quote:Oei Suzanna, da's idd een heel erg snoeperige foto.
* dutchie probeert haar klapperende eierstokken weer onder controle te krijgen.
LB, lachen is dat hè zoals ze die dingen oppikken van anderen. Zou me niks verbazen als Léon dat truukje ook op het kdv geleerd heeft.
Dat wat Jolie deed met haar handjes en tatatat, deed Léon dus met zwaaien. Hij zei daar bij 'dada'. Ja nu weet ik ook wel, iedere baby zegt dada.Maar hij zei het met zo'n klemtoon. Blijkt dat mijn moeder dus 'dagdag' met hem geoefend had. Meestal is het bij hem nl. dada maar dan in het kwadraat. Even voor de beeldvorming.
![]()
quote:Lichamelijk is er meestal niets aan de hand met huilbaby's. Dat concluderen drie Zwolse kinderartsen in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Excessief huilen komt vooral door spanningen in het gezin, stellen zij. Wat vinden ouders van deze uitkomsten? En hoe vertel je hen dat zij zelf de oorzaak kunnen zijn van het huilgedrag van hun kind? In B&W een gesprek met kinderarts Paul Brand, verloskundige Beatrijs Smulders en ouders van huilbaby's.
Presentatie: Inge Diepman
LET OP: De smalbandversie is twee uur na de uitzending beschikbaar, de breedbandversie zes uur na de uitzending. Voor andere uitzendingen van dit seizoen kunt u terecht in ons media-archief.
Nee absoluut niet maar we zijn ook heel vroeg begonnen met dingen Bowie aan te leren. Zo zetten wij de kinderwagen in huis zodat Bowie alles goed kon aftasten, de box het stond hier gewoon allemaal eerder. Eerste mutsje van Zoë goed laten ruiken en steeds kleertjes wat ze die dag aanhad meenemen naar huis. Bowie een rustige plek gegeven en het gaat enorm geweldig Bowie vindt Zoë enorm leuk. Eten vallen of course maar ook heel zachtjes spelen Bowie slaapt ook naast de box het gaat heel goed boven mijn eigen verwachting. Als Zoë Bowie zat is duwt ze hem weg en die hint snapt Bowie wel. Maar hoe leuk en aardig als het gaat zo zijn er wel mijn eigen regels, ik laat ze nooit alleen met zijn 2, Bowie mag niet aan de speeltjes van Zoë komen maar dat geldt andersom ook ze hebben allebei hun eigen, Zoë mag niet aan de voerbakken komen en hopelijk is dit allemaal genoeg.quote:Op maandag 28 februari 2005 15:57 schreef poemojn het volgende:
Leuk, Rottdog!
Misschien meer iets voor het babytopic, maar is-ie niet jaloers? De herder van mijn ouders wel...
Vies nee absoluut niet handig ja, eerder als Zoë de broek vol had merkte ik want dan ging de hond snuffelen. Likken mag alleen niet aan het gezicht dus gewoon aan de handjes gaat geweldig, goed voor de weerstandquote:Op maandag 28 februari 2005 13:55 schreef texelonia het volgende:
Vinden jullie dat niet vies?
Het is misschien anders als het je eigen hond is, maar ik krijg elke keer de kriebels als de hond van m'n schoonouders aan Noah gaat snuffelen en ook wil likken enzow..Houden ze wel een béétje tegen, maar niet genoeg vind ik. Nou ging dat ook al zo toen Noah 2 weken oud was, dat scheelt ook wel natuurlijk, Zoë is al stuk ouder. owjah en ik ben ook niet echt een hondenliefhebber..
Dat doet onze Hond ookquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:59 schreef Anitra het volgende:
Het is helemaal niet vies. Toen Djulian thuis kwam hebben we de autostoel op de grond gezet en heeft hij gesnuffeld, 5 minuten later kreeg hij een dikke kus over zijn wang heen. Vies nee, het was goed voor de binding er is nooit jaloezie geweest tussen de hond en de baby. Dino was juist heel waaks, als Djulian begon te huilen keek hij ons aan of w hem wel hoorden. Ging voor de deur liggen zodat hij alles in de gaten kon houden. Een hond en een kind samen is zo mooi, dat weet ik van Djen en dino. Dat waren dikke maatjes en konden van alles doen met elkaar.
Damn ik mis hemIs maar goed dat we hem van het weekend weer gaan zien
Onze hond likt gelukkig helemaal niet maar een natte neus kan echt geen kwaad.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:29 schreef poemojn het volgende:
De hond van mijn ouders mag Myrthe echt niet in haar gezicht likken van mij.Vind ik vies, en vindt Myrthe zelf ook vies. Bovendien is-ie jaloers als Myrthe meer aandacht krijgt van m'n ouders dan hij, vind ik ook niet erg handig.
ja stom hequote:Op woensdag 2 maart 2005 09:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk toch wel dat het anders is of het je eigen hond is of andermans hond... je eigen hond moet toch met de baby omgaan, de hond van anderen is alleen visite, die hoeft veel minder aan de baby te wennen... ik moest wel een beetje lachen om je droom, Githa![]()
Het leuke aan dit forum vind ik, persoonlijk, juist dat al die vragen wel steeds terug komen maar dat er andere mensen op reageren of mensen met weer nieuwe tips komen. Natuurlijk zou een FAQ best handig zijn maar dan heb je op een gegeven moment volgens mij helemaal niks meer te posten als alles al beschreven staat.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:26 schreef poemojn het volgende:
Lois/Karin/BE, is het mogelijk een soort FAQ te maken voor dit soort vragen die vaak terugkomen? Of is dat juist niet de bedoeling van het forum?
quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:
DutchieOok voor Leon
En het is echt jou schuld niet!!!!
Met Djulian gaat het achteruit. Hij is inmiddels afgevallen en eten krijg ik echt niet naar binnen. 1e spapje is het enige wat naar binnen gaat ook al komt de helft er uit, ik denk dan maar die andere helft zit er nog mooi in. Maar hij wil niks, hij doet niks en hij is echt zichzelf niet. Ik heb de huisarts gebeldalweeren dan krijg je te horen drinken is het belangrijkste, tot ze zijn stemmetje horen en hij ineens moest hoesten. Morgen om half 11 moeten we langs komen, want de arts wil zijn longen luisteren en hem in de gaten houden omdat hij erg allergisch is aan gelegd en omdat hij een puf heeft voor de benauwdheid. Ik hoop zo dat het snel over gaat want dit is zo naar voor hem.......
Ik heb toen Morgaine verleden week zo ziek was en niet wou eten en drinken haar gefopt door haar pap te geven ipv een fles. Ze doet eigenlijk altijd haar mondje open voor een lepel want ze denkt dan dat ze wat lekkers krijgt (pap geef ik meestal met de fles en fruithap en groente met lepel) misschien dat je het zo kan proberen om wat eten aan te bieden. En ik heb Morgaine met een pipetje water gegeven en ook door een kopje aan haar mond te zetten aangezien ze absoluut geen fles wou maar wel altijd wil wat papa en mama hebben. Sterkte in ieder geval.quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:59 schreef Anitra het volgende:
DutchieOok voor Leon
En het is echt jou schuld niet!!!!
Met Djulian gaat het achteruit. Hij is inmiddels afgevallen en eten krijg ik echt niet naar binnen. 1e spapje is het enige wat naar binnen gaat ook al komt de helft er uit, ik denk dan maar die andere helft zit er nog mooi in. Maar hij wil niks, hij doet niks en hij is echt zichzelf niet. Ik heb de huisarts gebeldalweeren dan krijg je te horen drinken is het belangrijkste, tot ze zijn stemmetje horen en hij ineens moest hoesten. Morgen om half 11 moeten we langs komen, want de arts wil zijn longen luisteren en hem in de gaten houden omdat hij erg allergisch is aan gelegd en omdat hij een puf heeft voor de benauwdheid. Ik hoop zo dat het snel over gaat want dit is zo naar voor hem.......
Zo doe ik het ook altijd ja.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:03 schreef bixister het volgende:
ik deed anna laatst met haar gewone kleren inzo'n winterpak, en dan de draagzak over mijn jas heen.
Heb ik ook aan zitten denken Stiekemurd...inderdaad vanwege de gladheid.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:01 schreef Stiekemurd het volgende:
Suzanna, waarom pak je niet gewoon de kinderwagen??? Lekker een kruikje van te voren in doen, dan wel eruit halen als je weggaat! Ik zou met dat gladde weer bang zijn dat ik zou vallen, boven op mijn kind!
Glenn, nu bijna 8 maanden, speelt het liefste met z'n Kiekeboe bal, een geluid makende voetbal (die telkens toevallig op z'n schoot beland), een grote foam puzzel mat (kortom, hij trekt z'n eigen vloertje uit elkaar), de afstandsbediening, de deksel van het bakje met billendoekjes en espresso lepeltjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:55 schreef poemojn het volgende:
Waar spelen jullie baby's nu eigenlijk graag mee?
Myrthe, 8 maanden;
- pianoxylofoon (vd speelotheek): maakt lekker veel lawaai
- stokje van die pianoxylofoon: ronddraaien en sabbelen
- stapelbekers (ook vd speelotheek): toren omgooien en de bekers uitelkaar halen (en ze begint te oefenen met weer in elkaar doen maar dat kost nog veel denkkracht)
- lege koektrommel: trommelen, onderkant spiegelt, op z'n zijkant rolt-ie weg
- doos wasknijpers: omkeren, wasknijpers sabbelen, in en uit doos halen (en ik zit er dan wel bij natuurlijk).
Die dingen vd speelotheek vielen me op omdat ik daar al eens naar gekeken had bij de speelgoedwinkel, maar volgens hen was ze er te jong voor en kon dat pas vanaf 1 jaar. Volgens de medewerker vd speelotheek kon ze daar al wel mee spelen, en die blijkt gelijk te hebben. Dus misschien kunnen jullie er ook nog wat mee.
Heee, dus dat vloertje slopen hoor bij de leeftijdquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:30 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Glenn, nu bijna 8 maanden, speelt het liefste met z'n Kiekeboe bal, een geluid makende voetbal (die telkens toevallig op z'n schoot beland), een grote foam puzzel mat (kortom, hij trekt z'n eigen vloertje uit elkaar), de afstandsbediening, de deksel van het bakje met billendoekjes en espresso lepeltjes.
En Dutchie: Dwergwerpen is not a sport
(gelukkig geen ernstige gevolgen).
Ik heb een baby bjorn draagzag voor op mijn buik en de verkoopster vertelde mij dat ze daarin kon blijven tot ik haar niet meer dragen kon maar het gewicht aan de binnenkant van de zak is 9 kilo. Dus voor de veiligheid lijkt me dat een mooi gewicht om je aan te houden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:54 schreef Luchtbel het volgende:
Dat is dan maar goedIk dacht dat je bedoelde dat je jas niet langer was dan je draagzak. Ik krijg nog eens hartkloppingen hier.
Tot hoe lang hebben jullie ze eigenlijk in die draagzakken gedragen? Jolie weegt nu 9200 en mag dus nog net maar ze vindt het zoooo fijn maar ik viond het echt onwijs zwaar!
Dutchie misshien volgende week wel weer
Wat leuk bixister!! Ik heb het bij 2 maanden ook al ervoor gehangen maar toen was het écht ongecontroleerd, nu lijkt het toch echt gericht te zijn vaak, maar dat kan dus? Echt grappig! Ze kan zich nu ook veel langer vermaken in de box, zonder dat het mobiel aanmoet..ze kijkt lekker om zich heen en is dan tevreden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:39 schreef bixister het volgende:
suzanna dat kan zeker wel hoor, met 3 maanden. volgens mij begom piet met 2 maanden ook al een beetje (weliswaar ongecontroleerd) tegen zo'n boxslinger aan te meppen.
Hebben ze daar dan een boekje vor Poemojn?quote:
En dan noem je het boek: "Het grote Google-opvoedboekquote:
Ik vind dat je sowieso van een baby nog niet kan zeggen dat ze lastig is. Bij lastig denk ik meer aan peuters die een keertje dwars doenquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:06 schreef Loena-tik- het volgende:
Lekker makkelijk om dat af te schepen op Maria, zo van :"Ja, lastig kind he?" .
Idd...als een kind 'alles goed' moet vinden, dan vraag je je af wat ze daar met die kinderen doen. Urenlang laten liggen? Geen aandacht geven? (ik zal het wel overdrijven, maar goed)quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:01 schreef bixister het volgende:
sugar, vervelend dat ze je kind als 'lastig' bestempelen bij 't kinderdagverblijf zeg, daar zou ik ook pissig over zijn. maar bedoelden ze misschien niet dat maria gezond assertief is? 'alles wel goed vinden' is natuurlijk een ander uiterste (dat zou je waarschijnlijk niet eens willen...). nou ja, ik zou er ook nog wel even op terug komen als ik jou was. hopelijk krijg je 't opgehelderd.
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raarquote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:11 schreef texelonia het volgende:
De laatste tijd had ie juist vaker net onder de 37,5 daarom dacht ik dat zo'n lage temp niet zijn normale temp was. Maar warm houden en kruikjes enzow waren voldoende blijkbaar want vanochtend had ie alweer 36,9En hij drinkt nog gewoon goed en kan nog steeds lachen
Hij zal het dus wel gewoon koud hebben gehad denk ik.
Is bij mij ook bijna gebeurd... echt doodeng...en ik blijf er nu ook altijd naast staan en houd de wagen goed vast!! (en liever nog ga ik met de draagzak en dan ga ik zitten...)quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:29 schreef Luchtbel het volgende:
Ja en eigenlijk is het helemaal niet grappig.
Het was druk en rot weer, chauffeur zei me naast de wagen te gaan zitten omdat het vervelend was voor mensen die moesten instappen. Ik luisterde; wat ik gewoon niet had moeten doen.
Bus reed te hard, door de bocht en over stukje dta naar beneden ging, kinderwagen viel achterover, schoot tegen de deur en kantelde.
Ik had hem wel vast aan de zijkant maar dat kun je op die manier dus echt niet houden.
Jolie lag toen net een week niet meer in de bak en de zonneklep was uitgeklapt, anders was ze of wel op de grond gevallen of op d'r hoofd terecht komen. Dat was eens en nooit weer. Ik ben gauw daarna weer met de bus gegaan, anders werd het echt een angst. Heb me nog net niet aan die vasthouhandvaten opgehangen maar wat voelde ik me daar vreselijk over.
Het is de afgelopen dagen ook wel koud natuurlijk, dus op zich wel logisch dat hij het dan ook iets kouder heeft denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:44 schreef Suzanna het volgende:
Noa heeft als gemiddelde temperatuur ook 36,8. Wel eng he, als het ineens kouder is en je weet niet hoe het komt. Is gewoon raar.
Is Noah ook zo'n lachebekje? Noa gaat steeds meer lachen, en ze praat écht terug met die babygeluidjes...daar begon ze mee toen ze 2 maanden was maar nu is het een stuk meer! Doet Noah dat ook? (is zooo lief en leuk...)
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:13 schreef poemojn het volgende:
Anitra, hebben jullie nog een potje in huis? Anders kun je 't daar eens mee proberen. Klinkt heel apart, ik weet 't, maar er zijn zelfs mensen die hun kind al vanaf de geboorte op het potje zetten. Doordat dat kouder aanvoelt krijgen ze vaak een reflex en plassen ze. Misschien zou je het kunnen proberen, scheelt weer een zakje.
Mijn moeder zegt wel vaak dat als ik in deze tijd geboren was, ik ws geen huilbaby was geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:19 schreef poemojn het volgende:
Naar aanleiding van het opvoedboekentopic:
Wat ik me wel eens afvraag: praten jullie over opvoeding met je ouders (in het bijzonder je moeder) en heb je daar veel aan? Ik merk dat mensen verwachten dat ik dingen net zo doe als mijn moeder, terwijl mijn moeder vindt dat ik alles anders doe (maar als ik iets vraag weet ze ook niet meer hoe zij dat deed; te lang geleden).
Ik zou idd water aan bieden als je al tussendoor drinken wil aanbieden. Naast water kom je al gauw uit op ongezoet vruchtensap ala diksap. In potjes zit vanaf 6 mnd ook vlees en ei en aardappel dus ik zie niet in waarom je het vers dan niet zou mogen. Gewoon langzaam aan beginnen, zoveel eet ze nog niet en lekker laten proeven van je eigen bord (als je maar een beetje de nitraatrijke groenten in de gaten houdt evenals zout en kruiden) (voor je he weet eet ze je de oren van je hoofdquote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
Fluf en Knor, dank!
Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".
Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):
6..30 fles 180 cc en rijstebloem
hier ergens tussendoor water aanbieden?
10.00 fruit
12.00 fles 200 cc
tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed) ![]()
16.00 fles 200 cc
17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
21.00 fles 180 cc
Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!
Dutsj, een tandje zou wel leuk zijn!Maar zie nog niets!
quote:Als ze nog goede natte luiers heeft, of goed plast, dan is de kans op uitdroging minder groot. Verder kunt u in het mondje voelen, als de binnenkant van haar wang, of tong, droog aanvoelt dan is er uitdroging. Verder is sloomheid, extreme slaperigheid ook geen goed teken. En als u een weegschaal heeft kunt u kijken hoeveel ze afvalt.
Gelukkig hebben de meeste kinderen die een beetje uitgedroogd zijn erge dorst en willen ze wel drinken. Hele kleine slokjes, elk uur een beetje. Vertrouwt u het niet, dan meteen naar huisarts of ziekenhuis!
Who cares?quote:Op donderdag 3 maart 2005 16:24 schreef Sugar het volgende:
Ik wil nog even kwijt dat ik verdrietig ben over wat ze over Maria, mijn Maria, mijn meisje dat nooit zomaar huilt, zeiden op het kinderdagverblijf:
Je hebt babietjes die gewoon heel makkelijk zijn en alles wel goed vinden, en babies die dat niet zijn, die wat lastiger zijn en meer huilen en jullie hebben helaas (!!!!!!) die laatste.
Vind het zo'n vervelend gevoel en zo'n vervelende opmerking.![]()
![]()
quote:Op zondag 6 maart 2005 10:33 schreef Sjeen het volgende:
Heel herkenbaar Lb, vooral net als we een mooie poepluier aan het verschonen zijn![]()
Dat heeft Jordy ook ruim een week gehad.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan heeft last van ontstoken oogjes. Heeft iemand daar ervaring mee? Behalve gewoon goed schoonhouden heb ik geen idee wat ik ermee moet. Ik weet ook niet of het echt ontstoken is of dat er wat anders is. Er komt in ieder geval allemaal etter/slaap uit en er ligt een laagje vocht op zn oogbol.. Ook is de onderkant van zn oogje iets rood en opgezwollen. Tis zo'n zielig gezicht. hij krijgt zn oogje amper open, zeker als ie net wakker is.
Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!quote:Op zondag 6 maart 2005 10:22 schreef Luchtbel het volgende:
Tex, hoe is het nu met Noah? En hoe gaat het met Morris?
Suiker je kan trouwens ook die liga door de hapjes prakken, misschien vult het dan wat meer als ze al wat binnen krijgt.
Jolie was vannacht helemaal overstuur. Er was een 'buren'ruzie voor onze deur met politie, zwaailichten en veel geschreeuw. Ze werd er bang van, ze was wakkeer en sloeg d'r handjes voor d'r ogen en snikte heel zielig. Toen maar in bed genomen en toen sliep ze na een uur wel weer verder. Ik vond het echt heel zielig.
Is dit trouwens herkenbaar?Ik moet d'r echt half vastbinden wil ik d'r aangekleed krijgen
[afbeelding]
Wil je niet wetenquote:Op zondag 6 maart 2005 13:43 schreef DaanBanaantje het volgende:
Oke.. dan zal ik even kijken hoe het verder gaat. Hij ligt nu te slapen. Heb het inderdaad schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Hoe lopen ze zoiets op? gaat dat gewoon "vanzelf"? Want verder zou ik geen idee hebben hoe die het heeft kunnen oplopen.
Ja ik weet het...je doet er alleen niks aan dat gehannes hequote:Op zondag 6 maart 2005 14:25 schreef dutchie het volgende:
[..]
Zo viel Léon dus van de commode, dus wees dubbel gewaarschuwd!!!
Wel sneu voor je kleine meisje dat ze zo overstuur was.
Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaalquote:Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
Ze drinkt wel de 8 voedingen maar over een flesje doet ze heel lang.
Ze drinkt nu 60cc en doet daar meer als een uur over.
Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar.
Wat kunen we hier aan doen??
alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
quote:Op zondag 6 maart 2005 16:32 schreef edje34 het volgende:
heeft iemand een tip voor ons?? het gaat nl om het volgende.
Onze dochter sanne is nu 17 dagen oud,en qau drinken gaat het niet goed denken we.
Ze drinkt wel de 8 voedingen maar over een flesje doet ze heel lang.
Ze drinkt nu 60cc en doet daar meer als een uur over.
Na 5 minuten drinken valt ze al in slaap,en we moeten haar steeds wakker maken om haar verder aan het drinken te krijgen.
Ook het verschonen vind ze niet pretig,ze krijst dan alles bij elkaar.
Ze word pas weer rustig als ze in een van onze armen ligt.
Ook wil ze sàvonds niet in haar eigen bedje slapen blijkbaar is het daar te donker voor haar,
terwijl we voldoende licht hebben voor haar.
Wat kunen we hier aan doen??
alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
De speen is goed,we gebruiken een speen van Avent en die loopt goed,ook de melk is goed op tempratuur.nu net weer ze drinkt wat tuttert even aan de fles en valt weer in slaap.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:39 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Andere speen nemen blijkbaar moet ze er teveel moeite voor doen waardoor ze uitgeput raakt en over 60 cc een uur doen dat lijkt mij niet normaal![]()
Bedje misschien te koud, te warm, te vol maak het in elk geval rustig in het bedje geen speeltjes enzo. Donker lijkt mij sterk maar je weet het maar nooit bedlampje, deur op een kiertje met op de overloop het licht aan.
we hebben wel een 1,2,3, speen gehaald bij de Etos maar die is vanaf 3mnd.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:55 schreef Githa het volgende:
de speen loopt misschien wel goed maar het klan zijn dat je dochtertje de voorkeur geeft aan een andere vorm... het kan ook zijn dat een gewone speen te veel energie kost...een 123 speen kan dan de oplossing zijn ik weet niet of die er zijn van avent, bibi en difrax heeft ze iig wel
thnxssquote:
Hebben we al gefaan Sugar maar dan drinkt ze zo gulzig dat ze zich verslikt en alles uitspuugt.quote:Op zondag 6 maart 2005 17:55 schreef Sugar het volgende:
Edje34, proberen gewoon, die 3-standenspeen.
Kan geen kwaad en als ze er teveel ineens door krijgt, ga je gewoon weer terug op ouwe speen.![]()
Hebben we allemaal geprobeerd,maar feit blijft dat ze toch elke keer in slaap valt na 10 of 15 ccquote:Op zondag 6 maart 2005 19:03 schreef E.T. het volgende:
Edje, mijn ervaring met Avent is dat je de speen er echt heel los op moet doen omdat ie anders zo goed als geen melk doorlaat. In het begin durf je waarschijnlijk niet zo (tenminste ik niet..) maar echt, hij moet er net niet afvallen. Regelmatig tijdens het drinken draai ik 'm nog losser (daar word je vanzelf handig in) omdat ie dan 'herrie' maakt. Als je niets meer hoort (let op: als ie vast zit hoor je ook niks, maar dan kan ie geen lucht aanzuigen en laat ie dus ook geen melk gaan) of hooguit een heel licht 'geklok' van lucht dat de fles inkomt loopt ie pas goed door.
weet jij waar ze die dodieflesjes+spenen verkopen??quote:Op zondag 6 maart 2005 20:06 schreef Leah het volgende:
Aventspenen waren hier bij beide kinderen geen succes, er zijn van dodie 3 standenspenen voor zuigelingen, helaas moet je dan wel de flessen erbij kopen. Het klinkt toch echt alsof ze er teveel moeite voor moet doen.
Sugar Thijs heeft ook nog bv maar hier is het momenteel zoquote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:28 schreef Sugar het volgende:
Fluf en Knor, dank!
Lastig om iets uit "op te pikken" omdat jullie toch ook weer heel andere situaties hebben! Danyel met sonde, Jayden met borts en dus veel vaker een "eetmoment".
Ik denk nu aan ongeveer zoiets (afgaand op laatste dagen):
6..30 fles 180 cc en rijstebloem
10.00 fruit
12.00 fles 200 cc
tussendoor rijstewafel laten lebberen (meer is het niet echt, maar goed) ![]()
16.00 fles 200 cc
17.30 groente (en aardappel? en vlees/vis/ei?)
21.00 fles 180 cc
Ik twijfel dus over water of ander drinken tussendoor én over de warme hap van groente en misschien nog meer.
Maar Maria eet echt voor geen centimeter op dit moment, dus ik heb nog ff!
We moeten dinsdag naar het consultatiebureau om sanne te wegen,zullen we het gelijk vertellen.quote:Op zondag 6 maart 2005 20:41 schreef kozakken het volgende:
Edje, misschien kun je anders morgen gewoonweg even bellen met de wijkverpleegkundige. (Daarrrr zijn ze voor!) en het even doorspreken. Dat geeft jullie in ieder geval ook een stuk rust.
De dop heel losjes draaien was bij ons de beste uitkomst.
Plus dat Jonne ook zo'n veertig minuten over 60 of 80 cc deed hoor. Maar het lijkt ook zo lang. Je zou wanneer je het durft toch de aventspeen ietsje groter kunnen maken. Dan heeft ze iets minder moeite met de zuigkracht. Niet alle babietjes hebben een hele sterke zuigreflex.
heb hem net gekochtquote:Op zondag 6 maart 2005 21:11 schreef Leah het volgende:
Zowel kruidvat als etos verkopen dat dodiespul Edje.
LOL wij hebben de babycamera van philips en het is super om Thijstv te hebbenquote:Op maandag 7 maart 2005 10:00 schreef Suzanna het volgende:
We hebben trouwens iets leuks gekocht (eerst vond ik het belachelijk, mijn man wilde het toch wel erg graag voor me kopen omdat ik vaak bezorgd ben en Noa altijd wakker wordt als ik bij haar ga kijken):
[afbeelding]
Echt wel komisch joh...leuk om je kindje te kunnen zien slapen en bewegen en draaien etc.
quote:Op maandag 7 maart 2005 20:14 schreef phluphy het volgende:
Het goede nieuws: hij zit redelijk goed in zijn vel.
Klopt was op de chat en heeft echt enorm geholpen thx nogquote:Op maandag 7 maart 2005 18:18 schreef babyfeet het volgende:
He bar dat weet ik nog wel die tip had ik je gegeven toch?
fijn dat die geholpen heeft
wel leuk zo'n ding om naar je baby te kijken je kan er geen genoeg van krijgen lijkt me
Huh? Hoe kwam ik er gisteravond bij dat het gisteren al de 9e was en overmorgen dus de 11e?quote:Op maandag 7 maart 2005 22:00 schreef Sugar het volgende:
Overmorgen dus, he? Dan wordt ie een half!![]()
Geluksdag van maken?![]()
oooo mèèèènquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:29 schreef dutchie het volgende:
Nou inderdaad! Nog maar een paar maandjes en dan zijn ze zelfs uit dit topic gegroeid.
Mijn mannetje is afgelopen zondag voor het eerst geknipt! Niet dat hij nou heel veel en lang haar had hoor, maar hij kreeg echt van die ongelijke plukken. Nu is er een leuk modelletje in geknipt.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:42 schreef dutchie het volgende:
A gos!!
Ik heb trouwens tegen Léon gezegd dat hij wel ff snel een bos haar moet groeien binnen nu en 3 maanden. Het is nog best wel een kaal knikkertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |