Niets aan toe te voegen...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:55 schreef Chewie het volgende:
Ik stem nee omdat ik vind dat de EU een puur economisch verbond moet zijn, dus zich o.a. moet richten op het bevorderen van de vrij-handel maar niet zoals nu ook het geval is niet rendabele bedrijfstakken subsidieren zoals landbouw en mijnbouw.
Zoals de EU er nu voor staat is het een grote federale staat waar teveel verantwoordelijkheden in Brussel liggen en zoals we in Nederland de afgelopen jaren hebben geleerd is te veel centralisatie nu niet echt bevorderlijk, je hoeft alleen maar te kijken naar de prestaties van de politie. Gezien de plannen van de EU voor de toekomst wordt dit alleen maar erger imo, zelfs een federatie van staten zoals de VS zou een betere oplossing zijn voor landen zoals Nederland dan waar de EU nu op af stevent.
Nou ja, het doel heiligt de middelen he. Ik stem overigens ook tegenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik stem nee omdat ik vind dat de EU een puur economisch verbond moet zijn, dus zich o.a. moet richten op het bevorderen van de vrij-handel maar niet zoals nu ook het geval is niet rendabele bedrijfstakken subsidieren zoals landbouw en mijnbouw.
Zoals de EU er nu voor staat is het een grote federale staat waar teveel verantwoordelijkheden in Brussel liggen en zoals we in Nederland de afgelopen jaren hebben geleerd is te veel centralisatie nu niet echt bevorderlijk, je hoeft alleen maar te kijken naar de prestaties van de politie. Gezien de plannen van de EU voor de toekomst wordt dit alleen maar erger imo, zelfs een federatie van staten zoals de VS zou een betere oplossing zijn voor landen zoals Nederland dan waar de EU nu op af stevent.
Maar hoe zou jij de EU willen hebben dan of zie je de EU het liefst verdwijnen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:08 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Nou ja, het doel heiligt de middelen he. Ik stem overigens ook tegen
We hadden eigenlijk hetzelfde spelletje als England moeten spelen.... Wel bij de EU maar wel met een eigen identiteid.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:07 schreef Chewie het volgende:
Gezien je ondertitel had ik niet verwacht dat jij voor vrij-handel zou zijn
[walg mode]Ja belachelijk dat wij hun wijnproductie een beetje lopen te subsidieren terwijl het hier ook nog eens veel te duur in de winkels ligtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:16 schreef Drugshond het volgende:
En die Fransen zijn niet te vertrouwen.... weg ermee.
Ik zou in grote lijnen met je mee willen denken, namelijk dat vrijhandel onder goede voorwaarden mogelijk zou worden. Dat zie ik als zoiets als wat met de versoepeling van het grensverkeer is gebeurd bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar hoe zou jij de EU willen hebben dan of zie je de EU het liefst verdwijnen?
En heel fok! mag meedoen, zie je Sidekick al met een rood hoofd meedoen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:07 schreef Chewie het volgende:
hoezo?
oh ja mannen (en vrouwen) gezocht voor sex
Dutch Gangbang
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:14 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
En heel fok! mag meedoen, zie je Sidekick al met een rood hoofd meedoen?
Ik weet toch zeker dat ik hierna nog wat gepost had.... lalaquote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:24 schreef Chewie het volgende:
[..]Hou op ik visualiseer nog al snel.
Maar mischien een idee voor de volgende linkse POL meet? Is wel sociaal, 1 vrouw delen met pak'em beet 20 man![]()
Ja, mannen zijn nou eenmaal visueel ingesteld he.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:24 schreef Chewie het volgende:
[..]Hou op ik visualiseer nog al snel.
Maar mischien een idee voor de volgende linkse POL meet? Is wel sociaal, 1 vrouw delen met pak'em beet 20 man![]()
quote:Comapatiënten: het bewustzijn ontbreekt
Comapatiënten in vegetatieve toestand hebben hun ogen open en bewegen soms een arm of been. Maar hun bewustzijn is weg.
ROTTERDAM, 22 MAART. In Nederland boog de rechter zich 15 jaar geleden over beëindiging van de kunstmatige voeding van een comapatiënt. De zaak was aangespannen door de echtgenoot van patiënte Ineke Stinissen die toen 15 jaar in vegetatieve toestand leefde, na een anesthesiefout.
De rechters oordeelden dat sondevoeding geven een medische handeling is. En artsen kunnen een medische handeling - in overleg met de familie - staken als de handeling zinloos is, als er geen enkel zicht is op verbetering.
Op 8 januari 1990 staakten de artsen van verpleegtehuis Het Wiedenbroek in Haaksbergen daarop de voeding van Ineke Stinissen. Twee dagen later probeerde de Nederlandse Patiëntenvereniging (NPV), een christelijke organisatie, het versterven van Stinissen in kort geding te laten verbieden. De rechtbank vond de NPV echter geen partij in deze zaak. In een snel hoger beroep werd de eis van de NPV opnieuw afgewezen. Zelfs als de NPV partij was, zouden de artsen het recht hebben een medisch zinloze handeling te staken, vond de hoger-beroeprechter op 16 januari. Stinissen stierf op 19 januari.
In de jaren na het overlijden van Stinissen publiceerden de artsenorganisatie KNMG (in 1991) en de Gezondheidsraad (in 1994) leidraden en adviezen over 'patiënten in een vegetatieve toestand'. De zaak-Stinissen is in Nederland bepalend gebleven voor het versterven van comapatiënten: het is al jaren een zaak voor artsen en familie; niet van politiek, wetgever en rechter.
Stinissen en nu ook de Amerikaanse Terri Schiavo leefden in een vegetatieve toestand, waarbij de hersenstam (het verlengde van het ruggenmerg in de hersenen, waar ademhaling en hartslag worden geregeld) wel werkt, maar de grote hersenen niet. Zij openen de ogen, knarsen met hun tanden, bewegen soms een arm of been, hebben een slaap-waakritme en ademen zelf. Maar ze reageren nergens op. Als ze kijken en je doet alsof je ze een klap geeft, reageren ze niet. Het bewustzijn ontbreekt.
Jaarlijks komen in Nederland 100 tot 200 patiënten in deze vegetatieve toestand als ze herstellen na eerst in dieper coma (een toestand van algehele bewusteloosheid) hebben gelegen. Veel meer (ongeveer 2000) dementerende patiënten 'passeren' de vegetatieve toestand in een steeds slechter wordende situatie. Zij glijden binnen enkele weken of maanden door naar de dood.
Een diep coma ontstaat meestal door een harde klap op het hoofd of een bloeding in de hersenen. De bewusteloosheid duurt soms minuten, soms dagen. Van mensen die langer dan 6 uur in coma liggen, is een jaar later 85 procent overleden. Bijkomen uit het diepe coma is mogelijk doordat verstoorde zenuwverbindingen zich langzaam weer herstellen, bijvoorbeeld doordat zwellingen binnen de hersenpan verminderen. Veel mensen worden nooit meer geheel de oude, raken gehandicapt of houden last van geheugenproblemen of stemmingsstoornissen. Soms blijft het herstel blijvend steken in de vegetatieve toestand. Er zijn patiënten op die manier 40 jaar in leven gebleven.
Hij woont in DIG, daar komen we natuurlijk nooitquote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:49 schreef pberends het volgende:
Is de gekozen burgemeester er nou door?
De mod die jouw geklungel heeft verholpen.quote:
heb jij daar dan te weinig knopjes voor?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De mod die jouw geklungel heeft verholpen.
Nee, maar ik moest even 80 euro op jaarbasis zeker stellen. Ik had geen tijd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:23 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
heb jij daar dan te weinig knopjes voor?
Heb je nou al een echte baan, of is die 80 euro extra bijstand?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, maar ik moest even 80 euro op jaarbasis zeker stellen. Ik had geen tijd.
quote:Thuiscomputer heeft negatieve invloed op schoolprestaties
Uitgegeven: 22 maart 2005 14:36
Laatst gewijzigd: 22 maart 2005 15:12
AMSTERDAM - Uit onderzoek van de universiteit van München is gebleken dat het hebben van een computer thuis een negatieve invloed heeft op de schoolprestaties van de scholier. Thomas Fuchs en Ludger Woessmann van de universiteit hielden honderdduizend vijftienjarigen in 32 verschillende landen in de gaten.
De scholieren met een computer thuis presteerden slechter op school dan kinderen zonder computer, meldt The Guardian . "Computers leiden kinderen van het schoolwerk af," zo is te lezen in het onderzoek. "Het leren via de computer is niet de meest efficiente manier van leren. De pc kan voor andere doelen gebruikt worden, waardoor de gebruiker verleidt wordt om iets anders te gaan doen."
Het hebben van veel boeken (meer dan 500) in huis heeft overigens een positieve invloed op de wiskundige prestaties van een scholier.
Spyware. Backgroud gehacked??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:26 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, maar ik moest even 80 euro op jaarbasis zeker stellen. Ik had geen tijd.
rijmt op : flip!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
verhip!
En paddestoelentrip!quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:02 schreef du_ke het volgende:
En die amerikaanse hoeft niet meer aan de sondevoeding.
Zou dat een goede vlucht zijn boven alcohol, denk je?quote:
Welnee, de Pvda kopt alleen maar in, zelf bedenken zit er nauwelijks bij..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:02 schreef du_ke het volgende:
Zou de PvdA het nog spannend maken!?
En die amerikaanse hoeft niet meer aan de sondevoeding.
Gewoon proberen, je leeft maar één keer!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:04 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Zou dat een goede vlucht zijn boven alcohol, denk je?
Joh, wat heb ik nou aan jou als ervaringsdeskundige?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gewoon proberen, je leeft maar één keer!
Ik doe niet aan drugs, wel aan alcohol en in coma raken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:06 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Joh, wat heb ik nou aan jou als ervaringsdeskundige?
pijn in de bibs natuurlijk..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Moet Sacha nou staan tijdens het nieuws?
coma door alcohol of door iets nader te specificeren anders?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik doe niet aan drugs, wel aan alcohol en in coma raken.
Ach, het is allemaal relatiefquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:29 schreef Drugshond het volgende:
Harry - Sizzler is fucked up met zijn PC....(denk je niet)...![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |