Geen van die allen denk ik.. Ik weet dat dat deel van mijn familie mij nooit zal laten vallen. Ik vind het evenwel erg jammer dat zij zichzelf zo in de weg laten zitten door een geloof. Bij mijzelf is dat echter ook niet zomaar gestopt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar wat is jouw gevoel? Word je er kwaad om? Verdrietig? Opstandig?
Ik laat het gewoon voor wat het is.quote:Of laat je het gewoon voor wat het is?
Nee, discussie daarover wordt als aanval gezien, en er worden vervolgens allerlei andere dingen bijgesleept. Blijkbaar ligt dat erg gevoelig.quote:Ga je in discussie?
Dit is hun antwoord op die vraag..quote:Vraag je hen naar hun echte gevoelens?
Nee, dat is wel herkenbaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:12 schreef Alicey het volgende:
Geen van die allen denk ik.. Ik weet dat dat deel van mijn familie mij nooit zal laten vallen. Ik vind het evenwel erg jammer dat zij zichzelf zo in de weg laten zitten door een geloof. Bij mijzelf is dat echter ook niet zomaar gestopt.
Zou ik dus niet kunnen. Ik ben daarin erg rigoureus, zou waarschijnlijk het contact verbreken.quote:Ik laat het gewoon voor wat het is.
Voelt de relatie dan niet als enigszins krampachtig? Kun je wel jezelf zijn, zeg maar?quote:Nee, discussie daarover wordt als aanval gezien, en er worden vervolgens allerlei andere dingen bijgesleept. Blijkbaar ligt dat erg gevoelig.
In zekere zin zijn dit vrij onschuldige geloofsdogma's, maar het punt is gewoon dat ik eigenlijk tegen alle vormen van indoctrinatie (op het gebied van geloof of levensbeschouwing) ben, ook als het gaat om leuke, lieve of vriendelijke ideeën. Je dringt een andere volwassene toch ook geen ideeën op over hoe ze zouden moeten leven of denken? Waarom zou je dat recht ineens wel hebben als het om een kind gaat? Omdat het bij een kind zo lekker makkelijk is?quote:Het is natuurlijk maar wat je een geloofsdogma noemt. Mijn vader spreekt vanuit zijn Bhoeddistische wereldbeeld, en bij ons aan de eetkamertafel bekeken we foto's van vietnamese priesters die zichzelf verbranden uit protest tegen de amerikaanse wreedheden in hun land. 'Geweldloze weerbaarheid' noemde men dat, hoewel ik zelfdoding altijd als een gewelddadige oplossing heb ervaren.
Dat was niet mijn uitspraak, dus daar heb ik verder weinig op te zeggen.quote:Maar ik begrijp net dat priester niet deugen, dus deze waarschijnlijk ook niet.
Ik weet niet precies wie of wat ik daar zelf ben. Ik ben op zich geduldig, alles heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik denk dat zij een vrouwelijke partner zouden accepteren, en allicht dat zo'n directe confrontatie ook een flink deel van hun vooroordelen doet wegnemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zou ik dus niet kunnen. Ik ben daarin erg rigoureus, zou waarschijnlijk het contact verbreken.
Voor het grootste deel wel. Het is alleen jammer dat er levensbeschouwelijk weinig te praten of discussieren valt wanneer alles als aanval wordt gezien of wordt afgedaan als "Lekker makkelijk om zonder geloof te leven, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen".quote:[..]
Voelt de relatie dan niet als enigszins krampachtig? Kun je wel jezelf zijn, zeg maar?
Sinds wanneer ben je dan eigenlijk van je geloof gevallen? Is dat pas recent gebeurd? Als ik te nieuwsgierig ben, moet je het zeggen hoor. Antwoorden is niet verplicht.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:22 schreef Alicey het volgende:
Ik weet niet precies wie of wat ik daar zelf ben. Ik ben op zich geduldig, alles heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik denk dat zij een vrouwelijke partner zouden accepteren, en allicht dat zo'n directe confrontatie ook een flink deel van hun vooroordelen doet wegnemen.
Ik ben zelf soms ook erg radicaal, en bereid om ergens voor te vechten. De afgelopen tijd heb ik echter veel gevochten, vooral voor mezelf. Hierbij heb ik progressie gemaakt, maar het heeft me ergens ook wel moe gemaakt. Momenteel ben ik voor een groot deel tevreden genoeg over hoe e.e.a. gaat, en staat mijn radicale ikje op een wat lager pitje. Ik laat momenteel vooral veel over me heen komen, en waai met alle winden mee. Dat verandert wel weer wanneer de tijd of de drang daar is.
Dat is wel heel typerend.quote:Voor het grootste deel wel. Het is alleen jammer dat er levensbeschouwelijk weinig te praten of discussieren valt wanneer alles als aanval wordt gezien of wordt afgedaan als "Lekker makkelijk om zonder geloof te leven, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen".
Niet zo heel erg lang geleden, een paar jaar misschien. Als je goed in WFL speurt, kun je mijn oude ikje onder mijn vorige username nog het geloof zien verdedigen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben je dan eigenlijk van je geloof gevallen? Is dat pas recent gebeurd? Als ik te nieuwsgierig ben, moet je het zeggen hoor. Antwoorden is niet verplicht.
Dat zijn discussies die nergens op uitkomen.quote:[..]
Dat is wel heel typerend.Misschien moet je antwoorden: "Zou jij ook eens moeten proberen, het is een enorme bevrijding!"
Maar ik weet niet wat je oude username is.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
Niet zo heel erg lang geleden, een paar jaar misschien. Als je goed in WFL speurt, kun je mijn oude ikje onder mijn vorige username nog het geloof zien verdedigen.
Snap ik, maar ik vroeg het me ineens af.quote:Waar ik het overigens over had in die post, had direct niet zo heel erg veel te maken met geloven of er van af vallen.. Dat is meer een bijkomstigheid geweest.
Don't I know it...quote:Dat zijn discussies die nergens op uitkomen.
Dat is een wel een beetje raar, ik weet zeker dat ik er denkbeelden op na houd die door onze samenleving niet geaccepteerd worden (en daarom houd ik ze doorgaans maar voor me). En dat zijn geen denkbeelden die ik van mijn ouders opgedringen heb gekregen. Toch zou ik bang zijn ze te uiten. Ik mag dus concluderen dat ik geindoctrineerd ben in de vrijheid van mijn denken. Ik weet vrij zeker dat jij het met 'de samenleving' eens bent en bepaalde vormen van indoctrintie prima vind, je lijkt me zelfs iemand die niet erg tolerant tegenover denkbeeld staat die ver van de jouwe liggen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
SingleCoil:
[..]
In zekere zin zijn dit vrij onschuldige geloofsdogma's, maar het punt is gewoon dat ik eigenlijk tegen alle vormen van indoctrinatie (op het gebied van geloof of levensbeschouwing) ben, ook als het gaat om leuke, lieve of vriendelijke ideeën. Je dringt een andere volwassene toch ook geen ideeën op over hoe ze zouden moeten leven of denken? Waarom zou je dat recht ineens wel hebben als het om een kind gaat? Omdat het bij een kind zo lekker makkelijk is?
Hoeveel tijd heb je? Anders probeer ik wel even een wat completer verhaal te vertellen ofzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik weet niet wat je oude username is.Mailtje?
Ok.quote:Snap ik, maar ik vroeg het me ineens af.
quote:[..]
Don't I know it...
Dat kun je toch niet menen ?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:33 schreef Godslasteraar het volgende:
SingleCoil
Én, er zijn goede priesters en slechte priesters.
Een slechte priester is een priester die leeft.
Een goede priester is een dode priester![]()
Die denkbeelden heb ik ook. Ik houd ze alleen niet altijd voor me. En dat wordt me niet in dank afgenomen, maar ik pas ervoor om me te conformeren aan het politiek correcte denken.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:34 schreef SingleCoil het volgende:
Dat is een wel een beetje raar, ik weet zeker dat ik er denkbeelden op na houd die door onze samenleving niet geaccepteerd worden (en daarom houd ik ze doorgaans maar voor me).
Wat heeft dat met indoctrinatie te maken? Je hebt die meningen gewoon, je besluit alleen om ze niet te uiten. Niemand houdt je tegen, alleen jijzelf en je gedachten over de mogelijke gevolgen.quote:Toch zou ik bang zijn ze te uiten. Ik mag dus concluderen dat ik geindoctrineerd ben in de vrijheid van mijn denken.
Oh?quote:Ik weet vrij zeker dat jij het met 'de samenleving' eens bent en bepaalde vormen van indoctrintie prima vind,
Oh?quote:je lijkt me zelfs iemand die niet erg tolerant tegenover denkbeeld staat die ver van de jouwe liggen.
Dat is het wat mij betreft ook. In ieder geval als het gaat om levensbeschouwing.quote:Indoctrinatie...je laat het klinken alsof het per definitie slecht is...
Iemand heeft me eens verteld wat jouw oude username was, maar ik ben het weer vergeten... Maar schrijf gerust je volledige, geautoriseerde autobiografie op.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:35 schreef Alicey het volgende:
Hoeveel tijd heb je? Anders probeer ik wel even een wat completer verhaal te vertellen ofzo.
Aliceyquote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
Niet zo heel erg lang geleden, een paar jaar misschien. Als je goed in WFL speurt, kun je mijn oude ikje onder mijn vorige username nog het geloof zien verdedigen.
Waar ik het overigens over had in die post, had direct niet zo heel erg veel te maken met geloven of er van af vallen.. Dat is meer een bijkomstigheid geweest.
.............
Eigenlijk wel.quote:
O...h...,...s...o...r...r...y...!...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:57 schreef qu63 het volgende:
dit gaat veel te snel voor een SlowChat topic
Waar de hel heb je het over en tegen wie spreek je?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:57 schreef SingleCoil het volgende:
Ach, dat geldt bijvoorbeeld ook voor Marokkanen in Nederland, mongolen, Joden op de Westbank, blanken in zuidafrika en overspannen huisvrouwen. Maar dan hoeven ze toch niet gelijk dood ? Hoewel, het kan jou allemaal niks schelen natuurlijk, stoere meid hoor !
Yeahquote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:22 schreef Alicey het volgende:
........................... "Lekker makkelijk om zonder geloof te leven, dan hoef je aan niemand verantwoording af te leggen".
dank jequote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
O...h...,...s...o...r...r...y...!...
Ik windt mij wat op over het gemak waarmee hier mensen de dood toegewenst wordt, omdat 'de wereld beter af zou zijn zonder ze'.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waar de hel heb je het over en tegen wie spreek je?
Jaaaja. Ik heb niemand de dood toegewenst en Godslasteraar is een man, dus wie is er hier dan een 'stoere meid'? Sorry als ik het allemaal even niet meer volg. En wie zegt dat Godslasteraar die mensen de dood toewenst? Misschien hoopt hij gewoon dat de schellen hen van de ogen zullen vallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:01 schreef SingleCoil het volgende:
Ik windt mij wat op over het gemak waarmee hier mensen de dood toegewenst wordt, omdat 'de wereld beter af zou zijn zonder ze'.
Hè gelukkig, ik moet morgen aan het werk.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:02 schreef qu63 het volgende:
trouwens: Grootscheepse serverupgrade zondag 13 maart 2005
Er wordt over me geroddeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Iemand heeft me eens verteld wat jouw oude username was
Nietzsche heeft nogal wat vijanden gemaakt met zijn boeken. Eén van de redenen dat hem graag syfilis in de schoenen wordt geschoven.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:59 schreef SingleCoil het volgende:
Nietsche was toch zelf krankzinnig geworden door een verwaarloosde syfilis ? Weer een uitspraak voor met een korreltje zout...
http://forum.fok.nl/topic/677721/1/50#25495209]quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sorry als ik het allemaal even niet meer volg. En wie zegt dat Godslasteraar die mensen de dood toewenst?
Daar lijkt het niet op.quote:Misschien hoopt hij gewoon dat de schellen hen van de ogen zullen vallen.
Mijn grote wens zou zijn dat al die priesters werkeloos zouden worden. Een mentaliteitsverandering van de mensheid die zich niet meer blindelings laat leiden door overgeleverde tradities uit een voorbij tijdperk. Dan kunnen we eindelijk een normale discussie beginnen over die wereldwijde bevolkingsexplosie die de mensheid nog eens in de ondergang drijft. En al doie andere nu moeilijk bespreekbare problemen zoals AIDS, condooms, seculier onderwijs enz.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jaaaja. Ik heb niemand de dood toegewenst en Godslasteraar is een man, dus wie is er hier dan een 'stoere meid'? Sorry als ik het allemaal even niet meer volg. En wie zegt dat Godslasteraar die mensen de dood toewenst? Misschien hoopt hij gewoon dat de schellen hen van de ogen zullen vallen.
China met zijn één kind politiek is nu juist een land wat wel rationeel met deze problemen omgaat. Op een brute manier mischien maar het werkt in dat land, en dat is te zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:26 schreef SingleCoil het volgende:
Ik vraag me dan wel af in welke wereld je leeft, als AIDS, condooms en seculier onderwijs moeilijk bespreekbaar zijn. China, wellicht ?
Meen je nou serieus dat jij in het Vaticaan een frank en vrije discussie kunt houden over AIDS, condooms en overbevolking? Laat staan het Vaticaan doen erkennen dat dit zo niet verder kan? Eén ding weet ik zeker, probeer het in Saoudie Arabië en je wordt voor je leven uit dat land verbannen terwijl het zo'n mooi voorbeeld is van een land dat door zijn extreme bevolkingsgroei verarmd.quote:Ik merk dat ik met de gemiddelde priester beter kan spreken over die onderwerpen dan met de gemiddelde ongelovige, dus je opmerkingen slaan werkelijk nergens op, goedkope stemmingmakerij.
Geef me het adres van een pedofielenclub en we hebben een mooi paasvuur.quote:Ik dacht dat we eerder wilden praten over moeilijk bespreekbare onderwerpen als tolerantie jegens neo-nazi's of bestaansrecht van pedofielen-clubs...
Kerken en hun personeel, priesters heben zich altijd verzet tegen:quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Alicey het volgende:
.......................
Wat hebben priesters uiteindelijk misdaan?
http://www.martijn.nl Gelieve het paasvuur achterwege te laten.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:
Geef me het adres van een pedofielenclub en we hebben een mooi paasvuur.
http://forum.fok.nl/topic/664691quote:Maar goed, dat is een interessante discussie, waar liggend de grenzen van tolerantie.
Het is mij niet duidelijk wat je denkt over mensen met paasvuren.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:45 schreef SingleCoil het volgende:
Ik kan dat ook niet erg volgen hoor. En je weet natuurlijk wel wat ik denk over mensen met paasvuren, overigens een net germaans ritueel.
oeps, ik weer met mijn grote mond.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
http://www.martijn.nl Gelieve het paasvuur achterwege te laten.
Pedofilie. dan heb je een probleem. Zorg maar dat je je beheerst of zoek hulp.quote:
Ik wil eigenlijk geeneens kijken wat het is.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Link klopte niet, het is http://www.martijn.org, voor de liefhebbers.
Het is een heel keurige site van de Nederlandse pedofielenvereniging Martijn. Er staat niets onwettigs op die site.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik wil eigenlijk geeneens kijken wat het is.
Er zijn wel meer sites waar niks onwettigs opstaat en die ik toch liever niet bekijk. Heb al hoofdpijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een heel keurige site van de Nederlandse pedofielenvereniging Martijn. Er staat niets onwettigs op die site.
Als je hem niet wilt bekijken, wil ik je vriendelijk verzoeken om je van een oordeel te onthouden. Da's wel zo eerlijk. Hoor en wederhoor enzo.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:18 schreef Godslasteraar het volgende:
Er zijn wel meer sites waar niks onwettigs opstaat en die ik toch liever niet bekijk. Heb al hoofdpijn.
Leuk, als ze later aan m'n kinderen komen gaan ze eraan (meen ik).quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een heel keurige site van de Nederlandse pedofielenvereniging Martijn. Er staat niets onwettigs op die site.
Waar ging het mis.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:11 schreef SingleCoil het volgende:
Nu raak ik je even kwijt, Godslasteraar ! Waar je eerst beweert kinderen te willen beschermen tegen indoctrinatie en opleggen van meningen, dat kunnen ze zelf immer toch wel, ben je wel tegen pedo-clubjes die juist voor de door jou gepropageerde vrijheid van keuze zijn, en stellen dat kinderen zelf wel kunnen beslissen over het aangaan van sexuele relaties met ouderen. Waar blijft dan nu die vrijheid ?
Godzijdank (wat zeg ik nuquote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:35 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Leuk, als ze later aan m'n kinderen komen gaan ze eraan (meen ik).
Een puber (of jongerquote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:45 schreef SingleCoil het volgende:
Waarom zet je pedo's in het lijstje ? Als er nu een voor het kind prettige pedofiele relatie zou ontstaan, ben je er dan nog staads tegen, en zoja, op welke objectieve gronden dan ? Kun je me uitleggen dat je danniet net zo indoctrinerend bezig bent als die priesters van vroeger ? Ander denkbeeld, zelfde methode, same difference, lijkt me...
Of van die 'wraak lost niets op' types. Als iemand m'n kinderen misbruikt helpt wraak wel. Hoe kan je kind nog vertrouwen hebben in je als vader als je zo iemand onbestraft laat. Hoe kun je nog normaal in de spiegel kijken zonder te walgen als je niets doet.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Ben absoluut niet iemand van ''geweldloze weerbaarheid' en 'absolute tolerantie''
Dan is het toch OK als een volwassenen daarin de beslssingen neemt zonder naar de mening van het - niet wetende - kind te kijken ?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:49 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Een puber (of jonger) weet niet wat hij/zij doet.
Squote:Op zondag 13 maart 2005 00:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dan is het toch OK als een volwassenen daarin de beslssingen neemt zonder naar de mening van het - niet wetende - kind te kijken ?
Uiteraard ? Net zoals de pastoor die zondige gedachten 'uiteraard' verbied ? Onder al dat gezemel van je zit gewoon een reactionair mannetje, denk ik, die nu even de pik heeft op pastoors, morgen op pedo's en overmorgen op milieuactivisten.quote:Op zondag 13 maart 2005 00:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
S
Je kunt ook een je kind onder vier ogen vragen of het sex wil hebben met zus en zo. Ik geef je 99,99% dat het dat niet wil. Wil het kind dat wel verbied je het uiteraard.
Jezus ben je echt zo achterlijk?quote:Op zondag 13 maart 2005 00:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dan is het toch OK als een volwassenen daarin de beslssingen neemt zonder naar de mening van het - niet wetende - kind te kijken ?
Pedo's, priesters, en drugsdealers zijn niet geïnteresseerd in het welzijn van het kind. Ze zullen het er mischien wel over hebben, pedo's en priesters tenminste. Maar zijn slechts uit op hun eigen ''belangen''quote:Op zondag 13 maart 2005 00:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Uiteraard ? Net zoals de pastoor die zondige gedachten 'uiteraard' verbied ? Onder al dat gezemel van je zit gewoon een reactionair mannetje, denk ik, die nu even de pik heeft op pastoors, morgen op pedo's en overmorgen op milieuactivisten.
Daar hadden ze het ook een keer over bij South Park:quote:Op zondag 13 maart 2005 01:10 schreef SingleCoil het volgende:
Dat laatste lijkt mij een prettige gedachte om de dag mee af te sluiten. Verder vind ik je gemakkelijk en populistisch praten, een berg inhoudsloze clichees. Je zult er echt nog wat beter over na moeten denken.
Geloof nu niet dat ik graag kinderen misbruikt zie worden, of het nou over sex gaat, of geloof, of spinazie eten. Hij straft overigens ogenblikkelijk: ik stoot net me teen tegen de bank en breek 'm gelijk...
En daar sluit ik me bij aan, ik ben best tolerant, en iedereen mag doen wat hij zelf doen. Maar dat geldt niet voor pedofilie. Volwassen mensen die aan m'n kinderen zitten zijn echt niet jarig.quote:NAMBLA Leader: Rights? Does anybody know their rights? You see, I've learned something today. [Stan and Kyle look at each other] Our forefathers came to this country because… they believed in an idea. An idea called "freedom." They wanted to live in a place where a group couldn't be prosecuted for their beliefs. Where a person can live the way he chooses to live. [Stan, Kyle, and Cartman look at each other] You see us as being perverted because we're different from you. People are afraid of us, because they don't understand. And sometimes it's easier to persecute than to understand. [Stan and Kyle look at each other, then at the NAMBLA leader]
Kyle: Dude. You have sex with children.
NAMBLA Leader: We are human. Most of us didn't even choose to be attracted to young boys. We were born that way. We can't help the way we are, and if you all can't understand that, well, then, I guess you'll just have to put us away. [shots of the agents, then the Brando look-alikes, then Stan and Kyle, who look at each other, then at the NAMBLA leader]
Kyle: [slowly, for emphasis] Dude. You have sex with children.
Stan: Yeah. You know, we believe in equality for everybody, and tolerance, and all that gay stuff, but dude, fuck you.
Kyle: Seriously.
maar als er echte liefde in het spel is, is er natuurlijk niets aan de handquote:Op zondag 13 maart 2005 01:10 schreef SingleCoil het volgende:
Geloof nu niet dat ik graag kinderen misbruikt zie worden
Ken die aflevering, erg goed.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:23 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Daar hadden ze het ook een keer over bij South Park:
[..]
En daar sluit ik me bij aan, ik ben best tolerant, en iedereen mag doen wat hij zelf doen. Maar dat geldt niet voor pedofilie. Volwassen mensen die aan m'n kinderen zitten zijn echt niet jarig.
Als hij daardoor geen levende kinderen hoeft te neuken? Graag zelfs.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:50 schreef SingleCoil het volgende:
Mag een pedo zich aftrekken bij het bekijken van tekenfilmpjes over sex met kinderen ?
wat mij betreft welquote:Op zondag 13 maart 2005 01:50 schreef SingleCoil het volgende:
Mag een pedo zich aftrekken bij het bekijken van tekenfilmpjes over sex met kinderen ?
geweld lost niks op inderdaad. denk zowiezo dat je dit probleem niet oplost, het is een probleem van alle tijden. geweld is mogelijk een misplaatste genoegdoening voor de ouders en andere emotioneel betrokkenen.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:12 schreef SingleCoil het volgende:
geweld lost echt niks op.
Geweld kán heel nuttig zijnquote:Op zondag 13 maart 2005 02:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geweld lost niks op inderdaad. denk zowiezo dat je dit probleem niet oplost, het is een probleem van alle tijden. geweld is mogelijk een misplaatste genoegdoening voor de ouders en andere emotioneel betrokkenen.
op kleine schaal wel en het kan voor tijdelijke opluchting zorgen. alleen lost het op de langere termijn niet zoveel op.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Geweld kán heel nuttig zijn
http://www.georg-elser.de/
Gefeliciteerd, door jouw manier van optreden leer je je kind dat je kwaad met kwaad moet vergelden.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:55 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Of van die 'wraak lost niets op' types. Als iemand m'n kinderen misbruikt helpt wraak wel. Hoe kan je kind nog vertrouwen hebben in je als vader als je zo iemand onbestraft laat. Hoe kun je nog normaal in de spiegel kijken zonder te walgen als je niets doet.
Ik vraag me af wat dit geweld dan in jouw optiek nu voor moois te weeg gebracht heeft.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Geweld kán heel nuttig zijn
http://www.georg-elser.de/
Die gargamel heeft wel een heel lange jas.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat mij betreft wel
Gargamel in smurfenland
Ik geloof dat half Fok katten heeft, dus dan vallen er weinig mensen meer te vertrouwen.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hij heeft wel een kat, die types kun je niet vertrouwen
Als Hitler al die aanslagen en complotten, 17 stuks, niet overleefd had was ons vermoedelijk een hele hoop ellende bespaard gebleven.'quote:Op zondag 13 maart 2005 10:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat dit geweld dan in jouw optiek nu voor moois te weeg gebracht heeft.
Hoe kan je kind nog vertrouwen hebben in je als vader als het weet dat je tot buitensporig geweld in staat bent? Hoe kun je nog normaal in de spiegel kijken zonder te walgen als je het recht in eigen hand hebt genomen en een mens hebt gedood of mishandeld?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:55 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Of van die 'wraak lost niets op' types. Als iemand m'n kinderen misbruikt helpt wraak wel. Hoe kan je kind nog vertrouwen hebben in je als vader als je zo iemand onbestraft laat. Hoe kun je nog normaal in de spiegel kijken zonder te walgen als je niets doet.
Ik schrijf al jaren met terdoodveroordeelden. Eén van hen heeft de dood van een twaalfjarig meisje op zijn geweten. De ander heeft een man van 19 vermoord en is één van mijn beste vrienden geworden. Ook deze dingen sluiten geen relatie uit. Een mens is meer dan zijn slechtste daad. In het dagelijks leven ken ik ook iemand die een moord op zijn geweten heeft. En, oh ironie, hij vermoordde de aanrander van zijn zoontje. Verbazingwekkend genoeg heeft het feit dat ik dit weet, mijn gevoelens over hem geenszins veranderd.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:53 schreef SingleCoil het volgende:
Interessante vraag, immers, ik ken iemand, wel een vriend eigenlijk, die twee mensen vermoord heeft. Dat is inmiddels meer een statistisch gegeven geworden, et maakt me nieuwsgierig maar sluit geenrelatie uit of zo
Het hangt denk ik ook af van de omstandigheden. Ik denk dat de meeste mensen wel in staat zijn te moorden als er aan bepaalde condities wordt voldaan. Onder condities (die voor ieder mens weer anders liggen) kunnen mensen aardig gek worden, en hun rationaliteit aan de kant schuiven, of beter gezegd : Dat gebeurt dan gewoon.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:53 schreef SingleCoil het volgende:
Interessante vraag, immers, ik ken iemand, wel een vriend eigenlijk, die twee mensen vermoord heeft. Dat is inmiddels meer een statistisch gegeven geworden, et maakt me nieuwsgierig maar sluit geenrelatie uit of zo
quote:Op zondag 13 maart 2005 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een mens is meer dan zijn slechtste daad.
Het is een uitspraak van Helen Prejean, schrijfster van Dead Man Walking.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:01 schreef Alicey het volgende:
Zie ook mijn voorgaande post. Als de omstandigheden er naar zijn, is iedereen tot slechts daden in staat.
Waar gaat dat boek over? (Volgens mij heb je het er al eerder over gehad, maar het ligt me niet meer zo precies bijquote:Op zondag 13 maart 2005 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een uitspraak van Helen Prejean, schrijfster van Dead Man Walking.
Ook waar. Rationaliteit is inderdaad denk ik vooral afhankelijk van het "safe" zitten. Zit je niet "safe" (Waarbij ik het begrip heel ruim neem), zul je eerst trachten te overleven en de situatie stabiel te maken, vaak op een manier die niet rationee is..quote:Op zondag 13 maart 2005 11:08 schreef SingleCoil het volgende:
De rationaliteit die je hanteert is natuurlijk ook heel sterk conditie-bepaald. ZItten de hier in het zonnetje met mijn koffie, borreltje en Fok!kertjes is dood en geweld een ver weggelegen, theorietisch begrip...
Hoe bedoel je dat laatste precies?quote:hoewel gisterennacht nog een buurman in zijn huis werd doodgeslagen. Het maakt mij kil en afstandelijk...
Waarom ga je geen brieven schrijven met de ouders van dat 12 jarige meisje of die 19 jarige knul?quote:Op zondag 13 maart 2005 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik schrijf al jaren met terdoodveroordeelden. Eén van hen heeft de dood van een twaalfjarig meisje op zijn geweten. De ander heeft een man van 19 vermoord en is één van mijn beste vrienden geworden. Ook deze dingen sluiten geen relatie uit. Een mens is meer dan zijn slechtste daad. In het dagelijks leven ken ik ook iemand die een moord op zijn geweten heeft. En, oh ironie, hij vermoordde de aanrander van zijn zoontje. Verbazingwekkend genoeg heeft het feit dat ik dit weet, mijn gevoelens over hem geenszins veranderd.
Waar slaat die reactie nou weer op?quote:Op zondag 13 maart 2005 11:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Waarom ga je geen brieven schrijven met de ouders van dat 12 jarige meisje of die 19 jarige knul?
Er is ook een film van. Het gaat over haar contact met een terdoodveroordeelde. Erg ontroerend.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:07 schreef Alicey het volgende:
Waar gaat dat boek over? (Volgens mij heb je het er al eerder over gehad, maar het ligt me niet meer zo precies bij).
Ik zal straks eens gaan zoeken naar de film, heb ik iets om te kijken straks tijdens de downtime, mits het op tijd binnen is natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er is ook een film van. Het gaat over haar contact met een terdoodveroordeelde. Erg ontroerend.
Ik zou graag willen, mijn beste. Helaas staan de nabestaanden daar doorgaans niet echt voor open, aangezien ik heul met de vijand. Maar er zijn ook uitzonderingen: http://www.mvfr.org/ Je vindt op die site onder andere verhalen van nabestaanden die hebben gevochten voor het leven van de moordenaar van hun geliefde. Ik moet zeggen dat ik dat stukken bewonderenswaardiger vind dan het soort wraakgedachten wat jij hier spuwt. Wraak is de weg van de minste weerstand.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:12 schreef Godslasteraar het volgende:
Waarom ga je geen brieven schrijven met de ouders van dat 12 jarige meisje of die 19 jarige knul?
Het is een heftige film! Ik kan hem althans niet met droge ogen kijken, maar dat komt ook door mijn persoonlijke betrokkenheid denk ik.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:16 schreef Alicey het volgende:
Ik zal straks eens gaan zoeken naar de film, heb ik iets om te kijken straks tijdens de downtime, mits het op tijd binnen is natuurlijk.
De plotselinge wending van mijn realiteitsbeeld, geweld heel ver weg tot geweld heel dicht bij, daar kan ik emotioneel niks mee, ik ben niet voorbereid om de daarin in te kunnen leven, dus het wordt als een tsunami op tv: allemaal heel erg maar 1 knopje verder zit een leuke film. Als het dan om de hoek ineens toeslaat is dat afsluitingseffect alleen maar sterker. Misschien een ingebouwde reactie van mijn normenkader, dat zich voorbereid op het plegen van gewelddaden ?quote:
Ik hoop hem binnen te krijgen. De Engelse (originele?) lijkt vooralsnog slecht vertegenwoordigd. Alleen de Duitse nu, en daar is mijn Duits te slecht voor.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is een heftige film! Ik kan hem althans niet met droge ogen kijken, maar dat komt ook door mijn persoonlijke betrokkenheid denk ik.
Hmm.. Ik moet inderdaad wel zeggen dat het zo is dat veel dingen me inderdaad niets doen totdat het erg dichtbij komt.. Heeft iedereen denk ik wel, al beweren we graag iets anders en kopen we dat af door een boeking te doen naar giro 555..quote:Op zondag 13 maart 2005 11:24 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De plotselinge wending van mijn realiteitsbeeld, geweld heel ver weg tot geweld heel dicht bij, daar kan ik emotioneel niks mee, ik ben niet voorbereid om de daarin in te kunnen leven, dus het wordt als een tsunami op tv: allemaal heel erg maar 1 knopje verder zit een leuke film. Als het dan om de hoek ineens toeslaat is dat afsluitingseffect alleen maar sterker. Misschien een ingebouwde reactie van mijn normenkader, dat zich voorbereid op het plegen van gewelddaden ?
Dat heeft niets met rechtlijnigheid te maken maar alles met common sense.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar slaat die reactie nou weer op?
Ik vind het hier overigens opvallend om te zien dat degenen die zich tegen religie keren omdat het zo radicaal en rechtlijnig is, vaak zelf net zo radicaal en rechtlijnig zijn, zij het op andere gebieden.
aMule, een variant op eMule/eDonkey.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:33 schreef SingleCoil het volgende:
Welk PTP-programma gebruik je eigenlijk ?
Het is alleen wel wat vreemd als je daar tegen lijkt te strijden, en er zelf ook geen problemen mee hebt.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Spinoza was ook radicaal en rechtlijnig, net als Voltaire en velen anderen.
Radicaal en rechtlijnig zijn niet per definitie negatief.
De beslissende factoren zijn argumenten cq. bewijs. En natuurlijk ook common sense en ik zal natuurlijk ook mijn vooroordelen hebben. Ben géén Vulcan.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is alleen wel wat vreemd als je daar tegen lijkt te strijden, en er zelf ook geen problemen mee hebt.
Ik dacht eigenlijk 10:00. Het staat in het MED-forum, zal het zelf zo ook nog eens lezen.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:43 schreef SingleCoil het volgende:
Hoe laat gaan we er uit trouwens, of waar staat dat ?
Ik heb mijn oprechte twijfels bij de noodzaak van geweld. In het dagelijks leven heb ik het in ieder geval niet nodig. In veel gevallen waarbij je geneigd bent te denken aan geweld, kan ik met een paar tellen denken vaak tot betere oplossingen komen..quote:Op zondag 13 maart 2005 11:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De beslissende factoren zijn argumenten cq. bewijs. En natuurlijk ook common sense en ik zal natuurlijk ook mijn vooroordelen hebben. Ben géén Vulcan.
En ik ben géén voorstander van geweld, maar dat kan helaas wel nodig zijn.
Hoewel er ook grote successen met vreedzame middelen zijn behaald, bv Gandhi en Neru.
Al zou Hitler daar weer minder van onder de indruk zijn geweest.
Ah, we hebben dus nog 10 minuten om er uit te gaan.quote:Tijdstip van beginnen
Als alles goed gaat beginnen we tussen half elf en elf uur met de werkzaamheden, dus rond die tijd of kort erna gaat FOK! plat. De verwachting is dat we in de loop van de middag weer online zijn.
Vooral inderdaad doordat het snel escaleert.. Ikzelf ben eigenlijk in het geheel niet gewelddadig, en het lijkt er eerder op dat ik steeds minder snel geneigd ben aan geweld te denken dan andersom. Wellicht betekent dat echter gewoon dat ik in het licht van survival of the fittest niet tot die groep behoor.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:49 schreef SingleCoil het volgende:
Gevaarlijk spul, geweld...
Zit waarschijnlijk ook wel wat in, ik ontwijk zelf ook geweld-situaties..quote:Op zondag 13 maart 2005 12:10 schreef SingleCoil het volgende:
...daar zou ik nou niet echt bang voor zijn. In simulaties blijken meer aggressief ingestelde soorten lang niet altijd te winnen van geweldarme soorten.
In termens van geweld is het niet onwaarschijnlijk dat de gewelddadigen elkaar uitroeien. Daarbij overlijden er meer mensen aan geweld plegen dan aan niet geweldplegen. Overlevingstechnisch gezien is geweldloosheid niet zo'n slecht iets.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vooral inderdaad doordat het snel escaleert.. Ikzelf ben eigenlijk in het geheel niet gewelddadig, en het lijkt er eerder op dat ik steeds minder snel geneigd ben aan geweld te denken dan andersom. Wellicht betekent dat echter gewoon dat ik in het licht van survival of the fittest niet tot die groep behoor.
SingleCoil kwam er inderdaad ook al mee.quote:Op zondag 13 maart 2005 12:26 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
In termens van geweld is het niet onwaarschijnlijk dat de gewelddadigen elkaar uitroeien. Daarbij overlijden er meer mensen aan geweld plegen dan aan niet geweldplegen. Overlevingstechnisch gezien is geweldloosheid niet zo'n slecht iets.
Dat ging tussen verschillende soorten, wat mijns inziens niet helemaal van toepassing is. Bij mensen wordt het nog wat ingewikkelder. Wij kunnen zelf differentieren en taken toewijzen. Dus maken we wegwerpmensen om voor de serieuze mensen te sterven mocht het nodig zijn. Die noemen we dan soldaten en criminelen.quote:Op zondag 13 maart 2005 12:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
SingleCoil kwam er inderdaad ook al mee.
De simulatie had evengoed op geweldarme en geweldadige groepen mensen kunnen gaan. Het doel was aan te tonen dat geweld niet noodzakelijkerwijs tot een darwiniaans overleven leidt, of anders gezegd: 'the fitest' is niet altijd de geweldadigstequote:Op zondag 13 maart 2005 12:39 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat ging tussen verschillende soorten, wat mijns inziens niet helemaal van toepassing is. Bij mensen wordt het nog wat ingewikkelder. Wij kunnen zelf differentieren en taken toewijzen. Dus maken we wegwerpmensen om voor de serieuze mensen te sterven mocht het nodig zijn. Die noemen we dan soldaten en criminelen.
En zodra we afstappen van de notie dat de eerste categorie bewonderd en gesteund moeten worden zijn we als soort weer een stapje verder.
Door geweld te ontlopen zul je echter in sommige situaties weer wel je eigen positie achterstellen..quote:Op zondag 13 maart 2005 13:05 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
De simulatie had evengoed op geweldarme en geweldadige groepen mensen kunnen gaan. Het doel was aan te tonen dat geweld niet noodzakelijkerwijs tot een darwiniaans overleven leidt, of anders gezegd: \'the fitest\' is niet altijd de geweldadigste
Je had het toch ook veel te druk met mij mailen om die film te kunnen zien.quote:Op zondag 13 maart 2005 17:16 schreef Alicey het volgende:
@ Lupa, ik heb die film dus niet kunnen downloaden in de tussentijd.. Ik zit nog steeds te wachten op de eerste chunks, al is mijn eerste queue positie nu 11, wat al een stuk beter is dan 500.
Het duurt nog wel even eer ik hem binnen heb vrees ik.. Ik heb nu 8 MB binnen en zit weer in de queue.quote:Op zondag 13 maart 2005 18:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je had het toch ook veel te druk met mij mailen om die film te kunnen zien.Maar als je hem gezien hebt, ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt. In hetzelfde genre is ook The Life of David Gale een aanrader. Met Kate Winslet.
Een pizza is op zich niet ongezond hoor, al hangt het er natuurlijk wel van af wat voor pizza je hebt besteld. En inderdaad, pizza on-line bestellen is heel handig.quote:Op zondag 13 maart 2005 18:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb net online een pizza besteld.En ik zou gezond eten.
Maar ik had echt dringende behoefte aan iets ongezonds. Wel handig, dat online bestellen.
Een Pan Pizza met ananas en tomaten (tomaten zijn heel gezondquote:Op zondag 13 maart 2005 18:51 schreef Alicey het volgende:
Een pizza is op zich niet ongezond hoor, al hangt het er natuurlijk wel van af wat voor pizza je hebt besteld. En inderdaad, pizza on-line bestellen is heel handig.
New York Pizza pizza\'s duipt het vet inderdaad wel van af inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2005 18:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een Pan Pizza met ananas en tomaten (tomaten zijn heel gezond) van de New York Pizza. En als ik jouw theorie toepas dat je behoeftes aansluiten bij wat je nodig hebt...
![]()
Ach, ik was vijf kilo afgevallen dus het mag ook best even. Vet!quote:Op zondag 13 maart 2005 18:58 schreef Alicey het volgende:
New York Pizza pizza\\\'s duipt het vet inderdaad wel van af inderdaad.Ook dat is echter niet slecht op zijn tijd.
Anders ook wel hoor, vet is niet hetgene waar je het meest van aankomt.. De vette hap op zijn tijd hoort erbij, hoewel vet varkensvlees weer iets is wat van mij nou weer niet hoeft.quote:Op zondag 13 maart 2005 19:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, ik was vijf kilo afgevallen dus het mag ook best even. Vet!
Die heb ik nooit op. Het is sowieso eigenlijk alleen soms op het station dat ik bij NY pizza terecht kom. Ik ken wel de pepperoni, bbq-kip en vegetarische varianten. Die zijn trouwens ook erg vet.quote:Heb je die Four Cheese pizza van hun weleens gehad? Die drijft letterlijk in het vet. Iets teveel van het goeie.
Soms moet dat ook. Je kan je in deze wereld laten gebruiken, of je kunt jezelf verdedigen. En ik kan mezelf heel goed in de spiegel aankijken als ik de verkrachter van m'n kind heb vermoord. Dan is dat voor mij niet meer dan rechtvaardig.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, door jouw manier van optreden leer je je kind dat je kwaad met kwaad moet vergelden.
Ja ik merk het, tuning is nodig. Maar hij is potentieel wel heel snel, dus ik heb er alle vertrouwen inquote:Op zondag 13 maart 2005 19:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er moet nog het nodige aan getuned worden, maar Breuls en iteejer zijn bezig.
Ik heb daar zo mijn twijfels over.quote:
Een aanval is geen verdediging, vooral niet nadat het gevaar is geweken.quote:Je kan je in deze wereld laten gebruiken, of je kunt jezelf verdedigen.
Als iedereen een oog voor een oog zou nemen, zouden we allemaal blind zijn..quote:En ik kan mezelf heel goed in de spiegel aankijken als ik de verkrachter van m'n kind heb vermoord. Dan is dat voor mij niet meer dan rechtvaardig.
Ik ook wel hoor, ze weten waarmee ze bezig zijn - En inderdaad, bij vlagen is het razendsnel.quote:Op zondag 13 maart 2005 19:49 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ja ik merk het, tuning is nodig. Maar hij is potentieel wel heel snel, dus ik heb er alle vertrouwen in
Een kind heeft niet zoveel aan een vader in de bak, en een vader die iemand heeft omgebracht is ook niet echt iets om aan al je vriendjes en vriendinnetjes te vertellen.quote:Op zondag 13 maart 2005 19:43 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Soms moet dat ook. Je kan je in deze wereld laten gebruiken, of je kunt jezelf verdedigen. En ik kan mezelf heel goed in de spiegel aankijken als ik de verkrachter van m'n kind heb vermoord. Dan is dat voor mij niet meer dan rechtvaardig.
nopschquote:
Iets voor een topic? er zijn vast veel ervaringsdeskundigen aanwezigquote:Op zondag 13 maart 2005 20:13 schreef qu63 het volgende:
.......
Op de een of andere manier zuivert wodka mijn lichaam en heb ik nergens last van! Voel me herboren!!!
zou dat trouwens wel mogelijk zijn? volgens de wetenschap enzo?
Vodka is puur gif. Ik kan de vreemdste dingen drinken, maar van vodka raak ik echt de weg kwijt.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
nopsch
nergens last van.
Op de een of andere manier zuivert wodka mijn lichaam en heb ik nergens last van! Voel me herboren!!!
zou dat trouwens wel mogelijk zijn? volgens de wetenschap enzo?![]()
100% granenwodka.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vodka is puur gif. Ik kan de vreemdste dingen drinken, maar van vodka raak ik echt de weg kwijt.
Ja, op zich heb je wel gelijk. Maar ik zou het moeilijk kunnen verkroppen dat de dader dan waarschijnlijk 12 maanden netto gevangenisstraf krijgt.quote:Op zondag 13 maart 2005 20:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Een kind heeft niet zoveel aan een vader in de bak, en een vader die iemand heeft omgebracht is ook niet echt iets om aan al je vriendjes en vriendinnetjes te vertellen.
Gewoon een goede advocaat in de hand nemen, een privé detective om zo iemands verleden door te spitten, en dan processen gaan voeren.
Verder moet ik denken aan die scene in The Big Lebowski waarin die pedo-bowler nadat ie verhuist was gedwongen was om in de nieuwe buurt waar hij ging wonen huis aan huis te gaan vertellen dat hij pederast was.
Vervolgens belt hij ergens aan en doet er een Californische variant van de Tokkies open![]()
Ja.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:14 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ja, op zich heb je wel gelijk. Maar ik zou het moeilijk kunnen verkroppen dat de dader dan waarschijnlijk 12 maanden netto gevangenisstraf krijgt.
quote:Op zondag 13 maart 2005 21:25 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ken niemand in mijn omgeving die niet razend wordt van die belachelijke strafmaten die er hier soms/meestal worden uitgedeeld. Heel frustrerend.
Mijn verbinding hier in Den Haag is bijzonder traag, hopelijk dat deze post nog voor 23.00 luktquote:Op zondag 13 maart 2005 21:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Jij meent dat het de morele plicht van een mens is om er de politiek correcte mening op na te houden dat de strafmaat in Nederland belachelijk laag is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begrijp dat jij het niet begrijpt, want ik heb het een beetje verkeerd gelezen.quote:Op zondag 13 maart 2005 22:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik begrijp niet hoe je dat uit mijn post haalt![]()
Ooooh, maar dat hoe het wel degelijk hoorquote:Op zondag 13 maart 2005 23:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij het niet begrijpt, want ik heb het een beetje verkeerd gelezen.Ik las: "Ik ken iemand in mijn omgeving..." in plaats van "Ik ken niemand in mijn omgeving...". Ik dacht dus dat het jou frustreerde als mensen niet razend worden wegens de strafmaat in Nederland.
Wat lief!quote:Op zondag 13 maart 2005 20:00 schreef Geartsjuh het volgende:
ReCreative is jarig vandaag!![]()
Lief, nogmaals gefeliciteerd!
Graag gedaanquote:Op maandag 14 maart 2005 00:10 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Wat lief!Je bent de beste, Geerts...
![]()
En iedereen bedankt voor de felicitaties.
Ben net thuis, net drie uur getreind en nu slapen![]()
. Tot morgen allen
.
Ik heb het meer over het effect.. Vodka is gewoon een van de weinige dranken waar ik niet tegenkan. Ik opteer voor whisky.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
100% granenwodka.
Granen zijn toch niet ongezond/giftig?
Nu weet ik ook waarom ik minder brood eet. Ik drink teveel wodka
met limesap..
Ik denk niet dat een hogere strafmaat iets zal oplossen eik.. Betere begeleiding, als je tenminste aan een oplossing wilt werken.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:25 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ja.
Ik ken niemand in mijn omgeving die niet razend wordt van die belachelijke strafmaten die er hier soms/meestal worden uitgedeeld. Heel frustrerend.
Moeten wij samen maar eens vodka gaan drinken om het tegendeel te bewijzen.quote:Op maandag 14 maart 2005 01:55 schreef SingleCoil het volgende:
Wodka verdrijft rare ideeen
quote:verhoogt paringsdrift em verstevigd erectiele functies, brengt vrouwen moeilteloos tot meerdere hoogtepunten en motiveert stille dichters tot diepe gronden. Wodka versoepelt de vingers van de gitarist en smeert de stembanden van de zanger, het maakt de atleet in mij wakker, en dan weer de schaker, wodka is mijn leven, ik hoop te sterven met wodka...
* qu63 ongeduldig voor Gall&Gall staat te wachten..quote:Op maandag 14 maart 2005 01:55 schreef SingleCoil het volgende:
Wodka verdrijft rare ideeen, zuivert lichaam en geest, maakt beter wat slecht was en best wat beter was, verhoogt paringsdrift em verstevigd erectiele functies, brengt vrouwen moeilteloos tot meerdere hoogtepunten en motiveert stille dichters tot diepe gronden. Wodka versoepelt de vingers van de gitarist en smeert de stembanden van de zanger, het maakt de atleet in mij wakker, en dan weer de schaker, wodka is mijn leven, ik hoop te sterven met wodka...
nacht doorgehaald. Beetje f*cked up. Dokter bellen. KL*te posts die niet lukken (dit is al de 4e...)quote:
Hmm teveel vodka?quote:Op maandag 14 maart 2005 09:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
nacht doorgehaald. Beetje f*cked up. Dokter bellen. KL*te posts die niet lukken (dit is al de 4e...)
En nog veel meer.
Wodka!!
Neequote:
én webradio met 128 kbpsquote:Op maandag 14 maart 2005 09:08 schreef qu63 het volgende:
layout wordt hier ook regelmatig verneukt
http://www.qu63.nl/CMS wel stabiel en als je inlogd heb je de keuze uit 30 layouts!
De boel is dan ook veel later downgegaan dan gepland was.quote:Op maandag 14 maart 2005 09:35 schreef miss_sly het volgende:
Goeiemorgen!
Wat hebben jullie nog veel posts doorgekregen ondanks de serverupgrade
Ik loop oneindig achter nu.
Ow, OK.quote:Op maandag 14 maart 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
De boel is dan ook veel later downgegaan dan gepland was.
Ik heb geen hond, maar anders had ik er ook mee gewandeld.quote:Op maandag 14 maart 2005 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, OK.
Ik heb gistermiddag niet meer achter de pc gezeten, maar lekker met de hond gewandeld en gelezen
eigenlijk wilde ik contactlenzen inzetten, en blijkbaar heb ik halfslapend het verkeerde flesje gebruikt.quote:
Goeiemorgen!quote:Goeiemorgen!
Ik zag het! Maar je zei dan ook niet waar schapen van afstammen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:59 schreef het_fokschaap het volgende:
goedemorgen
ik word net uitgescholden vanwege een verwijzing naar de evo faq
en ik heb on topic teruggescholdenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zag het! Maar je zei dan ook niet waar schapen van afstammen.
Ook dat zag ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en ik heb on topic teruggescholden
Zonnetje en hitte vooral vind ik.. Morgen toch maar wat minder warm kleden.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Het begint inderdaad lente te worden. Er komen al knopjes aan de bomen! En vancohtend toen ik met Misu ging wandelen (voor 7 uur al) was het heerlijk rustig en waren aan alle kanten vogeltjes aan het zingen! Er was er zelfs eentje een waar concert aan het fluiten
fokschaap, geen goed begin van de dag...toch goedemorgen
Je zat hem zeker op te fokkenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:59 schreef het_fokschaap het volgende:
goedemorgen
ik word net uitgescholden vanwege een verwijzing naar de evo faq
De layouts werken nog niet allemaal inderdaad.. De default doet het overigens wel..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:07 schreef Mobious het volgende:
De text-only layout werkt niet naar behoren..
Het leven moet juist kleur hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:10 schreef Mobious het volgende:
Teveel banners, kleuren, posticonen, usericonen enzetera. Word ik hyper van. Als ik mijn leven wil kleuren doe ik dat wel met de standaard smilies. -->.
hittequote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zonnetje en hitte vooral vind ik.. Morgen toch maar wat minder warm kleden.
Ik ben iemand die het erg snel warm heeft, dus voor mij begint dit hitte te worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
hitte
De temperatuur wordt wel aangenamer, dat dan weer wel
Joh, dat is wel snelquote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben iemand die het erg snel warm heeft, dus voor mij begint dit hitte te worden.
Paar graadjes erbij kan wel prettig zijn, kan er nog wat kleding uit.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Joh, dat is wel snel
Ik begin dit al prettiger te vinden, maar zelfs nog niet echt aangenaam. Paar graadjes meer zou prettig zijn!
Nee, daar kom ik eigenlijk nooit.quote:Kom jij ooit in hele warme landen? Dat lijkt me erg lastig...
Zeker nog een paar graadjes erbij!!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Paar graadjes erbij kan wel prettig zijn, kan er nog wat kleding uit.
[..]
Nee, daar kom ik eigenlijk nooit.Ik denk ook eerder dat hele koude landen meer mijn ding zijn.
Mischien met Trojan Hunter??? http://www.misec.net/trojanhunter/quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:29 schreef qu63 het volgende:
--> E:\documents en settings\adLocal settings\temp\se.dll <--
Daar zit het virus/trojan.
Alleen kan ik het bestand niet vinden om het te verwijderen. Dat heeft NIS al gedaan..
Nu is er ook iedere keer een rundll melding dat ie dat bestandniet kan vinden.. kan je ergens dat bestand uit de rundll halen??
Ik heb net met hijackthis alles gescand. alles verwijderd.. en weer is het er als ik met ad-aware scanquote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:36 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mischien met Trojan Hunter??? http://www.misec.net/trojanhunter/
Even met regedit speuren of er nog sporen te vinden zijn.. Je hebt wel al een reboot gedaan?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:29 schreef qu63 het volgende:
--> E:\documents en settings\adLocal settings\temp\se.dll <--
Daar zit het virus/trojan.
Alleen kan ik het bestand niet vinden om het te verwijderen. Dat heeft NIS al gedaan..
Nu is er ook iedere keer een rundll melding dat ie dat bestandniet kan vinden.. kan je ergens dat bestand uit de rundll halen??
Ik heb die pc nog nooit zovaak gereboot geloof ikquote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Even met regedit speuren of er nog sporen te vinden zijn.. Je hebt wel al een reboot gedaan?
Ben niet zo'n comp expert hoor! Maar zelf wacht ik nog steeds vol spanning op mijn eerste trojan of virus.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:39 schreef qu63 het volgende:
Trojanhunter gaan we dan maar proberen..
Norton Internet Security doet t ook wel goed. Hij wil beginnen en NIS stopt em. maar kan em niet vindenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:47 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ben niet zo'n comp expert hoor! Maar zelf wacht ik nog steeds vol spanning op mijn eerste trojan of virus.
Gebruik wel Kaspersky en Agnitum Outpost als fire wall. Volgens mij is het vooral belangrijk een goeie firewall te hebben wat betreft trojans. Outpost heeft een hele goeie naam.
En! mij moeders laptop doet het weer [afbeelding]
Kan haar weer blij maken.
Van wiequote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:48 schreef qu63 het volgende:
en m'n site heeft er ook weer uitgelegen.. nu wil ik geld zien ..
Reviews die ik gezien heb waren niet al te lovend over Norton, al was het wel beter dan McAffee. Kaspersky staat al weer een tijdje te boek als de beste virusscanner.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:49 schreef qu63 het volgende:
[..]
Norton Internet Security doet t ook wel goed. Hij wil beginnen en NIS stopt em. maar kan em niet vinden
Sauna ga ik nooit heen, moet er niet aan denken.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker nog een paar graadjes erbij!!
Ik vind warmte wel lekker, maar kou ook prima. Ik vind alle andere landen 'mijn ding' omdat ik ze zo graag wil ontdekken
Ga je wel eens naar een sauna, of is je dat ook te warm?
van mn hoster. ze garandere 100% uptime én 100% tevredenheid. Beide niet geluktquote:
Ik heb ook nog een router, dat helpt ook wel. En ik weet meestal wat ik doe. Ik wist alleen niet dat die kl*te torrent site van die kutbanners had..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Reviews die ik gezien heb waren niet al te lovend over Norton, al was het wel beter dan McAffee. Kaspersky staat al weer een tijdje te boek als de beste virusscanner.
Overigens schijn ZoneAlarm ook heel goed te werken, en dat voor een gratis firewall. En is ook makkelijker te bedienen dan Outpostmaar ook dat went.
SLA proberen af te sluiten. Als ze 100% uptime garanderen, willen ze ook wel een SLA afsluiten voor 99% uptime met een max aaneensluitende downtime van 4 uur. Anders stellen hun garanties weinig voor.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
van mn hoster. ze garandere 100% uptime én 100% tevredenheid. Beide niet gelukt
Ik heb dr al een keer een dag uitgelegen.. Konden ze niks an doen. Hun host ging verhuizen en "dat wisten ze niet". Flikker op. Ik wil geld
zo kan je dus wel geld verdienen met je website, ook al staat er niks nuttigs op!![]()
SLA?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:40 schreef Mobious het volgende:
[..]
SLA proberen af te sluiten. Als ze 100% uptime garanderen, willen ze ook wel een SLA afsluiten voor 99% uptime met een max aaneensluitende downtime van 4 uur. Anders stellen hun garanties weinig voor.
www.websspace.comquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:46 schreef Mobious het volgende:
Service License Agreement. Een soort contract dat je afsluit. Mocht je provider dat niet nakomen, dan staat ook in je SLA wat de schadevergoeding is.
SLA's worden vaak afgesloten door (middel)grote bedrijven voor vanalles en nog wat in de automatisering. Als particulier is het vaak niet zo interessant omdat een SLA vaak meer kost dan dat het zou opleveren. Maar als ze toch 100% uptime garanderen...
Kom eens met iets beters! We hebben dat nu gehad, we hebben het weer gehad, de downtime hebben we gehad...quote:
Op GoT wordt ik al gek aangekeken..quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:54 schreef Doffy het volgende:
Kan deze zeer interessante discussie () niet worden voortgezet in DIG of op Gathering of Tweakers?
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:54 schreef Doffy het volgende:
Kan deze zeer interessante discussie () niet worden voortgezet in DIG of op Gathering of Tweakers?
quote:
Wat een bruut!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:00 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zow, en nu weer tijd voor een ouderwetse discussie over... KOFFIE!![]()
![]()
![]()
Zo komt mijnmjin huis niet meer in. Hij vond 't vanochtend nodig om te melden dat 'Senseo toch eigenlijk lekkerder is dan die AH filterkoffie van jou'
![]()
![]()
![]()
![]()
het adres van het gebouw waarin de werknemer gewoonlijk zijn werkzaamheden verricht.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Iemand enig idee waar ik een goede omschrijving van het begrip 'standplaats' kan vinden?
Ik moet wat meer info hebben mbt arbeidsovereenkomsten en vergoedingen e.d.
Firefox is hoe dan ook een goed idee, een leven zonder tapped browsing (+ extensions die tabbed browsing noch verslavender maken) is ondenkbaar. En geen activeXquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:37 schreef qu63 het volgende:
IE... moet ook maar gaan firefoxen geloof ik..
Als ik exploren open, is er weer niks aan de hand.. maar IE gaat fout..
Thnx, maar ik had het al gevonden. Het is iets minder simpel in het wegvervoer, maar het komt er wel op neerquote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
het adres van het gebouw waarin de werknemer gewoonlijk zijn werkzaamheden verricht.
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:47 schreef Doffy het volgende:
Moet niet zo moeilijk zijn als je Fries kunt verstaan
Kun je ook al de weg naar het dichtstbijzijnde crematorium vragen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
LOL Nou, 't is toch nèt even anders geloof ik. Ik kan al wel drie mango's kopen op de markt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:54 schreef Alicey het volgende:
Kun je ook al de weg naar het dichtstbijzijnde crematorium vragen?
Ik ook niet, maar een slimme meid... precies!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Huh?
Ik hoop zulke informatie niet nodig te hebben op mijn aanstaande vakantie naar China!
Was van een of andre caberatier (Herman Finkers?), een korte taalcursus voor op vakantie "Kunt u mij de weg naar het dichtstbijzijnde crematorium vertellen?". Vandaar dus.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Huh?
Ik hoop zulke informatie niet nodig te hebben op mijn aanstaande vakantie naar China!
Ja, dat zal ik doen, maar mijn vakantie naar China kan nog wel een paar decennia op zich laten wachten. Maar in de meivakantie ga ik naar Polen!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:06 schreef Doffy het volgende:
Ik ook niet, maar een slimme meid... precies!![]()
Je stuurt toch wel een kaartje he?
Aha! Cremeren ze eigenlijk wel in China? Dat soort dingen vertellen ze dan weer niet bij Teleac.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:06 schreef Alicey het volgende:
Was van een of andre caberatier (Herman Finkers?), een korte taalcursus voor op vakantie "Kunt u mij de weg naar het dichtstbijzijnde crematorium vertellen?". Vandaar dus.
Is doodgaan eigenlijk wel een gewoonte in China?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Aha! Cremeren ze eigenlijk wel in China? Dat soort dingen vertellen ze dan weer niet bij Teleac.
Ikzelf heb in elk geval nog nooit een dode of stervende Chinees gezien. Dat lijkt me een belangrijke aanwijzing.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 20:38 schreef Alicey het volgende:
Is doodgaan eigenlijk wel een gewoonte in China?
Zie je wel, gewoon niet nodig om te weten waar crematoria of begraafplaatsen liggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ikzelf heb in elk geval nog nooit een dode of stervende Chinees gezien. Dat lijkt me een belangrijke aanwijzing.
iddquote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:28 schreef Haushofer het volgende:
Ben ik weerEn nu maar hopen dat we dit keer wel langer dan een uur up blijven .
Wat voor film?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 21:40 schreef Alicey het volgende:
wb Haus
Lupa, ik heb de film eindelijk binnen.. Morgen wordt het erg vroeg dag, dus vandaag komt van kijken sowieso niets, maar ik hoop hem binnenkort te zien.(En hoop dat het de goede taal is.
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |