Vraag me dan af waarom CNV niet tevreden is.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]Als het kabinet hier niet mee akkoord gaat hebben ze pas een probleem! Het is van 5 jaar gekomen vergeet dat niet, een grotere opoffering gaan de bonden echt niet doen (en terecht).
Het CNV zelf zegt eigenlijk iets anders: http://www.cnv.nl/news/be(...)EEulyZZlLfCImgPe.php .quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag me dan af waarom CNV niet tevreden is.
Ik vind zelf 3 jaar en 2 maand wel zeer lang.
Geef s een voorbeeld van zo'n incident als je wilt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
JdW heeft met zijn moslimhaat ervoor gezorgd dat er topics worden gesloten...tsk......en dan zeggen dat ik het bij het "verkeerde eind" heb.![]()
De incidenten met JdW nemen toe en toe.
Drie jaar en twee maanden is bijna 10% van je werkzame levenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]Als het kabinet hier niet mee akkoord gaat hebben ze pas een probleem! Het is van 5 jaar gekomen vergeet dat niet, een grotere opoffering gaan de bonden echt niet doen (en terecht).
NWS Feedback is een voorbeeld daarvan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:34 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Geef s een voorbeeld van zo'n incident als je wilt.
Het is bij elkaar wel redelijk lang maar om voor die totale uitkering in aanmerking te komen moet je een behoorlijke werkgeschiedenis hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag me dan af waarom CNV niet tevreden is.
Ik vind zelf 3 jaar en 2 maand wel zeer lang.
Dan nog zie ik het probleem niet zo eigenlijk. Het geeft je toch een bepaalde zekerheid. En je betaalt er gewoon je premies je voor hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:38 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
Drie jaar en twee maanden is bijna 10% van je werkzame leven
Laten we hopen dat het kabinet hier niet mee akkoord gaat! Volgens mij is het maximum van de werkloosheidsuitkering in Duitsland overigens ook 1.5 jaar.
Dat snap ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is bij elkaar wel redelijk lang maar om voor die totale uitkering in aanmerking te komen moet je een behoorlijke werkgeschiedenis hebben.
Het geeft je een sterke incentive om niet op zoek te gaan naar werk wanneer je tien procent van je werkzame leven gegarandeerd bent van inkomen zonder de incentives om werk te zoeken. Dit moet worden tegengegaan, omdat de betaalbaarheid van het sociale stelsel een stringend probleem wordt over de komende tientallen jaren.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog zie ik het probleem niet zo eigenlijk. Het geeft je toch een bepaalde zekerheid. En je betaalt er gewoon je premies je voor hoor.
Ben je de nieuwe kloon van kaalheiquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:57 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
Het geeft je een sterke incentive om niet op zoek te gaan naar werk wanneer je tien procent van je werkzame leven gegarandeerd bent van inkomen zonder de incentives om werk te zoeken. Dit moet worden tegengegaan, omdat de betaalbaarheid van het sociale stelsel een stringend probleem wordt over de komende tientallen jaren.
Ook ben ik bang dat deze lange termijn als afvloeiingregeling kan dienen voor mensen die vroeger met pensioen willen. Met andere woorden het te vroeg afschrijven van human capital.
1 woord : Werkgelegenheid . Was er tussen 1995-2000 een sociaal probleem ?!? Met betrekking tot werkzoekenden. Het is op langere termijn goedkoper om iemand gesubsidieerd aan de bak te houden dan om iemand thuis te laten blijven zitten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:57 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Het geeft je een sterke incentive om niet op zoek te gaan naar werk wanneer je tien procent van je werkzame leven gegarandeerd bent van inkomen zonder de incentives om werk te zoeken. Dit moet worden tegengegaan, omdat de betaalbaarheid van het sociale stelsel een stringend probleem wordt over de komende tientallen jaren.
Daar scoor je wel een punt.quote:Ook ben ik bang dat deze lange termijn als afvloeiingregeling kan dienen voor mensen die vroeger met pensioen willen. Met andere woorden het te vroeg afschrijven van human capital.
Je krijgt 70% van je laatst verdiende loon, wat een grote negatieve incentive is om geen nieuw werk te zoeken. De maximum termijn is niet van toepassing op werknemers die geen loopbaan hebben opgebouwd, het gaat om de groep die dat wel heeft gedaan door voor lange duur in dienst te zijn. Voor iedereen geldt dat er een sterke incentive moet zijn om te herintreden, niet alleen voor het algemeen goed: de sociale zekerheid, maar ook in het belang van de werknemer, een lange periode van werkloosheid verlaagt immers drastisch de kansen dat de werknemer weer kan herintreden aan het einde van de werkloosheid. In heel abstracte termen kan je spreken van het vernietigen van verdere kansen op de arbeidsmarkt bij een te lange duur van de werkloosheidsuitkering.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben je de nieuwe kloon van kaalhei?
met nietszeggende teksten strooien.
Je bent alleen voor langere tijd van inkomen 9nog altijd 30% lager dan je oude loon) gegarandeerd als je er al een lang werkzaam leven op hebt zitten. Dat lijkt me niet onredelijk, en waarom zou het sociale stelsel onbetaalbaar worden? Ik zie dat eigenlijk nog niet zo, we hebben een goed functionerend stelsel dat met gemak nog enige decennia meekan.
En afvloeien van mensen die met pensioen willen tja dat zal een probleem blijven maar op dat soort zaken wil het kabinet al inspringen met de levensloopregeling.
Wat een onzin........kun je hiervan een onderbouwing geven, geplaatst in de huidige tijdsgeest.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:42 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Je krijgt 70% van je laatst verdiende loon, wat een grote negatieve incentive is om geen nieuw werk te zoeken.
Een val in het inkomen van honderd naar zeventig procent is een veel kleinere opoffering dan een val van het inkomen van honderd procent naar bijstandsniveau. Het naar voren halen van de val naar bijstandsniveau geeft een dusdanige verhoging van de incentive dat het maatschappelijk en individuele negatieve effecten tegengaat. Daarnaast is anderhalf jaar, ofwel 5% van je werkzame leven nog steeds een aanzienlijke tijd om nieuw werk te vinden of andere aanpassingen te maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat een onzin........kun je hiervan een onderbouwing geven, geplaatst in de huidige tijdsgeest.
Mensen willen werk en hebben geld nodig.... en soms is 70 % (laat staan 100 %) al niet voldoende . Zeker niet als je schoolgaande kinderen hebt.
Een weging tot wat ?!.... nog meer overspannenheid op een te krappe markt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:05 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Werk moet centraal staan, waar deze regeling de kans op werk na werkloosheid sterk doet afnemen hebben deze effecten een enorme weging.
Een zware weging in de afweging tussen voor- en nadelen. Werkgelegenheid en toekomstige kansen op de arbeidsmarkt samen met een betaalbare sociale zekerheid hebben een veel zwaardere weging dan een extra arbeidsbescherming na anderhalf jaar werkloosheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een weging tot wat ?!.... nog meer overspannenheid op een te krappe markt.
En een verschuiving van de schuldenlast van overheid naar burger zodat het consumptief gedrag nog verder zal afnemen. En daarmee direct ook onze economie aangezien die voor 30 % afhankelijk is van de binnenlandse cosumptie. Met nog meer werklozen tot gevolg.
Every coin has it's flip site.
Nee hoor niet daarom.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:31 schreef Harry_Sack het volgende:
[afbeelding]
En daarom stemmen wij NEE als het om de EU-Grondwet gaat
Waarom dan wel?quote:
Door het wegnemen van financiele zekerheid zal de bevolking niet sneller geld gaan uitgeven. Ik denk dat ze dan eerder gaan sparen een extra verzekering afsluiten of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:26 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Je redenering is erg bekrompen. Het lagere maximum van de werkloosheidsduur gaat samen met een verlaging van de premie. De consumptie blijft in dat geval bij de burger en neemt zelfs toe door het wegnemen van het rondgaan van geld (overheidslaag minder).
Zoals gezegd is het in zoverre gunstig dat het de kans op werk na de werkloosheid sterk vergroot en een actievere participatie tot gevolg heeft met bijkomende positieve effecten voor ons sociaal stelsel.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Door het wegnemen van financiele zekerheid zal de bevolking niet sneller geld gaan uitgeven. Ik denk dat ze dan eerder gaan sparen een extra verzekering afsluiten of iets dergelijks.
Je krijgt eigenlijk een stukje liberalisering van de sociale voorzieningen. . . (ik weet nog niet of dit voor de burger zo gunstig gaat uitpakken). Ik heb ernstige twijfels hierover.
Ik stem nee omdat ik vind dat de EU een puur economisch verbond moet zijn, dus zich o.a. moet richten op het bevorderen van de vrij-handel maar niet zoals nu ook het geval is niet rendabele bedrijfstakken subsidieren zoals landbouw en mijnbouw.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |