe die er zijn voor de xbox zijn bagger, de fanatec die er aan zit te komen niet. Maar jah, wel een prijskaartje van (waarschijnlijk) 150 euro, aan mij niet besteedt.
Wanneer het goed wordt ondersteund lijkt het me idd super, heb op de autoRAI in van die citroen rally bakken een rally game gespeeld, ook met pedalen enzo, dat was wel vetquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:29 schreef DinoPK het volgende:
Tjah tis dat ik er de ruimte niet voor heb (game gewoon lekker in de woonkamer op de grote tv), en de centen niet heb, anders had ik graag een stuurtje gehad om mee te spelen. Het voegt gewoon wat toe, en dan niet zo als met bijv stereo vs 5.1 geluid, maar echt een ander gevoel tijdens het gamen.
Die BMW wilde wel blazen, maar andere filmpje leek snelheid beduidend minder..quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:57 schreef DinoPK het volgende:
Hier nog 2 filmpjes die van de week gepost zijn op forzacentral.
http://siobhanfahey.free.fr/MilhOuse/ForzaM3Nurb.avi
Een BMW M3 GTR op de Nürburgring Nordschleife. Helaas geen motorgeluid. Het ziet er in ieder geval goed uit, op de popup op 3/4e van het filmpje na. Wel een erg glad wegdek, weinig hobbels enzo.
http://siobhanfahey.free.fr/MilhOuse/ForzaTsukuba.avi
Een JGTC Subaru Impreza en een Honda NSX-R op het Tsukuba Circuit (leuk klein baantje denk ik). Vreselijk gereden door de gamer, maar een aardig filmpje.
Beide filmpjes ontbreken spelgeluid door de opname apparatuur, en het schijnt een januari build te zijn.
Ik ben wel zo leip.quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:27 schreef twi het volgende:
Racen met een controller is niet sneller als je eenmaal aan een stuurtje gewend bent, maar aan mij is zo'n stuurtje niet besteed. Ik ben niet zo leip om er een speciale racestoel voor te kopen of een kast voor te maken, en dan zit je gewoon veel lekkerder met een controller in je handen.
wel een HDTV danquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:17 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik ben wel zo leip.
Als dat spel echt zo goed is en wat die coureurs zeggen echt waar is vind ik het geld ook wel waard.
Ik koop toch de volgende xbox. Er moet tegen die tijd ook een nieuwe tv komen. Dus de huidige xbox met tv zou ik dan al helemaal kunnen wijden aan mijn eigen race simulator. Als ik dat dan ga doen doe ik het ook goed, dus controller n stoel. Alleen de controller vind ik het niet waard.
Eventueel nog die extra xboxen en twee andere goedkope tvs voor de zij aanzichten erbij of is dat dan weer overdreven.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:43 schreef -Struikrover- het volgende:
Lijkt me niks zo`n stoel. Echt zo van ik wil wel maar ik kan niet. Het blijf wel en game natuurlijk
yup, dat kloptquote:Op zondag 3 april 2005 16:04 schreef rockstah het volgende:
Ik hoorde gisteravond dat forza met een matchmaking systeem gaat werken, dus dat zowel je auto als jezelf een rank krijgen en dat je zo, ook met een groep of clan, kan gaan spelen tegen mensen met ongeveer dezelfde rank. Kan iemand dat bevestigen?
quote:Op zondag 3 april 2005 17:49 schreef DinoPK het volgende:
*UCHE*
http://media.xboxfront.com/Forza/Forza_Intro.wmv
M...MM...M..MIJN HEMELquote:Op zondag 3 april 2005 17:49 schreef DinoPK het volgende:
*UCHE*
Dit word GODquote:Op zondag 3 april 2005 17:49 schreef DinoPK het volgende:
*UCHE*
jah inderdaad, het ziet er echt goed. Zal wel een beetje gerenderd zijn sommige stukken... zo niet zwaar respect voor deze game danquote:Op zondag 3 april 2005 18:07 schreef DinoPK het volgende:
Echt enorm gerendered ziet het er niet uit moet ik zeggen, en afgaand op de screens zal het er echt dicht bij gaan zitten. Indien het ingame is: er zit een kort shot tussen vanuit een cockpit view
Het officiele intro zoals het in de final zal zitten, voor als jullie het nog niet doorhadden.
Iemand een mirror, hij staat er niet meerquote:Op zondag 3 april 2005 17:49 schreef DinoPK het volgende:
*UCHE*
1e had ik al, dus is waarschijnlijk al eens eerder hier gepost. 2e is vrijwel geen ingame footage, dus niet het downloaden waard.quote:Op maandag 4 april 2005 16:11 schreef Chilly_Willy het volgende:
Hier nog 2 video's die ik vond. Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar de eerste schijnt ingame te zijn.
http://www.jeux-france.co(...)otorsport-event.html
Ik heb zo m'n bronnenquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:22 schreef DinoPK het volgende:
Heeel goed gevonden Twi, keep them coming!!
Holy shitquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:08 schreef twi het volgende:
Met 't gevoel voor snelheid zit 't wel snor
Filmpje met Golf R32
Vooral eens letten op het fragmentje na ongeveer 1:15, zo cooldie remmen
kan je uitschakelen als het goed is, dit is alleen voor beginners als hulpmiddelquote:Op woensdag 6 april 2005 00:45 schreef Rodie83 het volgende:
Met elk filmpje wordt deze game beter lijkt wel
Anyway, de ideale lijn vind ik alleen net iets te oogspringerig in beeld. Die wat zwarte aanrijlijn van PGR 2 vond ik dat opzicht geniaal
Ik stond 2 weken geleden in de FRS.. wilde een Ps2 kopen met Gt4.. en toen dacht ik.. waar ben ik mee bezig. Over een anderhalf maand speel ik gewoon Forza!!!quote:Op woensdag 6 april 2005 09:07 schreef Harmen1984 het volgende:
OMG!
Ik was van plan om voor GT4 een PS2 erbij te nemen, maar ik denk dat ik maar op deze game wacht!
Dat ziet er zeker strak uit.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:08 schreef twi het volgende:
Met 't gevoel voor snelheid zit 't wel snor
Filmpje met Golf R32
Vooral eens letten op het fragmentje na ongeveer 1:15, zo cooldie remmen
Dat was een juiste keuze.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik stond 2 weken geleden in de FRS.. wilde een Ps2 kopen met Gt4.. en toen dacht ik.. waar ben ik mee bezig. Over een anderhalf maand speel ik gewoon Forza!!!
Mercenaries gekocht, zeer vermakelijk spel
Iemand?quote:Op woensdag 6 april 2005 09:23 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen de twee verschillende versies die worden aangeboden op Bol.com??
Ze kosten hetzelfde?quote:Op woensdag 6 april 2005 12:51 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Iemand?
Het gaat dus om deze twee versies:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe games hebben vaak een live! set met 3 maanden abonnement voor ¤70,-quote:Op woensdag 6 april 2005 18:15 schreef DinoPK het volgende:
Kan je doen natuurlijk maar of dat het slimste en voordeligste is...
Waarom niet gewoon forza bestellen bij gcshop bijv, 48 euro met hoogstwaarschijnlijk een 2 maanden live trial erbij. Kijk ergens of je een voordelig jaar setje voor live kan vinden, met headset dus, voor rond de 30 euro (met bijv splintercell pandora tomorrow). En dan ben je hoogstwaarschijnlijk voordeliger uit in totaal.
Een nieuwe game + live set is meestal 80-90 euro, en dat kan dus een stuk goedkoper.
Mijn kont gaat alleen zo hard geschopt worden als ik ook mee ga doenquote:Op woensdag 6 april 2005 18:34 schreef DinoPK het volgende:
Had je die nog niet? Een racegame als GT3 is nogal droog, maar PGR2 in zijn hoogtijdagen was heeeel wat anders hoor
Jammer dat je dat gemist hebt, heerlijk racen maar bovenal lol hebben. Forza zal wat meer gefocussed zijn op het racen denk ik, maar het wordt wel DE game waar de hele race community naar overstapt.
Een paar secondes? We're talking milliseconds herequote:Op woensdag 6 april 2005 19:36 schreef peristilius het volgende:
[..]
Mijn kont gaat alleen zo hard geschopt worden als ik ook mee ga doen
Als ik kijk naar hoe jullie allemaal lopen te geilen op een paar seconde bij een rondetijdwordt wel flink oefenen voor mij dan...
Ik zal het proberenquote:Op woensdag 6 april 2005 19:47 schreef DinoPK het volgende:
Alle gekheid op een stokje:
Zorg er wel voor dat je er van het begin af aan bij bent. Niet om die paar milliseconden goed te kunnen maken, maar om een beetje dezelfde hoeveelheid career points te hebben als de rest waardoor je gelijkwaardige autotjes kan bouwen. Tis niet leuk als je met je standaard Golf r32 tegen een opgevoerd model mag rijden als je in het filmpje hebt gezien (waar dus flink aan verbouwd is, 180kph in de bochten)
oh was dat het joh, ik dacht al. ik wist dat die die nieuwe r32 sneller is dan de oude, maar dit was wel heel overdrevenquote:Op woensdag 6 april 2005 19:47 schreef DinoPK het volgende:
Alle gekheid op een stokje:
Zorg er wel voor dat je er van het begin af aan bij bent. Niet om die paar milliseconden goed te kunnen maken, maar om een beetje dezelfde hoeveelheid career points te hebben als de rest waardoor je gelijkwaardige autotjes kan bouwen. Tis niet leuk als je met je standaard Golf r32 tegen een opgevoerd model mag rijden als je in het filmpje hebt gezien (waar dus flink aan verbouwd is, 180kph in de bochten)
Dan zal het wel lachen worden op een zaterdag nacht op live.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:00 schreef twi het volgende:
Ik bombardeer je tot koning van 't racen als je met een flinke slok op nog steeds goed kan rijden in Forza. Echt, die game heeft gewoon een directe en geconcentreerde staat van gamen nodig...
Wil net zeggen, meestal ben ik zaterdag wel als een toeter snachts.. lekker beetje ouwhoeren op LIVEquote:Op woensdag 6 april 2005 22:11 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
Dan zal het wel lachen worden op een zaterdag nacht op live.
quote:It's the day we've all been waiting for: Forza has officially gone gold! This means that the development process of the game is complete and in less than a month it will officially be on store shelves! This is VERY exciting news and we applaud Microsoft for all of their hard work, dedication, and devotion over the past 3 years. Microsoft, you have really outdone yourselves yet again and the community and I are thrilled about this exciting news development!
Heb je met dit spel toch een probleem als je dan je auto helemaal bezopen aan gort rijdquote:Op donderdag 7 april 2005 07:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wil net zeggen, meestal ben ik zaterdag wel als een toeter snachts.. lekker beetje ouwhoeren op LIVE
Whahahahahahaquote:Op woensdag 6 april 2005 19:47 schreef DinoPK het volgende:
Twi bijv gaat gewoon weer een stuk sneller zijn dan de rest, maar het is natuurlijk top als je het even bij kan houden. En lukt dat niet, dan beuk je hem in de eerstvolgende bocht gewoon de vangrail in waardoor zijn wincentjes opgaan aan reperatie kosten
Game gold wil zeggen dat die releasedatum ook echt zal worden behaald.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:51 schreef DinoPK het volgende:
Tjah waarom enthousiast worden als een game gold gaat? De release date stond al vast, en zal echt niet vervroegd worden. Tis alleen leuk voor de warez gasten, zou het spel tussentijds gelekt worden of niet
Jij zal het wel weer snel zat zijn als ik je auto van de baan heb gebeukt.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:54 schreef -Struikrover- het volgende:
[..]
Heb je met dit spel toch een probleem als je dan je auto helemaal bezopen aan gort rijd![]()
En dat schelden danquote:Op donderdag 7 april 2005 13:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij zal het wel weer snel zat zijn als ik je auto van de baan heb gebeukt.
Ziek netjes, super geluid ookquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:08 schreef DinoPK het volgende:
http://koti.mbnet.fi/random5/vids/Forza_Ferrari355.wmv
Ferrari 355 op maple valley.
Damn wat een snelheidsgevoel zit er in dit spel zeg
Jezus christus......quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:08 schreef DinoPK het volgende:
http://koti.mbnet.fi/random5/vids/Forza_Ferrari355.wmv
Ferrari 355 op maple valley.
Damn wat een snelheidsgevoel zit er in dit spel zeg
3 weken is peanuts!quote:Op maandag 11 april 2005 12:26 schreef -Struikrover- het volgende:
3 weken is niks als je al een jaar wacht
Daar denk je anders over als je in totaal 2 jaar hebt gewacht op Metropolis street racer.quote:Op maandag 11 april 2005 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
3 weken is peanuts!
En toch, het naar een game toeleven is al half the fun
Ben zo blij dat ik geen warez hoer ben, had ik dat gevoel niet.
Kheb zelf 3 jaar gewacht op Fable. Ik weet wel wat je bedoeld hoorquote:Op maandag 11 april 2005 14:46 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Daar denk je anders over als je in totaal 2 jaar hebt gewacht op Metropolis street racer.
Na een geweldige preview in de EDGE kon ik niet meer wachten. De release was pas over een half jaar en 2 dagen voor de release werd ie weer een half jaar achteruit geschroefd, en dat 3 X achter elkaar.
Ik heb er nu nog nachtmerries van.
Fable heb ik ook 2 jaar op gewacht, toen heb ik maar besloten niet meer zo te hypenquote:Op maandag 11 april 2005 15:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kheb zelf 3 jaar gewacht op Fable. Ik weet wel wat je bedoeld hoor
Wat dacht je van Conker.. weet ook al 3 1/2 jaar dat die er aan komt
Halo 2: Vanaf de eerste keer dat ik Halo uitgespeeld hadquote:Op maandag 11 april 2005 15:21 schreef kepler het volgende:
[..]
Fable heb ik ook 2 jaar op gewacht, toen heb ik maar besloten niet meer zo te hypen
Forza is nog wel te doen met 3 maanden
Kom niet onder de 1,16.6quote:Op maandag 11 april 2005 16:54 schreef piet_pelle het volgende:
Ik heb overigens net een 1.13.773 neergezet met de Forza demo met de Ferrari met alleen ABS aan. Wie zitten daar allemaal al onder?
Misschien kunnen we een competitietje doen met bv. de lancer en de viper en de snelle bakken.
McLaren F1 GTR toevallig? Die zal in forza ook wel weer de show gaan stelen. In PGR2 heeft hij alle speed challenges op zijn naam staan. Hoewel, Nürburgring is laatst van hem afgenomen door een of andere Nicholas202 of zoiets, maar goed. Die kerel is ook zo ongelofelijk ontiegelijk achterlijk ziekelijk snel met die Radical (en kennelijk ook de TVR) Ik hoorde dat hij ongeveer een kwartiertje over zo'n record doetquote:Op maandag 11 april 2005 22:24 schreef DinoPK het volgende:
Net een 1.14.3 gereden, maar het moet idd nog wel 2 seconden sneller kunnen. Ik maak constant een fout bij de laatste bocht. Die ferrari is idd erg gevoelig voor overstuur. Wat wel helpt met die ferrari, niet al te veel schakelen. Dat ding acceleert toch als een gek, je kan veel hoger in je versnellingen blijven hangen als je denkt.
Ik rij helaas nog te veel driftend, maar dat komt puur omdat ik traction control uit heb staan, en dat is fucking pittig in die bak. Het 'wereldrecord' in de demo is overigens 1.09.nogwat, gereden door de persoon die ook de toptijd heeft staan in pgr2 op de nordschleife. Dat haal ik never nooit niet. Gemiddeld zat ik nu tussen de 1.14 en de 1.17, met wat uitschieters naar de 1.27 als ik weer eens goed de baan afschoof.
Met de evo zat ik dacht ik op 4 tiende van Twi, 1.31.1 ofzoiets. Helaas geen mogelijkheid tot ingame screenshots, jammer dat de demo de tijden niet onthoudt.
Volgens mij worden ze nog beter dan bij PGR2. Bij PGR2 werd alleen je snelste tijd op een circuit onthouden. Bij Forza zal dit per circuit per auto worden onthouden. Dat is wel zo leuk, dan kan je vergelijken wat mensen in jouw favoriete auto rijden. In plaats van dat alleen de snelste auto's bovenin de rankings staanquote:Op maandag 11 april 2005 22:37 schreef rockstah het volgende:
Ik hoop trouwens dat ze de leaderboards net zo goed uitwerken als in PGR2, dus dat praktisch alles wat je doet geupload word en je het onmiddelijk met je friends kan vergelijken.
Ik heb er een foto van gemaakt als iemand me niet gelooftquote:Op maandag 11 april 2005 22:24 schreef DinoPK het volgende:
Met de evo zat ik dacht ik op 4 tiende van Twi, 1.31.1 ofzoiets. Helaas geen mogelijkheid tot ingame screenshots, jammer dat de demo de tijden niet onthoudt.
De-tunen ookquote:Op dinsdag 12 april 2005 09:12 schreef DinoPK het volgende:
21 dagen? De release in Europa is gewoon op 13 mei, dus tel er maar 10 dagen bij op. De amerikaantjes kunnen er van genieten vanaf 3 mei. Overleven jullie dit wel?
Overigens: ik neem aan dat het de meesten wel is opgevallen dat er geen standaard BMW's inzitten, maar alleen een M3 GTR voorgetuned model. Het schijnt dat je dit model kan de-tunen
1700 leaderboards op Live, ik denk dus wel dat ze per auto gaan kijkenquote:Op dinsdag 12 april 2005 01:00 schreef twi het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze nog beter dan bij PGR2. Bij PGR2 werd alleen je snelste tijd op een circuit onthouden. Bij Forza zal dit per circuit per auto worden onthouden. Dat is wel zo leuk, dan kan je vergelijken wat mensen in jouw favoriete auto rijden. In plaats van dat alleen de snelste auto's bovenin de rankings staanAlthans, zoiets heb ik ergens gelezen
Ik ga voor Azië.quote:Op dinsdag 12 april 2005 08:16 schreef Bastard het volgende:
Nog een dag of 21.. en dan kunnen we allemaal over alle banen rijden
Kheb begrepen dat je in het begin moet gaan kiezen voor een bepaalde regio, welke regio nemen jullie?
Ik zat te denken aan Europa.. de Europese auto's hebben toch een behoorlijke diversiteit. Denk aan Porsche, MG, Mclaren, Ferrari.
Ik begin ook Europa, ik bedoel; Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Pagani, Lamborghini, Koenigsegg?quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:12 schreef DinoPK het volgende:
21 dagen? De release in Europa is gewoon op 13 mei, dus tel er maar 10 dagen bij op. De amerikaantjes kunnen er van genieten vanaf 3 mei. Overleven jullie dit wel?
Ik denk dat ik begin in Europa, ook omdat deze regio de meeste auto's heeft. Maar Japan trekt mij ook wel, waar anders krijg je voor weinig geld zo veel performance in een wagen. Een getunede supra/evo/skyline trekt een licht getunede porsche er natuurlijk helemaal uit, terwijl ze misschien nog wel goedkoper zijn ook.
Hoogstwaarschijnlijk toch Europa overigens, aangezien de verkrijgbaarheid van de auto's gelinked is naar regio, en de leukste zeldzame auto's komen nu eenmaal uit Europa.
Dat lijkt me wel erg mooi, die getunde M3 GTR vind ik erg lelijk, zo'n spoiler enzoquote:Overigens: ik neem aan dat het de meesten wel is opgevallen dat er geen standaard BMW's inzitten, maar alleen een M3 GTR voorgetuned model. Het schijnt dat je dit model kan de-tunen
als iedereen in Europa begint kan ik mijn USA-cars voor heel veel geld verkopen aan alle fokkersquote:Op dinsdag 12 april 2005 14:32 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik begin ook Europa, ik bedoel; Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Pagani, Lamborghini, Koenigsegg?. Done deal denk ik zo.
[..]
Zeg, wie wilt er nou een amerikaanse bak? In de meeste circuits zitten bochten weet je?quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:33 schreef kepler het volgende:
[..]
als iedereen in Europa begint kan ik mijn USA-cars voor heel veel geld verkopen aan alle fokkers
boeie, als ik maar gelijk in een dodge viper kan rijdenquote:Op dinsdag 12 april 2005 14:40 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Zeg, wie wilt er nou een amerikaanse bak? In de meeste circuits zitten bochten weet je?.
Holy shit, werk aan de winkel!!quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:42 schreef DinoPK het volgende:
Irritante demo, veels te verslavend (en dan te bedenken dat ik er in het begin geen klap aan vond).
Piet, aan de slag, time to beat: 1.11.792
Wederom geen foutloos rondje, maar het was wel voor het eerst dat ik het gevoel had dat ik een erg snelle tijd aan het neerzetten was.
Jammer voor je dat die auto's er lang niet allemaal inzitten. Geen lambo's en koenigsegg en maar enkele Ferrari's en porsches.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:32 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik begin ook Europa, ik bedoel; Ferrari, Porsche, BMW, Mercedes, Pagani, Lamborghini, Koenigsegg?. Done deal denk ik zo.
[..]
Koenisegg en pagani zit er gewoon in en ik zie ook geen enkel porsche of ferrari model ontbrekenquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:11 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jammer voor je dat die auto's er lang niet allemaal inzitten. Geen lambo's en koenigsegg en maar enkele Ferrari's en porsches.
Er komt wel een Koenigsegg in, de CC8S.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:11 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jammer voor je dat die auto's er lang niet allemaal inzitten. Geen lambo's en koenigsegg en maar enkele Ferrari's en porsches.
Ikzelf ga liever voor de wolven in schaapskleding, om er vervolgens zelf een superwagen van te maken, en dat gaat toch het beste bij de Jappen.
Je maakt een grapje? Op een ruim en lang circuit zoals de nordschleife schijnt dat ding echt, en dan ook echt ver boven 90% van de concurrentie uit. rijd goddelijk (IMO) en gaat ook nog eens takkehard.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:31 schreef Bastard het volgende:
De Enzo ook.. ik hoop dat je hem niet kan winnen, spuuglelijke auto
quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:11 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Toegegeven, geen lambo's, maar verder meer dan genoeg Ferrari's/Porsches en Koenigsegg/Zonda C12 zijn ook aanwezig.quote:2002 Koenigsegg CC8S
2002 Ferrari 575M Maranello
2004 Ferrari 360 Modena
1964 Ferrari 250 GTO
2003 Enzo Ferrari
1995 F50 Ferrari
1993 Ferrari 512 TR
1984 Ferrari GTO
1992 F40 Ferrari
1967 Ferrari 330 P4
1969 Ferrari Dino 246 WP
1998 Ferrari 355 GTS
2005 Ferrari 612 Scaglietti
1996 Ferrari #12 Risi Competizione
1998 Ferrari F355 Challenge
2003 Ferrari #88 Veloqx Prodrive Racing 550 Maranello
2004 Ferrari Stradale Challenge
1973 Porsche 911 Carrera RS
1986 Porsche 959
2003 Porsche 911 GT3
2003 Porsche Carrera GT
1998 Porsche #26 911 GT1 Le Mans
1956 Porsche 550 A Spyder
1987 Porsche 911 Turbo 3.8
1989 Porsche 944 Turbo
1987 Porsche #17 962 C
1995 Porsche 911 GT2
2003 Porsche Boxster S
2003 Porsche 3R-Racing 911 GT3 Cup Driven by Mike Fitzgerald
2000 Porsche #23 Alex Job Racing 911GT3-RS
1999 Pagani Zonda C12
2003 Pagani #17 Carsport America GR
Maar daar gaat hij er echt niet beter door uitzien.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:42 schreef rockstah het volgende:
[..]
Je maakt een grapje? Op een ruim en lang circuit zoals de nordschleife schijnt dat ding echt, en dan ook echt ver boven 90% van de concurrentie uit. rijd goddelijk (IMO) en gaat ook nog eens takkehard.
Nee ik meen het, na de Daytona hebben ze geen mooie Ferrari meer.. en als kunstwerk van lelijkheid.. de enzo.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:42 schreef rockstah het volgende:
[..]
Je maakt een grapje? Op een ruim en lang circuit zoals de nordschleife schijnt dat ding echt, en dan ook echt ver boven 90% van de concurrentie uit. rijd goddelijk (IMO) en gaat ook nog eens takkehard.
Die is prachtig inderdaadquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:51 schreef rockstah het volgende:
En de Mclaren is wel mooi wou je zeggen
Dat is ook een prachtige Porsche.. weer es wat anders dan alle 911 type's. Hoewel, de Gt2 mag er ook zeker wezen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 21:10 schreef twi het volgende:
Die Enzo is wel mooi, maar er straalt geen plezier van uit. Vind dat meer een ouwe lullenbak om te laten zien dat je heel, heel veel geld hebt, in plaats van een echte raceauto.
Ik ben geen Porsche fan, maar geef mij dan maar deze:
[afbeelding]
Je heb gelijkt, het slaat als pik op aars.quote:Op dinsdag 12 april 2005 19:43 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
[..]
Toegegeven, geen lambo's, maar verder meer dan genoeg Ferrari's/Porsches en Koenigsegg/Zonda C12 zijn ook aanwezig.
Dus, jammer voor je, maar dat slaat als een lul op een drumstel.
Ja, daar zie ik ook wel wat in ja. Maar het fijne is dat je die superbakken ook nog eens wat kunt tunenquote:Op dinsdag 12 april 2005 22:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je heb gelijkt, het slaat als pik op aars.
Ik was echt overtuigd dat die superbakken er niet allemaal in zaten. Maar ja, die lijst is iets van 270 (?) auto's lang, die ken ik natuurlijk niet uit mijn hoofd.
En het is iid. ook jammer voor me. Mijnsinziens is PGR voor racen met superbakken, en zie ik in Forza iets liever de 'normale'bakken die je dan zelf moet tunen. Maar ja, zie maar eens met je Koenigzegzegzegseggessegge van mijn 900+ pk Sumopower skyline te winnen![]()
waarom niet dan? Forza heeft betere AI, online MP en betere graphics (althans dat is de verwachtingquote:Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef CybPraetorian het volgende:
...het gevecht tegen GT4.
tja wat moet ik zeggen: ik krijg een heel andere (en misschien wel beter) gevoel bij GT4 dan bij FM. Kweet het niet...
heb jij wel eens specs, beelden van GT4 gezien of er mee gespeeld?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:26 schreef gijsje79 het volgende:
Gaat me meer om de gameplay en het realisme.
Denk dat GT daar wel een puntje aan kan zuigen.
ik heb met beide gespeeld, en ik kan je zeggen dat Forza realistischer aanvoelde (in de demo), maar een echte conclusie kan ik nog niet trekken omdat ik a) nog niet heel ver ben in GT4 en b) Forza nog niet uit isquote:Op woensdag 13 april 2005 12:30 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
heb jij wel eens specs, beelden van GT4 gezien of er mee gespeeld?
2000 Honda Prelude Standard HSquote:Op woensdag 13 april 2005 06:52 schreef -Struikrover- het volgende:
Gaat snel hier. Ik begin denk ik in Azie. Evo rijden![]()
Honda s2000 misschien ?
Heb de vorige delen volop gespeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:30 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor.. tis geen gevecht tegen GT4.. dat is namelijk een ongelijke strijd.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef CybPraetorian het volgende:
...het gevecht tegen GT4.
tja wat moet ik zeggen: ik krijg een heel andere (en misschien wel beter) gevoel bij GT4 dan bij FM. Kweet het niet...
ja ok betere GFX en AI komt doordat de XBOX betere processor heeft... veel nieuwere console...quote:Op woensdag 13 april 2005 13:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor.. tis geen gevecht tegen GT4.. dat is namelijk een ongelijke strijd.
Forza heeft MP, betere gfx, betere AI.. punten waar GT4 niet tegen op kan.
GT4 mooi spelleke.. maar als je 1 goede racer moet aanschaffen denk ik dat Forza beter uit de bus gaat komen.
Gevoel is ook wel belangrijk..quote:Op woensdag 13 april 2005 13:40 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ja ok betere GFX en AI komt doordat de XBOX betere processor heeft... veel nieuwere console...
en qua auto's kan FM nog een puntje zuigen aan GT4: 200 tegen over 700
[sub] en ik ben totaal niet partijdig, maar GT4 geeft me een beter gevoel...
jah, ach daar zitten ook auto's uit 1920 bij en volgens mij zelfs de Fiat Panda, alsof ik daar ooit mee ga rijdenquote:Op woensdag 13 april 2005 13:40 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
en qua auto's kan FM nog een puntje zuigen aan GT4: 200 tegen over 700
Waarom blijft iedereen dat toch steeds zeggenquote:Op woensdag 13 april 2005 19:14 schreef Heintje het volgende:
Het enige wat GT4 beter heeft dan FM zijn idd de auto's. Dat het er meer zijn maakt niet zoveel uit. maar bij GT4 heb je meer normale straat auto's wat toch voor meer herkenning zorgt.
In GT zitten geen porsches, wel RUF's wat gewoon getunede porsches zijnquote:Op woensdag 13 april 2005 19:41 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom blijft iedereen dat toch steeds zeggenZe hebben geen Ferrari's en geen Porsches en 3 kwart van wat er overblijft zijn standaart 4 cilinderbakken van Citroën en ford waar je toch nooit in rijd. Verder puik spel hoor, maar als je het aanbod aan auto's vergelijkt loopt FM toch echt niet zo ver achter dan de cijfers doen geloven. Er zit nou eenmaal een verschil tussen een driving sim en een racing sim.
uhmm.. geen Porsche's? RUF zijn gewoon de Porsche's hoor in GT4. RUF is een tuning bedrijf (tenminste dat las ik) van Porsche, en de rechten van Porsche zelf waren al naar FM gegaan.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:41 schreef rockstah het volgende:
[..]
Waarom blijft iedereen dat toch steeds zeggenZe hebben geen Ferrari's en geen Porsches en 3 kwart van wat er overblijft zijn standaart 4 cilinderbakken van Citroën en ford waar je toch nooit in rijd. Verder puik spel hoor, maar als je het aanbod aan auto's vergelijkt loopt FM toch echt niet zo ver achter dan de cijfers doen geloven. Er zit nou eenmaal een verschil tussen een driving sim en een racing sim.
Het is ook gewoon zo dat de PS2 alles in GT4 trekt en niks meerquote:Op woensdag 13 april 2005 21:52 schreef twi het volgende:
Van "Al naar Forza gegaan" is natuurlijk geen sprake. In GT3 zaten imers ook al RUFs. Microsoft heeft blijkbaar betere contacten met autofabrikanten en er meer geld voor over. Ook gezien ze schademodellen mogen gebruiken (waar Sony alleen een slap excuus voor voert in de vorm van "als we het willen implementeren, willen we het ook natuurkundig 100% goed doen). Ja, boeiend, een beetje realistisch een schademodel implenteren moet zo'n groot en ervaren bedrijf wel kunnen lukken, dat ligt mijns inziens gewoon aan het verrotten om een licentie te betalen / overeenkomst te maken over schade.
wat ik ook heb begrepen is dat bepaalde auto's alleen in hun eentje kunnen rondrijden, omdat de PS2 niet meer polygonen aankan. Of zoietsquote:Op woensdag 13 april 2005 23:17 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is ook gewoon zo dat de PS2 alles in GT4 trekt en niks meereen schademodel erbij zou hij niet meer aankunnen, net zoals hij een eventuele online mode ook niet goed zou trekken.
quote:Op donderdag 14 april 2005 00:19 schreef kepler het volgende:
[..]
wat ik ook heb begrepen is dat bepaalde auto's alleen in hun eentje kunnen rondrijden, omdat de PS2 niet meer polygonen aankan. Of zoiets
Niet dat ik fan ben van GT4 of zo. Maar als je hier een keer een paar uur langs de weg gaat staan zie je echt geen ferrari's misschien een ankle porche. En voor de rest heel veel standaard 4 cilinders. Dat is het voordeel van GT4, daar kun je veel kans in je eigen auto rijden.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:41 schreef rockstah het volgende:
[..]
Als GT altijd pretendeerd een zeer realistisch race/rijspel te zijn vraag ik me af waarom ik het toch altijd vrij simpel vind. Met de snelste bakken lekker rijden kost me helemaal geen moeite. Dat betekent of dat ik gewoon bijster goed ben in racespellen (valt wel mee, zie Twi), dat ik auto's heel goed aanvoel (mwoh nog nooit in het echt geracet maar als t zo easy is kan ik wel mee) of dat GT gewoon een leuk racespel is maar zichzelf misschien wat overwaardeerd waar het realisme aangaat. Ik zeg het laaste.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:30 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik wil in die exotische wagens rijden die ik nog nooit gezien heb, maar die wel een top van 300+ hebbenquote:Op donderdag 14 april 2005 01:26 schreef Heintje het volgende:
[..]
Niet dat ik fan ben van GT4 of zo. Maar als je hier een keer een paar uur langs de weg gaat staan zie je echt geen ferrari's misschien een ankle porche. En voor de rest heel veel standaard 4 cilinders. Dat is het voordeel van GT4, daar kun je veel kans in je eigen auto rijden.
Ik ga zooo slecht scoren in de weekendenquote:Op donderdag 14 april 2005 08:54 schreef twi het volgende:
Forza vereist bij mij in elk geval elke bocht weer concentratie, want elk foutje wordt dik afgestraft, een gevoel wat ik bij GT3 niet had
quote:Op donderdag 14 april 2005 01:29 schreef twi het volgende:
M'n eigen auto staat voor de deur, als ik daar in wil rijden dan kan ik er gewoon in stappen.
* taart is aan het downloaden geslagenquote:Op vrijdag 15 april 2005 18:24 schreef DinoPK het volgende:
uche*
Let op, save target as vereist, of je moet erg grote filmpjes willen streamen (tot 70 mb)
http://rmjv.net/vi/forzagp2.wmv < Seat Cupra GT @ Mapple Valey, ingame & replay.
http://rmjv.net/vi/forzagp3.wmv < Skyline GT @ Silverstone, ingame & replay
http://rmjv.net/vi/forzagp4.wmv < Audi TT met xbox skin @ Blue Mountain (batthurst lookalike), ingame & replay
http://rmjv.net/vi/forzagp5.wmv < McLaren GTR @ Nurburgring, volle ronde ingame. (aanrader! lekker vergelijken met PGR2)
http://rmjv.net/vi/forzagp6.wmv < de replay van de McLaren GTR hierboven
http://rmjv.net/vi/forzagp7.wmv < Porsche GT3 @ Road America, ingame & replay.
Veel filmpjes, en lang ook
Opvallend:
- de replay muziek is niet mijn ding
- Grafisch heel erg netjes, een goed snelheidsgevoel en geen framedrops. Schitterende automodellen die goed uit komen in de replays (check de McLaren replay..)
- Ten opzichte van de demo: graphics een stuk verbeterd. Alleen die moeilijkheidsgraad is zo te zien echt behoorlijk naar beneden geschroeft, of deze persoon kan het echt goed. In de demo moet je echt geconcentreerd blijven bij elke bocht, hier rijdt de speler zonder veel problemen de circuits rond.
- Ondanks de grote hoeveelheid details, voelt het toch iets doods aan na het zien van de filmpjes. Maar dat heb ik een beetje met elke racegame.
Gelukkig, ja bij die IGN filmpjes was het inderdaad hetzelfde verhaal dus ik vreesde al.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:54 schreef DinoPK het volgende:
@Mrzaki: Forza is op breedbeeld ingesteld, maar de filmpjes zijn 4:3 geencodeerd. Het zit dus wel goed(zelfde probleem met de IGN filmpjes).
Tijjd zal het uitwijzenquote:Op zaterdag 16 april 2005 11:08 schreef DinoPK het volgende:
Een stuk minder leuk dan forza inderdaad
Tsja, hoe realistisch wil je het hebbeN?quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:23 schreef Rodie83 het volgende:
Irriterend puntje: constant bandengepiep, zelfs met ABS aan. Dat klopt dus gewoon niet.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tijjd zal het uitwijzen
Net dat gamespot filmpje gekeken.. je kan er echt Lonsdale opzetten
ABS werkt niet zijwaards!quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:23 schreef Rodie83 het volgende:
Irriterend puntje: constant bandengepiep, zelfs met ABS aan. Dat klopt dus gewoon niet.
aha, ok, ik wist niet dat er niveau's in zaten... ja idd de grijze geloof ik.quote:Op zaterdag 16 april 2005 20:34 schreef DinoPK het volgende:
Nee in GT4 zit je auto helemaal in elkaar heh als je ergens tegenaan rijdt...
Forza heeft 3 verschillende schade niveau's, Geen / Cosmetisch / Full damage. Cosmetisch laat wel schade zien, alleen minder heftig dan Full damage, en zonder performance gevolgen.
Overigens; Het is nu al de 3e keer dat je niet hetzelfde gevoel krijgt bij forza dan bij GT4 (ik overigens ook niet, alleen dan in het voordeel van forza), waarom laat je het er niet gewoon bij totdat je het spel daadwerkelijk eens gespeeld hebt.
edit:
Net even op www.gammo.nl de korte preview van forza gekeken. Ik neem aan dat je het over de grijze auto had die op de oval tegen de zijkant aan kwam. Daar staat duidelijk damage uit, als je in de demo zo langs de muur gaat heb je toch echt wel behoorlijke schade aan je rechterkant hoor.
Wel een aantal nieuwe beelden in deze preview, alleen diegene die in de auto's reed kon er werkelijk waar geen ene zak van (wat weer duid op een toch niet al te makkelijke moeilijkheidsgraad)
Neem dan es Azureus.quote:Op zondag 17 april 2005 10:48 schreef Bastard het volgende:
Godverdomme, waarom kan ik geen torrents downen
Ik heb azureus staan.. hij doet gewoon geen klap.. poortjes staan open, vuurmuur uit, kheb geen idee meer.quote:Op zondag 17 april 2005 11:00 schreef DinoPK het volgende:
Heb je een IGN Insider account? Kijk dan eens snel bij de forza filmpjes
En torrents, gewoon een torrent client installeren, en de betreffende poortjes openzetten? Azureus bijvoorbeeld, 1 van de beste clients. Niets illegaals aan.
Kweet het niet zeker.. maar ga er maar wel van uit. Ieder spel heeft die optie tegenwoordig.quote:Op zondag 17 april 2005 11:26 schreef Oei het volgende:
Weet iemand of je muziek van de harddisk kan afspelen in Forza?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |