Met klapvee als jij voor de pvda, ja, dan zal dat tekort blijven.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen, het is volstrekt irrelevante info. Dat tekort zal er altijd blijven.
)
Maak je over mij maar geen zorgen, ik stort die 200 euro meteen op de rekening van een goed doel.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met klapvee als jij voor de pvda, ja, dan zal dat tekort blijven.
Ben je al extra aan het sparen voor je pensioen jochie?
Wie doet het dan gelijk weer teniet? Dat gebeurt niet door deze maatregel hoor.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:18 schreef Monolith het volgende:
Dat door de economische situatie (die vaak lastig te voorspellen is) de bezuiningen een effect hebben dat de verwachtingen overtreft, vind ik geen reden om deze dan gelijk weer teniet te doen.
Er is gezegd dat de bezuinigingen nodig waren om onder de 3% uit te komen, en nu blijkt een gedeelte niet nodig te zijn geweest (aangezien het tekort lager uitkomt). Die redenatie is op zich goed om te gebruiken als onderbouwing, maar persoonlijk zie ik meer in andere investeringen van dat geld.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:24 schreef Lithion het volgende:
[..]
Hebben ze gezegd dat deze bezuinigingen ervoor moesten zorgen dat het financieringstekort onder de 3% bleef? Ja.
Is dat gebeurd? Ja.
Niks geen leugen dus.
En ze zijn ook onder de 3% uitgekomen. Nogmaals, wat hierboven iemand al zeer goed verwoordde, die 3% is een maximum, geen streefwaarde.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:27 schreef Sidekick het volgende:
Er is gezegd dat de bezuinigingen nodig waren om onder de 3% uit te komen, en nu blijkt een gedeelte niet nodig te zijn geweest (aangezien het tekort lager uitkomt). Die redenatie is op zich goed om te gebruiken als onderbouwing, maar persoonlijk zie ik meer in andere investeringen van dat geld.
Er was eerst een pakket bezuinigingen om onder de 3% uit te komen. Inderdaad geen streefwaarde, maar een maximum.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:34 schreef Lithion het volgende:
[..]
En ze zijn ook onder de 3% uitgekomen. Nogmaals, wat hierboven iemand al zeer goed verwoordde, die 3% is een maximum, geen streefwaarde.
En dan blijkt dat er door de vele onzekere factoren een ruime marge genomen is, maar so what? Het had ook heel goed anders kunnen uitpakken waardoor je maar net aan op de 3 % had gezeten. Je hebt het nog steeds over een tekort.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er was eerst een pakket bezuinigingen om onder de 3% uit te komen. Inderdaad geen streefwaarde, maar een maximum.
Maar daarna kwamen er berichten dat er extra bezuinigingen nodig waren enkel en alleen om aan de EU-norm te voldoen en niet boven de 3% te komen. Die nieuwe bezuiniging om op 3% te komen was dus wel een streefwaarde.
Joh, misschien krijgen we wat spaargeld van het gefaalde JSF project terug..quote:Op maandag 21 maart 2005 18:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Prima hoor, geld terug. Dan ook korten in overheidsuitgaven en gewoon de belastingen weer naar het oude niveau brengen. Bezuinigen betekent dat je minder uitgeeft, niet dat je meer gaat graaien. Wat dit echter te maken zou hebben met de 3%-norm is me niet duidelijk.
Ik zou er niet op rekenen, maar het zou mooi zijn. Misschien kunnen we wat nog niet uitgegeven geld terugkrijgen die partijen met terugwerkende kracht gaan krijgen in tijden van bezuinigingen.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:15 schreef Harry_Sack het volgende:
Joh, misschien krijgen we wat spaargeld van het gefaalde JSF project terug..
Brussel kan best wat geld terugstorten in elk gevalquote:Op maandag 21 maart 2005 18:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen, maar het zou mooi zijn. Misschien kunnen we wat nog niet uitgegeven geld terugkrijgen die partijen met terugwerkende kracht gaan krijgen in tijden van bezuinigingen.
quote:***************************************
D66 wil middeninkomens steunen
DEN HAAG D66 voelt niets voor het plan
van PvdA-leider Bos om elke Nederlander
200 euro te geven als compensatie voor
de gestegen ziektekosten.Fractieleider
Dittrich vindt dat de meevallers moeten
worden gebruikt voor de kinderopvang en
de afschaffing van het lesgeld.
Dittrich zei in het Radio 1 Journaal
dat het extra geld ten goede moet komen
aan de middeninkomens,omdat daarmee de
economie structureel wordt versterkt.
Ook het CDA ziet niets in de uitkering
van zo'n bedrag.Woordvoerder De Nerée
staat sympathiek tegenover het plan van
coalitiegenoot D66,al is het volgens
hem onzeker of daar geld voor is.
*****************************zie 104 **
Aha, er wordt toegegeven dat het geld er wel isquote:
die bejaarden hebben 40 jaar de kans gehad te sparen voor een goeie ouwe dag dus die bejaarden moeten niet zo zeikenquote:Op maandag 21 maart 2005 09:27 schreef robh het volgende:
Stop die 200 euro maar in de gezondheidszorg. Er moeten nogal wat bejaarden gewassen worden.
dat jij nog niet bent wegbezuinigd SCHquote:Op maandag 21 maart 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is veel te veel bezuinigd, dat is vantevoren door heel economen en politici aangegeven maar het kabinet wilde er perse aan vast houden. Die hele 3% - braafste jongetje-van-de-klas-grens blijkt al een lachertje en nu is Nederland ook nog eens de allerbraafste. Terwijl er dus veel te veel bezuinigd is. Mensen hebben daar erg veel last van, en dus geef je ze dat weer terug. Dit kabinet heeft het toch zo op fatsoen?
[..]
Je kan de meevaller ook ergens anders voor gebruiken, bijvoorbeeld voor verpleegzorg of het vmbo. Maar daar is de PvdA ook voor.
Het kabinet heeft gelogen, ze heeft gezegd dat deze bezuinigingen nodig waren en ze hebben dat bewust sterk overdreven.
quote:Op maandag 21 maart 2005 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom komen over Frits Bom kamervragen als ie probeert een lening te verkopen, maar jubelen de idioten hier als Wouter Bos je een lening oplegt?
quote:Op maandag 21 maart 2005 18:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
hear hear
oh wat zou ik graag de reactie van halseme en marijnisen hierop horen
omdat het ook geen belastingverlaging is, dat is het verschil.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dus voor iedereen de belasting met 200 euro verlagen (eventueel vermeerderd met 200 euro keer het aantal niet belastingplichtige gezinsleden) is ook geen optie? Dat komt namelijk op hetzelfde neer. Maar als het uit de linkse koker komt schijnt het niet goed te zijn, ongeacht wat er uit komt. Worden de lasten verhoogd, dan is het linkse diefstal, wordt er een douceurtje gegeven dan is het opeens links populisme.
En als Bos het nou eens in de vorm van een belastingverlaging zou teruggeven?quote:Op maandag 21 maart 2005 19:00 schreef Landmass het volgende:
[..]
omdat het ook geen belastingverlaging is, dat is het verschil.
Mensen lijken maar niet in te zien dat een subsidie of gift van de overheid iets totaal anders is dan een belastingverlaging
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |