Heb ik ook 1,5 jaar gewerkt. Zit die Clifton nog in utrecht?quote:
Tijdens de "opleiding" bij support ben ik daar nog ff over gaan zuigen:quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:52 schreef Natalie het volgende:
Dat moeten ze.
Zelf roep ik altijd direct dat ze me mogen tutoyeren en meestal wordt dit dan ook wel gedaan. Maar het gebeurt ook wel eens dat ze zeggen: "Maar dat mogen wij niet."
En dan heb ik iets van: maar ík zeg toch dat het mag? Is de klant geen koning?
Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb ook ooit eens een poging gedaan om in een callcenter te gaan werken. Maar na 4 avonden het maar voor gezien gehouden.
Ik moest een afspraak maken voor een hypotheek adiviseur. Veel mensen die ik belde waren er echter niet van gedient dat ze gebeld werden en dus zakte mijn motivatie ook snel.
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:20 schreef kastanova het volgende:
Mevrouw/meneer [+ achternaam] moet zelfs verplícht minimaal 2 en maximaal 3 keer genoemd worden, anders wordt het gesprek als mislukt beschouwd.
Bij ons krijg je dat ook wel eens, en dat mag eigenlijk niet gebeuren. MAar als je minder mensen belt dan je uit het bestand haalt, heb je mensen overgeslagen en dat mag niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:32 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje voor een telecomprovider gebeld, ook een "koud" bestand, dus inderdaad ook veel pissige bedrijven aan de lijn.
Maar het werd nog leuker; op een gegeven moment krijg je een nieuw, want leeg bestand op je scherm, waar nog niets ingevuld was.
Maar dan zie je plotseling in het opmerkingenveld al staan "CP (contactpersoon) wil geen gebruik maken van onze services en heeft dat reeds 3 keer aangegeven en was dus nogal geïrriteerd."
En die moet je dan nog een keer bellen.
Toch maar eens ff navraag gedaan bij de supervisor, aangezien dit toch wel een behoorlijke debiele gang van zaken was; kreeg ik te horen dat het adressenbestand "leeg" was en alle adressen er dus gewoon iedere maand opnieuw ingezet werden.
Naja, op een gegeven moment heb je voor jezelf bepaalde punten waarop je het er snel inpropt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:37 schreef Copycat het volgende:
Klinkt ook zo lekker spontaan: drie maal in een gesprekje mevrouw Blokhuis te zeggen.
Ik heb zelf een half jaar als supervisor gewerkt bij een callcenter ( in between job, weetjewel), maar was niet zo rigide in die regeltjes.
Mijns inziens werkt het en prettiger en beter als je gewoon jezelf kunt zijn aan de telefoon (wel in het betamelijke en commerciéle uiteraard). Maar een tekstje letterlijk opdreunen en een regel van zo vaak de naam noemen werkt volgens mij enkel averechts.
Was wel blij toen ik na een half jaar nee kon zeggen tegen het aanbod van een vast contract.
heb je dan poep in je ogen, er zijn echt wel meer baantjes dan dat te vindenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:42 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk irreëel. Qua bijbaantjes valt er op het moment nou eenmaal weinig te kiezen.
Had niet gewoon met een hoeheethetookalweer audit te maken?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:43 schreef kastanova het volgende:
En dan kreeg je dus te horen "Tja, het hele gesprek ging goed, je hebt de klant goed geholpen, je was vriendelijk en klantgericht, je hebt het probleem opgelost, maar je noemde maar 1 keer de klantnaam, dus je score is helaas toch onvoldoende."
Tja, al dat geouwehoer was in verband met 1 of andere belangrijk callcenter certificaat ofzo...
Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dagquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:39 schreef heiden6 het volgende:
Ook leuk om aan de lijn te krijgen: onverstaanbare lui uit Friesland, dove bejaarden, dode mensen in het bestand waarvan je de weduwe aan de lijn krijgt en allochtonen die onze prachtige taal niet beheersen.
Bij m'n vorige baan moest ik mensen bellen over leningen en hypotheken, en dan mochten de prospects maximaal 55 jaar oud zijn. Als ik een bejaarde hoorde vroeg ik altijd naar een totaal ander persoon als ik belde, om een paar minuten geschreeuw zonder resultaat te voorkomen.
"Wat zegt u? Bent u van de apotheek?"
*Zucht.*
6 jaarquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:48 schreef DUSHI82 het volgende:
Werk alweer 6 jr. bij een callcenter, begon ooit als studentenbaan, maar ben er blijven plakken. Is makkelijk verdienen,korte shifts,verstand op nul en het is makkelijk te doen naast een "normale" part-time baan. Maar het is niet altijd even leuk,toegegeven.
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijdenquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:58 schreef kastanova het volgende:
[..]
Whehehe, tja, dat vond ik dan eigenlijk nog de leuke momenten op een dag.
Toen ik nog outbound voor pensioensvoorzieningen belde heb ik zelfs een keer een vent half huilend aan de telefoon gehad; bleek zijn bedrijf net die middag failliet verklaard te zijn.
Op een gegeven moment werd hij ook helemaal overstuur "Ja, bij mij valt er godverdomme niets meer te halen door die kutregering! Laat ze godverdomme maar naar Urk gaan, bij die gore drugsmaffia daar valt godverdomme nog genoeg te halen!"
En dat ging dan nog ff zo'n 10 minuten door waarbij Balkende nog even verrot gescholden werd, de gehele CDA was kut en al die stinkpolen moesten ook optyfen...
Mooi man.
Of oudere mensen die 40 jaar een klein kruidenierswinkeltje ofzo gehad hebben waar ze allang mee gestopt zijn, maar die zó overduidelijk eenzaam zijn dat ze allang blij waren dat er iemand belde en je dus ook zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden.
Ook leuk, kreeg een vrouwtje aan de lijn, dus doe m'n verhaaltje over pensioensvoorzieningen.
Gaat zij me een half uur lang uitleggen dat ik als geroepen kom aangezien de werknemers vroeger nooit iets van pensioenen wilden weten, maar nu wel in verband met Henk.
Henk wilde ook nooit iets van pensioenen weten, maar toen kreeg hij kanker [insert heel verhaal over de lijdensweg van Henk] en toen hij eenmaal overleden was bleef zijn vrouw eenzaam en zonder geld achter.
En daar waren alle collega's zo van geschrokken dat ze nu allemaal direct een goed pensioen wilden hebben, bladieblad...
Vervolgens kreeg ik nog even de levensverhalen en de gezinsverhoudingen van de overgebleven werknemers te horen, heb ik er uiteindelijk nog de afspraak tussen kunnen proppen en bedankte ze me uiteindelijk ook nog eens voor het goede gesprek.
4,50 is 720 euro per maand (voor 40u per week)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Hoi collegaquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:25 schreef Sgele het volgende:
Zit hier in boxtel.. ook op een callcenter.. maar tis een saaie, dooie, lamme bedoeling hier! Slecht salaris, wel een leuk zootje ongeregeld in m'n team
Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:00 schreef Perruche het volgende:
[..]
6 jaar![]()
dat zou ik echt niet volhouden... 6 jaar bij dezelfde?!
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:39 schreef navi het volgende:
[..]
Ik werk al ruim 7,5 jaar in hetzelfde callcenter. Heb veel mensen zien gaan maar ook veel mensen zien terugkomen.. Toch Sgele??![]()
Ach je mag zo weer naar huis...quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:46 schreef Sgele het volgende:
[..]
Tja je moet wat als je poen nodig hebt?![]()
Zoals ik al zei, best gezellig, alleen wordt het werk te eentonig![]()
Ze hadden op een gegeven moment zelfs 1 of ander fucked up efficiency berekenings programmaatje; bleek dat ik slechts 19% scoordequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:41 schreef HekManiac het volgende:
Jij haalde je target zeker wel met zulke gesprekstijden![]()
Google eens op ' taylorism' en/of 'scientific management'. Oftewel, dit is niet zomaar een experimentje, maar een bewuste keuze.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:49 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd!
Zelf denk ik dat er hetzelfde (zo niet méér) bereikt zal worden door de agents met de kennis die ze hebbe,n een eigen invulling te geven in het gesprek en niet te gaan lopen wapperen met dat soort scripts. Dat opdreunen dat wekt alleen maar onbegrip aan de andere kan van de lijn.
Sylvia! Lang geledenquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:36 schreef Syl68 het volgende:
Eén voordeel die te noemen is wat betreft het werken in een Call Center is : Je mag mensen (klanten) manipuleren. En dat is iets wat je niet behoort te doen in de privésfeer![]()
kHeb idem gewerkt in een Call Center maar dan als Senior Supervisor, (eerst 4 jaar zelf gebeld) en ik moet zeggen tis maar net hoe je de dingen benadert in zo'n Center. Ik ben net als TS ook van mening dat je dit werk niet voor een langere tijd moet doen, tis na een tijdje toch wel erg afgezaagd iedere keer zo'n zelfde script, hoewel de real diehards er toch wel anders over denken, een bijbaantje wat best leuk kan zijn. Tis maar hoe je er mee omgaat.
Heeeeeyyyyyyyyy ex-collegaquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Sylvia! Lang geleden.
Pieter hier, van Quavida? Hoe staat het in het leven mevrouw? Ik werk er nog steeds trouwns.
Ontopic:
Parttime werk ik dus ook in een callcenter. Goed uurloon, leuke werksfeer en al heel, heeeeel veel mensen zien komen en gaan in het halfjaar dat ik er nu werk. Ik kwam met een groep van 10, we zijn er nu nog met z'n 2'en. En daarvan is zeker de helft "gedumpt".
Zo hoort het!quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:00 schreef HekManiac het volgende:
Ik werk zelf op een outbound sales project. Daarin ben ik qua script helmaal vrij. Er is geen script. Ik mag me compleet aan de klant aanpassen. Ik moet advertenties verkopen aan bedrijven in een bepaalde gids. Als ik bijv. een caféhouder spreek hoef ik echt geen 'U' te zeggen.
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.quote:Iets anders: Van vrienden en bekenden krijg ik heel weinig waardering betreft werk. Zij denken dat ik idd zo'n scriptslaafje ben die je lasig valt tijdens het eten.
Heb ernstig te maken met een imagoprobleem.
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
't Zijn vaak bepaalde bedrijven die met hun callcenters een stempel op de gehele branche drukken. Da's jammer. Helaas gebeurt het vaker dan we ons kunnen voorstellen. Voel je dus niet aangesproken door die negatieve publiciteit als je van tevoren al weet dat jíj daar niet mee bedoeld wordt.
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
he je hebt werk gevonden?quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel. Als mensen je dan vragen wat voor werk je doet, dat je dan bijna verontschuldigend zegt dat je callcenter werk doet. Ik zeg er ook altijd bij dat ik geen particulieren bel om dingen te verkopen, maar alleen business-to-business doe.
quote:
ja ik kan niet alles bijhouden hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat had ik in dat andere topic van je ook al gepost. Wel opletten he?
Ja hoor, maar 't is geen werk wat ik m'n hele leven wil doenquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
ja ik kan niet alles bijhouden hoor![]()
maar noch gefeli dan!
Is het een beetje naar je zin?
Ik ga toch liever voor een inbound project juist omdat je dan bijna niet met scripts kan werken. Zeker niet in de IT omdat je met een defecte pc of slecht geinstalleerde Windows allerlei verschillende mogelijkheden hebt om het weer aan de gang te krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 09:02 schreef HekManiac het volgende:
Tip voor callcenter-agents:
Zorg dat je op een goed outboundproject komt te werken.
géén gezeik met scripts
méér salaris dan op inbound
uitdagender werk (door gebrek aan scripts)
leuke, licht competatieve sfeer (je moet er wel tegen kunnen.
Het is wél zo dat er een hoop pauper-projecten bestaan voor outbound. Probeer eens na te gaan bij je outbound collega's wat het project inhoudt.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
je heb toch zo'n standaard zinnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:53 schreef surferr het volgende:
en neem je op met een fake naam?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:56 schreef surferr het volgende:
[..]
je heb toch zo'n standaard zinnetje
Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel
zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?
jahoor, waarom snap je het niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.
In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:01 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard. Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
Wat alle drie al niet ongebruikelijk is bij een 'normaal' callcenter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
Het lijkt me niet fijn om door mensen als die vervelende callslaaf herkent te wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef _Boo_ het volgende:
.............. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Getverquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Van de ene kant ontzettend belachelijk, maar het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega'squote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Ik kreeg er zo'n sekte-gevoel bij...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
Mensen die aan yells doen, moeten ehm...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef surferr het volgende:
het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega's
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef surferr het volgende:
ik heb wel eens geprobeerd te solliciteren maar er werd altijd wel ervaring of diploma's geeist.
anderssomquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef DennisMoore het volgende:
Je belt allemaal met mevrouw Pietersen?.
Bij ons is het anders echt not done...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef kastanova het volgende:
Bij de meeste callcenters/helpdesks mag je zelf weten of je een fake- of echte naam gebruikt zover ik weet...
Dit in verband met toch enige privacy.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Bij TTF heb ik nog wel eens gesolliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
ik heb niet eens gebeld hoor!, maar dat staat er in de vacature's er albij..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
"Ah, mevrouw, en met wie heeft u gesproken?"quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef hermandeperman het volgende:
Er zijn zelfs toko's waar ze per dag allen met dezelfde naam bellen
Dus hoor je 50 man tegelijk zeggen "Goedenavond Mevrouw Pietersen, met Walter Opheusen"
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
Bij HCN heb ik láng geleden wel een half jaartje met plezier gewerkt. Totdat ze met percentages gingen werken, gingen bijhouden hoe vaak je naar de wc ging... Toen ben ik rap vertrokken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
![]()
Which reminds me, ik heb een keer een training gehad waarop we iets dergelijks moesten zingenBovendien moesten we ook nog een toneelstukje opvoeren... Ik heb zo'n hekel aan callcenters.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Wat is gemiddeld?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Groot voordeel is natuurlijk wel dat werktijden altijd onwijs flexibel zijn, ze altijd wel mensen zoeken, je eigenlijk altijd aangenomen wordt en het behoorlijk snel te regelen is.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Ik weet nu wel dat een hoog loon mogelijk is , zoiets hoef je bij de mcdonalds niet te verwachtenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:17 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Wat is gemiddeld?
Er zijn callcenters waar je 4 eu krijgt. Er zijn callcenters waar je 12 euro krijgt. En ja dat is allemaal op je 18e. En dan werken sommige call-centers ook nog met bonussen.
Dit is ongeveer een vraag als: "wat kost een auto?"
Dude....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij ons is het anders echt not done...
Hangt er vanaf of het verkoop, klantenservice of enquetes is. Verkoop wordt meestal het best betaald en daar krijg je inderdaad vaak provisie als je wat weet te verkopen. Klantenservice en enquetes is meestal rond minimumloon.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Nee, dat is absoluut geen vereiste. Anders was ik echt nooit aangenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Bij inbound boeit het de klant en de werkgever vaak wel hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Ik werk zelf op een klein, maar regionaal wel bekend kantoortje. We doen alleen b2b en de klant komt ook regelmatig kijken op kantoor. Daarnaast werken we veel in de medische sector. Het noemen van een fake naam is echt níet toegestaan. Nou is het bij ons ook verder wel strikt. Mobiel moet uit en niet eten bij de computer. Wel regelmatig pauze, redelijk loon en een gezellige sfeerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Dat had ik dus ook. Regelmatig werden mensen zo passief en afhankelijk, dat het volledig van jou afhangt of je wat verkoopt. En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:13 schreef _Boo_ het volgende:
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.
Ik ben een keer op een sollicitatieronde geweest met twintig anderen, waarbij we een opdrachtje moesten maken. De clue was dat je een probleem van een beller moest samenvatten zodat het in het veld zou passen. Sommige mensen bleken dat totaal niet voor elkaar te krijgen en hadden gewoon letterlijk het hele stuk opgeschreven woord voor woord met elk onzinnige detail. Dus zij gaan weg om te overleggen wie er door gaat en ik dacht nou dat wordt een slagveld aangezien het grootst gedeelte dit al niet voor elkaar kreeg. Komen ze terug 'goed nieuws, iedereen is door!'![]()
Ging om inbound.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.
Ik heb weleens vrouwen met de headset over het hoofddoekje gezien die bij vrijwel elke zin van de klant weer vroegen "Gwat zegggt u gmeneer?".
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Weten ze waarom je bij @Home bent vertrokken?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Die namen mij niet aan omdat ik niet commercieel genoeg zou zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
Idemquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Voor welk bedrijf danquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:26 schreef _Boo_ het volgende:
Ging om inbound.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:37 schreef kastanova het volgende:
Heeft u een ogenblik, dan vraag ik mijn supervisor even of dat toegestaan is.
Jij zegt het :-)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef op_dreef het volgende:
Bij ons is het domheid troef!
En dát moeten wij dus proberen te voorkomenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |