En ook voor de rest van fok zou het niet onaangenaam zijnquote:
Je kunt jezelf beter nu een schop onder je hol geven en op zijn minst een paar uur per dag leren als dalijk jarenlang spijt hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:00 schreef BrauN het volgende:
Ik zit er ook zwaar over te denken om gewoon te kappen met mijn studie, omdat ik er toch te lam voor ben. Dan ga ik gewoon de bouw in of haal mijn vrachtwagen rijbewijs. Maar ik ben bang dat ik daar dan later juist weer spijt van krijg.
Jawel ik woon (nog) wel thuis, maar wil volgend jaar op kamers gaan... Ik denk alleen niet dat ik er dan veel op vooruit zal gaan qua levensstijl.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:06 schreef ChrisJX het volgende:
Ga in de bieb zitten leren, op een plek zonder computerDan is de enige afleiding die je hebt rondkijken en daar heb je al gauw genoeg van...
Je woont zeker niet thuis? Je moeder op je laten letten is ook een probaat studiemiddel
Hij vond zichzelf bekeren tot de Islam al te extreem, dit wat jij zegt is toch een stapje extremerquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:06 schreef ChrisJX het volgende:
Je woont zeker niet thuis? Je moeder op je laten letten is ook een probaat studiemiddel
Gelukkig, er is dus nog hoop voor mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:52 schreef BrauN het volgende:
Ik heb godverdomme 1 dag college in de week en de rest kan ik thuis op mijn luie aarsch zitten.
Oftewel: Je moeder nu de opdracht geven om je morgenvroeg om acht uur uit je nest te schoppen zodat je om negen uur in de boeken kunt zittenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:08 schreef BrauN het volgende:
Jawel ik woon (nog) wel thuis, maar wil volgend jaar op kamers gaan... Ik denk alleen niet dat ik er dan veel op vooruit zal gaan qua levensstijl.
Zou het helpen met dit soort voornemens in de ochtend?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:47 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Oftewel: Je moeder nu de opdracht geven om je morgenvroeg om acht uur uit je nest te schoppen zodat je om negen uur in de boeken kunt zittenComputer uitlaten (als je dat lukt, mij niet
), stekker van de tv eruit trekken en een schema vaststellen: half uur leren, vijf minuten pauze, half uur leren, tien minuten pauze, half uur leren, half uur pauze
Half uur leren, vijf minuten pauze enz.
Als je wilt kan ik morgen wel een support-topic voor je openen: ik sta ook om acht op, begin om negen en dan wil ik best om het half uur even Niet lanterfanten, doooooooorrrrrrrrwerken typen
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 09:53 schreef BrauN het volgende:
Eén hele goedemorgen. Het beloofd weer een ontzettend schrale dag te worden waarop ik geen ene donder ga uitvoeren. Ik moet dingen doen, echt veel dingen, ik heb de hele dag vrij, dus die dingen zouden gedaan moeten kunnen worden. Maar ik ken mezelf. Er worden vandaag dus geen dingen gedaan.
Houdoe!
Als er érgens is waar ik dus niet kan leren is het zo'n bieb wel (ja ik weet het, dit spreekt mijn eerder gegeven tip tegen). Veel te stil, als ik leer moet ik kunnen bewegen, lawaai maken, opstaan enz.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:07 schreef xman het volgende:
Jij bent niet de enige. Geloof me heel veel mensen hebben hier last van. Studentenpsygoloog wilde ook niet helpen bij mij. Wat wel werkte voor mij was naar een (universiteits)bib te gaan. Daar zie je iedereen studeren en het is heel stil. En dat motiveert enorm, want je studeert samen.
Fokking cliché inderdaad maar een maandje in een werkkamp zou erg vormend zijn voor BrauN (en voor mij en vele andere Fok!kers ook trouwens)quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:26 schreef bierglas het volgende:
Ga 's een tijdje in de bouw werken, of bij de gemeentedienst of stratenmaker of weet ik het., kijken hoelang je dat nog leuk vind.
Wedden dat je er zo van schrikt (als je tenminste om 7 uur 's morgens ergens bovenin iets in elkaar zit te timmeren met -3 graden) dat je met plezier weer naar school gaat
Dan mag je zelfs niet masturberenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:47 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat een tijdje een klooster ingaan het beste is.
volgens mij wel hoor, ben ooit eens op school een dagje naar een klooster gegaan. Die gozer die ons begeleidde vertelde dat hij weleens de hand aan zichzelf sloegquote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:51 schreef CreativeMind het volgende:
Dan mag je zelfs niet masturberen [afbeelding]
Dat zijn dan ook weer van die typesquote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:14 schreef Herald het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor, ben ooit eens op school een dagje naar een klooster gegaan. Die gozer die ons begeleidde vertelde dat hij weleens de hand aan zichzelf sloeg
Dat mag je sowieso niet want daar wordt je doof vanquote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:51 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Dan mag je zelfs niet masturberen [afbeelding]
En blind tochquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:25 schreef bierglas het volgende:
[..]
Dat mag je sowieso niet want daar wordt je doof van
Ik laat het doenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:27 schreef bierglas het volgende:
[..]
Verbaasd me dat jij nog kan zien wat je typt dan.
Maar mn zusje vind het niet zo leuk meer als een jaar geleden.quote:
Vraag je moeder eens voor de afwisseling.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:32 schreef Beach het volgende:
[..]
Maar mn zusje vind het niet zo leuk meer als een jaar geleden.
voor jou typen?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:32 schreef Beach het volgende:
Maar mn zusje vind het niet zo leuk meer als een jaar geleden.
Ja leuk, die mensen staan altijd met z'n 5'en te leunen op de schoffel en één doet het werkquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:35 schreef zijle het volgende:
Stel een doel voor jezelf, zoals binnen een paar jaar je studie afronden. Lukt het niet, ga je bij de groenvoorziening in je woonplaats werken! Lekker op de grasmaaier zitten en schoffelen, dat soor werk
Precies! En na iedere omgedraaide kluit een sjekkie draaienquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:36 schreef bierglas het volgende:
[..]
Ja leuk, die mensen staan altijd met z'n 5'en te leunen op de schoffel en één doet het werk
Bullshit, ik heb 4 maanden als upperman gewerkt (de hele dag stenen sjouwen/slijpen, 14 kuub zand met de kruiwagen verplaatsen, 24 pallets stoeptegels handmatig verplaatsen, muren slopen met een sloophamer) en ik ben nog steeds net zo'n ongedisciplineerde kneus als de TSquote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:26 schreef bierglas het volgende:
Ga 's een tijdje in de bouw werken, of bij de gemeentedienst of stratenmaker of weet ik het., kijken hoelang je dat nog leuk vind.
Wedden dat je er zo van schrikt (als je tenminste om 7 uur 's morgens ergens bovenin iets in elkaar zit te timmeren met -3 graden) dat je met plezier weer naar school gaat
Dan ben jij al helemaal niet te redden. Voor types als jou heb ik nog maar 1 oplossing. Alles afnemen, 's kijken hoe snel je geld wilt verdienen om nog een beetje rijk te wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:46 schreef kastanova het volgende:
[..]
Bullshit, ik heb 4 maanden als upperman gewerkt (de hele dag stenen sjouwen/slijpen, 14 kuub zand met de kruiwagen verplaatsen, 24 pallets stoeptegels handmatig verplaatsen, muren slopen met een sloophamer) en ik ben nog steeds net zo'n ongedisciplineerde kneus als de TS.
Het stomme is dat een groot deel van m'n (overigens hoogopgeleide) omgeving er nog steeds het volste vertrouwen in heeft dat ik stinkend ruik wordquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:48 schreef bierglas het volgende:
Dan ben jij al helemaal niet te redden. Voor types als jou heb ik nog maar 1 oplossing. Alles afnemen, 's kijken hoe snel je geld wilt verdienen om nog een beetje rijk te worden
je draait er in ieder geval niet omheen, dat siert je...quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:48 schreef ChrisJX het volgende:
Joehoe, BrauN! Ben je al aan het studeren?
Zelfde hierquote:Op woensdag 27 april 2005 00:32 schreef Rapaille het volgende:
Die instelling heb ik ook, ik stel alles uit en ben echt een meester in het vinden van kutsmoesjes voor mezelf. Het is echt irritant. Het enige waar ik wel op tijd mee ben is werk.
Voorbeeldjes van mijn zelfdiscipline:
-Heb al 6 maanden boeken hier liggen die terug moeten naar de bieb, ben er al 2x over gebeld (blabla ik kom morgen)
-Mijn kamer is echt voor het laatst opgeruimd in ??
-Ik beloof al een week of 2 foto's op cd te zetten voor iemand
Ik ben echt te erg met dit soort dingen. Volgens mij is het probleem dat ik er steeds net aan mee weg kom, moet gewoon eens goed op mijn bek gaan.
dat probleem had ik ook .. vooral vroeger op school, de eerste periodes haalde je snoeiharde onvoldoendes. De 1na laatste periode ging je ff bekijken waar je op moest scoren om vervolgens de laatste periode overal 8'ens en 9'ens op te halen om precies over te gaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:31 schreef fraQture het volgende:
Haha...zoooo herkenbaar inderdaad. Ik kan pas enigszins gemotiveerd leren als er druk achter zit. Zoals toen ik afgelopen jaar mijn 4e en laatste kans had om een tentamen bedrijfseconomie te halen (haalde uiteindelijk een 8,5 omdat ik toen wel gemotiveerd genoeg was om weken vantevoren te beginnen.) Eindexamen VWO zelfde verhaal....ik moest voor economie (ligt me echt niet dat vak, zoals wel duidelijk is) een voldoende halen en voor een paar andere vakken ook vrij goed presteren om te kunnen slagen dus ben 4 weken vantevoren begonnen en heb een rooster voor mezelf gemaakt. Over een week of 8 weer zo'n geval....laatste kans-tentamen, anders wordt t een kwartaal langer doorstuderen.![]()
Klink allemaal vrij gemotiveerd wat ik hierboven beschrijf, maar als er dus geen grote druk achter zit voer ik geen fuck uit, of te laat.![]()
geweldig geschreven vooral diequote:Op woensdag 2 maart 2005 12:39 schreef Quickie_Bat het volgende:
LEREN ZUL JE JIJ LUIE FLIKKER!!!!!!!
beetje van onze centen zitten te niksen he?ben jij nou een vent? doe wat man! je lijkt wel een baby! zit niet zo te janken en laat zien dat je discipline hebt! In de oorlog TOEN wisten ze wel wat discipline was! Ha! Niet werken? Een nekschot kon je krijgen! Als je geluk had!!!!!
Zwoegen zul je! Ploeteren! Hebben je ouders je daarvoor opgevoed?
Zodat jij met je luie reet achter die pc kunt hangen?? Godverdomme man geef jezelf een schop voor je reet en ga leren! Werkschuw tuig!!
Dude... dat is werkelijk precies hetzelfde als bij mij (alleen ben ik dan van vwo naar mavo geschopt).quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:30 schreef CreativeMind het volgende:
Herkenbaar ja. Weet je wat helpt?
Na 2 keer havo-4 zonder succes te hebben gehaald je verlagen tot MBO.
Je bent dan 17/18 en je kiest voorICT
Je haalt alles zonder er ook maar iets voor te doen, maar je beseft je na een half jaar al dat je godverdomme die havo had moeten halen omdat je nou nog 3,5 jaar aan moet kloten met nog 3 keer een half jaar tyfus stages waarna je een waardeloos kut diploma hebt waarmee je helpdeskmedewerker kan worden.
ach zo herkenbaar eindexamen vwo over 3 weken weinig meer te doen wetend dat je moeite hebt met wis b12 en toch geen fuck uitvoeren het enigste waar ik me wel aan hou is alle lessen volgen van mijn profielvakkenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:54 schreef BrauN het volgende:
Dit topic is niet meer relevant, maar laat het toch maar open.
Inmiddels heb ik studeren gewoon afgeschaft want ik weet toch haast alles al.
Ja, maar als je je eigen regime moet opstellen en jezelf degene bent die je telkens een schop onder je kont moet geven, is dat toch 10x lastiger dan als iemand anders je onder de duim houdt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:25 schreef Exuimtum het volgende:
Werkelijk waar, of je kiest een studie of niet?
Een beetje regime zal je zeker goed doen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:52 schreef BrauN het volgende:
Dit moet me nu van het hart want ik heb het helemaal gehad met mezelf. Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een waardeloze zelfdiscipline. Ik wil mezelf niet vergelijken met uitkeringstrekkers, maar mijn instelling komt aardig in de buurt.
Ik ben dit jaar begonnen met een puike bedrijfskundige studie, wat ik ook best leuk vind tot nu toe maar ik heb gewoon de motivatie van een zak stront. Het eerste blok heb ik al m'n tentamens gehaald omdat het (bleek later) kinderachtige simpele kutvakken waren.Het tweede blok ben ik hopeloos op m'n bek gegaan doordat ik tentamens een dagje van tevoren ging leren en een boek van 800 pagina's lees je niet in één dag. Tenminste, zo iemand als ik niet...
Nu weer... de herkansingen van die tentamens komen eraan en ik neem mezelf elke dag voor te starten met leren, zodat ik straks niet in tijdnood kom. Je raadt het al, ik heb hooguit 2 bladzijdes gelezen de afgelopen weken.Ik heb godverdomme 1 dag college in de week en de rest kan ik thuis op mijn luie aarsch zitten.
Ik zou élke dag gewoon iets kunnen doen, maar mijn dagen bestaan uit laat opstaan en voornemen om te gaan leren. Dat voornemen schuift steeds een uurtje op totdat ik ga eten. Daarna weer voornemen om te gaan leren totdat het avondeten is. Na het eten trainen en na het trainen ben ik te moe en ga ik niet meer leren.
Ik zou ook meer kunnen gaan werken door mijn vrije dagen maar verdomme... zelfs dat trek ik niet.Ik heb die types die hun studie vergallen door teveel te FOK!ken enzo altijd hard uitgelachen, maar onderhand lijk ik er zelf ook wel eentje.
Voor een trein springen, of mezelf tot de Islam bekeren vind ik iets te extreem, maar in godesnaam, het moet veranderen.
En voordat de standaard grappen over bans, zelfmoord en 'een leven zoeken' getapt worden wil ik alvast even melden dat ik al die dingen al heb geprobeerd.
Dat heb ik al regelmatig gedaan en ook gekregen, maar dat helpt geen donder.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:09 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
vraag om een ip-banals je dat ook uit stelt dan wil ik het wel voor je vragen
Gefrustreerd: Neen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:23 schreef Bananenman het volgende:
Komt omdat je een gefrustreerde nerd bent die duidelijk teveel op Fok zit![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:36 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Die OP zou zo een sollicitatie brief van een Fok!-moderator kunnen zijn
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:37 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]ze zien em al aankomen zón gefrustreerde nerd
Past dus heerlijk tussen de rest van de crew.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:37 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]ze zien em al aankomen zón gefrustreerde nerd
Hoezo? Je hebt krijgt een vriendin?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:31 schreef BrauN het volgende:
[..]Ik heb teveel vrije tijd, maar daar gaat verandering in komen heur.
Ja, ik heb in mijn agenda gezet dat ik 7 mei een vriendin krijg. Ben benieuwd wat de opkomst zal zijn.quote:
Ah. Nou succes dan maar he!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:41 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ja, ik heb in mijn agenda gezet dat ik 7 mei een vriendin krijg. Ben benieuwd wat de opkomst zal zijn.
Oh. Ja ik kijk niet naar datums. Sorry.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:43 schreef BrauN het volgende:
Wat reageert iedereen hier trouwens nog steeds zo inhoudelijk?
Dit topic is maanden oud en om de één of andere schrale reden geschopt...
Ik ben al láng totaal veranderd!
blijkbaar niet want je zit nog steeds in de ontkennings fasequote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:43 schreef BrauN het volgende:
Eigenlijk zou dit topic niet in de Klaagbaak gestart moeten worden, omdat het toch vrij serieus is in tegenstelling tot topics als "wat zijn antilliaanse vrouwen toch irritant" en "bejaarden achter het stuur".quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:00 schreef BrauN het volgende:
Ik zit er ook zwaar over te denken om gewoon te kappen met mijn studie, omdat ik er toch te lam voor ben. Dan ga ik gewoon de bouw in of haal mijn vrachtwagen rijbewijs. Maar ik ben bang dat ik daar dan later juist weer spijt van krijg.
d0hquote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:43 schreef BrauN het volgende:
Ik wil eigenlijk best graag als een zweterige bierdrinkende pauper op de stoep voor mijn huisje eindigen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:41 schreef Meneer_Storm het volgende:
[..]
d0hniet opgelet. Maar lees mijn post eens en reageer daar eens inhoudelijk op, als in: welke stappen heb je ondernomen en heeft het gewerkt. Ben benieuwd namelijk
In tegendeel. Anders was ik niet met elf vingers in mijn neus op de universiteit beland.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:08 schreef DjDev het volgende:
BrauN is dus eigenlijk dom? of niet?
heb geen zin om dit topic te lezen
elf vingers?quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:12 schreef BrauN het volgende:
[..]
In tegendeel. Anders was ik niet met elf vingers in mijn neus op de universiteit beland.
Kweek wat ballen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:52 schreef BrauN het volgende:
Dit moet me nu van het hart want ik heb het helemaal gehad met mezelf. Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een waardeloze zelfdiscipline. Ik wil mezelf niet vergelijken met uitkeringstrekkers, maar mijn instelling komt aardig in de buurt.
Ik ben dit jaar begonnen met een puike bedrijfskundige studie, wat ik ook best leuk vind tot nu toe maar ik heb gewoon de motivatie van een zak stront. Het eerste blok heb ik al m'n tentamens gehaald omdat het (bleek later) kinderachtige simpele kutvakken waren.Het tweede blok ben ik hopeloos op m'n bek gegaan doordat ik tentamens een dagje van tevoren ging leren en een boek van 800 pagina's lees je niet in één dag. Tenminste, zo iemand als ik niet...
Nu weer... de herkansingen van die tentamens komen eraan en ik neem mezelf elke dag voor te starten met leren, zodat ik straks niet in tijdnood kom. Je raadt het al, ik heb hooguit 2 bladzijdes gelezen de afgelopen weken.Ik heb godverdomme 1 dag college in de week en de rest kan ik thuis op mijn luie aarsch zitten.
Ik zou élke dag gewoon iets kunnen doen, maar mijn dagen bestaan uit laat opstaan en voornemen om te gaan leren. Dat voornemen schuift steeds een uurtje op totdat ik ga eten. Daarna weer voornemen om te gaan leren totdat het avondeten is. Na het eten trainen en na het trainen ben ik te moe en ga ik niet meer leren.
Ik zou ook meer kunnen gaan werken door mijn vrije dagen maar verdomme... zelfs dat trek ik niet.Ik heb die types die hun studie vergallen door teveel te FOK!ken enzo altijd hard uitgelachen, maar onderhand lijk ik er zelf ook wel eentje.
Voor een trein springen, of mezelf tot de Islam bekeren vind ik iets te extreem, maar in godesnaam, het moet veranderen.
En voordat de standaard grappen over bans, zelfmoord en 'een leven zoeken' getapt worden wil ik alvast even melden dat ik al die dingen al heb geprobeerd.
geef hem geen valse hoop. VWO = laagopgeleid. Je bent dus lager dan een bouwvakker. Checkt de definities van het CBS maar.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:13 schreef Woutey het volgende:
een geruststellend punt: Je hebt een VWO-diploma.
Daarmee kom je iig al niet in de bouw terecht.
je moet meteen als het blok begint er tegen aan gaan. Desnoods ligt, als je maar wat doet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:12 schreef BrauN het volgende:
De kern van mijn probleem is dat ik niet geloof in heel ver van tevoren beginnen met leren voor een tentamen.Ik kan er mezelf absoluut niet toe zetten om 2 weken van tevoren (zoals nu het geval is) te starten met studeren... ik denk dan namelijk elke dag "ach ik begin morgen wel, want ik heb nog tijd zat".
Maar ik ga effe lekker eten en na het eten zullen we wel weer eens zien of we wat gaan doen.
Neej joh, gewoon stoppen!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:00 schreef BrauN het volgende:
Heb jij wel gezien hoe oud dit topic is?quote:Op maandag 14 november 2005 14:52 schreef Speth het volgende:
Je zegt dat je je niet met uittrekkingstrekkers wil vergelijken, maar in feite doe je niets anders dan zij; de hele dag op je luie reet zitten en niets doen. Je moet jezelf daarmee juist wel vergelijken, dan realiseer je je misschien dat je niet op hen wil lijken en ga je wel iets doenDe redenering die ik mezelf altijd voorhield was "ik heb nooit hoeven leren/werken dus heb ik nu niet de discipline om dat te doen", maar dat is natuurlijk ook gewoon gelul.
Met andere woorden, het is heel makkelijk om je te verschuilen achter het argument dat jij intelligent bent geboren en zij achterlijke boerenlullen zijn, en daarom jij per definitie al niet van hun niveau bent, maar als je eerlijk bent vertoon je gewoon weldegelijk hetzelfde gedrag. Reden genoeg om er iets aan te veranderen lijkt me.
Verstand komt met de jaren dan... of met de maanden in dit geval.quote:Op maandag 14 november 2005 14:53 schreef BrauN het volgende:
[..]
Heb jij wel gezien hoe oud dit topic is?
Tegenwoordig ben ik véél beter bezig.
verklaar mij het geheim achter die vooruitgang !quote:Op maandag 14 november 2005 14:53 schreef BrauN het volgende:
[..]
Heb jij wel gezien hoe oud dit topic is?
Tegenwoordig ben ik véél beter bezig.
HERBALIFE!quote:Op maandag 14 november 2005 19:10 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
verklaar mij het geheim achter die vooruitgang !
Mooie kickquote:Op zondag 26 februari 2006 16:25 schreef 6liNes het volgende:
Ik herken mezelf jammer genoeg in sommige reacties, zelf ben ik ook een 'meester' in gerust stellen van mezelf en het uitstellen van het evt. werk. Een leermoment is echter in zoverre nog nooit gekomen omdat ik het nogsteeds wel haal. Keihard op m'n bek gaan is er nog niet van gekomen.
Bedoel het ook niet negatiefquote:Op zondag 26 februari 2006 16:39 schreef 6liNes het volgende:
Haha, ja...zeer mooie kick. Jammer is alleen die huilie. Een andere mogelijkheid dan een kick was niet mogelijk, omdat ik anders weer het verwijt krijg dat ik een nieuw topic aanmaak dat ergens anders al besproken wordt. Vandaar deze wijze!
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:05 schreef Litso het volgende:
Het is nooit te laat om naar school te gaan.
Ga gewoon een jaar of twee fulltime werken. Dan merk je snel genoeg wat je nou eigenlijk wil.
Het heeft mij erg geholpen
heb ff je superdudes bekeken!quote:Op zondag 26 februari 2006 17:26 schreef skippy22 het volgende:
En voordat de standaard grappen over bans, zelfmoord en 'een leven zoeken' getapt worden wil ik alvast even melden dat ik al die dingen al heb geprobeerd. Kun je nou helemaal niks lapzwans
Laat mij eens een idee opperen.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:15 schreef 6liNes het volgende:
Om het topic dan ook maar gelijk een nuttige wending te geven (althans poging daartoe):
heeft iemand een vermoeden/idee hoe de zelfdiscipline te vergroten?
Zelf heb ik echt geen idee. Gewoon doen is te simpel, ik doe het dan toch niet. Belonen of straffen werkt ook niet omdat ik daar niet in mee ga. Suggesties iemand?
Huh....? Wie....? Braun....?quote:
Ik herken het helemaal. Wat je zou moeten navragen is of er waar je studeert een soort studievaardigheidsverbeteringscursus. Heb ik zel fook gedaan. Ik zat destijds in een groepje met mensne die allemaal dat soort problemen hadden. Een soort AA maar dan voor studieproblemen. Vrijwel altijd had het niet te maken met de inhoud van de studie maar met zelfdiscipline. We spraken dan elke week af hoeveel uur we ons voornamen om te studeren. Ik heb het toen geleidelijk aan opgepakt, van 6 uur per weke tot 28 uur per week studeren en dat heb ik mijn hele studie gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:52 schreef BrauN het volgende:
Dus van 6 uur per week naar 28. En in hoeveel weken heb je dat gedaan, in stapjes van?quote:Op zondag 26 februari 2006 21:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik herken het helemaal. Wat je zou moeten navragen is of er waar je studeert een soort studievaardigheidsverbeteringscursus. Heb ik zel fook gedaan. Ik zat destijds in een groepje met mensne die allemaal dat soort problemen hadden. Een soort AA maar dan voor studieproblemen. Vrijwel altijd had het niet te maken met de inhoud van de studie maar met zelfdiscipline. We spraken dan elke week af hoeveel uur we ons voornamen om te studeren. Ik heb het toen geleidelijk aan opgepakt, van 6 uur per weke tot 28 uur per week studeren en dat heb ik mijn hele studie gedaan.
Succes.![]()
Leuk zo'n oud-topic terug zien in je active topicsquote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:04 schreef Leipo666 het volgende:
ik ben er dus ook zo 1 die een avondje van te voren voor het eerst het studieboek voor dat vak openslaat (na hem eerst afgestoft te hebben) en had het voornemen om toen ik naar het HBO ging om echt goed te gaan studeren en me 110% in te zetten... nu 4 jaar later leer ik nog steeds alleen de avond van te voren na het boek afgestoft te hebben, heb ik al mijn vakken tot nu toe gehaald en ben ik bezig met mn afstudeeropdracht zonder ook maar een beetje moeite te hebben moeten doen de afgelopen jaren
quote:Op maandag 27 februari 2006 11:52 schreef Zyggie het volgende:
Ik heb fucking over 2 uur een toets.
Dirk, dit topic is oud mên!quote:Op maandag 27 februari 2006 17:04 schreef Dirktator het volgende:
BrauN, maak een leerschema (hoe basisschool-achtig dit moge klinken) en houd je hieraan. Als je je er niet aan houdt, dan moet je jezelf "straffen" d.m.v. minder bieren of iets dergelijks. In het begin is het moeilijk, maar dit is de enige manier om discipline te krijgen. Succes!!!!
Kutjeblaf, neem het me niet kwalijk, ik heb gezeaupen!quote:
Ohh, ok....dan zal ik voortaan elke keer een nieuw topic aanmaken!quote:Op maandag 27 februari 2006 18:43 schreef Syytön het volgende:
Tering, zie net hoe oud dit topic is. Mensen die oude topics omhoog kicken zouden een eeuwige ban moeten hebben![]()
Stapjes van 3 uur per week.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:44 schreef 6liNes het volgende:
[..]
Dus van 6 uur per week naar 28. En in hoeveel weken heb je dat gedaan, in stapjes van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |