abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25313823
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic #43

24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

----------------------
Laatste post in het vorige deel:
quote:
Oei Suzanna, da's idd een heel erg snoeperige foto.
* dutchie probeert haar klapperende eierstokken weer onder controle te krijgen.

LB, lachen is dat hè zoals ze die dingen oppikken van anderen. Zou me niks verbazen als Léon dat truukje ook op het kdv geleerd heeft.
Dat wat Jolie deed met haar handjes en tatatat, deed Léon dus met zwaaien. Hij zei daar bij 'dada'. Ja nu weet ik ook wel, iedere baby zegt dada. Maar hij zei het met zo'n klemtoon. Blijkt dat mijn moeder dus 'dagdag' met hem geoefend had. Meestal is het bij hem nl. dada maar dan in het kwadraat. Even voor de beeldvorming.

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 02-03-2005 10:02:06 ]
pi_25313846
Vanavond huilbaby's in B&W: Nederland 3, 19:20 u
quote:
Lichamelijk is er meestal niets aan de hand met huilbaby's. Dat concluderen drie Zwolse kinderartsen in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Excessief huilen komt vooral door spanningen in het gezin, stellen zij. Wat vinden ouders van deze uitkomsten? En hoe vertel je hen dat zij zelf de oorzaak kunnen zijn van het huilgedrag van hun kind? In B&W een gesprek met kinderarts Paul Brand, verloskundige Beatrijs Smulders en ouders van huilbaby's.

Presentatie: Inge Diepman

LET OP: De smalbandversie is twee uur na de uitzending beschikbaar, de breedbandversie zes uur na de uitzending. Voor andere uitzendingen van dit seizoen kunt u terecht in ons media-archief.
pi_25314965
Waar spelen jullie baby's nu eigenlijk graag mee?

Myrthe, 8 maanden;
- pianoxylofoon (vd speelotheek): maakt lekker veel lawaai
- stokje van die pianoxylofoon: ronddraaien en sabbelen
- stapelbekers (ook vd speelotheek): toren omgooien en de bekers uitelkaar halen (en ze begint te oefenen met weer in elkaar doen maar dat kost nog veel denkkracht )
- lege koektrommel: trommelen, onderkant spiegelt, op z'n zijkant rolt-ie weg
- doos wasknijpers: omkeren, wasknijpers sabbelen, in en uit doos halen (en ik zit er dan wel bij natuurlijk).
Die dingen vd speelotheek vielen me op omdat ik daar al eens naar gekeken had bij de speelgoedwinkel, maar volgens hen was ze er te jong voor en kon dat pas vanaf 1 jaar. Volgens de medewerker vd speelotheek kon ze daar al wel mee spelen, en die blijkt gelijk te hebben. Dus misschien kunnen jullie er ook nog wat mee.
pi_25315002
Ik Poemojn iets geleerd YES!!!!
Luchtbel ook ik ben overtuigd van dat stress van de ouders wel degelijk mee speelt. Je merkt het aan je baby als jezelf een strees dag hebt. dan doet hij juist wat jij niet wil. Ik wil daarmee alleen maar laten zien dat er meer baby's in het begin koemelk intollerantie hebben dan men aan neemt. De darmen kunnen nl nog niet alle stoffen afbreken. En vaak helpt dan een hypo allergene voeding al voldoende en vaak is het na 12 weken over. Het moment dat de darmen gerijpt zijn. Daarna heet het ook pas allergie.
Net zoals Djulian heeft een intollerantie voor huisdieren, we kunnen nog niet van allergie spreken omdat dat nog niet bewezen kjan worden via tests, dat kan pas als ze 4 zijn. Tot die tijd heet het intollerantie, al zegt men, ik dus ook, als snel dat hjij een allergie heeft.

Je leert zoveel als je dus een kind heb die dus allergieen of intolleranties hebben. Zo is bv vanille ook een allergeen, nooit aan gedacht en zoveel meer dingen waar je mee op moet passen.
pi_25321930
Hier was het even schrikken vanmiddag. Toen we Djulian wakker maakte voor zijn 16 uur fles bleek hij behoorlijk warm te zijn dus even temp genomen. De therometer schoot naar de 40 graden. Huisarts gebeld ivm een heel duf ventje die nergens op reageerde en de fles ook niet wou. De huisarts zei dat ik 240paracetamol in zetpil hem moest geven dat is de zelfde sterkte als de zetpillen van Djen Ik ben eigenwijs geweest en heb 120 gegeven en net had hij 38.1 dus het gaat de goeie kant op. En hij heeft een keer gelachen. We houden hem goed in de gaten want de kans op stuipen is zeer groot zei de huisarts al.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:41:51 #6
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25322169
zo das schrikken anitra gelukkig is het al ietsjes gezakt en kon hij een beetje lachen
beterschap voor je ventje..
  dinsdag 1 maart 2005 @ 23:55:27 #7
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25322533
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:57 schreef poemojn het volgende:
Leuk, Rottdog!
Misschien meer iets voor het babytopic, maar is-ie niet jaloers? De herder van mijn ouders wel...
Nee absoluut niet maar we zijn ook heel vroeg begonnen met dingen Bowie aan te leren. Zo zetten wij de kinderwagen in huis zodat Bowie alles goed kon aftasten, de box het stond hier gewoon allemaal eerder. Eerste mutsje van Zoë goed laten ruiken en steeds kleertjes wat ze die dag aanhad meenemen naar huis. Bowie een rustige plek gegeven en het gaat enorm geweldig Bowie vindt Zoë enorm leuk. Eten vallen of course maar ook heel zachtjes spelen Bowie slaapt ook naast de box het gaat heel goed boven mijn eigen verwachting. Als Zoë Bowie zat is duwt ze hem weg en die hint snapt Bowie wel. Maar hoe leuk en aardig als het gaat zo zijn er wel mijn eigen regels, ik laat ze nooit alleen met zijn 2, Bowie mag niet aan de speeltjes van Zoë komen maar dat geldt andersom ook ze hebben allebei hun eigen, Zoë mag niet aan de voerbakken komen en hopelijk is dit allemaal genoeg.
quote:
Op maandag 28 februari 2005 13:55 schreef texelonia het volgende:
Vinden jullie dat niet vies?
Het is misschien anders als het je eigen hond is, maar ik krijg elke keer de kriebels als de hond van m'n schoonouders aan Noah gaat snuffelen en ook wil likken enzow.. Houden ze wel een béétje tegen, maar niet genoeg vind ik. Nou ging dat ook al zo toen Noah 2 weken oud was, dat scheelt ook wel natuurlijk, Zoë is al stuk ouder. owjah en ik ben ook niet echt een hondenliefhebber..
Vies nee absoluut niet handig ja, eerder als Zoë de broek vol had merkte ik want dan ging de hond snuffelen. Likken mag alleen niet aan het gezicht dus gewoon aan de handjes gaat geweldig, goed voor de weerstand

Mischien de volgende keer gewoon die hond Noah goed laten besnuffelen en likken dan is de lol er misschien er wel vanaf voor de hond dan he.
pi_25322629
Het is helemaal niet vies. Toen Djulian thuis kwam hebben we de autostoel op de grond gezet en heeft hij gesnuffeld, 5 minuten later kreeg hij een dikke kus over zijn wang heen. Vies nee, het was goed voor de binding er is nooit jaloezie geweest tussen de hond en de baby. Dino was juist heel waaks, als Djulian begon te huilen keek hij ons aan of w hem wel hoorden. Ging voor de deur liggen zodat hij alles in de gaten kon houden. Een hond en een kind samen is zo mooi, dat weet ik van Djen en dino. Dat waren dikke maatjes en konden van alles doen met elkaar.
Damn ik mis hem Is maar goed dat we hem van het weekend weer gaan zien
pi_25323006
Dino ligt hier ook voor de box van Thijs, en het gaat goed samen, Thijs is ook enorm nieuwschierig naar Dino,
Maar idd hier laat ik hond en kind niet alleen achter, en speeltjes van Dino blijft Thijs vanaf en Dino moet van de speeltjes van Thijs afblijven.

Anitra ik heb al verteld hoor dat zijn vrouwtje van het weekend komt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25323478
psies en die regels kent Dino al dus dat scheelt. Alleen het verschil tussen zijn speelbal en de speelbal van Djen of buurtkinderendie schoten ze dan in de tuinweet hij nog niet

Djulian heeft ineens weer koorts het is nu 39,5. Dus weer een zetpil gegeven 120 dus. Om 4 uur weer ff tempen en goed in de gaten houden.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:01:33 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25326422
Hoe is het nu met Djulian, Anitra? Sterkte!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 08:26:43 #12
81992 Githa
pi_25326623
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 23:59 schreef Anitra het volgende:
Het is helemaal niet vies. Toen Djulian thuis kwam hebben we de autostoel op de grond gezet en heeft hij gesnuffeld, 5 minuten later kreeg hij een dikke kus over zijn wang heen. Vies nee, het was goed voor de binding er is nooit jaloezie geweest tussen de hond en de baby. Dino was juist heel waaks, als Djulian begon te huilen keek hij ons aan of w hem wel hoorden. Ging voor de deur liggen zodat hij alles in de gaten kon houden. Een hond en een kind samen is zo mooi, dat weet ik van Djen en dino. Dat waren dikke maatjes en konden van alles doen met elkaar.
Damn ik mis hem Is maar goed dat we hem van het weekend weer gaan zien
Dat doet onze Hond ook
Als Jordy huilt en wij springen niet gelijk op dan komt de hond ons halen en duwt met haar neus in mijn zij of ze wil zeggen "hey, sta is op ! ' en als ik niet reageer doet ze dat bij mijn vriend ook
En een natte neus is helemaal niet vies ik denk ook dat het goed is voor hun weerstand

Ik heb toen ik zwanger was heel wat nachtmerries gehad over de eerste kennismaking tussen Jordy en de hond. Ik droomde steeds dat ik Jordy aan haar liet zien en dat ze dan gelijk 'HAP' deed Maar gelukkig is het allemaal erg goed gegaan. De hond was reuze nieuwsgierig en heeft Jordy van top tot teen besnuffeld en dat doet ze nu nog wel eens.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:27:42 #13
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25326631
Gefeliciteerd Sugar!!! Maria een half jaar oud, wow, ongelofelijk, wat gaat dat snel.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat ze als een klein poesje met opgeklapte beentjes in de box ongecoördineerde grimassen lag te maken... en nu is het een klein, brutaal dametje geworden.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 08:30:09 #14
81992 Githa
pi_25326656
Djulian, ben je ziek ? .... heel veel beterschap hoor

Sugar, hoe gaat het met Maria? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen met haar heupjes en het dragen van een spreidbroekje. Misschien heb je het pas nog verteld hier maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo nu en dan wel eens iets mis * lees regelmatig *
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:58:03 #15
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25326955
Renzell, hihi!
voor Maria

Gaat hartstikke goed, Githa!

Ze merkt niks van de spreidbeugel, beweegt gewoon heel druk en kijkt nergens van op. Toch merken we wel dat ze er enorm van geniet als ze verschoond wordt en dat ding dus af mag! Zeggen ze ook op het kdv (gisteren evaluatie gehad ); liggen zonder beugel is echt een keetmoment voor haar geworden.

21 maart moeten we weer op controle, voor een foto enzo. Misschien is het dan klaar, maar ik verwacht dat ze nog een tijdje door moet.
Het enige dat ik jammer vind, is het "ontwikkelen". Ze kan zich nu niet omdraaien met beugel, ze kan niet zitten. Is nu niet erg, maar als ze nog lang moet, is het wel jammer, vind ik. Op het kdv gaven ze ook aan dat het erop lijkt dat ze best gefrustreerd is doordat ze nog niks kan! Ik had dat idee (gelukkig) nog niet, maar misschien klopt het wel.

Vandaag naar het cb om te meten, wegen, overleggen enzovoorts. Ben wel heel benieuwd nmaar haar gewicht en het advies wat betreft voeding en slapen!

Ik vraag me trouwens al een tijdje af hoe het nu is met Ela? Jdee, vertel eens?
En nieuws over Anna en David mag ook doorkomen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:09:44 #16
81992 Githa
pi_25327088
Mooi dat ze er nu geen last van lijkt te ondervinden onvoorstelbaar he hoe snel die kleintjes ergens aan wennen of iig zich bij de situatie neerleggen.
Het zou jammer zijn als Maria straks gefrustreerd raakt van de beugel omdat ze niks kan, dat stil op de rug liggen gaat natuurlijk ook vervelen op den duur Waarom denk je dat ze na 21 maart nog langer zou moeten ? .... Zie je zelf dat het nog niet helemaal goed is of hebben ze de periode bijvoorbaad geschat ?
Het zou idd jammer zijn als ze dadelijk niet kan gaan beginnen met draaien en zitten, al haalt ze die achterstand natuurlijk na een poosje makkelijk weer in.
Laten we het beste hopen sugar
pi_25327379
Misschien is het op het kdv duidelijker te zien omdat ze daar allerlei kinderen ziet die wel meer kunnen? Dat lijkt me voor kleintjes die meer willen dan ze kunnen sowieso al frustrerend.
Gefeliciteerd met haar halfjaardag.

De hond van mijn ouders mag Myrthe echt niet in haar gezicht likken van mij. Vind ik vies, en vindt Myrthe zelf ook vies. Bovendien is-ie jaloers als Myrthe meer aandacht krijgt van m'n ouders dan hij, vind ik ook niet erg handig.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:40:31 #18
81992 Githa
pi_25327545
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:29 schreef poemojn het volgende:

De hond van mijn ouders mag Myrthe echt niet in haar gezicht likken van mij. Vind ik vies, en vindt Myrthe zelf ook vies. Bovendien is-ie jaloers als Myrthe meer aandacht krijgt van m'n ouders dan hij, vind ik ook niet erg handig.
Onze hond likt gelukkig helemaal niet maar een natte neus kan echt geen kwaad.
Het lijkt me trouwens beter dat ze een keer op een wangetje likken als wanneer ze de handje aflikken want die handjes gaan steeds in de mond.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:56:14 #19
43556 miss_dynastie
pi_25327814
Ik denk toch wel dat het anders is of het je eigen hond is of andermans hond... je eigen hond moet toch met de baby omgaan, de hond van anderen is alleen visite, die hoeft veel minder aan de baby te wennen... ik moest wel een beetje lachen om je droom, Githa
pi_25327817
Heeft-ie al wel eens gedaan, maar hij wil het elke keer, en dan likt hij haar hele gezicht af. Myrthe trekt dan echt een 'broccoli-gezicht' dus ze vindt 't duidelijk niet leuk. Hand aflikken houden we ook tegen, dat mag hij bij volwassen bezoek ook niet.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 09:59:32 #21
81992 Githa
pi_25327879
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk toch wel dat het anders is of het je eigen hond is of andermans hond... je eigen hond moet toch met de baby omgaan, de hond van anderen is alleen visite, die hoeft veel minder aan de baby te wennen... ik moest wel een beetje lachen om je droom, Githa
ja stom he geloof maar dat het een nachtmerrie was maaruh het schijnt normaal te zijn dat zwangere vrouwen allerlei gestoorde dromen hebben.
pi_25328009
Djulian had vannacht om 4 uur geen koorts (37,7) Vanmorgen had hij weer 39,2 dus weer paracetamol gegeven. Hij is iets levendiger dan gisteren, maar het eten wil niet. Zo ff sap proberen zodat hij in elk geval vocht binnen krijgt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 maart 2005 @ 12:28:55 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25330487
Vervelend he Anitra, die koorts bij die kleintjes, idd gewoon lekker sap geven. Drinken is nu belangrijker dan eten. En vooral heel veel knuffelen

Maria een half jaar gaat zooooooo snel om. Hopelijk hebben ze 21 maart goed nieuws en mag je dan helemaal los gaan!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25330875
Maria gefeliciteerd

Vanmorgen hebben we de sneeuw getrotseerd omnaar de dokter te komen. Morris heeft eczeem en een bacteriele infectie op z'n wangetjes. Nu hebben we zalfjes en moet het overgaan. Helaas ishij besmettelijk en mag niet zoenen met Maria, helaas pindakaas. Dus hierbij een virtuele smakkerd voor de halve jarige
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25330953
Beterschap voor Djulian en Morris!
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:45:05 #26
61800 Rottdog
pi_25331614
Tjeetje Morris beterschap

Gefeli met je halfjaardag Maria

Djulian stiekem tandjes te kweken beterschap vent

Aan het gezicht lebberen heb ik ook een hekel aan poemojn mag de hond bij mij ook echt niet daarom alleen de handjes
Wel jammer dat die herder Myrthe als indringer ziet en daardoor jalours gedrag vertoond.
pi_25331656
Gisteren toen ik Benthe ophaalde bij het KDV, zat ze in de schommelstoel met rode ogen. Vorige week donderdag was het ook al niet zo vlekkeloos gegaan (2 flessen eruit gespuugd) en gisteren heeft ze veel gehuild, weinig geslapen en driftig aan de fles gedronken.
Mijn hart brak om dat kleine meisje zo te zien. Volgens de leidster is ze enigszins éénkennig. Maar kan dat al op zo een vroege leeftijd? In het begin vond Benthe het allemaal wel prima. Ze speelde wat in de box en zat in de schommel en deed gezellig "mee".
Ik baal als een stekker en ik weet ook wel dat ze er door heen moet. Haar thuis houden lukt niet ivm werk en ik zou daardoor het "probleem" alleen maar uitstellen.
Ik denk dat het vele huilen ook veel vermoeidheid is. Hopelijk gaat het morgen beter. Vandaag is ze gelukkig thuis bij papa
(moest het ff van me afschrijven hoor)
pi_25332155
Vroege eenkennigheid kan vanaf 3 maanden.. Wat vervelend.
Hebben jullie evt de mogelijkheid een andere oplossing te zoeken, bijv gastouder (zoals Jolie)?
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 maart 2005 @ 14:33:32 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25332305
Stiekemurd,

Isa is rond de drie maanden ook een paar weekjes behoorlijk eenkennig geweest. Wilde alleen maar bij papa en mama zijn (of zoals de wijkverpleegkundige zei: Ze was lid van de papa-mama-fanclub ) Dit is vrij snel weer overgegaan en nu ze bijna acht maanden is, is ze nog steeds niet eenkennig (wat niet is kan nog komen natuurlijk).
Het hoeft dus niet echt lang te duren als je geluk hebt
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:10:24 #30
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25332606
Ah...moeilijk zeg, Stiekemurd! Ik hoop ook voor je dat het morgen beter gaat, als je geen andere oplossing vindt!!

Beterschap voor Morris en Djulian (zielig zeg, zo'n hoge koorts...).

Even iets over BERG...Noa heeft sinds een paar weken last van berg, in het begin klein beetje (wat ik makkelijk weg kreeg) maar het werd wel wat meer en ik had van een vriendin Anti-Berg van Zwitsal gekregen.
Nou heb ik dat gebruikt, maar het was vanochtend echt heel erg geworden! Echt haar hoofdje zat eronder. Nou kon ik wel wat wegkrijgen met een kammetje weer (wat ze op het CB hadden aangeraden was met baby-olie doen en de volgende ochtend met een kammetje eraf halen) maar ik vond het echt raar dat het met dat speciale spul van Zwitsal erger was geworden! Raar toch
pi_25332760
Geen Zwitsal gebruiken bij berg, gewoon uitkammen en verder niets aan doen.

Lois/Karin/BE, is het mogelijk een soort FAQ te maken voor dit soort vragen die vaak terugkomen? Of is dat juist niet de bedoeling van het forum?
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:37:20 #32
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25332896
Vandaag voel ik mij een slechte moeder. Ookal weet ik dat ik er niks aan kan doen, maar dat besef dringt maar niet tot mijn hart door.
Ik heb Léon vanmorgen van de commode laten vallen.
Ik bukte over hem heen, waardoor er een kleine opening ontstond tussen mij en de commode en precies op dat moment draaide hij zich watervlug om en dook zo in de opening. Om zo met een harde klap op de houten vloer te vallen.
Hij viel op zijn voorhoofd, schrok en begon gelijk (gelukkig) hard te huilen. Ik wist gewoon niet hoe snel ik hem op moest pakken, mijn hart brak, een gigantisch schuldgevoel maakte zich van mij meester en ik heb heel hard met mijn lieve kleine zoontje mee staan huilen.
Een paar minuten later kreeg hij een bloedneus. We hebben de dokter gebeld en konden gelijk terecht. Léon was alweer iets bedaard, alleen zijn moeder niet. Hij begon alweer praatjes te krijgen, terwijl bij mij nog steeds de tranen over mijn wangen stroomden.
De dokter heeft hem helemaal nagekeken en gelukkig geen hersenschudding of iets wat er op zou duiden dat hem iets zou mankeren. Afgezien van een grote bult op zijn hoofd.
De dokter verzekerde me dat ik er niets aan kon doen. Hem waren ook dingen gebeurd met zijn kinderen, het gebeurt iedereen.
Hij heeft gelijk even naar zijn hoestje geluisterd en naar zijn oortjes gekeken. Maar we hoefden ons geen extra zorgen te maken.
Nu heeft Léon een lichte verhoging, ik denk niet dat het met die klap van vanmorgen te maken heeft maar met het feit dat hij weer ziek wordt.
Ik heb gewoon echt een kutdag, ik zie telkens weer voor me hoe mijn zoontje daar op de grond ligt en ik kan nog steeds wel janken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 15:45:04 #33
81992 Githa
pi_25332973
Ohw Duchtie wat zal dat schrikken zijn geweest Een ongeluk zit in een klein hoekje en het overkomt de aller aller beste mama's hoor , dus voel je asjeblieft niet al te schuldig
Harstikke fijn dat Leon gelijk helemaal onderzocht is en er alleen een buil op na houd en de koorts zal daar niks mee te maken hebben

Wat is dan fijn dat er forums zijn waar je je gevoel even lekker kunt verwoorden
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 maart 2005 @ 15:45:11 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25332978
Dutchie Even een dikke knuffel voor jou. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt meis. Doe maar lekker veel knuffelen met Léon, geeft een beter gevoel.
pi_25333000
O Dutchie wat zul je geschrokken zijn.. Sterkte, maar je hebt goed gehandeld door naar de huisarts te gaan, en je houdt 'm vast in de gaten.. En wat de huisarts al zei: dat kan iedereen overkomen!
Sprak zij die Myrthe al eens achterover tegen de tafel had laten kiepen, paar maanden terug
pi_25333150
Wat Githa zegt: een ongeluk zit in een klein hoekje Dutchie!!!
Knuffel voor Leon

Sjeen, bedankt voor je opbeurende reactie Hopelijk is het bij Benthe ook iets tijdelijks.
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:56:56 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25333538
Dutchie, goed te begrijpen hoor, dat je je nou zo rot voelt...ik heb een keertje mijn kleine nichtje van een paar maanden van de bank laten rollen (ik zou op haar letten maar lette een seconde niet op) en toen heb ik me ook nog heel lang heel schuldig gevoeld...terwijl mijn zus zei dat het haar ook had kunnen overkomen...

(en dat was niet eens mijn eigen baby!)
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 2 maart 2005 @ 18:49:03 #38
95752 crew  Chell
Kluns
pi_25334840
Och jeetje Dutch, kan me voorstellen dat je geschrokken bent en je rot voelt! Maar zoiets overkomt iedereen wel eens hoor en een ongelukje zit inderdaad in een klein hoekje. Volgens mij ben je een hele goede moeder,die harstikke goed handelde door meteen naar de huisarts te gaan voor de zekerheid.

Sterkte met de schrik!
pi_25335073
Kijk Dylan daar eens bijna bovenaan het lijstje staan

Dutchie!! Wat lijkt me dat erg zeg! Ook al weet je dat je er niets aan kan doen, toch voel je je schuldig! Gelukkig was alles goed met Léon! Hij heeft het je vast alweer vergeven hoor, niet jezelf blijven kwellen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_25335120
Dutchie, ik denk dat alleen de allerbeste moeders zich zo schuldig kunnen voelen over dat soort dingen Gelukkig heeft de dokter hem goed nagekeken. Betrschap voor de kleine man en jou
  Jubileum moderator woensdag 2 maart 2005 @ 20:05:14 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25335923
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:26 schreef poemojn het volgende:

Lois/Karin/BE, is het mogelijk een soort FAQ te maken voor dit soort vragen die vaak terugkomen? Of is dat juist niet de bedoeling van het forum?
Het leuke aan dit forum vind ik, persoonlijk, juist dat al die vragen wel steeds terug komen maar dat er andere mensen op reageren of mensen met weer nieuwe tips komen. Natuurlijk zou een FAQ best handig zijn maar dan heb je op een gegeven moment volgens mij helemaal niks meer te posten als alles al beschreven staat.
Mijn mening is niet doen. Gewoon zo lekker doorposten, en dan stelt iemand maar voor de 20e keer een vraag, dat geeft toch niks? Juist het feit dat hier zoveel ervaringsdeskundigen zitten maakt dat er steeds weer anderen antwoorden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 2 maart 2005 @ 20:10:07 #42
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25336001
Dutchie ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Gelukkig is er met Leon niks aan de hand
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_25336683
Dutchie Ook voor Leon En het is echt jou schuld niet!!!!

Met Djulian gaat het achteruit. Hij is inmiddels afgevallen en eten krijg ik echt niet naar binnen. 1e spapje is het enige wat naar binnen gaat ook al komt de helft er uit, ik denk dan maar die andere helft zit er nog mooi in. Maar hij wil niks, hij doet niks en hij is echt zichzelf niet. Ik heb de huisarts gebeldalweeren dan krijg je te horen drinken is het belangrijkste, tot ze zijn stemmetje horen en hij ineens moest hoesten. Morgen om half 11 moeten we langs komen, want de arts wil zijn longen luisteren en hem in de gaten houden omdat hij erg allergisch is aan gelegd en omdat hij een puf heeft voor de benauwdheid. Ik hoop zo dat het snel over gaat want dit is zo naar voor hem.......
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:39:29 #44
61800 Rottdog
pi_25337369
Gestie Djulian het zit jou ook niet mee zeg, beterschap vent en dat je er maar vlot weer bovenop mag komen

Dutch meid gelukkig is het met Leon goed maar kan me je schuldgevoel zo goed voorstellen morgen gewoon extra kusjes geven en Leon heeft het je al heeeeeeeeeeeeel lang vergeven
pi_25337577
aah dutchie vreselijk he... 't is mij ook eens gebeurd met Piet, ik kan nog steeds zó oproepen hoe ik me toen voelde. sterkte ermee, en gelukkig valt het mee zo te lezen. wel balen dat Léon alweer ziekjes aan 't worden is.

en zo'n FAQ lijkt mij ook te statisch Lois.

Dylan alweer bijna de oudste hier! wat gaat dat snel he biefje.

suzanna, over dat anti-berg-spul van zwitsal heb ik ook alleen maar negatieve verhalen gehoord/gelezen. mijn kraamhulp bij Piet raadde aan om de hoofdhuid regelmatig vrij stevig te 'masseren' met een haarborsteltje. zo'n houten, van de hema is bijv. heel geschikt (andere zijn vaak te zacht). dus na 't badje een tijdje in cirkeltjes borstelen, als je kind 't toelaat tenmiste. vooraf evt. insmeren met een beetje baby-olie. het lijkt door het borstelen eerst wel erger te worden, omdat je de schilfertjes in feite losborstelt. maar anders hopen ze zich op, met als resultaat veel hardnekkiger berg.

Anna woog vandaag al bijna 4 kilo. 's nachts heeft ze een voorbeeldig 'ritme': avondvoeding om ± 21.30u, dan weer rond 02.30u, en 's ochtends slaapt ze tot een uur of 7.30u! overdag daarentegen huilt ze vrij veel en slaapt ze erg weinig. lastig hoor, en ook erg zielig af en toe, want ik moet haar toch regelmatig een tijd laten huilen omdat ik met Piet bezig ben.
pi_25337669
oh anitra ik lees nu pas jouw post over Djulian, wat rot dat hij nog zo ziek is, heel veel & snelle beterschap voor 'm gewenst!
pi_25337906
ai Dutchie, wat voel je je dan rot he

Suzanna, Sven heeft heel lang berg gehad, het was niet echt erg,en hij had altijd een flinke bos haar dus het viel niet zo op. De laatste keer bij het cb hebben wij het er toch eens over gehad, en die gaven dezelfde tip als jij kreeg, maar dan dat we het 1x per week moesten doen, en dat heeft prima geholpen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_25338212
Over die berg. Dat zwitsal spul was het enige zwitsal artikel wat hier geen irritatie opwekte en wat nog werkte ook!!! Kan je nagaan wat een verschillen in kindje, huid enzo er toch allemaal is he!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25339007
Dutchie wat moeten jij en Leon geschrokken zijn... gelukkig heeft leon zelf niets

Djullian wel beter worden hoor mannetje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_25339061
Shit vergeet ik helemaal. Dutchie Kan me voorstellen dat je je rot schrok!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 23:33:22 #51
43556 miss_dynastie
pi_25339090
Dutchie, ik tril ff met je mee. Wat eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeng. Maar je bent echt geen slechte mama hoor, het kan iedereen overkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dikke
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:54:30 #52
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25339482
Och Dutch, mijn tante zegt altijd, ze vallen allemaal wel een keer van tafel/bank/bed/commode naar beneden en verslikken zich ook allemaal een keer tijdens het badderen. Heel vervelend maar het gebeurd gewoon, ongelukjes zitten je weet wel. Snap je schrik wel hoor

Stiekemurd sommigen zijn echt al vroeg eenkennig hoor.
Jolie heeft dat niet maar ik snap je gevoel wel. Jolietje was nog geen 3 maanden toen ze al naar de oppas ging, ze heeft nog best lang krampjes gehad enzo en ben d'r weleens komen halen dat ze er behuild uitzag of met tranen tegen de oppas aan lag te hikken. Wat voelde ik me lullig dan zeg maar het is gewoon over gegaan en het zal vast wel weer terug komen. Hoort er gewoon bij denk ik, dat is het risico van het wegbrengen. Komt heus wel weer goed
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:57:49 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25342507
Nou, het kleine kaboutertje zit nu bij mij op schoot. Ik kon vannacht slecht in slaap komen. Gedurende de dag ben je toch bezig met van alles, maar op het moment dat je wil slapen spookt het weer door je hoofd.
Ik weet ook best wel dat het mij geen slechte moeder maakt, maar het is als wat Bixis al zei, je kan gewoon niets doen aan dat gevoel.
In ieder geval bedankt voor jullie medeleven. Ik weet dat het de angst is van menig ouder. Hoe vaak ik wel niet gedroomd heb dat ik hem liet vallen!

Inmiddels is hij dus idd ook ziek, dus ik blijf vandaag ook thuis. Hij heeft koorts, giert weer als een oude vent en hoest als een verstokte roker. Heb ik tenminste nog meer tijd om hem plat te knuffelen.

Anitra, jezus zeg! Heel veel sterkte en ik hoop echt van harte dat ze Djulian nu eens echt kunnen helpen.
pi_25343348
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:

Met Djulian gaat het achteruit. Hij is inmiddels afgevallen en eten krijg ik echt niet naar binnen. 1e spapje is het enige wat naar binnen gaat ook al komt de helft er uit, ik denk dan maar die andere helft zit er nog mooi in. Maar hij wil niks, hij doet niks en hij is echt zichzelf niet. Ik heb de huisarts gebeldalweeren dan krijg je te horen drinken is het belangrijkste, tot ze zijn stemmetje horen en hij ineens moest hoesten. Morgen om half 11 moeten we langs komen, want de arts wil zijn longen luisteren en hem in de gaten houden omdat hij erg allergisch is aan gelegd en omdat hij een puf heeft voor de benauwdheid. Ik hoop zo dat het snel over gaat want dit is zo naar voor hem.......
pi_25343378
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:

Ik heb toen Morgaine verleden week zo ziek was en niet wou eten en drinken haar gefopt door haar pap te geven ipv een fles. Ze doet eigenlijk altijd haar mondje open voor een lepel want ze denkt dan dat ze wat lekkers krijgt (pap geef ik meestal met de fles en fruithap en groente met lepel) misschien dat je het zo kan proberen om wat eten aan te bieden. En ik heb Morgaine met een pipetje water gegeven en ook door een kopje aan haar mond te zetten aangezien ze absoluut geen fles wou maar wel altijd wil wat papa en mama hebben. Sterkte in ieder geval.
pi_25343591
anitra, wat is een eerste spapje? en hoe gaat het vandaag met 'm?
pi_25343630
Eerste sapje van Olvarit waarschijnlijk? Dat bevat geen/weinig extra ingredienten, handig als je kind allergisch is aangelegd.

Ben benieuwd hoe het bij de arts is afgelopen Anitra..
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:39:46 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25343760
Tuurlijk Dutch! Denk dat het raarder was als je die gevoelens niet had!

Beterschap.
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:49:46 #59
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25343889
Hoe dik moet je baby's eigenlijk aankleden om naar buiten te gaan? als ik Noa in de draagzak doe is het namelijk wel vaak erg warm voor haar als ze dan een heel pakje aan heeft (onder mijn jas) maar het is nu natuurlijk wel een stukkie kouder dan een tijdje geleden!!
Hoe doen jullie dat? Winterpak óver de gewone kleren aan? K heb echt geen idee...
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:51:20 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_25343914
Och Dutchie, ik lees het nu pas... Ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt! Ik hoop dat het met jou en Leon inmiddels beter gaat
stormy waters...
sailin'
pi_25343947
pas op met die draagzak onder je jas...ik ken iemand waarvan 't kindje op die manier gestikt is... kan dus echt te warm/benauwd zijn.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:00:52 #62
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25344057
Suzanna tegen ons werd gezegd dat we Noah even warm aan moesten kleden als onszelf. Dus niet kouder, maar dus ook niet extra warm.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:01:35 #63
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25344069
Kindje gestikt daardoor???

Als ik dat niet doe zijn haar beentjes koud door de wind, bixister...maar m'n jas komt ook maar tot halverwege de draagzak (babybjorn) omdat hij niet groter is , van onderaf gekeken dan.
Dus benauwd is het niet, hoogstens warm (ze krijgt altijd genoeg frisse lucht hoor...)
pi_25344094
ik deed anna laatst met haar gewone kleren inzo'n winterpak, en dan de draagzak over mijn jas heen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:03:10 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25344097
Dutchie wat eng zeg! Gelukkig is er niks aan de hand!

Anitra wat vervelend dat Djulian weer zo ziek is en niet wil eten/drinken. Ben benieuwd hoe het bij de huisarts ging.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:04:09 #66
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25344110
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:03 schreef bixister het volgende:
ik deed anna laatst met haar gewone kleren inzo'n winterpak, en dan de draagzak over mijn jas heen.
Zo doe ik het ook altijd ja.
©Dumbo
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:07:11 #67
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25344162
Hmm...ik vind het nogal lastig. Ik kreeg ook het advies om niet naar buiten te gaan als het extreem koud of warm was. (nou ja, warm gaat niet op in dit geval ) Maar ik moet wel boodschappen doen.

Tex, ik ben nogal een koukleum zelf, dus ik zou haar gauw best warm aankleden denk ik. En dat is goed voor buiten, maar dan een winkel in...dan is het weer superheet natuurlijk.

Ik kijk nog wel even....in ieder geval bedankt voor de reacties!
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:08:42 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25344185
Okee! is een idee inderdaad...ik ga t uitproberen Texelonia en bixister! (lijkt me sterk dat het bij Noa ineens te koud zou zijn als jullie dat altijd doen ...)
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:11:37 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25344223
Suzanna, sorry hoor maar euh als benen koud zijn helpt het echt niet om je kind met d'r hoofd wel onder je jas te dragen. Het is gewoon hartstikke gevaarlijk om de baby onder je jas te dragen!!! Dat staat ook in de beschrijving!!! Zeker als ze gaan slapen enzovoorts. Je kan wel denken, er komt toch gewoon lucht bij enzovoorts maar je zou maar net een keer te lang in dat veel te warme winkelcentrum zijn met je jas dicht en je kind in slaap gevallen eronder.

Ik kan hier echt van gaan steigeren hoor niet dat ik altijd zo verantwoord ben en alles maar perfect, hygienisch en volgens alle veiligheidsvoorschriften doe. Maar er wordt echt niet voor niets gezegd dat het gevaarlijk is en ten aller tijden afgeraden wordt. Kindjes zijn gestikt op die manier en daarom staat het erop. Dat lijkt me toch genoeg???

Jolie heeft een mailloot onder d'r pak en gewoon een truitje maar die heeft wel een heel warm pak. Anders een mailloot en een broek. Beentjes voelen vaak ook koud aan doordat ze koude voetjes hebben. Lekkere slofjes en dikke sokken dus.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:16:47 #70
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25344299
Koude handjes en koude voetjes is ook vrij normaal bij b abies trouwens. Dat zegt niets over of ze het dan te koud hebben. Je kunt in het nekje voelen of ze het lekker warm hebben.
©Dumbo
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:27:41 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25344471
Luchtbel, Suzanna schrijft dat de jas van onderaf tot halverwege dichtgaat. Juist beentjes in jas en hoofdje niet in jas.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 maart 2005 @ 11:28:14 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25344481
Luchtbel, ik denk (hoop) dat Suzanna bedoelt dat ze de rits van haar jas niet hoger dicht krijgt dan halverwege de draagzak. Dus met de beentjes wel in de jas, maar de armpjes en het hoofdje niet.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:30:19 #73
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25344513
Nou dat hoop ik dan maar
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:43:43 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25344745
Ik vind het echt heel erg jammer dat ik niet met Léon naar buiten kan nu. Hij vindt die sneeuw zo enorm fascinerend. En dan mag hij er niet eens in. Moeten we weer 50 jaar wachten voor we zoiets meemaken. Ik zie mezelf al voor me; rollator vast met een hand en in de andere een touw die vast zit aan de slee waar een vatsige 50-er op zit.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:47:02 #75
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25344789
Dat klopt inderdaad. Wel goed dat je zo reageert hoor Luchtbel, als ik het wel verkeerd had gedaan was dat gevaarlijk. Maar het ging dus niet om de veiligheid (want veilig is het wel als hij maar tot halverwege dichtgaat, haar hoofdje zit bij lange na niet onder de jas) maar meer om de warmte.

Aan deze adviezen heb ik al heel wat bedankt!!
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:54:25 #76
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25344918
Dat is dan maar goed Ik dacht dat je bedoelde dat je jas niet langer was dan je draagzak. Ik krijg nog eens hartkloppingen hier.

Tot hoe lang hebben jullie ze eigenlijk in die draagzakken gedragen? Jolie weegt nu 9200 en mag dus nog net maar ze vindt het zoooo fijn maar ik viond het echt onwijs zwaar!

Dutchie misshien volgende week wel weer
pi_25345024
Suzanna, waarom pak je niet gewoon de kinderwagen??? Lekker een kruikje van te voren in doen, dan wel eruit halen als je weggaat! Ik zou met dat gladde weer bang zijn dat ik zou vallen, boven op mijn kind!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 12:01:33 #78
81992 Githa
pi_25345025
Ik heb nog helemaal geen draagzak maar ben toch wel van plan om er een aan te gaan schaffen.... ik denk dat ik maar is ga kijken op marktplaats voor zo'n babybjorn want die schijnen toch wel het beste te zijn maar ook erg duur Lijkt me reuze makkelijk zo'n draagzak vooral met het uitlaten van de hond. Best te doen hoor zo met de kinderwagen maar je bent toch niet zo flexibel en de hond voelt zich al zo zielig

Jordy mag er toch vanaf 6 weken in ? ... ik meen dat hier toen gelezen te hebben.

Vanmorgen met Jordy op de weegschaal gestaan en zoals het lijkt is meneer 1,2 kg aangekomen is dat normaal of veel ? ik heb helemaal geen idee.... nou mogen we vanmiddag naar het CB dus zullen we dat wel te horen krijgen maar was al nieuwsgierig
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:06:31 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25345086
Kan heel goed hoor Githa. Geef je ook bv?
Kun je trouwens iets vertellen over Jordy's operatie? Hoef geen details hoor, maar gewoon hoe het gegaan is en hoe het nu gaat.
pi_25345119
Githa, Benthe was ook een keer in een maand ruim 1200 gram aangekomen. Dit was wel met volledig BV.
pi_25345143
De babybjorn kun je ook huren bij bijv Babyrent of nieuw uit Duitsland kopen via Ebay. Ook autostoeltjes zijn via de duitse Ebay goedkoper te bestellen.
Luchtbel, Myrthe kan al heel lang niet meer in de draagzak.. mijn rug.. En 't was juist zo handig altijd.

En Myrthe was ooit in een week tijd 480 gram aangekomen. Maar normaal is alles tussen 90 en 200 gram dacht ik, de eerste maanden.
pi_25345173
Wij komen net van de arts af. Zijn longen zit wel slijm in, maar het zit niet vast, dus de puf hoeft alleen als hij het super benauwd heeft. Zijn oren zijn mooi schoon. Vannacht moet ik zijn urine opvangen omdat de arts toch wel vind dat hij erg is afgevallenzijn velletje zit zo los om zijn handje . Morgenochtend moet dat gelijk ingeleverd worden en dan word het nagekeken. Als zijn urine niet goed is heeft de huisarts al voorbereid dat we dan een ritje ziekenhuis krijgen. Hij wil nl geen risico lopen met Djulian. De koorts was vanmorgen eindelijk onder de graden, dus alleen verhoging nu, maar de huisarts zei al dat we er rekening mee moeten houden dat dat elk moment weer terug kan keren.
Ik bedoelde in eerdere post idd 1e sapje Faja dat met de pap hebben we ook al geprobeerd. Vanmorgen is er een fles van 180 leeg gegaan, maar ook een boel weer uit gekomen. Net heeft hij 40cc op en die zit er nog in en daar ben ik heel blij om!!!!! Nu duimen dat zijn urine goed is!!!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 12:19:20 #83
81992 Githa
pi_25345270
nee, Jordy krijgt flesvoeding maar zoals ik al zei hij spuugt gewoon nooit wat uit en drinkt de fles altijd leeg.

Dutchie :

Githa - vrijdag 25 februari 2005 @ 16:50

Jordy is geslaagd geopereerd
Het was wel super zielig maar gelukkig mocht ik de hele tijd bij hem blijven en hem troosten en de arts en verpleegkundige deden allemaal vreselijk hun best om het allemaal zo snel mogelijk te doen. Ze kwamen ondertussen met zijn tut en zorgde ervoor dat de fles warm was als het klaar zou zijn..... overigens prima troostmiddel zo'n fles
Hij brulde bij de spuiten geweldig hard en ik moest hem zelfs in zijn gezicht blazen zodat hij weer ging ademen dat had ik nog niet met hem gehad maar gelukkig was hij daarna ook weer snel te troosten door mijn hand op zijn hoofdje enzo.
Al met al ging goed en hebben ze zijn extra vingers verwijderd.

Nu begint alleen de verdoving uit te werken en huilt hij dus weer ontroostbaar maar goed dat ik op eigen houtje paracetamol in zetpil vorm voor hem heb gehaald bij de apotheek.... als dit zo blijft krijgt hij er een want het mannetje is helemaal uitgput en heeft er dikke oogjes van

Nu over twee weken terug komen voor de hechtingen en verder blijven we onder controle vanwege zijn middel/ring vinger en zijn voetjes. Volgende operatie staat gepland als hij ongeveer een jaar is maar dan algehele narcose.....spannend weer
En omdat hij het zo vreselijk goed heeft gedaan heeft hij een mooie wipstoel gehad het blijkt dat hij het zo nu en dan al erg leuk vind om "erbij te zitten " en die heeft hij dubbel en dwars verdiend

en nu zijn er toevallig vanmorgen de eerste hechtingen uitgevallen die kleintjes genezen echt super snel! Hij heeft er helemaal geen last meer van en ik denk dat hij er straks niet eens een echt litteken aan over houd
pi_25345318
Wat lekker Githe
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 12:23:13 #85
81992 Githa
pi_25345328
ohw Anitra wat spannend, ik ga een kaarsje branden dat Djulian's urine in orde is en hij niet naar het ziekenhuis hoeft
Hou je ons wel op de hoogte.....
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:29:56 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25345436
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:01 schreef Stiekemurd het volgende:
Suzanna, waarom pak je niet gewoon de kinderwagen??? Lekker een kruikje van te voren in doen, dan wel eruit halen als je weggaat! Ik zou met dat gladde weer bang zijn dat ik zou vallen, boven op mijn kind!
Heb ik ook aan zitten denken Stiekemurd...inderdaad vanwege de gladheid.
Misschien doe ik dat maar (ach ja, ik hou zo van die draagzak...hier zitten de bussen altijd stampvol en dan past zo'n wagen er vaak maar nét bij, en bovendien woon ik hier in een buurt met veel moeders+kinderen (voornamelijk allochtoon) dus vaak zijn er al twee/drie buggy's in de bus en mag ik er niet meer bij...met zo'n draagzak heb ik geen last van de drukte).
pi_25345447
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:55 schreef poemojn het volgende:
Waar spelen jullie baby's nu eigenlijk graag mee?

Myrthe, 8 maanden;
- pianoxylofoon (vd speelotheek): maakt lekker veel lawaai
- stokje van die pianoxylofoon: ronddraaien en sabbelen
- stapelbekers (ook vd speelotheek): toren omgooien en de bekers uitelkaar halen (en ze begint te oefenen met weer in elkaar doen maar dat kost nog veel denkkracht )
- lege koektrommel: trommelen, onderkant spiegelt, op z'n zijkant rolt-ie weg
- doos wasknijpers: omkeren, wasknijpers sabbelen, in en uit doos halen (en ik zit er dan wel bij natuurlijk).
Die dingen vd speelotheek vielen me op omdat ik daar al eens naar gekeken had bij de speelgoedwinkel, maar volgens hen was ze er te jong voor en kon dat pas vanaf 1 jaar. Volgens de medewerker vd speelotheek kon ze daar al wel mee spelen, en die blijkt gelijk te hebben. Dus misschien kunnen jullie er ook nog wat mee.
Glenn, nu bijna 8 maanden, speelt het liefste met z'n Kiekeboe bal, een geluid makende voetbal (die telkens toevallig op z'n schoot beland), een grote foam puzzel mat (kortom, hij trekt z'n eigen vloertje uit elkaar), de afstandsbediening, de deksel van het bakje met billendoekjes en espresso lepeltjes.

En Dutchie: Dwergwerpen is not a sport
(gelukkig geen ernstige gevolgen).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:33:08 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25345509
Anitra, heel erg veel beterschap voor Djulian....en hopelijk hoeft hij niet naar het ziekenhuis, wat eng allemaal zeg...

Githa, fijn dat het zo snel genezen is bij Jordy!!
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 maart 2005 @ 12:39:06 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25345611
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:30 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Glenn, nu bijna 8 maanden, speelt het liefste met z'n Kiekeboe bal, een geluid makende voetbal (die telkens toevallig op z'n schoot beland), een grote foam puzzel mat (kortom, hij trekt z'n eigen vloertje uit elkaar), de afstandsbediening, de deksel van het bakje met billendoekjes en espresso lepeltjes.

En Dutchie: Dwergwerpen is not a sport
(gelukkig geen ernstige gevolgen).
Heee, dus dat vloertje slopen hoor bij de leeftijd Isa maakt er ook een sport van omdat te doen. Verder zijn hier ook de afstandbediening, de telefoon en papa's draadloze muis zeer aantrekkelijk.
Op de commode speelt ze altijd met een badeendje dat piept. Ze heeft een kip van de Lego en nog wat legospulletjes die het ook heel goed doen. Theedoeken en spuuglapjes zijn erg leuk om mee kiekeboe te spelen
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:47:20 #90
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25345760
Sjeen, goed idee om tegen die tijd een klein speeltje te hebben voor bij de commode!!
Lijkt me zoooo leuk als Noa echt gaat spelen... (kan het dat ze dat nu al doet? Als ik haar in het wipstoeltje zet hang ik er soms een snoer voor met speeltjes (zo'n Chicco ding geloof ik) en ze kijkt ernaar en komt er wel toevallig tegenaan met haar handjes en het lijkt alsof ze het soms 'expres' doet...) Of kan dat nog niet met 3 maanden?
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:01:32 #91
61800 Rottdog
pi_25345964
Favoriete speelgoed Zoë

Reclame folders
Een plastic flesje met rijst erin
Bal met belletjes erin
afstandsbediening

Dit is dan de gewone zooi die je hebt liggen tuurlijk speelt ze wel met speelgoed maar dit hierboven fascineerd haar toch veel meer

Heb het nooit gehad op draagzakken voor baby's, hoe makkelijk als het ook is je zal maar komen te lazeren en op je kind belanden
pi_25346210
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef Luchtbel het volgende:
Dat is dan maar goed Ik dacht dat je bedoelde dat je jas niet langer was dan je draagzak. Ik krijg nog eens hartkloppingen hier.

Tot hoe lang hebben jullie ze eigenlijk in die draagzakken gedragen? Jolie weegt nu 9200 en mag dus nog net maar ze vindt het zoooo fijn maar ik viond het echt onwijs zwaar!

Dutchie misshien volgende week wel weer
Ik heb een baby bjorn draagzag voor op mijn buik en de verkoopster vertelde mij dat ze daarin kon blijven tot ik haar niet meer dragen kon maar het gewicht aan de binnenkant van de zak is 9 kilo. Dus voor de veiligheid lijkt me dat een mooi gewicht om je aan te houden.
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:34:05 #93
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25346330
Bij mij zei de verkoopster dat het tot 6 maanden was...wat een tegenstrijdige gegevens allemaal en inderdaad, 9 kilo lijkt me wel het maximum...
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:35:02 #94
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25346343
Anitra mijn duimen krijgen het nog druk mag ik toch wel eens een pauze houden he...
ik hoop echt dat djulian zijn urine gewoon goed is...
pi_25346397
suzanna dat kan zeker wel hoor, met 3 maanden. volgens mij begom piet met 2 maanden ook al een beetje (weliswaar ongecontroleerd) tegen zo'n boxslinger aan te meppen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:12:56 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25346735
Léon is niet zo keuskeurig wat speelgoed betreft. Als het maar in de mond kan en hij er maar hard mee op de grond kan slaan. Hij heeft dus die stapelbekers, die rollen zowat de hele dag door de kamer, hetzelfde geldt voor die ronde figuurtjes op de Lego-rups (rammelt). Hij onderzoekt wel alles grondig. Als hij in zijn stoel zit, dan gooit hij er wat uit en kijkt wat er mee gebeurt. Ook als hij in zijn eigen badje zit, hangt hij bijna over de rand om te zien waar het water naartoe gooit wat hij erover gooit.

Githa, fijn dat de operatie goed gegaan is. Ik had die foto van het wipstoeltje wel gezien, maar ik denk dat ik over je post heb heen gelezen. Vandaar dat ik het nog even vroeg. Ik vind jullie echt dapper.

Anitra, poeh, geen geruststelling dit. Heel veel sterkte.
pi_25346903
Leuk die speelgoedverhalen! Goed idee, die espressokopjes en flesjes met rijstkorrels enzo..

Myrthe speelde ook vanaf zo'n 2 maanden met zo'n ding dat je over haar heen kon hangen. Vanaf 3 maanden gebruikten we een speelkleed met speelbogen voor haar.

De Babybjorn gaat tot 10 kilo, en er is ook een Active variant die een zwaarder gewicht aankan. Die heeft nog een extra versteviging over je rug lopen. Je hebt ook nog rugdragers enzo natuurlijk.
In de bus vond ik een draagzak altijd fijner, ben nog niet met de kinderwagen in de bus geweest. Hoe doen jullie dat dan als die plotseling remt? Bij een draagzak vang je makkelijker je kind op dan bij een kinderwagen die door het gangpad schiet lijkt mij.
pi_25346941
Geen goed nieuws dus, Anitra.. Hopelijk krijgt hij geen koorts meer en kunnen ze jullie helpen. Had de huisarts enig idee wat 't kan zijn?
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:38:43 #99
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25347076
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:39 schreef bixister het volgende:
suzanna dat kan zeker wel hoor, met 3 maanden. volgens mij begom piet met 2 maanden ook al een beetje (weliswaar ongecontroleerd) tegen zo'n boxslinger aan te meppen.
Wat leuk bixister!! Ik heb het bij 2 maanden ook al ervoor gehangen maar toen was het écht ongecontroleerd, nu lijkt het toch echt gericht te zijn vaak, maar dat kan dus? Echt grappig! Ze kan zich nu ook veel langer vermaken in de box, zonder dat het mobiel aanmoet..ze kijkt lekker om zich heen en is dan tevreden.
pi_25347121
Anitra, ik heb helemaal over je post heen gelezen. Morgaine had ook 3 dagen lang hoge koorts en at heel slecht. Drinken deed ze ook niet maar we hebben het met een pipet toch wat naar binnen gekregen. Het is echt belangrijk dat hij blijft drinken hoor. En dat spugen deed ze ook steeds, zelfs met schuim. We zijn nog naar de spoedarts geweest met haar daarvoor en in het ziekenhuis een longfoto laten maken. Daar was niks op te zien en nu kucht ze nog een klein beetje maar verders eet ze weer alles en drinken gaat ook super.

Denk overigens dat ze last heeft van een opkomend tandje. Ze gaat lief slapen 's avonds om dan rond 22.30 uur wakker te worden en het op een krijsen te zetten. Ze wil dan ook niet eten of drinken alleen maar huilen en ze heeft knal rode wangen en haar billen zijn ook wat rood en haar urine ruikt heel sterk. Maar ja we dachten al eens eerder dat er een tandje kwam maar die wil ook nog steeds niet door komen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:13:23 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25347488
Ik ben helemaal vergeten te melden dat Noa vannacht van 10 uur 's avonds tot half 6 's ochtends heeft geslapen!! Echt zó lang...dat hebben we bij lange na niet meegemaakt.
Was helemaal verbaasd...ik dacht zelfs om vier uur 's nachts dat ze huilde maar dat bleek een babytje van de buren te zijn...zo erg ben ik eraan gewend dat ze vaker wakker word dat ik zelfs van een buurkindje wakker word!
pi_25347842
De huisarts denk aan een virus al zou hij niet weten welke. Maar hij vertouwd het niet helemaal ook omdat hij best veel afgevallen is en hij erg duf is. De koorts is niet terug gekomen tot nu toe. Nu heeft Djulian een temp van 36,4. Dus nu weer in de gaten houden of hij geen ondertemp krijgt. Wel net 120cc naar binnen gekregen
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:42:06 #103
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25347888
Djulian
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:07:16 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25348195
Snoop, hoe is het met Morris?

Poemojn met de bus met kinderwagen is niet eng. Blijf er wel achter staan anders vliegt je wagen wel gekanteld tegen de deur aan als er even te hard door de bocht gegaan wordt.
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:24:27 #105
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25348367
Ik wil nog even kwijt dat ik verdrietig ben over wat ze over Maria, mijn Maria, mijn meisje dat nooit zomaar huilt, zeiden op het kinderdagverblijf:

Je hebt babietjes die gewoon heel makkelijk zijn en alles wel goed vinden, en babies die dat niet zijn, die wat lastiger zijn en meer huilen en jullie hebben helaas (!!!!!!) die laatste.

Vind het zo'n vervelend gevoel en zo'n vervelende opmerking.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 16:30:06 #106
43556 miss_dynastie
pi_25348429
Nou ja, wat ongelooflijk kut sugar
Heb je er nog wel een goed gevoel bij? Of is er een mogelijkheid om andere opvang te zoeken, bijv. oppasmoeder?
Maria is prachtig en geweldig, ze moeten gewoon hun mond houden Dit is namelijk iets waar je niks mee kan.... ook al vindt Maria het niet zo geweldig, dan nog... hoe komen ze erbij, en dan helemaal met dat 'helaas' erbij. Grrr
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:32:41 #107
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25348459
Sugar wat een belachelijke opmerking
wat heb je gezegd?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_25348680
Jemig wat een kut opmerking Dat zeg je toch niet zo?
Maria is een moppie!!!!
pi_25348973
Nouja.. en voor wie vinden ze dat 'helaas'? Voor zichzelf? Wat een vervelende opmerking.

Luchtbel, ervaring?
Ik ga 't binnenkort maar eens proberen dan, met die sneeuw kan ik die afstand toch niet lopen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:29:11 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25349455
Ja en eigenlijk is het helemaal niet grappig.
Het was druk en rot weer, chauffeur zei me naast de wagen te gaan zitten omdat het vervelend was voor mensen die moesten instappen. Ik luisterde; wat ik gewoon niet had moeten doen.
Bus reed te hard, door de bocht en over stukje dta naar beneden ging, kinderwagen viel achterover, schoot tegen de deur en kantelde.
Ik had hem wel vast aan de zijkant maar dat kun je op die manier dus echt niet houden.
Jolie lag toen net een week niet meer in de bak en de zonneklep was uitgeklapt, anders was ze of wel op de grond gevallen of op d'r hoofd terecht komen. Dat was eens en nooit weer. Ik ben gauw daarna weer met de bus gegaan, anders werd het echt een angst. Heb me nog net niet aan die vasthouhandvaten opgehangen maar wat voelde ik me daar vreselijk over.
pi_25349486
Oei ik had niet verwacht dat het je echt was overkomen, sorry.
  donderdag 3 maart 2005 @ 18:37:39 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25349587
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen, laat het wat ervaring zijn die ik voor je opgedaan heb
pi_25349726
Jeu Luchtbel... Wat een k*tervaring!

Sugar hoe durven ze zoiets te zeggen over Maria

Suzanna wat lekker dat Noa heeft doorgeslapen!! Raar is dat he, dat je dan zelf wel wakker wordt
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:06:03 #114
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25350092
Sugar wat is dat nou voor een opmerking? Als dat al zo was dan zouden jullie dat zèlf toch ook wel weten, dus dat zou echt mijn vraag zijn bij het volgende bezoek aan dat kdv, waarom in hemelsnaam die opmerking? Ik als mamma zijnde zou gelijk ontzettend gaan twijfelen bij zo`n opmerking. Vinden ze haar wel lief? Doen ze wel lief tegen haar(of alleen als ik er bij ben) ? Over in hokjes plaatsen gesproken Trouwens ze huilt bij jullie dus alleen als er iets aan de hand is? Dan doen ze daar toch blijkbaar iets niet helemaal goed, dacht ik zo. Lekker makkelijk om dat af te schepen op Maria, zo van :"Ja, lastig kind he?" . Weet je, dat zeg ik zelf ook wel eens over de jongens, dat ze bijv. vandaag wel erg druk en veeleisend waren, maar als ik dan eens goed naar mezelf kijk bleek ik die dag ook erg onrustig/uit mijn doen en was het dus gewoon een wisselwerking.

[ Bericht 32% gewijzigd door Loena-tik- op 03-03-2005 19:12:24 ]
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_25351657
Myrthe heeft een tandje! Netjes linksonder, zoals het hoort.
Ze dronk vanavond mee uit m'n glas, ik hoorde steeds iets tegen dat glas tikken.. Dus we hebben gekeken en ze heeft een tandje! Hij is nog amper te zien, maar hij zit er wel.
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:00:36 #116
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25351726
Wacht maar tot ze hem gaat gebruiken Poemojn
Hyves!
pi_25351967
Gewoon goed opvoeden
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:28:12 #118
61800 Rottdog
pi_25352239
Myrthe heeft een tandje

Eerste wat door mijn hoofd schoot was wat doen zij daar niet goed dat Maria huilt en wat is veel huilen vindt het te zot

Tjee Lb
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:37:16 #119
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25352404
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:12 schreef poemojn het volgende:
Gewoon goed opvoeden
Hebben ze daar dan een boekje vor Poemojn?
Hyves!
pi_25352894
sugar, vervelend dat ze je kind als 'lastig' bestempelen bij 't kinderdagverblijf zeg, daar zou ik ook pissig over zijn. maar bedoelden ze misschien niet dat maria gezond assertief is? 'alles wel goed vinden' is natuurlijk een ander uiterste (dat zou je waarschijnlijk niet eens willen...). nou ja, ik zou er ook nog wel even op terug komen als ik jou was. hopelijk krijg je 't opgehelderd.

myrthe, gefeliciteerd met je eerste tand!
pi_25353053
Ik ben er nog mee bezig, Loena.
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:46:44 #122
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25353904
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:09 schreef poemojn het volgende:
Ik ben er nog mee bezig, Loena.
En dan noem je het boek: "Het grote Google-opvoedboek
Hyves!
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 22:57:07 #123
43556 miss_dynastie
pi_25354193
Anitra, hoe is het met Djulian?
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:45:08 #124
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25355325
Wat kan een lage temperatuur betekenen? Noah had net 36,2 niet extreem laag, maar de afgelopen dagen zat ie steeds net onder de 37,5 dus toch wel een stuk lager opeens. Hij heeft ook heeeel veel geslapen voor zijn doen vandaag. Maar jah dat kan natuurlijk ook komen door het kdv enzow, al die nieuwe indrukken etc. Verder kan ie nog steeds lachen en lijkt ie niet echt suf of iets dergelijks en drinken doet ie ook nog gewoon. Neem aan dat het dus wel meevalt en ie het gewoon een beetje koud heeft? Heb hem al lekker warm aangekleed, en lekker kruikjes gemaakt enzow.
©Dumbo
pi_25355612
Loena-tik, interesse?

Texelonia. hij kan 't gewoon koud hebben, het kan een normale temperatuur voor hem zijn (37 graden is ook maar een gemiddelde), maar het kan ook een teken zijn van infectie (zeker als hij hierna een te hoge temperatuur heeft). Myrthe heeft in haar kraamweek ondertemperatuur gehad, toen moesten we haar met een extra kruik en extra deken laten liggen en een uur later weer controleren, was de temp dan nog niet omhoog dan moesten we de huisartsenpost weer bellen. Maar zij was toen natuurlijk wel jonger. Veel lichaamscontact houdt een baby trouwens warmer dan kruiken. Wat je verder schrijft klinkt (voor mij) niet ernstig.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:11:17 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25359586
De laatste tijd had ie juist vaker net onder de 37,5 daarom dacht ik dat zo'n lage temp niet zijn normale temp was. Maar warm houden en kruikjes enzow waren voldoende blijkbaar want vanochtend had ie alweer 36,9 En hij drinkt nog gewoon goed en kan nog steeds lachen Hij zal het dus wel gewoon koud hebben gehad denk ik.
©Dumbo
pi_25359788
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef Loena-tik- het volgende:
Lekker makkelijk om dat af te schepen op Maria, zo van :"Ja, lastig kind he?" .
Ik vind dat je sowieso van een baby nog niet kan zeggen dat ze lastig is. Bij lastig denk ik meer aan peuters die een keertje dwars doen

Wat een rotopmerking zeg, Sugar
Ik zou er zelf dan ook geen lekker gevoel meer bij hebben.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:40:53 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359917
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:01 schreef bixister het volgende:
sugar, vervelend dat ze je kind als 'lastig' bestempelen bij 't kinderdagverblijf zeg, daar zou ik ook pissig over zijn. maar bedoelden ze misschien niet dat maria gezond assertief is? 'alles wel goed vinden' is natuurlijk een ander uiterste (dat zou je waarschijnlijk niet eens willen...). nou ja, ik zou er ook nog wel even op terug komen als ik jou was. hopelijk krijg je 't opgehelderd.
Idd...als een kind 'alles goed' moet vinden, dan vraag je je af wat ze daar met die kinderen doen. Urenlang laten liggen? Geen aandacht geven? (ik zal het wel overdrijven, maar goed)
Welke baby vindt 'alles goed'??? wat een onzin.
Wat naar voor je dat Maria het blijkbaar ook niet echt naar haar zin heeft daar (anders zou ze niet huilen?), of mist ze jou gewoon?

Myrthe, gefeliciteerd met je tandje!!! (jullie hadden het aan zien komen, of niet?)

beefcake: inderdaad echt heerlijk dat ze doorgeslapen had. Vannacht natuurlijk weer niet, tja, stel je voor dat papa en mama eraan gaan wennen ;-) ...
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:44:02 #129
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359961
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:11 schreef texelonia het volgende:
De laatste tijd had ie juist vaker net onder de 37,5 daarom dacht ik dat zo'n lage temp niet zijn normale temp was. Maar warm houden en kruikjes enzow waren voldoende blijkbaar want vanochtend had ie alweer 36,9 En hij drinkt nog gewoon goed en kan nog steeds lachen Hij zal het dus wel gewoon koud hebben gehad denk ik.
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raar .

Is Noah ook zo'n lachebekje? Noa gaat steeds meer lachen, en ze praat écht terug met die babygeluidjes...daar begon ze mee toen ze 2 maanden was maar nu is het een stuk meer! Doet Noah dat ook? (is zooo lief en leuk...)
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:21 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25359996
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:29 schreef Luchtbel het volgende:
Ja en eigenlijk is het helemaal niet grappig.
Het was druk en rot weer, chauffeur zei me naast de wagen te gaan zitten omdat het vervelend was voor mensen die moesten instappen. Ik luisterde; wat ik gewoon niet had moeten doen.
Bus reed te hard, door de bocht en over stukje dta naar beneden ging, kinderwagen viel achterover, schoot tegen de deur en kantelde.
Ik had hem wel vast aan de zijkant maar dat kun je op die manier dus echt niet houden.
Jolie lag toen net een week niet meer in de bak en de zonneklep was uitgeklapt, anders was ze of wel op de grond gevallen of op d'r hoofd terecht komen. Dat was eens en nooit weer. Ik ben gauw daarna weer met de bus gegaan, anders werd het echt een angst. Heb me nog net niet aan die vasthouhandvaten opgehangen maar wat voelde ik me daar vreselijk over.
Is bij mij ook bijna gebeurd... echt doodeng...en ik blijf er nu ook altijd naast staan en houd de wagen goed vast!! (en liever nog ga ik met de draagzak en dan ga ik zitten...)

Trouwens, die chauffeurs kunnen echt bot zijn joh...ik hoorde er pasgeleden eentje tegen een vrouw met een tweelingwagen zeggen (die er best bij paste) dat ze er niet bij mocht omdat de wagen te breed was. Het regende pijpestelen! Ik vond het echt gemeen!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:33 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25360000
Nou ja zeg Sjoeg!! Wat zijn dat voor een leidsters??
En nu zit jij natuurlijk te twijfelene of je er verstandig aan doet haar daar te laten. Hoe kunnen ze zo'n opmerking maken zonder te denken aan de consequenties? Ik zou een dringend gesprek aangaan met ze met je vriend erbij.
Minstens!

Myrthe tandje poetsen!

Anitra, je zit ws nu bij de dokter met de urine. Ik hoop als je terugkomt dat je ons op de hoogte brengt van het (hopelijk) geruststellende nieuws.
pi_25360061
Anitra succes!!!

Over doorslapen gesproken.
Benthe is nu een beetje op het punt wel of niet doorslapen. De uren tussen de flessen worden steeds langer!
Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ze wakker wordt en ze krijgt een fles, ze maar 100cc drinkt. Dus eigenlijk niet echt honger heeft. Moet ik haar gewoon laten huilen, zodat ze gaat leren om doorteslapen of haar toch bedje uit halen. Ze slaapt nu nog steeds bij ons in de kamer. Dus ze zal dan naar haar eigen kamer moeten verhuizen.

Overigens op kdv is het gisterochtend goed gegaan, maaar 's middags niet zo. Veel gehuild en weer een fles eruit gespuugd. Toch wel raar, want die nieuwe voeding is speciaal voor spugende kindjes en thuis spuugt ze helemaal niet meer.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:00:45 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360188
Sugar, ik zou idd een gesprek aanvragen. Dat ze je dan maar eens uitleggen hoe dat je zo'n opmerking zou moeten interpreteren. En bovendien wat zij in gedachten hebben... Denken ze soms dat een kdv een zaaltje is waar tien babies op een rij liggen te liggen en een beetje glimlachen
Ik kan me eigenlijk best wel kwaad maken over zo'n opmerking, dan krijg ik echt het gevoel dat ze het niet helemaal hebben begrepen.

Anitra, ben je al terug van de huisarts? Ik hoop zo dat het alweer beter gaat met Djulian

Myrthe een tandje Isa gaat nog steeds tandenloos door het leven, maar dat houdt haar niet tegen om op alles te kauwen wat los en vast zit

Dutchie, ben je alweer een beetje bijgekomen van de schrik? En Léon, heeft hij nog een bult/blauwe plek?

Ooooohhhhhhh, helemaal vergeten te vertellen
We zijn dinsdag naar het Cb geweest. Isa weegt nu 7450 gram
Kreeg ik de vraag of we al met pap waren begonnen... Uh nee, moet dat dan? Jaaaaaa, je mag nu gaan lepelen Net alsof dat een wereldschokkende ontwikkeling zou zijn. Dus kreeg ik het volgende 'voorgeschreven'... Nu twee flessen vervangen door pap (dwz 's morgens en 's middags) en dan als Isa acht maanden is, weer een papvoeding vervangen door brood. Ok...Isa is dus over 1,5 week acht maanden. Dus deze mama heeft besloten om maar meteen met brood te beginnen

Dus Isa zit nu op het volgende schema:
08.00 200cc Opvolgmelk, nu nog half pap, half fles.
10.00 200 gram fruit
Tussendoor 200cc diksap
13.00 sneetje brood zonder korst met wat boter en 100cc Opvolgmelk
Tussendoor 200cc diksap
17.00 warm eten en yoghurt
Tussendoor een koekje of rijstwafel (nog steeds als mama het niet vergeet )
20.00 210cc opvolgmelk met 4 schepjes Nutrix

Knuffels
Sjeen
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:05:33 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25360262
Leuk Sjeen, ze wordt toch wel lekker groot als ze BROOD mag gaan eten !! (vind ik hoor...)
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:09:05 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25360308
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:44 schreef Suzanna het volgende:
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raar .

Is Noah ook zo'n lachebekje? Noa gaat steeds meer lachen, en ze praat écht terug met die babygeluidjes...daar begon ze mee toen ze 2 maanden was maar nu is het een stuk meer! Doet Noah dat ook? (is zooo lief en leuk...)
Het is de afgelopen dagen ook wel koud natuurlijk, dus op zich wel logisch dat hij het dan ook iets kouder heeft denk ik.

Noah lacht heeel veel, echt zo lief Hij heeft nog wel eens last van krampjes, maar zelfs dan lacht ie nog tussen 2 krampjes door 'Praten' doet hij ook steeds meer, al heb ik nog niet het idee dat ie echt terug gaat praten als ik iets tegen hem zeg. Hij doet dat gewoon wanneer ie er zin in heeft
©Dumbo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:10:45 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25360332
Sjeen, denk je niet dat van melk naar brood een veel grotere stap is dan van melk naar pap en dan naar brood? Nou heb ik er niet zoveel verstand van, dus misschien zeg ik iets raars, maar ik zou me dat wel zo kunnen voorstellen.
Heeft ze al brood op? Vond ze het lekker?
©Dumbo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:20:02 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25360465
Sjeen, ik ben alweer wat bekomen van de schrik hoor. Gister tijdens het sporten (of all places ) flitste het beeld weer door mijn hoofd en kreeg ik er weer rillingen van. Ach, ik sluit me gewoon aan bij mijn schoonvaders uitspraak: "Ongeschonden komen ze het graf toch niet in."
Wel opvallend, ik had echt een knoeperd van een bult verwacht, maar het valt nog best mee. Alsof het zich nog aan het ontwikkelen is ofzo. Ikzelf heb al een blauwe plek als ik eraan denk, maar zoonlief dus gelukkig niet. Maar voor hetzelfde geld komt er dit weekend nog een blauw/paars/groen monster opduiken, dus ik hou mijn vingers nog even gekruisd.

Over die pap hè en dat je nu mag gaan lepelen. Het cb heeft het liefst dat je pap met een lepel geeft, is beter voor de ontwikkeling van de kaak/mondspieren, is goed voor de spraakontwikkeling. Je geeft echter de hapjes ookal met een lepel. Léon bijv. krijgt 's ochtends en als laatste voeding pap. Vooral bij die laatste wordt hij erg moe. Dan is de fles 10x makkelijker en sneller. Met een lepel resulteert alleen maar een groot drama dan. Kost hem teveel moeite. Dus voel je niet bezwaard als je de pap gewoon uit de fles geeft, komt vanzelf.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:22:29 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360498
Tex, als ze nu idd nog niks anders gehad zou hebben als melk, dan zou ik ook voorzichtiger zijn. Maar ze eet al ruim twee maanden warm eten en ook al een tijdje korstjes brood, vandaar mijn besluit om niet nu nog anderhalve week eerst pap te doen en dan brood, maak ik Isa alleen mee in de war denk ik.
Ze vindt het brood trouwens heerlijk, twee uitgestrekte handjes en een wijd open mondje

En ze wordt iid groot
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 10:24:46 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25360530
Dutch, ik geef 's avonds gewoon fles met rijstebloem. Ik ga niet eens proberen om er dan een lepe in te krijgen En 's morgens, ach ja, dan staan we eindelijk eens iets eerder op en kunnen we zlef ook ontbijten. Zo zie je maar, een kindje is gewoon goed voor je
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 10:58:28 #140
81992 Githa
pi_25361107
ohw Luchtbel wat eng dat bus verhaal

Sugar, ik zou ook erg boos zijn hoor na zo'n opmerking zou ik toch sterk gaan twijfelen aan hun professionaliteit. Net wat Dutchie zegt, ga een gesprek met ze aan met je vriend erbij misschien dat je anders je negatieve gevoelens richting het KDV overgeeft aan Maria ik ben van mening dat kinderen dat heel goed oppikken namelijk Succes hoor

ps: Daarbij waar baseren ze dat op ? .... dat Maria een huilbaby is enzo. als ik me niet vergis zei je laatst nog dat ze op het KDV clonclusie trokken dat ze helemaal geen last had van haar spreidbeugel of heb ik dat verkeerd ? misschien is de frustratie voor Maria toch groter ? ern met name bij andere kinderen waar ze ziet wat andere doen.

Myrthe een tandje gefeliciteerd meid !
en mama natuurlijk ook een beetje

Djulian mooi dat je temp weer gezakt is en dat je weer wat eet
Wat wil de arts gaan doen omdat je schrijft dat hij het niet helemaal vertrouwd ? enne heb je de uitslag van zijn urine al terug ?

Jordy is gister naar het CB geweest en was een ongeveer kilo aangekomen hij weegt nu 4260 gram. Wel iets onder het gemiddelde maar dat zegt natuurlijk helemaal niks
Zijn hoofdje was 4 cm gegroeit en meneer zelf was 54 cm voorheen is hij nooit eerder gemeten dus daar ken ik het verschil niet van
Alles was perfect in orde en ik mag zijn voeding opvoeren naar 150 cc

[ Bericht 6% gewijzigd door Githa op 04-03-2005 11:08:43 ]
pi_25361268
-- Dubbelpost --
pi_25361280
Bedankt voor alle felicitaties

Dutchie, weet je dat dat ook t eerste was wat m'n moeder zei? Ik had er zelf niet eens aan gedacht. Maar ik zal straks braaf een tandenborstel en tandpasta gaan kopen.

Fijn dat alle baby's zo goed groeien!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:27:35 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361636
Oké, dank voor reacties.

Nu even wat rechtzetten!

We hadden op dat moment juist een gesprek waarin dat gezegd werd en er werden nog veel meer dingen gezegd, die wel een beter beeld gaven. Ze heeft ook uitgelegd wat ze bedoelde en dat was wat Bix zegt: ze heeft een duidelijke mening en wil niks missen. Laat dat ook weten en is daarin veeleisend. Dus dat vond zij juist ook wel leuk en goed, heowel lastig vanwege aandacht die verdeeld moet worden.

Het probleem is meer dat die opmerking bij mij dan wel redelijk negatief blijft hangen, ook al weet ik hoe ze het bedoelde. Gewoon jammer dat ze het dan wel zó formuleerde!

Maria is geen huilbaby, hoor! Sterker nog: mensen zeggen me voortdurend dat het zo'n vrolijk kindje is! Dat zegt het kdv ook, dus dat is gelukkig ook zeker niet hun beeld.
Wat dan wel?
Een meisje dat veel aandacht vraagt en het liefst de hele tijd iemand naast zich heeft, die lacht, kletst, zingt, haar vasthoudt en vermaakt. Want zelf kan ze niks of wil ze niks. Ze wil niet alleen zijn. En dat herken ik ook!

Al met al dus voor mij gelukkig geen reden om te twijfelen (ze zeiden ook dat ze allemaal dol op haar zijn), maar ik vind het jammer dat de berichtgeving zo is! Ik wou dat ik steeds hoorde dat alles lekker ging en Maria steeds straalt! Helaas is dat gewoon niet zo, vooral doordat de aandacht niet constant bij haar kan zijn. Dat vind ik begrijpelijk en is misschien ook goed voor d'r.

Bix, hoe krijg jij het voor elkaar tussen regels door exact te lezen hoe het precies zat? Echt! Wat jij zegt was namelijk bijna lettterlijk haar vervolgtekst!
pi_25361677
Heet dat niet gewoon 'sociaal'? Dat lijkt me iig een positievere manier om dat gedrag te benaderen.
Helpt het als ze in een wipstoeltje oid bij de anderen kan zitten en meekijken?
Zit ze in een horizontale of een verticale groep?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:33:42 #145
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361710
Myrthe, gefeliciteerd! Een tand is mooi man!

Sjeen, wat is Isa nog licht! Toch?
Erg leuk dat ze zo enthousiast hapt naar het brood! Goed joh!

Maria heeft haar tong ontdekt. Ze doet steeds zo:
Heel lastig, want daardoor eet ze al de hele week geen fruit en groente! Ze duwt alles weg: de lepel, het hapje... Doodvermoeiend. En jammer, want het eten lukt dus voor geen meter!
Hebben jullie tips ?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:41:07 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25361836
Poemojn, ze is idd zeer sociaal!
Dat wipstoeltje doen ze soms ook wel, geloof ik. En ze laten haar soms ook gewoon even ergens op een kleed spoelen, maar i.t.t. andere kindjes, is ze dan vrij snel weer toe aan aandacht en vermaak. Ook al heeft ze vanaf dat kleed ook wel wat te zien.

Ze zit in een horizontale groep en ze hadden daar niet zozeer de indruk dat een verticale groep zou helpen. Ze hebben het gevoel dat het ligt aan Maria's ontwikkeling; ze kan nog niks en is daar gefrustreerd over. (Of dat nu door spreidbeugel komt of niet). Die indruk hebben zij.
Ik ken wel iemand die van horizontaal naar verticaal is overgestapt omdat dat beter ging (ook op rvij jonge leeftijd, volgens mij). Heeft iemand daarover meer gehoord, over het verschil voor een baby van 6 maanden tussen beide soorten groepen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 12:01:14 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25362202
Sugar, om nog even op het onderwerp terug te komen. Volgens mij speelt er bij Maria ook een stukje frustratie mee. Ze kan gewoon niet doen wat ze graag zou willen, door de beugel. En probeer zo'n kleintje eens duidelijk te maken dat het voor eigen bestwil is. Daardoor zal Maria zich ook op andere dingen gaan richten die ze wel kan, meer verbaal dus. Lijkt me allemaal heel logisch.
Maar het blijft gewoon niet leuk als iemand je kindje typeert als 'lastig'

Isa is idd aan de lichte kant, maar ze volgt nu netjes de curve net iets onder het midden. Nu had ze het afgelopen weekend hoge koorts en wilde niks eten, dus ik denk dat het beeld iets vertekend is. Daarbij is ze momenteel super actief, volgens mij gaat er meer energie uit dan ik erin kan propppen

Wat betreft het tongetje, hier hebben we dat niet gehad volgens mij. Het mondje staat meestal wagenwijd open als er iets van eten langskomt
Misschien dat afleiden met een speeltje helpt? Succes ermee...
pi_25362224
Hmm nou, wat mijn eerste indruk is:
Spelen op een kleed, toekijken, is leuk maar is meer een solitaire, observerende bezigheid dan sociaal (Myrthe bijv zou het wel leuk vinden) omdat je de interactie mist. Als Maria zich zelf al kon verplaatsen zou ze misschien juist steeds de andere kinderen opzoeken, maar nu kan ze dat niet. Als ze in een hor. groep zit zijn de andere kinderen waarschijnlijk meer geinteresseerd in speelgoed dan in spelen-met-Maria. Oudere kinderen zijn misschien wel ver genoeg in hun ontwikkeling om dat spelen-met-Maria leuk te vinden, maar als er meer oudere kinderen zijn zullen die waarschijnlijk eerder naar elkaar toe trekken. Bij een kleine verticale groep zijn kinderen meer op elkaar aangewezen en zullen ook de kleintjes ws eerder erbij betrokken worden (lijkt mij, net als in een gezin, waar de jongste kinderen zich vaak kunnen optrekken aan de oudere kinderen). Maar of dat voor jullie een optie & oplossing is weet ik niet.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:09:47 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25362730
Sjoeg, allereerst; van harte gefeliciteerd, Maria krijgt of heeft een tandje!
Even serieus, dat met dat tongetje deed Léon nl. ook toen het eerste tandje zich openbaarde. Telkens de tong er tegenaan en uitsteken om maar goed te voelen. Dus als je het aandurft en niet bang bent om fel in je vinger gebeten te worden, voel haar tandvlees maar eens goed. Kan haast niet anders!
En anders kun je dit stukje tekst opnemen in de galerij van 'fantoomtandjes'.

En ja dan dat kdv, ik denk dat Sjeen wel een beetje gelijk heeft en ook Poemojn heeft een goed punt. Maria zit nu in een fase dat ze van alles wil, maar nog niet kan. Al dan niet tegen gehouden door haar spreidbeugel.
Als ze in een verticale groep zit, kan ik me voorstellen dat andere kindjes niet met haar spelen en is ze dus aangewezen op de leidsters. Léon zit in een horizontale groep en de oudere kindjes zijn helemaal gek op die kleintjes. Vinden het geweldig om met ze te spelen. En Léon vindt het ook prachtig.
Ik vind dat wel schelen en ms zou dat voor Maria ook schelen. Maar goed, zo blijf je toch wel zoeken hè.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:15:23 #150
61800 Rottdog
pi_25362800
De papvoeding wordt hier ook gedaan in de fles, Zoë is type laat me met rust ik ben net wakker en heeft ook haar tijd daar in nodig dus Bambix in de fles. Tegen 20.00 zitten wij niet op een hangend kind in de kinderstoel te wachten dus die laatste pap nutrix gaat ook gewoon lekker in de fles en dat bevalt perime Mama vindt die fles geven ook heerlijk nog ff knus met zijn twee

Djulian ik hoop dat je je alweer wat beter voelt en we wachten het nieuws af

Dat sociale speelt hier ook heel erg, eigenlijk niets bewegend om je heen hebben want ze hangt zo achterstevoren in haar stoel. Fles geven in een drukke ruimte wil ook slecht ze is constant met haar hoofd aan het draaien. In de ooghoeken tv kijken resulteerd nog wel eens in een fles in het oor.
pi_25362819
Myrthe doet dat idd ook de hele tijd (met haar tong aan het nieuwe tandje voelen). Maar zij krijgt de bijvoeding in hele stukken die ze zelf moet oppakken en opeten, dus dat probleem met lepel-weigeren hebben we niet.
pi_25363434
Missie urine opvangen deel 1 is mislukt. Heel leuk zo'n plaszakje, maar dan moet je kind niet gaan poepen. Normaal poept hij dus rond een uur of 10/11 smorgen, maar nu dus 6 uur smorgens
Rick is nu een nieuw zakje aan het halenkrengen kosten een euro en dan mag hij ff in zijn bloten bips spelenDjulian dus he? En dan vanmiddag poging 2 dus
pi_25363495
Anitra, hebben jullie nog een potje in huis? Anders kun je 't daar eens mee proberen. Klinkt heel apart, ik weet 't, maar er zijn zelfs mensen die hun kind al vanaf de geboorte op het potje zetten. Doordat dat kouder aanvoelt krijgen ze vaak een reflex en plassen ze. Misschien zou je het kunnen proberen, scheelt weer een zakje.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:22:46 #154
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25363623
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:13 schreef poemojn het volgende:
Anitra, hebben jullie nog een potje in huis? Anders kun je 't daar eens mee proberen. Klinkt heel apart, ik weet 't, maar er zijn zelfs mensen die hun kind al vanaf de geboorte op het potje zetten. Doordat dat kouder aanvoelt krijgen ze vaak een reflex en plassen ze. Misschien zou je het kunnen proberen, scheelt weer een zakje.
Foei Poemojn, potjes zijn toch alles behalve steriel!!!

Ok ff serieus nu, waarop wordt zijn urine onderzocht? Als het op bacterien wordt onderzocht zou ik dat potje niet doen. Is het om ketonen te bepalen( dus om te kijken of je kindje niet aan het uitdrogen is) dan kan dat natuurlijk wel
Hyves!
pi_25363636
ja maar van het potje overgieten in dat mini potje van de huisarts word een plasballet dan. Het makkelijke van het zakje is dat het dus steriel is en er dus geen andere rare dingen bij zitten en dat je dus een gaatje kan knippen en het zo in dat miniflesje kan hangen Weet wel dat het een gepriegel is dat zakje.
pi_25363655
O Anitra wat een gedoe!!! Succes joh!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25363778
Anitra, trechter!
Je hebt gelijk Loena, had ik niet bij stilgestaan.

Succes met 't zakje dan, Anitra!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 16:24:10 #158
393 phileine
española
pi_25365395
oe die zakjes zijn rampzalig. bij meisjes helemaal. Het is mij nooit goed gelukt om daar iets mee op te vangen. Dure krengen...
mooi he, alles
pi_25365772
Myrthe lag net in de box te converseren met haar pinguin
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:02:37 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25366633
Noa heeft al twee keer hardop gelachen! Gisteravond (en toen twijfelden we nog of het echt was, maar het was een brede lach met écht zo'n schatergeluidje) en vanmiddag weer! allebei de keren toen ik haar uitkleedde. Kietelt dat soms??

Het was zoooo schattig

Ladybos, vertel eens...wat hebben ze besproken?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:06:57 #161
103793 kozakken
Living the life
pi_25366690
uhmmmm.... ik kreeg ze gewoon van het ziekenhuis.
En gelukkig ging het in een keer goed. Maar wel raar hoor, om zo gezellig te prutsen met z'n zaakje. en dan maar hopen dat het ventieltje niet los schiet
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2005 @ 18:13:47 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25366775
Toegevoegd aan het speelgoed... Bakpapier
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:22:04 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25366883
Voeg deze ook maar toe; Jolie!
Niks zo leuk als je eigen spiegelbeeld ze zou in die reclame van het Leger des Heils kunnen
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:42:28 #164
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25367173
Oeh oeh LadyBos, wat knap alweer
Komen er binennkort ook foto's?
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 20:46:38 #165
43556 miss_dynastie
pi_25369116
Is het nog gelukt Anitra?
pi_25369654
hoe gaat het eigenlijk met Isis?
pi_25369686
We hebben de urine op kunnen vangen. En idd kozakken het is raar om het hele zaakje in zo'n zakje te werken. Rick is gelijk naar de huisarts geweest en de urine is niet helemaal goed. Er zitten rode bloedlichaampjes in. Hij heeft 4 tot 5 dagen om zijn urine weer oke te hebben. We moeten dinsdag of woensdag weer inleveren om te kijken hoe het dan is. Het is dus duimen tot dan. deze keer heb ik het zakje gratis gekregen
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:28:24 #168
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25369733
wat kan het dan zijn anitra als dat erin zit?
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 21:48:11 #169
81992 Githa
pi_25370080
Dat vraag ik me ook af babyfeet
Wat wil het zeggen als die aanwezig zijn in de urine en wat gaan ze doen als deze na een dag of 5 niet verdwenen zijn ?
Wat een ziekeboeg bij jullie Anitra, een hele dikke knuffel voor jullie allemaal
pi_25370276
Fijn dat 't gelukt is Anitra!
Sterkte.. Hoe is Djulian nu?
pi_25370862
Dat weet ik ook niet, Rick was best geschrokken en heeft niet verder gevraagd

Djulian is redelijk vrolijk, maar hij krijgt een mager bekkie. Wel heeft hij net met moeite een potje banaan gegeten.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 22:31:42 #172
43556 miss_dynastie
pi_25370877
Goed zo, Djulian, eten is goed
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:33:31 #173
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25370915
ik zou het ook vergeten zijn hoor als ik alleen had geweest ..
wat sneu voor zo'n klein ventje zeg maar gelukkig heeft hij wat gegeten..
drinken doet hij nog wel goed?
hele dikke kus en knuffel voor jullie
pi_25371026
rodebloedlichaampjes bij de urine kan iets te maken hebben met de nieren die niet goed meer zouden werken of iets in die richting, maar ik ben geen dokter dus ik durf het niet goed neer te zetten....

[ Bericht 27% gewijzigd door Bar_en_Mar op 04-03-2005 22:47:16 ]
pi_25371193
Dat dacht ik idd ook., dat het op een blaas- of nierontsteking kan wijzen.
pi_25371335
phluphy, hoe gaat het met Danyel ?
Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:06:56 #177
61800 Rottdog
pi_25371562
Staat geloof ik samen met uitdroging maar zeker weten doe ik het niet.

Ladybos wij zijn erg nieuwsgierig hoor naar little Myrthe
pi_25371819
Naar aanleiding van het opvoedboekentopic:

Wat ik me wel eens afvraag: praten jullie over opvoeding met je ouders (in het bijzonder je moeder) en heb je daar veel aan? Ik merk dat mensen verwachten dat ik dingen net zo doe als mijn moeder, terwijl mijn moeder vindt dat ik alles anders doe (maar als ik iets vraag weet ze ook niet meer hoe zij dat deed; te lang geleden).
pi_25371860
Wat ik idd heb kunnen vinden is dat het op uitdroging kan wijzen of op nier afwijkingen. We wachten dinsdag af...........
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:28:08 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25372003
Oeh Poemojn dat is dus iets wat mij echt bezig kan houden. Ik praat er niet over met ze maar ik denk wel veel na over hoe hun opvoeding invloed op mij heeft gehad en hoe ik dat ga gebruiken in de toekomst. Vaak denk ik namelijk, dit of dat wil ik niet voor Jolie omdat zij dat vroeger zo deden maar aan de andere kant wil ik niet vanuit mijn eigen haat gewoon maar alles anders doen. Dat zou ook nergens op slaan. Overigens volg ik gewoon in alles de veiligheidsvoorschriften en m'n gevoel. Dingen doen zoals het hoort, omdat het gebruik op die manier het veiligst is en de rest gewoon zoals ik denk dat goed is. En dan zien we wel?!
pi_25372043
Hier kan ik helaas niet meer aan mijn moeder vragen hoe of wat, maar ik denk wel regelmatig aan hoe zij het gedaan zou hebben.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:30:27 #182
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25372051
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:19 schreef poemojn het volgende:
Naar aanleiding van het opvoedboekentopic:

Wat ik me wel eens afvraag: praten jullie over opvoeding met je ouders (in het bijzonder je moeder) en heb je daar veel aan? Ik merk dat mensen verwachten dat ik dingen net zo doe als mijn moeder, terwijl mijn moeder vindt dat ik alles anders doe (maar als ik iets vraag weet ze ook niet meer hoe zij dat deed; te lang geleden).
Mijn moeder zegt wel vaak dat als ik in deze tijd geboren was, ik ws geen huilbaby was geweest .
Zij MOCHT mij nl niet oppakken tussen de voedingen door. zij MOCHT mij niet voeden op verzoek, en zij MOCHT mij al helemaal niet bij zich in bed nemen!
En als jonge moeder in de jaren 60 hield je je daar strikt aan... jankend kind of niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:52:12 #183
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25372475
ik ben ook heel erg benieuwt hoe het met Isis en Xante gaat ...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:06:06 #184
61800 Rottdog
pi_25372767
Geloof dat ik met mijn moeder kwa opvoeding op 1 lijn lig alleen tuurlijk zijn er wel dingen die ik anders zou aanpakken. Ik zou Zoë meer vertellen dat ik van haar hou niet het automatische van ach meid dat weet je toch. Meer emotie tonen naar mekaar toe eigenlijk nu merk ik gewoon thuis dat dat altijd iets is wat heel ongemakkelijk besproken wordt.

Danyel ventie hoe gaat het eigenlijk met jou Pluphy melden dus
pi_25376961
leah wat vreselijk he, en zo'n verschil in 1 generatie. mijn schoonmoeder heeft net zo'n verhaal over haar oudste zoon, die moest ze tot ie een half jaar was verplicht de hele dag in z'n ledikantje laten liggen en ze mocht 'm er ook alleen maar uithalen voor voedingen. hij heeft dat hele eerste half jaar ongeveer gehuild! maar ja, regels waren regels...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:00:46 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_25379783
Rottdog, wat jij zegt is heel herkenbaar. Ik lig met mijn ouders wel op 1 lijn, alleen wil ik idd ook meer emotie tonen. Mijn knulletje mag weten dat ik van hem hou!
Tja, iedere generatie zal zijn eigen opvoeddingen hebben. Is moeilijk voor te stellen in deze tijd dat je je baby zo lang laat huilen
Ik weet dat mijn moeder ook wel eens heeft gezegd dat een baby vroeger at, sliep en huilde. Alhoewel ze me ook verzekerde dat mijn broer en ik eigenlijk nooit huilden
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:31:42 #187
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25380932
Met Noah gaat het toch nog steeds niet helemaal lekker. Hij koelt toch steeds weer heel erg af, dus proberen we hem goed warm te houden. Maar sindst gisteravond drinkt ie ook niet meer zo goed. Normaal drinkt ie 5 flessen per dag van 160 à 170 ml en gisteren kregen we met moeite 100 ml naar binnen en ging ie daarna ook nog een beetje spugen. Vandaag geven we hem maar 6 flessen ipv 5 zodat ie toch nog wel genoeg binnenkrijgt.
Maar hij lijkt verder nog steeds niet ziek ofzow. Hij slaapt wel veel, maar is helemaal niet suffig, reageert gewoon normaal op ons en kan nog steeds heeel lief lachen
©Dumbo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:51:12 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25381207
Ik heb ook vooral die emotionele kant, dat houden van, de liefde die ik extra wil overbrengen op Maria. Mijn ouders waren niet heel vaak trots op hun kinderen, bezorgd of enorm enthousiast over "wie ik was". Wel over de dingen die ik deed en doe, maar weinig "zomaar" trots, "zomaar" enthousiast" of "zomaar een keer een echt 'ik hou van je'".
Dat wil ik wel doen!

Tex, slim toch, fles extra en veel laten slapen. Gaat het snel over!

Ik vind het wel lastig, Maria die 4 flessen "moet" en fruit en groente... Ze eet slecht van de lepel (vanwege die -tong, maar ook vanwege moe / ongeduld).
En wij weten zelf ook niet wat nou slimste timing enzo is nog! Dus soms komen we enthousiast met fruit aan, maar heeft ze al teveel honger en dus geen geduld of goed humeur. En dan gaat ze huilen en wil ze niet in wipstoel (bijvoorbeeld).

Daarnaast weet ik niet of ze echt aardappel of ziets al met groente mag / moet? En vlees, vis, ei? Of "mag" het ook eerst nog vooral groente en fruit zijn (2 hapjes per dag dus totaal)?

Ik wil best graag concrete tips, hoor! Ben gewoon toch weer dingen vergeten te vragen, terwijl ik juist voor dit soort info ging naar cb laatst! Stom!
Dus als jullie willen (voor zoveelste keer): hoe maakten jullie eerste tijd de overstap van 5 flessen naar 4 (hoeveelheid, soort eten en timing)? Dank!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:58:51 #189
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25382216
Sugar, wij zijn momenteel ook in de "van 5 naar 4 fase" en wij doen het als volgt (het zal iets afwijken i.v.m. sondevoeding, maar misschien heb je er iets aan.

Huidige schema: 5 x 160 cc
6.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur
22.00 uur

Om hem te laten wennen aan de grotere hoeveelheid doen we nu tijdelijk:
06.00 uur : 140 cc
10.00 uur : 180 cc
14.00 uur : 160 cc
18.00 uur : 140 cc
22.00 uur: 180 cc

Tussendoor kleine hoeveelheden fruithapje (meer om te oefenen, voor de calorieën heeft hij het niet nodig).

Zodra hij gewend is aan 180 cc, gaan we de overstap proberen naar 200 cc, met iets meer tijd tussen de voedingen. Dan geven we elke voeding 200 cc, om :
6.30 uur
11.00 uur
15.30 uur
20.00 uur.
Tussendoor weer fruithapjes.

Maria mag/kan natuurlijk al veel meer soorten vaste voeding voor tussendoor. Er is een topic over potjes of zelf maken, hierin staat een aantal links naar pagina's waar je veel tips etc. kunt lezen. En bij twijfel kun je altijd in de winkel op de potjes kijken, daar staat bij voor welke leeftijd het geschikt is.
... ♥ ik mis je ♥
pi_25383046
jayden zit nog aan de tiet en krijgt sinds een anderhalveweek ook weer fruit en groente

7.00 bv
9.30 bv
12.00 wat voor handen is; kwart liga, korstje glutenvrij brood of half soepstengeltje uit het vuistje aangevuld met bv
14.30-15.00 1 a 2 partjes fruit (appel, banaan, peer etc) en bv
17.30 bv
19.00 (wij eten heel vrij laat) worteltje of ander grove groente (bloemkool, sperciebonen, brocoli, etc) wat hij maar wil (wij hebben altijd als er aardappelen gegeten worden twee groenten op tafel. Eten we pasta dan wordt er maar 1 soort aangeboden, meestal wortel omdat ik dan gewoon 1 of 2 wortels warm maak en de rest samen met alicia deel als rauwkost oid)
22.00 bv
en tegen een uur of 3 bv (maar das nog ff wennen, dat doet ie sinds kort en zo nu en dan vervalt dat in het oude ritme van rond 1 uur en rond 4en bv)
  zaterdag 5 maart 2005 @ 19:28:11 #191
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25384548
Fluf en Knor, dank!
Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".

Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):

• 6..30 fles 180 cc en rijstebloem
  • hier ergens tussendoor water aanbieden?
  • 10.00 fruit
  • 12.00 fles 200 cc
  • tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed)
  • 16.00 fles 200 cc
  • 17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
  • 21.00 fles 180 cc

Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
    Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!

Dutsj, een tandje zou wel leuk zijn! Maar zie nog niets!
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 19:39:17 #192
    61800 Rottdog
    pi_25384720
    Zoë met 6mnd

4 keer een fles verspreidt over de dag
    laatste de pap tegen 20.00 uur.
    half potje fruit
    half potje groente

leuke sites met babyhapjes en zelfs 1 met een heel schema
    http://babyhapjes.jaspertom.nl/schema.htm
    http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html
    http://www.keukenkikker.nl/
    http://babyallergie.nl/introductie%20schema.htm

gespaarde sites van hier
      † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 20:59:55 #193
    81992 Githa
    pi_25386031
    Vandaag Jordy voor het eerst bij de oppas gelaten en wel voor 3 hele uren het ging eigenlijk erg goed met mama ik zou me daar bijna weer schuldig om gaan voelen. Scheelt natuurlijk dat hij gewoon bij oma was maar toch een hele overwinning wederom voor mama
    pi_25386683
    quote:
    Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
    Fluf en Knor, dank!
    Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".

• 10.00 fruit
  • 12.00 fles 200 cc
  • 16.00 fles 200 cc
  • 21.00 fles 180 cc

Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.

Dutsj, een tandje zou wel leuk zijn! Maar zie nog niets!
  • Ik zou idd water aan bieden als je al tussendoor drinken wil aanbieden. Naast water kom je al gauw uit op ongezoet vruchtensap ala diksap. In potjes zit vanaf 6 mnd ook vlees en ei en aardappel dus ik zie niet in waarom je het vers dan niet zou mogen. Gewoon langzaam aan beginnen, zoveel eet ze nog niet en lekker laten proeven van je eigen bord (als je maar een beetje de nitraatrijke groenten in de gaten houdt evenals zout en kruiden) (voor je he weet eet ze je de oren van je hoofd

Aangezien het nu toch ontopic is: Jayden aan de wortel
      zaterdag 5 maart 2005 @ 21:54:38 #195
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25386955
    Vandaag weer iets leuks meegemaakt met Noa: ik kleedde haar uit en weer giechelde ze. Toen kietelde ik expres in haar nekje, en toen schaterde ze!! En dat duurde zolang ik haar kietelde, echt heel erg schattig!

Afgelopen nacht leek het wel of de tijd teruggedraaid was naar 'vreselijk-vermoeiende-nachten'. Ik vermoed dat het een nasleep was van de 'regel-dag'. Elke keer drinken en dan in slaap vallen en dan stiekem nog meer willen als mama na een half uur/drie kwartier toch wel wil slapen in plaats van te blijven verstijven op de koude babykamer...

Maar gelukkig gaan die nachten ook voorbij en vandaag is het weer goed gegaan. Ze drinkt weer lekker (en probeert af en toe haar oortje eraf te trekken lijkt het wel ) .

Geweldig, Knorretje, die Jayden aan de wortel!

Sugar: succes met je schema en het leren-eten van Maria! Lijkt me best spannend als je kindje echt gaat eten, maar ook leuk . Dus ook veel plezier ermee!

Githa: spannend hoor, oppas voor je baby'tje...lijkt me idd erg wennen!!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:03:38 #196
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25387087
    Wie had er ook alweer welke tip mbt uitdroging? Had al gelezen dat je de huid kunt optillen en als die blijft staan dan is er sprake van uitdroging, en als ie niet meer plast is het ook niet goed. Maar ik dacht dat iemand nog een tip had, maar kan het niet meer vinden...

Noah gaat steeds minder drinken... Maar hij drinkt dus nog wel wát!
    ©Dumbo
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:09:23 #197
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25387185
    Wow, texelonia...heeft hij ook koorts o.i.d.? Denk je dat hij ziek is? (omdat je zelf zei dat hij niet ziek 'lijkt', is dat veranderd?)

Ik heb verder geen tips, helaas...behalve misschien dat je kunt proberen hem water te laten drinken als hij geen zin heeft in melk? Of is dat juist helemaal niet een goed idee omdat hij dan geen voeding binnenkrijgt...
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:25:55 #198
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_25387478
    Het belangrijkste schijnt te zijn dat ze levendig en alert blijven, en niet suffig worden.
    En het allerbelangrijkste; vertrouw op je moederinstinct. Als jij het niet vertrouwd Tex, HAP bellen!
    Daar zijn ze voor!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:29:45 #199
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25387562
    Wat is HAP, Leah?
    pi_25387582
    Huisartsenpost
    Het voelt heerlijk!!!!
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:31:15 #201
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_25387605
    Met dank aan Jessie .
      zaterdag 5 maart 2005 @ 22:32:44 #202
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25387630
    Thnx enne...Leah, mee eens ...
    pi_25387788
    Texelonia
    Huidje optillen is bij baby's dacht ik niet heel betrouwbaar.. je kunt dacht ik beter kijken hoe hij overkomt, evt of de fontanel niet ingezakt lijkt, of hij nog met tranen huilt en nog plast. kinderarts ouders online:
    quote:
    Als ze nog goede natte luiers heeft, of goed plast, dan is de kans op uitdroging minder groot. Verder kunt u in het mondje voelen, als de binnenkant van haar wang, of tong, droog aanvoelt dan is er uitdroging. Verder is sloomheid, extreme slaperigheid ook geen goed teken. En als u een weegschaal heeft kunt u kijken hoeveel ze afvalt.

Gelukkig hebben de meeste kinderen die een beetje uitgedroogd zijn erge dorst en willen ze wel drinken. Hele kleine slokjes, elk uur een beetje. Vertrouwt u het niet, dan meteen naar huisarts of ziekenhuis!
    pi_25388121
    Leah & Bix, als ik jullie goed begrijp hadden jullie (schoon)moeders dus liever toen al de adviezen van nu gehad? Ik krijg juist steeds de adviezen van toen te horen dus zoek ik uit waarom de adviezen veranderd zijn enzo.
      zaterdag 5 maart 2005 @ 23:16:46 #205
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25388489
    Thanx voor de tips! Als ik het niet vertrouw zal ik zeker bellen.

Noah komt nog steeds niet ziek of suf over. Hij heeft net een hele tijd liggen spelen in de box, hij lacht ook nog heel veel enzow, reageert ook echt op ons. Hij sliep dus heel veel maar vandaag was dat ook alweer minder. Normaal drinkt ie 5 flessen van 160 ml, vandaag heeft ie 4 keer rond de 100ml gedronken en de laatste fles opeens weer nog minder, maar 50 ml. Straks nog een keertje proberen. Plassen doet ie tot nu toe ook nog goed. Poepen doet ie wel meer normaal. Geen koorts, eerder een beetje koud juist af en toe. Probeer hem nog steeds lekekr warm te houden.

Hij is ook voor het eerst naar het kdv geweest natuurlijk, dus misschien heeft ie meteen iets opgepikt??
    ©Dumbo
      zondag 6 maart 2005 @ 09:02:33 #206
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25392437
    Noa drinkt soms ook veel minder ineens, maar dat is borstvoeding natuurlijk. Ik weet niet of het echt iets is..ik heb natuurlijk zelf de éne dag ook meer trek dan de andere, maar dit lijkt me wel heel weinig vergeleken met 'normaal'. Gelukkig drinkt hij wel!
      zondag 6 maart 2005 @ 09:19:15 #207
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_25392484
    Hé Sugartje, ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, maar ben wel net even op een handige site geweest, waarvan er een linkje in een berichtje van Melonovy stond, in het topic over zelf hapjes kokkerellen. Zou Maria trouwens ipv water niet ook al diksap mogen? Of bijvoorbeeld Roosvicee? Enne... volgens die site mag ze in ieder geval nu zo ongeveer voorzichtig al wel wat aardappel in combinatie met groente... maar goed; check maar even.
      zondag 6 maart 2005 @ 10:22:18 #208
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25392830
    Tex, hoe is het nu met Noah? En hoe gaat het met Morris?

Suiker je kan trouwens ook die liga door de hapjes prakken, misschien vult het dan wat meer als ze al wat binnen krijgt.

Jolie was vannacht helemaal overstuur. Er was een 'buren'ruzie voor onze deur met politie, zwaailichten en veel geschreeuw. Ze werd er bang van, ze was wakkeer en sloeg d'r handjes voor d'r ogen en snikte heel zielig. Toen maar in bed genomen en toen sliep ze na een uur wel weer verder. Ik vond het echt heel zielig.

Is dit trouwens herkenbaar? Ik moet d'r echt half vastbinden wil ik d'r aangekleed krijgen
    pi_25392863
    Ja, Myrthe draait ook alle kanten op. Maar het helpt als ik haar met haar haarborstel laat spelen, dan blijft ze netjes liggen. De ijdeltuit.
      zondag 6 maart 2005 @ 10:29:00 #210
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25392884

Hier werkt de tandenborstel soms wel maar de tandpasta is nog net ff interessanter. Ze is trouwens helemaal gek van tandenpoetsen. Ze gaat er echt helemaal voor zitten dat dan weer wel
      Licht Ontvlambaar zondag 6 maart 2005 @ 10:33:22 #211
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_25392910
    Heel herkenbaar Lb, vooral net als we een mooie poepluier aan het verschonen zijn Meestal geef ik haar een rubber eendje, dan blijft ze wel liggen. Maar goed, Isa 'plonst' ook graag met haar beentjes en dan niet alleen in bad. Tilt ze allebei haar benen op om ze vervolgens met veel vaart weer te laten vallen. En ook dat is bij de bovenvermelde luiers geen onverdeeld succes...
      zondag 6 maart 2005 @ 12:01:04 #212
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_25393878
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 16:24 schreef Sugar het volgende:
    Ik wil nog even kwijt dat ik verdrietig ben over wat ze over Maria, mijn Maria, mijn meisje dat nooit zomaar huilt, zeiden op het kinderdagverblijf:

Je hebt babietjes die gewoon heel makkelijk zijn en alles wel goed vinden, en babies die dat niet zijn, die wat lastiger zijn en meer huilen en jullie hebben helaas (!!!!!!) die laatste.

Vind het zo'n vervelend gevoel en zo'n vervelende opmerking.
    Who cares?
    Als jij weet dat het niet zo is, waarom je er dan zo druk over maken en rottig over voelen?

Je zou hooguit een opmerking dat ze thuis niet zo is kunnen maken, kan ze eens nadenken waarom het op het verblijf aldus haar wel zo is, verder totaal geen aandacht aan besteden, lijkt me.
    Do you lead, or are you led?
    Are you sure that you don't care?
    pi_25393912
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 10:33 schreef Sjeen het volgende:
    Heel herkenbaar Lb, vooral net als we een mooie poepluier aan het verschonen zijn

Of ze willen met hun handjes in hun eigen luier graaien Gelukkig weet ik dat tot nu toe te voorkomen, behalve dat ik zelf met een vinger in de poep zit omdat ze zo wild liggen te bewegen
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
      zondag 6 maart 2005 @ 12:16:53 #214
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25394108
    Noah is nu echt een beetje ziek geloof ik. Sinds gisteravond ook echt diarree en hij drinkt nog steeds slecht. Met veel moeite gisteravond nog wat water bij hem naar binnen gekregen. Maar hij lijkt er nog steeds geen last van te hebben, is niet huilerig, hangerig of suf en heeft ook geen verhoging/koorts.
    Vanochtend een arts gebeld en die zei dat het niet ernstig was. Maar als er morgen nog geen verbetering in zit dan moeten we langs onze eigen huisarts.
    Ik was wel een beetje bang voor uitdroging, omdat ie gisteren tussen zijn laatste 2 flesen niet geplast had, en daarna dus heel veel diarree had. Vanochtend echter wel weer geplast.

We moesten proberen hem vaker te laten drinken en dan kleinere hoeveelheden, wat we dus eigenlijk al deden. Eventueel konden we hem een kinderparacetamolletje geven, zodat ie daarna misschien beter zou drinken als ie zich beter voelde.
    ©Dumbo
      zondag 6 maart 2005 @ 12:57:13 #215
    61800 Rottdog
    pi_25394696
    Geeft Zoë met het verschonen een popje in de hand gaat gelukkig goed hier
    Even snel op de bank vlot een luier verschonen gaat des te slechter en zit ik haar zowat te klemmen tussen mijn benen

Tex als je wat vocht geeft wel lauw doen hoor koud voelt niet lekker in een maagje wat van streek is

Hier een blunder gemaakt gister Zoë lekker in de tummy gedaan, lekker schoon maar wat doet haar stomme moeder in plaats van haarlotion in het haar gooi ik er babyolie in Ze heeft me nu toch een vies vet bosje haar op haar hoofd
    pi_25395110
    Dylan heeft last van ontstoken oogjes. Heeft iemand daar ervaring mee? Behalve gewoon goed schoonhouden heb ik geen idee wat ik ermee moet. Ik weet ook niet of het echt ontstoken is of dat er wat anders is. Er komt in ieder geval allemaal etter/slaap uit en er ligt een laagje vocht op zn oogbol.. Ook is de onderkant van zn oogje iets rood en opgezwollen. Tis zo'n zielig gezicht. hij krijgt zn oogje amper open, zeker als ie net wakker is.
    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 13:26:27 #217
    81992 Githa
    pi_25395141
    ohw Rottdog dat is idd een zooi .... achja ze zal iig geen droog haar krijgen van dit weer

Tex, alle tips dit ik ken zijn al gegeven dus ik heb geen nieuwe raad voor je Hoe gaat het nu met hem ?

Anitra, hoe is het met Djulian? ...

Jordy is ook niet helemaal lekker kan alleen niet zeggen waar hij last van heeft. Hij heeft geen koorts zijn temp is maar ietsie hoger als normaal krampjes lijken het ook niet te zijn druppels en een warm badje schijnen ook niet te verzachten zoals normaal wel het geval is bij krampjes suf is hij ook niet maar hij huilde gister en vannacht erg veel en hij was gewoon niet te troosten zo ken ik mijn mannetje niet dus iets zit hem dwars
    Hij is nu helemaal uitgeput en ligt te slapen, lekker in het zonnetje in de box
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 13:32:24 #218
    81992 Githa
    pi_25395237
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 13:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
    Dylan heeft last van ontstoken oogjes. Heeft iemand daar ervaring mee? Behalve gewoon goed schoonhouden heb ik geen idee wat ik ermee moet. Ik weet ook niet of het echt ontstoken is of dat er wat anders is. Er komt in ieder geval allemaal etter/slaap uit en er ligt een laagje vocht op zn oogbol.. Ook is de onderkant van zn oogje iets rood en opgezwollen. Tis zo'n zielig gezicht. hij krijgt zn oogje amper open, zeker als ie net wakker is.
    Dat heeft Jordy ook ruim een week gehad.
    Zolang er alleen "soep" uitkomt is dit goed te behandelen met afgekoeld gekookt water , zodra zijn oogwit rood wordt kun je spreken van een bacterie en kun je bij de huisarts een zalfje krijgen. maar schoonmaken met afgekoeld gekookt water en een watje kan nooit geen kwaad

Gewoon telkens als je wat "soep" ziet dit van buiten naar binnen wegvegen met een watje, wat je nat hebt gemaakt in gekookt water. wel bij elke veeg een nieuw watje pakken.
    En idd na het slapen kan het er wel eens erg uitzien.
    Bij ons is het zo na ruim een week toch over gegaan
      zondag 6 maart 2005 @ 13:33:14 #219
    61800 Rottdog
    pi_25395252
    Afgekoeld gekookt water toch wel Daanbanaan

Nee idd githa droog wordt het haar niet nee

Sprongetje of gewoon ff niet lekker in zijn velletje githa
      zondag 6 maart 2005 @ 13:42:08 #220
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25395436
    Githa, misschien heeft Jordy een sprongetje in z'n ontwikkeling, dan kunnen ze ook wat huileriger en hangeriger zijn.

Met Noah gaat het wel eigenlijk. Hij heeft nog steeds nergens last van, heeft het nog prima naar zijn zin. Drinkt alleen nog steeds weinig, maar de diarree is nu even weer wat minder
    ©Dumbo
    pi_25395473
    Oke.. dan zal ik even kijken hoe het verder gaat. Hij ligt nu te slapen. Heb het inderdaad schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Hoe lopen ze zoiets op? gaat dat gewoon "vanzelf"? Want verder zou ik geen idee hebben hoe die het heeft kunnen oplopen.

Tis echt zo'n zielig gezicht, terwijl ie er denk ik zelf vrij weinig last van heeft.

Jordy ook al een dipje? Volgens mij heeft ieder kindje zn dipjes met deze kou en winter. T mag van mij wel snel lente worden, ook al heeft de sneeuw ook zn charmes natuurlijk.

Rottdog, hoe staat het met Zoe's haar? Ze zeggen dat weken in water helpt tegen vet haar. Ik heb namelijk zelf eens een beetje teveel kokosvet in mn haar gesmeerd en toen was het ook bagger. Na een uurtje in bad te hebben geweekt viel het daarna wel mee.

Tex, ik hoop dat Noah zich gauw weer beter voelt!
    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 13:44:58 #222
    81992 Githa
    pi_25395492
    Dat is iig al goed Tex want met diarree verliezen ze veel vocht.

Dan zal Jordy een sprongetje hebben denk ik...zo zielig is dat als je weet dat er iets is maar je kunt ze niet troosten....
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 13:48:13 #223
    81992 Githa
    pi_25395539
    Daan,
    Dylan's oogjes zijn gewoon wat geirriteerd, je moet natuurlijk na gaan dat hij nu voor het eerst in contact komt met stofdeeltjes,kou en wind en sommige kleintjes krijgen daar last van.
      zondag 6 maart 2005 @ 14:25:52 #224
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25395931
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 10:22 schreef Luchtbel het volgende:
    Tex, hoe is het nu met Noah? En hoe gaat het met Morris?

Suiker je kan trouwens ook die liga door de hapjes prakken, misschien vult het dan wat meer als ze al wat binnen krijgt.

Jolie was vannacht helemaal overstuur. Er was een 'buren'ruzie voor onze deur met politie, zwaailichten en veel geschreeuw. Ze werd er bang van, ze was wakkeer en sloeg d'r handjes voor d'r ogen en snikte heel zielig. Toen maar in bed genomen en toen sliep ze na een uur wel weer verder. Ik vond het echt heel zielig.

Is dit trouwens herkenbaar? Ik moet d'r echt half vastbinden wil ik d'r aangekleed krijgen
    [afbeelding]
    Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!
    Wel sneu voor je kleine meisje dat ze zo overstuur was.

Hoe is het eik met Danyel en mams??
    pi_25396144
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 13:43 schreef DaanBanaantje het volgende:
    Oke.. dan zal ik even kijken hoe het verder gaat. Hij ligt nu te slapen. Heb het inderdaad schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Hoe lopen ze zoiets op? gaat dat gewoon "vanzelf"? Want verder zou ik geen idee hebben hoe die het heeft kunnen oplopen.
    Wil je niet weten

Uitgekookt water hoeft niet per sé meer tegenwoordig, gewoon koud mid-stream water is afdoende( dus kraan even doorspoelen dan pas watje eronder) heb ik begrepen. Verder wil het wel eens helpen om wat traanbuismassage te doen tis bij die kleintjes vaak wat vernauwd en op die manier zou de doorgang verbeteren(werkte overigens bij Kian voor geen meter, maar je weet nooit) Als het lang duurt zou ik gewoon een zalfje laten voorschrijven dan is het zo over, vind het altijd zo zielig voor die kleintjes...

Loena
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_25396198
    Kom ik weer met een ouwewijvenmiddeltje.. Zelf nooit nodig gehad, maar sommigen druppelen er moedermelk in. Dat werkt ook actief tegen een ontsteking enzo, schijnt goed te helpen.

Sorry als dit een tip is waar je niets mee kunt omdat je flesvoeding geeft, maar ik heb echt geen lijstje in m'n hoofd met wie welke voeding geeft aan haar baby, vandaar.
      zondag 6 maart 2005 @ 15:52:45 #227
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25397410
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 14:25 schreef dutchie het volgende:

[..]

Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!
    Wel sneu voor je kleine meisje dat ze zo overstuur was.
    Ja ik weet het...je doet er alleen niks aan dat gehannes he

Maar ze heeft d'r portie stagediving al gehad geloof ik. Ze stond tussen bank en box en werd helaas razendenthousiast door dat stomme gele kuikentje van de ringtone reclame. Ze vergat waar ze mee bezig was en klapte achterover op de grond
    Lekker bezig allemaal deze week?

[ Bericht 8% gewijzigd door Luchtbel op 06-03-2005 16:02:18 ]
      zondag 6 maart 2005 @ 16:09:05 #228
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25397737
    Dank voor jullie reacties.

Ik wéét dat ze al die dingen waarover ik twijfelde "mag", maar mijn twijfel lag meer bij "moet het ook"? Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het niet móet en dus geven we fruit en groente en verder nog even niet zo veel (aardappel, vlees, enz).
    Het kruimelen van Liga door hapjes wordt al een hele tijd gedaan.
    En ook van de mogelijkheid tot het geven van diksap en eventueel Roosvicee ben ik op de hoogte. Vind water alleen een betere optie nog.

Vandaag lukte het fruit redelijk goed! Banaan uit een potje! Niet zefl gemaakt dus deze keer! Als ze er maar geen gewoonte van maakt om mijn eigen brouwsels te laten staan en Olvarit te verkiezen! Grrrrr.
    Én ze heeft een broodkorstje afgelebberd en ook wat binnen gekregen ervan. Het gaat best goed.
    pi_25397780
    Met Djulian gaat het redelijk de goeie kant op. Gisteren was hij weer vrolijk, maar het eten wil nog steeds niet. Potje met groente is er wel ingegaan, maar de melk krijg ik er dus bijna niet meer in. nu is de melk die hij krijgt ook super smerig en kan ik me voorstellen dat hij liever andere dingen heeft Gelukig gaat er nog wel sap in zo nu en dan zodat hij toch redelijk genoeg vocht naar binnen krijgt. De koorts is weer weg. Gisteren was hij al koortvrij en vandaag tot nu toe ook. Het is afwachten tot dinsdag.

Dikke kus voor alle kindjes die zich niet lekker voelen

Githa vervelend dat je niks kan " vinden" waar door hij van slag is. Hopenlijk voelt hij zich snel weer beter in zijn velletje zitten

Jolie Stagediven moet je niet doen hoor
      zondag 6 maart 2005 @ 16:32:10 #230
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25398172
    heeft iemand een tip voor ons?? het gaat nl om het volgende.

Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
    Ze drinkt wel de 8 voedingen maar over een flesje doet ze heel lang.
    Ze drinkt nu 60cc en doet daar meer als een uur over.
    Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
    Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar.
    Wat kunen we hier aan doen??
    alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt.
    Geeft de leugen je geen vleugels
    Raakt de waarheid in de war
    Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
    (Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 16:32:52 #231
    61800 Rottdog
    pi_25398178
    Sugar het is en blijft een kwestie van jou eigen gevoel en zo aan Maria te zien is dat gevoel goed juist niets is verplicht

Het haar van Zoë is nog steeds enorm vet het kan alle kanten op staan nu gaan we morgen weer zwemmen en dan denk ik het er wel uit te krijgen tenminste als we met de auto weg kunnen komen alweer sneeuw hier

Maxi-Cosi als slee werkt ook perima

Heb ook wel eens begrepen dat moeders spuug helpt tegen ontstoken oogjes

Djulian geweldig vent dat je weer wat beter in je velletje zit

Jolie stage-diven is voor die-hard rockers nog niet voor kleine meisjes hoor
      zondag 6 maart 2005 @ 16:39:17 #232
    61800 Rottdog
    pi_25398285
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
    Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
    Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
    Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar.
    alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt.
    Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaal
    Bedje misschien te koud, te warm, te vol maak het in elk geval rustig in het bedje geen speeltjes enzo. Donker lijkt mij sterk maar je weet het maar nooit bedlampje, deur op een kiertje met op de overloop het licht aan.
      zondag 6 maart 2005 @ 16:42:49 #233
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25398330
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
    heeft iemand een tip voor ons?? het gaat nl om het volgende.

Ook het verschonen vind ze niet pretig,ze krijst dan alles bij elkaar.
    Ze word pas weer rustig als ze in een van onze armen ligt.
    Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar,
    terwijl we voldoende licht hebben voor haar.
    alle tips zijn welkom.
    Alvast bedankt.
    (Hans teeuwen)
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 16:49:11 #234
    81992 Githa
    pi_25398421
    Ik ben het met Rottdog eens naast het proberen van een andere speen misschien ook eens proberen de dop wat losser te draaien het bubbeld dan meer tijdens het drinken zeg maar dan hoeft ze er niet zoveel moeite voor te doen.

Jordy viel de eerste 3 weken ook steeds in slaap onder de fles maar ik zorgde er dan voor dat hij niet al te warm en confortabel ligt en als dat niet genoeg was ging ik tussendoor zijn luier verschonen en daar werd meneer wel weer even wakker van die kou aan zijn billen en zoals ik hierboven schreef, de dop losser draaien zodat hij net niet lekt. Jordy dronk toen in 1 x veel vlugger

Over het niet in haar bedje willen liggen .... ligt ze overdag wel eens in bed ? want dan kan ze in het licht wennen aan haar bedje en als dat niet helpt idd een lampje op de gang aanlaten.

Jordy zat met 2,5 week al wel op 110 cc 7 maal per dag
      zondag 6 maart 2005 @ 16:53:16 #235
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25398488
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 16:39 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaal
    Bedje misschien te koud, te warm, te vol maak het in elk geval rustig in het bedje geen speeltjes enzo. Donker lijkt mij sterk maar je weet het maar nooit bedlampje, deur op een kiertje met op de overloop het licht aan.
    De speen is goed,we gebruiken een speen van Avent en die loopt goed,ook de melk is goed op tempratuur.nu net weer ze drinkt wat tuttert even aan de fles en valt weer in slaap.
    en het bedje doen we voor het slapen gaan voorverwarmen met een bellywarmer.
    (Hans teeuwen)
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 16:55:50 #236
    81992 Githa
    pi_25398517
    de speen loopt misschien wel goed maar het klan zijn dat je dochtertje de voorkeur geeft aan een andere vorm... het kan ook zijn dat een gewone speen te veel energie kost...een 123 speen kan dan de oplossing zijn ik weet niet of die er zijn van avent, bibi en difrax heeft ze iig wel
      zondag 6 maart 2005 @ 17:05:47 #237
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25398655
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 16:55 schreef Githa het volgende:
    de speen loopt misschien wel goed maar het klan zijn dat je dochtertje de voorkeur geeft aan een andere vorm... het kan ook zijn dat een gewone speen te veel energie kost...een 123 speen kan dan de oplossing zijn ik weet niet of die er zijn van avent, bibi en difrax heeft ze iig wel
    we hebben wel een 1,2,3, speen gehaald bij de Etos maar die is vanaf 3mnd.
    We hebben gekeken overal,maar ze hebben nergens een 1,2,3, speen voor zuigelingen.
    We hebben ook een andere speen geprobeert,maar die loopt weer te snel.
    (Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 17:54:25 #238
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_25398888
    Wat bij Kai hielp was zijn sokjes of broekje uittrekken als hij ging drinken. Dan had hij het wat kouder en viel hij niet in slaap. Van houding wisselen tijdens het drinken wilde ook wel helpen.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zondag 6 maart 2005 @ 17:55:06 #239
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25398902
    Edje34, proberen gewoon, die 3-standenspeen.
    Kan geen kwaad en als ze er teveel ineens door krijgt, ga je gewoon weer terug op ouwe speen.
      zondag 6 maart 2005 @ 17:55:51 #240
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_25398920
    Gefeliciteerd met je dochter trouwens Edje
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zondag 6 maart 2005 @ 18:02:51 #241
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25399043
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 17:55 schreef m@x het volgende:
    Gefeliciteerd met je dochter trouwens Edje
    thnxss

(Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 18:04:52 #242
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25399069
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 17:55 schreef Sugar het volgende:
    Edje34, proberen gewoon, die 3-standenspeen.
    Kan geen kwaad en als ze er teveel ineens door krijgt, ga je gewoon weer terug op ouwe speen.
    Hebben we al gefaan Sugar maar dan drinkt ze zo gulzig dat ze zich verslikt en alles uitspuugt.
    We hebben de speen dan op stand 1 staan.
    (Hans teeuwen)
      † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 18:20:02 #243
    81992 Githa
    pi_25399287
    Jordy kan zich omdraaien van zijn buik naar zijn rug en hij heeft er nog lol in ook
    Telkens als ik hem terug op zijn buik leg begint hij vast die kant op te hangen om te gaan omrollen
    Dan heeft hij gister zeker last gehad van een 'sprongetje'
    * Githa is helemaal trots
      zondag 6 maart 2005 @ 19:03:32 #244
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_25399934
    Edje, mijn ervaring met Avent is dat je de speen er echt heel los op moet doen omdat ie anders zo goed als geen melk doorlaat. In het begin durf je waarschijnlijk niet zo (tenminste ik niet..) maar echt, hij moet er net niet afvallen. Regelmatig tijdens het drinken draai ik 'm nog losser (daar word je vanzelf handig in) omdat ie dan 'herrie' maakt. Als je niets meer hoort (let op: als ie vast zit hoor je ook niks, maar dan kan ie geen lucht aanzuigen en laat ie dus ook geen melk gaan) of hooguit een heel licht 'geklok' van lucht dat de fles inkomt loopt ie pas goed door.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zondag 6 maart 2005 @ 19:57:28 #245
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25400654
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 19:03 schreef E.T. het volgende:
    Edje, mijn ervaring met Avent is dat je de speen er echt heel los op moet doen omdat ie anders zo goed als geen melk doorlaat. In het begin durf je waarschijnlijk niet zo (tenminste ik niet..) maar echt, hij moet er net niet afvallen. Regelmatig tijdens het drinken draai ik 'm nog losser (daar word je vanzelf handig in) omdat ie dan 'herrie' maakt. Als je niets meer hoort (let op: als ie vast zit hoor je ook niks, maar dan kan ie geen lucht aanzuigen en laat ie dus ook geen melk gaan) of hooguit een heel licht 'geklok' van lucht dat de fles inkomt loopt ie pas goed door.
    Hebben we allemaal geprobeerd,maar feit blijft dat ze toch elke keer in slaap valt na 10 of 15 cc
    (Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 20:06:26 #246
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_25400769
    Aventspenen waren hier bij beide kinderen geen succes, er zijn van dodie 3 standenspenen voor zuigelingen, helaas moet je dan wel de flessen erbij kopen. Het klinkt toch echt alsof ze er teveel moeite voor moet doen.
      zondag 6 maart 2005 @ 20:10:23 #247
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25400822
    Jordy!!!!
    Geweldig, Githa! Jippie!!!!!
      zondag 6 maart 2005 @ 20:30:14 #248
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25400998
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 20:06 schreef Leah het volgende:
    Aventspenen waren hier bij beide kinderen geen succes, er zijn van dodie 3 standenspenen voor zuigelingen, helaas moet je dan wel de flessen erbij kopen. Het klinkt toch echt alsof ze er teveel moeite voor moet doen.
    weet jij waar ze die dodieflesjes+spenen verkopen??
    (Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 20:33:52 #249
    24141 Bar_en_Mar
    Koetje boe
    pi_25401060
    quote:
    Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
    Fluf en Knor, dank!

• 10.00 fruit
  • 12.00 fles 200 cc
  • 16.00 fles 200 cc
  • 21.00 fles 180 cc

• Sugar Thijs heeft ook nog bv maar hier is het momenteel zo

8.00-9.00 bv
    11.00 fruit
    12.00-13.00-bv
    16.00-17.00- groentehapje
    17.00-18.00 bv
    20.00-21.00 bv
      zondag 6 maart 2005 @ 20:35:19 #250
    24141 Bar_en_Mar
    Koetje boe
    pi_25401075
    Jordy wat goed jochie zomaar draaien draaien draaien *o*
      zondag 6 maart 2005 @ 20:41:15 #251
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_25401153
    Edje, misschien kun je anders morgen gewoonweg even bellen met de wijkverpleegkundige. (Daarrrr zijn ze voor! ) en het even doorspreken. Dat geeft jullie in ieder geval ook een stuk rust.
    De dop heel losjes draaien was bij ons de beste uitkomst.
    Plus dat Jonne ook zo'n veertig minuten over 60 of 80 cc deed hoor. Maar het lijkt ook zo lang. Je zou wanneer je het durft toch de aventspeen ietsje groter kunnen maken. Dan heeft ze iets minder moeite met de zuigkracht. Niet alle babietjes hebben een hele sterke zuigreflex.
      zondag 6 maart 2005 @ 20:51:28 #252
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25401331
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 20:41 schreef kozakken het volgende:
    Edje, misschien kun je anders morgen gewoonweg even bellen met de wijkverpleegkundige. (Daarrrr zijn ze voor! ) en het even doorspreken. Dat geeft jullie in ieder geval ook een stuk rust.
    De dop heel losjes draaien was bij ons de beste uitkomst.
    Plus dat Jonne ook zo'n veertig minuten over 60 of 80 cc deed hoor. Maar het lijkt ook zo lang. Je zou wanneer je het durft toch de aventspeen ietsje groter kunnen maken. Dan heeft ze iets minder moeite met de zuigkracht. Niet alle babietjes hebben een hele sterke zuigreflex.
    We moeten dinsdag naar het consultatiebureau om sanne te wegen,zullen we het gelijk vertellen.
    We hebben ook dagelijks een lijstje bijgehouden hoeveel ze drinkt op een dag.
    Zullen we gelijk maar meenemen.
    (Hans teeuwen)
      zondag 6 maart 2005 @ 21:11:32 #253
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_25401625
    Zowel kruidvat als etos verkopen dat dodiespul Edje.
      zondag 6 maart 2005 @ 21:59:26 #254
    640 snoopy
    peanuts
    pi_25402348
    Ik zie, dat ik na een weekendje weg, enorm veel bij te lezen heb!

Kleine update van Morris: de open plekjes op zijn wangen zijn al een stuk beter. Wel heeft hij een enorm droge huid dus we blijven invetten. Deels zal het door het winterweer komen dus hopelijk is dat snel over. Maar hij heeft af en toe wel jeuk.
    Verder is hij supervrolijk en is zijn eerste tandje al goed te zien
      zondag 6 maart 2005 @ 22:09:02 #255
    61800 Rottdog
    pi_25402495
    Ziet bij Zoë maar geen gebit verschijnen gaat er alvast maar 1 bij de tandarts bestellen

Morris gelukkig wordt het al wat beter
      zondag 6 maart 2005 @ 22:10:54 #256
    61800 Rottdog
    pi_25402534
    Shame on me vergat te springen voor Jordy

Yeah stoer Jordy draaien
      maandag 7 maart 2005 @ 08:23:42 #257
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25407536
    Jordy wat knap, je bent nog zo klein

Morris fijn dat het beter gaat
      maandag 7 maart 2005 @ 09:51:45 #258
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25408364
    Wow Githa, da's snel!! leuk zeg!!
      maandag 7 maart 2005 @ 10:00:55 #259
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25408494
    We hebben trouwens iets leuks gekocht (eerst vond ik het belachelijk, mijn man wilde het toch wel erg graag voor me kopen omdat ik vaak bezorgd ben en Noa altijd wakker wordt als ik bij haar ga kijken):

Echt wel komisch joh...leuk om je kindje te kunnen zien slapen en bewegen en draaien etc.
      maandag 7 maart 2005 @ 10:01:24 #260
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25408503
    Sorry, wel redelijk groot plaatje...
      maandag 7 maart 2005 @ 10:33:30 #261
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25408927
    Maria is niet te genieten!!!!
    Niks is goed, echt vreselijk. Als ze zo ook doet op het kdv, begin ik ze te snappen...
    Laat de uren maar vliegen vandaag!!!!!
      maandag 7 maart 2005 @ 10:41:32 #262
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25409049
    Sjoeg, had ik nu gelijk over dat tandje of durf je nog niet te voelen?
      maandag 7 maart 2005 @ 10:43:09 #263
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25409071
    Oeh, Dutsj, ik voel en zie niks, dus denk van niet! Zou een mooie verklaring zijn voor haar gezemel, maar denk het niet dus!
      maandag 7 maart 2005 @ 10:46:43 #264
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25409124
    Weer die tandenspook hè.
      maandag 7 maart 2005 @ 11:52:14 #265
    83411 edje34
    Breda de`` gekste``
    pi_25410210
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 21:11 schreef Leah het volgende:
    Zowel kruidvat als etos verkopen dat dodiespul Edje.
    heb hem net gekocht
    (Hans teeuwen)
      maandag 7 maart 2005 @ 13:30:34 #266
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_25411456
    Jordy wat goehoed dat je draaien kan Maxim kan dat nog niet hoor hij kan wel van zn rug naar zn zij maar verder komt hij niet :n of op zn zij naar zn buik (maar dat kon hij met 9 dagen al).

ik ben helemaal trots hier maxim kan zichzelf steeds beter vermaken ik was constant met hem in de weer zowat, liggen in de box is niks bij papa zitten is niks in het wippertje dat ging dan nog wel, speelkleed met hangdingen boven zn gezicht is ook niet leuk want dan moet hij liggen, en maxim houdt van rechtop zitten!! nu hebben we van me schoonouders zon speelding gehad met dingen boven zn hoofd (nog 1 jaja) en we hebben hem al een paar keer lekker zien spelen met die dingen, allemaal slaan met zn handjes naar die dingen, beentjes spartelen de lucht in en kraaien van plezier wat ben ik toch verliefd op dat joch
    pi_25411676
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 10:00 schreef Suzanna het volgende:
    We hebben trouwens iets leuks gekocht (eerst vond ik het belachelijk, mijn man wilde het toch wel erg graag voor me kopen omdat ik vaak bezorgd ben en Noa altijd wakker wordt als ik bij haar ga kijken):

[afbeelding]
    Echt wel komisch joh...leuk om je kindje te kunnen zien slapen en bewegen en draaien etc.
    LOL wij hebben de babycamera van philips en het is super om Thijstv te hebben
      maandag 7 maart 2005 @ 14:57:32 #268
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25412586
    Leuk Bar_en_Mar, ben ik niet de enige rare moeder!! ;-) (geintje hoor!)
    Ik kan best een tijd naar haar zitten kijken als ze slaapt nu. Echt mooi om te zien!! (en wij hebben geen Thijstv maar Noatv)
    Btw...ze slaapt nu niet maar huilt...dat is even wat minder...
    pi_25412784
    Raar ben je niet hoor, je kijkt gewoon graag net als ik naar je kindje
    Troostje Noa maar lekker, hier een wakkere Thijs die met zijn papa aan het lummelen is
      maandag 7 maart 2005 @ 15:19:14 #270
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25412911
    Ik zie overigens nu pas dat ze echt heel onrustig slaapt eigenlijk! Ze beweegt de hele tijd en zit aan haar oortjes. Ze slaapt niet echt diep maar dat doet ze ook alleen 's nachts volgens mij. Is wel normaal denk ik he (meer geluiden om je heen etc...)
    pi_25414414
    hoe leg je Noa in je bedje Suzanna? met slaapzak of zonder?
    Thijs lag in het begin ook altijd erg te woelen en schrok telkens wakker, totdat ik hem in een slaapzak ben gaan leggen toen was dat vrij snel over.
      maandag 7 maart 2005 @ 18:18:15 #272
    54058 babyfeet
    08-09-2010 Trouwen!!!!!
    pi_25414583
    He bar dat weet ik nog wel die tip had ik je gegeven toch?
    fijn dat die geholpen heeft
    wel leuk zo'n ding om naar je baby te kijken je kan er geen genoeg van krijgen lijkt me
      maandag 7 maart 2005 @ 20:14:09 #273
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_25415922
    Ik zag een aantal mensen vragen hoe het met Danyel gaat ...
    Eerlijk gezegd heb ik een tijdje niet gepost omdat ik me hier niet meer zo thuis voelde. Danyel is gewoon niet te vergelijken met jullie spruiten, ik heb geen associatie met jullie kleine en grote probleempjes, en ik kan van jullie niet verwachten dat jullie begrijpen hoe het is om een kindje als Danyel te hebben.
    Maar goed, hier dan toch even een update:

Sommige dingen gaan goed, sommige dingen niet.

Eerst het minder goede nieuws: er is "spastische tetraparese" gediagnostiseerd. Dit betekent spasticiteit aan alle 4 de ledematen. Rechts meer spanning dan links, waardoor hij veel scheef trekt. Er is nu ook al een vergroeiing zichtbaar, die hopelijk weer weggaat zodra hij een aangepaste stoel krijgt. We hebben een spoedverwijzing voor de revalidatie-arts om zo snel mogelijk met deze aangepaste hulpmiddelen te starten.
    Qua ontwikkeling ligt hij dus enorm achter. Hij beweegt niet echt veel en kan bijvoorbeeld ook niets met zijn handjes. Hij tilt wel zijn onderarm op maar verder niet.
    Hij heeft waarschijnlijk corticale blindheid, technisch kan hij wel zien maar de interpratie is een vraagteken. Daardoor is het ook moeilijk om (oog)contact te maken.
    Hij kan ook niet opgetild worden zoals "gewone" baby's omdat hij zijn hoofdje nog niet zelf kan tillen. Alle bewegingen die wij met hem maken zijn conform instructies van de kinderfysio.

Het goede nieuws: hij zit redelijk goed in zijn vel. Hij lacht steeds vaker en laat duidelijk merken dat hij happy is. Hij probeert geluidjes te maken, vooralsnog zonder succes maar ik heb goede hoop dat dit hem ooit zal lukken. Het oefenen met hapjes gaat redelijk, ook hiervoor hebben we hoop dat hij uiteindelijk zelf kan eten (nou ja, als we hem voeren dan).

Afgelopen maand heeft hij weer diverse onderzoeken gehad in het Radboud. Overmorgen gaan we terug voor een gesprek met de neurologe en de uitslagen van deze onderzoeken. Spannend dus. (Haal de kaarsjes maar uit de kast)
    ... ♥ ik mis je ♥
      † In Memoriam † maandag 7 maart 2005 @ 20:23:04 #274
    43556 miss_dynastie
    pi_25416070
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 20:14 schreef phluphy het volgende:
    Het goede nieuws: hij zit redelijk goed in zijn vel.

Succes bij de revalidatiearts en in Nijmegen, zal voor jullie duimen
      FOK!fossiel maandag 7 maart 2005 @ 20:36:28 #275
    2628 Karin
    pi_25416263
    Ach Phluphy ik schrik een beetje van je berichtje. Het arme mannetje Had er geen idee van wat er allemaal speelde.
    Wel fijn dat hij zo goed in zijn vel zit.
    Heel veel sterkte bij alle artsen

Heb je zelf ook wel iemand waar je goed mee kan praten? Lijkt me heel belangrijk.
      maandag 7 maart 2005 @ 20:40:08 #276
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25416319
    Kaarsje staat klaar, Fluf!
    Wat moeilijk en naar dat die spasticiteit zo "ver reikt"... Ik hoop op meer goed nieuws en duim ervoor!
    pi_25416353
    Die kaarsjes steken we gelijk weer aan hoor!
    Maar ja, het is en blijft allemaal zwaar voor jullie. Vooral de onzekerheid over hoe het allemaal verder gaat. Ik blijf aan jullie denken. Dikke kus
    pi_25416554
    Phluphy de kaarsjes staan klaar!!!

Djulian gaat stukje bij beetje beter. Zijn melk is nog een groot probleem. We krijgen het meeste binnen als hij in de box ligt en de melk in het kleine flesje gegeven word die hij zelf vasthoud dan. Ik merk nog wel dat hij nog aan het afvallen is. Kleding die niet meer strak zit, luiers die bijna te groot lijken in zijn middel.
    Morgen weer zijn urine opvangen, ik hoop dat die nu goed is.
    pi_25416625
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 18:18 schreef babyfeet het volgende:
    He bar dat weet ik nog wel die tip had ik je gegeven toch?
    fijn dat die geholpen heeft
    wel leuk zo'n ding om naar je baby te kijken je kan er geen genoeg van krijgen lijkt me
    Klopt was op de chat en heeft echt enorm geholpen thx nog

Phluphy ook hier zal een kaarsje klaarstaan sterkte hoor
      Licht Ontvlambaar maandag 7 maart 2005 @ 21:06:40 #280
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_25416689
    Phluph Ik loop morgen in de pauze de brug even over naar de olv om een kaarsje te branden.
    Ik kan me voorstellen dat je je niet zo thuis voelt tussen onze relatief 'kleine' probleempjes. Ik heb me eigenlijk ook nooit echt gerealiseerd hoe Danyels situatie nu echt is. Ik geloof dat ik wat dat betreft een beetje mijn kop in het zand heb gezeten. Ik zie zo graag alleen maar de positieve dingen In elk geval een dikke knuffel voor jou, Jeroen en natuurlijk ook voor Danyel!!!
      maandag 7 maart 2005 @ 21:17:14 #281
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_25416816
    Phlups, vervelend voor je dat je het gevoel hebt dat je hier niet helemaal op je plek bent, kan me er wel iets bij(proberen dan) bij voorstellen. Wat ik mij ook kan voorstellen dat het elke keer weer confronterend is voor je om te lezen wat kindjes van zijn leeftijd al kunnen. En dan ons "geneuzel" over ditjes en datjes... Vind het wel heel fijn dat je ons nog updates geeft over Danyel( en over jouzelf natuurlijk!!!!) Ik brand morgen ook een kaarsje
    Hyves!
    pi_25416976
    Phluphy heel veel sterkte overmorgen..
    Fijn dat je aan Danyel wel kunt zien dat hij goed in zijn vel zit.
    Van wat voor onderzoeken kunnen jullie de uitslag verwachten overmorgen, als ik mag vragen..? Hebben ze gekeken of hij eenvoudige patronen wel kan zien ed (bijv zo'n smiley-gezichtje)?
    Succes bij de revalidatie-arts
      maandag 7 maart 2005 @ 22:00:47 #283
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25417109
    Overmorgen dus, he? Dan wordt ie een half!
    Geluksdag van maken?
    pi_25417360
    Lieve Fluf heel veel sterkte overmorgen! Ik denk aan jullie en zal zeker een kaarsje branden. Liefs voor jou, Jeroen en je lieve dappere ventje!
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      maandag 7 maart 2005 @ 23:23:51 #285
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_25418355
    Jeetje wat heftig allemaal phluphy, ik had daar ook geen idee van... Heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen!
    ©Dumbo
      maandag 7 maart 2005 @ 23:51:13 #286
    54058 babyfeet
    08-09-2010 Trouwen!!!!!
    pi_25418869
    Lieve fluf ook hier word een kaarsje gebrand en geduimt
    voor Danyel
      dinsdag 8 maart 2005 @ 08:32:48 #287
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25422506
    Ik ben blij dat je hier eerlijk en open post Phluphy, had niet anders van je verwacht. Had ookal zo'n vermoeden. Je bent altijd zo geinteresseerd in andere mensen, maar dat zijn we ook altijd in jou en je kleintje.
    Ik kan me heel goed voorstellen wat je zegt.
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat destijds de diagnose niet zo diep doorgedrongen is dan nu door jouw post.
    Op dat moment viel er aan Danyel nog niet veel te 'zien', maar nu is daar dan toch die confrontatie met zijn diagnose.
    Lieve Phluphy, lieve Jeroen, en lieve lieve Danyel, woensdag brandt ons kaarsje voor jullie.
      dinsdag 8 maart 2005 @ 08:36:59 #288
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25422539
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 22:00 schreef Sugar het volgende:
    Overmorgen dus, he? Dan wordt ie een half!
    Geluksdag van maken?
    Huh? Hoe kwam ik er gisteravond bij dat het gisteren al de 9e was en overmorgen dus de 11e?
    Zit er dus twee dagen naast. Lekker...

Dan hopen dat er iets extra's te vieren is de 11e, behalve zijn halfverjaardag!
      † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 09:01:03 #289
    81992 Githa
    pi_25422703
    lieve phluphy heel veel sterkte morgen....
    Het weten is èèn ding het ervaren een ander

Djulian ook jij moet gezond blijven he
    pi_25422886
    Pluph, Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om hier je verhaal te doen, juist omdat er geen vergelijksmateriaal is. Ik kan me een voorstelling maken wat er allemaal met jullie gebeurd maar weten doe ik natuurlijk niks.

Ik kan jullie in ieder geval veel succes wensen en gelukkig zit jullie kleine man wel lekker in zijn vel en oogt hij happy.
      dinsdag 8 maart 2005 @ 10:56:08 #291
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25424069
    Flufferd ik hoef hier niks meer over te zeggen denk ik he

Jolie is afgevallen, 500 gram in 6 weken tijd. Ze weegt nu 8600 gram en is 73,5 cm. Alles in orde en wel opgevoed ze gaf de cb mevrouw een handje
      dinsdag 8 maart 2005 @ 11:51:29 #292
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25424785
    LB, was dus geen probleem dat ze afgevallen was?

Het grote opvoeden is hier echt begonnen nu. Léon tijgert er flink op los door de kamer. We hebben een kist als tafel en aan de zijkant zit een wijnrek, gevuld dus ook. Tot voor kort kon ik hem gewoon omdraaien en dan ging hij weer vrolijk een andere kant op. Maar gister ging hij heel doelbewust elke keer weer terug naar dat rek. Dus ben ik erbij gaan zitten en zei dan "Nee". "Ja en?" zag je hem denken, dus moest ik ook zijn handje telkens weghalen. Dat vond hij 1x goed, 2x ging ook nog wel, maar bij de 3e x begon dat lipje te trillen. Bij de 4e x begon hij te huilen, bij de 5e x harder en bij de 6e x ging hij plat op de grond liggen huilen. En elke keer daarna mij weer aankijken hè. Ik had echt zo'n vreselijke moeite om mijn lachen in te houden bij dit theatrale gedrag van hem. Dus daar zat ik met 1 hand voor mijn mond. We hebben dit wellus/nietus-spel een tijdje volgehouden, totdat hij het maar opgaf en languit op de grond dramatisch lag te huilen met krokodillentranen. Toen toch maar even opgepakt en geknuffeld, maar o o O wat een donderstraal!
      dinsdag 8 maart 2005 @ 12:08:05 #293
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25424992
    Nee, ze eet goed enzo. Waarschijnlijk komt het doordat ze zich beter kan voortbewegen. Ik maak me ook geen zorgen ofzo. Ook die lijn van d'r lengte is wat minder steil geworden dus.

Hehe Léon zo hoort het! Laat ze maar weten dat je er bent.
    Het zijn de afgelopen weken echte ukkies geworden he? Jolie heeft echt een enorme sprong gemaakt in reageren en spelen enzo. Leuk he?
      dinsdag 8 maart 2005 @ 12:29:55 #294
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25425265
    Nou inderdaad! Nog maar een paar maandjes en dan zijn ze zelfs uit dit topic gegroeid.
      dinsdag 8 maart 2005 @ 12:38:23 #295
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_25425394
    quote:
    Op dinsdag 8 maart 2005 12:29 schreef dutchie het volgende:
    Nou inderdaad! Nog maar een paar maandjes en dan zijn ze zelfs uit dit topic gegroeid.
    oooo mèèèèn
    zeg dat sooort dingen nou niet

hier gaat het allemaal opeens zo snel
    ze heeft 2 tandjes, gaat zitten vanuit ligstand, ze staat langs te tafel (en ze zet al kleine stapjes om erlangs te lopen..), ze gaat dus ook uit zichzelf staan
    en dat allemaal in een tijdsbestek vane en week of 3

gelukkig kan ze ook nog een klein beebietje zijn en lekker bij je op schoot willen slapen
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      dinsdag 8 maart 2005 @ 12:42:22 #296
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25425452
    A gos!!

Ik heb trouwens tegen Léon gezegd dat hij wel ff snel een bos haar moet groeien binnen nu en 3 maanden. Het is nog best wel een kaal knikkertje.
      dinsdag 8 maart 2005 @ 12:51:11 #297
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_25425564
    flufs ook ik brand een kaarsje voor Danyel, en wat fijn dat hij lekker in zn vel zit

Jolie wat ben je netjes opgevoed zeg netjes een handje geven

Djulian niet zoveel afvallen hoor, hoop dat het snel beter gaat anitra mail je vandaag of morgen, ben weekje weggeweest, verklaart waarom het zo lang duurt

ik is vandaag met mijn kleine grote man naar het cb geweest voor zn eerste prikje. hij was echt zielig hij was zo lekker vrolijk daar, lag allemaal te zwaaien met zn armen en benen van plezier en lachen naar die mevrouw, krijgt hij prikje dat was zwaar huilen ineens. ocharm dat manneke.
    kwamen we thuis had hij honger, ik hem aangelegd, 45 min later zit hij in zn wippertje te spelen en ineens hoor ik stikgeluiden, ik erop af en hem eruit halen en rechtop houden, komt er toch een golf melk uit maxim en mama zaten samen helemaal onder, incl de vloer zielig....

maar maxim is nu al wel 62,7 cm en weegt maar liefst 7480 gram dwz 5 cm en 1,5 kg erbij in 1 maandje tijd
    pi_25425803
    Pluphy, mijn kaarsje brandt altijd voor jullie

Martineke volgens mij geef jij slagroom!!!! Fijn dat alles goed gaat (op het spugen na dan)
      dinsdag 8 maart 2005 @ 13:21:57 #299
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_25425934
    quote:
    Op dinsdag 8 maart 2005 12:42 schreef dutchie het volgende:
    A gos!!

Ik heb trouwens tegen Léon gezegd dat hij wel ff snel een bos haar moet groeien binnen nu en 3 maanden. Het is nog best wel een kaal knikkertje.
    Mijn mannetje is afgelopen zondag voor het eerst geknipt! Niet dat hij nou heel veel en lang haar had hoor, maar hij kreeg echt van die ongelijke plukken. Nu is er een leuk modelletje in geknipt.
    Je verhaal over opvoeden vond ik trouwens ook zo herkenbaar. Alleen vergaat het lachen mij na een paar maanden wel. Al moet ik toch lachen als hij zijn "boevenkop" weer trekt.

LadyS, wat een lieve foto van Amber .

LB, het is dus niet erg als die kleintjes weer afvallen? Ik heb nl. het idee dat Melvin ook is afgevallen. Al zal dat idd komen doordat ie zich veel meer voorbeweegt. Netjes trouwens dat Jolie die mevrouw een handje gaf. Je voedt haar keurig op hoor! Die van mij wil zelfs nog steeds niet zwaaien luie donder
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
      dinsdag 8 maart 2005 @ 13:28:16 #300
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_25426031
    Vergeet ik helemaal Phluphy veel succes te wensen morgen.
    * Jambo steekt ook een kaarsje op.

En Maxim zijn eerste prik gehad. Hoe vond je het Martineke? Ik vond het vreselijk, maar goed, ik ben zelf dan ook geen held als het op naalden aankomt.
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
      dinsdag 8 maart 2005 @ 13:34:50 #301
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_25426123
    Phluphy: heel veel sterkte zeg, wat moet dat moeilijk zijn voor jullie...hopelijk vallen de uitslagen van de onderzoeken mee...

Djulian: beterschap!!

Martineke: maar goed dat je borstvoeding geeft, anders zou hij misschien nog meer aankomen (met kunstvoeding gaat het wat harder geloof ik)...

LadyS: vind je het jammer dat het zo snel gaat? Het lijkt mij aan de ene kant inderdaad leuk om die ontwikkeling te zien natuurlijk (tja, ze moeten toch ook groeien en ontwikkelen) maar ik kan het me voorstellen dat het jammer is dat ze steeds meer baby-af gaan worden...

Bar_en_Mar: Noa ligt nu in een slaapzak, goede tip, kijken of het werkt!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')