abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 15:00:35 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25635573
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:58 schreef gekke_sandra het volgende:
Give me the money.. give me the money!
www.frisia.nl
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 maart 2005 @ 15:01:53 #77
45206 Pietverdriet
pi_25635598
Waarom komen over Frits Bom kamervragen als ie probeert een lening te verkopen, maar jubelen de idioten hier als Wouter Bos je een lening oplegt?
pi_25635613
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er iemand het hier niet snapt ben JIJ het.
Wouter Bos smeert je een lening aan van 200 euro, die je terug betaald, met rente.
Het is namelijk geld wat er niet is, het is een TEKORT, geld wat tekort is wordt GELEEND, die LENING betaal jij, met je belasting geld, en daarover BETAAL jij RENTE...
Dat geld, en dan vooral de rente, kan niet besteed worden aan scholen, kinderdagverblijven of voor mijn part uitkeringen voor mislukte journalisten.
Maar o.k., als zelfs jij en nog een paar lieden op dit forum dat kunnen bedenken, dan kunnen toch veeeeel meer nederlanders dit bedenken, en zal het eindconclusie toch zijn dat Bos een enorme homo is? Dit mooie idee keert dan toch alleen maar tegen hem? Dat zou betekenen dat Bos ontzettend dom is, en zo schat ik hem niet in. Dus ik kan niet geloven dat het zo is zoals jij zegt.
pi_25635661
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
www.frisia.nl
Wat moet ik daarmee? Ik wil geld zien!
Delivered without an information leaflet
  maandag 21 maart 2005 @ 15:07:58 #80
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_25635755
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:04 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ik wil geld zien!

Zo, en nu niet meer zeuren.
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
pi_25635782
quote:

[..]

Wouter Bos smeert je een lening aan van 200 euro, die je terug betaald, met rente.
Het is namelijk geld wat er niet is, het is een TEKORT, geld wat tekort is wordt GELEEND, die LENING betaal jij, met je belasting geld, en daarover BETAAL jij RENTE...
Dat geld, en dan vooral de rente, kan niet besteed worden aan scholen, kinderdagverblijven of voor mijn part uitkeringen voor mislukte journalisten.
Wat een stupide onzin zeg. Dat snap je toch zelf ook wel. Oh nee, dat snap je niet.

De bezuinigingen waren niet nodig geweest, duh...
  maandag 21 maart 2005 @ 15:10:58 #82
45206 Pietverdriet
pi_25635811
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:02 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar o.k., als zelfs jij en nog een paar lieden op dit forum dat kunnen bedenken, dan kunnen toch veeeeel meer nederlanders dit bedenken, en zal het eindconclusie toch zijn dat Bos een enorme homo is? Dit mooie idee keert dan toch alleen maar tegen hem? Dat zou betekenen dat Bos ontzettend dom is, en zo schat ik hem niet in. Dus ik kan niet geloven dat het zo is zoals jij zegt.
Schijnbaar niet, je ziet de idioten hier toch al jubelen?
  maandag 21 maart 2005 @ 15:11:35 #83
45206 Pietverdriet
pi_25635821
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een stupide onzin zeg. Dat snap je toch zelf ook wel. Oh nee, dat snap je niet.

De bezuinigingen waren niet nodig geweest, duh...
Weerleg het dan eens met argumenten, blontje.
pi_25635835
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, je ziet de idioten hier toch al jubelen?
Da's best arrogant van je.
  maandag 21 maart 2005 @ 15:14:19 #85
45206 Pietverdriet
pi_25635885
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Da's best arrogant van je.
Misschien, maar weerleg mijn stelling eens inhoudelijk met een argumentatie.
pi_25635910
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:07 schreef JanPoedel het volgende:
[afbeelding]

Zo, en nu niet meer zeuren.
hehe.. janpoedel..
Delivered without an information leaflet
pi_25635934
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Misschien, maar weerleg mijn stelling eens inhoudelijk met een argumentatie.
Naja, zoals ik net al zei, als zalm onze lasten heeft verhoogd omdat dit nodig was vanwege een begrotingstekort, en nu blijkt dat begrotingstekort meevalt, vraag ik me af waarom mijn lasten zo hoog moesten zijn. Verlaag dan nu mijn lasten maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redux op 21-03-2005 15:25:11 ]
pi_25635938
quote:

[..]

Dus voor iedereen de belasting met 200 euro verlagen (eventueel vermeerderd met 200 euro keer het aantal niet belastingplichtige gezinsleden) is ook geen optie? Dat komt namelijk op hetzelfde neer. Maar als het uit de linkse koker komt schijnt het niet goed te zijn, ongeacht wat er uit komt. Worden de lasten verhoogd, dan is het linkse diefstal, wordt er een douceurtje gegeven dan is het opeens links populisme.
pi_25636147
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weerleg het dan eens met argumenten, blontje.
Jij hebt ook geen argumenten, je schalt alleen maar over idioten.

Het verhaal is zo simpel als wat en staat hier al 20 x uitgelegd maar vooruit: het kabinet bezuinigt met een bepaald doel en geeft daarbij een redenering waardoor die bezuinigingen al dan niet aanvaardbaar zijn, maar in ieder geval een reden hebben. Er moet een bepaald target gehaald worden, in dit verband met die drie procent.

Dat blijkt dus in de praktijk heel anders uit te pakken, er had niet zoveel bezuinigd hoeven worden, er is 6 miljard teveel bezuinigd. 6 miljard.

Nu vraag de PvdA om 1,5 miljard daarvan aan de burgers terug te geven.

Ik vind het trouwens niet zo'n slim idee maar de argumenten die hier gebruikt worden zijn echt poepo. Die gaan uit van een bepaalde visie over het financieringstekort en bezuinigingen, maar die zijn in dit verband niet relevant. De regering heeft iets met de burgers afgesproken, en als dat anders blijkt uit te pakken, moet ze zich op zijn minst verantwoorden.
pi_25636166
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dus voor iedereen de belasting met 200 euro verlagen (eventueel vermeerderd met 200 euro keer het aantal niet belastingplichtige gezinsleden) is ook geen optie? Dat komt namelijk op hetzelfde neer. Maar als het uit de linkse koker komt schijnt het niet goed te zijn, ongeacht wat er uit komt. Worden de lasten verhoogd, dan is het linkse diefstal, wordt er een douceurtje gegeven dan is het opeens links populisme.
Dat is exact wat ik ook zat te denken.
  maandag 21 maart 2005 @ 15:34:19 #91
45206 Pietverdriet
pi_25636353
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verhaal is zo simpel als wat en staat hier al 20 x uitgelegd maar vooruit: het kabinet bezuinigt met een bepaald doel en geeft daarbij een redenering waardoor die bezuinigingen al dan niet aanvaardbaar zijn, maar in ieder geval een reden hebben. Er moet een bepaald target gehaald worden, in dit verband met die drie procent.

Dat blijkt dus in de praktijk heel anders uit te pakken, er had niet zoveel bezuinigd hoeven worden, er is 6 miljard teveel bezuinigd. 6 miljard.

Ik vind het trouwens niet zo'n slim idee maar de argumenten die hier gebruikt worden zijn echt poepo. Die gaan uit van een bepaalde visie over het financieringstekort en bezuinigingen, maar die zijn in dit verband niet relevant. De regering heeft iets met de burgers afgesproken, en als dat anders blijkt uit te pakken, moet ze zich op zijn minst verantwoorden.
Tekort blijft tekort
Hoe meer tekort, hoe meer lenen
Hoe meer lenen, hoe meer rente betalen.
Snap je het nu een beetje of moet het echt helemaal in Jip en Janneke taal?
pi_25636440
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tekort blijft tekort
Hoe meer tekort, hoe meer lenen
Hoe meer lenen, hoe meer rente betalen.
Snap je het nu een beetje of moet het echt helemaal in Jip en Janneke taal?
Wat wil je daarmee zeggen, het is volstrekt irrelevante info. Dat tekort zal er altijd blijven.

Je snapt het echt niet he.
pi_25636975
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:25 schreef SCH het volgende:

Dus nu de 3% norm voor Frankrijk en Duitsland is komen te vervallen en zelfs ook voor de kleine landen (dank u wel Duitsland en Frankrijk) kunnen we nog veel meer geld uitdelen.
Inmiddels is de staatsschuld 250.000.000.000,- euro, zeg maar zo'n slordige 50.000 euro per huishouden !!!!. Verreweg de meeste huishoudens hebben niet eens zoveel spaargeld.
Zou een bank (zelfs Frisia) 50.000 euro lenen aan een gemmideld huishouden ?

En dan nog even in de gaten blijven houden, zelfs als het begrotngstekort 0% is, dan is er nog steeds die grote staatsschuld. Afgelopen jaar moest hiervoor ongeveer 14 miljard euro rente worden betaald, hetgeen gelijk een oorzaak is voor het begrotingstekort.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 21 maart 2005 @ 16:08:19 #94
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25637159
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 21 maart 2005 @ 16:45:49 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25638176
quote:
Op maandag 21 maart 2005 15:59 schreef Oud_student het volgende:

En dan nog even in de gaten blijven houden, zelfs als het begrotngstekort 0% is, dan is er nog steeds die grote staatsschuld. Afgelopen jaar moest hiervoor ongeveer 14 miljard euro rente worden betaald, hetgeen gelijk een oorzaak is voor het begrotingstekort.
Het ligt eraan hoeveel de economie groeit. Staatsschuld (en ook het begrotingstekort) wordt aangegeven ten opzichte van het Bruto Nationaal Product..

De staatsschuld is overigens voor het grootste deel binnenlandse schulden, waar pensioenfondsen een groot deel van de rente opstrijken. Hadden we geen staatsschuld, dan zouden we die pensioenen op een andere manier moeten financieren. Misschien wenselijker, maar met je getallen is er geen sprake van een doemscenario.

Over dit voorstel van Bos; het is een tikkeltje populistisch. Het is wel een concreet plan qua financien, en het is gelukkig niet zo populistisch als een Wilders die maar abstract blijft met zijn kleinere overheid en fikse belastingverlagingen.

Ik zou liever die 200 euro ergens anders voor gebruiken (staatsschuld en onderwijs voornamelijk).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25638371
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:45 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou liever die 200 euro ergens anders voor gebruiken (staatsschuld en onderwijs voornamelijk).
Je moet er bij in acht nemen dat dit maar om een gedeelte (1,5 van de 6 miljard) gaat - er blijft nog heel wat over.
  maandag 21 maart 2005 @ 16:55:28 #97
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25638409
Schopje NWS -> POL trouwens.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 21 maart 2005 @ 16:56:43 #98
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_25638434
Go Wouter!!!! hoppaaaaaa 200 eurootjes stjing tjing!!!
  maandag 21 maart 2005 @ 17:00:11 #99
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25638520
Mooi ook ... zie je in het ene item Zalm helemaal blij dat hij een akkoord in de EU heeft gesloten dat lidstaten o.a. meer moeten sparen, verkondigt Bos dood leuk dat iedereen ¤200 krijgt.
pi_25638627
Als het aan de leider van de PvdA , Wouter Bos, ligt dan krijgen alle burgers in Nederland dit jaar tweehonderd euro terug van het kabinet. Volgens Bos "hebben Nederlanders er recht op hun geld terug te krijgen." Dit, omdat het kabinet binnen de normen van het stabiliteitspact blijft.

Bos licht zijn standpunt toe: "Het kabinet heeft de Brusselse begrotingregels altijd gebruikt als argument voor extra lastenverhogingen. Dan moet het ook eerlijk zijn en het geld weer teruggeven, nu blijkt dat een deel daarvan niet nodig was."

Een kwart van de gemaakte bezuinigingen kan volgens Bos worden teruggedraaid. Het betreft een bedrag van ongeveer 1,5 miljard euro. Verder wil de PvdA-leider er een compensatie komt voor de ziektekostenpremie, wat besteed moet worden aan werkende gezinnen. Ook moeten de schrijnende tekorten in verpleeghuizen en de jeugdzorg worden aangepakt, zo vindt hij. Met zijn plan zouden 20.000 extra banen kunnen worden gecreeërd.

IK DACHT DAT WE DAN EERST HET KWARTJE VAN KOK TERUG ZOUDEN MOETEN KRIJGEN.
Was het niet het paarse kabinet dat teveel uitgaf waardoor de bezuinigingen nodig waren.
Hebben ze bij de PvdA dan niets geleerd.
En geld teruggeven?
Hoezo , er is geen geld we hebben nog steeds ruim 2% tekort.
Ik kan geen rondje geven met een lege knip. Bos wel???
Was het niet de PvdA die de staatsschuld in 25 jaar wilde aflossen???
Dat wil niet met tekorten meneer Bos, dat moet met overschotten.
Zuinig blijven dus.

Zu Bos z,n dochter Iris ook zo opvoeden.
Leen maar geld meid, leef maar op de pof?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')