Ja, dat die beesten dat fijn vinden...quote:CybPraetorian schreef in het vorige topic:
idd, heb net geweldig ff met hem gelopen. Allemaal sneeuwkluiten onder hem maar dat kon hem niet deren...
Nie zo heel veel daar dus, jammerquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:41 schreef ElmarO het volgende:
Je sneeuwpop ziet er tot nu toe goed uit.
Ik herpost mijn pics ook nog even. Was één van de laatste posts in het vorige topic.
Hellevoetsluis:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:37 schreef nikky het volgende:
Ik ben al met een sneeuwpop bezig alleen het sneeuw plakt niet zo lekker. En de torso en het hoofd moeten er nog op. Waar de pop op zit is ook allemaal sneeuw btw
Eerst even lekker opwarmen.
Dat menu is niet helemaal goed te zien op 1024 bij 768quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zooooooooo mensen.
De 67 foto's staan online.
LET WEL OP!
Er kunnen meer bij komen, dit is nog maar het begin
Ik wil jullie wel even verzoeken niet deze foto's door te linken!!!!!!
Het mag wel alleen dan in LINK dus niet img tag![]()
Veel kijk plezier.
Klik hier voor de eerste 30 foto's
In het menu links kan je naar de volgende 30 en dan de volgende 7 gaan
Daaromquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Nie zo heel veel daar dus, jammer
Maar: sneeuw is sneeuw
Nou; in Nieuw-Vennep (Noord-Holland) en Noordwijk (Zuid-Holland) ligt ook al een aardig laagje wat ik heb gezien! Je treft het gewoon niet denk ik...quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als het nou gelijkmatig verdeeld zou zijn over alle provincies, ipv alleen in het noorden een hele berg, zou nu in Nederland een prachtige laag sneeuw liggen.
Maar het mag niet zo zijn.
Mooi Nikky !quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:37 schreef nikky het volgende:
Vorig deel : Sneeuwt het bij jullie al? Deel 3. Pics!!
Laat zien die foto's
[afbeelding]
Ik ben al met een sneeuwpop bezig alleen het sneeuw plakt niet zo lekker. En de torso en het hoofd moeten er nog op. Waar de pop op zit is ook allemaal sneeuw btw
Eerst even lekker opwarmen.
ochquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef MaPo het volgende:
Hier komen een paar van die miezerige sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen en er liggen alleen nog een paar sneeuwresten van het laagje van 2cm wat hier gister lag![]()
![]()
![]()
*Markelo - zuid-west Twente*
Dan heb jij echt slechte ogen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:46 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat menu is niet helemaal goed te zien op 1024 bij 768
Dat is ook het beeld dat ik hier ongeveer hebquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:58 schreef AsBestos het volgende:
Hier nog wat foto's vanaf mijn balkon (in Heerenveen):
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik met mijn telefoon gemaakt in het centrum:
[afbeelding]
En dan deze nog even (staat ook in het vorige topic):
[afbeelding]
mooiquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:03 schreef PLAE@ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoogeveen, 28cm sneeuw![]()
Thnxquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:09 schreef Marsepein het volgende:
Mijn complimenten, dit is een erg mooie foto van SpeedyGJ!
quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:11 schreef Het_Biertje het volgende:
[afbeelding]
(ja dat is een volvo 240GL)
dat zie je toch![]()
Ik geniet met volle teugen, ben helemaal blij en ren verdwaasd rondjesquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:31 schreef nozem het volgende:
Mensen, de sneeuwhoogtes op dit moment in het Noorden en Westen zijn dusdanig zeldzaam dat je ze waarschijnlijk de komende decennia niet meer mee zal maken. Geniet er van dus, met volle teugen want dit is absurd.
Nijmegen: oude sneeuw van gisteren, amper de moeite waard in vergelijking met het Noorden.
Volgens het KNMI is dit nog maar het topje van de ijsberg....quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:31 schreef nozem het volgende:
Mensen, de sneeuwhoogtes op dit moment in het Noorden en Westen zijn dusdanig zeldzaam dat je ze waarschijnlijk de komende decennia niet meer mee zal maken. Geniet er van dus, met volle teugen want dit is absurd.
Nijmegen: oude sneeuw van gisteren, amper de moeite waard in vergelijking met het Noorden.
Idd.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:31 schreef nozem het volgende:
OEH! ik zit in het 27 CM gebiedquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:35 schreef fratsman het volgende:
[..]
Volgens het KNMI is dit nog maar het topje van de ijsberg....
http://www.knmi.nl/voorl/
quote:Uitzonderlijk veel sneeuw: 50 cm in Friesland
Er komt nog meer bij
(Nieuwsoverzicht/ meer over vorst, sneeuw en ijs) Vooral in de noordelijke helft van ons land is de afgelopen 24 uur bijzonder veel sneeuw gevallen, op veel plaatsen tientallen centimeters. Aan top staat, bij de metingen van woendagochtend 9 uur, Heeg in het zuidwesten van Friesland met 50 cm, Gorredijk meldde 35 cm en Sneek met 34 cm sneeuw. Een hoeveelheid van 20 cm of meer binnen 24 uur, die niet door de wind is opgewaaid, komt op een willekeurige plaats in het binnenland gemiddeld eens in 20 jaar voor. Een hoeveelheid van 35 cm of meer komt gemiddeld eens in de halve eeuw voor. Aan de kust is dat nog zeldzamer. De huidige sneeuwsituatie is nog unieker omdat niet een enkele plaats maar een groot gebied te maken heeft met zulke grote hoeveelheden. In Friesland en Groningen roept de sneeuw herinneringen op aan 14 februari 1979, toen een sneeuwstorm het openbare leven ontwrichtte.
Het KNMI verwacht nog meer sneeuw en heeft extra waarschuwingen uitstaan. Niet alleen het noorden en westen krijgen er nog sneeuw bij maar in het hele land sneeuwt het vandaag. Bovendien kan het door het sneeuwdek in de nacht van donderdag op vrijdag streng vriezen met plaatselijk temperaturen van 10 tot 15 graden onder nul. Mogelijk wordt dat de koudste nacht in maart sinds 1971. Het winterse weer met vorst en sneeuw houdt dus nog aan, maar na het weekeinde wordt het waarschijnlijk minder koud.
Limburg ook hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:42 schreef komrad het volgende:
Heel brabant is nog sneeuwloos ongeveer
Is ie een beetje aan het bijscharrelen?quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:41 schreef PLAE@ het volgende:
Sneeuw op Schiphol woensdagochtend 2 maart 2005 (foto: P. de Vries, KNMI)
Is het ook, alleen jammer dat het twee maanden te laat is . . .quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:40 schreef PLAE@ het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij is dit allemaal vrij uniek![]()
daar is geen doorkomen aan...quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:03 schreef ConQuestador het volgende:
Hier in St. Nicolaasga (aan het Tjeukemeer) ligt zo'n 35 tot 40 cm:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is indd. geen doorkomen aan. Een vrachtwagen van de c1000 wilde de supermarkt bevoorraden. 500 meter voor de supermarkt kwam hij vast te zitten, waar ie nu nogsteeds staat. Tevens zijn de lokale 4x4 liefhebbers de diverse tehuizen te hulp gesprongen door voor hun broden enzo te halen (aangezien niemand anders hier doorheen kan rijden)quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:11 schreef buzzer het volgende:
[..]
daar is geen doorkomen aan...
Mijn hemel wat een berg...
Ik zit in het 2-3 cm gebied in het zuidwesten van Zuid-Holland. En behoorlijk veel sneeuw in Frieslandquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:40 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
[afbeelding]
Volgens mij is dit allemaal vrij uniek![]()
Behoorlijke berg sneeuw.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:03 schreef ConQuestador het volgende:
Hier in St. Nicolaasga (aan het Tjeukemeer) ligt zo'n 35 tot 40 cm:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat klinkt erg naar scandinavische tafarelen. 4x4 anders vast zitten. I kzeg sleetje pakken en gaan met die zaak. Anders wat warme chocolademelk en het komt ook goedquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:18 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Er is indd. geen doorkomen aan. Een vrachtwagen van de c1000 wilde de supermarkt bevoorraden. 500 meter voor de supermarkt kwam hij vast te zitten, waar ie nu nogsteeds staat. Tevens zijn de lokale 4x4 liefhebbers de diverse tehuizen te hulp gesprongen door voor hun broden enzo te halen (aangezien niemand anders hier doorheen kan rijden)
Je zit verkeerdquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:10 schreef du_ke het volgende:
Stad groningen (centrum) 10-15 cm en ongeveer gestopt met sneeuwen.
Er vallen hier zowaar de eerste vlokjes (Aarle-Rixtel, bij helmond)... Niet echt spannend om er fotos van te makenquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:27 schreef VrAnKiE het volgende:
Iemand in noord noord-brabant die kan reporten als de sneeuw eraan komt???
IK WIL OOK SNEEUW huilie huilie
Hm, het sneeuwgebied zit tegen Utrecht aan, dus dat zou zo kunnen gaan veranderen....quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:32 schreef Koobus het volgende:
Rond Utrecht alleen wat oude sneeuw van gisteren...
Een heel klein laagje? Nou zelfs die naam mag het nog niet hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:45 schreef Fred_B het volgende:
Hier in Dordrecht ligt ook maar een heel klein laagje, en wat er nu nog bijvalt is zo weer weggesmolten. Hopelijk komt er later nog wat.
Daarom heb ik oa. een kei lief doggiequote:Op woensdag 2 maart 2005 12:37 schreef freecell het volgende:
Ik wil eigenlijk wel naar buiten en wandelen enzo
Maar het is zo suf in je eentje
En dat terwijl ik een leuk bosje achter mijn flatje heb......
Hoort zeeland ook bij het zuiden?quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:50 schreef komrad het volgende:
later vandaag ook nog in het zuiden sneeuw![]()
![]()
ondertussen is het in het centrum van Eindhoven begonnen met sneeuwenquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:56 schreef Dezz het volgende:
Eindhoven nog steeds niets. Blijkt dat zo'n sneeuwpak maar eens in de 50 jaar voorkomt, maak ik het weer niet mee
Waar in Hellevoet is datquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:41 schreef ElmarO het volgende:
Je sneeuwpop ziet er tot nu toe goed uit.
Ik herpost mijn pics ook nog even. Was één van de laatste posts in het vorige topic.
Hellevoetsluis:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De lichte sneeuw die nu in Eindhoven, Best en Limburg valt lijkt toch uit Duitsland te komen en niet uit het Noorden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:04 schreef heaven7 het volgende:
Kan iemand me vertellen of het uberhaupt nog in het oosten gaat komen? We zitten tegen duitsland aan
O wacht nu zie ik hetquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In de buurt van zwembad 'De Eendracht'.
Nee want die is pas ergens boven het midden van het land? Het zou via het zuiden wegtrekken en dus het hele land bereiken maar wij wonen nogal in een uithoek.. vandaar.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:06 schreef hsenden het volgende:
[..]
De lichte sneeuw die nu in Eindhoven, Best en Limburg valt lijkt toch uit Duitsland te komen en niet uit het Noorden.
idd, ik wil ook 30 cm!!quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:07 schreef Erosjuhhh het volgende:
hier in twente nog niks! blij toe! hoop ook niet dat er sneeuw komt.
Zien we daar jou fiets tussen staan?quote:
Ik heb geen fietsquote:
Kijk dan maar eens op http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnw.htm en druk op Loop 3 stunde of zo. Dan zie je toch duidelijk dat de huidige 'nichtensneeuw' uit Duitsland komt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:11 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee want die is pas ergens boven het midden van het land? Het zou via het zuiden wegtrekken en dus het hele land bereiken maar wij wonen nogal in een uithoek.. vandaar.
Nog steeds maar afwachten dusVooralsnog helemaal niks
Ehm, ik beaam toch dat het juist niet de sneeuw uit het noorden isquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:21 schreef hsenden het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens op http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnw.htm en druk op Loop 3 stunde of zo. Dan zie je toch duidelijk dat de huidige 'nichtensneeuw' uit Duitsland komt.
klopt ook niet helemaal. Hier in enschede al de hele dag sneeuwvlokjes, maar volgens die radar nietquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:21 schreef hsenden het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens op http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnw.htm en druk op Loop 3 stunde of zo. Dan zie je toch duidelijk dat de huidige 'nichtensneeuw' uit Duitsland komt.
hehe okquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:20 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ik heb geen fietsWhehe, ik op een fiets
Haha:D .. als onze hond dat zou doen, zou ik hem niet weer vinden.. zie mijn vorige foto's maar (ook op vorige pagina)quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:38 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ook een laag sneeuw in Peize (Drenthe)
[afbeelding]
Onze hond met de poten helemaal in de sneeuw![]()
Haha zo'n beest hebben wij in het echt!quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:38 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Wij hebben achter het huis een beeld van een hond staan, de laag sneeuw erop laat goed zien wat voor laag er ligt
En ik moet er straks nog wel doorheen fietsen hierquote:
idd, nichtensneeuwquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:05 schreef DrMarten het volgende:
Hier in de buurt (Enschede/Hengelo) schiet het niet op. Beetje lichte fijne sneeuw. Dit zet geen zoden aan de dijk. Ik wil echte sneeuw
Dat was grotendeels opgewaaide sneeuw.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
KNMI zegt zwaarste sneeuwval in 50 jaar, maar hoe zit dat met 1979 dan?
Dat was grotendeels opgewaaide sneeuw die over meerdere dagen gevallen was. De intensiteit is veel groter nu.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tja die krengen hebben volgens mij ook bijna 20 jaar stil gestaanquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
vastzittende sneeuwschuiver anno 2005![]()
ff duwen![]()
[afbeelding]
Wat ik me nog van 1979 kan herinneren, was het toen ook behoorlijk heftig.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik hoorde op de radio dat er ook vanuit Engeland sneeuwbuien richting Nederland komen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat was grotendeels opgewaaide sneeuw die over meerdere dagen gevallen was. De intensiteit is veel groter nu.
Overigens lijkt er nu uit België wat zooi aan te komen voor de zuidoost-hoek.
Het is het raam van mijn kantoorquote:
Mevrouw's kantoor, nog niet verkeerquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het is het raam van mijn kantoor![]()
Hier sneeuwt het gestaag door in dikke vette vlokken. Ik was net met wat collega's in het park, waar we werden bekogeld door schoolkinderen, dat lieten we niet op ons zitten![]()
Veel vlokken nu weer inderdaad!quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het is het raam van mijn kantoor![]()
Hier sneeuwt het gestaag door in dikke vette vlokken. Ik was net met wat collega's in het park, waar we werden bekogeld door schoolkinderen, dat lieten we niet op ons zitten![]()
Ja het blijft niet echt liggen hier, klotezooiquote:Op woensdag 2 maart 2005 14:05 schreef DrMarten het volgende:
Hier in de buurt (Enschede/Hengelo) schiet het niet op. Beetje lichte fijne sneeuw. Dit zet geen zoden aan de dijk. Ik wil echte sneeuw
Bel de pizzabezorgerquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:14 schreef Het_Biertje het volgende:
ik kan nog steeds niet weg met de auto!
en ik heb geen eten meer![]()
2 of 3 jaar terug lag er in rotterdam genoeg... vroor vast aan de onderkant van de trams, kreeg je van die ijspegels zag er heel vet uit....quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:21 schreef stigchel het volgende:
In rotterdam pekelen ze op voorhand al de hele stad. Eigenlijk is dat gewoon heel goed natuurlijk. Er ligt hier op de stoep nog wel wat plat getrapte pulp, maar op de rijbanen niets, geen vlokje. Jammer van de mooie plaatjes.
Ik wil best niet op de fiest naar huis kunnen zo hoor.
net zoals in brabant, het heeft 2 minuten gesneeuwd en verder zoals jij beschrijftquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:29 schreef ChrisJX het volgende:
Hier (Zuid-Limburg): de terrasstenen zijn nog altijd gelig, het gras groenig, de heg vol met bruine blaadjes. Het enige witte in de tuin zijn de kiezels op het pad
Oftewel: het sneeuwt hier niet en heeft ook niet gesneeuwd. Alleen als je heeeeeeel goed keek zag je af en toe een paar vlokjes vliegen die zo klein waren dat het net zo goed regen had kunnen zijn.
Zwolle ligt momenteel 13/14 cm sneeuw, ik schat Deventer op 10 cm (en het sneeuwt nog gestaag doorquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:51 schreef Ikook het volgende:
Iemand een idee hoe het in Deventer gesteld is met de sneeuwval/hoeveelheid sneeuw dat er al ligt? Moet morgen weer naar school in Deventer vanuit Brabant en hier ligt nog niets!![]()
Oke bedankt Sitethief! Hier nog steeds niets gevallen, de vlokjes die ik vandaag gezien heb zijn op 1 hand te tellen. Ik zit tussen Eindhoven en Weert in. Ik wil ook sneeuw!quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:21 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Zwolle ligt momenteel 13/14 cm sneeuw, ik schat Deventer op 10 cm (en het sneeuwt nog gestaag door)
Typisch, toen ik er vanmiddag langs kwam (rond 14.00) lag er nog nietsquote:ik schat Deventer op 10 cm (en het sneeuwt nog gestaag door)
Sorry!quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:41 schreef okee6 het volgende:
Beter was de Noordelijke sneeuw over het hele land verdeeld geweest, dan had ieder er enkel plezier van![]()
waar word dat beweerdquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:31 schreef komrad het volgende:
morgen en overmorgen nog veel meer
Hey Jappie,quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Nieky, hoeveel staat daar op?
Hier ligt niet zoveel hoor...
@Razzer, leuke pics van mn stadske
Staat die hond niet op de Postjesweg?quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:05 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Amsterdam Lelylaan & Rembrandtpark
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |